Túnel per la Diagonal, es farà el miracle?

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Post Reply
User avatar
Lluita1714
N9
N9
Posts: 1964
Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
Location: Aigüestoses

Re: Túnel per la Diagonal, es farà el miracle?

Post by Lluita1714 »

Santfeliuenc wrote: ¿Qué líneas y por qué haríais vosotros pasar por ese tercer túnel de cercanías?
La R7, fent-la pujar per la diagonal, arribant per St. Joan Despí, on connecta amb Martorell creant una línia circular.
Amés, crearia una altra línia Badalona-Sant Boi, des de Badalona per l'actual traçat, però a l'alçada del Fòrum pren la diagonal recte fins a TV3 on es desvia de les rondes per tal de fer enllaç a Sant Just Desvern, i creuar el riu fins a Sant Boi, fent enllaç amb la L12, i baixant a l'aeroport.
Portar FGC des de Sant Josep, parant a Sants, pujant per Tarradellas, i baixant a la diagonal per anar a parar a Glòries, fent enllaç amb un nou ramal distributiu de la L-V des de Provença, per la Diagonal...
Això implica tres amples de via... Per tant, sóc partidari de fer aquest túnel en ample UIC, ja que el canvi d'ample, almenys, ha de ser progressiu, i totes les noves infraestructures haurien d'anar cumplint això. Per tant, per fer passar les dues línies anteriors, la R7 i la nova línia, faria un tercer rails per fer-hi ample UIC, i comprar o convertit unitats per adaptar-les al llocs.

En canvi adaptar a UIC la línia de FGC de via estreta, no és tan fàcil per temes de d'amplada, les andanes, el gàlib... per tant el túnel de Diagonal es quedaria amb només dos amples. (Ja sé què les 213 tenen mesures d'un de ample de via internacional, però si haguessim d'afegir un altre ample s'hauria de posar no un, sinó dos carrils, ja que els trens UIC han d'estar centrats amb els de sempre mentre es faci el canvi. No sé si em faig entendre gaire bé.

Ara! Sóc partidari d'un intercanviador unitari! com fins ara ha sigut Sants, o almenys dos que es reparteixin les línies, així que en faria un a Glòries, amb molta capacitat, i avançar-nos al futur
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Túnel i tramvia

Post by Guigui »

metring wrote:A les hores, si posessin metro, no connectarien les dues xarxes del tramvia?
Podrien fer-ho igualment. Però entenc que, amb les prioritats en matèria de transport que hi ha a Barcelona i, en general, a Catalunya, tenir tres modes per la Diagonal pot sonar a molt. D'altra banda, el sobrecost de foradar per a quatre vies en comparació amb dues és relativament baix, per la qual cosa penso que valdria, i molt, la pena fer-ho.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Perllongament de la L-A

Post by Guigui »

Lluita1714 wrote:Portar FGC des de Sant Josep, parant a Sants, pujant per Tarradellas, i baixant a la diagonal per anar a parar a Glòries, fent enllaç amb un nou ramal distributiu de la L-V des de Provença, per la Diagonal...
La giragonsa que descriuria aquesta línia em sembla molt contraproduent. Seria millor allargar-la per sota la Travessera de Gràcia, transformant Francesc Macià en un bon intercanviador, i estirar-la, com a mínim, fins a l'Hospital de St. Pau o, ja posats, la Sagrera.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

Post by Ecomobisostrans »

Santfeliuenc wrote: (Diagonal ofrece el espacio para esas 4 vías, cualquier callejuela paralela a Aragón que no sea Gran Vía no).
Actualmente eso no es ningun problema, puesto que con las tuneladoras se puede pasar por debajo de las casas. Yo propondria que se hiciese tambien el tunel por Gran Via, pero si no quieren tocar las líneas de metro, pues puede discurrir por ejemplo entre Gran Via y Diputació.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Tuneladores: no és tan fàcil

Post by Guigui »

Ecomobisostrans wrote:Actualmente eso no es ningun problema, puesto que con las tuneladoras se puede pasar por debajo de las casas. Yo propondria que se hiciese tambien el tunel por Gran Via, pero si no quieren tocar las líneas de metro, pues puede discurrir por ejemplo entre Gran Via y Diputació.
Amb les tuneladores no es pot passar sota les cases així com així, i menys a Barcelona, amb el subsòl heterogeni i parcialment inestable que hi ha. A més, els plànols sovint no coincideixen amb la realitat: només cal recordar la incidència amb uns fonaments més profunds que no constava que van causar una aturada de mesos de les obres de la L9 a St. Andreu.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Túnel per la Diagonal, es farà el miracle?

Post by genissimon »

Santfeliuenc wrote:Hola,

Imaginemos que el próximo plan metropolitano se plantea ese tercer túnel de cercanías y lo hace por Diagonal, que igual ni dicen por dónde y lo dejan así en el aire. Pero imaginad que la propuesta de ese 3er túnel de cercanías es cierta y se pueden articular 4 vías (Diagonal ofrece el espacio para esas 4 vías, cualquier callejuela paralela a Aragón que no sea Gran Vía no).

¿Qué líneas y por qué haríais vosotros pasar por ese tercer túnel de cercanías?

Saludos,
Sergio
Jo posaria 4 vies. De moment, hi faria passar les actuals línies de trens de rodalia mentre els actuals túnels del c. Aragó i pl. Catalunya (igual que la resta de la xarxa ferroviària catalana de via ampla) estiguin sent adaptats a ample normal UIC.

(de moment, somiar és de franc !! :riure )

Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
User avatar
Trytasa Baldaquino
N7
N7
Posts: 330
Joined: Saturday 21/07/2007 22:56
Location: La Trini (que existe!) - Trinitat Vella L1, 11, 40, 62, 76

Re:

Post by Trytasa Baldaquino »

Ecomobisostrans wrote: Actualmente eso no es ningun problema, puesto que con las tuneladoras se puede pasar por debajo de las casas. Yo propondria que se hiciese tambien el tunel por Gran Via, pero si no quieren tocar las líneas de metro, pues puede discurrir por ejemplo entre Gran Via y Diputació.
Por favor, indica a Fomento, Adif y a la ATM tu población, nombre de calle y número, para que hagan pasar las vías por debajo cuando tengan que hacer alguna infraestructura cerca...

El que hi ha que sentir... :cop Encara no fa cinc anys de "lo"del Carmel, i amb tot el catxondeig de la Sagrada Família...
¿Quin es el millor mitjà de transport?
A- El cotxe
B- El tren
C- L'autobús
D- El tramvia
E- L'avió
F- El que ens faci arribar al lloc de destí en un cost menor (tant econòmic com de temps)
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: Re:

Post by victorcasta »

Trytasa Baldaquino wrote:
Ecomobisostrans wrote: Actualmente eso no es ningun problema, puesto que con las tuneladoras se puede pasar por debajo de las casas. Yo propondria que se hiciese tambien el tunel por Gran Via, pero si no quieren tocar las líneas de metro, pues puede discurrir por ejemplo entre Gran Via y Diputació.
Por favor, indica a Fomento, Adif y a la ATM tu población, nombre de calle y número, para que hagan pasar las vías por debajo cuando tengan que hacer alguna infraestructura cerca...

El que hi ha que sentir... :cop Encara no fa cinc anys de "lo"del Carmel, i amb tot el catxondeig de la Sagrada Família...
I quin problema hi ha? Les tuneladores de la L9 han passat per sota d'habitatges i encara estan dempeus...
User avatar
Lluita1714
N9
N9
Posts: 1964
Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
Location: Aigüestoses

Re: Re:

Post by Lluita1714 »

Trytasa Baldaquino wrote:
Ecomobisostrans wrote: Actualmente eso no es ningun problema, puesto que con las tuneladoras se puede pasar por debajo de las casas. Yo propondria que se hiciese tambien el tunel por Gran Via, pero si no quieren tocar las líneas de metro, pues puede discurrir por ejemplo entre Gran Via y Diputació.
Por favor, indica a Fomento, Adif y a la ATM tu población, nombre de calle y número, para que hagan pasar las vías por debajo cuando tengan que hacer alguna infraestructura cerca...

El que hi ha que sentir... :cop Encara no fa cinc anys de "lo"del Carmel, i amb tot el catxondeig de la Sagrada Família...
La gent s'espanta amb lo que creu la realitat. El Carmel va ser un fet aïllat, i el túnel de la Sagrada Família no passarà per sota, sí que passarà pel carrer del costat. En canvi hi han centenars d'edificis a Barcelona i milers a tot el món on hi passa un metro per sota i no hi passa res.

El que passa és que vivim en una societat en que creiem que la realitat, és el que surt a la televisió i els medis... La televisió mai dirà quan una tuneladora passa exitosament sota un edifici, però sempre dirà quan en cau un, sense dir el percentatge de probabilitats que fa que un túnel provoqui la catàstrofe.

Un túnel de tuneladora deixa el terra tan ferm, com una roca, ja que, et recordo que té unes parets circulars de formigó, les quals és molt improbable que siguin enderrocades per les forces del subsòl, degut a que, el formigó és impenetrable, i la forma circular hi col·labora a ser més segur.

Però vivim amb la por, la por que mai ens permetrà avançar com realment es podria. No coneixem ni el nom dels nostres veïns, i molts cops no coneixem ni els carrers del nostre barri, però creiem conèixer la realitat a través dels medis de comunicació sensacionalistes.

Obrim els ulls, necessitem menys por, i més avenç.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
User avatar
Trytasa Baldaquino
N7
N7
Posts: 330
Joined: Saturday 21/07/2007 22:56
Location: La Trini (que existe!) - Trinitat Vella L1, 11, 40, 62, 76

Re: Túnel per la Diagonal, es farà el miracle?

Post by Trytasa Baldaquino »

No dic que no es pugui fer passar el metro o tren sota les cases. Encara que no sigui enginyer (entenc que els que no us deixeu impressionar per mitjans d'informació grocs i sensacionalistes sí que ho sou, si no ignoro d'on surten les vostres fonts), sóc conscient que a determinades profunditats es pot fer el que roti, fins i tot en subsòls inestables, fagosos i arenisques que caracteritzen l'àrea de Barcelona.

Ara bé, quan es fan les coses a la babalà com passa moltes vegades en aquestes contrades, quan apareixen de repent fonaments imprevistos, campaments romans, torrents d'aigua subterranis,... l'únic que s'aconsegueix és retardar les obres, un succés al qual també hi som força acostumats.

Per això (i donat que els cardus, els decumanus i els rierols no es poden evitar), sóc partidari de que sempre que es pugui foradar a sota de via pública serà millor que a sota d'edificis. Ja no és només per la por d'enfonsament (l'exemple del Carmel era forçat, perquè allí s'hi feia servir voladura (des)controlada i no tuneladora) sinò per tots els riscos que es poden evitar. O potser els tècnics que visiten les cases només hi van a prendre el cafè que els fa la senyora Maria de torn?

Si no hi cap risc, per què tanta seguretat ofereixen a la Sagrada Familia, tot i què -com tu dius- ni tan sols hi passa per sota? Si el TGV, Rodalies o la línia 17 passés per sota casa meva també voldria que fessin tots aquests controls. De fet, prefereixo que s'ensorri la Sagrada Familia (que de Gaudí ja no li queda gaire) que la meva llar. Digueu-me Nimby...

De totes formes, no era aquest el tema. Venint el comentari de qualsevol foraire no m'hagués sobtat i l'hagués entès. Però tenint en compte l'autor (aquella persona que està en contra de la cavalcada de Reis perquè afecta el trànsit d'autobusos, o que faria passadissos subterranis en diagonal a totes les illes de l'Eixample per millorar la mobilitat) sí que m'he alarmat de debò.
¿Quin es el millor mitjà de transport?
A- El cotxe
B- El tren
C- L'autobús
D- El tramvia
E- L'avió
F- El que ens faci arribar al lloc de destí en un cost menor (tant econòmic com de temps)
User avatar
Lluita1714
N9
N9
Posts: 1964
Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
Location: Aigüestoses

Re: Túnel per la Diagonal, es farà el miracle?

Post by Lluita1714 »

Trytasa Baldaquino wrote: Ara bé, quan es fan les coses a la babalà com passa moltes vegades en aquestes contrades, quan apareixen de repent fonaments imprevistos, campaments romans, torrents d'aigua subterranis,... l'únic que s'aconsegueix és retardar les obres, un succés al qual també hi som força acostumats.

Per això (i donat que els cardus, els decumanus i els rierols no es poden evitar), sóc partidari de que sempre que es pugui foradar a sota de via pública serà millor que a sota d'edificis. Ja no és només per la por d'enfonsament (l'exemple del Carmel era forçat, perquè allí s'hi feia servir voladura (des)controlada i no tuneladora) sinò per tots els riscos que es poden evitar. O potser els tècnics que visiten les cases només hi van a prendre el cafè que els fa la senyora Maria de torn?
El problema no son ni rierols, ni fonaments que apareixen, sinó percentatges que desapareixen... com un 3%. Acaben sent obres barates i mal fetes. Si es fessin bé aquestes coses no passarien, i trobo que, malgrat que estic segur que a la L9 algun percentatge deu haver, s'està fent bé, i quan es veu que el terreny no ho permet, paren, i busquen solucions, per reprendre el camí.
Trytasa Baldaquino wrote: Si no hi cap risc, per què tanta seguretat ofereixen a la Sagrada Familia, tot i què -com tu dius- ni tan sols hi passa per sota? Si el TGV, Rodalies o la línia 17 passés per sota casa meva també voldria que fessin tots aquests controls. De fet, prefereixo que s'ensorri la Sagrada Familia (que de Gaudí ja no li queda gaire) que la meva llar. Digueu-me Nimby...
Sota la sagrada família també hi passa el metro, i no passa res. I trobo que aquestes mesures de seguretat són, més que res, per evitar tantes crítiques pert part de la gent i els mitjans de comunicació, tot i que sóc partidari de prevenir... més val prevenir que haver de curar, i si ho fan sota la SF és perquè volen, un capritx d'enginyeria, per posar al seu currículum un túnel sota un monument mundialment famós.

Com deia abans, si les coses es fessin bé, ningú hauria de tenir por de un túnel sota casa seva, ni sota la Sagrada Família.
Trytasa Baldaquino wrote: De totes formes, no era aquest el tema. Venint el comentari de qualsevol foraire no m'hagués sobtat i l'hagués entès. Però tenint en compte l'autor (aquella persona que està en contra de la cavalcada de Reis perquè afecta el trànsit d'autobusos, o que faria passadissos subterranis en diagonal a totes les illes de l'Eixample per millorar la mobilitat) sí que m'he alarmat de debò.
Que consti que jo no sóc. :smile
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

Post by Ecomobisostrans »

Trytasa Baldaquino wrote:De totes formes, no era aquest el tema. Venint el comentari de qualsevol foraire no m'hagués sobtat i l'hagués entès. Però tenint en compte l'autor (aquella persona que està en contra de la cavalcada de Reis perquè afecta el trànsit d'autobusos, o que faria passadissos subterranis en diagonal a totes les illes de l'Eixample per millorar la mobilitat*) sí que m'he alarmat de debò.
I què tenen que veure unes propostes amb les altres? Lo de la cabalgata de Reis es una opinió personal que no guarda cap relació amb aquest tema, i lo dels passadissos no se si ho vas entendre gaire be, però en tot cas era una proposa, des del punt de vista d'una persona inexperta, per que es pogués estudiar, no es que estigués dient que per nassos s'havien de fer.

I en quant a lo de passar per sota les cases de l'eixample amb la tuneladora, com han dit alguns companys, em baso en el fet de que quasi tota la L9/L10 passa per sota de cases i no hi ha cap problema, i a la Gran Via seria una bona solució per no haver de modificar el traçat de la L8, L1 i L2, però evidentment tindrien que ser els corresponents professionals (enginyers, arquitectes, etc) els qui diguessin si es convenient fer-ho, i si realment fa falta.
User avatar
Santfeliuenc
N10
N10
Posts: 3520
Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
Location: Sant Andreu de la Barca, BL

Re: Túnel per la Diagonal, es farà el miracle?

Post by Santfeliuenc »

Hola,

Para mi, un tercer túnel de cercanías que discurriese bajo la Av. Diagonal debería prepararse desde su construccioón aglutinar las actuales líneas de cercanías de RENFE, es decir, la 1, 2, 3, 4 y 7, entendiendo esta última como línea circular. Además y dado que hablaríamos de 4 vías debería poder permitir el paso de las líneas de FGC del Llobregat hasta por lo menos Diagonal Mar.

Habilitando la posibilidad futura de poder interconectar corredores con una unificación de ancho de vía a UIC, el túnel a construir debe poder permitir que en el futuro pudiese haber una línea Castelldefels-Martorell ya fuese por el corredor de FGC o el de RENFE sin pasar por BCN o una línea Mataró-Martorell por el eje de FGC, etc.

Tampoco se puede negar que sería una oportunidad para introducir en el núcleo de cercanías a las poblaciones de Esplugues y de Sant Just.

Creo asimismo, que los túneles actuales, ya que en ellos disponemos de estaciones importantísimas y céntricas como son Paseo de gracia, Pl. Cataluña o Sants, son puntos a los que, si bien deberían seguir siendo abastecidos ferroviariamente hablando, dicho abastecimiento tendría que empezar a verse como de servicios de más largo alcance, es decir, regionales, semidirectos y demás.

Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
User avatar
cristian26
N7
N7
Posts: 544
Joined: Saturday 24/11/2007 20:00
Location: Granollers

Re: Túnel per la Diagonal, es farà el miracle?

Post by cristian26 »

¿No crees que aglutinar todas las líneas de cercanías de Barcelona en el mismo túnel haría que la red siguiera igual de colapsada y que además si hubiera alguna avería todas las líneas resultarían afectadas? :|
Qui té el cul llogat, no seu quan vol.
User avatar
Lluita1714
N9
N9
Posts: 1964
Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
Location: Aigüestoses

Re: Túnel per la Diagonal, es farà el miracle?

Post by Lluita1714 »

cristian26 wrote:¿No crees que aglutinar todas las líneas de cercanías de Barcelona en el mismo túnel haría que la red siguiera igual de colapsada y que además si hubiera alguna avería todas las líneas resultarían afectadas? :|
Al meu parer ha d'haver un punt de trobada entre totes les línies de rodalies. El col·lapse no és la quantitat de línies, sinó la manca de capacitat dels túnels.jo hi estic d'acord amb en Santfeliuenc, però jo faria servir el túnel per a tot mentre s'amplia la capacitat i es va fent el canvi d'ample (a UIC) als túnels de Gràcia i Pl.Catalunya, per fer un canvi progressiu sense afectar als viatgers
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Correspondència múltiple i descentralitzada

Post by Guigui »

Lluita1714 wrote:Al meu parer ha d'haver un punt de trobada entre totes les línies de rodalies.
Bàsicament d'acord amb que cal que hi hagi correspondència entre totes les línies (com al metro), però serà molt millor descentralitzar la xarxa i fer que aquestes correspondències siguin múltiples i que les línies no hagin de passar necessàriament per un mateix lloc, ja que sinó, tornarem a tenir el mateix problema que ara, on una avaria a Sants afecta tota la xarxa.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Lluita1714
N9
N9
Posts: 1964
Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
Location: Aigüestoses

Re: Túnel per la Diagonal, es farà el miracle?

Post by Lluita1714 »

Guigui wrote:
Lluita1714 wrote:Al meu parer ha d'haver un punt de trobada entre totes les línies de rodalies.
Bàsicament d'acord amb que cal que hi hagi correspondència entre totes les línies (com al metro), però serà molt millor descentralitzar la xarxa i fer que aquestes correspondències siguin múltiples i que les línies no hagin de passar necessàriament per un mateix lloc, ja que sinó, tornarem a tenir el mateix problema que ara, on una avaria a Sants afecta tota la xarxa.
Sí però trobo que si es fa de 0 i bé, pensant en això, aïllant certes vies i tenint diversos accessos no té perquè passar.
El que no m'agrada és pensar que per exemple, una persona que vagi de Vilanova i la Geltrú a Vic, hagi de fer dos o tres transbordaments en comptes d'un.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Màxim d'un transbord

Post by Guigui »

Lluita1714 wrote:El que no m'agrada és pensar que per exemple, una persona que vagi de Vilanova i la Geltrú a Vic, hagi de fer dos o tres transbordaments en comptes d'un.
Per això deia que el millor és garantir la correspondència entre totes les línies, però no en un sol punt. D'aquesta manera, només caldrà fer un transbord com a màxim, però caldria fer-lo en una estació o altra en funció de la línia que hom agafi.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
tren250

Re: Túnel per la Diagonal, es farà el miracle?

Post by tren250 »

Una estació que unís totes les línies de rodalies en separat (no totes al mateix punt, com passa a Sants, sinó per sectors): Per Glòries passen tots els punts de les actuals línies de rodalies. En el cas del túnel de la Diagonal, també. I si es fes un túnel per Gran Via, el mateix. Tractant la renovació Urbanística que està succeïnt la zona, i la renovació de la pròpia plaça, serà un punt important de cara a tot això. No fer una estació amb 15 vies, sinó en 5 sectors, per exemple, per tal d'evitar el col·lapse.
En el cas del túnel de la Diagonal, una línia de FGC que partís de Pl.Espanya i s'unís al túnel de la Diagonal (fent el túnel de 4 o 6 vies, com volguem veure) de manera que tinguem diversos serveis, i ampliant FGC fins més enllà de Glòries, o en aquest mateix punt.
User avatar
Santfeliuenc
N10
N10
Posts: 3520
Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
Location: Sant Andreu de la Barca, BL

Re: Túnel per la Diagonal, es farà el miracle?

Post by Santfeliuenc »

Hola,
Lluita1714 wrote:Al meu parer ha d'haver un punt de trobada entre totes les línies de rodalies. El col·lapse no és la quantitat de línies, sinó la manca de capacitat dels túnels.jo hi estic d'acord amb en Santfeliuenc, però jo faria servir el túnel per a tot mentre s'amplia la capacitat i es va fent el canvi d'ample (a UIC) als túnels de Gràcia i Pl.Catalunya, per fer un canvi progressiu sense afectar als viatgers
Eso es, mientras las cercanías ocupasen un hipotético túnel por la Diagonal por completo, se debería aprovechar para realizar obras de remodelación, modernización y adecuación a los tiempos y a un futuro ancho de vía único de los túneles e infraestructura actual (Aragón y Pza. Cataluña). Ello podría consistir en remodelar un túnel y dedicar tanto el otro como el túnel del AVE a circulaciones tanto de cercanías como largo recorrido. Una vez hecho esto con el primer túnel, hacer lo mismo con el segundo, es decir, si se empieza a modernizar el túnel de Pza. Cataluña, que se hiciesen pasar regionales, semidirectos, etc. por el de Paseo de Gracia y al acabar, hacerlo al revés. El túnel del AVE sería para AV y circulaciones de este tipo.

Y una vez acabado todo, nada nos impediría introducir de nuevo por estos túneles "antiguos" pero remozados, otras líneas de cercanías respetando las que irían por Diagonal que no se perderían, pero ampliando el espectro a los túneles de siempre que yo dedicaría a regionales, semidirectos, largo recorrido, alta velocidad, expresos al aeropuerto... pero que también podrían albergar una línea de cercanías al menos por cada túnel.

Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”