entre el 3/11/69 i el 26/6/70....

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Post Reply
User avatar
Mortadel·lo
N9
N9
Posts: 1381
Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13

entre el 3/11/69 i el 26/6/70....

Post by Mortadel·lo »

el 3 de novembre del 69 es va inaugurar el tram Diagonal-Collblanc; i fins el 26 de juny de l'any següent no es va obrir el tram entre Diagonal i Sagrera, aleshores el meu dubte és:
-on es mantenien els trens? per on van entrar? hi havia efectivament via entre diagonal i sagrera però les estacions no estaven acabades? (suposant que es fes el manteniment a Vilapiscina)
ES PELIGROSO ASOMARSE
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: entre el 3/11/69 i el 26/6/70....

Post by victorcasta »

Mortadel·lo wrote:el 3 de novembre del 69 es va inaugurar el tram Diagonal-Collblanc; i fins el 26 de juny de l'any següent no es va obrir el tram entre Diagonal i Sagrera, aleshores el meu dubte és:
-on es mantenien els trens? per on van entrar? hi havia efectivament via entre diagonal i sagrera però les estacions no estaven acabades? (suposant que es fes el manteniment a Vilapiscina)
La veritat és que no ho sé, però hi ha un enllaç amb la L3 a Sants-Estació, potser hi tingui alguna relació...
User avatar
Mortadel·lo
N9
N9
Posts: 1381
Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13

Re: entre el 3/11/69 i el 26/6/70....

Post by Mortadel·lo »

victorcasta wrote:
Mortadel·lo wrote:el 3 de novembre del 69 es va inaugurar el tram Diagonal-Collblanc; i fins el 26 de juny de l'any següent no es va obrir el tram entre Diagonal i Sagrera, aleshores el meu dubte és:
-on es mantenien els trens? per on van entrar? hi havia efectivament via entre diagonal i sagrera però les estacions no estaven acabades? (suposant que es fes el manteniment a Vilapiscina)
La veritat és que no ho sé, però hi ha un enllaç amb la L3 a Sants-Estació, potser hi tingui alguna relació...
no crec, perquè el tram Drassanes - Paral·lel no es va obrir fins el 17 de juny del 70, el tros Zona Universitària-Sants Estació es va inaugurar el gener del 75; i el que faltava entre Sants i Paral·lel el juny d'aquell any.
ES PELIGROSO ASOMARSE
andres-1
N4
N4
Posts: 51
Joined: Thursday 16/04/2009 16:13

Re: entre el 3/11/69 i el 26/6/70....

Post by andres-1 »

Recuerdo que los trenes de la serie 300, entraron por una rampa al lado de la estación de Sants, que supongo daría al futuro tunel de enlace. Lo recuerdo por haber visto las fotografías en los diarios de la epoca
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: entre el 3/11/69 i el 26/6/70....

Post by Miquel »

En un llibre que vaig trobar Dimarts passat a la Biblioteca del DPTOP, ho vaig trobar amb foto inclosa, com ha dit l'andres-1, els van entrar per una rampa molt pronunciada (posava que els havien de baixar amb una grua per impedir que vaixés molt ràpid) a Sants-Estació.
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
El LLOP
N9
N9
Posts: 1635
Joined: Tuesday 04/04/2006 18:34
Location: esperant via lliure

Re: entre el 3/11/69 i el 26/6/70....

Post by El LLOP »

aquí teniu imatges de quan els van baixar.


Image



Image
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: entre el 3/11/69 i el 26/6/70....

Post by metring »

Aquí teniu la notícia a l'hemeroteca de La Vanguardia, del dia 4 de novembre, de la inauguració de San Ramón (Collblanc) i Rambla de Catalunya (Així es deia Diagonal? No em constava que hagués tingut abans un altre nom):

http://hemeroteca-paginas.lavanguardia. ... 04-001.pdf

Del dia 23 de febrer de 1969:

http://hemeroteca-paginas.lavanguardia. ... VG-027.pdf
User avatar
122-042-132
N9
N9
Posts: 1659
Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Re: entre el 3/11/69 i el 26/6/70....

Post by 122-042-132 »

En relació al segon document que fa referència a la visita d'obres feta pels periodistes; a part d'alguna inconguència en la explicació, la lectura és interessant. Com a curiositat, dins del mateix full, però en article separat, cal esmentar l'aprovació per part del Ple Municipal de la futura construcció del telefèri (telesferico ?) de Montjuïc.

Altre curiositat, parlen del Tranversal "Superior", quan en realitat era el Tranversal Alt (futura línia V), segons el Pla d'Urgència del Metro de 1963 i posterior Pla de Metro de 1968.

Contestant a Metring, la nova estació de Diagonal de (a llavors, Línia V) portava el nom de Diagonal-Rambla de Catalunya.

Nota: la incongruència és dir que mai s'havia fet una obra d'aquesta envergadura a Barcelona.

Ben cordialment. Salut
User avatar
Mortadel·lo
N9
N9
Posts: 1381
Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13

Re: entre el 3/11/69 i el 26/6/70....

Post by Mortadel·lo »

si van entrar els trens des del carrer a l'alçada de Sants Estació (suposo que és un tros que estava a descobert a causa de les obres??) deu voler dir que físicament no es podia circular més enllà de diagonal (tot i que el túnel estava fet pel que es desprén de la notícia de la vanguardia), així que on es feia el manteniment dels trens?
ES PELIGROSO ASOMARSE
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Antecedent

Post by Guigui »

122-042-132 wrote:Nota: la incongruència és dir que mai s'havia fet una obra d'aquesta envergadura a Barcelona.
O sigui, que aquesta megalomania ja ve de lluny...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
122-042-132
N9
N9
Posts: 1659
Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Re: entre el 3/11/69 i el 26/6/70....

Post by 122-042-132 »

Donant resposta a En Mortadel·lo, el manteniment és va fer provisionalment, des de novembre del 1969 i fins a l'estiu de 1970, a la cua de maniobres de Sant Ramon (actual Collblanc); desprès ja va quedar connectada al tram de la ex Línia II, i el manteniment és feia a Vilapicina. Salut.
User avatar
Mortadel·lo
N9
N9
Posts: 1381
Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13

Re: entre el 3/11/69 i el 26/6/70....

Post by Mortadel·lo »

moltes gràcies!

una altra cosa, les fotos que ha posat el llop del "descens" dels 300 a la via, on estan fetes exactament?
ES PELIGROSO ASOMARSE
davida
N9
N9
Posts: 1800
Joined: Wednesday 04/05/2005 15:46
Contact:

Re: entre el 3/11/69 i el 26/6/70....

Post by davida »

A l'estació de Sants abans de fer-la subterrania.
User avatar
Mortadel·lo
N9
N9
Posts: 1381
Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13

Re: entre el 3/11/69 i el 26/6/70....

Post by Mortadel·lo »

davida wrote:A l'estació de Sants abans de fer-la subterrania.
Vols dir l'estació de Renfe suposo oi? no hi ha fotos del "trasvàs" renfe-metro?
ES PELIGROSO ASOMARSE
User avatar
122-042-132
N9
N9
Posts: 1659
Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Re: entre el 3/11/69 i el 26/6/70....

Post by 122-042-132 »

Una altra fotogràfia del pla inclinat per baixar els cotxes fins el tunel. Salut
Attachments
Un 300 cap al tunel. Estació de Sants. any 1969
Un 300 cap al tunel. Estació de Sants. any 1969
scan0019..jpg (93.28 KiB) Viewed 4054 times
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: entre el 3/11/69 i el 26/6/70....

Post by Miquel »

Aquesta imatge es la que vaig trobar jo en un llibre a la BDPTOP, narrava que els havien de baixar al túnel agafats d'unes grues, per impedir que el tren marxés sol.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Post Reply

Return to “Història del transport / Historia del transporte”