Notícies de la línia Lleida-Manresa

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Més ràpid, en principi

Post by Guigui »

Pe Jorba wrote:Tindrem tota una infraestructura en condicions. En condicions per a què?
Perquè la flotamamodennaduropa pugui fer-hi de les seves. Sembla que, amb el tram Cervera-Calaf acondicionat, els trens s'havien d'aturar durant minuts a les estacions perquè els horaris no havien canviat. Potser Renfomentadif s'hi dignarà un cop estigui modernitzada tota la línia.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Jordi Freixas

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Post by Jordi Freixas »

Ja de passada podrien aprofitar i canviar també els trens.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Trens nous

Post by Guigui »

Jordi Freixas wrote:Ja de passada podrien aprofitar i canviar també els trens.
Per això, no et preocupis. Quan Renfomentadif fa saber als quatre vents que disposarà de la flotamamodennaduropa, ja ens podem quadrar tots i cridar: "Senyor, sí, senyor!"

Parafrasejant en Ramontxu García: "De tota confiança. T'ho dic jo!"
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Enric
N7
N7
Posts: 438
Joined: Tuesday 02/09/2008 20:35

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Post by Enric »

Una vegada el tram estigi totalment renovat, amb independencia de que en un futur aixi Tren-Tram a una part del trajecte,si depenges de mi que llogicamnet no es el cas, posaria mes serveis, amb menys parades sobretot al tram primer sortin o arribant a Bcn., treuria las 440R i al seu lloc 470MD i potser m'atreviria amb 448 arribant fins Monso, i entre Lleida i Cervera sempre que els estudis de mobilitát fosin positius incremetaria el servei, a més si hu fas be probablament els usuaris es volcarian mes al tren i tots sortirian guanyant, perque si tot aquesta parafernalia es perque després serveis i temps de viatge cotinuin igual malament anem.


No be el cas, pero l'altre dia amb uns horaris de fa molts anys vaig veure que durant la temporada d'estiu anaba per allá un express que anaba fins Bilbo.

;)
Jordi Freixas

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Post by Jordi Freixas »

Expessos, i TER, i Talgos... qui ho hauria dit mai...
User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

Post by Ecomobisostrans »

Crònica del 1r dia de tall:

-Ha arribat a Manresa el tren procedent de l'Hospitalet a l'hora prevista. Era un 440 pintat de taronja i lila, com aquest: http://images.google.es/url?source=imgr ... AEyad68iig
-A Manresa, 2 autobusos de Sagalés esperaven per fer la ruta: Un era microbus, com aquest: http://cv.uoc.es/~jmora/lineas_i/img_ma ... resa39.jpg i l'altre de 12 metres, com aquest: http://cv.uoc.es/~jmora/lineas_i/img_ca ... ella10.jpg. El llarg anava directe a Calaf sense parades, i el micro feia les parades. Hem sortit 20 persones en el llarg i 4 en el micro, de les quals 3 han baixat a Rajadell i jo he continuat fins a Calaf. A les parades intermitges no ha pujat ningú.
-A Calaf un altre tren igual que el 1r havia vingut de Lleida i se n'hi tornava. Els autobusos han fet exactament la mateixa ruta de tornada. Han pujat 37 persones en el llarg i jo sol en el micro, però a Aguilar de Segarra ha pujat una persona i a Rajadell una altra. Tots 3 hem baixat a Manresa i no hem agafat el tren. El tren cap a Hospitalet era el mateix que ha vingut a l'anada.
-En el microbus anava el revisor del tren que venia de l'Hospitalet per controlar el nombre de passatgers, i tambe per baixar a cada parada a veure si hi havia algú. Tant el revisor com el conductor eren molt amables.
Jordi Freixas

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Post by Jordi Freixas »

Sí, en indrets més "de poble" solen ser-ho.
User avatar
oscar440
N8
N8
Posts: 778
Joined: Tuesday 13/09/2005 18:26
Location: Vilapicina i la Torre Llobeta (Nou Barris, Barcelona)

Re:

Post by oscar440 »

Ecomobisostrans wrote:Crònica del 1r dia de tall:

-Ha arribat a Manresa el tren procedent de l'Hospitalet a l'hora prevista. Era un 440 pintat de taronja i lila, com aquest: http://images.google.es/url?source=imgr ... AEyad68iig
-A Manresa, 2 autobusos de Sagalés esperaven per fer la ruta: Un era microbus, com aquest: http://cv.uoc.es/~jmora/lineas_i/img_ma ... resa39.jpg i l'altre de 12 metres, com aquest: http://cv.uoc.es/~jmora/lineas_i/img_ca ... ella10.jpg. El llarg anava directe a Calaf sense parades, i el micro feia les parades. Hem sortit 20 persones en el llarg i 4 en el micro, de les quals 3 han baixat a Rajadell i jo he continuat fins a Calaf. A les parades intermitges no ha pujat ningú.
-A Calaf un altre tren igual que el 1r havia vingut de Lleida i se n'hi tornava. Els autobusos han fet exactament la mateixa ruta de tornada. Han pujat 37 persones en el llarg i jo sol en el micro, però a Aguilar de Segarra ha pujat una persona i a Rajadell una altra. Tots 3 hem baixat a Manresa i no hem agafat el tren. El tren cap a Hospitalet era el mateix que ha vingut a l'anada.
-En el microbus anava el revisor del tren que venia de l'Hospitalet per controlar el nombre de passatgers, i tambe per baixar a cada parada a veure si hi havia algú. Tant el revisor com el conductor eren molt amables.
Me n´alegro que les 440-R segueixin a la linia, entre Barcelona i Manresa. Encara que, el tren de la foto enllaçada no és pas una 440-R, si no una 470: 470.101M-105R-132C.

Salutacions. ;)
tren250

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Post by tren250 »

El que imaginava, Mitjana Distància continuaria essent la operadora del servei, com correspon. Bona cosa que s'hagi fet en 470, tot i terminar a Manresa. Ara falta que les obres acabin essent positives per la línia, per millorar el seu servei (augment frequències, etc).
Jordi Freixas

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Post by Jordi Freixas »

Insisteixo en que no són 470's els regionals que circulen per aquesta línia; tot i anar amb els colors corporatius de Mitjana Distancia, són 440's reformades amb tot l'art que els caracteritza (per desgracia...).
User avatar
oscar440
N8
N8
Posts: 778
Joined: Tuesday 13/09/2005 18:26
Location: Vilapicina i la Torre Llobeta (Nou Barris, Barcelona)

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Post by oscar440 »

Jordi Freixas wrote:Insisteixo en que no són 470's els regionals que circulen per aquesta línia; tot i anar amb els colors corporatius de Mitjana Distancia, són 440's reformades amb tot l'art que els caracteritza (per desgracia...).
Amb 470 s´acostuma a fer el Regional 15622 Lleida-l´Hospitalet, alguns dies, per motius de rotació de material (és la 470 que el dia anterior fa un Regional Exprés o un Catalunya Exprés Barcelona-Lleida). Aquí et poso una foto del 15622 a Cerdanyola del Vallés, no diguis més que aquests Regionals no van amb 470, que alguna vegada sí que van amb 470, en aquest cas era la 470.114:

Image

Salutacions. ;)
User avatar
Pere
N9
N9
Posts: 1566
Joined: Tuesday 14/03/2006 19:55
Location: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Post by Pere »

tren250 wrote:El que imaginava, Mitjana Distància continuaria essent la operadora del servei, com correspon. Bona cosa que s'hagi fet en 470, tot i terminar a Manresa. Ara falta que les obres acabin essent positives per la línia, per millorar el seu servei (augment frequències, etc).
La operadora del servei és Renfe no et confonguis encara que el servei pertany a la UNE de media distancia i no a rodalies :) . De moment no hi ha moviments d'unitats atès que es necessiten els mateixos trens que abans del tall, i el servei en qüestió era una 440R amb els colors de Media Distancia no pas una 470.
Referent al que dieu oscar_440 i Jordi Freixas, comentar que recordo vagament que fara cosa de 2-3 anys el regional de la foto (que ve de LLeida pel matí) i el que surt a mitja tarda de l'Hospitalet cap a LLeida SEMPRE era 470 excepte els divendres que utilitzaven la unitat per reforçar altres Catalunya Exprés. Actualment algun cop es deixa veure amb 470, no gaires per desgràcia però és cert que alguns cops sí es fa amb seients bons.
Jordi Freixas

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Post by Jordi Freixas »

Em costa de creure que hi pugui arribar a haver tant de luxe per aquesta línia xD
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Post by victorcasta »

oscar440 wrote:
Jordi Freixas wrote:Insisteixo en que no són 470's els regionals que circulen per aquesta línia; tot i anar amb els colors corporatius de Mitjana Distancia, són 440's reformades amb tot l'art que els caracteritza (per desgracia...).
Amb 470 s´acostuma a fer el Regional 15622 Lleida-l´Hospitalet, alguns dies, per motius de rotació de material (és la 470 que el dia anterior fa un Regional Exprés o un Catalunya Exprés Barcelona-Lleida). Aquí et poso una foto del 15622 a Cerdanyola del Vallés, no diguis més que aquests Regionals no van amb 470, que alguna vegada sí que van amb 470, en aquest cas era la 470.114:
Llàstima que ara ja no faci el Hospitalet - Lleida que surt a les tres de la tarda. La de vegades que havia tornat de Barcelona amb els seients tan confortables de 470, i amb una T-10... :P
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Post by genissimon »

Pe Jorba wrote:Tot a punt? Encara avui a la tarda podríem arribar-nos a Lleida, des de Barcelona (o Terrassa...), circulant damunt les travesses de fusta del tram Manresa-Calaf. I em segueixo preguntant per a què ha de servir la inversió milionària en aquest tram (juntament amb la que s'havia fet, anteriorment, entre Calaf i Cervera, i , més anteriorment encara, entre Cervera i Lleida.) Tindrem tota una infraestructura en condicions. En condicions per a què?
Et sembla suficient motiu evitar que un tren surti de la via i eliminar les limitacions a 30 (i algunes a 10) que hi ha que no permeten que el trajecte ferroviari sigui competitiu?

Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Pe Jorba
N6
N6
Posts: 205
Joined: Friday 12/09/2008 14:29

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Post by Pe Jorba »

Si el tram de Calaf a Manresa no estava en condicions, s'hauria hagut de tancar. Si ara s'hi fan millores, espero que siguin per aprofitar de debò la línia. Fer-hi la inversió que s'hi fa (que s'haurà fet de Manresa a Lleida) pensant en les tres circulacions diàries actuals en cada sentit -i amb un escassíssim nombre d'usuaris- em sembla un malbaratament (que no admetria com a contribuent). Per a tants pocs usuaris no es pot fer una despesa com aquesta. S'hauria hagut de clausurar la línia o -que és el que espero- hi haurà d'haver -amb les reformes- més circulacions entre Barcelona i Lleida -via Manresa-, uns vehicles més còmodes i uns temps de trajecte més competitius. Ha de ser per a això.
User avatar
Pere
N9
N9
Posts: 1566
Joined: Tuesday 14/03/2006 19:55
Location: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Post by Pere »

Pe Jorba wrote:Si el tram de Calaf a Manresa no estava en condicions, s'hauria hagut de tancar. Si ara s'hi fan millores, espero que siguin per aprofitar de debò la línia. Fer-hi la inversió que s'hi fa (que s'haurà fet de Manresa a Lleida) pensant en les tres circulacions diàries actuals en cada sentit -i amb un escassíssim nombre d'usuaris- em sembla un malbaratament (que no admetria com a contribuent). Per a tants pocs usuaris no es pot fer una despesa com aquesta. S'hauria hagut de clausurar la línia o -que és el que espero- hi haurà d'haver -amb les reformes- més circulacions entre Barcelona i Lleida -via Manresa-, uns vehicles més còmodes i uns temps de trajecte més competitius. Ha de ser per a això.
Per tant, la solució claríssima és que la gent de Rajadell, Aguilar de Segarra i Calaf s'aguantin amb el servei d'autobus que tenen, o bé es comprin tots un cotxe per anar a Barcelona, que encara que es renovi la infraestructura entre Manresa i Calaf perquè el tren com a mínim sigui més segur,i encara que no agumentin serveis ni escurcin temps de trajecte, que s'aguantin perquè és una línia deficitària i com que no hi han els suficients trens perquè sigui una línia decent, és millor tancar-la.

Afortunadament la tant anomenada Renfomentadif no pensa com vostè....
Pe Jorba
N6
N6
Posts: 205
Joined: Friday 12/09/2008 14:29

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Post by Pe Jorba »

Per desgràcia, és possible que Renfe no pensi en el que jo penso i desitjo: que s'ha de fer una línia competitiva, ara que serà possible. No fer-la competitiva comportarà acabar d'abocar els usuaris a la utilització dels transports alternatius.
User avatar
Sky
N9
N9
Posts: 1915
Joined: Monday 02/05/2005 15:00
Location: Lleida

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Post by Sky »

Castellnou de Seana tiene previsto adquirir la antigua estación de tren

El ayuntamiento de Castellnou de Seana tiene previsto recuperar los terrenos y edificios de la antigua estación de tren con el objetivo de transformarla la zona para usos socio culturales del municipio. Por este motivo el alcalde de la localidad, Jordi Llanes, y miembros del consistorio se reunieron ayer con responsables de la empresa pública Adif, que gestiona las infraestructura ferroviarias del estado. Los representantes municipales propusieron su intención de recuperar una infraestructura que había sido emblemática para Castellnou de Seana.

Según el alcalde Jordi Llanes, los responsables de Adif pidieron al consistorio que se elaborara una memoria y un proyecto de los usos que se quieren dar a los edificios y los terrenos colindantes.
Segun Llanes, el Ayuntamiento se apresuró a proponer esta intención a la empresa publica, después de conocer que ésta pretendía derribar todos los edificios que se encuentran en la estación, ya que su estado actual es totalmente deplorable. Llanes añadió que la estación es un edificio muy significativo para el municipio, ya que fue construida por los propios vecinos a finales de los años 50, motivo por el que el municipio no puede permitir su derribo.

Por otra parte, Llanes añadió que el consistorio no es el responsable de la situación a la que ha llegado el edificio, que pertenece a la Administración de Infraestructuras Ferroviarias, por lo que considera que la propuesta del consistorio es del todo legítima y responde a un sentimiento colectivo y popular.

El alcalde Jordi Llanes afirmó que se elaborará el proyecto para la restauración del edificio principal, que entre algunas de las propuestas se ha pensado en locales para actividades socio culturales, un museo o un albergue, todas ellas por concretar. Por otra parte, el almacén colindante también se piensa restaurar para usos municipales.

La zona cuenta con una superficie de entre 200 y 300 metros cuadrados que se destinarían a zona verde o parque público. Llanes añadió que el consistorio, al margen de la redacción de la memoria, comenzará a trabajar para poder conseguir líneas de financiación para poder emprender el proyecto.

A pesar de todo, el traspaso de propiedad todavía está por concretar si seria con carácter de sesión o de compra a precio negociado.

http://www.lamanyana.es/web/html/lanoti ... a=03:00:00
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Post by metring »

Hombreeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee, ja tocavaaaaaaaa!!!!!!!!!!!

lamanyana wrote:Castellnou de Seana tiene previsto adquirir la antigua estación de tren

Segun Llanes, el Ayuntamiento se apresuró a proponer esta intención a la empresa publica, después de conocer que ésta pretendía derribar todos los edificios que se encuentran en la estación, ya que su estado actual es totalmente deplorable.
I es queden curts amb lo de deplorable!!!

A veure si milloren el que vaig fotografiar i penjar aquí!!! (cosa no gaire difícil): http://transport.cat/viewtopic.php?f=3&t=224
Post Reply

Return to “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”