Nous Busos de TMB
Nous Busos de TMB
Fa uns dies que veig per la línia 185 uns autobusos nous, segueixen la sèrie 4400, concretament ha vist el 4426 i 4427, la gràcia es que el frontal té gairebé la mateixa inclinació cap endarrere que els 5000 del metro, també té una franga vermella que li vaixa pel costat, entre la finestra i la porta.
En faré fotos.
En faré fotos.
El metro de Barcelona amb motoristes!
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Aquests:
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Nous Busos de TMB?
Que maco! m'agrada molt el vidre frontal, d'una sola peça
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Re: Nous Busos de TMB?
Pot ser aquest?
http://www.tmb.cat/ca_ES/premsa/notespr ... premsa.jsp
El prototip de bus híbrid comença les proves amb passatge a la línia 126 de TMB
Aquest matí ha començat a circular a la línia 126 de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) el prototip d’autobús híbrid cedit per l’empresa gallega Castrosua. D’aquesta manera s’enceta la segona fase de les proves d’aquest model únic de bus ecològic, en què donarà servei amb passatge en diferents línies per comparar els resultats de consum i emissions amb els de vehicles equivalents de propulsió convencional.
Es tracta d’un vehicle d’última generació de 9,5 metres de longitud i 57 places, que es mou gràcies a dos motors elèctrics situats a les rodes posteriors. Disposa a més d’un motor dièsel encarregat de recarregar les bateries quan se n’ha consumit part de la càrrega. Té capacitat per aprofitar l’energia de la frenada i està equipat amb un sistema electrònic per optimitzar la despesa energètica segons el recorregut.
Per a les proves amb passatge, s’han escollit línies servides amb vehicles de dimensions semblants, del tipus midi (9-10 metres de longitud), de propulsió dièsel: seran la 126 (Bus del Barri de Sant Andreu), la 185 (Horta - Metro Canyelles) i la 192 (Hospital de Sant Pau - Poblenou). En aquestes línies s’han estat fent recentment mesuraments de consums per poder-los contrastar amb els del prototip híbrid.
TMB va rebre en primícia el prototip de Castrosua la segona quinzena del desembre passat. Després d’un període d’ajustos, durant el gener i part de febrer ha tingut lloc la primera fase de les proves, que s’han desenvolupat en el laboratori de la companyia, al recinte d’assajos de l’IDIADA i als carrers de la ciutat de Barcelona, sempre sense passatge. En les proves, que han consistit en reproduir el protocol estandaritzat per la UITP (Associació Internacional del Transport Públic), s’ha pogut comprovar que el vehicle de propulsió elèctrica assistit per un motor dièsel pot aconseguir consums –i per tant emissions contaminants– com a mínim un 20% inferiors als d’un vehicle convencional de motor tèrmic.
El test d’aquest vehicle és el pas previ per a la incorporació de vehicles híbrids a la flota de TMB, per reduir l’emissió de fums contaminants i sorolls. També s’està estudiant la reconversió d’autobusos dièsel a híbrids, mitjançant l’addició d’un propulsor elèctric sincronitzat.
Barcelona, 16 de febrer de 2009
http://www.tmb.cat/ca_ES/premsa/notespr ... premsa.jsp
El prototip de bus híbrid comença les proves amb passatge a la línia 126 de TMB
Aquest matí ha començat a circular a la línia 126 de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) el prototip d’autobús híbrid cedit per l’empresa gallega Castrosua. D’aquesta manera s’enceta la segona fase de les proves d’aquest model únic de bus ecològic, en què donarà servei amb passatge en diferents línies per comparar els resultats de consum i emissions amb els de vehicles equivalents de propulsió convencional.
Es tracta d’un vehicle d’última generació de 9,5 metres de longitud i 57 places, que es mou gràcies a dos motors elèctrics situats a les rodes posteriors. Disposa a més d’un motor dièsel encarregat de recarregar les bateries quan se n’ha consumit part de la càrrega. Té capacitat per aprofitar l’energia de la frenada i està equipat amb un sistema electrònic per optimitzar la despesa energètica segons el recorregut.
Per a les proves amb passatge, s’han escollit línies servides amb vehicles de dimensions semblants, del tipus midi (9-10 metres de longitud), de propulsió dièsel: seran la 126 (Bus del Barri de Sant Andreu), la 185 (Horta - Metro Canyelles) i la 192 (Hospital de Sant Pau - Poblenou). En aquestes línies s’han estat fent recentment mesuraments de consums per poder-los contrastar amb els del prototip híbrid.
TMB va rebre en primícia el prototip de Castrosua la segona quinzena del desembre passat. Després d’un període d’ajustos, durant el gener i part de febrer ha tingut lloc la primera fase de les proves, que s’han desenvolupat en el laboratori de la companyia, al recinte d’assajos de l’IDIADA i als carrers de la ciutat de Barcelona, sempre sense passatge. En les proves, que han consistit en reproduir el protocol estandaritzat per la UITP (Associació Internacional del Transport Públic), s’ha pogut comprovar que el vehicle de propulsió elèctrica assistit per un motor dièsel pot aconseguir consums –i per tant emissions contaminants– com a mínim un 20% inferiors als d’un vehicle convencional de motor tèrmic.
El test d’aquest vehicle és el pas previ per a la incorporació de vehicles híbrids a la flota de TMB, per reduir l’emissió de fums contaminants i sorolls. També s’està estudiant la reconversió d’autobusos dièsel a híbrids, mitjançant l’addició d’un propulsor elèctric sincronitzat.
Barcelona, 16 de febrer de 2009
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Nous Busos de TMB?
L'autobús fa més goig encara sabent que és l'híbrid!
Això sí, tots els autobusos barcelonins en general se semblen molt, especialment als frontals i els focus, que n'hi han de més diferents? quelcom més nou?, o sóc jo? Es que jo realment sóc més aficionat al ferrocarril, no als autobusos, i els veig tots semblants, no iguals però monòtons, potser es la pintura de TMB... Ja podrien variar el color!
Això sí, tots els autobusos barcelonins en general se semblen molt, especialment als frontals i els focus, que n'hi han de més diferents? quelcom més nou?, o sóc jo? Es que jo realment sóc més aficionat al ferrocarril, no als autobusos, i els veig tots semblants, no iguals però monòtons, potser es la pintura de TMB... Ja podrien variar el color!
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Re: Nous Busos de TMB?
Un video de la Vanguardia, acabat de sortir del forn: http://www.lavanguardia.es/premium/publ ... RE=3&TEXT=
Re: Nous Busos de TMB?
Siii, son aquets, dilluns pasat em vaig quedar flipant (amb totes les paraules) quan el vaig veure passar.
I com vaig dir s'assemblen al 5000 de metro tant en els colors del frontal, com a la curiosa farnja vermella del lateral.
Ah i curiosa cagada de TMB, la línia 185 va de Vall d'Hebron-Metro Canyelles.
I com vaig dir s'assemblen al 5000 de metro tant en els colors del frontal, com a la curiosa farnja vermella del lateral.
Ah i curiosa cagada de TMB, la línia 185 va de Vall d'Hebron-Metro Canyelles.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Nous Busos de TMB?
Si us plau, qui és el de l'armilla groga, que sempre està en aquests aconteixements, seguint vehicles amb bicicleta??
Re: Nous Busos de TMB?
Ara si que m'has fallat María, el coneig tot Barcelona i área metropolitana.
Es en Xavier Marañá
Per cert després d'ell he sigut yo qui he tingut ocasió de parlar amb l'alcalde.
Salutacions
Es en Xavier Marañá
Per cert després d'ell he sigut yo qui he tingut ocasió de parlar amb l'alcalde.
Salutacions
Re: Nous Busos de TMB?
Pel nom no el coneix tanta gent, no et pensis, sí d'haver-lo vist. És que el veig a tot arreu, tot i que no sé si intervé al fòrum
Re: Nous Busos de TMB?
Crec que a aquet fòrum no.
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Re: Nous Busos de TMB?
Aqui + info: http://boards4.melodysoft.com/app?ID=au ... &ORDERBY=1 (video, dades tecniques, etc.)
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
Nous minibusos al barri de Sant Andreu
http://www.directe.cat/acn/el-bus-del-b ... initat-vel
El Bus del Barri de Sant Andreu estrena tres minibusos i onze noves parades a Trinitat Vella
02.04.2009 ! 15.56h
Barcelonès Barcelona (ACN).- Aquest dijous el Bus del Barri de Sant Andreu-Sagrera (línia 126) ha incorporat onze noves parades a la zona de Trinitat Vella. Per fer aquesta ampliació s'han adequat alguns trams del casc urbà del barri, com ara la modificació de les plataformes elevades i l'eliminació de senyals. Per altra banda, s'han substituït els dos vehicles midi, de 9,5 metres de longitud, que havien donar servei en aquesta línia des de la seva inauguració, el desembre del 2002, per tres exclusius minibusos, més estrets i de més fàcil maniobra per circular per aquest barri. Aquests tres minibusos són els primers d'un total de 25 vehicles que s'incorporaran al servei durant aquest any.
Aquí teniu foto d'en Miquel Segura:
El Bus del Barri de Sant Andreu estrena tres minibusos i onze noves parades a Trinitat Vella
02.04.2009 ! 15.56h
Barcelonès Barcelona (ACN).- Aquest dijous el Bus del Barri de Sant Andreu-Sagrera (línia 126) ha incorporat onze noves parades a la zona de Trinitat Vella. Per fer aquesta ampliació s'han adequat alguns trams del casc urbà del barri, com ara la modificació de les plataformes elevades i l'eliminació de senyals. Per altra banda, s'han substituït els dos vehicles midi, de 9,5 metres de longitud, que havien donar servei en aquesta línia des de la seva inauguració, el desembre del 2002, per tres exclusius minibusos, més estrets i de més fàcil maniobra per circular per aquest barri. Aquests tres minibusos són els primers d'un total de 25 vehicles que s'incorporaran al servei durant aquest any.
Aquí teniu foto d'en Miquel Segura:
- Attachments
-
- bus sandreu.JPG
- (128.33 KiB) Downloaded 1208 times
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Per veure les imatges, inclosa la prolonagcio del 126: http://www.tmb.cat/common/premsa/Muestr ... ibusos.pdfTMB wrote:Els primers minibusos de plataforma
baixa s’incorporen a la línia de Bus del
Barri de Sant Andreu
● Continua la renovació de la flota d’autobusos de TMB amb
l’adquisició de 25 nous minibusos més accessibles
● La línia 126 de Bus del Barri prolonga des d’avui el seu
recorregut per l’interior de Trinitat Vella
● Es crea una nova parada a la línia 127 (Bus del Barri de
Roquetes) situada al carrer del Tossal
Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) amplia el servei d’autobús al barri
de Trinitat Vella amb la prolongació del recorregut de les línies de Bus del Barri
126 i 127 per l’interior del seu casc urbà. Aquesta millora ha estat possible gràcies
a un canvi del material mòbil de la línia 126, que ha incorporat tres innovadors
minibusos de nova generació, així com a la realització d’una sèrie d’actuacions en
alguns carrers de l’itinerari.
2 d’abril de 2009
Gabinet de Premsa
Dossier informatiu
-2-
Carrer 60, núm 21-23 Sector A. P.I Zona Franca. 08040 Barcelona. T. 93 298 72 44. gabpremsa@tmb.cat
http://www.tmb.cat/premsa
Minibusos d’última generació
A partir d’avui, 2 d’abril, el Bus del Barri de Sant Andreu-Sagrera (línia 126), del
districte de Sant Andreu, prolonga el seu recorregut amb 11 parades noves a la
zona de Trinitat Vella. Aquesta ampliació ha estat possible gràcies a l’adequació
d’alguns trams del casc urbà del barri, com ara la modificació de les plataformes
elevades existents i l’eliminació de senyals de zona de prioritat invertida, i a un canvi
del material mòbil que conformava aquesta línia.
En aquest sentit, s’han substituït els dos vehicles midi (de 9,5 metres de longitud,
més curt que un estàndard i més llarg que un minibús), que havien donat servei en
aquesta línia des de la seva inauguració, el desembre del 2002, per tres exclusius
minibusos, més estrets i, per tant, de més fàcil maniobra a l’hora de circular per
l’interior d’aquest barri.
Aquests minibusos són els primers a incorporar-se al servei d’un total de 25 vehicles
encarregats que s’aniran afegint progressivament a diferents línies de TMB, com a
continució del programa de renovació de la flota. Es tracta d’un nou model
d’autobusos que fins ara no existia, ja que cap altre autobús amb les seves mides
(6,88 metres de longitud, 2,14 metres d’amplada) disposava de plataforma baixa a
la zona davantera.
Nova unitat de minibús a les cotxeres del Triangle
Pel que fa a les facilitats per a persones amb mobilitat reduïda (PMR), tot i que els
minibusos actuals ja disposen dels elements d’accessibilitat necessaris –com tota la
flota de TMB–, aquests nous vehicles encara suposen un altre pas endavant. Els
darrers minibusos tenen un sol graó a l’entrada, en lloc de tres, a més d’una rampa
automàtica telescòpica que facilita l’accés de cadires de rodes i que substitueix la
plataforma elevadora. És aquesta supressió de desnivell en l’accès el que els fa
únics i encara més còmodes no només per a PMR, sinó per a tots els usuaris.
Model: Cytios Mercedes
Benz Sprinter
Nombre d’unitats: 25
Longitud: 6.886 mm
Amplada: 2.140 mm
Altura: 2.265 mm
Places: 18 (+ conductor)
Seients: 13
Places PMR: 1
Motor: dièsel Euro 4
Gabinet de Premsa
Dossier informatiu
-3-
Carrer 60, núm 21-23 Sector A. P.I Zona Franca. 08040 Barcelona. T. 93 298 72 44. gabpremsa@tmb.cat
http://www.tmb.cat/premsa
Aquests tres vehicles d’última generació tenen capacitat per a un màxim de 18
persones (13 d’assegudes i 5 de dretes). A més, compten amb un espai reservat per
a cadira de rodes amb ancoratge, suport isquiàtic, cinturó i barres de suport a la
maniobrabilitat; elements senyalètics de fort contrast de colors i mides adequades
per a la lectura per part de persones amb dèficits visuals, 5 polsadors de petició de
parada situats a diferents altures i amb senyalització tàctil per a persones invidents i
un seient reservat a persones que necessiten atenció especial.
La carrosseria d’aquests nous minibusos de semiplataforma baixa l’ha realitzada
Indcar, amb una estructura d’alumini i la part posterior de polièster, prenent com a
base un xassís Sprinter de Mercedes. El motor dièsel, també Mercedes, compleix la
norma Euro 4 de reducció d’emissions. Entre d’altres característiques, cal destacar
també el terra antilliscant, que permet als usuaris desplaçar-se per l’interior amb
seguretat, l’aire condicionat, i els indicadors lluminosos de parada i rampa
sol·licitada.
Detalls de l’exterior i l’interior d’un dels nous minibusos amb plataforma baixa a la zona davantera
S’ha de destacar que tots els autobusos que ingressen a la flota de TMB s’equipen
amb el nou Sistema d’Informació Embarcat, que millora les funcions de localització,
seguiment i regulació de les línies des del Centre de Regulació de Trànsit, a través
del Sistema d’Ajuda a l’Expliotació, així com la informació i el servei al client.
Gabinet de Premsa
Dossier informatiu
-4-
Carrer 60, núm 21-23 Sector A. P.I Zona Franca. 08040 Barcelona. T. 93 298 72 44. gabpremsa@tmb.cat
http://www.tmb.cat/premsa
Ampliació de les línies 126 i 127
Arran de la incorporació dels nous minibusos, s’ha donat resposta a la petició del
Districte de Sant Andreu, amb l’ampliació, des d’avui mateix, del recorregut de la
línia 126 fins al barri de Tirnitat Vella, passant pels carrers Palomar, Torras i Bages,
l’avinguda Meridiana, Peníscola, Turó de la Trinitat, la carretera de Ribes i el carrer
Gran de Sant Andreu. Així, es dona servei a diferents centre d’accés públic, a més
d’incloure connexions amb d’altres serveis de transport públic ja existents a la zona,
com ara les línies 11, 40, 60, 62 i 76 d’autobús i la línia 1 del metro. La línia 126
estava servida fins ara per vehicles més llargs, que no podien transitar per la trama
viària de Trinitat Vella.
Per completar aquesta actuació, també s’ha realitzat una petita prolongació a la línia
127, el Bus del Barri de Canyelles-Roquetes, amb una nova parada ubicada al
carrer del Tossal. Ara aquesta línia segueix el seu itinerari pels carrers Torras i
Bages, Tossal i la carretera de Ribes per tornar a enllaçar amb la via Favència,
facilitant així l’accés al turó de la Trinitat.
Sector ampliat de les noves parades de la línia 126
Els autobusos de barri són línies de curt recorregut, que es mouen en un àmbit petit i
que permeten connectar-lo amb la xarxa bàsica de transport i amb els equipaments
principals de cada barri. Els horaris i el trajecte detallat de la línies 126 i 127 estan
disponibles a les parades i a la web de TMB (http://www.tmb.cat). També s’ha editat un
fullet que s’està distribuint a bord dels busos i en punts d’interès de la zona.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
Re: Nous Busos de TMB?
Hi ha un bus hibrid nous del 126, fent proves a la 185, per cert, son més amples que els 4400?
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Nous Busos de TMB
Ja habia dit que a la línia 185 desde fà una setmana, només hi circules els minibusos (sèrie 4200) en comptes dels 4400, per tant hi ha menys espai hi i cap menys gent, dons avui, he vist el 4246, aquest minibus nou de plataforma baixa en aquesta línia.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Nous Busos de TMB
http://www.elperiodico.com/default.asp? ... PK=1477&h=
El gas natural gana terreno en la flota de TMB con 45 nuevos autobuses
1. • El 37% de las unidades que circulan por Barcelona utilizan energías limpias
CARLOS MÁRQUEZ DANIEL
BARCELONA
Asegura David, conductor de autobús, que los vehículos propulsados por gas natural comprimido son «mucho más silenciosos e incluso van más finos». Añade que cada vez consumen menos y rinden más y que ante cualquier fallo del sistema se corta el suministro de gas. En la presentación, ayer, de los 45 nuevos vehículos de TMB que incorporan esta tecnología, el alcalde Jordi Hereu y la concejala de Seguridad,
Assumpta Escarp, sacaron pecho al hablar de «una red de transporte respetuosa con el medio ambiente y con el medio urbano» y alardearon del notable que los usuarios le dan al servicio de bus barcelonés.
El alcalde escuchó atento las explicaciones. Que si las nuevas puertas permiten arañar un segundo en cada parada, que si la carrocería se ha mejorado, que si ya son 296 los autobuses impulsados por gas natural comprimido –cerca del 28% de la flota–, que si cada uno cuesta 250.000 euros. Hereu, como suele hacer en este tipo de actos, tocó la materia, preguntó, bromeó y posó. Luego, durante los discursos en el piso más elevado del Centre de Convencions Internacionals, el edil aportó «realidades», deseos y felicitaciones.
UN NOTABLE TRABAJADO / Hereu aplaudió que el 37% de los vehículos de TMB estén «ligados a las energías limpias» y aseguró que el elevado nivel de satisfacción de los usuarios –«no se consigue así como así», subrayó– se debe, entre otras cosas, al compromiso con el medio ambiente y a «apuestas decididas» por las nuevas tecnologías y la renovación de la flota, formada por 1.080 vehículos. «El test definitivo de la introducción de estos nuevos 45 autobuses –concluyó– se realizará en las calles con todas las persona que utilizan el bus como medio de transporte».
Según TMB, la adquisición de 206 nuevas unidades en los dos últimos años ha permitido rejuvenecer el transporte en superficie y mejorar el confort de los usuarios. Los autobuses propulsados por gas natural comprimido empezaron a tomar el asfalto barcelonés en el 2001 en aplicación de criterios de eficiencia energética y mejora medioambiental. Los que ayer se estrenaban sustituyen a otros tantos autobuses diésel que han prestado servicio desde 1995. Escarp adelantó que se irán incorporando más unidades de gas natural comprimido, con base en la Zona Franca, «en la medida en que se gane espacio en la nueva cochera».
El acto de ayer es el primero en muchos meses que no sufre el boicot de los conductores de autobús, pendientes de la renovación de un convenio colectivo que lleva más de un año sobre la mesa. El amplio dispositivo policial y el hecho de llevar los discursos al interior de un edificio evitaron los abucheos y gritos de anteriores convocatorias.
El gas natural gana terreno en la flota de TMB con 45 nuevos autobuses
1. • El 37% de las unidades que circulan por Barcelona utilizan energías limpias
CARLOS MÁRQUEZ DANIEL
BARCELONA
Asegura David, conductor de autobús, que los vehículos propulsados por gas natural comprimido son «mucho más silenciosos e incluso van más finos». Añade que cada vez consumen menos y rinden más y que ante cualquier fallo del sistema se corta el suministro de gas. En la presentación, ayer, de los 45 nuevos vehículos de TMB que incorporan esta tecnología, el alcalde Jordi Hereu y la concejala de Seguridad,
Assumpta Escarp, sacaron pecho al hablar de «una red de transporte respetuosa con el medio ambiente y con el medio urbano» y alardearon del notable que los usuarios le dan al servicio de bus barcelonés.
El alcalde escuchó atento las explicaciones. Que si las nuevas puertas permiten arañar un segundo en cada parada, que si la carrocería se ha mejorado, que si ya son 296 los autobuses impulsados por gas natural comprimido –cerca del 28% de la flota–, que si cada uno cuesta 250.000 euros. Hereu, como suele hacer en este tipo de actos, tocó la materia, preguntó, bromeó y posó. Luego, durante los discursos en el piso más elevado del Centre de Convencions Internacionals, el edil aportó «realidades», deseos y felicitaciones.
UN NOTABLE TRABAJADO / Hereu aplaudió que el 37% de los vehículos de TMB estén «ligados a las energías limpias» y aseguró que el elevado nivel de satisfacción de los usuarios –«no se consigue así como así», subrayó– se debe, entre otras cosas, al compromiso con el medio ambiente y a «apuestas decididas» por las nuevas tecnologías y la renovación de la flota, formada por 1.080 vehículos. «El test definitivo de la introducción de estos nuevos 45 autobuses –concluyó– se realizará en las calles con todas las persona que utilizan el bus como medio de transporte».
Según TMB, la adquisición de 206 nuevas unidades en los dos últimos años ha permitido rejuvenecer el transporte en superficie y mejorar el confort de los usuarios. Los autobuses propulsados por gas natural comprimido empezaron a tomar el asfalto barcelonés en el 2001 en aplicación de criterios de eficiencia energética y mejora medioambiental. Los que ayer se estrenaban sustituyen a otros tantos autobuses diésel que han prestado servicio desde 1995. Escarp adelantó que se irán incorporando más unidades de gas natural comprimido, con base en la Zona Franca, «en la medida en que se gane espacio en la nueva cochera».
El acto de ayer es el primero en muchos meses que no sufre el boicot de los conductores de autobús, pendientes de la renovación de un convenio colectivo que lleva más de un año sobre la mesa. El amplio dispositivo policial y el hecho de llevar los discursos al interior de un edificio evitaron los abucheos y gritos de anteriores convocatorias.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
El gas natural, energia "neta"?
Jo no veig per enlloc la suposada "netedat" d'un recurs natural que, tot i ser contaminar menys que el petroli, no deixa de ser agressiu amb el medi ambient en la seva extracció.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Nous Busos de TMB
http://paper.avui.cat/article/ciutats/1 ... iutat.html
El nou minibús no es podrà fer servir a tota la ciutat
Virgínia Mascaró
Cinc barris de Barcelona no podran fer servir els nous minibusos que Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) va posar en servei l'abril passat. Són més accessibles per a les persones amb mobilitat reduïda, però també més amples, i no poden passar ni girar bé en carrers especialment estrets. Les línies excloses són la 120 de Ciutat Vella, la 111 del Tibidabo, la 112 de Sant Genís i les 118 i 128 dels barris de Mas Guimbau i Rectoret que van fins a Vallvidrera.
Barcelona té 22 línies de Bus de Barri i 44 vehicles que donen el servei. 7 són midibusos (autobús de mida mitjana) i 37 són minibusos. Des que es va iniciar l'abril passat el programa de renovació de la flota, s'han canviat 25 vehicles. 12 minibusos són antics
La substitució del model vell pel nou està prevista, però "aquestes cinc línies hauran de seguir amb el minibús antic mentre no es trobi una solució a les dificultats que presenta el vehicle nou, ja que és quinze centímetres més ample que l'antic, i això dificulta el pas per alguns carrers i també fa més difícil fer alguns girs", diu un portaveu de Transports Metropolitans.
Una de les línies que no el podran fer servir és la 120 de Ciutat Vella, ja que el minibús ha de fer un gir molt compromès cap a la dreta del carrer Álvarez de Castro al de Sant Pere Més Baix. Tampoc passa per la porta del Parc del Tibidabo ni pot transitar pels carrers complicats dels barris de Mas Guimbau i el Rectoret, entre d'altres.
El minibús fa 6,8 metres de longitud i 2,14 d'amplada. Es caracteritza per tenir una plataforma baixa a la zona davantera i un sol graó a l'entrada, en lloc de tres com el model antic. També té una rampa automàtica que facilita l'accés a les cadires de rodes i substitueix la plataforma elevadora del model anterior.
L'Ajuntament de Barcelona es va comprometre a demanar la substitució de tots els minibusos antics pels nous en el termini màxim de tres any, a petició del grup municipal del PP a l'última comissió d'acció social i ciutadania.
Els minibusos en funcionament des de l'any 1998 tenen, no obstant, els elements d'accessibilitat necessaris. "El canvi de model suposa, sobretot, una important millora en comoditat, no només per a les persones amb poca mobilitat, sinó també per a tots els usuaris", assegura el portaveu de Transports Metropolitans.
El nou minibús no es podrà fer servir a tota la ciutat
Virgínia Mascaró
Cinc barris de Barcelona no podran fer servir els nous minibusos que Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) va posar en servei l'abril passat. Són més accessibles per a les persones amb mobilitat reduïda, però també més amples, i no poden passar ni girar bé en carrers especialment estrets. Les línies excloses són la 120 de Ciutat Vella, la 111 del Tibidabo, la 112 de Sant Genís i les 118 i 128 dels barris de Mas Guimbau i Rectoret que van fins a Vallvidrera.
Barcelona té 22 línies de Bus de Barri i 44 vehicles que donen el servei. 7 són midibusos (autobús de mida mitjana) i 37 són minibusos. Des que es va iniciar l'abril passat el programa de renovació de la flota, s'han canviat 25 vehicles. 12 minibusos són antics
La substitució del model vell pel nou està prevista, però "aquestes cinc línies hauran de seguir amb el minibús antic mentre no es trobi una solució a les dificultats que presenta el vehicle nou, ja que és quinze centímetres més ample que l'antic, i això dificulta el pas per alguns carrers i també fa més difícil fer alguns girs", diu un portaveu de Transports Metropolitans.
Una de les línies que no el podran fer servir és la 120 de Ciutat Vella, ja que el minibús ha de fer un gir molt compromès cap a la dreta del carrer Álvarez de Castro al de Sant Pere Més Baix. Tampoc passa per la porta del Parc del Tibidabo ni pot transitar pels carrers complicats dels barris de Mas Guimbau i el Rectoret, entre d'altres.
El minibús fa 6,8 metres de longitud i 2,14 d'amplada. Es caracteritza per tenir una plataforma baixa a la zona davantera i un sol graó a l'entrada, en lloc de tres com el model antic. També té una rampa automàtica que facilita l'accés a les cadires de rodes i substitueix la plataforma elevadora del model anterior.
L'Ajuntament de Barcelona es va comprometre a demanar la substitució de tots els minibusos antics pels nous en el termini màxim de tres any, a petició del grup municipal del PP a l'última comissió d'acció social i ciutadania.
Els minibusos en funcionament des de l'any 1998 tenen, no obstant, els elements d'accessibilitat necessaris. "El canvi de model suposa, sobretot, una important millora en comoditat, no només per a les persones amb poca mobilitat, sinó també per a tots els usuaris", assegura el portaveu de Transports Metropolitans.