http://www.diaridegirona.cat/secciones/ ... nes-Maanet
La Generalitat estudia poder ampliar les vies de Rodalies a Blanes i Maçanet
L'estudi determinarà si és factible establir trens semidirectes a Barcelona amb major velocitat
BLANES | DDG
L'increment de viatgers a les línies de Rodalies de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) i Renfe, amb el consegüent augment del nombre de circulacions en servei, ha dut l'empresa pública de la Generalitat Gisa a treure a concurs un estudi que pretén analitzar la viabilitat tècnica de realitar ampliacions en el nombre de vies que connecten amb Barcelona per poder programar trens directes i semidirectes que puguin disposar de trams per avançar els trens que efectuen totes les parades.
Sovint s'ha considerat que l'increment del nombre de vies a les rodalies de Barcelona solucionaria el problema del temps que triguen els trens per recórrer tot el trajecte en poder-se combinar els directes, semidirectes i els que paren a totes les estacions.
L'estudi, que tindrà un pressupost de 180.000 euros inclourà, entre d'altres, les línies de Blanes i Maçanet-Massanes, que actualment gestiona Adif i opera Renfe. A més, preveurà les infraestructures ferroviàries existents -les que estan en construcció i les que s'han planificat- i haurà de tenir en compte totes les actuacions de millora de l'explotació que s'hi implantin. S'hauran d'analitzar les actuacions pròpies a la xarxa de Rodalies, així com les associades a altres línies de la xarxa ferroviària tals com la construcció de la línia d'alta velocitat a través de la Ciutat Comtal.
La fase de diagnosi de l'estudi ha d'identificar els colls d'ampolla de la xarxa i les necessitats més rellevants que urgeixen actuacions en l'àmbit d'infraestructura o superestructura.
La segona fase haurà de proposar solucions de millora de la seva capacitat, prestant especial atenció a l'estudi de quadriplicacions i duplicacions de via a les línies que conformen l'anomenat "vuit català", la línia Barcelona-Vic o les línies de FGC. Les quadripliacions de línies o la construcció de variants contribueix a descongestionar altres modes de transport, com el cotxe, la qual cosa contribueix a la reducció del nombre d'accidents i col·labora en la reducció de la contaminació en usar fonts d'energia netes.
La tercera fase de l'estudi haurà de contenir una proposta de programa d'inversions amb diferents alternatives i un desenvolupament per etapes.
La data límit per presentar les diferents ofertes acabarà l'11 de maig. Després Gisa licitarà l'estudi.
Estudien ampliar vies a Blanes i Maçanet
Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”
Jump to
- Transport Ferroviari / Transporte Ferroviario
- ↳ Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona
- ↳ Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña
- ↳ Ferrocarril en general
- ↳ Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario
- ↳ Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias
- Transport per carretera / Transporte por carretera
- ↳ Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público
- ↳ Vehicles privats / Vehículos privados
- Altres tipus de transport / Otros tipos de transporte
- ↳ Aeri, marítim i altres / Aéreo, marítimo y otros
- ↳ Transport en general / Transporte en general
- Temes Diversos / Temas Varios
- ↳ Història del transport / Historia del transporte
- ↳ Nou mapa d'elements i cotxeres dels tramvies antics
- ↳ Mapa d'elements històrics a Barcelona (versió 2007)
- ↳ Trobades i esdeveniments / Encuentros y eventos
- ↳ Oci i divertiments / Ocio y divertimentos
- ↳ Comunicats del Fòrum / Comunicados del Foro
- ↳ Suggeriments i proves / Sugerencias y pruebas
- Enllaços
- ↳ Enllaços recomanats / Enlaces recomendados
- ↳ Trenscat.cat
- ↳ Wefer.com
- ↳ Museu del Transport de Barcelona (NOU)
- ↳ Fundación Ferrocarriles Españoles
- ↳ ARCA
- ↳ Autobuses BCN
- ↳ TMB
- ↳ FGC
- ↳ RENFE
- ↳ Amics del Carrilet del Delta de l'Ebre
- ↳ Revista de Ferrocarrils
- ↳ Federació Catalana d'Amics del Ferrocarril
- ↳ Promoció del Transport Públic (PTP)
- ↳ Associació d'Amics del Ferrocarril de Barcelona
- ↳ Agrupació Ferroviària 5a Zona
- ↳ El web del Tren d'Olot
- ↳ Carrilet de Sant Feliu de Guixols a Girona
- ↳ ASSOTRAM
- ↳ Rodalies de Catalunya
- ↳ Rodalia.info
- ↳ ARMF
- ↳ Tren de La Pobla de Llillet
- ↳ Històries del transport per carretera de Catalunya
- ↳ Reclamacions EMT-AMB
- ↳ Associació per la Preservació del Patrimoni Ferroviari i Industrial de Móra la Nova
- ↳ Agrupament Ferroviari de Barcelona
- ↳ Plataforma per a la Defensa d'un Ferrocarril Públic i de Qualitat
- ↳ Con la voluntad de perdurar
- ↳ ADEMAS bloc
- ↳ Red ferroviaria de Barcelona
- ↳ Ferrocarriles de España
- ↳ Bloc de Territori i Sostenibilitat
- ↳ Rails i ferradures
- ↳ Notes de transport públic al Barcelonès Nord
- ↳ Club Ferroviari de Terrassa
- ↳ Associació d’Amics del Ferrocarril de Valls i de L’Alt Camp
- ↳ Gran Metro de Barcelona
- ↳ TB Transportes de Barcelona
- ↳ Bloc d'ACEMA
- ↳ Historias del tren
- ↳ Historia de la Seat
- ↳ Cremallera de Núria
- ↳ Mou-te
- ↳ Tren de Palau
- ↳ Centre de Modelisme Ferroviari de Sabadell (CEMFE)
- ↳ Amics del Bus
- ↳ Ral·li d'Autobusos Clàssics de Barcelona
- ↳ Rails sense fronteres
- ↳ Los tranvías de vapor de España
- ↳ AFEVI Amics del Ferrocarril de Vilanova i la Geltrú
- ↳ ASAFEGI, Associació d’Amics del Ferrocarril de les Comarques Gironines
- ↳ AEHA: Associació d'Estudis Històrics de l'Automoció
- ↳ Grup Ferroviari Mataró
- ↳ Cercle Històric Miquel Biada BCN Mataró