Valoració intercanviadors
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Aprofito per afegir algun intercanviador més:
- Verdaguer: més o menys com Diagonal: s'ha quedat petit. Cal eliminar graons inútils, ampliar passadissos, posar tapissos rodants i posar ascensors i escales mecàniques on no n'hi ha.
- Sagrada Família: la part "nova" ja s'ha quedat petita. La part vella (L5) ja era petita quan es va posar en servei l'enllaç, ja que aquella sortida no estava pensada per ser l'accés d'un intercanviador. Es ve fer una "xapussa". Cal ampliar les escales d'accés a la L5 i posar ascensors a tot arreu. A més, cal estudiar si es poden fer passadissos més directes de connexió entre les dues línies sense haver de pujar i baixar al vestíbul. Ara està en obres i algunes coses s'estan fent... veurem.
- Sants-Estació: El passadís d'enllaç L3/L5 s'ha de fer nou, ampliat i amb tapissos rodants. Els enllaços amb l'estació de Renfe caldria replantejar-los totalment, potser fent un nou vestíbul ampli sota les vies de Renfe d'accés a Rodalies.
- Sant Andreu Arenal/Fabra i Puig: La sortida de la L1 és justa, però acceptable. Estaria bé que hi hagués una coberta des de la sortida de metro al costat de l'estació de Renfe fins a la porta, o millor encara que deixés a dins mateix del vestíbul. Les instal·lacions de Renfe, com sempre, fan pena. Caldria fer-ho tot nou i posar escales mecàniques i ascensors a les andanes. Segurament, aquesta estació es tancarà quan es faci la de Sagrera-Meridiana, per la qual cosa caldria mirar abans si val la pena gastar-s'hi diners.
- Verdaguer: més o menys com Diagonal: s'ha quedat petit. Cal eliminar graons inútils, ampliar passadissos, posar tapissos rodants i posar ascensors i escales mecàniques on no n'hi ha.
- Sagrada Família: la part "nova" ja s'ha quedat petita. La part vella (L5) ja era petita quan es va posar en servei l'enllaç, ja que aquella sortida no estava pensada per ser l'accés d'un intercanviador. Es ve fer una "xapussa". Cal ampliar les escales d'accés a la L5 i posar ascensors a tot arreu. A més, cal estudiar si es poden fer passadissos més directes de connexió entre les dues línies sense haver de pujar i baixar al vestíbul. Ara està en obres i algunes coses s'estan fent... veurem.
- Sants-Estació: El passadís d'enllaç L3/L5 s'ha de fer nou, ampliat i amb tapissos rodants. Els enllaços amb l'estació de Renfe caldria replantejar-los totalment, potser fent un nou vestíbul ampli sota les vies de Renfe d'accés a Rodalies.
- Sant Andreu Arenal/Fabra i Puig: La sortida de la L1 és justa, però acceptable. Estaria bé que hi hagués una coberta des de la sortida de metro al costat de l'estació de Renfe fins a la porta, o millor encara que deixés a dins mateix del vestíbul. Les instal·lacions de Renfe, com sempre, fan pena. Caldria fer-ho tot nou i posar escales mecàniques i ascensors a les andanes. Segurament, aquesta estació es tancarà quan es faci la de Sagrera-Meridiana, per la qual cosa caldria mirar abans si val la pena gastar-s'hi diners.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Pla d'intercanviadors
Abans, a la web de l'ATM hi havia un enllaç cap al pla d'intercanviadors, però ha desaparegut. Espero que tot plegat no sigui simptomàtic de la seva aplicació real.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Valoració intercambiadors
No cal. Per accedir a l'andana direcció Barcelona la cosa ja és correcta, el problema el tenim amb l'andana direcció Martorell, en què l'únic que s'ha de fer és demolir el mur que separa andana i carrer i prou, ja que just darrera hi ha una boca d'accés cojunta a metro i tramvia.wefer wrote:- Cornellá: correcte l'intercanviador amb el tramvia. Amb Renfe cal replantejar-lo totalment.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Incoherència a Verdaguer
El que no entenc de Verdaguer és per què no se'ls va acudir situar l'estació de la L5 una illa més en direcció Besòs, essent que es van construir al mateix temps les dues línies. D'aquesta manera, els dos caps de l'andana haurien coincidit i no caldria aquell passadís relativament llarg.wefer wrote:- Verdaguer: més o menys com Diagonal: s'ha quedat petit. Cal eliminar graons inútils, ampliar passadissos, posar tapissos rodants i posar ascensors i escales mecàniques on no n'hi ha.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Incoherència a Verdaguer
ÉS llarg . Un que se l'acaba de fer i que se'l fa de dilluns a divendres.Guigui wrote:relativament llarg.
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Verdaguer està en tràmit. A l'empresa on havia treballat abans vam fer-ne el projecte constructiu, tot i que ara no sé en quin estat es troba. El cas és que canviarà bastant l'intercanviador ja que el passadís s'ampliarà notablement col·locant tapissos rodants i l'accés a l'andana de la L4 també serà tot plegat molt més ampli, a més de fer un vestíbul gran amb sortida al Passeig de Sant Joan. A més, també es farà un vestíbul nou a la L4 amb entrada per Roselló/Pg.Sant Joan. Quan? Això és el què no sé.wefer wrote:Aprofito per afegir algun intercanviador més:
- Verdaguer: més o menys com Diagonal: s'ha quedat petit. Cal eliminar graons inútils, ampliar passadissos, posar tapissos rodants i posar ascensors i escales mecàniques on no n'hi ha.
- Sagrada Família: la part "nova" ja s'ha quedat petita. La part vella (L5) ja era petita quan es va posar en servei l'enllaç, ja que aquella sortida no estava pensada per ser l'accés d'un intercanviador. Es ve fer una "xapussa". Cal ampliar les escales d'accés a la L5 i posar ascensors a tot arreu. A més, cal estudiar si es poden fer passadissos més directes de connexió entre les dues línies sense haver de pujar i baixar al vestíbul. Ara està en obres i algunes coses s'estan fent... veurem.
- Sants-Estació: El passadís d'enllaç L3/L5 s'ha de fer nou, ampliat i amb tapissos rodants. Els enllaços amb l'estació de Renfe caldria replantejar-los totalment, potser fent un nou vestíbul ampli sota les vies de Renfe d'accés a Rodalies.
- Sant Andreu Arenal/Fabra i Puig: La sortida de la L1 és justa, però acceptable. Estaria bé que hi hagués una coberta des de la sortida de metro al costat de l'estació de Renfe fins a la porta, o millor encara que deixés a dins mateix del vestíbul. Les instal·lacions de Renfe, com sempre, fan pena. Caldria fer-ho tot nou i posar escales mecàniques i ascensors a les andanes. Segurament, aquesta estació es tancarà quan es faci la de Sagrera-Meridiana, per la qual cosa caldria mirar abans si val la pena gastar-s'hi diners.
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
-
- N3
- Posts: 36
- Joined: Thursday 20/09/2007 18:00
- Location: cardedeu
estacio principe pio a Madrid?
Al septembre vaig anar per primera vegada a Madrid, a fer un curs del treball.y tenia tantes ganes d'agafar alla al metro...no em desvio del tema jeje.
Per intercanviador em vaig kedar molt sorpres amb l'estació del Principe Pio, kina pasada un centre comercial+renfe+metro+crec q estació de autcars jeje kina pasada estava esperant al metro la linea 10 crec.Una estacio on per sobre pasa renfe y per sota la de metro on hi ha un pont metalic q pasa sobre les vies del metro, vaig veure pasar una 450, y em vaig kedar flipant amb akesta estació.
Aca a Bcn per mala sort no tenim intercanviadors tan bonic, em va agradar tant aquesta estació!!!
Més intercanviadors Xulis a Bcn!!
Per intercanviador em vaig kedar molt sorpres amb l'estació del Principe Pio, kina pasada un centre comercial+renfe+metro+crec q estació de autcars jeje kina pasada estava esperant al metro la linea 10 crec.Una estacio on per sobre pasa renfe y per sota la de metro on hi ha un pont metalic q pasa sobre les vies del metro, vaig veure pasar una 450, y em vaig kedar flipant amb akesta estació.
Aca a Bcn per mala sort no tenim intercanviadors tan bonic, em va agradar tant aquesta estació!!!
Més intercanviadors Xulis a Bcn!!
- sigfrid440s
- N6
- Posts: 292
- Joined: Sunday 03/09/2006 2:35
- Facebook: ssygger
- Location: Barcelona
- Contact:
Per a mi el millor intercambiador el de Gavá
Altres intercambiadors com el de Fabra i Puig.....
Ah, torre del baró vallbona ciutat meridiana está molt be per enllaçar la L11 amb Rodalies Tenfe...
No se si continuen les obres, pero alló de sortir en meitat del no res com si haguessin plantat una parada de metro en meitat del bosc.....
Altres intercambiadors com el de Fabra i Puig.....
Ah, torre del baró vallbona ciutat meridiana está molt be per enllaçar la L11 amb Rodalies Tenfe...
No se si continuen les obres, pero alló de sortir en meitat del no res com si haguessin plantat una parada de metro en meitat del bosc.....
La Generalitat remodela els intercanviadors de metro
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=3051581
dilluns, 3 de novembre de 2008
La Generalitat remodela tots els intercanviadors de la xarxa de metro
El govern està acabant els projectes de la plaça de Sants, Urquinaona, Clot i Verdaguer, entre d'altres
PAULA MERCADÉ. Barcelona
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques (PTOP) està redactant els projectes per remodelar tots els intercanviadors de la xarxa de metro de Barcelona. El primer d'aquests informes que sortirà a exposició pública serà el de passeig de Gràcia. Aquestes obres es faran en paral·lel, afirmen des de govern, a la millora que el Ministeri de Foment ha previst per a l'estació de Rodalies que és a tocar de la del metro. A banda del projecte de passeig de Gràcia, el govern també redacta els de la plaça de Sants, Urquinaona, Clot, Maragall, Verdaguer i plaça Espanya. Continuen les obres a Diagonal i Arc de Triomf.
Amb les obres de l'intercanviador de la Diagonal a la recta final i les d'Arc de Triomf en marxa, el govern ja es prepara per començar la remodelació de totes les altres estacions d'enllaç de la xarxa de metro de Barcelona. En aquests moments, es redacten els projectes per a les estacions de plaça de Sants (L1 i L5), d'Urquinaona (L1 i L4), del Clot (L1 i L2), Maragall (L4 i L5), Verdaguer (L4 i L5), plaça Espanya (L1, L3) i passeig de Gràcia (L2, L3 i L4); en aquest últim cas, preveu sotmetre l'estudi a informació pública abans de final d'any. Les obres del nou intercanviador de passeig de Gràcia es faran en paral·lel a la reforma de l'estació de Rodalies Renfe que el Ministeri de Foment va licitar divendres.
En un principi, l'objectiu del govern era adaptar tots els intercanviadors a les persones amb mobilitat reduïda, però PTOP aprofita que s'ha de treballar en el subsòl per «fer una remodelació integral de tota l'estació», explica el director general de Transport Terrestre, Manel Villalante. Si el govern no preveiés totes aquestes actuacions, «la normativa d'accessibilitat s'hauria complert amb una inversió menor», afegeix. A banda de fer accessible l'intercanviador, es milloren els sistemes d'evacuació. «S'adeqüen les sortides d'emergència als criteris acordats amb els bombers i l'Ajuntament», diu Villalante. També s'aprofita per ampliar els espais de l'estació, com ara les andanes, els vestíbuls i passadissos. Aquestes actuacions faciliten i escurcen l'enllaç entre línies. «El que permet la integració tarifària –canviar d'una línia a una altra sense haver de pagar per segona vegada– se simplifica encara més amb una major intermodalitat», argumenta el director general de Transport Terrestre. «Permet racionalitzar la xarxa de transport públic.»
El resultat final «sempre és una millora per als viatgers», però mentre duren les obres en el subsòl, els usuaris han de conviure-hi perquè no s'interromp el servei. «És una operació de cirurgia», explica Villalante. Els treballs a l'intercanviador de la Sagrera (L1 i L5) van representar anys de molèsties per als usuaris, però les millores són evidents i pocs recorden els transbords per l'exterior. Ara, PTOP centra els esforços en l'intercanviador de Diagonal, amb l'objectiu d'acabar-lo a final de l'any vinent. En aquesta estació, viatgers i també comerciants han patit i pateixen les conseqüències de les obres. Una altra estació on es comença a treballar és la d'Arc de Triomf. «Millorant l'accessibilitat de les estacions, atreus que més viatgers les utilitzin», explica Villalante.
La intermodalitat de la xarxa que el govern teixeix es consolidarà quan entri en funcionament la futura L9. Gairebé un terç de les estacions d'aquesta línia es connectaran amb altres línies de metro, Ferrocarrils de la Generalitat, Rodalies i, fins i tot, amb el tren d'alta velocitat. Un exemple serà la de la Sagrera–TAV.
dilluns, 3 de novembre de 2008
La Generalitat remodela tots els intercanviadors de la xarxa de metro
El govern està acabant els projectes de la plaça de Sants, Urquinaona, Clot i Verdaguer, entre d'altres
PAULA MERCADÉ. Barcelona
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques (PTOP) està redactant els projectes per remodelar tots els intercanviadors de la xarxa de metro de Barcelona. El primer d'aquests informes que sortirà a exposició pública serà el de passeig de Gràcia. Aquestes obres es faran en paral·lel, afirmen des de govern, a la millora que el Ministeri de Foment ha previst per a l'estació de Rodalies que és a tocar de la del metro. A banda del projecte de passeig de Gràcia, el govern també redacta els de la plaça de Sants, Urquinaona, Clot, Maragall, Verdaguer i plaça Espanya. Continuen les obres a Diagonal i Arc de Triomf.
Amb les obres de l'intercanviador de la Diagonal a la recta final i les d'Arc de Triomf en marxa, el govern ja es prepara per començar la remodelació de totes les altres estacions d'enllaç de la xarxa de metro de Barcelona. En aquests moments, es redacten els projectes per a les estacions de plaça de Sants (L1 i L5), d'Urquinaona (L1 i L4), del Clot (L1 i L2), Maragall (L4 i L5), Verdaguer (L4 i L5), plaça Espanya (L1, L3) i passeig de Gràcia (L2, L3 i L4); en aquest últim cas, preveu sotmetre l'estudi a informació pública abans de final d'any. Les obres del nou intercanviador de passeig de Gràcia es faran en paral·lel a la reforma de l'estació de Rodalies Renfe que el Ministeri de Foment va licitar divendres.
En un principi, l'objectiu del govern era adaptar tots els intercanviadors a les persones amb mobilitat reduïda, però PTOP aprofita que s'ha de treballar en el subsòl per «fer una remodelació integral de tota l'estació», explica el director general de Transport Terrestre, Manel Villalante. Si el govern no preveiés totes aquestes actuacions, «la normativa d'accessibilitat s'hauria complert amb una inversió menor», afegeix. A banda de fer accessible l'intercanviador, es milloren els sistemes d'evacuació. «S'adeqüen les sortides d'emergència als criteris acordats amb els bombers i l'Ajuntament», diu Villalante. També s'aprofita per ampliar els espais de l'estació, com ara les andanes, els vestíbuls i passadissos. Aquestes actuacions faciliten i escurcen l'enllaç entre línies. «El que permet la integració tarifària –canviar d'una línia a una altra sense haver de pagar per segona vegada– se simplifica encara més amb una major intermodalitat», argumenta el director general de Transport Terrestre. «Permet racionalitzar la xarxa de transport públic.»
El resultat final «sempre és una millora per als viatgers», però mentre duren les obres en el subsòl, els usuaris han de conviure-hi perquè no s'interromp el servei. «És una operació de cirurgia», explica Villalante. Els treballs a l'intercanviador de la Sagrera (L1 i L5) van representar anys de molèsties per als usuaris, però les millores són evidents i pocs recorden els transbords per l'exterior. Ara, PTOP centra els esforços en l'intercanviador de Diagonal, amb l'objectiu d'acabar-lo a final de l'any vinent. En aquesta estació, viatgers i també comerciants han patit i pateixen les conseqüències de les obres. Una altra estació on es comença a treballar és la d'Arc de Triomf. «Millorant l'accessibilitat de les estacions, atreus que més viatgers les utilitzin», explica Villalante.
La intermodalitat de la xarxa que el govern teixeix es consolidarà quan entri en funcionament la futura L9. Gairebé un terç de les estacions d'aquesta línia es connectaran amb altres línies de metro, Ferrocarrils de la Generalitat, Rodalies i, fins i tot, amb el tren d'alta velocitat. Un exemple serà la de la Sagrera–TAV.
Aviat, Urquinaona
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=3051583
Dilluns, 3 de novembre de 2008
Refaran Urquinaona de d'alt a baix
Les obres per a la remodelació de l'intercanviador d'Urquinaona, un projecte que tot just el govern redacta, es faran en paral·lel a les del perllongament de la cua de maniobres de l'estació de plaça Catalunya de Ferrocarrils de la Generalitat, un estudi que ja ha sortit a exposició pública.
El director general de Transport Terrestre, Manel Villalante, explica que «quan es toca el subsòl de dues zones tan properes, s'ha d'aprofitar per fer les dues actuacions de manera gairebé simultània». El govern aprofitarà les obres per la supressió de les barreres arquitectòniques d'Urquinaona i la perforació del subsòl per entrar maquinària per allargar el túnel de maniobres de Ferrocarrils de la Generalitat. Després, un cop acabades les obres en el subsòl del centre de la ciutat, començaran els treballs en superfície, així es remodelarà completament la fisonomia actual de la plaça Urquinaona.
Dilluns, 3 de novembre de 2008
Refaran Urquinaona de d'alt a baix
Les obres per a la remodelació de l'intercanviador d'Urquinaona, un projecte que tot just el govern redacta, es faran en paral·lel a les del perllongament de la cua de maniobres de l'estació de plaça Catalunya de Ferrocarrils de la Generalitat, un estudi que ja ha sortit a exposició pública.
El director general de Transport Terrestre, Manel Villalante, explica que «quan es toca el subsòl de dues zones tan properes, s'ha d'aprofitar per fer les dues actuacions de manera gairebé simultània». El govern aprofitarà les obres per la supressió de les barreres arquitectòniques d'Urquinaona i la perforació del subsòl per entrar maquinària per allargar el túnel de maniobres de Ferrocarrils de la Generalitat. Després, un cop acabades les obres en el subsòl del centre de la ciutat, començaran els treballs en superfície, així es remodelarà completament la fisonomia actual de la plaça Urquinaona.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
I Catalunya?
I del macrointercanviador de Catalunya, res de res. Ni tan sols un adecentament dels enllaços actuals.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Aviat, Urquinaona
Si volen remodelar la fisonomia de la plaça i remodelar del tot l'estació adaptant-la a PMR, ho tenen "a ou" per recuperar l'antic ascensor i accés del GMB.metring wrote:http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=3051583
Dilluns, 3 de novembre de 2008
Refaran Urquinaona de d'alt a baix
Les obres per a la remodelació de l'intercanviador d'Urquinaona, un projecte que tot just el govern redacta, es faran en paral·lel a les del perllongament de la cua de maniobres de l'estació de plaça Catalunya de Ferrocarrils de la Generalitat, un estudi que ja ha sortit a exposició pública.
El director general de Transport Terrestre, Manel Villalante, explica que «quan es toca el subsòl de dues zones tan properes, s'ha d'aprofitar per fer les dues actuacions de manera gairebé simultània». El govern aprofitarà les obres per la supressió de les barreres arquitectòniques d'Urquinaona i la perforació del subsòl per entrar maquinària per allargar el túnel de maniobres de Ferrocarrils de la Generalitat. Després, un cop acabades les obres en el subsòl del centre de la ciutat, començaran els treballs en superfície, així es remodelarà completament la fisonomia actual de la plaça Urquinaona.
Re: Aviat, Urquinaona
I també per arrasar l'exhuberant vegetació de la plaça en un genocidi a l'estil Plaça de Lesseps. De les quatre combinacions possibles (recuperació o no d'accessos, reconversió a plaça dura o no), estic totalment convençut de que guanyarà l'opció urbanísticament més repugnant: plaça dura amb accés de vidre vandalitzable i ascensor totalment "desintegrat" del paisatge arquitectònic de la plaça.El LLOP wrote: Si volen remodelar la fisonomia de la plaça i remodelar del tot l'estació adaptant-la a PMR, ho tenen "a ou" per recuperar l'antic ascensor i accés del GMB.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
La Generalitat reformarà 6 grans intercanviadors a BCN
http://www.lavanguardia.es/ciudadanos/n ... elona.html
La Generalitat reformará por completo seis grandes intercambiadores de Barcelona
La reordenación del intercambiador se coordinará con la cola de maniobras de FGC | La mejora prevé la prolongación de la L8 hacia Francesc Macià y el acceso a las Arenes
ÓSCAR MUÑOZ | Barcelona | 27/04/2009 | Actualizada a las 03:31h | Ciudadanos
Seis estaciones de enlace fundamentales para la red de transporte subterráneo de Barcelona van a ser remodeladas de modo integral. Todas son puntos muy transitados del centro de la ciudad que requieren de intervenciones muy complejas para acortar distancias, ampliar espacios y eliminar barreras. El objetivo es que transbordar de una línea a otra de metro o tren sea más rápido, cómodo y accesible que en la actualidad. Verdaguer, Plaça de Sants, Clot, Maragall, Espanya y Urquinaona son los nodos que van a reformarse por completo. El Departament de Política Territorial i Obres Públiques ultima los proyectos constructivos de tal modo que las obras puedan comenzar a ejecutarse entre el año que viene y el 2011.
Estas actuaciones se enmarcan en el programa de mejora y modernización de puntos de conexión entre líneas ya existentes. De hecho, estos seis intercambiadores ya existen. Lo que ocurre es que no ofrecen las condiciones que hoy en día se consideran mínimas para una red de transporte metropolitano moderna, puesto que cuentan con pasillos largos y estrechos, desniveles con largos tramos de escaleras, vestíbulos angostos e incluso techos bajos, por citar algunos ejemplos. "Necesitamos más y mejores intercambiadores, la red actual es claramente deficitaria en puntos de enlace, que son vitales para el buen funcionamiento del sistema", reconoce Manel Villalante, director general de Transport Terrestre, quien recuerda que "Madrid nos lleva mucha ventaja en este ámbito". Ya se sabe, el tiempo es oro. Y si se pierde demasiado en las conexiones entre líneas o sistemas de transporte, la red pierde eficiencia y el que lo paga es el viajero.
"La obligatoriedad legal y moral de adaptar todas las estaciones a personas con movilidad reducida (PMR) ha abierto las puertas a otras mejoras", destaca Villalante. Así, además de cuidar la accesibilidad instalando nuevos ascensores y eliminando desniveles e incómodas escaleras en todos los intercambiadores, "se amplían espacios, sobre todo en los vestíbulos, para que quepan estas nuevas infraestructuras y se pueda aumentar la capacidad y el nivel de confort de los viajeros".
Otro elemento destacable es la apertura de nuevas salidas de emergencia que faciliten la evacuación de los usuarios en horas punta desde los andenes hasta la calle, actuación que se ha planificado de acuerdo con los bomberos de la Generalitat y del Ayuntamiento de Barcelona. Por último, "se mejoran los pasillos, ensanchándolos y en algunos casos colocando tapices rodantes, para disminuir el tiempo de conexión entre las líneas". Esta medida ya ha sido aplicada en un tramo del intercambiador de Diagonal y está prevista también en la futura remodelación del enlace de Passeig de Gràcia.
Villalante advierte de la dificultad de de estas obras porque "se tienen que hacer sin interrumpir el servicio y en zonas en las que la afectación en superficie es importante". Prueba de ello es el intercambiador de Diagonal, en ejecución desde febrero del 2005.
Uno de los proyectos más avanzados es el del enlace de Verdaguer, punto de conexión de las líneas 4 y 5 del metro. Está prevista la mejora del vestíbulo de Girona (L5), la adaptación del de Bailèn (L5) y de la conexión interior entre las dos líneas, así como la del vestíbulo del paseo de Sant Joan (L4) y la construcción de uno nuevo en Rosselló (L4). También se trabaja en la conexión de las dos mismas líneas en Maragall. La mejora de este intercambiador ha llevado a la Generalitat a desestimar la construcción de una nueva estación de la L4 en Virrei Amat con correspondencia con la de la L5 ya existente en este punto. "No tiene sentido crear dos conexiones entre las mismas líneas en dos paradas contiguas, por ello hemos optado por remodelar Maragall, que es la que tiene más demanda según los estudios que se han hecho", explica el director general de Transport Terrestre. En este enlace se prevé ampliar el vestíbulo de la ronda Guinardó y se creará uno nuevo en la calle Lluís Sagnier. También se ensancharán los pasillos que conectan las dos líneas.
Plaça de Sants es otro de los puntos críticos que se van a remodelar. Enlaza las líneas 1 y 5 a través de una las conexiones más laberínticas de la red de metro de Barcelona. En este caso, se van a adaptar todos los vestíbulos y pasillos a PMR, actuaciones que en algunos casos supondrán la ampliación de espacios para que quepan todas las infraestructuras (ascensores y escaleras mecánicas). Por su parte, la reforma de Clot se centra en la conexión del metro (L1-L2), pero cuenta con una segunda actuación para mejorar el enlace con la estación de tren contigua que discurre bajo la calle Aragó.
Mucho más complejas son las remodelaciones de Urquinaona y de Espanya. La primera (L1-L4) está pendiente del proyecto constructivo de la cola de maniobras de Ferrocarrils de la Generalitat en la plaza Catalunya, que se está redactando. Esta playa de vías irá bajo la calle Fontanella y finalizará muy cerca de Urquinaona. Incluirá la apertura de un pozo de ataque en la isla sur de la plaza que también servirá para construir un nuevo vestíbulo para la L4, un nuevo acceso y una nueva salida de emergencia. De especial dificultad es la mejora de los pasillos de enlace entre las líneas 1 y 4, ya que están muy próximos al túnel del tren de la plaza Catalunya. En cualquier caso, esta actuación se quiere coordinar, además de con la de FGC, con la reforma de la Via Laietana y la remodelación de la plaza Urquinaona, condicionantes que van a demorar la ejecución de las obras.
El intercambiador de la plaza Espanya también es una actuación compleja. Además de conectar las líneas 1 y 3 del metro y FGC, se preparará para la futura prolongación de este último servicio (L8) por el interior de Barcelona hacia Francesc Macià. Asimismo, se prevé una conexión directa con el futuro centro lúdico y comercial de las Arenes. Entre las piezas nuevas están los nuevos vestíbulos de Sepúlveda (L3) y de Gran Via (L1).
La Generalitat reformará por completo seis grandes intercambiadores de Barcelona
La reordenación del intercambiador se coordinará con la cola de maniobras de FGC | La mejora prevé la prolongación de la L8 hacia Francesc Macià y el acceso a las Arenes
ÓSCAR MUÑOZ | Barcelona | 27/04/2009 | Actualizada a las 03:31h | Ciudadanos
Seis estaciones de enlace fundamentales para la red de transporte subterráneo de Barcelona van a ser remodeladas de modo integral. Todas son puntos muy transitados del centro de la ciudad que requieren de intervenciones muy complejas para acortar distancias, ampliar espacios y eliminar barreras. El objetivo es que transbordar de una línea a otra de metro o tren sea más rápido, cómodo y accesible que en la actualidad. Verdaguer, Plaça de Sants, Clot, Maragall, Espanya y Urquinaona son los nodos que van a reformarse por completo. El Departament de Política Territorial i Obres Públiques ultima los proyectos constructivos de tal modo que las obras puedan comenzar a ejecutarse entre el año que viene y el 2011.
Estas actuaciones se enmarcan en el programa de mejora y modernización de puntos de conexión entre líneas ya existentes. De hecho, estos seis intercambiadores ya existen. Lo que ocurre es que no ofrecen las condiciones que hoy en día se consideran mínimas para una red de transporte metropolitano moderna, puesto que cuentan con pasillos largos y estrechos, desniveles con largos tramos de escaleras, vestíbulos angostos e incluso techos bajos, por citar algunos ejemplos. "Necesitamos más y mejores intercambiadores, la red actual es claramente deficitaria en puntos de enlace, que son vitales para el buen funcionamiento del sistema", reconoce Manel Villalante, director general de Transport Terrestre, quien recuerda que "Madrid nos lleva mucha ventaja en este ámbito". Ya se sabe, el tiempo es oro. Y si se pierde demasiado en las conexiones entre líneas o sistemas de transporte, la red pierde eficiencia y el que lo paga es el viajero.
"La obligatoriedad legal y moral de adaptar todas las estaciones a personas con movilidad reducida (PMR) ha abierto las puertas a otras mejoras", destaca Villalante. Así, además de cuidar la accesibilidad instalando nuevos ascensores y eliminando desniveles e incómodas escaleras en todos los intercambiadores, "se amplían espacios, sobre todo en los vestíbulos, para que quepan estas nuevas infraestructuras y se pueda aumentar la capacidad y el nivel de confort de los viajeros".
Otro elemento destacable es la apertura de nuevas salidas de emergencia que faciliten la evacuación de los usuarios en horas punta desde los andenes hasta la calle, actuación que se ha planificado de acuerdo con los bomberos de la Generalitat y del Ayuntamiento de Barcelona. Por último, "se mejoran los pasillos, ensanchándolos y en algunos casos colocando tapices rodantes, para disminuir el tiempo de conexión entre las líneas". Esta medida ya ha sido aplicada en un tramo del intercambiador de Diagonal y está prevista también en la futura remodelación del enlace de Passeig de Gràcia.
Villalante advierte de la dificultad de de estas obras porque "se tienen que hacer sin interrumpir el servicio y en zonas en las que la afectación en superficie es importante". Prueba de ello es el intercambiador de Diagonal, en ejecución desde febrero del 2005.
Uno de los proyectos más avanzados es el del enlace de Verdaguer, punto de conexión de las líneas 4 y 5 del metro. Está prevista la mejora del vestíbulo de Girona (L5), la adaptación del de Bailèn (L5) y de la conexión interior entre las dos líneas, así como la del vestíbulo del paseo de Sant Joan (L4) y la construcción de uno nuevo en Rosselló (L4). También se trabaja en la conexión de las dos mismas líneas en Maragall. La mejora de este intercambiador ha llevado a la Generalitat a desestimar la construcción de una nueva estación de la L4 en Virrei Amat con correspondencia con la de la L5 ya existente en este punto. "No tiene sentido crear dos conexiones entre las mismas líneas en dos paradas contiguas, por ello hemos optado por remodelar Maragall, que es la que tiene más demanda según los estudios que se han hecho", explica el director general de Transport Terrestre. En este enlace se prevé ampliar el vestíbulo de la ronda Guinardó y se creará uno nuevo en la calle Lluís Sagnier. También se ensancharán los pasillos que conectan las dos líneas.
Plaça de Sants es otro de los puntos críticos que se van a remodelar. Enlaza las líneas 1 y 5 a través de una las conexiones más laberínticas de la red de metro de Barcelona. En este caso, se van a adaptar todos los vestíbulos y pasillos a PMR, actuaciones que en algunos casos supondrán la ampliación de espacios para que quepan todas las infraestructuras (ascensores y escaleras mecánicas). Por su parte, la reforma de Clot se centra en la conexión del metro (L1-L2), pero cuenta con una segunda actuación para mejorar el enlace con la estación de tren contigua que discurre bajo la calle Aragó.
Mucho más complejas son las remodelaciones de Urquinaona y de Espanya. La primera (L1-L4) está pendiente del proyecto constructivo de la cola de maniobras de Ferrocarrils de la Generalitat en la plaza Catalunya, que se está redactando. Esta playa de vías irá bajo la calle Fontanella y finalizará muy cerca de Urquinaona. Incluirá la apertura de un pozo de ataque en la isla sur de la plaza que también servirá para construir un nuevo vestíbulo para la L4, un nuevo acceso y una nueva salida de emergencia. De especial dificultad es la mejora de los pasillos de enlace entre las líneas 1 y 4, ya que están muy próximos al túnel del tren de la plaza Catalunya. En cualquier caso, esta actuación se quiere coordinar, además de con la de FGC, con la reforma de la Via Laietana y la remodelación de la plaza Urquinaona, condicionantes que van a demorar la ejecución de las obras.
El intercambiador de la plaza Espanya también es una actuación compleja. Además de conectar las líneas 1 y 3 del metro y FGC, se preparará para la futura prolongación de este último servicio (L8) por el interior de Barcelona hacia Francesc Macià. Asimismo, se prevé una conexión directa con el futuro centro lúdico y comercial de las Arenes. Entre las piezas nuevas están los nuevos vestíbulos de Sepúlveda (L3) y de Gran Via (L1).
Re: Valoració intercanviadors
http://www.lavanguardia.es/ciudadanos/n ... e-bus.html
El començament de la notícia, a http://transport.cat/viewtopic.php?f=6&t=9136
El intercambiador de Zona Universitària es uno de los 18 proyectados en la L9, que contará con un total de 52 estaciones. La multiplicación de los enlaces con otras líneas de metro - como Lesseps (L3)-y de tren - Sarrià (FGC)-es precisamente uno de los puntos fuertes de esta nueva línea, que se encuentra en fase de construcción y entrará en servicio, por etapas, entre el próximo otoño y, según los calendarios oficiales, el 2014.
La L9 tendrá dos puntos de enlace clave en su zona más próxima al Besòs, que además serán contiguos: Sagrera-Meridiana y Sagrera-TAV. Esta última avanza en lo que se refiere al metro, pero la macroestación de tren sigue pendiente de financiación. En el primero confluirán las líneas 1 y 5 - la conexión ya está en servicio-,la L4 y la L9. Además, Fomento construirá una estación de cercanías. En estos momentos se trabaja en la ejecución del vestíbulo de Felip II, que inicialmente será para la L9 pero que en el futuro dará acceso a la L4, puesto que la L9 tendrá otro propio el año que viene. La estación de cercanías cuenta con proyecto constructivo, pero todavía no hay una previsión de inicio de obras.
En el otro extremo de la L9 destacan, además de Amadeu Torner y Fira 2 (enlaces con FGC y la L2 del metro, respectivamente), la estación intermodal de El Prat, en la que confluirán la citada L9, la L1 y cercanías, además de la alta velocidad. El proyecto básico está en fase de redacción y las obras de la L9, licitadas. La instalación, fruto de un convenio entre la Generalitat, el Ayuntamiento de El Prat y Fomento, destacará por su forma elíptica y tendrá un área de servicios (tiendas y restaurantes), aparcamiento y paradas de autobús y taxi. Tiene un coste de 60 millones.
Muy cerca, en el aeropuerto, está previsto otro gran intercambiador en la nueva terminal, la T-1. Allí confluirán la L9 - está previsto que comparta las vías con la L2, que se prolongará desde Sant Antoni hasta Fira 2-,cercanías y la alta velocidad. El metro tiene un calendario aproximado - finales del 2012 o principios del 2013-,pero el tren no. El plan de cercanías de Barcelona incluye este acceso - con un túnel bajo las pistas que debe aprobar Aena-y fija que las obras deberían licitarse a más tardar en el 2015. La llegada del AVE está todavía más verde.
Torrassa es otro intercambiador fundamental. No sólo para la L9 - su estación se está ejecutando-y su enlace con la L1, también para la red de cercanías, ya que permitirá romper el actual esquema de líneas y dar continuidad al corredor del Maresme por el Garraf y al del Vallès por el Penedès. Fomento está redactando el proyecto constructivo de la estación de tren.
El començament de la notícia, a http://transport.cat/viewtopic.php?f=6&t=9136
El intercambiador de Zona Universitària es uno de los 18 proyectados en la L9, que contará con un total de 52 estaciones. La multiplicación de los enlaces con otras líneas de metro - como Lesseps (L3)-y de tren - Sarrià (FGC)-es precisamente uno de los puntos fuertes de esta nueva línea, que se encuentra en fase de construcción y entrará en servicio, por etapas, entre el próximo otoño y, según los calendarios oficiales, el 2014.
La L9 tendrá dos puntos de enlace clave en su zona más próxima al Besòs, que además serán contiguos: Sagrera-Meridiana y Sagrera-TAV. Esta última avanza en lo que se refiere al metro, pero la macroestación de tren sigue pendiente de financiación. En el primero confluirán las líneas 1 y 5 - la conexión ya está en servicio-,la L4 y la L9. Además, Fomento construirá una estación de cercanías. En estos momentos se trabaja en la ejecución del vestíbulo de Felip II, que inicialmente será para la L9 pero que en el futuro dará acceso a la L4, puesto que la L9 tendrá otro propio el año que viene. La estación de cercanías cuenta con proyecto constructivo, pero todavía no hay una previsión de inicio de obras.
En el otro extremo de la L9 destacan, además de Amadeu Torner y Fira 2 (enlaces con FGC y la L2 del metro, respectivamente), la estación intermodal de El Prat, en la que confluirán la citada L9, la L1 y cercanías, además de la alta velocidad. El proyecto básico está en fase de redacción y las obras de la L9, licitadas. La instalación, fruto de un convenio entre la Generalitat, el Ayuntamiento de El Prat y Fomento, destacará por su forma elíptica y tendrá un área de servicios (tiendas y restaurantes), aparcamiento y paradas de autobús y taxi. Tiene un coste de 60 millones.
Muy cerca, en el aeropuerto, está previsto otro gran intercambiador en la nueva terminal, la T-1. Allí confluirán la L9 - está previsto que comparta las vías con la L2, que se prolongará desde Sant Antoni hasta Fira 2-,cercanías y la alta velocidad. El metro tiene un calendario aproximado - finales del 2012 o principios del 2013-,pero el tren no. El plan de cercanías de Barcelona incluye este acceso - con un túnel bajo las pistas que debe aprobar Aena-y fija que las obras deberían licitarse a más tardar en el 2015. La llegada del AVE está todavía más verde.
Torrassa es otro intercambiador fundamental. No sólo para la L9 - su estación se está ejecutando-y su enlace con la L1, también para la red de cercanías, ya que permitirá romper el actual esquema de líneas y dar continuidad al corredor del Maresme por el Garraf y al del Vallès por el Penedès. Fomento está redactando el proyecto constructivo de la estación de tren.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Clot-Aragó
Això vol dir que queda clara la continuïtat de Clot-Aragó, considerant que a prop hi haurà Sagrera i, en un futur, Glòries, per molt que Renfomentadif encara es negui a fer-hi res (com va fer-ho a Sagrera Meridiana, per baixar del ruc tres anys més tard)?Por su parte, la reforma de Clot se centra en la conexión del metro (L1-L2), pero cuenta con una segunda actuación para mejorar el enlace con la estación de tren contigua que discurre bajo la calle Aragó.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Valoració intercanviadors
Ja es començava a intuir la continuïtat quan van constriur les oficines de control de rodalies just al passadís entre tren i metro, i no pas amb materials barats.