El que passa, és que, amés de les terminals independents i intercanviadors en xarxa, trobo que tota gran ciutat ha de tenir un gran intercanviador.Guigui wrote:No es tracta de que tots els operadors tinguin un punt central propi, ja que la gent no viatja en funció de l'operador, sinó dels trajectes que ha de fer. En aquest sentit, el que cal garantir és que hi hagi una bona interconnexió arreu del territori, amb el mínim de transbords necessari. Per tant, si la L8 ha de fer de metro, que ho faci en igualtat de condicions que les altres línies, és a dir, amb transbord amb totes les altres i connexió amb rodalia en un o dos punts com a mínim.
L'objectiu primordial és farcir tota la RMB d'intercanviadors, distribuïts en diferents corones: un anell format per Gornal, Torrassa, Zona Universitària, Sarrià, Trinitat Vella, etc., un altre pel Prat, St. Boi, St. Feliu, St. Cugat i Barberà, un tercer amb Castelldefels, Martorell, Terrassa, Sabadell, Granollers i Mataró, i un quart amb Vilanova, Vilafranca, Manresa, Vic i Maçanet. D'aquesta manera, es crearia una malla ferroviària que permetria desplaçaments ràpids entre els diferents punts importants de l'àrea metropolitana.
Hem d'aplegar totes les rodalies en un punt, tots els trens que surtin de Barcelona i cobreixin l'AMB. Però ja tenim ficat al cap que FGC és una operadora de metro! (la realitat és així) però en teoria ha de ser Rodalia! No s'aguanta un trajecte fins a Martorell des de Barcelona, i no parlem de Manresa o Igualada, i el mateix dic per a les vessants del Vallès, o es fan alternatives per a les poblacions del Vallès i la riba sud del Llobregat, o es comença a redesdoblar la via. I com a Rodalia que ha de ser, ha d'anar a parar on son la resta, que altra cosa són les peripècies que s'han de fer per passar en alguns casos, de FGC A Renfe degut a la manca de bons intercanviadors. és que de fet arribem a tenir enllaços mal fets i mal senyalitzats! Martorell Central (a falta de la pasarel·la, que destruirà l'antiga estació, i que també, han trigat molts anys a fer aquest enllaç) Plaça Catalunya (No és un intercanviador digne allò...), Gornal-Bellvitge (no es posen d'acord ni en el nom, ni en les nomenclatures) Rubí, Sant Cugat, Manresa (a falta d'un tram de línia que es podia haver fet fa anys)
I em puc passar hores citant ciutats per on passen diverses companyies i ni es miren. Uff, i Passeig de Gràcia!
Per això és més necessari que mai una estació amb totes, o si més no, amb les línies més importants o més aïllades de rodalia.