Calafell reclama la xarxa de Rodalies
- canalcole
- N9
- Posts: 2074
- Joined: Friday 03/10/2008 19:23
- Facebook: XavierMartinezVidal
- Location: PENEDÈS
- Contact:
Calafell reclama la xarxa de Rodalies
CALAFELL RECLAMA QUE LA XARXA DE RODALIES DEL CAMP DE TARRAGONA ARRIBI AL BAIX PENEDÈS I FINS I TOT QUE ‘S’ESTIRI’ FINS A VILANOVA I VILAFRANCA
26/02/2009
http://www.calafell.org/4_0/NOTICIES/de ... DIOMA_ID=1
L’Ajuntament de Calafell ha reclamat avui, per unanimitat, que la xarxa de rodalies del Camp de Tarragona arribi com a mínim a les poblacions del Baix Penedès amb estació de tren, tan a la línia de la costa com a la de l’interior. Però la moció aprovada per tots esl grups municipals va més enllà i demana fins i tot que la xarxa de rodalies de Tarragona “s’estiri” fins arribarà a Vilafranca del Penedès i a Vilanova i la Geltrú.
El portaveu d’ERC a l’Ajuntament i ponent d’aquesta moció, Carles Rion, ha explicat que “amb aquesta mesura demanem formalment i expressament que sigui reconsiderada la proposta de l’extensió de la xarxa de rodalies de Tarragona continguda en el Pla de Transports de Viatgers 2008-2012”.
Rion ha recordat que “la connexió ferroviària del Penedès amb el Camp de Tarragona és lamentable, sense serveis directes i amb mals horaris, per no parlar de l’estat d’estacions com la de Calafell”. El ponent de la moció ha afegit que “no té lògica que el Camp de Tarragona vulgui adscriure’ns sempre al seu àmbit, tan si volem com si no, i que ens n’exclogui arbitràriament quan hi ha coses que ens poden beneficiar”.
En el debat de la moció s’ha informat que Adif reformarà les estacions de tren de Calafell i de Segur de Calafell i farà el tancament de la via del tren, al llarg dels seus cinc quilòmetres de recorregut pel terme municipal. L’alcalde, Jordi Sánchez, ha afegit el compromís de l’actual equip de govern de construir nous passos per garantir la permeabilitat entre ambdós costats de la via.
La setmana passada, en una reunió a Madrid, Adif va acollir favorablement la proposta, però avui l’alcalde ha avançat que si l’ens públic “no es mulla econòmicament de moment, l’Ajuntament abordarà pel seu compte la construcció d’un mínim de dos passos en aquest mandat i prioritzarem els que s’han de fer al nucli de Segur perquè és on hi ha els trams més llargs sense cap pas”.
Moció Rodalies (pdf)
26/02/2009
http://www.calafell.org/4_0/NOTICIES/de ... DIOMA_ID=1
L’Ajuntament de Calafell ha reclamat avui, per unanimitat, que la xarxa de rodalies del Camp de Tarragona arribi com a mínim a les poblacions del Baix Penedès amb estació de tren, tan a la línia de la costa com a la de l’interior. Però la moció aprovada per tots esl grups municipals va més enllà i demana fins i tot que la xarxa de rodalies de Tarragona “s’estiri” fins arribarà a Vilafranca del Penedès i a Vilanova i la Geltrú.
El portaveu d’ERC a l’Ajuntament i ponent d’aquesta moció, Carles Rion, ha explicat que “amb aquesta mesura demanem formalment i expressament que sigui reconsiderada la proposta de l’extensió de la xarxa de rodalies de Tarragona continguda en el Pla de Transports de Viatgers 2008-2012”.
Rion ha recordat que “la connexió ferroviària del Penedès amb el Camp de Tarragona és lamentable, sense serveis directes i amb mals horaris, per no parlar de l’estat d’estacions com la de Calafell”. El ponent de la moció ha afegit que “no té lògica que el Camp de Tarragona vulgui adscriure’ns sempre al seu àmbit, tan si volem com si no, i que ens n’exclogui arbitràriament quan hi ha coses que ens poden beneficiar”.
En el debat de la moció s’ha informat que Adif reformarà les estacions de tren de Calafell i de Segur de Calafell i farà el tancament de la via del tren, al llarg dels seus cinc quilòmetres de recorregut pel terme municipal. L’alcalde, Jordi Sánchez, ha afegit el compromís de l’actual equip de govern de construir nous passos per garantir la permeabilitat entre ambdós costats de la via.
La setmana passada, en una reunió a Madrid, Adif va acollir favorablement la proposta, però avui l’alcalde ha avançat que si l’ens públic “no es mulla econòmicament de moment, l’Ajuntament abordarà pel seu compte la construcció d’un mínim de dos passos en aquest mandat i prioritzarem els que s’han de fer al nucli de Segur perquè és on hi ha els trams més llargs sense cap pas”.
Moció Rodalies (pdf)
Re: Calafell reclama la xarxa de Rodalies
Sóc el primer aqui benificiaría aquest projecte pero sincerament em sembla massa exagerat enviarlo fins a Vilafranca/ Vilanova, es que ja és entrar de plè a rodalies barcelona
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Superposició
I doncs? Considerant que ni a Vilafranca ni a Vilanova arriben tots els R4 i R2, respectivament, i que el nucli de Tarragona tampoc tindrà freqüències de metro en hora punta, crec que és perfectament compatible. Un tren l'hora d'aquestes ciutats a Tarragona segurament no saturarà pas la xarxa.Alex_C4 wrote:Sóc el primer aqui benificiaría aquest projecte pero sincerament em sembla massa exagerat enviarlo fins a Vilafranca/ Vilanova, es que ja és entrar de plè a rodalies barcelona
Entre una cosa i l'altra, la freqüència de pas als trams VNG/VLF-SVC podria venir a ser la mateixa que en direcció Barcelona. I crec que això seria desitjable.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- canalcole
- N9
- Posts: 2074
- Joined: Friday 03/10/2008 19:23
- Facebook: XavierMartinezVidal
- Location: PENEDÈS
- Contact:
Re: Calafell reclama la xarxa de Rodalies
Jo també en sortiria beneficiat.Alex_C4 wrote:Sóc el primer aqui benificiaría aquest projecte pero sincerament em sembla massa exagerat enviarlo fins a Vilafranca/ Vilanova, es que ja és entrar de plè a rodalies barcelona
- cristian26
- N7
- Posts: 544
- Joined: Saturday 24/11/2007 20:00
- Location: Granollers
Re: Superposició
Segur que a Vilanova i la Geltrú no arriben tots els R2?Guigui wrote:I doncs? Considerant que ni a Vilafranca ni a Vilanova arriben tots els R4 i R2, respectivament, i que el nucli de Tarragona tampoc tindrà freqüències de metro en hora punta, crec que és perfectament compatible. Un tren l'hora d'aquestes ciutats a Tarragona segurament no saturarà pas la xarxa.Alex_C4 wrote:Sóc el primer aqui benificiaría aquest projecte pero sincerament em sembla massa exagerat enviarlo fins a Vilafranca/ Vilanova, es que ja és entrar de plè a rodalies barcelona
Entre una cosa i l'altra, la freqüència de pas als trams VNG/VLF-SVC podria venir a ser la mateixa que en direcció Barcelona. I crec que això seria desitjable.
Qui té el cul llogat, no seu quan vol.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
R2 a Vilanova
Efectivament. N'hi ha que no passen de Castelldefels i, amb la remodelació per les obres a St. Andreu, de l'aeroport.cristian26 wrote:Segur que a Vilanova i la Geltrú no arriben tots els R2?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- cristian26
- N7
- Posts: 544
- Joined: Saturday 24/11/2007 20:00
- Location: Granollers
Re: R2 a Vilanova
CertGuigui wrote:Efectivament. N'hi ha que no passen de Castelldefels i, amb la remodelació per les obres a St. Andreu, de l'aeroport.cristian26 wrote:Segur que a Vilanova i la Geltrú no arriben tots els R2?
Qui té el cul llogat, no seu quan vol.
Re: Calafell reclama la xarxa de Rodalies
Per la meva part crec llogic que seria molt bó que la futura xarxa de rodalies de Tarragona arribés fins Vilafranca i Vilanova, están a St. Vicençs veus com molts viatgers arriban tant per la R-2 cóm la R-4 i cambian per agafar algún Reg. o Cat. Exp. fins Tarragona, anar directe seria millor per tots i segur que mes rapid al no tindra que esperar a cambiar de tren i sempre que no vingin amb retards.
Esperem que arribi a bon port
Esperem que arribi a bon port
Re: Superposició
si pero el que els penedesencs demandem en tot cas es potenciar els rodalies cap a barcelona, vull dir que els hábits de movilitat de Vilafranca van en sentit Barcelona. Diferent els de El Vendrell o Vilafranca - El vendrell que això ja es un tema de pocs serveis de Rodalies Barcelona. Ara, si tu em dius, faràn pasar regionals Tarragona - Vilafranca - Barcelona i vicebersa, llabors perfecte.Guigui wrote: I doncs? Considerant que ni a Vilafranca ni a Vilanova arriben tots els R4 i R2, respectivament, i que el nucli de Tarragona tampoc tindrà freqüències de metro en hora punta, crec que és perfectament compatible. Un tren l'hora d'aquestes ciutats a Tarragona segurament no saturarà pas la xarxa.
Entre una cosa i l'altra, la freqüència de pas als trams VNG/VLF-SVC podria venir a ser la mateixa que en direcció Barcelona. I crec que això seria desitjable.
Re: Calafell reclama la xarxa de Rodalies
Hola,
Tot això està molt bé en el cas de Vilanova. En el cas de Vilafranca hi estic en contra.
La relació de Vilafranca amb el Camp de Tarragona és menor, i a més l´estació de Vilafranca pateix d´una manca de capacitat.
De tota manera, si les rodalies han de ser pel Camp de Tarragona, caldria començar pel Camp de Tarragona (Tarragona-Reus-Valls) i no pel Penedès.
No és cap secret que la relació entre el Baix Penedès i la resta de la província de Tarragona és escassa.
Fins i tot el Tarragonès nord (o sigui, els municipis de Roda de Barà, Creixell, La Pobla de Montornès i Torredembarra -i fins a cert punt Altafulla-) no té cap mena de relació amb Tarragona i província més enllà del fet administratiu... estrany però cert.
De tota manera, tots aquests articles són politiqueig, 3% i fullaraca en el 90% dels casos (la prova és la realitat del servei ferroviari a Espanya en general...).
Calafell ja té rodalies, i amb un transbord acceptable n´hi hauria d´haver prou per assegurar una relació Tarragona-Calafell amb cara i ulls, idem pel Vendrell i Vilafranca...
El problema és que Renfe mai no assegura cap transbord de menys de 60 minuts... Per què la Sncf sí i la Renfe no?
Tot això està molt bé en el cas de Vilanova. En el cas de Vilafranca hi estic en contra.
La relació de Vilafranca amb el Camp de Tarragona és menor, i a més l´estació de Vilafranca pateix d´una manca de capacitat.
De tota manera, si les rodalies han de ser pel Camp de Tarragona, caldria començar pel Camp de Tarragona (Tarragona-Reus-Valls) i no pel Penedès.
No és cap secret que la relació entre el Baix Penedès i la resta de la província de Tarragona és escassa.
Fins i tot el Tarragonès nord (o sigui, els municipis de Roda de Barà, Creixell, La Pobla de Montornès i Torredembarra -i fins a cert punt Altafulla-) no té cap mena de relació amb Tarragona i província més enllà del fet administratiu... estrany però cert.
De tota manera, tots aquests articles són politiqueig, 3% i fullaraca en el 90% dels casos (la prova és la realitat del servei ferroviari a Espanya en general...).
Calafell ja té rodalies, i amb un transbord acceptable n´hi hauria d´haver prou per assegurar una relació Tarragona-Calafell amb cara i ulls, idem pel Vendrell i Vilafranca...
El problema és que Renfe mai no assegura cap transbord de menys de 60 minuts... Per què la Sncf sí i la Renfe no?
Re: Calafell reclama la xarxa de Rodalies
Probablement, perquè ni hi pensen, així de trist
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Posats a comparar...
És més xocant la pregunta: per què la CP sí i Renfe no?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Calafell reclama la xarxa de Rodalies
Perquè a Portugal els trens són puntuals, eficients, etc, etc, i aquí...
- automotorserie 436
- N7
- Posts: 557
- Joined: Sunday 17/08/2008 20:47
Re: Calafell reclama la xarxa de Rodalies
Blanes, provincia de Girona, tiene un tren cada hora a Barcelona y ninguno hacia Girona capital...Alex_C4 wrote:Sóc el primer aqui benificiaría aquest projecte pero sincerament em sembla massa exagerat enviarlo fins a Vilafranca/ Vilanova, es que ja és entrar de plè a rodalies barcelona
De Vilanova y de Vilafranca a Tarragona ya existen servicios regionales mejorables en especial el tramo de tarde, lo veo totalmente innecesario.
Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Vilafranca
De Vilafranca a Tarragona no hi ha cap servei directe.automotorserie 436 wrote:De Vilanova y de Vilafranca a Tarragona ya existen servicios regionales mejorables en especial el tramo de tarde, lo veo totalmente innecesario.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- automotorserie 436
- N7
- Posts: 557
- Joined: Sunday 17/08/2008 20:47
Re: Calafell reclama la xarxa de Rodalies
De Vilanova a Tarragona,Guigui wrote:De Vilafranca a Tarragona no hi ha cap servei directe.automotorserie 436 wrote:De Vilanova y de Vilafranca a Tarragona ya existen servicios regionales mejorables en especial el tramo de tarde, lo veo totalmente innecesario.
http://horarios.renfe.es/hir/index.jsp? ... image2.y=1
Creo que es un servicio correcto, salvo el tramo de tarde que faltaria algun servicio más.
En cercanías no hay directos ni en FGC, TMB, ni RENFE, otro tema son los semidirectos.
Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Vilafranca-Tarragona
A Vilanova, ja ho sabia. Però em referia a Vilafranca.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- automotorserie 436
- N7
- Posts: 557
- Joined: Sunday 17/08/2008 20:47
Re: Calafell reclama la xarxa de Rodalies
Yo no he sido capazGuigui wrote:A Vilanova, ja ho sabia. Però em referia a Vilafranca.
Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Ahora que todos los MD que van a Girona paran en Maçanet el servicio Blanes-Girona es mas o menos aceptable: un tren cada hora, solo que con enlace en Maçanet.automotorserie 436 wrote:Blanes, provincia de Girona, tiene un tren cada hora a Barcelona y ninguno hacia Girona capital...
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
Re: Calafell reclama la xarxa de Rodalies
Jo també penso que ara mateix la prioritat són les relacions Tarragona - Salou - Cambrils i Tarragona - Reus - Valls.
Conec una frase meravellosa per posar-la en aquesta signautra, però lamentablement no m'hi cap en aquest marge.