Macosa

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Post Reply
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Macosa

Post by metring »

Parlem de l'antiga Casa Girona, la fàbrica de la qual es trobava al Poblenou, i a on s'hi van fabricar trens de Renfe, metro de Barcelona, etc. A http://fotos.arxiuhistoricpoblenou.es/main.php podeu trobar bastantes fotos, un total de 174:

Image

Can Girona/MACOSA. Casa Puntí. ANC 161053.

Image

MACOSA poc abans de ser enderrocada. Interior dels tallers amb vagó de metro en construcció.

User avatar
Mortadel·lo
N9
N9
Posts: 1381
Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13

Re: Macosa

Post by Mortadel·lo »

vols dir que no és un cotxe de 446 o 447?
ES PELIGROSO ASOMARSE
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Macosa

Post by metring »

A mí també m'ho sembla, però és el que posa a la web...
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Metro, impossible

Post by Guigui »

Impossible que sigui metro. No hi ha cap cotxe que tingui tan poques portes.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Macosa

Post by Miquel »

Els trens antics de Metro, tenien 3 portes (excepte alguns) i crec que els del transversal els va fer Macosa.
El metro de Barcelona amb motoristes!
tren250

Re: Macosa

Post by tren250 »

Per modernitat, dubto que sigui un metro antic, i per característiques és una 447 de les primeres.
Miquel wrote:i crec que els del transversal els va fer Macosa.
Les 400? No eren de la Maquinista? En tot cas, les 211 i les 111 sí que diria que van sortir de Macosa, principalment, a part de la Maquinista.
User avatar
El LLOP
N9
N9
Posts: 1635
Joined: Tuesday 04/04/2006 18:34
Location: esperant via lliure

Re: Macosa

Post by El LLOP »

els 100 del FMB va ser construïts a casa Girona, més tard MACOSA.

http://www.transport.cat/wiki/index.php ... _Barcelona
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Macosa

Post by metring »

Per la forma de la caixa, i tenint en compte que eren els darrers temps de Macosa, hauria de ser una 447.
User avatar
BRILL 18
N7
N7
Posts: 632
Joined: Thursday 20/04/2006 13:42
Location: Sant Quirze del Valles

Re: Macosa

Post by BRILL 18 »

Miquel wrote:Els trens antics de Metro, tenien 3 portes (excepte alguns) i crec que els del transversal els va fer Macosa.
Be de fet tres portes tenia la serie 100 i la serie 200 A i el de la foto no es ni molt menys cap d'aquestes series jo tambe crec que pot ser una 447
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Macosa

Post by metring »

Tal i com he dit al meu missatge anterior, no podia ser cap tren del metro antic, estaven a punt de plegar a la fàbrica.
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Macosa

Post by Miquel »

M'heu malinterpretat, no volia dir pas que aquell tren de la foto (com dieu una 447) fos un tren de metro, només deia que si que hi han hagut trens de metro amb 3 portes.
És més, pel frontal de la caixa, és imposible que fos un 100 o un 200.
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Relació de portes i finestres

Post by Guigui »

Quan em referia a "tan poques portes", volia dir tan poques portes en relació amb les finestres. I al metro de Barcelona, mai hi ha hagut cotxes que tinguessin més de dues finestres entre porta i porta, cosa que, evidentment, no és el cas de la foto.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Macosa

Post by metring »

Aquest si que era un metro :D
Attachments
100macosa.jpg
100macosa.jpg (163.87 KiB) Viewed 3903 times
User avatar
MACOSA
N1
N1
Posts: 9
Joined: Saturday 17/04/2010 22:53
Facebook: facebook.com/macosa.meinfesa
Location: Santa Perpetua De Moguda, Catalunya, Spain
Contact:

Re: Macosa

Post by MACOSA »

Mortadel·lo wrote:vols dir que no és un cotxe de 446 o 447?
UT- 446
User avatar
MACOSA
N1
N1
Posts: 9
Joined: Saturday 17/04/2010 22:53
Facebook: facebook.com/macosa.meinfesa
Location: Santa Perpetua De Moguda, Catalunya, Spain
Contact:

Re: Macosa

Post by MACOSA »

metring wrote:Per la forma de la caixa, i tenint en compte que eren els darrers temps de Macosa, hauria de ser una 447.
La serie UT-447, que se comenzó a entregar en 1993 y fue construida por C.A.F., MACOSA y MTM , es exáctamente igual a la UT-446 en lo que se refiere al aspecto exterior pero se diferencia de ésta en que incorporan sistemas de potencia tecnológica trifásica para tensiones de alimentación de 3000 V, haciendo posible alcanzar una velocidad de 120 Km/h, en vez de los 100 Km/h de la UT-446. También se diferencian en el consumo ya que la UT-447 consume menos que la UT-446.
Post Reply

Return to “Història del transport / Historia del transporte”