Perquè l'avió surt més barat i et pot deixar pràcticament a la mateixa hora en destinació que el tren. Els Trenhotel (o EuroNight, en nomenclatura europea) són trens d'alt comfort, pensats per a un segment força concret i gens majoritari. A més, per molta comoditat que tinguis, amb dutxa a la cabina i mitja pensió, t'asseguro per experiència pròpia que no és, ni de bon tros, tan còmode com un hotel, i ja ni parlem de casa.Jordi Freixas wrote:El que no entenc és que no hi hagi més trens nocturns des de Barcelona cap a cap més capital europea.
Avancen les obres del TGV Barcelona-Perpinyà
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Grup objectiu reduït
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N1
- Posts: 5
- Joined: Saturday 15/11/2008 13:45
Re: LAV Barcelona-França
victorcasta wrote:Doncs ja veus si és rendible, que Elipsos vol reduir encara més els serveis a Milà i Zúric.Jordi Freixas wrote:Home, jo suposo que el tema oferta i demanda de plantar-se a primera hora, ja no a París o a Barcelona, sinó a qualsevol gran capital europea hauria de ser rendible.
No m'extranya...tot i que el BCN-Zurich és perfecte per exemple per anar a esquiar a Suïssa resulta que funciona en dies alternats, per tant no pots marxar només un cap de setmana.. i a sobre.. a l'anada va perfecte, però a la tornada crec que MAI ha arribat a l'hora esperada..per tant el dia que tornes arribes tard a la feina.. per tant.. la gent acaba/acabem agafant un maleït avió...
-
- N1
- Posts: 5
- Joined: Saturday 15/11/2008 13:45
Re: Grup objectiu reduït
Guigui wrote:Perquè l'avió surt més barat i et pot deixar pràcticament a la mateixa hora en destinació que el tren. Els Trenhotel (o EuroNight, en nomenclatura europea) són trens d'alt comfort, pensats per a un segment força concret i gens majoritari. A més, per molta comoditat que tinguis, amb dutxa a la cabina i mitja pensió, t'asseguro per experiència pròpia que no és, ni de bon tros, tan còmode com un hotel, i ja ni parlem de casa.Jordi Freixas wrote:El que no entenc és que no hi hagi més trens nocturns des de Barcelona cap a cap més capital europea.
Jo crec que el que s'ha de fer és posar trens nocturns d'AV a llocs on ara és impossible...per exmple, a Londres com dèieu, o a Berlin...de manera que puguis arribar amb comoditat a primera hora del matí. Si bé es cert que el Euronight no és ni estar en un hotel, i encara menys a casa.. et permet evitar matinar de manera irracional... A la meva vida he hagut de llevar-me a les 4 del matí per arribar a llocs com Londres a les 10:00...això tampoc és normal no? SI el tren et deixa a les o7:00 al centre d'una ciutat dutxat i apunt de fer negocis hi haurà cua... segur... el que no podem pretendre és que la gent pugi a un tren ronyós, que vagi tard i que arribi a la mateix ahora que un avió..
Per cert..6 hores és massa dins un tren diurn, però 8 és perfecte en un tren nocturn.. (si acompleix expectatives..comoditat, puntualitat i servei).
He dit..
Salut per tots
Re: LAV Barcelona-França
I per cert... com és que els Talgos TrenHotel de Renfe no reben també la denominació de EuroNight? Pel que veig, aquesta denominació és comuna a la resta d'Europa, no?
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
TrenHotels són EuroNight
El TrenHotel Joan Miró (París-Barcelona) té la nomenclatura EN 477. Per tant, és una qüestió d'ús. Sembla que no és només en l'ample de via on Espanya no està homologada internacionalment.Jordi Freixas wrote:I per cert... com és que els Talgos TrenHotel de Renfe no reben també la denominació de EuroNight? Pel que veig, aquesta denominació és comuna a la resta d'Europa, no?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: LAV Barcelona-França
De tots els meu clients que venien de Suïssa fa, diguem, set anys, si fa o no fa la meitat venien amb cotxe propi i la meitat amb tren. Ara venen en cotxe propi si han de passar més de deu dies a Tossa, i si no venen en avió i lloguen cotxe. Amb tren, ni un. Amb tots (el 100%) els que he pogut parlar del tema, cap no vindria amb un hipotètic TGV: els que venen en avió continuaran venint amb avió quan funcioni la LAV, i els que ho fan en cotxe continuaran venint amb cotxe. Bé, de fet m'han dit que sí que vindrien en TGV si els sortís a un preu semblant que el de l'avió, i jo afegeixo que en conseqüència vindran en avió.
La gent prefereix aixecar-se molt d'hora però dormir a casa abans de passar una nit a un trenhotel, per bé que estigui el servei. Parlo en general, és clar, jo preferiria el contrari, i probablement molts de nosaltres també.
La gent prefereix aixecar-se molt d'hora però dormir a casa abans de passar una nit a un trenhotel, per bé que estigui el servei. Parlo en general, és clar, jo preferiria el contrari, i probablement molts de nosaltres també.
Re: TrenHotels són EuroNight
Ja, però el que em vinc a referir també... és que l'EuroNight "Joan Miró", a Espanya siguent un mateix tren, tingui una denominació diferent a EuroNight; TrenHotel. De fet no sé ara com el denominen a França, però com a mínim la branca de Zurich, és anunciada precísament com a EuroNight.Guigui wrote:El TrenHotel Joan Miró (París-Barcelona) té la nomenclatura EN 477. Per tant, és una qüestió d'ús. Sembla que no és només en l'ample de via on Espanya no està homologada internacionalment.Jordi Freixas wrote:I per cert... com és que els Talgos TrenHotel de Renfe no reben també la denominació de EuroNight? Pel que veig, aquesta denominació és comuna a la resta d'Europa, no?
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
"Spain is different"
Si estem dient el mateix. Espanya, per singularitzar-se, ni tan sols és capaç d'utilitzar la mateixa nomenclatura que la resta de països europeus.Jordi Freixas wrote:Ja, però el que em vinc a referir també... és que l'EuroNight "Joan Miró", a Espanya siguent un mateix tren, tingui una denominació diferent a EuroNight; TrenHotel. De fet no sé ara com el denominen a França, però com a mínim la branca de Zurich, és anunciada precísament com a EuroNight.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: LAV Barcelona-França
http://www.acn.cat/webACN/detallNoticia ... cia=490466
S'inicien les obres del tram Girona-Figueres per explotar la línia ferroviària a nivell internacional
ACN // 13.05.2009 // 17.48 h
Girona (ACN).- L'Administració de Infraestructures Ferroviàries (ADIF) ha iniciat les obres d'adequació del tram Girona-Figueres de la línia entre Barcelona i Portbou per explotar-la a nivell internacional. Les obres consistiran en la instal·lació d'un tercer carril i es modernitzaran les infraestructures. Les primeres actuacions han consistit en la presa de dades topogràfiques i en canalitzar les instal·lacions de seguretat i comunicacions. També s'ha iniciat el trasllat de les primeres 2.250 travesses de les 20.000 que es necessitaran, a la base de muntatge de Flaçà. El contracte d'obres va ser adjudicat per un import de gairebé 94 milions d'euros.
S'inicien les obres del tram Girona-Figueres per explotar la línia ferroviària a nivell internacional
ACN // 13.05.2009 // 17.48 h
Girona (ACN).- L'Administració de Infraestructures Ferroviàries (ADIF) ha iniciat les obres d'adequació del tram Girona-Figueres de la línia entre Barcelona i Portbou per explotar-la a nivell internacional. Les obres consistiran en la instal·lació d'un tercer carril i es modernitzaran les infraestructures. Les primeres actuacions han consistit en la presa de dades topogràfiques i en canalitzar les instal·lacions de seguretat i comunicacions. També s'ha iniciat el trasllat de les primeres 2.250 travesses de les 20.000 que es necessitaran, a la base de muntatge de Flaçà. El contracte d'obres va ser adjudicat per un import de gairebé 94 milions d'euros.
- trensmat
- N9
- Posts: 1593
- Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
- Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
Adif inicia los trabajos previos de adaptación al ancho inte
Adif inicia los trabajos previos de adaptación al ancho internacional del tramo Gerona-Figueras
La circulación de trenes de ancho internacional se realizará por la vía que habitualmente utilizan los trenes que circulan en dirección Francia
Adif ha iniciado las obras de adecuación y tratamiento integral del tramo Gerona-Figueras, de la línea de ancho convencional Barcelona-Portbou, para su explotación en ancho internacional. Las obras consistirán en la instalación de un tercer carril en una de las vías para la circulación de trenes de ambos anchos en este tramo, en el que además se modernizará la infraestructura.
(18/05/2009) Adif ha iniciado las obras de adecuación y tratamiento integral del tramo Gerona-Figueras, de la línea de ancho convencional Barcelona-Portbou, para su explotación en ancho internacional. Las obras consistirán en la instalación de un tercer carril en una de las vías para la circulación de trenes de ambos anchos en este tramo, en el que además se modernizará la infraestructura.
Las primeras actuaciones consisten en la toma de datos topográficos, el acondicionamiento de las zonas en las que se acopiará el material necesario para las obras, la ejecución de canalizaciones de instalaciones de seguridad y comunicaciones en San Miguel de Fluviá, Flaçá y la terminal de mercancías de Gerona, y la adecuación de la base de montaje, situada en Flaçá.
Paralelamente, se ha iniciado el transporte de las primeras 2.250 traviesas del tipo AM-05, aptas para los dos anchos, de las 20.000 que se colocarán en total en el trayecto Gerona-Celrá y cuyo montaje comenzará durante las próximas semanas.
Las obras consistirán en la instalación de un tercer carril en una de las vías para la circulación de trenes de ambos anchos en este tramo, en el que además se modernizará la infraestructura (vía, electrificación y señalización) con el objetivo de optimizar sus parámetros de fiabilidad y seguridad, lo que redundará en una significativa mejora de la explotación ferroviaria.
Actuaciones
La longitud del tramo es de 41 kilómetros, que discurren en dirección norte entre en el sector sur de la terminal de mercancías de Gerona y el sur de la variante de Figueras, cuyas obras ejecuta el Ministerio de Fomento. La circulación de trenes de ancho internacional (1.435 mm) se realizará únicamente por la vía que habitualmente utilizan los trenes que circulan en dirección Francia.
Para la ejecución de este proyecto, cuyo contrato de obras fue adjudicado por un importe de 93.833.070,68 euros, se realizarán diversos trabajos, entre los que figuran la construcción de dos nuevos apartaderos en ancho internacional, la ampliación de la plataforma de vía, la demolición de muros, mejoras del drenaje longitudinal y transversal, la ampliación de pasos inferiores y la construcción de uno nuevo en el término municipal de Celrá, así como el refuerzo de tres tramos metálicos situados sobre los ríos Onyar, Ter y Fluviá, además de la reposición de servicios y servidumbres.
También se acometerá la modernización integral de la superestructura. De este modo, se renovará el balasto (capa de piedra que sustenta la vía) en el trayecto entre Celrá y la variante de Figueras, se instalarán traviesas aptas para tres hilos y se montarán tres carriles en toda la longitud del tramo previsto para ancho mixto tanto en la vía que utilizan habitualmente los trenes en dirección Francia, como en una de las vías de estacionamiento de la estación de Gerona.
Por su parte, la vía por la que circulan los servicios en dirección Barcelona mantendrá el actual ancho convencional (1.668 mm), y se montarán dos carriles, además de traviesas polivalentes. Asimismo, se adecuarán al ancho mixto todas las estaciones comprendidas en este trayecto. Las operaciones en vía se complementarán con la instalación de los desvíos (unión de dos desvíos) y aparatos de dilatación en tramos metálicos.
De forma paralela, se realizarán las adaptaciones necesarias del sistema de electrificación para permitir las circulaciones de ancho mixto. Respecto a las instalaciones de seguridad y comunicaciones, se dotará al trayecto de la señalización necesaria para que puedan circular trenes en ambos sentidos indistintamente, mediante la implantación del sistema de banalización.
Además, se instalarán siete enclavamientos electrónicos y los bloqueos asociados (dispositivos de seguridad para la regulación del tráfico que impiden que dos trenes utilicen simultáneamente un mismo tramo), así como un sistema de banalización que permite circulaciones en ambos sentidos por una misma vía con plenas garantías de seguridad. Los nuevos sistemas, complementados con la instalación de circuitos de vía de audiofrecuencia (instalaciones eléctricas asociadas a la regulación del tráfico que se activan al paso de los trenes por determinados puntos), serán telemandados por el Control de Tráfico Centralizado (CTC) de Barcelona.
La circulación de trenes de ancho internacional se realizará por la vía que habitualmente utilizan los trenes que circulan en dirección Francia
Adif ha iniciado las obras de adecuación y tratamiento integral del tramo Gerona-Figueras, de la línea de ancho convencional Barcelona-Portbou, para su explotación en ancho internacional. Las obras consistirán en la instalación de un tercer carril en una de las vías para la circulación de trenes de ambos anchos en este tramo, en el que además se modernizará la infraestructura.
(18/05/2009) Adif ha iniciado las obras de adecuación y tratamiento integral del tramo Gerona-Figueras, de la línea de ancho convencional Barcelona-Portbou, para su explotación en ancho internacional. Las obras consistirán en la instalación de un tercer carril en una de las vías para la circulación de trenes de ambos anchos en este tramo, en el que además se modernizará la infraestructura.
Las primeras actuaciones consisten en la toma de datos topográficos, el acondicionamiento de las zonas en las que se acopiará el material necesario para las obras, la ejecución de canalizaciones de instalaciones de seguridad y comunicaciones en San Miguel de Fluviá, Flaçá y la terminal de mercancías de Gerona, y la adecuación de la base de montaje, situada en Flaçá.
Paralelamente, se ha iniciado el transporte de las primeras 2.250 traviesas del tipo AM-05, aptas para los dos anchos, de las 20.000 que se colocarán en total en el trayecto Gerona-Celrá y cuyo montaje comenzará durante las próximas semanas.
Las obras consistirán en la instalación de un tercer carril en una de las vías para la circulación de trenes de ambos anchos en este tramo, en el que además se modernizará la infraestructura (vía, electrificación y señalización) con el objetivo de optimizar sus parámetros de fiabilidad y seguridad, lo que redundará en una significativa mejora de la explotación ferroviaria.
Actuaciones
La longitud del tramo es de 41 kilómetros, que discurren en dirección norte entre en el sector sur de la terminal de mercancías de Gerona y el sur de la variante de Figueras, cuyas obras ejecuta el Ministerio de Fomento. La circulación de trenes de ancho internacional (1.435 mm) se realizará únicamente por la vía que habitualmente utilizan los trenes que circulan en dirección Francia.
Para la ejecución de este proyecto, cuyo contrato de obras fue adjudicado por un importe de 93.833.070,68 euros, se realizarán diversos trabajos, entre los que figuran la construcción de dos nuevos apartaderos en ancho internacional, la ampliación de la plataforma de vía, la demolición de muros, mejoras del drenaje longitudinal y transversal, la ampliación de pasos inferiores y la construcción de uno nuevo en el término municipal de Celrá, así como el refuerzo de tres tramos metálicos situados sobre los ríos Onyar, Ter y Fluviá, además de la reposición de servicios y servidumbres.
También se acometerá la modernización integral de la superestructura. De este modo, se renovará el balasto (capa de piedra que sustenta la vía) en el trayecto entre Celrá y la variante de Figueras, se instalarán traviesas aptas para tres hilos y se montarán tres carriles en toda la longitud del tramo previsto para ancho mixto tanto en la vía que utilizan habitualmente los trenes en dirección Francia, como en una de las vías de estacionamiento de la estación de Gerona.
Por su parte, la vía por la que circulan los servicios en dirección Barcelona mantendrá el actual ancho convencional (1.668 mm), y se montarán dos carriles, además de traviesas polivalentes. Asimismo, se adecuarán al ancho mixto todas las estaciones comprendidas en este trayecto. Las operaciones en vía se complementarán con la instalación de los desvíos (unión de dos desvíos) y aparatos de dilatación en tramos metálicos.
De forma paralela, se realizarán las adaptaciones necesarias del sistema de electrificación para permitir las circulaciones de ancho mixto. Respecto a las instalaciones de seguridad y comunicaciones, se dotará al trayecto de la señalización necesaria para que puedan circular trenes en ambos sentidos indistintamente, mediante la implantación del sistema de banalización.
Además, se instalarán siete enclavamientos electrónicos y los bloqueos asociados (dispositivos de seguridad para la regulación del tráfico que impiden que dos trenes utilicen simultáneamente un mismo tramo), así como un sistema de banalización que permite circulaciones en ambos sentidos por una misma vía con plenas garantías de seguridad. Los nuevos sistemas, complementados con la instalación de circuitos de vía de audiofrecuencia (instalaciones eléctricas asociadas a la regulación del tráfico que se activan al paso de los trenes por determinados puntos), serán telemandados por el Control de Tráfico Centralizado (CTC) de Barcelona.
- canalcole
- N9
- Posts: 2074
- Joined: Friday 03/10/2008 19:23
- Facebook: XavierMartinezVidal
- Location: PENEDÈS
- Contact:
Font de la notícia
Aqui la tens: http://www.vialibre-ffe.com/noticias.as ... 71&cs=infrGuigui wrote:Font?
- cristian26
- N7
- Posts: 544
- Joined: Saturday 24/11/2007 20:00
- Location: Granollers
Re: LAV Barcelona-França
Cal fer tant d'enrenou i gastar ni més ni menys que quasi 94 milions d'euros per adaptar només una sola via a ample UIC amb tercer carril si en tres anys la LAV, en teoria, ja hauria de ser una realitat?
Per què amb només una via no sé què en pensen fer...
Per què amb només una via no sé què en pensen fer...
Qui té el cul llogat, no seu quan vol.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Potineries
L'estiracordetes, el que saben fer més bé des de fa anys. Aquest és el país de les solucions "del chispa", del manetes de torn, que t'arregla un senyor sarau amb quatre pegots fins que es torni a desfer... I així anem.cristian26 wrote:Per què amb només una via no sé què en pensen fer...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: LAV Barcelona-França
Realment... si axò de que només s'adaptarà una sola via és cert, potser seria millor que directament adaptéssin aquesta via a ample UIC i ho féssin funcionar com a doble via única.
Si és que la qüestió és embolicar les coses...
Si és que la qüestió és embolicar les coses...
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Via única, no!
I el trànsit de regionals i mercaderies? I de rodalia a partir de Maçanet, St. Celoni i Granollers?Jordi Freixas wrote:Realment... si axò de que només s'adaptarà una sola via és cert, potser seria millor que directament adaptéssin aquesta via a ample UIC i ho féssin funcionar com a doble via única.
El tercer carril ja és una potineria, prop de 100 milions malgastats per la incapacitat crònica de complir terminis, i ja afectarà prou el trànsit ferroviari a la línia de Figueres. Però, a sobre, treure tota una via per al trànsit que ja hi circula, seria directament el caos.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: LAV Barcelona-França
No no!!! Em referia només al tram afectat per la via de doble ample. Evidentment la solució coherent hauria de ser fer la DOBLE VIA en doble ample i deixar-se d'hosties, però clar... posats a complicar les coses, millor que ja en tindriem prou amb dos colls d'ampolla entre Girona i Figueres.
No seria millor això que haver de tenir una doble via, sobre la qual una seria d'un sol sentit, mentre que l'altra seria de tres sentits (el sentit contrari a l'altra via + els dos sentits dels trens criculant pel tercer rail)?
No seria millor això que haver de tenir una doble via, sobre la qual una seria d'un sol sentit, mentre que l'altra seria de tres sentits (el sentit contrari a l'altra via + els dos sentits dels trens criculant pel tercer rail)?
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Tram afectat
És que el tram afectat és Barcelona-Figueres. Gairebé res.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.