Soterrament vies a L'Hospitalet
Re: Aprobado soterramiento de las vías de tren en L'Hospitalet
Hay un punto del soterramiento que me tiene "mosqueado".
El soterramiento de las vias de Vilanova (el que se va a ejecutar primero), implica también el cambio de posición de dichas vias en la salida hacia Sants.
Si ahora, mirando hacia Sants, tenemos en el lado montaña las vias procedentes de Vilafranca - L´Hospitalet y en el lado mar las que proceden de Vilanova - Bellvitge; después de las obras las vias intercambiaran sus posiciones, quedando las de Vilanova - Bellvitge en el lado montaña.
Esto implicaba también la reordenación de todas las cercanias de Barcelona, al menos es lo que yo tenía entendido.
Si empiezan soterrando SOLO la línea de Vilanova ¿cómo van a compatibilizar lo anterior con los servicios que se prestan ahora?
El soterramiento de las vias de Vilanova (el que se va a ejecutar primero), implica también el cambio de posición de dichas vias en la salida hacia Sants.
Si ahora, mirando hacia Sants, tenemos en el lado montaña las vias procedentes de Vilafranca - L´Hospitalet y en el lado mar las que proceden de Vilanova - Bellvitge; después de las obras las vias intercambiaran sus posiciones, quedando las de Vilanova - Bellvitge en el lado montaña.
Esto implicaba también la reordenación de todas las cercanias de Barcelona, al menos es lo que yo tenía entendido.
Si empiezan soterrando SOLO la línea de Vilanova ¿cómo van a compatibilizar lo anterior con los servicios que se prestan ahora?
Re: Aprobado soterramiento de las vías de tren en L'Hospitalet
No entiendo esto que dices, teóricamente las vías se mantienen donde están a la entrada a Sants, si no no tendría sentido la reorganización. Lo que entre por Bellvitge irá vía Pl. Catalunya y lo que entre por Rambla just Oliveras irá vía Pg. de Gràcia. Es decir:
C1 (Aeroport T1 - Manresa)
C2 (St. Vicenç de Calders - Mataró)
C10 (Aeroport - Mataró - Maçanet-Massanes)
vía Pl. Catalunya y
C3 (L'Hospitalet - Torelló)
C4 (St. Vicenç de Calders - Vilafranca - Granollers - Maçanet-Massanes)
C7 (circular por UAB)
vía Pg. de Gràcia.
C1 (Aeroport T1 - Manresa)
C2 (St. Vicenç de Calders - Mataró)
C10 (Aeroport - Mataró - Maçanet-Massanes)
vía Pl. Catalunya y
C3 (L'Hospitalet - Torelló)
C4 (St. Vicenç de Calders - Vilafranca - Granollers - Maçanet-Massanes)
C7 (circular por UAB)
vía Pg. de Gràcia.
Re: Aprobado soterramiento de las vías de tren en L'Hospitalet
Doncs ja que parlem de L'H i les seves absurditats urbanístiques com bastir un cercle de gratacels en temps de crisi al mig del no res (Plaça Europa) o soterrar unes vies que no són una barrera perquè transcorreixen pegades a un talús natural que s'ha de salvar igualment, ahir vaig tenir un bon ensurt quan, visitant el meu antic barri, vaig veure junt al Pont de la Torrassa un cartell del Ministerio de la Vivienda amb les paraules "AERI DE SANTA EULALIA"!
Però pel que llegeixo no té res a veure amb allò que tots imaginem:
http://www.lh2010.cat/124255_2.aspx
Però pel que llegeixo no té res a veure amb allò que tots imaginem:
http://www.lh2010.cat/124255_2.aspx
- El 11 de febrero de 2008 se firmó un Convenio entre el Ministerio de la Vivienda y el Ayuntamiento de L'Hospitalet con el objeto de establecer la colaboración en los programas de rehabilitación integral de los barrios de Gornal, Bellvitge, La Torrassa, Santa Eulàlia y Sant Josep, de L'Hospitalet de Llobregat.
- El Convenio tiene como objetivo mejorar las zonas más afectadas por los trabajos de construcción de la línea ferroviaria de alta velocidad, consideradas Áreas Especiales de Rehabilitación Integral (AERI).
- Cerca de 16.000 viviendas y casi 40.000 habitantes de estos ámbitos espaciales de los barrios afectados se podrán acoger a las subvenciones para rehabilitar los inmuebles afectados.
- La aportación del Ministerio de la Vivienda por el cumplimiento y correcto desarrollo de los programas de intervención podrá llegar a un total 17 millones de euros para los cinco barrios.
- Con esta medida se pretende aprovechar la llegada del AVE para mejorar la calidad de vida y del entorno al área especial de rehabilitación integral (AERI) de estos cinco barrios de L'Hospitalet.
- Las subvenciones que cada vivienda podrá recibir dependerán del tipo de actuación que se lleve a cabo.
- En caso de que la actuación afecte a los espacios comunes de los edificios, como la estructura, la fachada, la cubierta, las instalaciones comunes o el ascensor, la subvención será del 50% y hasta un máximo de 6.000 euros por cada vivienda o local del inmueble. Se subvenciona, además, el 100% del coste de los proyectos técnicos (honorarios técnicos). Si la actuación es por el interior de las viviendas las ayudas ascenderán al 30% con un máximo de 3.000 euros por vivienda.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Re: Aprobado soterramiento de las vías de tren en L'Hospitalet
Un petit detall que obvies i no perquè ho no sàpigues, sino per conveniència argumentativa: la Plaça Europa es va començar a pensar l'any 2004 i el 2005 ja es van començar les obres.Platanito wrote:Doncs ja que parlem de L'H i les seves absurditats urbanístiques com bastir un cercle de gratacels en temps de crisi al mig del no res (Plaça Europa) o soterrar unes vies que no són una barrera perquè transcorreixen pegades a un talús natural que s'ha de salvar igualment
En quan al soterrament, deus parlar del corredor de Vilafranca, perquè el de Vilanova, de talús, res fins a la Torrassa. I és aquest corredor el motiu de les darreres notícies. Un altre argument a conveniència.
- cristian26
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Re: Aprobado soterramiento de las vías de tren en L'Hospitalet
Doncs ja posats a fer enrenou, podien haver fet les obres de soterrament de les línies convencionals quan van soterrar les de l'AVE. Si cal fer merder, es fa tot junt i després no cal molestar més. Però sembla que en aquest país no sabem fer les coses amb seny.
Qui té el cul llogat, no seu quan vol.
Re: Aprobado soterramiento de las vías de tren en L'Hospitalet
Son dos obras totalmente diferentes. El soterramiento se hará con tuneladora.
Re: Aprobado soterramiento de las vías de tren en L'Hospitalet
Tens raó en part: la Plaça Europa es va projectar fa cinc anys, en época de vaques grosses, però al mig del no res, que és l'únic que hi ha encara, tret dels esquelets de les torres sense acabar. I pel que fa a les vies, em referia a les de Vilafranca, ja que jo també considero que les de Vilanova sí que s'haurien de cobrir. Però les de Vilafranca entre el centre de Cornellà i la Riera Blanca, de cap manera.Danzig wrote:Un petit detall que obvies i no perquè ho no sàpigues, sino per conveniència argumentativa: la Plaça Europa es va començar a pensar l'any 2004 i el 2005 ja es van començar les obres.Platanito wrote:Doncs ja que parlem de L'H i les seves absurditats urbanístiques com bastir un cercle de gratacels en temps de crisi al mig del no res (Plaça Europa) o soterrar unes vies que no són una barrera perquè transcorreixen pegades a un talús natural que s'ha de salvar igualment
En quan al soterrament, deus parlar del corredor de Vilafranca, perquè el de Vilanova, de talús, res fins a la Torrassa. I és aquest corredor el motiu de les darreres notícies. Un altre argument a conveniència.
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Re: Aprobado soterramiento de las vías de tren en L'Hospitalet
No será un problema cubrir las vias de Vilafranca, ya que se aprovechará el túnel del Gornal. El extremo de ese túnel que da a Barcelona si se tendrá que reconstruir para encararlo hacia Sants.Platanito wrote: ... I pel que fa a les vies, em referia a les de Vilafranca, ja que jo també considero que les de Vilanova sí que s'haurien de cobrir. Però les de Vilafranca entre el centre de Cornellà i la Riera Blanca, de cap manera.
Desde la estación de Hospitalet hacia Cornellà que yo sepa no hya previsto ningún soterramiento.
Re: Aprobado soterramiento de las vías de tren en L'Hospitalet
El tema no es si es problemático o no, sino si tiene sentido gastar una millonada en cubrir unas vías que no molestan para seguir teniendo el accidente geográfico que caracteriza la ciudad: el desnivel entre la Marina (Centre, Bellvitge, Sant Josep, Gornal y Santa Eulalia) y el Samontà (Sanfeliu, Can Serra, Pubilla Cases, Collblanc y Torrassa).daneel wrote: No será un problema cubrir las vias de Vilafranca, ya que se aprovechará el túnel del Gornal. El extremo de ese túnel que da a Barcelona si se tendrá que reconstruir para encararlo hacia Sants.
No lo hay, pero tiempo al tiempo...daneel wrote: Desde la estación de Hospitalet hacia Cornellà que yo sepa no hay previsto ningún soterramiento.
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Re: Aprobado soterramiento de las vías de tren en L'Hospitalet
La única manera de hacer el intercambiador de la Torrassa con lógica es soterrar desde la salida de L'Hospitalet.
PD:tienes que pasarte por la plaza Europa, hay un montón de edificios ya acabados o a punto de acabar...que luego se llenen, es otro tema...
PD:tienes que pasarte por la plaza Europa, hay un montón de edificios ya acabados o a punto de acabar...que luego se llenen, es otro tema...
Re: Aprobado soterramiento de las vías de tren en L'Hospitalet
Es que es el intercambiador en sí mismo el que está reñido con la lógica.Danzig wrote:La única manera de hacer el intercambiador de la Torrassa con lógica es soterrar desde la salida de L'Hospitalet.
Ya me he pasado, y lo que he visto son un par de rascacielos ya en uso rodeados de cantidad de edificios a medio construir, alrededor de una esplanada absurdamente ajardinada y atravesada por una autopista urbana.Danzig wrote:tienes que pasarte por la plaza Europa, hay un montón de edificios ya acabados o a punto de acabar...que luego se llenen, es otro tema...
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Re: Aprobado soterramiento de las vías de tren en L'Hospitalet
Sale a información pública el soterramiento de la C-2 en L'Hospitalet
BARCELONA, 30 Abr. (EUROPA PRESS) -
El Ministerio de Fomento ha sometido a información pública el estudio informativo elaborado para el soterramiento de la línea ferroviaria de Renfe Cercanías C-2 a su paso por L'Hospitalet de Llobregat (Barcelona), de 4,3 kilómetros, según publicó hoy el Boletín Oficial del Estado (BOE).
El estudio recoge también la primera fase de ejecución del intercambiador de Torrassa y el soterramiento de la estación en Bellvitge. La novedad, frente a los estudios anteriores, es que la mitad de la obra se hará mediante tulenadora, sustituyendo la excavación entre pantallas.
El túnel, de sur a norte, va por la Ronda del Litoral y continua en variante en la zona del centro cultural Tecla Santa, cruzándose después con las vías de la línea de Vilafranca a distinto nivel. El trazado alternativo propuesto, en vez de atravesar el centro cultural, por debajo, se separará de él para cruzar luego bajo las vías de Vilafranca.
Font: http://www.europapress.es/catalunya/not ... 74854.html
BARCELONA, 30 Abr. (EUROPA PRESS) -
El Ministerio de Fomento ha sometido a información pública el estudio informativo elaborado para el soterramiento de la línea ferroviaria de Renfe Cercanías C-2 a su paso por L'Hospitalet de Llobregat (Barcelona), de 4,3 kilómetros, según publicó hoy el Boletín Oficial del Estado (BOE).
El estudio recoge también la primera fase de ejecución del intercambiador de Torrassa y el soterramiento de la estación en Bellvitge. La novedad, frente a los estudios anteriores, es que la mitad de la obra se hará mediante tulenadora, sustituyendo la excavación entre pantallas.
El túnel, de sur a norte, va por la Ronda del Litoral y continua en variante en la zona del centro cultural Tecla Santa, cruzándose después con las vías de la línea de Vilafranca a distinto nivel. El trazado alternativo propuesto, en vez de atravesar el centro cultural, por debajo, se separará de él para cruzar luego bajo las vías de Vilafranca.
Font: http://www.europapress.es/catalunya/not ... 74854.html
- genissimon
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Re: Aprobado soterramiento de las vías de tren en L'Hospitalet
Suposo que vol dir que utilitzaran una tuneladora per a construir un túnel i que hi haurà una variant a l'altura del Centre Cultural metropolità Tecla Sala.tren250 wrote:Sale a información pública el soterramiento de la C-2 en L'Hospitalet
BARCELONA, 30 Abr. (EUROPA PRESS) -
El Ministerio de Fomento ha sometido a información pública el estudio informativo elaborado para el soterramiento de la línea ferroviaria de Renfe Cercanías C-2 a su paso por L'Hospitalet de Llobregat (Barcelona), de 4,3 kilómetros, según publicó hoy el Boletín Oficial del Estado (BOE).
El estudio recoge también la primera fase de ejecución del intercambiador de Torrassa y el soterramiento de la estación en Bellvitge. La novedad, frente a los estudios anteriores, es que la mitad de la obra se hará mediante tulenadora, sustituyendo la excavación entre pantallas.
El túnel, de sur a norte, va por la Ronda del Litoral y continua en variante en la zona del centro cultural Tecla Santa, cruzándose después con las vías de la línea de Vilafranca a distinto nivel. El trazado alternativo propuesto, en vez de atravesar el centro cultural, por debajo, se separará de él para cruzar luego bajo las vías de Vilafranca.
Font: http://www.europapress.es/catalunya/not ... 74854.html
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- Guigui
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Més coses del soterrament
http://www.lamalla.cat/infolocal/barcel ... ?id=262755
El soterrament de les vies de Renfe a L’Hospitalet començarà per Bellvitge
Les obres no afectaran el complex cultural de la Tecla Sala
MARI CARME GALLEGO | L'Hospitalet
El pròxim mes de desembre començaran els treballs pel soterrament de les vies de Renfe de la línia de Vilanova al seu pas per L'Hospitalet. Les obres començaran a la zona sud de la ciutat i arribaran fins a Santa Eulàlia. En total es cobriran 4,3 quilòmetres i el projecte té un pressupost de 420 milions d'euros.
El projecte afecta al tram comprès entre el carrer de les Ciències, al Districte Econòmic de L'Hospitalet, i la Riera Blanca, a Santa Eulàlia. La proposta que ha aprovat el Ministeri de Foment, i que ara es troba en període d'exposició pública, modifica l'aprovada inicialment l'any 2003. El director general d'Infraestructures Ferroviàries del Ministeri de Foment, Luis de Santiago, ha reconegut que "experiència i les característiques del subsòl d'aquesta zona ens han portat a modificar el projecte".
Aquestes modificacions permetran, entre d'altres coses, que el 70% de les obres es facin mitjançant el sistema de tuneladora "un sistema que redueix considerablement el temps d'execució de les obres i sobretot les molèsties que es provoquen als veïns".
Una altra de les novetats del nou projecte és que el traçat no afecta a l'edifici principal del Centre Cultural de la Tecla Sala, una antiga fàbrica tèxtil reconvertida en complex cultural.
L'alcaldessa de L'Hospitalet, Núria Marín, ha destacat la importància de l'obra "que permet que L'Hospitalet pugui cicatritzar una ferida històrica que ha complicat la comunicació natural entre els barris que estaven separats per les vies de Renfe". Marín també ha dit que "l'obra farà de L'Hospitalet una ciutat de referència a l'àrea metropolitana en matèria de transport perquè comptarà amb un dels intercanviadors més importants de la zona". Al barri de La Torrassa es construirà un intercanviador on confluiran les línies de Vilanova (C2) i de Vilafranca (C4) de Rodalies i les 1 i 9 del Metro.
El soterrament de les vies també suposarà la construcció d'una nova estació de Renfe subterrània al barri de Bellvitge. El responsable del Ministeri de Foment no ha volgut concretar el període d'execució de les obres, que podria ser de quatre anys. Un cop finalitzades les obres pel soterrament de les vies de la C2 es passarà a soterrar les de la C4. "És una obra molt complexa i complicada i fins que no estigui enllestida una no podem començar amb l'altra", ha dit De Santiago, que ha assegurat que "es tractarà de fer compatible les obres amb el correcte funcionament diari de les Rodalies".
Publicat 12/05/2009 19:33h
El soterrament de les vies de Renfe a L’Hospitalet començarà per Bellvitge
Les obres no afectaran el complex cultural de la Tecla Sala
MARI CARME GALLEGO | L'Hospitalet
El pròxim mes de desembre començaran els treballs pel soterrament de les vies de Renfe de la línia de Vilanova al seu pas per L'Hospitalet. Les obres començaran a la zona sud de la ciutat i arribaran fins a Santa Eulàlia. En total es cobriran 4,3 quilòmetres i el projecte té un pressupost de 420 milions d'euros.
El projecte afecta al tram comprès entre el carrer de les Ciències, al Districte Econòmic de L'Hospitalet, i la Riera Blanca, a Santa Eulàlia. La proposta que ha aprovat el Ministeri de Foment, i que ara es troba en període d'exposició pública, modifica l'aprovada inicialment l'any 2003. El director general d'Infraestructures Ferroviàries del Ministeri de Foment, Luis de Santiago, ha reconegut que "experiència i les característiques del subsòl d'aquesta zona ens han portat a modificar el projecte".
Aquestes modificacions permetran, entre d'altres coses, que el 70% de les obres es facin mitjançant el sistema de tuneladora "un sistema que redueix considerablement el temps d'execució de les obres i sobretot les molèsties que es provoquen als veïns".
Una altra de les novetats del nou projecte és que el traçat no afecta a l'edifici principal del Centre Cultural de la Tecla Sala, una antiga fàbrica tèxtil reconvertida en complex cultural.
L'alcaldessa de L'Hospitalet, Núria Marín, ha destacat la importància de l'obra "que permet que L'Hospitalet pugui cicatritzar una ferida històrica que ha complicat la comunicació natural entre els barris que estaven separats per les vies de Renfe". Marín també ha dit que "l'obra farà de L'Hospitalet una ciutat de referència a l'àrea metropolitana en matèria de transport perquè comptarà amb un dels intercanviadors més importants de la zona". Al barri de La Torrassa es construirà un intercanviador on confluiran les línies de Vilanova (C2) i de Vilafranca (C4) de Rodalies i les 1 i 9 del Metro.
El soterrament de les vies també suposarà la construcció d'una nova estació de Renfe subterrània al barri de Bellvitge. El responsable del Ministeri de Foment no ha volgut concretar el període d'execució de les obres, que podria ser de quatre anys. Un cop finalitzades les obres pel soterrament de les vies de la C2 es passarà a soterrar les de la C4. "És una obra molt complexa i complicada i fins que no estigui enllestida una no podem començar amb l'altra", ha dit De Santiago, que ha assegurat que "es tractarà de fer compatible les obres amb el correcte funcionament diari de les Rodalies".
Publicat 12/05/2009 19:33h
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Aprobado soterramiento de las vías de tren en L'Hospitalet
http://www.elperiodico.com/default.asp? ... io_PK=1022
La C-2 de L'Hospitalet se soterrará con tuneladora para ganar seguridad
1. • El nuevo plan opta por la máquina y por pantallas sin juntas para evitar que se repitan los socavones
2. • La obra comenzará en el 2010 y durará de 4 a 5 años, con un coste que se dispara a 445 millones
DAVID PLACER / RAMON COMORERA
L'HOSPITALET DE LLOBREGAT
Si alguna lección dejaron los socavones del túnel del AVE en L'Hospitalet en el 2007 es que en un terreno tan blando (deltaico) es necesario aplicar métodos de construcción que ofrezcan las máximas garantías. El Ministerio de Fomento anunció ayer importantes cambios en el plan para soterrar la línea de Cercanías C-2 desde Bellvitge y el Gornal hasta la zona de la estación de la L-1 del metro en Santa Eulàlia. El objetivo es aumentar la seguridad y evitar que se repitan los hundimientos del terreno que colapsaron Cercanías, retrasaron la llegada del AVE hasta Sants y causaron una gran alarma y muchas molestias a los vecinos.
El ministerio se ha decantado por utilizar una tuneladora --una máquina mastodóntica que perforará a gran profundidad e irá formando la pared del túnel a medida que avance-- en el 70% del tramo ferroviario (4,3 kilómetros) entre la calle de las Ciències, antes de la Gran Via, y la avenida del Metro, junto a la estación de la L-1. La obra, presentada ayer por los reponsables del ministerio y la alcaldesa de L'Hospitalet, Núria Marín, también incluirá sectores construidos a cielo abierto pero con pantallas sin juntas, método con el que se eliminará el riesgo de entrada de agua y tierra por las separaciones de los tramos de hormigón del túnel, como sucedió con el AVE.
Luis de Santiago, director general de Infraestructuras Ferroviarias del Ministerio de Fomento, explicó que con el cambio de los métodos constructivos previstos para el nuevo túnel de la C-2, además de reforzar la seguridad también se disminuirán las molestias a los vecinos, puesto que el trabajo de la tuneladora, que excavará hasta a 40 metros de profundidad, resultará imperceptible en la superficie.
La máquina que construirá las nuevas pantallas más herméticas (conocida técnicamente como hidrofresa) será del mismo tipo que la que se está utilizando ahora en la Sagrera en el primer tramo de las obras del túnel del AVE que cruzará el Eixample hasta Sants.
Los representantes de Fomento y del ayuntamiento se reunieron ayer con las asociaciones de vecinos de L'Hospitalet para explicarles las modificaciones del plan.
SIN ESCATIMAR DINERO
El nuevo proyecto también modifica el recorrido del túnel previsto en el plan inicial presentado en marzo del 2007 por la exministra Magdalena Álvarez. Las autoridades han preferido evitar ahora que la nueva infraestructura discurra por debajo del complejo cultural Tecla Sala, uno de los principales equipamientos de la ciudad.
El aumento de la seguridad que supone realizar la obra con una tuneladora y pantallas sin juntas disparará, sin embargo, el coste del proyecto. El ministerio tenía previsto, a principios del año pasado, invertir 340 millones en el soterramiento de la C-2 y también de la C-4 (la línea de Vilafranca que igualmente divide L'Hospitalet y que se prevé soterrar en el futuro). Hoy, solo la obra de la C-2 costaría un mínimo de 445 millones, según reconoció el director general de Fomento.
"Es un coste más elevado, pero se entiende porque este aumento va en beneficio de la seguridad de la obra y de la tranquilidad de los ciudadanos", declaró Núria Marín. A final de año comenzará el desvío de los servicios, unas obras previas necesarias para la construcción del túnel. Los responsables del ministerio, que ahora ponen a exposición pública el estudio informativo y ya están redactando el proyecto constructivo, esperan licitar la obra a principios del 2010 e iniciar los trabajos unos meses después.
"Las obras tardarán de cuatro a cinco años. Quisiéramos hacerlas lo más rápido posible, pero no trabajaremos con prisas porque la prioridad es la seguridad", añadió la alcaldesa de L'Hospitalet.
DOS ESTACIONES
El plan prevé también la construcción de la gran estación de la Torrassa donde convergerán laC-2 y la C-4 con la L-1 y la futura L-9 del metro. Este intercambiador ayudará a descongestionar Sants. Además, la estación de Bellvitge de Renfe será soterrada y ampliada en su ubicación actual.
Con estos cambios, L'Hospitalet espera desencallar la ansiada desaparición de la barrera ferroviaria que ha dividido durante décadas Bellvitge y El Gornal. El anterior plan ya tenía en febrero del 2008 el visto bueno del Consejo de Ministros para gastar 340 millones. Ahora empieza otra cuenta atrás.
La C-2 de L'Hospitalet se soterrará con tuneladora para ganar seguridad
1. • El nuevo plan opta por la máquina y por pantallas sin juntas para evitar que se repitan los socavones
2. • La obra comenzará en el 2010 y durará de 4 a 5 años, con un coste que se dispara a 445 millones
DAVID PLACER / RAMON COMORERA
L'HOSPITALET DE LLOBREGAT
Si alguna lección dejaron los socavones del túnel del AVE en L'Hospitalet en el 2007 es que en un terreno tan blando (deltaico) es necesario aplicar métodos de construcción que ofrezcan las máximas garantías. El Ministerio de Fomento anunció ayer importantes cambios en el plan para soterrar la línea de Cercanías C-2 desde Bellvitge y el Gornal hasta la zona de la estación de la L-1 del metro en Santa Eulàlia. El objetivo es aumentar la seguridad y evitar que se repitan los hundimientos del terreno que colapsaron Cercanías, retrasaron la llegada del AVE hasta Sants y causaron una gran alarma y muchas molestias a los vecinos.
El ministerio se ha decantado por utilizar una tuneladora --una máquina mastodóntica que perforará a gran profundidad e irá formando la pared del túnel a medida que avance-- en el 70% del tramo ferroviario (4,3 kilómetros) entre la calle de las Ciències, antes de la Gran Via, y la avenida del Metro, junto a la estación de la L-1. La obra, presentada ayer por los reponsables del ministerio y la alcaldesa de L'Hospitalet, Núria Marín, también incluirá sectores construidos a cielo abierto pero con pantallas sin juntas, método con el que se eliminará el riesgo de entrada de agua y tierra por las separaciones de los tramos de hormigón del túnel, como sucedió con el AVE.
Luis de Santiago, director general de Infraestructuras Ferroviarias del Ministerio de Fomento, explicó que con el cambio de los métodos constructivos previstos para el nuevo túnel de la C-2, además de reforzar la seguridad también se disminuirán las molestias a los vecinos, puesto que el trabajo de la tuneladora, que excavará hasta a 40 metros de profundidad, resultará imperceptible en la superficie.
La máquina que construirá las nuevas pantallas más herméticas (conocida técnicamente como hidrofresa) será del mismo tipo que la que se está utilizando ahora en la Sagrera en el primer tramo de las obras del túnel del AVE que cruzará el Eixample hasta Sants.
Los representantes de Fomento y del ayuntamiento se reunieron ayer con las asociaciones de vecinos de L'Hospitalet para explicarles las modificaciones del plan.
SIN ESCATIMAR DINERO
El nuevo proyecto también modifica el recorrido del túnel previsto en el plan inicial presentado en marzo del 2007 por la exministra Magdalena Álvarez. Las autoridades han preferido evitar ahora que la nueva infraestructura discurra por debajo del complejo cultural Tecla Sala, uno de los principales equipamientos de la ciudad.
El aumento de la seguridad que supone realizar la obra con una tuneladora y pantallas sin juntas disparará, sin embargo, el coste del proyecto. El ministerio tenía previsto, a principios del año pasado, invertir 340 millones en el soterramiento de la C-2 y también de la C-4 (la línea de Vilafranca que igualmente divide L'Hospitalet y que se prevé soterrar en el futuro). Hoy, solo la obra de la C-2 costaría un mínimo de 445 millones, según reconoció el director general de Fomento.
"Es un coste más elevado, pero se entiende porque este aumento va en beneficio de la seguridad de la obra y de la tranquilidad de los ciudadanos", declaró Núria Marín. A final de año comenzará el desvío de los servicios, unas obras previas necesarias para la construcción del túnel. Los responsables del ministerio, que ahora ponen a exposición pública el estudio informativo y ya están redactando el proyecto constructivo, esperan licitar la obra a principios del 2010 e iniciar los trabajos unos meses después.
"Las obras tardarán de cuatro a cinco años. Quisiéramos hacerlas lo más rápido posible, pero no trabajaremos con prisas porque la prioridad es la seguridad", añadió la alcaldesa de L'Hospitalet.
DOS ESTACIONES
El plan prevé también la construcción de la gran estación de la Torrassa donde convergerán laC-2 y la C-4 con la L-1 y la futura L-9 del metro. Este intercambiador ayudará a descongestionar Sants. Además, la estación de Bellvitge de Renfe será soterrada y ampliada en su ubicación actual.
Con estos cambios, L'Hospitalet espera desencallar la ansiada desaparición de la barrera ferroviaria que ha dividido durante décadas Bellvitge y El Gornal. El anterior plan ya tenía en febrero del 2008 el visto bueno del Consejo de Ministros para gastar 340 millones. Ahora empieza otra cuenta atrás.
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Re: Aprobado soterramiento de las vías de tren en L'Hospitalet
Hola,
Pero en el mapa del gráfico... ¿dónde está la estación de la actual C-4? porque se supone que el intercambiador de Torrassa será para la L1, la L9/L10 y las líneas C2 y C4 de las actuales cercanías. No veo ni el trazado de la C-4 ni la estación de cercanías de dicha línea, ¿lo dejan para el 2056 ó qué?
Saludos,
Sergio
Pero en el mapa del gráfico... ¿dónde está la estación de la actual C-4? porque se supone que el intercambiador de Torrassa será para la L1, la L9/L10 y las líneas C2 y C4 de las actuales cercanías. No veo ni el trazado de la C-4 ni la estación de cercanías de dicha línea, ¿lo dejan para el 2056 ó qué?
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Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
Re: Aprobado soterramiento de las vías de tren en L'Hospitalet
eso parece, hasta que no acaben con la via de Vilanova no empezarian la de Vilafranca
Re: Aprobado soterramiento de las vías de tren en L'Hospitalet
Con la estudio antiguo (cuando el túnel de la C2 pasaba por debajo del Tecla Sala), recuerdo haber visto la estación de la C2 y C4 debajo del actual parque de la Torrassa. Supongo que al variar el trazado y estación de la C2, se deberá replantear la estación de la C4, lo que requerirá un nuevo estudio del tema.
Creo que va para largo, ya que como dice Danzig, no se hará nada hasta que se termine la obra de la C2. Supongo que la solución será la misma que se planteó en su día, utilizar el túnel que entra bajo el cementerio de Hospitalet (a la salida de la estación) y sale hacia Bellvitge. Esta última salida se deberá reconstruir para hacer que los trenes salgan hacia Sants.
Creo que va para largo, ya que como dice Danzig, no se hará nada hasta que se termine la obra de la C2. Supongo que la solución será la misma que se planteó en su día, utilizar el túnel que entra bajo el cementerio de Hospitalet (a la salida de la estación) y sale hacia Bellvitge. Esta última salida se deberá reconstruir para hacer que los trenes salgan hacia Sants.
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Re: Aprobado soterramiento de las vías de tren en L'Hospitalet
Per la meva part, ajuntaria totes les línies de rodalies en aquest punt. No fer-ho de qualsevol manera: Seguint amb un traçat de 6 vies soterrades, fins a Carrer Enric de la Prada cantonada Pau Sans (allà s'i podria fer un baixador amb connexió amb els FGC), i allà separar les línies. Crec que és important el fet de la unió de les línies de rodalies en un altre punt que no sigui Sants o Sagrera.
Per altra banda, dic sis vies de les quals 2 seran de pas per els MD/CEX o trens que utilitzin l'ample ibèric, que no pararien en la estació.
Només espero que s'executi ràpidament els estudis informatius corresponents, com moltes vegades fan a l'hora de triplicar autopistes, i millori el servei de la població.
Per altra banda, dic sis vies de les quals 2 seran de pas per els MD/CEX o trens que utilitzin l'ample ibèric, que no pararien en la estació.
Només espero que s'executi ràpidament els estudis informatius corresponents, com moltes vegades fan a l'hora de triplicar autopistes, i millori el servei de la població.
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
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Re: Aprobado soterramiento de las vías de tren en L'Hospitalet
I al futur baixador de Bellvitge soterrat,pensen fer un túnel-passadís per conectar lel futur baixador soterrat de Rodalies amb l'estació de la Gornal de FGC?
Per que per la plaça aquesta cada cop hi ha mès gitanos,i gentota d'aquesta per allà asseguda als bancs funamnt i consumint algunes drogues(ho he vist).I jo ja he tingut problemes amb gent que està en aquella plaça,no baralles ni insults peró sí dient-me alguna cosa(que no he pogut esbrinar),com que un "niñato" desconegut em cridarà de lluny dient que "viniera",óbiament no el vaig fer cas,o un cop que vaig anar corrent cap als FGC,un grup de canis i jessis mirant-me i riguent-se de mi per qué anava corrent,o fins i tot,un cop un altre dia que també anava corrent cap als FGC,un em va donar un "susto",i per qué anava ràpid,que si vaig lent,és capaç de treure'm la cartera.I com en aquella plaça MAI he vist vigilància,ni un policia ni res,fa que la travessa per aquella plaça tot i ser molt curta no et sents segur.Ah,i totes aquestes situacions a les tardes!Per la nit no m'ho vull ni imaginar!,encara que pel matí és molt còmoda travessar aquella plaça.Per aixó veig necessari un passadís de conexió FGC Gornal-Renfe Bellvitge.
Per que per la plaça aquesta cada cop hi ha mès gitanos,i gentota d'aquesta per allà asseguda als bancs funamnt i consumint algunes drogues(ho he vist).I jo ja he tingut problemes amb gent que està en aquella plaça,no baralles ni insults peró sí dient-me alguna cosa(que no he pogut esbrinar),com que un "niñato" desconegut em cridarà de lluny dient que "viniera",óbiament no el vaig fer cas,o un cop que vaig anar corrent cap als FGC,un grup de canis i jessis mirant-me i riguent-se de mi per qué anava corrent,o fins i tot,un cop un altre dia que també anava corrent cap als FGC,un em va donar un "susto",i per qué anava ràpid,que si vaig lent,és capaç de treure'm la cartera.I com en aquella plaça MAI he vist vigilància,ni un policia ni res,fa que la travessa per aquella plaça tot i ser molt curta no et sents segur.Ah,i totes aquestes situacions a les tardes!Per la nit no m'ho vull ni imaginar!,encara que pel matí és molt còmoda travessar aquella plaça.Per aixó veig necessari un passadís de conexió FGC Gornal-Renfe Bellvitge.