Espanya i Portugal, girats d'esquena
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Espanya i Portugal, girats d'esquena
Sovint parlem dels impediments d'anar "a Europa" en tren, a causa de les diferències d'ample de via, tensió elèctrica, etc. Però resulta que hi ha dues xarxes pràcticament homologades, com són l'espanyola i la portuguesa, amb només quatre serveis diaris (dos d'ells nocturns) en un total de tres passos fronterers, a saber:
Valencia de Alcántara / Marvão-Beirã: 1 servei (Trenhotel Lusitania, Madrid-Lisboa)
Fuentes de Oñoro / Vilar Formoso: 1 servei (Sud-Expresso, Irún/Hendaia-Lisboa)
Tui / Valença: 2 serveis (Vigo-Porto)
Com ja estem acostumats per aquests verals, la implantació de l'AV i les corresponents relacions transfrontereres augmentaran substancialment el trànsit entre ambdós països, però la veritat és que algunes millores, per exemple al servei Porto-Vigo, permetrien enllaços molt interessants, per exemple a Barcelona.
Valencia de Alcántara / Marvão-Beirã: 1 servei (Trenhotel Lusitania, Madrid-Lisboa)
Fuentes de Oñoro / Vilar Formoso: 1 servei (Sud-Expresso, Irún/Hendaia-Lisboa)
Tui / Valença: 2 serveis (Vigo-Porto)
Com ja estem acostumats per aquests verals, la implantació de l'AV i les corresponents relacions transfrontereres augmentaran substancialment el trànsit entre ambdós països, però la veritat és que algunes millores, per exemple al servei Porto-Vigo, permetrien enllaços molt interessants, per exemple a Barcelona.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Espanya i Portugal, girats d'esquena
Cert, perquè aquí si que no hi ha l'"excusa" de l'ample de via diferent, els dos païssos haurien d'estar hiperconnectats perfectíssimament. Clar que allà els trens són puntuals...
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: Espanya i Portugal, girats d'esquena
No estic d'acord que les xarxes d'Adif i Refer siguin homologables. Per una banda, els portuguesos utilitzen els 25.000v a la seva catenària i els espanyols 3000v. D'altra banda, el sistema ASFA no és compatible amb el portugués i el Tren-Tierra tampoc ho és amb el Solo-Comboio.
Adif fa molt de permetre circular trens de viatgers sense ASFA al tram Valença-Vigo; de fet, deu ser l'únic tren de viatgers a qui se li permet això, a risc d'ultrapassar senyals en vermell sense aturador.
Les polítiques no van encaminades a les bones connexions: fa uns anys va desapáreixer per a viatgers el tram Elvas-Badajoz (sort dels trens de mercadorias i d'alguns maquis...), pel que fa la línia de Vilar del Formoso es va electrificar i posar CTC fins la frontera amb els criteris portuguesos però per banda espanyola hi ha BT i dièsel, la línia de Marvao només l'he fet un cop i no la recordo gaire, però la part espanyola està molt pitjor que la portuguesa.
Adif fa molt de permetre circular trens de viatgers sense ASFA al tram Valença-Vigo; de fet, deu ser l'únic tren de viatgers a qui se li permet això, a risc d'ultrapassar senyals en vermell sense aturador.
Les polítiques no van encaminades a les bones connexions: fa uns anys va desapáreixer per a viatgers el tram Elvas-Badajoz (sort dels trens de mercadorias i d'alguns maquis...), pel que fa la línia de Vilar del Formoso es va electrificar i posar CTC fins la frontera amb els criteris portuguesos però per banda espanyola hi ha BT i dièsel, la línia de Marvao només l'he fet un cop i no la recordo gaire, però la part espanyola està molt pitjor que la portuguesa.
Guigui wrote:Sovint parlem dels impediments d'anar "a Europa" en tren, a causa de les diferències d'ample de via, tensió elèctrica, etc. Però resulta que hi ha dues xarxes pràcticament homologades, com són l'espanyola i la portuguesa, amb només quatre serveis diaris (dos d'ells nocturns) en un total de tres passos fronterers, a saber:
Valencia de Alcántara / Marvão-Beirã: 1 servei (Trenhotel Lusitania, Madrid-Lisboa)
Fuentes de Oñoro / Vilar Formoso: 1 servei (Sud-Expresso, Irún/Hendaia-Lisboa)
Tui / Valença: 2 serveis (Vigo-Porto)
Com ja estem acostumats per aquests verals, la implantació de l'AV i les corresponents relacions transfrontereres augmentaran substancialment el trànsit entre ambdós països, però la veritat és que algunes millores, per exemple al servei Porto-Vigo, permetrien enllaços molt interessants, per exemple a Barcelona.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
Re: Espanya i Portugal, girats d'esquena
Això de que les dues xarxes no són homologables és discutible. Existeixen els mitjans per construir trens equipats amb més d´un sistema de senyalització.liniadelRipollés wrote:No estic d'acord que les xarxes d'Adif i Refer siguin homologables. Per una banda, els portuguesos utilitzen els 25.000v a la seva catenària i els espanyols 3000v. D'altra banda, el sistema ASFA no és compatible amb el portugués i el Tren-Tierra tampoc ho és amb el Solo-Comboio.
Adif fa molt de permetre circular trens de viatgers sense ASFA al tram Valença-Vigo; de fet, deu ser l'únic tren de viatgers a qui se li permet això, a risc d'ultrapassar senyals en vermell sense aturador.
Les polítiques no van encaminades a les bones connexions: fa uns anys va desapáreixer per a viatgers el tram Elvas-Badajoz (sort dels trens de mercadorias i d'alguns maquis...), pel que fa la línia de Vilar del Formoso es va electrificar i posar CTC fins la frontera amb els criteris portuguesos però per banda espanyola hi ha BT i dièsel, la línia de Marvao només l'he fet un cop i no la recordo gaire, però la part espanyola està molt pitjor que la portuguesa.
I al final, bé, potser només caldria un canvi de locomotora a les estacions frontereres, no? No crec que fos tant penalitzant per un trajecte més aviat llarg.
No entenc què impedeix la creació d´un servei Talgo Coruña-Santiago-Pontevedra-Vigo-Tui-Valença do Minho-Viana do Castelo-Porto-Aveiro-Coimbra-Lisboa.
No ho entenc. Es pot canviar de locomotora a Valença o Tui. No?
D´aquests trens, dos són nocturns, Irun-Lisboa i Madrid-Lisboa. Per què no hi ha trens diürns entre Salamanca i Portugal, Cáceres i Portugal, Badajoz i Portugal? TRIST.Guigui wrote:Sovint parlem dels impediments d'anar "a Europa" en tren, a causa de les diferències d'ample de via, tensió elèctrica, etc. Però resulta que hi ha dues xarxes pràcticament homologades, com són l'espanyola i la portuguesa, amb només quatre serveis diaris (dos d'ells nocturns) en un total de tres passos fronterers, a saber:
Valencia de Alcántara / Marvão-Beirã: 1 servei (Trenhotel Lusitania, Madrid-Lisboa)
Fuentes de Oñoro / Vilar Formoso: 1 servei (Sud-Expresso, Irún/Hendaia-Lisboa)
Tui / Valença: 2 serveis (Vigo-Porto)
Com ja estem acostumats per aquests verals, la implantació de l'AV i les corresponents relacions transfrontereres augmentaran substancialment el trànsit entre ambdós països, però la veritat és que algunes millores, per exemple al servei Porto-Vigo, permetrien enllaços molt interessants, per exemple a Barcelona.
És vergonyós , i més sabent que Fuente de San Esteban-Fregeneda/Barca d´Alva (que hagués pogut permetre trens directes Madrid-Porto), Gibraleón-Ayamonte (que només que s´hi hagués construït el pont del Guadiana hagués permès trèfic ferroviari entre Andalusia i el sud de Portugal (i per què no? el mediterrani).
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Locomotores
Els únics trens a Portugal que no són automotors són els Intercidades i, si no recordo malament, alguns serveis regionals en línies secundàries no electrificades, com la de Porto a Pocinho. Per tant, no hi ha massa disponibilitat de locomotores. I per banda espanyola, ja sabem com les gasta Adif amb els seus cànons.437.001 wrote:No ho entenc. Es pot canviar de locomotora a Valença o Tui. No?
En resum, per qüestió de cost, aquesta opció queda descartada per les companyies, tot i que seria tècnicament viable.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: Locomotores
A la línia de Pocinho coexisteixen els automotors amb trens convencionals amb locomotora. En qualsevol cas, als horaris et marca "material antic", ja que ara els portuguesos t'avisen de quin tren et trobaràs als horaris (material moderniçao/material nao moderniçao)
Guigui wrote:Els únics trens a Portugal que no són automotors són els Intercidades i, si no recordo malament, alguns serveis regionals en línies secundàries no electrificades, com la de Porto a Pocinho. Per tant, no hi ha massa disponibilitat de locomotores. I per banda espanyola, ja sabem com les gasta Adif amb els seus cànons.437.001 wrote:No ho entenc. Es pot canviar de locomotora a Valença o Tui. No?
En resum, per qüestió de cost, aquesta opció queda descartada per les companyies, tot i que seria tècnicament viable.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: Espanya i Portugal, girats d'esquena
Excepcionalment ha circulat alguna locomotora espanyola fins a Entrocamento per raons que no sé, hi ha fotografies.
És a Portugal a qui li interessa sortir cap a Espanya i a Espanya sortir cap a França; les fronteres sempre són punts de domini de l'un cap a l'altre i això, de moment, l'euro no ho ha solucionat. Les LAVs aportaran més viatgers al trànsit lusoespanyol, però cal tenir en compte que Portugal és encara una societat molt endarrerida respecte Espanya, amb una gran diferència entre l'àmbit urbà i el rural i molts llocs de pura subsistència. Malgrat tot, l'evolució en molts aspectes és altament positiva i el turisme espanyol cap a Portugal ha crescut de forma brutal amb les línies de baix cost, tot i la rencança dels portuguesos dedicats al turisme a parlar espanyol.
De fet, el trànsit de persones al tram Valença-Vigo és ínfim, la relació entre Galícia i Portugal tot i venir de la mateixa branca lingüística és molt limitada.
És a Portugal a qui li interessa sortir cap a Espanya i a Espanya sortir cap a França; les fronteres sempre són punts de domini de l'un cap a l'altre i això, de moment, l'euro no ho ha solucionat. Les LAVs aportaran més viatgers al trànsit lusoespanyol, però cal tenir en compte que Portugal és encara una societat molt endarrerida respecte Espanya, amb una gran diferència entre l'àmbit urbà i el rural i molts llocs de pura subsistència. Malgrat tot, l'evolució en molts aspectes és altament positiva i el turisme espanyol cap a Portugal ha crescut de forma brutal amb les línies de baix cost, tot i la rencança dels portuguesos dedicats al turisme a parlar espanyol.
De fet, el trànsit de persones al tram Valença-Vigo és ínfim, la relació entre Galícia i Portugal tot i venir de la mateixa branca lingüística és molt limitada.
437.001 wrote:Això de que les dues xarxes no són homologables és discutible. Existeixen els mitjans per construir trens equipats amb més d´un sistema de senyalització.liniadelRipollés wrote:No estic d'acord que les xarxes d'Adif i Refer siguin homologables. Per una banda, els portuguesos utilitzen els 25.000v a la seva catenària i els espanyols 3000v. D'altra banda, el sistema ASFA no és compatible amb el portugués i el Tren-Tierra tampoc ho és amb el Solo-Comboio.
Adif fa molt de permetre circular trens de viatgers sense ASFA al tram Valença-Vigo; de fet, deu ser l'únic tren de viatgers a qui se li permet això, a risc d'ultrapassar senyals en vermell sense aturador.
Les polítiques no van encaminades a les bones connexions: fa uns anys va desapáreixer per a viatgers el tram Elvas-Badajoz (sort dels trens de mercadorias i d'alguns maquis...), pel que fa la línia de Vilar del Formoso es va electrificar i posar CTC fins la frontera amb els criteris portuguesos però per banda espanyola hi ha BT i dièsel, la línia de Marvao només l'he fet un cop i no la recordo gaire, però la part espanyola està molt pitjor que la portuguesa.
I al final, bé, potser només caldria un canvi de locomotora a les estacions frontereres, no? No crec que fos tant penalitzant per un trajecte més aviat llarg.
No entenc què impedeix la creació d´un servei Talgo Coruña-Santiago-Pontevedra-Vigo-Tui-Valença do Minho-Viana do Castelo-Porto-Aveiro-Coimbra-Lisboa.
No ho entenc. Es pot canviar de locomotora a Valença o Tui. No?
D´aquests trens, dos són nocturns, Irun-Lisboa i Madrid-Lisboa. Per què no hi ha trens diürns entre Salamanca i Portugal, Cáceres i Portugal, Badajoz i Portugal? TRIST.Guigui wrote:Sovint parlem dels impediments d'anar "a Europa" en tren, a causa de les diferències d'ample de via, tensió elèctrica, etc. Però resulta que hi ha dues xarxes pràcticament homologades, com són l'espanyola i la portuguesa, amb només quatre serveis diaris (dos d'ells nocturns) en un total de tres passos fronterers, a saber:
Valencia de Alcántara / Marvão-Beirã: 1 servei (Trenhotel Lusitania, Madrid-Lisboa)
Fuentes de Oñoro / Vilar Formoso: 1 servei (Sud-Expresso, Irún/Hendaia-Lisboa)
Tui / Valença: 2 serveis (Vigo-Porto)
Com ja estem acostumats per aquests verals, la implantació de l'AV i les corresponents relacions transfrontereres augmentaran substancialment el trànsit entre ambdós països, però la veritat és que algunes millores, per exemple al servei Porto-Vigo, permetrien enllaços molt interessants, per exemple a Barcelona.
És vergonyós , i més sabent que Fuente de San Esteban-Fregeneda/Barca d´Alva (que hagués pogut permetre trens directes Madrid-Porto), Gibraleón-Ayamonte (que només que s´hi hagués construït el pont del Guadiana hagués permès trèfic ferroviari entre Andalusia i el sud de Portugal (i per què no? el mediterrani).
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Potencial
Precisament, estic convençudíssim que una millora de les comunicacions ferroviàries entre Galícia i el Minho ajudarien moltíssim. Només cal veure la quantitat de cotxes a banda i banda de la frontera per a adonar-se'n.liniadelRipollés wrote:De fet, el trànsit de persones al tram Valença-Vigo és ínfim, la relació entre Galícia i Portugal tot i venir de la mateixa branca lingüística és molt limitada.
Un cop més, el ferrocarril va a remolc del vehicle privat.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Possible solució
I els camells que CP ha adquirit de Renfe no podrien fer el fet? En aquest sentit, m'estranya que circulin per la línia del Douro en lloc de la del Minho.liniadelRipollés wrote:Adif fa molt de permetre circular trens de viatgers sense ASFA al tram Valença-Vigo; de fet, deu ser l'únic tren de viatgers a qui se li permet això, a risc d'ultrapassar senyals en vermell sense aturador.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: Possible solució
Desconec si s'ha respectat el sistema ASFA o se li ha tret i col.locat el CONVEL.
Comsa Rail té locomotores amb ASFA i CONVEL alhora i per tant estan homologades a Espanya i Portugal. Quan passen la frontera giren un commutador i ja està. La locomotora s'ha encarit un 15% només per aquest fet, però permet fer tràfics directes sense trencament de tracció.
Comsa Rail té locomotores amb ASFA i CONVEL alhora i per tant estan homologades a Espanya i Portugal. Quan passen la frontera giren un commutador i ja està. La locomotora s'ha encarit un 15% només per aquest fet, però permet fer tràfics directes sense trencament de tracció.
Guigui wrote:I els camells que CP ha adquirit de Renfe no podrien fer el fet? En aquest sentit, m'estranya que circulin per la línia del Douro en lloc de la del Minho.liniadelRipollés wrote:Adif fa molt de permetre circular trens de viatgers sense ASFA al tram Valença-Vigo; de fet, deu ser l'únic tren de viatgers a qui se li permet això, a risc d'ultrapassar senyals en vermell sense aturador.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
Tancament línia regional Vigo-Porto
A partir del 10 de juliol, deixaran de circular dos trens diurns entre Espanya i Portugal, els regionals Vigo-Porto.
Galícia es queda sense tren a Portugal.
Només quedarà un tren diurn, el regional Badajoz-Entroncamento.
Un tren nocturn, el talgo Madrid-Lisboa, i un altre tren nocturn, el talgo Hendaia/Irun-Lisboa.
Galícia es queda sense tren a Portugal.
Només quedarà un tren diurn, el regional Badajoz-Entroncamento.
Un tren nocturn, el talgo Madrid-Lisboa, i un altre tren nocturn, el talgo Hendaia/Irun-Lisboa.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Involució
Una autèntica vergonya. No sols arribaven fins a Vigo molts trens que morien a Valença, sinó que ara van i desmantellen les últimes connexions. Girats d'esquena a la realitat socioeconòmica, com en temps de Franco i Salazar.
Per cert, d'on has tret la notícia? He consultat alguns diaris portuguesos i no en diuen res.
Per cert, d'on has tret la notícia? He consultat alguns diaris portuguesos i no en diuen res.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Involució
SSC, confirmat per fonts portugueses...Guigui wrote:Una autèntica vergonya. No sols arribaven fins a Vigo molts trens que morien a Valença, sinó que ara van i desmantellen les últimes connexions. Girats d'esquena a la realitat socioeconòmica, com en temps de Franco i Salazar.
Per cert, d'on has tret la notícia? He consultat alguns diaris portuguesos i no en diuen res.
Re: Espanya i Portugal, girats d'esquena
Només dues paraules : IN-CREIBLE !!
Re: Espanya i Portugal, girats d'esquena
Tot està planificat, és una fase més d'un procés que es repeteix desenes de vegades:
1) Servei ferroviari existent.
2) Degradació del servei.
3) Disminució de la demanda.
4) Tancament del servei.
i el punt 5 seria "construcció d'una LAV necessària i estratègica".
1) Servei ferroviari existent.
2) Degradació del servei.
3) Disminució de la demanda.
4) Tancament del servei.
i el punt 5 seria "construcció d'una LAV necessària i estratègica".
Re: Involució
Surt a web dels ferrocarrils portuguesos cp.pt, al apartat d'avisos437.001 wrote:SSC, confirmat per fonts portugueses...Guigui wrote:Una autèntica vergonya. No sols arribaven fins a Vigo molts trens que morien a Valença, sinó que ara van i desmantellen les últimes connexions. Girats d'esquena a la realitat socioeconòmica, com en temps de Franco i Salazar.
Per cert, d'on has tret la notícia? He consultat alguns diaris portuguesos i no en diuen res.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Justificació que no diu res
I ho justifiquen amb un lacònic "per no reunir les condicions per a la continuïtat de l'explotació".
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Notícies de Portugal
com a portuguesa estic indignada amb l'última noticia de la CP:
fim da ligação ferroviária Porto/Vigo
(noticia als diaris portuguesos i la pag web de l'associaçao de utentes Comboios XXI):
A Associação de Utentes dos Comboios de Portugal - Comboios XXI criticou, esta segunda-feira, a decisão da CP de interromper, a partir do próximo domingo, o serviço ferroviário entre Porto e Vigo "sem qualquer justificação ou consulta prévia".
A CP alegou "falta de condições" para continuar a manter o serviço, que tinha partida do Porto duas vezes por dia.
"Após uma chamada para o 'call center' da CP ficamos vagamente a saber que essa interrupção se deve a 'obras', embora não haja informação acerca do teor dessas obras nem da sua localização. Desconfiamos que são uma desculpa de ocasião", afirma Nuno Oliveira, da Comissão directiva da Comboios XXI.
Em comunicado, o responsável refere que "por parte da transportadora ferroviária espanhola (Renfe) não há nenhuma indicação sobre essa interrupção, e a ADIF (congénere da Refer) nega existir qualquer impedimento à circulação".
O dirigente associativo considera ainda que esta é "mais uma agressão à mobilidade desta vasta euroregião (habitada por seis milhões de pessoas, uma das mais populosas da península), após a recente introdução de portagens na A28".
Nuno Oliveira refere que a decisão da CP foi anunciada "um dia depois do secretário do Eixo Atlântico Xoan Mao ter diligenciado no sentido de solicitar ao Ministro da Economia de Portugal uma reunião para debater, entre outras coisas, questões ferroviárias respeitantes ao Norte de Portugal e Galiza".
Actualmente, de acordo com a Comboios XXI, "verifica-se que este serviço, embora sem nenhuma divulgação especial junto do seu público alvo, tem uma procura considerável - sobretudo na época estival".
"Numa altura em que todo o eixo Vigo - Santiago - Corunha é servido por novos comboios que circulam a 160 km/hora (brevemente a 220 km/hora), do lado português simplesmente ignora-se a Galiza", lamenta Nuno Oliveira.
A associação exige, por isso, "a remodelação do serviço directo internacional Porto-Vigo, no que se refere à diminuição do tempo total de viagem, e a garantia de ligação rápida desta linha no Porto para quem segue no serviço IC ou Alfa".
Nota: A Comboios XXI é neste momento dirigida por uma Comissão de Utentes e não por um presidente e é representada em cada linha por utentes que são voluntários nos respectivos núcleos, inclusivamente na Linha do Minho.
però el més curiós i que podeu llegir a la pag web d'aquesta associació és que la CP promou viatges des de Porto fins a Vigo!!!!
és al·lucinant i indignant!!! en lloc de potenciar l'ús dels trens i gaudir d'un paisatge preciós, passant per platges i poples, és prefereible gastar gasolina i pagar peatges!!!!!!!!!
fim da ligação ferroviária Porto/Vigo
(noticia als diaris portuguesos i la pag web de l'associaçao de utentes Comboios XXI):
A Associação de Utentes dos Comboios de Portugal - Comboios XXI criticou, esta segunda-feira, a decisão da CP de interromper, a partir do próximo domingo, o serviço ferroviário entre Porto e Vigo "sem qualquer justificação ou consulta prévia".
A CP alegou "falta de condições" para continuar a manter o serviço, que tinha partida do Porto duas vezes por dia.
"Após uma chamada para o 'call center' da CP ficamos vagamente a saber que essa interrupção se deve a 'obras', embora não haja informação acerca do teor dessas obras nem da sua localização. Desconfiamos que são uma desculpa de ocasião", afirma Nuno Oliveira, da Comissão directiva da Comboios XXI.
Em comunicado, o responsável refere que "por parte da transportadora ferroviária espanhola (Renfe) não há nenhuma indicação sobre essa interrupção, e a ADIF (congénere da Refer) nega existir qualquer impedimento à circulação".
O dirigente associativo considera ainda que esta é "mais uma agressão à mobilidade desta vasta euroregião (habitada por seis milhões de pessoas, uma das mais populosas da península), após a recente introdução de portagens na A28".
Nuno Oliveira refere que a decisão da CP foi anunciada "um dia depois do secretário do Eixo Atlântico Xoan Mao ter diligenciado no sentido de solicitar ao Ministro da Economia de Portugal uma reunião para debater, entre outras coisas, questões ferroviárias respeitantes ao Norte de Portugal e Galiza".
Actualmente, de acordo com a Comboios XXI, "verifica-se que este serviço, embora sem nenhuma divulgação especial junto do seu público alvo, tem uma procura considerável - sobretudo na época estival".
"Numa altura em que todo o eixo Vigo - Santiago - Corunha é servido por novos comboios que circulam a 160 km/hora (brevemente a 220 km/hora), do lado português simplesmente ignora-se a Galiza", lamenta Nuno Oliveira.
A associação exige, por isso, "a remodelação do serviço directo internacional Porto-Vigo, no que se refere à diminuição do tempo total de viagem, e a garantia de ligação rápida desta linha no Porto para quem segue no serviço IC ou Alfa".
Nota: A Comboios XXI é neste momento dirigida por uma Comissão de Utentes e não por um presidente e é representada em cada linha por utentes que são voluntários nos respectivos núcleos, inclusivamente na Linha do Minho.
però el més curiós i que podeu llegir a la pag web d'aquesta associació és que la CP promou viatges des de Porto fins a Vigo!!!!
és al·lucinant i indignant!!! en lloc de potenciar l'ús dels trens i gaudir d'un paisatge preciós, passant per platges i poples, és prefereible gastar gasolina i pagar peatges!!!!!!!!!
Re: Espanya i Portugal, girats d'esquena
Per si algú té problemes amb el portuguès, mini-lliçó pràctica molt facileta:
a) "-âo"="-ón" (exemple: regiâo=región)
b) do=del
c) da=de la
d) dos=de los
e) das=de las
f) ó (amb accent!)=al
g) á (amb accent!)=a la
h) aínda=todavía
i) i per suposat: "lh=ll", i "nh=ñ" (exactament com en aranès)
La resta és en general massa fàcil perquè necessiti cap mena de traducció.
a) "-âo"="-ón" (exemple: regiâo=región)
b) do=del
c) da=de la
d) dos=de los
e) das=de las
f) ó (amb accent!)=al
g) á (amb accent!)=a la
h) aínda=todavía
i) i per suposat: "lh=ll", i "nh=ñ" (exactament com en aranès)
La resta és en general massa fàcil perquè necessiti cap mena de traducció.
Re: Espanya i Portugal, girats d'esquena
Per altra banda, de l´article es desprèn que sí, Espanya i Portugal viuen d´esquenes.
Si són (som) capaços de no saber crear llaços entre Portugal (o al menys el nord) i no ja Espanya en general, sinó Galícia, malament anem.
I no és culpa de l´un o de l´altre, són les dues parts.
Només queda un tren diürn: el regional Badajoz-Entroncamento, que ja veurem quant de temps aguanta...
Si són (som) capaços de no saber crear llaços entre Portugal (o al menys el nord) i no ja Espanya en general, sinó Galícia, malament anem.
I no és culpa de l´un o de l´altre, són les dues parts.
Només queda un tren diürn: el regional Badajoz-Entroncamento, que ja veurem quant de temps aguanta...