Peatge de Vallvidrera + barat amb cotxes de 3 ocupants

Cotxes, motos, bicis, etc. i infrastructures associades (autopistes i autovies).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
Post Reply
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Peatge de Vallvidrera + barat amb cotxes de 3 ocupants

Post by metring »

http://www.20minutos.es/noticia/449275/ ... autopista/

El peaje de Vallvidrera será un 50% más barato para coches con tres ocupantes


A.Z.. 09.02.2009

* El descuento se aplicará a partir de enero.
* Por este tramo de la C-16 circulan 35.000 vehículos diarios.

Los túneles de Vallvidrera ofrecerán un descuento del 50% para los vehículos con tres ocupantes. Será desde el primer día de 2010 con uno de los tres sistemas que se comenzarán a probar en breve (infrarrojos, espectro visible y un dispositivo interno del coche). Por este tramo de la C-16 circulan 35.000 vehículos diarios y la barrera cuesta 3,85 euros.

Tabasa, la empresa que explota este peaje, prevé descuentos similares, que se podrán acumular, para vehículos que contaminen poco. Todavía no hay fecha. Por otra parte, TMB reconoció ayer que una mejora generalizada del transporte público en toda la región metropolitana eliminaría 400.000 vehículos diarios de la carretera.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

TMB o ATM?

Post by Guigui »

Por otra parte, TMB reconoció ayer que una mejora generalizada del transporte público en toda la región metropolitana eliminaría 400.000 vehículos diarios de la carretera.
Realment, TMB s'ha pronunciat sobre el TP de tota la regió metropolitana? O no serà una altra mostra d'exactitud periodística per referir-se a l'ATM?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: TMB o ATM?

Post by metring »

Guigui wrote:
Por otra parte, TMB reconoció ayer que una mejora generalizada del transporte público en toda la región metropolitana eliminaría 400.000 vehículos diarios de la carretera.
Realment, TMB s'ha pronunciat sobre el TP de tota la regió metropolitana? O no serà una altra mostra d'exactitud periodística per referir-se a l'ATM?
doncs si, té tota la pinta de que s'han fet un embolic, perquè em sembla que TMB ni pincha ni corta aquí...
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Més car per a entrar que per a sortir

Post by Guigui »

http://www.avui.cat/article/tec_ciencia ... elona.html

L'Ajuntament de Barcelona proposa que els peatges de Vallvidrera siguin més cars per entrar a Barcelona

La mesura, proposada pel regidor d'Urbanisme del consistori barceloní, es prendria amb la finalitat de descongestionar el trànsit procedent de la comarca del Vallès

EFE
Vallvidrera
Ult. Act. 13.04.2009 - 13:43 hs


El regidor d'Urbanisme de Barcelona, Ramon Garcia-Bragado, ha defensat que el peatge dels túnels de Vallvidrera sigui més car per entrar a la capital catalana que per sortir, amb la finalitat de descongestionar el trànsit procedent de la comarca del Vallès.

En una entrevista a Catalunya Informació, el regidor aposta per "discriminar el peatge d'entrada i de sortida" per contribuir així a reduir la circulació als accessos del Vallès cap a la Via Augusta de Barcelona.

Tampoc no ha descartat la possibilitat de construir un nou vial per fer desembocar cap al carrer Numància una part del trànsit dels túnels.

Garcia-Bragado també ha dit que l'Ajuntament de Barcelona està negociant amb la Generalitat perquè s'impliqui més en la gestió de la mobilitat de les rondes de la ciutat.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
megapauer
N8
N8
Posts: 1203
Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
Location: De la Terra Ferma a l'exili
Contact:

Re: Més car per a entrar que per a sortir

Post by megapauer »

Guigui wrote:En una entrevista a Catalunya Informació, el regidor aposta per "discriminar el peatge d'entrada i de sortida" per contribuir així a reduir la circulació als accessos del Vallès cap a la Via Augusta de Barcelona.
I per què nassos sempre s'ha de solucionar les coses pagant més i més quan el problema no és aquest sinó que, sovint, no hi ha una alternativa respectable que justifiqui l'ús del transport públic.
Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com
User avatar
automotorserie 436
N7
N7
Posts: 557
Joined: Sunday 17/08/2008 20:47

Re: Peatge de Vallvidrera + barat amb cotxes de 3 ocupants

Post by automotorserie 436 »

megapauer wrote:
Guigui wrote:En una entrevista a Catalunya Informació, el regidor aposta per "discriminar el peatge d'entrada i de sortida" per contribuir així a reduir la circulació als accessos del Vallès cap a la Via Augusta de Barcelona.
I per què nassos sempre s'ha de solucionar les coses pagant més i més quan el problema no és aquest sinó que, sovint, no hi ha una alternativa respectable que justifiqui l'ús del transport públic.
Hacer pagar al usuario es lo más fácil para quitar coches.
Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Reaccions contràries a l'encariment

Post by Guigui »

http://www.elpunt.cat/barcelona/article ... drera.html

Terrassa i Sant Cugat rebutgen encarir l'entrada de Barcelona per Vallvidrera

L'oposició també és contrària a la proposta de l'Ajuntament d'apujar el preu de l'accés a la ciutat

15/04/09 02:00 - Barcelona - El punt

La proposta de l'Ajuntament de Barcelona que el peatge de Vallvidrera sigui més car d'entrada que de sortida a la ciutat no ha agradat ni a Terrassa, ni a Sant Cugat, els dos municipis que, juntament amb Rubí, tenen més usuaris d'aquesta via. Els dos ajuntaments vallesans aposten per millorar l'oferta de transport públic per tal de disminuir el pas de cotxes pels túnels de Vallvidrera. També aposten per fer descomptes en els peatges als vehicles amb tres ocupants o més, i als cotxes menys contaminants, dues mesures que el govern ja estudia. L'oposició de l'Ajuntament Barcelona també rebutja la iniciativa del govern municipal.

Terrassa i Sant Cugat rebutgen que el peatge de Vallvidrera d'entrada a Barcelona sigui més car que el de sortida. La proposta la va fer dilluns el tinent d'alcalde d'Urbanisme, Infraestructures i Habitatge de l'Ajuntament barceloní, Ramon García-Bragado, per posar fi als col·lapses de la Via Augusta en hora punta. Els dos municipis vallesans –els veïns dels quals, juntament amb els de Rubí, són els que més utilitzen els túnels de Vallvidrera– aposten que per descongestionar la via es millori l'oferta de transport públic i es posin en marxa altres polítiques de descomptes en els peatges, com ara la rebaixa del 50% per als vehicles amb tres ocupants, que el govern sí que estudia.

La regidora de Mobilitat de l'Ajuntament de Terrassa, Lluïsa Melgares, deia que entenia la raó per la qual Barcelona «vol tenir menys cotxes al carrer», però assegura que «es pot fer una política d'incentius sense apujar els peatges». Per això demanava que es millorés l'oferta de transport públic, ja que assegurava que la segona corona ha tingut una oferta menys assequible que la primera.

Per la seva part, la regidora de Medi Ambient i Mobilitat de l'Ajuntament de Sant Cugat, Marta Subirà, demanava que el municipi s'inclogués en la primera corona pel que fa a la zonificació tarifària per abaratir el preu dels bitllets. La T-10 d'una zona costa 7,70 euros i la de dues zones, que és la que s'ha de comprar per anar a Sant Cugat, el doble: 15,40. Subirà també va demanar que es millorés el transport públic incrementant la freqüència de pas dels combois i perllongant la línia de l'avinguda Tibidabo de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC). Terrassa també espera una millora del servei ferroviari amb el perllongament de la línia de FGC.

Els contraris a la proposta de García-Bragado estan dins el mateix Ajuntament. El regidor de CiU Joan Puigdollers va qualificar de «desafortunada» la proposta de García-Bragado. Per Puigdollers, «si algun dia s'ha de fer un plantejament similar, és la Generalitat a qui correspondrà fer-lo». «La proposta de l'Ajuntament només fa que les altres ciutats recelin de Barcelona», assegura. Pel president del PP, Alberto Fernández Díaz, les congestions a la Via Augusta «no se solucionen encarint les tarifes sinó millorant els accessos a Barcelona». En canvi, el regidor d'ERC Ricard Martínez recorda que la ciutat no necessita cap carril nou com l'enllaç dels túnels amb Numància que també va proposar García-Bragado. «Si l'Ajuntament vol aplicar mesures de dissuasió s'han d'acompanyar de millores en el transport públic», va concloure.

(Informació elaborada per: Emma Ansola, Miquel Àngel Luque i Paula Mercadé)

El govern manté el silenci

P.M,

El Departament de Política Territorial i Obres Públiques (PTOP) no es pronuncia ni a favor ni en contra de la proposta del quart tinent d'alcalde d'Urbanisme, Infraestructures i Habitatge de l'Ajuntament de Barcelona, Ramon García-Bragado, d'encarir el peatge de Vallvidrera d'entrada a la ciutat per evitar la congestió de la Via Augusta en hora punta. Aquest departament, que és el que té competències per tirar endavant possibles descomptes als peatges de Vallvidrera es limita a recordar les propostes que sí que estan estudiant, com ara la rebaixa de fins al 50% per als vehicles amb un mínim de tres ocupants. Política Territorial també estudia fer preus especials als vehicles híbrids, és a dir menys contaminants.

http://www.elpunt.cat/barcelona/article ... ublic.html

La primera proposta ha de ser millorar el transport públic

15/04/09 02:00 -

El tinent d'alcalde d'Urbanisme, Infraestructures i Habitatge de l'Ajuntament de Barcelona, Ramon García-Bragado, va proposar dilluns que el peatge dels túnels de Vallvidrera sigui més car d'entrada que de sortida de la Ciutat Comtal, amb la intenció de descongestionar la Via Augusta. En aquest mateix sentit, el regidor socialista també va recuperar la proposta que els túnels enllacin directament amb el carrer Numància. L'Ajuntament de Barcelona té l'obligació de cercar fórmules per millorar la mobilitat i fer arribar les propostes allà on calgui. I, encara més, a vegades les propostes més imaginatives són les que acaben funcionant millor. Ara, potser hauria estat més adient que la proposta no es fes a través dels mitjans de comunicació i sí al consell d'administració de Tabasa, l'empresa pública de la Generalitat que gestiona els túnels de Vallvidrera. I és que és justament en aquest consell, on es treballa per aplicar descomptes als vehicles amb tres o més ocupants o als que no contaminin tant. A banda d'això, les diverses propostes per millorar la mobilitat que fan les administracions continuen arrossegat un pecat original: el que cal, de veritat, és apostar pel transport públic i, sobretot, entre la primera i la segona corona, ja que, com admet García-Bragado, part del col·lapse que hi ha a la Via Augusta és a causa dels vehicles que provenen del Vallès. I és que hi ha qui podria usar el transport públic i no ho fa –i aquest, que pagui el que calgui– i qui simplement no pot perquè no té una oferta decent o està en la segona o tercera corona de transport i, per tant, li és molt més car. A més, la proposta llançada per Barcelona ha encès els ànims al Vallès, quan, en temes de mobilitat, una de les claus és cercar el consens.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: Peatge de Vallvidrera + barat amb cotxes de 3 ocupants

Post by victorcasta »

No veig amb gaire bons ulls la idea d'apujar el peatge d'entrada a Barcelona indiscriminadament. En canvi, veuria bé aplicar descomptes progressius als cotxes que duguin més 2, 3, 4 o 5 ocupants, penalitzant l'ús individual.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Solució: més transport públic

Post by Guigui »

Doncs jo veuria amb bons ulls un augment de l'oferta de transport públic d'acord amb la demanda en lloc de ficar milions i remilions en aquest pou sense fons que són les autovies, de manera que, qui segueixi entestant-se en anar amb cotxe privat, hagi de patir les conseqüències de la seva actitud egoista.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Ajornament de la rebaixa per dificultats tècniques

Post by Guigui »

http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... drera.html

La dificultat tècnica per comptar els ocupants dels vehicles fa ajornar les rebaixes als túnels de Vallvidrera

Tabasa diu que aplicarà els descomptes enguany, quan trobi un sistema segur

25/01/10 02:00 - Barcelona - P. Mercadé

L'empresa concessionària dels túnels de Vallvidrera, Tabasa, i el govern han decidit ajornar el termini per posar en marxa els descomptes per vehicles amb tres ocupants o més. Malgrat que en un principi preveien aplicar les rebaixes l'1 de gener d'aquest any, ara no hi ha cap data fixa per la dificultat tècnica de trobar un sistema fiable a l'hora de comptar ocupants i poder aplicar els descomptes. Tabasa assegura que les rebaixes s'aplicaran al llarg d'aquest any.

El setembre de 2008, el conseller de Política Territorial, Joaquim Nadal, va anunciar que els vehicles amb tres ocupants o més tindrien descomptes al peatge del túnel de Vallvidrera. Per aplicar les rebaixes s'havia de trobar un sistema eficaç per comptar els ocupants de dins els cotxes. En un principi, es preveia que el sistema per comptar ocupants estaria llest a principi d'aquest any. En veure les dificultats de trobar un sistema fiable, però, Tabasa i el govern han decidit ajornar l'entrada en vigor dels descomptes. «Continuem amb la idea de posar-ho en marxa aquest any, però volem estar segurs que el sistema funciona», han explicat des de Tabasa. La concessionària no ha volgut avançar de quina manera comptarien els ocupants dels cotxes. Algunes de les tècniques que han provat és la gravació d'imatges o amb un sistema d'infrarojos que detecta la longitud d'ona de la pell.

Les hores punta, més cares

En la informació publicada per aquest diari el 31 de desembre del 2009 s'informava de l'increment del preu dels peatges. En la notícia s'informava que aquest any el preu de peatge del túnel de Vallvidrera seria de 3,04 euros a les hores vall i de 2,71 a les hores punta reproduint les dades facilitades pel govern, unes xifres que estaven equivocades. Perquè en realitat el preu de les hores punta, quan un major nombre de vehicles utilitzen aquesta via, sempre és més car que el de les hores vall, unes tarifes més econòmiques aprofitant que hi ha menys cotxes que es desplacen. Per tant, el preu del peatge de Vallvidrera en hora punta enguany serà de 3,04 euros (3,53 amb l'IVA inclòs) i en hora vall la tarifa serà de 2,71 euros (3,14 amb l'IVA inclòs).
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Peatges a Catalunya

Post by metring »

http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... o?id=21744

Manel Nadal presentarà demà els descomptes per a vehicles amb alta ocupació al peatge dels Túnels de Vallvidrera


El secretari per a la Mobilitat, Manel Nadal, juntament amb el president de Tabasa, Josep Mir, presentarà demà, 1 de juliol, els descomptes per a vehicles d’alta ocupació al peatge dels Túnels de Vallvidrera.
L'acte tindrà lloc, a les 11:00 hores, al Departament de Política Territorial i Obres Públiques (Av. Josep Tarradellas, 2-6. Barcelona).

Tabasa habillitarà uns espais per tal de poder prendre imatges del peatge de Vallvidrera. Els interessats podeu adreçar-vos al servei de premsa de Tabasa (Mercè Beltran 609.57.53.73)

o
01-07-2010 11:00 | Departament de Política Territorial i Obres Públiques (Av. Josep Tarradellas, 2-6. Barcelona) | Barcelona (Barcelonès) | Barcelona
Presentació dels descomptes per a vehicles amb alta ocupació al peatge dels Túnels de Vallvidrera
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: Peatge de Vallvidrera + barat amb cotxes de 3 ocupants

Post by wefer »

La política d'encarir les carreteres té un objectiu clar: els pobres, amuntegats al transport públic, i els rics, a circular en cotxes de gran cilindrada i luxe per carreteres i autopistes buides.

No em sembla gens just.
oriolp13
N9
N9
Posts: 2191
Joined: Sunday 13/05/2007 22:44
Location: Llinars del Vallès

Re: Peatge de Vallvidrera + barat amb cotxes de 3 ocupants

Post by oriolp13 »

Tot i això, vist el sistema, dedueixo que l haver d'apretar un botó, és incompatible amb el sistema de ViaT (Teletac)
Salutacions,

Oriol
Post Reply

Return to “Vehicles privats / Vehículos privados”