http://www.lamalla.cat/infolocal/barcel ... ?id=262982
Neix l'entitat Via Vallès
La plataforma aglutina les reivindicacions en infraestructures de la comarca
IVANNA VALLESPIN | Sabadell
"Reforçar el paper del Vallès en l'àmbit socioeconòmic, d'ordenació del territori, de les comunicacions i la preservació dels espais naturals". Amb aquest objectiu s'ha presentat avui la nova associació Via Vallès, que aglutina professionals vallesans de diferents àmbits, des d'arquitectes, urbanistes, geògrafs, ambientalistes i periodistes. L'entitat també vol aglutinar les reivindicacions de la gran comarca, a nivell d'infraestructures i comunicacions, principalment, i esdevenir una veu única davant l'administració a l'hora de debatre sobre la planificació del territori.
Via Vallès demana acabar amb la distribució del territori en base a corones, perquè converteix les comarques veïnes en una "perifèria gradual", segons la seva proximitat a Barcelona. Igualment, l'entitat no comparteix la idea de subdividir més el Vallès, sinó que defensa una unitat territorial que s'hauria de definir a través del Pla Director del Vallès. L'associació veu el Vallès com un territori on hi ha "sis grans polaritats urbanes": tres són les anomenades "històriques", que són les capitals (Terrassa, Sabadell i Granollers), mentre que les altres tres són les ciutats emergents (Sant Cugat, Cerdanyola i Mollet).
En matèria d'infraestructures viàries, Via Vallès proposa la supressió dels peatges de l'AP-7 de Martorell, Mollet i la Roca, i convertir l'autopista en l'eix central del corredor prelitoral. Igualment, l'entitat defensa la creació d'unes rondes del Vallès, que afavoreixi la connexió directa entre els principals nuclis de la comarca, un projecte que coincidiria amb el nou concepte del Quart Cinturó.
Connexions entre municipis
Quant a transport ferroviari, Via Vallès ha dissenyat una proposta complexa que trenca amb l'actual sistema radial de la xarxa i afavoreix les connexions entre els municipis de l'interior. En concret, l'associació proposa l'extensió dels Ferrocarrils de la Generalitat de Sabadell, per una banda cap a Granollers (amb estacions a Polinyà, Palau i Lliçà de Vall), i per l'altra cap a Castellar del Vallès fins a la Garriga (passant per Sentmenat, Caldes i l'Ametlla). D'altra banda, l'entitat també recull la proposta de creació del TramVallès, una xarxa que connecti els nuclis i els polígons de la comarca, mitjançant el tramvia.
Via Vallès té previst presentar les seves propostes a les institucions i els agents econòmics i socials de la comarca, amb l'objectiu d'aconseguir el màxim d'adhesions i així tenir més força davant el procés de debat sobre el Pla Territorial Parcial de la Regió Metropolitana de Barcelona, que està previst que s'obri a exposició pública en breu.
Publicat 13/05/2009 17:16h
Via Vallès, nova associació per a infraestructures
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Via Vallès, nova associació per a infraestructures
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Via Vallès, nova associació per a infraestructures
http://www.elpunt.cat/barcelona/article ... tcada.html
El govern prioritza el túnel ferroviari al turó de Montcada
14/05/09 02:00 - Barcelona - E.A
L'esborrany del pacte nacional d'infraestructures, aprovat dimarts en la reunió del consell de govern de la Generalitat, recull una part de les propostes de Via Vallès encaminades a la millora de la connectivitat ferroviària. El document, com ja avançava ahir aquest diari, reserva una partida pressupostària de 96 milions per començar a construir línies de tramvia a la comarca, i inclou la construcció d'una altra estació d'intercanvi entre les línies dels FGC i Renfe –a l'Hospital General– i un altre enllaç de les línies R4 i R7 de rodalies al sector Baricentro de Barberà.
Pel que fa a noves infraestructures ferroviàries, la prioritat del govern serà l'excavació d'un túnel entre Torre Baró i Cerdanyola –sota el turó de Montcada– per escurçar uns deu minuts el trajecte ferroviari entre Terrassa, Sabadell i Barcelona. Aquesta obra evitaria el pas d'una part dels trens, que tindrien caràcter semidirecte, per les tres estacions de Montcada. I és l'alternativa temporal al túnel d'Horta, que també apareixerà en el document amb «caràcter ferroviari», tal com han defensat els diputats d'ICV-EUiA.
La ronda del Vallès, a debat
El grup ecosocialista i ERC continuen estudiant el traçat alternatiu al quart cinturó entre Terrassa i Granollers. Volen que la ronda del Vallès discorri molt més a prop dels nuclis urbans i els polígons, i que sigui una via ràpida de caràcter comarcal. Els socis del PSC treballen amb estudis de traçat en què, per exemple, s'aprofitarien trams de carreteres secundàries ja construïts. Un dels estudis situa part del recorregut entre Sabadell i Terrassa a tocar de la línia de Renfe –a Torrebonica–, mentre que la connexió fins a Palau-solità resseguiria el traçat de la C-155 per Polinyà. Dels 37 quilòmetres de ronda, només n'hi hauria 11 de traçat nou; mentre que el projecte de Foment –amb més impacte i expropiacions– planteja una autovia de 34,5 quilòmetres, dels quals 31 serien nous de trinca. El dilema és aconseguir diners del ministeri per fer una via comarcal, però ICV-EUiA defensa que la Generalitat reclami a l'Estat la transferència de la partida.
El govern prioritza el túnel ferroviari al turó de Montcada
14/05/09 02:00 - Barcelona - E.A
L'esborrany del pacte nacional d'infraestructures, aprovat dimarts en la reunió del consell de govern de la Generalitat, recull una part de les propostes de Via Vallès encaminades a la millora de la connectivitat ferroviària. El document, com ja avançava ahir aquest diari, reserva una partida pressupostària de 96 milions per començar a construir línies de tramvia a la comarca, i inclou la construcció d'una altra estació d'intercanvi entre les línies dels FGC i Renfe –a l'Hospital General– i un altre enllaç de les línies R4 i R7 de rodalies al sector Baricentro de Barberà.
Pel que fa a noves infraestructures ferroviàries, la prioritat del govern serà l'excavació d'un túnel entre Torre Baró i Cerdanyola –sota el turó de Montcada– per escurçar uns deu minuts el trajecte ferroviari entre Terrassa, Sabadell i Barcelona. Aquesta obra evitaria el pas d'una part dels trens, que tindrien caràcter semidirecte, per les tres estacions de Montcada. I és l'alternativa temporal al túnel d'Horta, que també apareixerà en el document amb «caràcter ferroviari», tal com han defensat els diputats d'ICV-EUiA.
La ronda del Vallès, a debat
El grup ecosocialista i ERC continuen estudiant el traçat alternatiu al quart cinturó entre Terrassa i Granollers. Volen que la ronda del Vallès discorri molt més a prop dels nuclis urbans i els polígons, i que sigui una via ràpida de caràcter comarcal. Els socis del PSC treballen amb estudis de traçat en què, per exemple, s'aprofitarien trams de carreteres secundàries ja construïts. Un dels estudis situa part del recorregut entre Sabadell i Terrassa a tocar de la línia de Renfe –a Torrebonica–, mentre que la connexió fins a Palau-solità resseguiria el traçat de la C-155 per Polinyà. Dels 37 quilòmetres de ronda, només n'hi hauria 11 de traçat nou; mentre que el projecte de Foment –amb més impacte i expropiacions– planteja una autovia de 34,5 quilòmetres, dels quals 31 serien nous de trinca. El dilema és aconseguir diners del ministeri per fer una via comarcal, però ICV-EUiA defensa que la Generalitat reclami a l'Estat la transferència de la partida.
Re: Via Vallès, nova associació per a infraestructures
http://www.cugat.cat//noticies/Societat ... s_ambicios
L'associació Via Vallès reclama un pla ferroviari pel Vallès més ambiciós
L'associació Via Vallès reclama la necessitat d'ampliar l''èxitosa experiència' del Metro del Vallès dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) fins a Granollers pel ramal de Sabadell. Segons l'entitat vallesana, aquest és un dels trams que presenten una demanda més creixent juntament amb la de Caldes de Montbui a Mollet. Via Vallès també aposta clarament per desenvolupar el Tramvallès que hauria d'unir Sant Cugat amb Cerdanyola i Rubí per mitjà d'un tramvia i per desencallar el túnel d'Horta ferroviari per unir per una altra via Barcelona amb el Vallès.
El president de Via Vallès, Joan Saborido, ha explicat que cal compensar la gran quantitat d'anys sense inversions ferroviàries al Vallès i assegura que aquestes prolongacions de línies i creació de noves són 'urgents'.
És el cas de la prolongació del Metro del Vallès fins a Granollers de la linia dels FGC que ara acaba a Sabadell. Són declaracions a Cugat.cat.
Joan Saborido
La densitat de població del Vallès permet que ens plantegem l'extensió de l'exitosa experiència del metro del Vallès fins a Granollers.
Escolta-ho
L'associació vallesana s'ha felicitat de les propostes que inclou el Pla Territorial Metropolità de Barcelona (PTMB) com la prevista Línia Orbital Ferroviària (LOF) però fa notar que cal complementar-la amb aquesta prolongació del Metro del Vallès, la creació de l'anomenat Tramvallès o la creació del túnel d'Horta per connectar una altra línia amb la ja existent dels FGC.
Saborido també ha destacat que cal reactivar la línia C7 de Renfe, amb parada a Coll Favà, de la qual ha dit que és una 'línia morta' per la manca de interconnexions amb les línies dels FGC.
adria claramunt
L'associació Via Vallès reclama un pla ferroviari pel Vallès més ambiciós
L'associació Via Vallès reclama la necessitat d'ampliar l''èxitosa experiència' del Metro del Vallès dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) fins a Granollers pel ramal de Sabadell. Segons l'entitat vallesana, aquest és un dels trams que presenten una demanda més creixent juntament amb la de Caldes de Montbui a Mollet. Via Vallès també aposta clarament per desenvolupar el Tramvallès que hauria d'unir Sant Cugat amb Cerdanyola i Rubí per mitjà d'un tramvia i per desencallar el túnel d'Horta ferroviari per unir per una altra via Barcelona amb el Vallès.
El president de Via Vallès, Joan Saborido, ha explicat que cal compensar la gran quantitat d'anys sense inversions ferroviàries al Vallès i assegura que aquestes prolongacions de línies i creació de noves són 'urgents'.
És el cas de la prolongació del Metro del Vallès fins a Granollers de la linia dels FGC que ara acaba a Sabadell. Són declaracions a Cugat.cat.
Joan Saborido
La densitat de població del Vallès permet que ens plantegem l'extensió de l'exitosa experiència del metro del Vallès fins a Granollers.
Escolta-ho
L'associació vallesana s'ha felicitat de les propostes que inclou el Pla Territorial Metropolità de Barcelona (PTMB) com la prevista Línia Orbital Ferroviària (LOF) però fa notar que cal complementar-la amb aquesta prolongació del Metro del Vallès, la creació de l'anomenat Tramvallès o la creació del túnel d'Horta per connectar una altra línia amb la ja existent dels FGC.
Saborido també ha destacat que cal reactivar la línia C7 de Renfe, amb parada a Coll Favà, de la qual ha dit que és una 'línia morta' per la manca de interconnexions amb les línies dels FGC.
adria claramunt
Re: Via Vallès, nova associació per a infraestructures
Bé està que el teixit social i empresarial del país comenci de bellugar-se fent propostes i analitzant projectes com el de la Línia Orbital Ferroviària. Però -sovint- em pregunto si, des d'aquestes plataformes -que no saps exactament d'on surten ni saps quan trigaran a desaparèixer-, s'arriba ni tan sols a conèixer l'estat actual de les infraestructures ferroviàries ja existents. Per exemple, ara "Via Vallès" parla de la connexió entre Terrassa/Sabadell i Granollers. ¿Saben, per exemple, els components d'aquesta plataforma, que existeix un ramal de RENFE, desaprofitat, que uneix Martorell amb Mollet, però que -per la desídia de RENFE- no arriba -per als passatgers- fins a Mollet (on connectaria amb les línies que passen per Granollers? ¿Saben que existeix una R-7? No m'estranyaria que no. (De vegades penso que a molts els agrada molt això de demanar noves grans infraestructures. Queda molt bé. O pot anar molt bé per a segons quins negocis. El fet és que molta reclamació i molts projectes sublims, però -AV i prolongació de FGC Sabadell/Terrassa a part- em sembla que ens costarà de veure a Catalunya uns primers passos en ferm. "Eix Transversal", "Línia orbital", trens-trams del Bages, del Tarragonès... Boniques paraules.)
Re: Via Vallès, nova associació per a infraestructures
No havia llegit el darrer paràgraf de la informació facilitada per Metring, en què Saborido al.ludeix a la R-7. (Havia llegit la notícia a la premsa de Terrassa i no hi havia aquesta al.lusió.) De tota manera, fa l'efecte que Saborido no té en compte el traçat ja existent de RENFE, que facilitaria moltíssim les coses, sense necessitat d' haver de recórrer a connexions/prolongacions dels FGC.
Re: Via Vallès, nova associació per a infraestructures
A l'edició digital "A Terrassa.cat" de l'AVUI, apareix la següent opinió a la notícia sobre les propostes de Via Vallès: "Via Vallès és l'enèsim invent del comunista sabadellenc Larrosa, arquitecte desvagat i improductiu, a qui el propi Antoni Farrés (ex alcalde de Sabadell) va fotre fora de l'Ajuntament, per somniatruites. Llegiu atentament tot el que demana Via Vallès, perquè és justament el que no es farà mai." (En tot cas, aquesta "opinió" -valoracions al marge- permet concretar un pelet més on s'ha cuit Via Vallès.)
Re: Via Vallès, nova associació per a infraestructures
Una línia és independent de l'altra, la proposta de portar els FGC a Granollers permetria dotar a Polinyà, Palau-Solità i Lliçà de Vall de transport ferroviari, no per els pobles en sí ja que són petits i molt dispersos, sino per els numerosos polígons industrials de la zona, concentrats, als quals donaria servei i ens seria molt útil als habitants del Vallès Occidental, i perquè no dir-ho, seria una connexió força més directe entre Sabadell i Granollers.Pe Jorba wrote:¿Saben, per exemple, els components d'aquesta plataforma, que existeix un ramal de RENFE, desaprofitat, que uneix Martorell amb Mollet, però que -per la desídia de RENFE- no arriba -per als passatgers- fins a Mollet (on connectaria amb les línies que passen per Granollers? ¿Saben que existeix una R-7?
Això vol dir que haguem de triar? No, ni molt menys, s'han de fer totes dues línies.