Una visita a Tradinsa Industrial

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Post Reply
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Una visita a Tradinsa Industrial

Post by wefer »

Avui hem passat per Puigverd, al costat de Lleida, i hem aprofitat per fer una visita a la fàbrica Tradinsa Industrial, dedicada a la reparació de material ferroviari.
Allí, hi hem trobat:
  • Un 3000 de TMB en procés de remodelació. Concretament el primer de la sèrie i primer dels trens de la generació dels 80-90 de TMB, el 3001. Hem vist que se li ha retirat la placa històrica de la inauguració d'aquesta sèrie però se'ns ha assegurat que li tornaran a col·locar.
  • El tramvia històric de Tramvies de Barcelona número 867. Després d'haver entregat el cadener, aquest és el nou pas de Patrimoni TMB. El tramvia té la caixa ja gairebé acabada. Ens han comentat que quan va arribar estava en un estat lamentable, i que només s'ha pogut aprofitar el xassís. Al preguntar sobre el fet de poder veure circular tramvies per la línia de l'actual Tram, ens han comentat que hi ha problemes de seguretat, ja que els tramvies restaurats no compleixen les normes de seguretat que exigeixen actualment les lleis. És per això que, finalment, no es va poder fer la circulació d'un tramvia històric per celebrar l'aniversari de la reimplantació del tramvia a Barcelona.
  • Un Naval de FGC. Aquest, estava en procés de valoració per conèixer el cost de la restauració. L'estat interior era bo, però necessita un repàs total de xapa, ja que presenta una important corrosió.
  • Un parell d'unitats de Renfe: un TRD en remodelació, i un altre tren en reparació (del qual se'ns ha demanat que no en donem detalls).
Us deixem algunes fotografies del que hem trobat:
Attachments
Tramvia Barcelona en restauració
Tramvia Barcelona en restauració
2009-tradinsa-tramvia1.jpg (120.33 KiB) Viewed 7514 times
Tramvia Barcelona en restauració
Tramvia Barcelona en restauració
2009-tradinsa-tramvia2.jpg (125.34 KiB) Viewed 7498 times
TMB 3000 en procés de reforma
TMB 3000 en procés de reforma
2009-tradinsa-3000h.jpg (75.72 KiB) Viewed 8110 times
TMB 3000 en procés de reforma
TMB 3000 en procés de reforma
2009-tradinsa-3000g.jpg (79.76 KiB) Viewed 7468 times
TMB 3000 en procés de reforma
TMB 3000 en procés de reforma
2009-tradinsa-3000f.jpg (99.36 KiB) Viewed 8110 times
TMB 3000 en procés de reforma
TMB 3000 en procés de reforma
2009-tradinsa-3000e.jpg (116.12 KiB) Viewed 7453 times
TMB 3000 en procés de reforma
TMB 3000 en procés de reforma
2009-tradinsa-3000d.jpg (112.65 KiB) Viewed 8108 times
TMB 3000 en procés de reforma
TMB 3000 en procés de reforma
2009-tradinsa-3000c.jpg (98.98 KiB) Viewed 7475 times
TMB 3000 en procés de reforma
TMB 3000 en procés de reforma
2009-tradinsa-3000b.jpg (97.17 KiB) Viewed 7475 times
TMB 3000 en procés de reforma
TMB 3000 en procés de reforma
2009-tradinsa-3000a.jpg (112.82 KiB) Viewed 7471 times
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Una visita a Tradinsa Industrial

Post by metring »

Aquí teniu fotos del Naval, que es trobava a l'exterior de la nau. Les hem editat, per al menys difuminar els grafitis, donat que no estem gens a favor d'aquesta pràctica, i menys sobre vehicles històrics:
Attachments
Naval.jpg
Naval.jpg (204.76 KiB) Viewed 8091 times
navallogo.jpg
navallogo.jpg (222.34 KiB) Viewed 8086 times
navaldarrera.jpg
(105.4 KiB) Downloaded 1876 times
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: Una visita a Tradinsa Industrial

Post by victorcasta »

Suposo que el tren del que no se'n pot donar detalls és un que es veu en una de les fotos... Si és així, té tela que un tren com aquest ja estigui visitant uns tallers...
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Una visita a Tradinsa Industrial

Post by metring »

victorcasta wrote:Suposo que el tren del que no se'n pot donar detalls és un que es veu en una de les fotos... Si és així, té tela que un tren com aquest ja estigui visitant uns tallers...
En aquests tallers no només fan "restylings", sino també reparacions.
ferroviario_catalan
N8
N8
Posts: 727
Joined: Sunday 08/06/2008 16:03
Location: Horta L5

Re: Una visita a Tradinsa Industrial

Post by ferroviario_catalan »

En la segunda foto del 3000R, a su izquierda, que tren es? porque parece un civia...
Muy curiosas las fotos, gracias!
¡No hay que hacer un mundo de una canica!
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: Una visita a Tradinsa Industrial

Post by victorcasta »

Sí, però no entenc com uns trens que porten màxim 3 anys circulant ja se'ls hi hagi de fer grans reparacions, i que no es facin en els propis tallers de Renfe...
andres-1
N4
N4
Posts: 51
Joined: Thursday 16/04/2009 16:13

Re: Una visita a Tradinsa Industrial

Post by andres-1 »

Perdon he tenido que registrarme de nuevo como andres-1 por problemas con mi contraseña.
Cual de los tres tranvías serie 800 es el que se está restaurando ( Por cierto estupendamente ) el 870 autentico, el 867 renumerado que está en el triangle, bien conservado por cierto ó el 872 unidireccional.
Gracias
tren250

Re: Una visita a Tradinsa Industrial

Post by tren250 »

Espero que al 3001-3004 li fiquin la placa commemorativa, segurament, al estar en restauració, l'han treta, i després la tornen a ficar, però qui sap...
Bona notícia respecte al tranvia, sembla que acabarem veient la llum envers el patrimoni ferroviari. En quant als 594 en remodelació, realment han comportat seriosos problemes (alguns similars als Civia) que sembla que amb les reformes que els estan fent han desaparegut en part.
En resum: mirant que el material que hi ha de renfe no porta 15 anys circulant, es pot dir que per molta flota moderna que hi hagi, té seriosos problemes de fiabilitat.
xevi
N7
N7
Posts: 608
Joined: Wednesday 05/10/2005 18:43

Re: Una visita a Tradinsa Industrial

Post by xevi »

Algú té més noticies de Tradinsa? Nous vehicles per restaurar de FGC, tramvies, metros... (a part del PCC de TMB)
Merci!
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Una visita a Tradinsa Industrial

Post by metring »

Mirarem de contactar amb ells, a veure si hi ha sort...
xevi
N7
N7
Posts: 608
Joined: Wednesday 05/10/2005 18:43

Re: Una visita a Tradinsa Industrial

Post by xevi »

Algú té més noticies de Tradinsa? Nous vehicles per restaurar? la naval de FGC?
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Una visita a Tradinsa Industrial

Post by Miquel »

xevi wrote:Algú té més noticies de Tradinsa? Nous vehicles per restaurar? la naval de FGC?
Fa unes setmanes vaig pasar per davant amb un Regional, i em va semblar distingir que tenien unitats del Servei Ferroviari de Mallorca, crec que aquelles unitats diesel, són de color groc.
Dic que em va semblar, ja que de dins la nau, només vaig poder veure una mica del tren i la lluminositat era ja baixa (19:45 h aprox) dins el tren i en moviment.
Els trens del darrere, ja van sér impossible de poder-los identificar.

La Naval d'FGC segueix allà fora esperant el seu salvador :avall

Però no vaig poder veure un 3000 :(
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

3000

Post by Guigui »

Miquel wrote:Però no vaig poder veure un 3000 :(
És que només en queda un per massacrar, perdó, reformar. I el meu desig és que mai no arribi a passar per allí.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
megapauer
N8
N8
Posts: 1203
Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
Location: De la Terra Ferma a l'exili
Contact:

Re: Una visita a Tradinsa Industrial

Post by megapauer »

També es veu en una de les fotos, a l'esquerra, un TRD 594 en procès de reforma del frontal, veritat?
Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com
UT447Barcelona
N6
N6
Posts: 188
Joined: Tuesday 12/10/2010 15:47

Re: Una visita a Tradinsa Industrial

Post by UT447Barcelona »

Aquell Civia que es veu es de Barcelona ? Penasaven que es fellen les reparacions als tallers de Renfe!
User avatar
awe
N7
N7
Posts: 500
Joined: Saturday 14/05/2005 13:49
Location: Tossa de Mar / Móra la Nova

Re: Una visita a Tradinsa Industrial

Post by awe »

Pel que fa al Naval, el considero totalment recuperable. Els que tingueu (almenys) els trenta anyets recordareu l'estat dels pericos de Sarrià als seus últims temps. N'hi havia que tenien forats al voltant de les finestres, i de tant en tant els posaven un pedaç de masilla. Com que tenien una enorme capa de ronya a sobre que era molt difícil de netejar, algú va tenir la genial idea de rentar-los amb un producte molt fort... que va resultar ésser molt corrosiu amb la xapa, i així es varen podrir els pericos. Algun d'aquests pericos, amb afectacions molt greus a la carrosseria, va ésser transformat en cotxe tipus 700 per fer granotes de quatre cotxes.

Exemple:
Image

La foto és una bírria, però fixeu-vos en el podrit del carenat, a sota la porta, i al bocinet de finestra que es veu. La resta del perico estava igual. I això es va transformar (per cert, als tallers Rocafort que també eren a Lleida) en un 700 d'aspecte immaculat. L'estat del Naval, en comparació amb això, és pura glòria.
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”