Bus i metro, més per oci que per obligació?

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Post Reply
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Bus i metro, més per oci que per obligació?

Post by metring »

http://www.20minutos.es/noticia/463953/ ... transport/

Bus i metro ja s'usen més per oci que per obligació

* L'oferta del suburbà fora de l'horari laboral i d'estudis supera a la d'hora punta de 2005.
* Barris de l'àrea de Barcelona pateixen falta de connexions.

TONI AYALA. 20.04.2009

Gairebé el 80% dels usuaris del metro i més de la meitat dels viatgers del bus estudien o treballen, però, a la pràctica, aquests dos mitjans de transport s´agafen més per oci (anar de festa, visitar els amics, fer turisme, comprar) que per desplaçar-se a la feina o a l´escola i la universitat.

Cada cop hi ha més població i més motius per desplaçar-se, no només per treballar o estudiar

Dels 7,35 milions de viatges que es fan en un dia feiner als 11 municipis amb metro i bus de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), el 29,5% són no obligats, mentre que el 25,5% són per treball o estudis. En la resta es compten trajectes múltiples que inclouen diverses activitats, com anar a la feina, però passant per una botiga o pel gimnàs abans de tornar a casa.

«Hem entrat en la mobilitat moderna. Cada cop hi ha més població i més motius per desplaçar-se, no només per treballar o estudiar», raonen des de TMB. Dos exemples del canvi d´hàbits són l´ampliació de l´horari del metro nocturn i els caps de setmana o que, ara, l´oferta del metro en hores vall (quan hi ha menys demanda) és superior a la que hi havia en hora punta el 2005.
Nou de cada 10 viatges en transport públic a la regió metropolitana passen per algun dels 11 municipis més propers a la capital

Els viatges d´oci imperen sobre els obligats a Barcelona, l´Hospitalet, Santa Coloma, Badalona, Sant Adrià, Esplugues, Cornellà, Sant Joan Despí, Sant Just, Montcada i el Prat, però no a la resta dels municipis de la regió metropolitana, on un 37,5% de la mobilitat és obligada.

A la dotzena de municipis amb servei de TMB hi predominen els viatges a peu o en bici (38,2%). S´hi han detectat llacunes en l´oferta de metro (a Sarrià, la Font d´en Fargues, la Marina o als barris allunyats del centre de Badalona, Cornellà o Esplugues), que es volen pal·liar amb l´ampliació de línies i l´entrada en servei de la L9. Aquest dèficit del suburbà ha causat un ús més intensiu del bus a zones com Can Baró, la Barceloneta o la Salut.

La mobilitat està molt centralitzada a la ciutat de Barcelona, que és origen i destí del 68% dels desplaçaments. A més, nou de cada 10 viatges en transport públic a la regió metropolitana passen per algun dels 11 municipis més propers a la capital, on es focalitza el servei de metro.
User avatar
El LLOP
N9
N9
Posts: 1635
Joined: Tuesday 04/04/2006 18:34
Location: esperant via lliure

Re: Bus i metro, més per oci que per obligació?

Post by El LLOP »

el que diu això serà el mateix que diu que només passa sense pagar l'1% del usuaris. :andaya
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Bus i metro, més per oci que per obligació?

Post by metring »

Ens comptaran a nosaltres, com a frikis del transport, en lo de agafar-lo per oci? :)
User avatar
Lluita1714
N9
N9
Posts: 1964
Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
Location: Aigüestoses

Re: Bus i metro, més per oci que per obligació?

Post by Lluita1714 »

metring wrote:Ens comptaran a nosaltres, com a frikis del transport, en lo de agafar-lo per oci? :)
Ara faran un estudi que donarà per fet que 90% dels bitllets validats són per aficionats al ferrocarril, el 10% és la resta,gent que el fa servir com a transport i almenys paga bitllet. Això, gent que paga al metro, només suposa un 30% dels que hi viatgen... la resta es cola. XD
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Post Reply

Return to “Transport en general / Transporte en general”