Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Això t'anava a demanar ara, moltes gràcies!!!! Així sabrem si val la pena i si ens hi apuntem o no.
- uriol108
- N8
- Posts: 919
- Joined: Sunday 30/12/2007 21:04
- Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
- Location: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
- Contact:
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Rebut aquest email confirmant la meva assistència a la sessió informativa sobre la reforma de la Diagonal, no dubteu que preguntaré sobre la possibilitat de fer un túnel per Metro i Rodalies... Ja us en faré 5 cèntims de tot plegat...
Benvolgut/da.
Ens plau comunicar-vos que hem rebut la vostra sol·licitud d'inscripció a
la tercera sessió formativa del procés de la Diagonal, que tindrà lloc el
18 d'abril a les 10 del matí (a les 9.50 es farà l'obertura de portes) a
l'Av. Diagonal, 373 Palau Baró de Quadras, seu de la Casa Àsia.
Els ponents d'aquesta sessió seran:
Sr. Lluís Permanyer, periodista i cronista de Barcelona, i autor del llibre
Biografia de la Diagonal.
Farà una introducció i una contextualització històrica de l'avinguda
Diagonal.
Sr. Oriol Clos, arquitecte en cap de l'Ajuntament de Barcelona. Parlarà
d'Urbanisme i espai públic.
Sr. Àngel López, director de Mobilitat de l'Ajuntament. Parlarà de la
mobilitat a la Diagonal.
Sr. Roger Pallarols, comissionat de l'Alcaldia pel comerç i les PIME.
Parlarà del comerç.
Sr. Jordi Castelló, cap de l'Oficina tècnica de la Diagonal. Parlarà sobre
l'actual configuració de la Diagonal.
Agraïnt-vos la vostra col·laboració i interès, tot esperant que els
continguts que tractarem siguin del vostre interès.
P.D.
Si per qualsevol motiu no poguéssiu assistir-hi, preguem ens ho comuniqueu
el més aviat possible mitjançant el telèfon 93 29149 59. També podeu
visitar el web municipal si desitgeu més informació al respecte.
http://w3.bcn.es/V01/Serveis/Noticies/V ... me=HomeBCN
Benvolgut/da.
Ens plau comunicar-vos que hem rebut la vostra sol·licitud d'inscripció a
la tercera sessió formativa del procés de la Diagonal, que tindrà lloc el
18 d'abril a les 10 del matí (a les 9.50 es farà l'obertura de portes) a
l'Av. Diagonal, 373 Palau Baró de Quadras, seu de la Casa Àsia.
Els ponents d'aquesta sessió seran:
Sr. Lluís Permanyer, periodista i cronista de Barcelona, i autor del llibre
Biografia de la Diagonal.
Farà una introducció i una contextualització històrica de l'avinguda
Diagonal.
Sr. Oriol Clos, arquitecte en cap de l'Ajuntament de Barcelona. Parlarà
d'Urbanisme i espai públic.
Sr. Àngel López, director de Mobilitat de l'Ajuntament. Parlarà de la
mobilitat a la Diagonal.
Sr. Roger Pallarols, comissionat de l'Alcaldia pel comerç i les PIME.
Parlarà del comerç.
Sr. Jordi Castelló, cap de l'Oficina tècnica de la Diagonal. Parlarà sobre
l'actual configuració de la Diagonal.
Agraïnt-vos la vostra col·laboració i interès, tot esperant que els
continguts que tractarem siguin del vostre interès.
P.D.
Si per qualsevol motiu no poguéssiu assistir-hi, preguem ens ho comuniqueu
el més aviat possible mitjançant el telèfon 93 29149 59. També podeu
visitar el web municipal si desitgeu més informació al respecte.
http://w3.bcn.es/V01/Serveis/Noticies/V ... me=HomeBCN
- uriol108
- N8
- Posts: 919
- Joined: Sunday 30/12/2007 21:04
- Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
- Location: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
- Contact:
Re: Túnel per la Diagonal, es farà el miracle?
Tal com us vaig dir, he anat a la Sessio formativa que ha organitzat l'Ajuntament sobre el procés de Reforma de la Diagonal que s'està iniciant, de tot plegat n'he tret algunes coses interesants, tal com vaig dir els he fet als tecnics la pregunta sobre el Tunel de Rodalies per la Diagonal i aquesta ha estat la resposta, que edito sense video, perque la he gravat amb el meu reproductor/gravador de mp3, posteriorment l'he editat com a video a l'ordinador amb imatges fixes de la diagonal i el tranvia...
- uriol108
- N8
- Posts: 919
- Joined: Sunday 30/12/2007 21:04
- Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
- Location: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
- Contact:
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
A continuació passaré una serie d'arxius mp3 que he gravat de la sessió de formacio sobre la reforma de la Diagonal que he convertit en videos amb imatges fixes per a Youtube , són 16 arxius de 10 minuts cadascún, els aniré pujant de mica en mica, ara us en poso un ací, i podeu trobar la resta de parts al meu canal de Youtube :
- cristian26
- N7
- Posts: 544
- Joined: Saturday 24/11/2007 20:00
- Location: Granollers
Re: Túnel per la Diagonal, es farà el miracle?
No em convencen els arguments d'aquest bonhome en contra del túnel sota la Diagonal dient que ja n'hi ha suficients de Rodalía
Qui té el cul llogat, no seu quan vol.
Re: Túnel per la Diagonal, es farà el miracle?
Aquesta veu es la del arquitecte en cap jordi clos?
Doncs contradiu l'entusiasme del seu cap, l'alcalde...
Doncs contradiu l'entusiasme del seu cap, l'alcalde...
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Aquesta notícia em recorda quan era petita, que a l'escola ens van fer dibuixar com voldriem que fos el retorn de la rambla de Fabra i Puig, que va ser recuperada després d'una campanya per reivindicar-la.
http://www.elpunt.cat/barcelona/article ... coles.html
La Diagonal, segons les escoles
L'Ajuntament aproparà el debat sobre el futur d'aquesta via a diversos centres educatius de Barcelona perquè facin propostes
28/04/09 02:00 - Barcelona - CLARA RIBAS
L'Ajuntament de Barcelona va endegar ahir un projecte per acostar el debat sobre la futura reforma de la Diagonal als centres educatius i als seus alumnes de primària i secundària. En una sessió dirigida als mestres es va oferir ahir una visió de l'origen i la construcció de la Diagonal, realitzada pel cronista Joan Permanyer, i es van presentar els continguts dels diferents tallers que es presentaran a les escoles.
Amb aquesta iniciativa es pretén, segons fonts municipals, aconseguir la màxima participació dels joves en aquesta consulta ciutadana. Les franges d'edat dels alumnes als quals anirà dirigida la informació seran la de 8 a 12 anys, la de 13 a 15 anys –els membres de la qual seran els que participaran als tallers que es faran als centres– i finalment la de 16 a 18, els quals rebran sobretot informació de com participar activament; és a dir, com emetre el vot, en la consulta que l'Ajuntament posarà en marxa.
El projecte es vol implantar en una vintena de centres de la ciutat, alguns a tocar de la Diagonal i la resta, en l'àrea d'influència d'aquesta. La informació ja s'ha començat a distribuir i es preveu que el treball de debat es faci durant l'últim trimestre del curs. En els resultats també participaran les famílies, ja que els alumnes s'emportaran el debat a casa. Les propostes que s'elaborin seran recollides per Urbanisme i estudiades juntament amb les dels altres col·lectius consultats.
El professor, peça clau
La Montserrat Palou, de l'IES 25a Olimpíada, una dels docents que ahir va rebre la informació municipal, considera que l'èxit del projecte depèn de com l'enfoqui el professor. Ella ha pensat a presentar-lo des de l'assignatura d'ètica cívica, o de ciutadania, però encara no ho ha acabat de definir. Ahir estava encuriosida per descobrir com es faran els tallers als centres educatius i fins a quin punt seran de participació real o no. De moment, però, ja té en compte algunes idees pròpies, com la de portar els alumnes a la Diagonal a fer fotos i convertir-les en base del debat o entrar al web del procés de participació.
http://www.elpunt.cat/barcelona/article ... coles.html
La Diagonal, segons les escoles
L'Ajuntament aproparà el debat sobre el futur d'aquesta via a diversos centres educatius de Barcelona perquè facin propostes
28/04/09 02:00 - Barcelona - CLARA RIBAS
L'Ajuntament de Barcelona va endegar ahir un projecte per acostar el debat sobre la futura reforma de la Diagonal als centres educatius i als seus alumnes de primària i secundària. En una sessió dirigida als mestres es va oferir ahir una visió de l'origen i la construcció de la Diagonal, realitzada pel cronista Joan Permanyer, i es van presentar els continguts dels diferents tallers que es presentaran a les escoles.
Amb aquesta iniciativa es pretén, segons fonts municipals, aconseguir la màxima participació dels joves en aquesta consulta ciutadana. Les franges d'edat dels alumnes als quals anirà dirigida la informació seran la de 8 a 12 anys, la de 13 a 15 anys –els membres de la qual seran els que participaran als tallers que es faran als centres– i finalment la de 16 a 18, els quals rebran sobretot informació de com participar activament; és a dir, com emetre el vot, en la consulta que l'Ajuntament posarà en marxa.
El projecte es vol implantar en una vintena de centres de la ciutat, alguns a tocar de la Diagonal i la resta, en l'àrea d'influència d'aquesta. La informació ja s'ha començat a distribuir i es preveu que el treball de debat es faci durant l'últim trimestre del curs. En els resultats també participaran les famílies, ja que els alumnes s'emportaran el debat a casa. Les propostes que s'elaborin seran recollides per Urbanisme i estudiades juntament amb les dels altres col·lectius consultats.
El professor, peça clau
La Montserrat Palou, de l'IES 25a Olimpíada, una dels docents que ahir va rebre la informació municipal, considera que l'èxit del projecte depèn de com l'enfoqui el professor. Ella ha pensat a presentar-lo des de l'assignatura d'ètica cívica, o de ciutadania, però encara no ho ha acabat de definir. Ahir estava encuriosida per descobrir com es faran els tallers als centres educatius i fins a quin punt seran de participació real o no. De moment, però, ja té en compte algunes idees pròpies, com la de portar els alumnes a la Diagonal a fer fotos i convertir-les en base del debat o entrar al web del procés de participació.
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
I jo em pregunto: no podrien incloure ara, en aquesta segona fase, lo del túnel de rodalies per la Diagonal? Així matarien d'un tret dos pardals.
De La Vanguardia en paper:
El Ayuntamiento reparte 1,2 millones de trípticos para opinar sobre la Diagonal
BARCELONA - Redacción
La segunda fase del proceso de participación sobre la reforma de la Diagonal comenzó ayer. Una vez concluido el arranque de esta experiencia, en el que se han programado sesiones formativas sobre la avenida por las que han pasado 400 personas y 30 talleres con escuelas, se inicia la siguiente fase, que finalizará el 30 de junio, en la que el Ayuntamiento recogerá las opiniones de los ciudadanos mediante 1,2 millones de trípticos. El proceso culminará la primavera del 2010 con una consulta en la que los barceloneses decidirán entre dos opciones.
El objetivo es que estos trípticos lleguen al mayor número posible de ciudadanos. "Cuantas más opiniones haya, mejor", destacó ayer el alcalde, Jordi Hereu, que se comprometió a que todas las ocpiones planteadas reciban una respuesta argumentada.
El cuestionario se basa en el modelo defendido por el Ayuntamiento de disminuir el tráfico privado, potenciar el transporte público, unir las dos redes de tranvía en superficie y ampliar el espacio peatonal. Una pregunta abierta final invita a proponer lo que se desee sobre la reforma.
Això ho podriem fer nosaltres, per lo del túnel, a lo "chica Martini" dels anys 70
http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... _PK=619803
12 patinadors faran enquestes sobre rodes al llarg de l’avinguda
Entre les aportacions que perduraran d’aquesta campanya municipal hi ha sens dubte la introducció de les enquestes sobre rodes als vianants per part de 12 animosos patinadors que actuaran en plena avinguda de la Diagonal.
I no són menys impactants els denominats «punts de reflexió», llocs senyalitzats a terra que acompanyen el símbol d’un punt amb missatges del tipus: «Tanca els ulls: ¿què sents?», i que recorden pretèrites campanyes publicitàries de productes íntims femenins.
De La Vanguardia en paper:
El Ayuntamiento reparte 1,2 millones de trípticos para opinar sobre la Diagonal
BARCELONA - Redacción
La segunda fase del proceso de participación sobre la reforma de la Diagonal comenzó ayer. Una vez concluido el arranque de esta experiencia, en el que se han programado sesiones formativas sobre la avenida por las que han pasado 400 personas y 30 talleres con escuelas, se inicia la siguiente fase, que finalizará el 30 de junio, en la que el Ayuntamiento recogerá las opiniones de los ciudadanos mediante 1,2 millones de trípticos. El proceso culminará la primavera del 2010 con una consulta en la que los barceloneses decidirán entre dos opciones.
El objetivo es que estos trípticos lleguen al mayor número posible de ciudadanos. "Cuantas más opiniones haya, mejor", destacó ayer el alcalde, Jordi Hereu, que se comprometió a que todas las ocpiones planteadas reciban una respuesta argumentada.
El cuestionario se basa en el modelo defendido por el Ayuntamiento de disminuir el tráfico privado, potenciar el transporte público, unir las dos redes de tranvía en superficie y ampliar el espacio peatonal. Una pregunta abierta final invita a proponer lo que se desee sobre la reforma.
Això ho podriem fer nosaltres, per lo del túnel, a lo "chica Martini" dels anys 70
http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... _PK=619803
12 patinadors faran enquestes sobre rodes al llarg de l’avinguda
Entre les aportacions que perduraran d’aquesta campanya municipal hi ha sens dubte la introducció de les enquestes sobre rodes als vianants per part de 12 animosos patinadors que actuaran en plena avinguda de la Diagonal.
I no són menys impactants els denominats «punts de reflexió», llocs senyalitzats a terra que acompanyen el símbol d’un punt amb missatges del tipus: «Tanca els ulls: ¿què sents?», i que recorden pretèrites campanyes publicitàries de productes íntims femenins.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
És la seva democràcia
Com que és una pura campanya de màrqueting per a muntar una mascarada de democràcia de fireta, tant és si ens pregunten pel túnel com pel color dels calçotets de l'alcalde. A més, és una mostra més de com es pren l'Ajuntament tot aquest afer.metring wrote:I jo em pregunto: no podrien incloure ara, en aquesta segona fase, lo del túnel de rodalies per la Diagonal? Així matarien d'un tret dos pardals.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Us deixo els links dels estudis presentats per laptp, resum i estudi complet que avui comenten a El Periodico.
Resum
http://transportpublic.org/images/pdf/2 ... ntacio.pdf
Estudi Complet
http://transportpublic.org/images/pdf/2 ... estudi.pdf
Resum
http://transportpublic.org/images/pdf/2 ... ntacio.pdf
Estudi Complet
http://transportpublic.org/images/pdf/2 ... estudi.pdf
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Pel que veig, ja no els interessa lo del túnel...
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
L'estic fullejant ara,el resum, però sembla que no.metring wrote:Pel que veig, ja no els interessa lo del túnel...
- Trytasa Baldaquino
- N7
- Posts: 330
- Joined: Saturday 21/07/2007 22:56
- Location: La Trini (que existe!) - Trinitat Vella L1, 11, 40, 62, 76
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Ni piu del subsòl, efectivament.
I que em perdonin, però això de carregar-se el trànsit de transport privat (deixant un carril multiús per a veïns!!!) sense proposar itineraris alternatius, denota -un cop més- que aquesta gent no viu a Barcelona, sinò a Ganímedes.
Respecte a la xarxa MetroBus (què curiòs, és el nom de la T-1 madrilenya) ja hi ha hagut diferents projectes ortogonals que han passat sense pena ni glòria perquè no han deixat de ser un galimaties. Podria ser útil a l'Eixample de carrers rectes i quadriculats, pero no tota Barcelona és tan senzilla, amb barris sinuosos com el Carmel, Gràcia, Sant Andreu, Sarrià,... I l'elecció dels carrers de baixada em sembla bastant discutible.
I que em perdonin, però això de carregar-se el trànsit de transport privat (deixant un carril multiús per a veïns!!!) sense proposar itineraris alternatius, denota -un cop més- que aquesta gent no viu a Barcelona, sinò a Ganímedes.
Respecte a la xarxa MetroBus (què curiòs, és el nom de la T-1 madrilenya) ja hi ha hagut diferents projectes ortogonals que han passat sense pena ni glòria perquè no han deixat de ser un galimaties. Podria ser útil a l'Eixample de carrers rectes i quadriculats, pero no tota Barcelona és tan senzilla, amb barris sinuosos com el Carmel, Gràcia, Sant Andreu, Sarrià,... I l'elecció dels carrers de baixada em sembla bastant discutible.
¿Quin es el millor mitjà de transport?
A- El cotxe
B- El tren
C- L'autobús
D- El tramvia
E- L'avió
F- El que ens faci arribar al lloc de destí en un cost menor (tant econòmic com de temps)
A- El cotxe
B- El tren
C- L'autobús
D- El tramvia
E- L'avió
F- El que ens faci arribar al lloc de destí en un cost menor (tant econòmic com de temps)
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Una opinió diferent, tant respectable com qualsevol, al 20 minutos en paper d'avui. Hi estic d'acord en tot, excepte on lo de que no hi passin els tramvies:
http://estaticos.20minutos.es/edicionim ... _06_09.pdf
LA DIAGONAL DEBE SER UNA NUEVA RAMBLA
¿La Diagonal debe ser una rambla?¡Que conste! Dicen los periódicos que el alcalde, Jordi Hereu,ha dicho textualmente: «Se hará un túnel para el metro y el tren».A mi me complace que los periódicos escriban ahora lo que yo he propuesto varias veces, como algo simplemente lógico. Dije, y digo bastante más: necesitamos un túnel para un metro, el AVE y los automóviles que atraviesan el tramo de Diagonal entre las plazas de les Glòries y Francesc Macià. Nada de tranvías. Por la Rambla pasaron tranvías muchos años,
¿qué pasa ahora? Fueron retirados para siempre. La Rambla nunca fue algo mejor que ahora, aunque pueden mejorarse más todavía. El Ayuntamiento, hasta septiembre, podrá recibir un millón de ideas, aunque el verano no sea lo más apropiado para encuestas. Quizá
reciba cien mil, diez mil, mil o cien, pero, al final ¿se sabrá realmente lo que, seriamente, es óptimo, conveniente, apropiado, que resuelve problemas, que hará más felices a todos los ciudadanos? No lo sé. ¿Y usted, señor alcalde?
Feliciano Pla- Xiberta.
http://estaticos.20minutos.es/edicionim ... _06_09.pdf
LA DIAGONAL DEBE SER UNA NUEVA RAMBLA
¿La Diagonal debe ser una rambla?¡Que conste! Dicen los periódicos que el alcalde, Jordi Hereu,ha dicho textualmente: «Se hará un túnel para el metro y el tren».A mi me complace que los periódicos escriban ahora lo que yo he propuesto varias veces, como algo simplemente lógico. Dije, y digo bastante más: necesitamos un túnel para un metro, el AVE y los automóviles que atraviesan el tramo de Diagonal entre las plazas de les Glòries y Francesc Macià. Nada de tranvías. Por la Rambla pasaron tranvías muchos años,
¿qué pasa ahora? Fueron retirados para siempre. La Rambla nunca fue algo mejor que ahora, aunque pueden mejorarse más todavía. El Ayuntamiento, hasta septiembre, podrá recibir un millón de ideas, aunque el verano no sea lo más apropiado para encuestas. Quizá
reciba cien mil, diez mil, mil o cien, pero, al final ¿se sabrá realmente lo que, seriamente, es óptimo, conveniente, apropiado, que resuelve problemas, que hará más felices a todos los ciudadanos? No lo sé. ¿Y usted, señor alcalde?
Feliciano Pla- Xiberta.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
El metro existeix!
No. El metro tan sols l'esmenten en una relació de tots els modes de transport pel que fa a la seva capacitat, però sembla que no són capaços de treure'n alguna conclusió per a la Diagonal...metring wrote:Pel que veig, ja no els interessa lo del túnel...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: El metro existeix!
No, si no em referia a la PTP...Guigui wrote:No. El metro tan sols l'esmenten en una relació de tots els modes de transport pel que fa a la seva capacitat, però sembla que no són capaços de treure'n alguna conclusió per a la Diagonal...metring wrote:Pel que veig, ja no els interessa lo del túnel...
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Doncs ho semblava
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Jo estic d'acord amb el plantejament que fa la PTP però crec que haurien d'haver considerat la possibilitat de fer el túnel per a trens de rodalies. Potser és que segueixen amb la idea que tenien de fer un túnel paral·lel als actuals per Travessera de Gràcia.
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Exacte, totes dues coses són complementàries, cal pensar en les necessitats reals dels usuaris de transport públic.
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Hola,
Pues yo sí que me voy a referir a la PTP, y es que considero que es absolutamente irreal y vergonzoso que en sus dos últimas comunicaciones en PDF no se haga ni siquiera mención de lo que constituiría la construcción bajo el subsuelo de una infraestructura que solucionaría casi por sí sola entre un 50% y un 80% del problema del tráfico en ese tramo: las cercanías.
Esto es lo que vienen a llamar el "estudio completo" (que de estudio tiene bien poco)
http://www.transportpublic.org/images/p ... estudi.pdf
Y esto es el resumen:
http://www.transportpublic.org/images/p ... ntacio.pdf
Como digo, absolutamente hilarante que nada se hable de cercanías y que den una serie de datos en gráficas resaltando únicamente las cifras que proporcionan los tranvías y los autobuses, dejando de lado las de cercanías. Viendo esas cifras y viendo que el tráfico lo definen en 86.000 vehículos/día en el tramo más cargado, simplemente los 45.000 usuarios/hora que le ofrecen las cercanías ya debería ser más que suficiente para zanjar el tema.
Cercanías y punto.
Pero es que hay más, y es que las cosas no se pueden hacer como hasta ahora, sin ningún tipo de previsión, sin planificación, sin ánálisis de futuro y sin tener en cuenta absolutamente nada más que el ofrecerle el espacio al tranvía como único método válido de transporte y enfrentarlo al resto de posibilidades. Definen que esos 86.000 vehículos/día suponen una media de 5000 usuarios/hora en hora punta y que tan sólo colocando tranvías en composición doble, lo cual supondrían unos 8.800 usuarios/hora abastecen esa demanda y que con eso ya valdría.
Lo que no se tiene en cuenta es que el transporte y la mobilidad por un eje metropolitano como es la Diagonal no se debe circunscribir al municipio de Barcelona y sus necesidades locales sino que este eje metropolitano es la entrada y la salida de toda la RMB en la ciudad. Tampoco se tiene en cuenta que el nivel de tráfico y las medias resultantes no se pueden analizar ni extraer con los 86.000 vehículos/día del tramo central, ya que el tramo de Francesc Macià a la salida de la B-23 simplemente por ser más amplio en carriles y por ser la entrada desde el Llobregat es muy fácil que duplique y triplique ese volumen de tráfico, y eso sin contar con el progresivo crecimiento de población en las ciudades exteriores inmediatas, lo cual desvirtúa completamente el erróneo análisis del tramo que únicamente les interesa para justificar la implantación de los tranvías y nada más.
No es posible tolerar por más tiempo una irresponsabilidad como esta en pos únicamente de un medio de transporte que enfrentan a los demás como la única solución y como la panacea del transporte. Parece como que Dios no descansó el último día, el Séptimo no fue para descansar, sino que debió ser el día en que Dios todopoderoso inventó el TRAM y encargó su defensa a la PTP.
Esto que se muestra no son estudios de nada puesto que solamente constituyen una amalgama de datos mal analizados cuya única finalidad es justificar el tranvía, defender el tranvía, hacer que todo el mundo se fije en los datos del tranvía, proponer la unión de los dos tranvías por el centro de la Diagonal, cosa que no sé ya por qué hay que defender cuando se da por hecho y se hará.
Lo que no es de recibo, es completamente inadmisible y ha de ser corregido es que los datos se analicen de tal forma que no se contemple más que la solución tranviaria y lo que en absoluto se puede permitir es que Barcelona sea contemplada como un todo sin tener en cuenta a las poblaciones del área metropolitana más próxima. Las conclusiones de eso que llaman "estudio" son hilarantes y exponen un pésimo y erróneo análisis de la situación, que únicamente busca justificar un tranvía al que quieren convertir en el eje de los transportes de nuestra RMB, que con más de 4 millones de personas, solamente se puede basar en medios ferroviarios de gran capacidad de transporte de viajeros como son las cercanías y el metro, contando únicamente en segundo plano y como elementos accesorios de ayuda, con el tranvía y la red de buses urbanos. Si quieren una reforma de los autobuses podrían ir pensando en alternativas como las unidades "routemaster" londinenses de 2 pisos, que ocupan poco, tienen fácil integración en las calles, permitirían mayor capacidad de transporte y disponen de mejor maniobrabilidad que los acordeones que tenemos aquí.
Saludos,
Sergio
Pues yo sí que me voy a referir a la PTP, y es que considero que es absolutamente irreal y vergonzoso que en sus dos últimas comunicaciones en PDF no se haga ni siquiera mención de lo que constituiría la construcción bajo el subsuelo de una infraestructura que solucionaría casi por sí sola entre un 50% y un 80% del problema del tráfico en ese tramo: las cercanías.
Esto es lo que vienen a llamar el "estudio completo" (que de estudio tiene bien poco)
http://www.transportpublic.org/images/p ... estudi.pdf
Y esto es el resumen:
http://www.transportpublic.org/images/p ... ntacio.pdf
Como digo, absolutamente hilarante que nada se hable de cercanías y que den una serie de datos en gráficas resaltando únicamente las cifras que proporcionan los tranvías y los autobuses, dejando de lado las de cercanías. Viendo esas cifras y viendo que el tráfico lo definen en 86.000 vehículos/día en el tramo más cargado, simplemente los 45.000 usuarios/hora que le ofrecen las cercanías ya debería ser más que suficiente para zanjar el tema.
Cercanías y punto.
Pero es que hay más, y es que las cosas no se pueden hacer como hasta ahora, sin ningún tipo de previsión, sin planificación, sin ánálisis de futuro y sin tener en cuenta absolutamente nada más que el ofrecerle el espacio al tranvía como único método válido de transporte y enfrentarlo al resto de posibilidades. Definen que esos 86.000 vehículos/día suponen una media de 5000 usuarios/hora en hora punta y que tan sólo colocando tranvías en composición doble, lo cual supondrían unos 8.800 usuarios/hora abastecen esa demanda y que con eso ya valdría.
Lo que no se tiene en cuenta es que el transporte y la mobilidad por un eje metropolitano como es la Diagonal no se debe circunscribir al municipio de Barcelona y sus necesidades locales sino que este eje metropolitano es la entrada y la salida de toda la RMB en la ciudad. Tampoco se tiene en cuenta que el nivel de tráfico y las medias resultantes no se pueden analizar ni extraer con los 86.000 vehículos/día del tramo central, ya que el tramo de Francesc Macià a la salida de la B-23 simplemente por ser más amplio en carriles y por ser la entrada desde el Llobregat es muy fácil que duplique y triplique ese volumen de tráfico, y eso sin contar con el progresivo crecimiento de población en las ciudades exteriores inmediatas, lo cual desvirtúa completamente el erróneo análisis del tramo que únicamente les interesa para justificar la implantación de los tranvías y nada más.
No es posible tolerar por más tiempo una irresponsabilidad como esta en pos únicamente de un medio de transporte que enfrentan a los demás como la única solución y como la panacea del transporte. Parece como que Dios no descansó el último día, el Séptimo no fue para descansar, sino que debió ser el día en que Dios todopoderoso inventó el TRAM y encargó su defensa a la PTP.
Esto que se muestra no son estudios de nada puesto que solamente constituyen una amalgama de datos mal analizados cuya única finalidad es justificar el tranvía, defender el tranvía, hacer que todo el mundo se fije en los datos del tranvía, proponer la unión de los dos tranvías por el centro de la Diagonal, cosa que no sé ya por qué hay que defender cuando se da por hecho y se hará.
Lo que no es de recibo, es completamente inadmisible y ha de ser corregido es que los datos se analicen de tal forma que no se contemple más que la solución tranviaria y lo que en absoluto se puede permitir es que Barcelona sea contemplada como un todo sin tener en cuenta a las poblaciones del área metropolitana más próxima. Las conclusiones de eso que llaman "estudio" son hilarantes y exponen un pésimo y erróneo análisis de la situación, que únicamente busca justificar un tranvía al que quieren convertir en el eje de los transportes de nuestra RMB, que con más de 4 millones de personas, solamente se puede basar en medios ferroviarios de gran capacidad de transporte de viajeros como son las cercanías y el metro, contando únicamente en segundo plano y como elementos accesorios de ayuda, con el tranvía y la red de buses urbanos. Si quieren una reforma de los autobuses podrían ir pensando en alternativas como las unidades "routemaster" londinenses de 2 pisos, que ocupan poco, tienen fácil integración en las calles, permitirían mayor capacidad de transporte y disponen de mejor maniobrabilidad que los acordeones que tenemos aquí.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"