Seguiment de les obres de l'intercanviador Diagonal
- Mortadel·lo
- N9
- Posts: 1381
- Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13
Re: Seguiment de les obres de l'intercanviador Diagonal
algú sap si hi ha intenció de posar un monitor amb les circulacions de FGC a l'extrem L5 del passadís d'enllaç com hi havia abans de les obres? era molt pràctic la veritat
ES PELIGROSO ASOMARSE
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Aribau
Ja estàs segur que vols dir Aribau? Si es troba a dues illes de Balmes, que és l'extrem Llobregat de l'intercanviador. La veritat, no veig cap motiu per fer-hi un passadís subterrani si no connecta serveis ferroviaris.uriol108 wrote:L'altre dia vaig passar pel carrer Rosselló cantonada amb Aribau, vaig veure que estan fent un accés amb ascensors per a persones amb mobilitat reduïda, em sembla que es un forat per a instalar-hi un ascensor...
Són obres que formen part del procés de reforma de l'Intercanviador de Diagonal...
El Vestibul de l'estació de FGC de Provença (Balmes) arriba fins a Aribau o hi faran un Tunnel ? o potser ja estava fet... no sé vaja...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Aribau
Estan ampliant un pou de ventilació del túnel de la L5.Guigui wrote:Ja estàs segur que vols dir Aribau? Si es troba a dues illes de Balmes, que és l'extrem Llobregat de l'intercanviador. La veritat, no veig cap motiu per fer-hi un passadís subterrani si no connecta serveis ferroviaris.uriol108 wrote:L'altre dia vaig passar pel carrer Rosselló cantonada amb Aribau, vaig veure que estan fent un accés amb ascensors per a persones amb mobilitat reduïda, em sembla que es un forat per a instalar-hi un ascensor...
Són obres que formen part del procés de reforma de l'Intercanviador de Diagonal...
El Vestibul de l'estació de FGC de Provença (Balmes) arriba fins a Aribau o hi faran un Tunnel ? o potser ja estava fet... no sé vaja...
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Obra sobre Pompeu Fabra a Provença
http://www20.gencat.cat/portal/site/Sal ... 0c1e0aRCRD
Dijous, 02 d'abril de 2009 - 12:14h
Pol. Territ. i Ob. Públ.
El vestíbul d’FGC de Provença estrena l’obra artística en memòria de Pompeu Fabra
El vestíbul d’FGC de l’estació de Provença de l’Intercanviador de Diagonal mostra a partir de demà la intervenció de l’artista Jordi Benito, que ret homenatge a la figura de Pompeu Fabra. Així, l’obra s’estructura a partir d’una de les frases del lingüista, traduïda conceptualment al llenguatge matemàtic pel científic Jorge Wagensberg, que queda immortalitzada al paviment del vestíbul, mitjançant un gravat. L’actuació forma part del programa que el Govern té en marxa per a promoure la participació d’artistes en l’obra pública per tal de captar i transmetre als nous espais públics les particularitats socials i culturals de l’entorn mitjançant l’art.
El Govern ha impulsat en els últims anys la participació d’artistes en la construcció d’obra pública, per tal d’incorporar elements que aportin personalitat als nous espais públics i transmetre el llegat social i cultural del seu entorn.
En aquest sentit, per tal d’aportar rigor, professionalitat i objectivitat al procés d’anàlisi i selecció d’aquestes obres, a mitjans de gener es va constituir la comissió d’assessorament de les intervencions artístiques a l’obra pública, integrada per membres de la Generalitat, el MACBA i el FAD.
Així, entre d’altres intervencions, s’han incorporat obres artístiques a l’estació de metro de Mundet, Valldaura, Canyelles, Roquetes, Trinitat Nova de l’L3, de Maresme/Fòrum de l’L4, de Casa de l’Aigua i Torre Baró/Vallbona de l’L11, o d’Almeda i Pallejà d’FGC.
Estrena al vestíbul de Provença
Continuant en aquesta línia, el Departament de Política Territorial i Obres Públiques va impulsar la instal·lació d’una obra d’art en homenatge al lingüista Pompeu Fabra, al nou vestíbul d’FGC de l’estació de Provença de l’Intercanviador de Diagonal, a petició del director general de l’IDEC de la Universitat Pompeu Fabra, Pau Verrié.
Aquesta proposta, que s’estrena demà, 3 d’abril, vol recordar al viatger la figura de Pompeu Fabra a través de les paraules, mitjançant un gravat al paviment de granit del nou espai, a càrrec de l’artista de Jordi Benito.
L’obra, titulada Meeting Point, immortalitza una cita del lingüista especialment escollida pel poeta Antoni Marí d’entre els seus escrits personals: Amb un acte de paraula podem expressar més d’un pensament.
El científic Jorge Wagensber ha estat l’encarregat de traduir al llenguatge matemàtic la sentència de Fabra, transformant aquesta obra poètica i conceptual en una intervenció abstracta, a partir de fórmules i símbols matemàtics.
L’espai del vestíbul on s’ha instal·lat l’obra pòstuma de l’artista Jordi Benito compta amb una il·luminació especialment escollida que potencia tot el conjunt i trasllada al viatger a una atmosfera singular.
Ampliació i remodelació del vestíbul de Provença
En el marc de les obres de construcció de l’Intercanviador de Diagonal, el DPTOP ha dut a terme l’ampliació, modernització i reforma del vestíbul d’FGC de l’estació de Provença. Durant el 2008, més de 8,5 milions de viatgers van utilitzar aquestes instal·lacions.
Així, s’ha ampliat la superfície del vestíbul més del doble, per tal de millorar els moviments dels viatgers en aquest punt especialment concorregut de la xarxa de transport públic de la ciutat.
A més, s’ha millorat l’accessibilitat a persones amb mobilitat reduïda, amb la instal·lació d’un ascensor que connecta l’exterior amb el vestíbul, a la cruïlla entre el carrer de Balmes i de Rosselló, i escales mecàniques.
Dijous, 02 d'abril de 2009 - 12:14h
Pol. Territ. i Ob. Públ.
El vestíbul d’FGC de Provença estrena l’obra artística en memòria de Pompeu Fabra
El vestíbul d’FGC de l’estació de Provença de l’Intercanviador de Diagonal mostra a partir de demà la intervenció de l’artista Jordi Benito, que ret homenatge a la figura de Pompeu Fabra. Així, l’obra s’estructura a partir d’una de les frases del lingüista, traduïda conceptualment al llenguatge matemàtic pel científic Jorge Wagensberg, que queda immortalitzada al paviment del vestíbul, mitjançant un gravat. L’actuació forma part del programa que el Govern té en marxa per a promoure la participació d’artistes en l’obra pública per tal de captar i transmetre als nous espais públics les particularitats socials i culturals de l’entorn mitjançant l’art.
El Govern ha impulsat en els últims anys la participació d’artistes en la construcció d’obra pública, per tal d’incorporar elements que aportin personalitat als nous espais públics i transmetre el llegat social i cultural del seu entorn.
En aquest sentit, per tal d’aportar rigor, professionalitat i objectivitat al procés d’anàlisi i selecció d’aquestes obres, a mitjans de gener es va constituir la comissió d’assessorament de les intervencions artístiques a l’obra pública, integrada per membres de la Generalitat, el MACBA i el FAD.
Així, entre d’altres intervencions, s’han incorporat obres artístiques a l’estació de metro de Mundet, Valldaura, Canyelles, Roquetes, Trinitat Nova de l’L3, de Maresme/Fòrum de l’L4, de Casa de l’Aigua i Torre Baró/Vallbona de l’L11, o d’Almeda i Pallejà d’FGC.
Estrena al vestíbul de Provença
Continuant en aquesta línia, el Departament de Política Territorial i Obres Públiques va impulsar la instal·lació d’una obra d’art en homenatge al lingüista Pompeu Fabra, al nou vestíbul d’FGC de l’estació de Provença de l’Intercanviador de Diagonal, a petició del director general de l’IDEC de la Universitat Pompeu Fabra, Pau Verrié.
Aquesta proposta, que s’estrena demà, 3 d’abril, vol recordar al viatger la figura de Pompeu Fabra a través de les paraules, mitjançant un gravat al paviment de granit del nou espai, a càrrec de l’artista de Jordi Benito.
L’obra, titulada Meeting Point, immortalitza una cita del lingüista especialment escollida pel poeta Antoni Marí d’entre els seus escrits personals: Amb un acte de paraula podem expressar més d’un pensament.
El científic Jorge Wagensber ha estat l’encarregat de traduir al llenguatge matemàtic la sentència de Fabra, transformant aquesta obra poètica i conceptual en una intervenció abstracta, a partir de fórmules i símbols matemàtics.
L’espai del vestíbul on s’ha instal·lat l’obra pòstuma de l’artista Jordi Benito compta amb una il·luminació especialment escollida que potencia tot el conjunt i trasllada al viatger a una atmosfera singular.
Ampliació i remodelació del vestíbul de Provença
En el marc de les obres de construcció de l’Intercanviador de Diagonal, el DPTOP ha dut a terme l’ampliació, modernització i reforma del vestíbul d’FGC de l’estació de Provença. Durant el 2008, més de 8,5 milions de viatgers van utilitzar aquestes instal·lacions.
Així, s’ha ampliat la superfície del vestíbul més del doble, per tal de millorar els moviments dels viatgers en aquest punt especialment concorregut de la xarxa de transport públic de la ciutat.
A més, s’ha millorat l’accessibilitat a persones amb mobilitat reduïda, amb la instal·lació d’un ascensor que connecta l’exterior amb el vestíbul, a la cruïlla entre el carrer de Balmes i de Rosselló, i escales mecàniques.
- Trytasa Baldaquino
- N7
- Posts: 330
- Joined: Saturday 21/07/2007 22:56
- Location: La Trini (que existe!) - Trinitat Vella L1, 11, 40, 62, 76
Re: Seguiment de les obres de l'intercanviador Diagonal
i que se n'ha fet de les escultures racionalistes de Don Quijote???
Ja sé que no està de moda retre homenatge a motius "hispànics" (diguem-ho així), però no deixaven de ser curioses. A més, diria que tenen més interès artístic que les darreres cagarrutes que han ficat a Trinitat Nova - Roquetes o aquesta mateixa, que sincerament em sembla una presa de pel. ¿Convertir una frase en fòrmula matemàtica? Jo només coneixo allò de 2P2+K2=KK.
Ja sé que no està de moda retre homenatge a motius "hispànics" (diguem-ho així), però no deixaven de ser curioses. A més, diria que tenen més interès artístic que les darreres cagarrutes que han ficat a Trinitat Nova - Roquetes o aquesta mateixa, que sincerament em sembla una presa de pel. ¿Convertir una frase en fòrmula matemàtica? Jo només coneixo allò de 2P2+K2=KK.
¿Quin es el millor mitjà de transport?
A- El cotxe
B- El tren
C- L'autobús
D- El tramvia
E- L'avió
F- El que ens faci arribar al lloc de destí en un cost menor (tant econòmic com de temps)
A- El cotxe
B- El tren
C- L'autobús
D- El tramvia
E- L'avió
F- El que ens faci arribar al lloc de destí en un cost menor (tant econòmic com de temps)
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Seguiment de les obres de l'intercanviador Diagonal
Sincerament, m'encanta, encara que ja podrien haver posat cites i frases de Pompeu Fabra (em sembla una bajanada això de les formules, ningú sap a qui se li ret homenatge), i si és amb la seva lletra millor encara! Sempre és maco retre homenatge a personatges de la nostra cultura, tot i que se'n fan pocs. Seria bó fer petits homenatges temporals al metro a certs personatges amb canons de llum com aquest (per que no sigui gaire car); a personatges com Macià, Gaudí, Casanova, Casals, Claris, i com no... Rubianes.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Avui obriran part del carrer Rosselló
http://www.avui.cat/article/tec_ciencia ... iador.html
Reobre aquest dimarts part del carrer Rosselló de Barcelona afectat per les obres de l'intercanviador
Malgrat tot, el tram més pròxim a la Rambla de Catalunya, part de la intersecció i el lateral descendent del passeig estaran tancats fins al segon semestre, quan es preveuen acabar les tasques, que suposen una inversió global de 44,2 milions d'euros
EUROPA PRESS
Barcelona
Ult. Act. 14.04.2009 - 07:43 hs
La meitat oest del tram del carrer Rosselló entre la Rambla i el passeig de Gràcia afectat per les obres de l'intercanviador de la Diagonal entre les línies 3 i 5 del metro i Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) tornarà a obrir avui, de manera que es permetrà accedir a l'aparcament afectat en aquest punt.
Els cotxes van poder tornar a circular des de dijous pel lateral de la Rambla de Catalunya en sentit ascendent a l'altura del carrer Rosselló. Les obres van servir per renovar el paviment del passeig de vianants de la part central de la Rambla, en el tram entre els carrers Provença i Còrsega.
Tot i això, el tram més pròxim al passeig, part de la intersecció i el lateral descendent del passeig estaran tancats fins al segon semestre, quan es preveuen acabar les tasques, que suposen una inversió global de 44,2 milions d'euros, segons ha informat la conselleria de Política Territorial i Obres Públiques.
Així, la conselleria preveu acabar a la primavera les obres d'instal·lació d'ascensors per entrar a les andanes de l'estació de metro de la L-5 i renovar l'actual accés des del carrer.
També s'han acabat gairebé les tasques d'estructura per ampliar el passadís d'enllaç entre la L-3 i L-5, on falta condicionar-ne l'interior i instal·lar-hi cintes transportadores, i es treballa en la modernització del vestíbul de l'L-3.
Reobre aquest dimarts part del carrer Rosselló de Barcelona afectat per les obres de l'intercanviador
Malgrat tot, el tram més pròxim a la Rambla de Catalunya, part de la intersecció i el lateral descendent del passeig estaran tancats fins al segon semestre, quan es preveuen acabar les tasques, que suposen una inversió global de 44,2 milions d'euros
EUROPA PRESS
Barcelona
Ult. Act. 14.04.2009 - 07:43 hs
La meitat oest del tram del carrer Rosselló entre la Rambla i el passeig de Gràcia afectat per les obres de l'intercanviador de la Diagonal entre les línies 3 i 5 del metro i Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) tornarà a obrir avui, de manera que es permetrà accedir a l'aparcament afectat en aquest punt.
Els cotxes van poder tornar a circular des de dijous pel lateral de la Rambla de Catalunya en sentit ascendent a l'altura del carrer Rosselló. Les obres van servir per renovar el paviment del passeig de vianants de la part central de la Rambla, en el tram entre els carrers Provença i Còrsega.
Tot i això, el tram més pròxim al passeig, part de la intersecció i el lateral descendent del passeig estaran tancats fins al segon semestre, quan es preveuen acabar les tasques, que suposen una inversió global de 44,2 milions d'euros, segons ha informat la conselleria de Política Territorial i Obres Públiques.
Així, la conselleria preveu acabar a la primavera les obres d'instal·lació d'ascensors per entrar a les andanes de l'estació de metro de la L-5 i renovar l'actual accés des del carrer.
També s'han acabat gairebé les tasques d'estructura per ampliar el passadís d'enllaç entre la L-3 i L-5, on falta condicionar-ne l'interior i instal·lar-hi cintes transportadores, i es treballa en la modernització del vestíbul de l'L-3.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Seguiment de les obres de l'intercanviador Diagonal
Avui, amb la pluja, tot i que t'avisava un cartell, l'entrada de la L5 era com una pista de gel, si no anaves amb molt de compte, ni te n'adonaves i caus a terra.
Salutacions,
Oriol
Oriol
Re: Seguiment de les obres de l'intercanviador Diagonal
A La Vanguardia en paper:
El intercambiador L3-L5-FGC, que acumula sucesivas demoras, no se completará hasta febrero
Diagonal se retrasa al 2010
Ó. MUÑOZ - Barcelona
PASSEIG DE GRÀCIA Las obras del nuevo pasillo de enlace volverán a afectar a la superficie del paseo
La culminación de las obras del intercambiador de Diagonal se va a hacer esperar aún más de lo previsto. Un enorme agujero ocupa prácticamente toda la confluencia del lado Llobregat del paseo de Gràcia con Rosselló y este cruce sigue patas arriba. La previsión de la Generalitat es tener completamente acabada esta infraestructura en febrero del 2010. Esta fecha es la última que se ha fijado en las reuniones con el Ayuntamiento de Barcelona. Así las cosas, la actuación, que arrancó en febrero del 2005 en el extremo contrario con la ampliación de los vestíbulos de la estación de Provença de FGC, se habrá prolongado durante cinco años.
Esta intervención, en la que se invierten 44,2 millones de euros, muestra el alto grado de complejidad de este tipo de obras. Las afectaciones en superficie han provocado gran cantidad de quejas de los vecinos y de los comerciantes. Las dificultades subterráneas no han sido pocas. Se han tenido que desviar muchos servicios, entre ellos un colector. La proximidad de los edificios ha obligado a trabajar al ralentí, lo que ha multiplicado las demoras.
Los vestíbulos de FGC están ampliados y la conexión con la L5 mediante cintas automáticas operativa. Queda la ampliación de los vestíbulos de la L3 y de la L5 y el pasillo de enlace entre ambos. El grueso de la obra debe estar listo en noviembre de modo que pueda estar en servicio al cien por cien, con los espacios en superficie urbanizados, como muy tarde en noviembre.
La actuación de Diagonal tendrá continuidad pocos metros más hacia el mar con la reforma del enlace de Passeig de Gràcia, que cuenta con estudio informativo y un coste estimado de 92 millones. Todavía no hay calendario para esta obra, aunque las previsiones más optimistas apuntan a que podrían iniciarse el año que viene. La principal pieza será el nuevo pasillo de conexión, más corto y ancho que el actual - muy pesado para los usuarios-y equipado con tapices rodantes. Se abrirá un nuevo vestíbulo en Diputació (L4 conectado con la L2 ). Fomento remodelará la estación de tren.
La continuació, a http://transport.cat/viewtopic.php?f=2& ... 73#p131373
El intercambiador L3-L5-FGC, que acumula sucesivas demoras, no se completará hasta febrero
Diagonal se retrasa al 2010
Ó. MUÑOZ - Barcelona
PASSEIG DE GRÀCIA Las obras del nuevo pasillo de enlace volverán a afectar a la superficie del paseo
La culminación de las obras del intercambiador de Diagonal se va a hacer esperar aún más de lo previsto. Un enorme agujero ocupa prácticamente toda la confluencia del lado Llobregat del paseo de Gràcia con Rosselló y este cruce sigue patas arriba. La previsión de la Generalitat es tener completamente acabada esta infraestructura en febrero del 2010. Esta fecha es la última que se ha fijado en las reuniones con el Ayuntamiento de Barcelona. Así las cosas, la actuación, que arrancó en febrero del 2005 en el extremo contrario con la ampliación de los vestíbulos de la estación de Provença de FGC, se habrá prolongado durante cinco años.
Esta intervención, en la que se invierten 44,2 millones de euros, muestra el alto grado de complejidad de este tipo de obras. Las afectaciones en superficie han provocado gran cantidad de quejas de los vecinos y de los comerciantes. Las dificultades subterráneas no han sido pocas. Se han tenido que desviar muchos servicios, entre ellos un colector. La proximidad de los edificios ha obligado a trabajar al ralentí, lo que ha multiplicado las demoras.
Los vestíbulos de FGC están ampliados y la conexión con la L5 mediante cintas automáticas operativa. Queda la ampliación de los vestíbulos de la L3 y de la L5 y el pasillo de enlace entre ambos. El grueso de la obra debe estar listo en noviembre de modo que pueda estar en servicio al cien por cien, con los espacios en superficie urbanizados, como muy tarde en noviembre.
La actuación de Diagonal tendrá continuidad pocos metros más hacia el mar con la reforma del enlace de Passeig de Gràcia, que cuenta con estudio informativo y un coste estimado de 92 millones. Todavía no hay calendario para esta obra, aunque las previsiones más optimistas apuntan a que podrían iniciarse el año que viene. La principal pieza será el nuevo pasillo de conexión, más corto y ancho que el actual - muy pesado para los usuarios-y equipado con tapices rodantes. Se abrirá un nuevo vestíbulo en Diputació (L4 conectado con la L2 ). Fomento remodelará la estación de tren.
La continuació, a http://transport.cat/viewtopic.php?f=2& ... 73#p131373
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Imprevisió
És clar, era impossible preveure la presència de tots aquells edificis a la zona.La proximidad de los edificios ha obligado a trabajar al ralentí, lo que ha multiplicado las demoras.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Seguiment de les obres de l'intercanviador Diagonal
cert, quin imprevist!
Re: Seguiment de les obres de l'intercanviador Diagonal
Seguim amb el de sempre, ja sigui per construir que per reformar.
Al Gener m'hi vaig pasar, hi havia mitg passadís L5-L3 fet, amb les rajoles noves i tot.
Rai que van dir que es faria en 1 any.
Al Gener m'hi vaig pasar, hi havia mitg passadís L5-L3 fet, amb les rajoles noves i tot.
Rai que van dir que es faria en 1 any.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Seguiment de les obres de l'intercanviador Diagonal
La meitat del passadís està casi acabat, però a l'altra meitat el divendres passat encara estaven treient terra. Ho van fent a trossos. I resem perquè al febrer estigui acabat...Miquel wrote:Seguim amb el de sempre, ja sigui per construir que per reformar.
Al Gener m'hi vaig pasar, hi havia mitg passadís L5-L3 fet, amb les rajoles noves i tot.
Rai que van dir que es faria en 1 any.
Salutacions,
Oriol
Oriol
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Data ambígua i goteres
Amb la indefinició que caracteritza darrerament tota l'obra pública, els rètols que indiquen, a les diferents estacions, el tancament del passadís i l'inici del dispositiu de redirecció dels usuaris a partir del 27 de maig, sense especificar-ne l'any, pot confrondre més d'un desprevingut, especialment si és de fora de Barcelona.
D'altra banda, també espero que les obres serveixin per a acabar amb els munts de serradures que cal abocar a Diagonal L3 cada cop que cau un xàfec.
D'altra banda, també espero que les obres serveixin per a acabar amb els munts de serradures que cal abocar a Diagonal L3 cada cop que cau un xàfec.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Diagonal L5: alguns problemes
Una de les conseqüències que he notat de les obres, és que la calor a Diagonal L5 s'està fent sufocant. D'altra banda, no haurien pogut empotrar la caixa de l'ascensor a la paret de l'andana, en lloc d'estrènyer-la d'aquesta manera? En hora punta, no és un lloc massa ampli, de per si...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Mortadel·lo
- N9
- Posts: 1381
- Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13
Re: Seguiment de les obres de l'intercanviador Diagonal
Mortadel·lo wrote:algú sap si hi ha intenció de posar un monitor amb les circulacions de FGC a l'extrem L5 del passadís d'enllaç com hi havia abans de les obres? era molt pràctic la veritat
ES PELIGROSO ASOMARSE
Re: Seguiment de les obres de l'intercanviador Diagonal
http://paper.avui.cat/article/barcelona ... rment.html
El final del turment
DURADA · L'intercanviador de Diagonal-Provença s'acabarà al mes de novembre, després de més de tres anys d'obres ENCARIMENT · El pressupost s'ha disparat un 53% respecte als 28,8 milions pels quals es va adjudicar l'obra PROBLEMES · El desviament de serveis, la part més complicada
Quim Torrent
A finals d'any s'acabarà el turment. Els veïns del carrer Rosselló entre Enric Granados i el passeig de Gràcia respiraran alleujats quan arribi el mes de novembre, quan està previst que s'acabin les obres de l'intercanviador de Diagonal. En aquell moment hauran estat més de tres anys d'obres -gairebé tres i mig, si es compta el desviament de serveis- que han posat a prova la paciència de veïns, comerciants i viatgers.
Els treballs ja van entrar en la recta final aquesta primavera passada. De fet, el nou vestíbul de la L5 sota la rambla Catalunya està pràcticament enllestit. El director general de Transport Terrestre, Manuel Villalante, va explicar ahir que en aquest punt l'obra civil "està molt avançada" i que es treballa amb la intenció d'obrir-lo al públic a finals d'agost o principis de setembre.
També està molt avançat el passadís entre la L5 i la L3, correspondència que actualment els viatgers han de fer passant pel carrer. Igual com es va fer amb la connexió entre la L5 i l'estació de Provença de FGC, s'ha hagut de rebaixar el nou passadís per evitar els desnivells entre vestíbuls. L'amplada del passadís també s'ha ampliat per donar cabuda a dues cintes transportadores -una en cada direcció-, que faran més ràpid l'intercanvi entre línies. Un cop acabada la llosa que tapa el passadís es podrà començar a treballar en la instal·lació dels aparells mecànics.
On encara es treballa de valent és en la construcció del nou vestíbul de la L3 al lateral Llobregat del passeig de Gràcia. Tafanejant per sobre les tanques de protecció de l'obra, els vianants poden veure aquests dies com els operaris segueixen eixamplant la superfície de l'estació, just al xamfrà de la cruïlla de Rosselló amb el passeig de Gràcia.
Es tracta, com reconeix Villalante, d'un dels punts on la complexitat de l'obra ha estat més alta. "Vam haver de desviar un col·lector que passava per on havia d'anar el nou passadís", explica Villalante, que visita freqüentment una obra que afecta uns 70.000 viatgers diaris. El responsable de transports del govern considera que, tal com va passar amb el primer tram d'obres, els mesos de molèsties ininterrompudes tindran la seva compensació amb una connexió molt més ràpida i còmoda per al viatger.
Aquesta ha estat una de les obres més complicades que s'han fet els últims anys a Barcelona, ja que, a excepció de l'aturada durant un parell de setmanes de la L5, els treballs s'han fet sense interrompre el servei de les línies. "El desviament de serveis ens ha complicat la vida", reconeix Villalante, que explica que algunes de les conduccions s'havien de detectar mitjançant sondejos i prospeccions de terreny perquè eren molt antigues i no hi havia plànols.
Prova que els treballs han estat més complicats del que inicialment es preveia és que l'execució s'acabarà allargant sis mesos més del previst i, sobretot, que el pressupost de l'obra ha crescut un 53%. L'adjudicació es va fer el 2006 per 28,8 milions d'euros, però el cost final de l'obra pujarà 44,2 milions.
Queixes dels comerciants
Tot i l'increment de preu, el temps de durada de l'obra no s'ha pogut rebaixar, cosa que ha molestat els comerciants de la zona, que se senten perjudicats. Tot i que el departament d'Obres Públiques els manté al dia de l'estat de les obres i s'ha compromès a acabar-les abans de l'inici de la campanya de Nadal, els comerços es queixen que no han rebut ajudes o rebaixes en els impostos. A més, les darreres setmanes han tornat a aparèixer moltes rates del voltant de les obres.
Villalante considera aquest intercanviador una peça clau en la mobilitat de Barcelona. "Amb la línia 9 i l'acabament d'altres obres pràcticament doblarem els quilòmetres de xarxa que teníem fa deu anys, però Barcelona té un dèficit d'intercanviadors", assenyala Villalante, que està preparant el projecte constructiu d'una obra de similars característiques, que es farà entre les línies 2, 3 i 4 de metro i l'estació de Passeig de Gràcia de Renfe.
El final del turment
DURADA · L'intercanviador de Diagonal-Provença s'acabarà al mes de novembre, després de més de tres anys d'obres ENCARIMENT · El pressupost s'ha disparat un 53% respecte als 28,8 milions pels quals es va adjudicar l'obra PROBLEMES · El desviament de serveis, la part més complicada
Quim Torrent
A finals d'any s'acabarà el turment. Els veïns del carrer Rosselló entre Enric Granados i el passeig de Gràcia respiraran alleujats quan arribi el mes de novembre, quan està previst que s'acabin les obres de l'intercanviador de Diagonal. En aquell moment hauran estat més de tres anys d'obres -gairebé tres i mig, si es compta el desviament de serveis- que han posat a prova la paciència de veïns, comerciants i viatgers.
Els treballs ja van entrar en la recta final aquesta primavera passada. De fet, el nou vestíbul de la L5 sota la rambla Catalunya està pràcticament enllestit. El director general de Transport Terrestre, Manuel Villalante, va explicar ahir que en aquest punt l'obra civil "està molt avançada" i que es treballa amb la intenció d'obrir-lo al públic a finals d'agost o principis de setembre.
També està molt avançat el passadís entre la L5 i la L3, correspondència que actualment els viatgers han de fer passant pel carrer. Igual com es va fer amb la connexió entre la L5 i l'estació de Provença de FGC, s'ha hagut de rebaixar el nou passadís per evitar els desnivells entre vestíbuls. L'amplada del passadís també s'ha ampliat per donar cabuda a dues cintes transportadores -una en cada direcció-, que faran més ràpid l'intercanvi entre línies. Un cop acabada la llosa que tapa el passadís es podrà començar a treballar en la instal·lació dels aparells mecànics.
On encara es treballa de valent és en la construcció del nou vestíbul de la L3 al lateral Llobregat del passeig de Gràcia. Tafanejant per sobre les tanques de protecció de l'obra, els vianants poden veure aquests dies com els operaris segueixen eixamplant la superfície de l'estació, just al xamfrà de la cruïlla de Rosselló amb el passeig de Gràcia.
Es tracta, com reconeix Villalante, d'un dels punts on la complexitat de l'obra ha estat més alta. "Vam haver de desviar un col·lector que passava per on havia d'anar el nou passadís", explica Villalante, que visita freqüentment una obra que afecta uns 70.000 viatgers diaris. El responsable de transports del govern considera que, tal com va passar amb el primer tram d'obres, els mesos de molèsties ininterrompudes tindran la seva compensació amb una connexió molt més ràpida i còmoda per al viatger.
Aquesta ha estat una de les obres més complicades que s'han fet els últims anys a Barcelona, ja que, a excepció de l'aturada durant un parell de setmanes de la L5, els treballs s'han fet sense interrompre el servei de les línies. "El desviament de serveis ens ha complicat la vida", reconeix Villalante, que explica que algunes de les conduccions s'havien de detectar mitjançant sondejos i prospeccions de terreny perquè eren molt antigues i no hi havia plànols.
Prova que els treballs han estat més complicats del que inicialment es preveia és que l'execució s'acabarà allargant sis mesos més del previst i, sobretot, que el pressupost de l'obra ha crescut un 53%. L'adjudicació es va fer el 2006 per 28,8 milions d'euros, però el cost final de l'obra pujarà 44,2 milions.
Queixes dels comerciants
Tot i l'increment de preu, el temps de durada de l'obra no s'ha pogut rebaixar, cosa que ha molestat els comerciants de la zona, que se senten perjudicats. Tot i que el departament d'Obres Públiques els manté al dia de l'estat de les obres i s'ha compromès a acabar-les abans de l'inici de la campanya de Nadal, els comerços es queixen que no han rebut ajudes o rebaixes en els impostos. A més, les darreres setmanes han tornat a aparèixer moltes rates del voltant de les obres.
Villalante considera aquest intercanviador una peça clau en la mobilitat de Barcelona. "Amb la línia 9 i l'acabament d'altres obres pràcticament doblarem els quilòmetres de xarxa que teníem fa deu anys, però Barcelona té un dèficit d'intercanviadors", assenyala Villalante, que està preparant el projecte constructiu d'una obra de similars característiques, que es farà entre les línies 2, 3 i 4 de metro i l'estació de Passeig de Gràcia de Renfe.
Rates a les obres
De La Vanguardia en paper:
Vecinos y comerciantes de Rosselló-paseo de Gràcia alertan de la proliferación de roedores en las obras
Rata de Eixample
LLUÍS SIERRA - Barcelona
Se han visto ratas compartiendo la comida que alguien tira a las palomas .
Un curioso pasquín se reparte estos días entre los vecinos de paseo de Gràcia-Rosselló: "Atención, zona de ratas", reza el texto. Su autor refleja un cierto sentido del humor, y juega con el latín y el latinajo al bautizar como rattus eixamplus (ya puestos, sería menos incorrecto Eixampli)a este roedor de alcantarilla.
Esa es zona de obras, de obras largas en el tiempo, y, por lo tanto, las ratas se dejan ver. Pero "se ven más de lo normal", coinciden en dos comercios del tramo de Rosselló que lleva meses abierto por la construcción del intercambiador de las líneas 3 y 5 del metro. La zona de obras está rodeada de vallas. En el recinto vallado se acumula maquinaria y material de obra bajo el que se refugian las ratas.
Un trabajador de la obra relativiza la situación que pone de los nervios a más de un vecino: "Claro que hay ratas, pero se veían más hace unos meses, cuando estaba todo esto más abierto", recuerda. "Piense que tuvimos que desviar todo un colector bajo Rosselló". Ciertamente, el tramo de esta calle, entre Rambla de Catalunya y paseo de Gràcia, está prácticamente tapado.
El agujero se va cerrando en el extremo y en la acera de paseo de Gràcia. En noviembre deberá estar ya definitivamente cubierto, aunque luego seguirán obras avenida abajo hasta el 2010. Entonces se cumplirán cinco años de una obra que empezó en Rosselló-Balmes, en el 2005. Ya no se verán ratas.
Desde el refugio de las obras y desde embornales, salen a menudo, sobre todo a partir del atardecer. El pasquín que alguien reparte entre los convecinos advierte: "Evite circular en esta zona en hora pico de ratas (de 22.00 a 06.00), "Yo las veo cuando cierro la tienda, partir de las ocho y media o las nueve de la noche, explica un dependiente. Otros aseguran verlas ya a la medianoche.
"No son ratones, son como conejos", dice un vecino. "Como gatos", incide otro. "Salen de la obra y corren por la acera", repiten los testigos. El citado pasquín, algo tremendista, aconseja "mantener a los niños pequeños por lo menos a 30 centímetros del suelo".
"No deje caer comida al suelo", aconseja la octavilla. El mencionado trabajador aporta información al respecto: "He visto ratas comiendo junto a las palomas". Y ha sido a varios metros de las obras, ya tocando a Balmes, más allá de los barracones, donde comen los trabajadores. La razón es que alguien, cada atardecer, echa pienso a las palomas. Y las ratas lo aprovechan todo.
Vecinos y comerciantes de Rosselló-paseo de Gràcia alertan de la proliferación de roedores en las obras
Rata de Eixample
LLUÍS SIERRA - Barcelona
Se han visto ratas compartiendo la comida que alguien tira a las palomas .
Un curioso pasquín se reparte estos días entre los vecinos de paseo de Gràcia-Rosselló: "Atención, zona de ratas", reza el texto. Su autor refleja un cierto sentido del humor, y juega con el latín y el latinajo al bautizar como rattus eixamplus (ya puestos, sería menos incorrecto Eixampli)a este roedor de alcantarilla.
Esa es zona de obras, de obras largas en el tiempo, y, por lo tanto, las ratas se dejan ver. Pero "se ven más de lo normal", coinciden en dos comercios del tramo de Rosselló que lleva meses abierto por la construcción del intercambiador de las líneas 3 y 5 del metro. La zona de obras está rodeada de vallas. En el recinto vallado se acumula maquinaria y material de obra bajo el que se refugian las ratas.
Un trabajador de la obra relativiza la situación que pone de los nervios a más de un vecino: "Claro que hay ratas, pero se veían más hace unos meses, cuando estaba todo esto más abierto", recuerda. "Piense que tuvimos que desviar todo un colector bajo Rosselló". Ciertamente, el tramo de esta calle, entre Rambla de Catalunya y paseo de Gràcia, está prácticamente tapado.
El agujero se va cerrando en el extremo y en la acera de paseo de Gràcia. En noviembre deberá estar ya definitivamente cubierto, aunque luego seguirán obras avenida abajo hasta el 2010. Entonces se cumplirán cinco años de una obra que empezó en Rosselló-Balmes, en el 2005. Ya no se verán ratas.
Desde el refugio de las obras y desde embornales, salen a menudo, sobre todo a partir del atardecer. El pasquín que alguien reparte entre los convecinos advierte: "Evite circular en esta zona en hora pico de ratas (de 22.00 a 06.00), "Yo las veo cuando cierro la tienda, partir de las ocho y media o las nueve de la noche, explica un dependiente. Otros aseguran verlas ya a la medianoche.
"No son ratones, son como conejos", dice un vecino. "Como gatos", incide otro. "Salen de la obra y corren por la acera", repiten los testigos. El citado pasquín, algo tremendista, aconseja "mantener a los niños pequeños por lo menos a 30 centímetros del suelo".
"No deje caer comida al suelo", aconseja la octavilla. El mencionado trabajador aporta información al respecto: "He visto ratas comiendo junto a las palomas". Y ha sido a varios metros de las obras, ya tocando a Balmes, más allá de los barracones, donde comen los trabajadores. La razón es que alguien, cada atardecer, echa pienso a las palomas. Y las ratas lo aprovechan todo.
Re: Seguiment de les obres de l'intercanviador Diagonal
http://www.elmundo.es/elmundo/2009/08/1 ... 94547.html
Abren un acceso de la L5 en Diagonal tras las obras del intercambiador
Las obras se concentran ahora en el pasillo de la conexión L5 y la L3
La ampliación y adaptación de la zona supone una inversión de 44,2 millones
Efe | Barcelona
Actualizado martes 11/08/2009 14:43 horas
El Departamento de Obras Públicas ha completado las obras de remodelación, ampliación y mejora de la parte este del vestíbulo de la L5 del intercambiador de Diagonal, en Barcelona, y hoy ha quedado abierto al público el acceso ampliado en el lado Besòs de la Rambla de Catalunya, esquina Rosselló.
Además, se han puesto en marcha los tres ascensores que permiten la conexión desde la calle, el vestíbulo y los andenes, y la utilización de la estación por parte de personas con movilidad reducida, ha informado la conselleria, que ha recordado que el final de toda la obra se prevé para el segundo semestre de 2008.
Las obras de construcción del intercambiador, explican la mismas fuentes, se concentrarán ahora en el pasillo de la conexión L5 y la L3, y en la ampliación del vestíbulo de la L3, y, según las previsiones de Obras Públicas, el avance de los trabajos permitirá liberar progresivamente nuevas áreas ocupadas en la calle Rosselló con el Passeig de Gràcia.
La apertura del nuevo acceso, que comunica directamente con el lado este del vestíbulo, ya remodelado, permitirá cerrar el acceso provisional habilitado en la calle Rosselló, que hasta ahora permitía la salida a la calle de viajeros procedentes de la L5,y los dirigía, por superficie, hacia la L3.
Ahora, el transbordo en superficie entre la L5 y la L3 se hará desde el acceso ampliado, y no desde la salida provisional.
En cuanto al tramo del pasillo entre la estación de Diagonal de la L5 y la de Provença de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC), también se ha ampliado y remodelado, con un nuevo pavimento y revestimiento, se ha adaptado a personas con movilidad reducida y se han colocado dos cintas transportadoras de 50 metros de longitud que facilitan los transbordos de los viajeros en los dos sentidos.
Finalmente, se ha remodelado y modernizado la estación de FGC de Provença, y se ha colocado un nuevo ascensor y escaleras mecánicas a pie de calle que conectan con el vestíbulo.
Los trabajos continuarán a partir de ahora soterrados para construir el interior de la estación, a pesar de que todavía se deberán ejecutar algunas actuaciones en superficie, para restituir los servicios afectados que se tuvieron que desviar por estas obras.
De momento se han completado los trabajos de estructura del tramo de pasillo entre la L3 y la L5, que han incluido la demolición del existente y la construcción de uno nuevo mucho más amplio, y ahora los trabajos se concentrarán en el acondicionamiento interior, las instalaciones y la colocación de cintas transportadoras en el pasillo.
El proyecto de ampliación de vestíbulos y la adaptación de los pasillos de conexión supone una inversión de 44,2 millones.
Abren un acceso de la L5 en Diagonal tras las obras del intercambiador
Las obras se concentran ahora en el pasillo de la conexión L5 y la L3
La ampliación y adaptación de la zona supone una inversión de 44,2 millones
Efe | Barcelona
Actualizado martes 11/08/2009 14:43 horas
El Departamento de Obras Públicas ha completado las obras de remodelación, ampliación y mejora de la parte este del vestíbulo de la L5 del intercambiador de Diagonal, en Barcelona, y hoy ha quedado abierto al público el acceso ampliado en el lado Besòs de la Rambla de Catalunya, esquina Rosselló.
Además, se han puesto en marcha los tres ascensores que permiten la conexión desde la calle, el vestíbulo y los andenes, y la utilización de la estación por parte de personas con movilidad reducida, ha informado la conselleria, que ha recordado que el final de toda la obra se prevé para el segundo semestre de 2008.
Las obras de construcción del intercambiador, explican la mismas fuentes, se concentrarán ahora en el pasillo de la conexión L5 y la L3, y en la ampliación del vestíbulo de la L3, y, según las previsiones de Obras Públicas, el avance de los trabajos permitirá liberar progresivamente nuevas áreas ocupadas en la calle Rosselló con el Passeig de Gràcia.
La apertura del nuevo acceso, que comunica directamente con el lado este del vestíbulo, ya remodelado, permitirá cerrar el acceso provisional habilitado en la calle Rosselló, que hasta ahora permitía la salida a la calle de viajeros procedentes de la L5,y los dirigía, por superficie, hacia la L3.
Ahora, el transbordo en superficie entre la L5 y la L3 se hará desde el acceso ampliado, y no desde la salida provisional.
En cuanto al tramo del pasillo entre la estación de Diagonal de la L5 y la de Provença de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC), también se ha ampliado y remodelado, con un nuevo pavimento y revestimiento, se ha adaptado a personas con movilidad reducida y se han colocado dos cintas transportadoras de 50 metros de longitud que facilitan los transbordos de los viajeros en los dos sentidos.
Finalmente, se ha remodelado y modernizado la estación de FGC de Provença, y se ha colocado un nuevo ascensor y escaleras mecánicas a pie de calle que conectan con el vestíbulo.
Los trabajos continuarán a partir de ahora soterrados para construir el interior de la estación, a pesar de que todavía se deberán ejecutar algunas actuaciones en superficie, para restituir los servicios afectados que se tuvieron que desviar por estas obras.
De momento se han completado los trabajos de estructura del tramo de pasillo entre la L3 y la L5, que han incluido la demolición del existente y la construcción de uno nuevo mucho más amplio, y ahora los trabajos se concentrarán en el acondicionamiento interior, las instalaciones y la colocación de cintas transportadoras en el pasillo.
El proyecto de ampliación de vestíbulos y la adaptación de los pasillos de conexión supone una inversión de 44,2 millones.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Pladur retirat
A l'estació de la L3, han retirat el mur de pladur que hi havia a la sortida de l'andana sentit Zona Universitària, allí on era i tornarà a ser l'enllaç amb la L5. Al costat Trinitat Nova, encara hi és.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.