Millores a passos a nivell de Catalunya

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Millores a passos a nivell de Catalunya

Post by metring »

http://www.avui.cat/article/barcelona/5 ... lunya.html

Destinen quasi 2 milions d'euros per incrementar la seguretat de 16 passos a nivell dels trens a Catalunya

L'Administrador de Infraestructures Ferroviàries (Adif) millorarà la seguretat a nivell en diferents línies de tren de la xarxa convencional de Catalunya mitjançant la instal·lació de terres antilliscants fets de cautxú.

Barcelona Ult. Act. 22.04.2009 - 17:59 hs

L'Administrador de Infraestructures Ferroviàries (Adif) millorarà la seguretat a nivell en diferents línies de tren de la xarxa convencional de Catalunya mitjançant la instal·lació de terres antilliscants fets de cautxú. El pressupost destinat per dur a terme aquest projecte ascendeix a 1.886.344,4 d'euros. Les obres consistiran en substituir els actuals passos de fusta o d'asfalt per altres fetes amb la tecnologia 'Strail', que es basa en estructures modulars de cautxú d'alta capacitat antilliscant, inclús en condicions meteorològiques adverses. D'aquesta manera, es millora les condicions de seguretat per al tràfic de persones, vehicles i trens.

En total, el projecte inclou millores a 16 passos a nivell, vuit estan situats a la província de Barcelona, set a Girona i una a Tarragona. A Barcelona, els treballs es duran a terme a Santa Perpètua de Mogoda i Granollers, a la línia Barcelona-Ripoll; a Pineda de Mar i Tordera, a la línia Barcelona-Mataró-Maçanet, i a Castellgalí, Sant Vicenç de Castellet i Castellbell El Vilar, a la línia Barcelona-Manresa-Lleida. A la demarcació de Girona, la millora es centrarà als passos a nivell situats a Campdevànol i Puigcerdà, a la línia Barcelona-Puigcerdà; a Caldes de Malavella, Flaçà i Garrigàs, a la línia Barcelona-Portbou, i a Maçanet de la Selva, a la línia de Barcelona-Mataró-Maçanet. Per últim, a la província de Tarragona, es millorarà la seguretat al pas a nivell situat a Reus, a la línia de Lleida-Reus-Barcelona.Dins d'aquestes actuacions, Adif té previst incrementar la seguretat en un total de 76 passos a nivell de la seva xarxa a l'estat espanyol amb la quantitat de 5.803.278,4 euros.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: 2 milions per incrementar la seguretat de 16 passos a nivell

Post by metring »

http://www.diaridegirona.cat/secciones/ ... aPuigcerda

Adif millora la seguretat de 30 passos a nivell de la línia Barcelona-Puigcerdà

Foment destina 1,6 milions per suprimir el pas a nivell de Planoles amb un viaducte per a vehicles.

GIRONA | DDG
Adif va anunciar ahir que millorarà la seguretat en 30 passos a nivell de la línia de tren Barcelona-Ripol-Puigcerdà, que és d'ample convencional, en el marc del Pla de Dinamització de l'Economia i l'Ocupació del Govern. Les millores inclouen la instal·lació de dispositius que permetran conèixer en temps real el funcionament del sistema de protecció del pas a nivell i detectar possibles incidències immediatament de manera que, segons Adif, les avaries se solucionaran amb major rapidesa.
Aquesta actuació, que centralitzarà tota la informació dels passos a nivell, forma part d'un contracte licitat per Adif per millorar la seguretat en 263 passos de tot l'Estat, i compta amb una inversió de 5 milions d'euros.

Planoles, 1,6 milions
En aquest sentit, el Ministeri de Foment va informar que ja s'ha adjudicat les obres per suprimir el pas a nivell de Planoles. El pressupost és de 1,64 milions d'euros.
L'actuació consisteix en la construció d'un pas superior per vehicles i un pas inferior per a vianants. Una obra que també forma part del Pla de Supressió i millora dels Pasos a Nivell que Foment va posar en marxa el 2005 amb un pressupost de 1.320 milions d'euros. Aquest pla de modernització també recull obres a Ripoll, Ribes de Freser, Toses, la Molina, Planoles, Campdevànol o Puigcerdà, entre d'altres.
Altaria_Trianilla
N7
N7
Posts: 454
Joined: Wednesday 10/05/2006 22:03
Location: Sabadell ( Barcelona )
Contact:

Re: 2 milions per incrementar la seguretat de 16 passos a nivell

Post by Altaria_Trianilla »

metring wrote: Foment destina 1,6 milions per suprimir el pas a nivell de Planoles amb un viaducte per a vehicles.
:x :x Amb el trànsit ferroviari que suporta la línia està totalment justificat gastar-se 1'6 milions d'euros en suprimir aquest perillossísim pas a nivell.

:) o :'(
Image
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Post by metring »

http://diarimaresme.com/index.php?optio ... 9&Itemid=8

Milloraran la seguretat de 12 passos a nivell de la línia Barcelona-Mataró-Maçanet

18.05.09
Adif ha licitat un contracte d'obres per a millorar la seguretat i la protecció de 12 passos a nivell de la línia d'ample convencional Barcelona-Mataró-Maçanet. També, s'instal·laran dispositius que controlaran el seu funcionament i detectaran possibles incidències.

12 passos

Concretament, els treballs en aquesta línia es duran a terme en 12 passos a nivell, 6 dels quals situats a Tordera i la resta a Santa Pol de Mar, Calella, Pineda de Mar, Malgrat de Mar, Fogars de Tordera i Maçanet de la Selva.

Objectiu

Segons Adif, l'objectiu d'aquesta actuació, finançada amb càrrec al Pla de Dinamització de l'Economia i l'Ocupació aprovat pel Govern estatal, "és la centralització de la informació de registradors de passos a nivell de diverses línies". Aquests passos són de classe "B" (protegits amb senyals lluminoses i acústiques) i classe "C" (protegits amb semibarreras, dobles semibarreras o barreres, automàtiques o enclavades).

Temps real

Segons informa la companyia ferroviària, "amb aquesta actuació es podrà conèixer en temps real el funcionament del sistema de protecció del pas a nivell i detectar possibles incidències de manera immediata, cosa que permetrà actuar sobre ells amb més rapidesa, optimitzant el temps de resposta per a que la instal·lació funcioni amb normalitat". D'aquesta manera, segons Adif, s'agilitarà la resolució de possibles avaries, ja que es coneixeran a priori els elements que presenten alguna anormalitat. A més, s'avisarà al personal de manteniment a través de GSM-R, el sistema de comunicacions inalàmbriques desenvolupat específicament per a aplicacions ferroviàries. També, s'establirà un registre històric centralitzat de cada instal·lació de protecció, que contribuirà a l'establiment de programes de manteniment de caràcter preventiu.

Licitació global

Aquesta actuació forma part d'un contracte licitat per Adif a nivell estatal per augmentar la seguretat de 263 passos de la xarxa convencional d'interès general per un import global d'uns 5 milions d'euros.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Redundàncies

Post by Guigui »

Un periodista wrote:passos a nivell de la línia d'ample convencional
És que passos a nivell d'una LAV, ja seria la repera... :roll:
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: Redundàncies

Post by victorcasta »

Guigui wrote:
Un periodista wrote:passos a nivell de la línia d'ample convencional
És que passos a nivell d'una LAV, ja seria la repera... :roll:
No et pensis. L'accés actual a Valladolid de la LAV és provisional (fins que es construeixi l'estació soterrada) i es poden veure ànecs creuant passos a nivell.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

UIC sí, LAV no

Post by Guigui »

victorcasta wrote:No et pensis. L'accés actual a Valladolid de la LAV és provisional (fins que es construeixi l'estació soterrada) i es poden veure ànecs creuant passos a nivell.
Però, estrictament parlant, no és LAV.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
UT596001
N10
N10
Posts: 3664
Joined: Monday 02/05/2005 15:44

Re: Millores a passos a nivell de Catalunya

Post by UT596001 »

Guigui wrote:
Un periodista wrote:passos a nivell de la línia d'ample convencional
És que passos a nivell d'una LAV, ja seria la repera... :roll:
La línia Madrid-Sevilla durant el seu primer anyet de vida en va tenir un en plena línia :D
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

La repera

Post by Guigui »

UT596001 wrote:La línia Madrid-Sevilla durant el seu primer anyet de vida en va tenir un en plena línia :D
Doncs això, la repera. Vist només al país de Pepe Gotera y Otilio. :boig2
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Millores a passos a nivell de Catalunya

Post by genissimon »

UT596001 wrote:La línia Madrid-Sevilla durant el seu primer anyet de vida en va tenir un en plena línia :D
Si la memòria no em falla, a les proximitats de l'estació de Ciudad Real. A més, limitat a 155 Km/h (*).

També hi havia una forta limitació de velocitat per una corba i contracorba provisional a la línia (crec que a Puertollano).

* per llei els trens han d'anar a menys de 160 Km/h al passar per un pas a Nivell.

Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Millora de passos entre andanes

Post by metring »

http://www.lavanguardia.es/ciudadanos/n ... lunya.html

Adif mejorará la seguridad de los pasos entre andenes en 47 estaciones de Catalunya


Instalaron un nuevo sistema dotado de pavimento antideslizante de caucho y muy resistentes a la meteorología

18/03/2010 | Actualizada a las 12:47h | Ciudadanos

Barcelona. (EUROPA PRESS).- Adif mejorará la seguridad de los pasos entre andenes en 47 estaciones de Catalunya instalando un nuevo sistema dotado de pavimento antideslizante de caucho. En un comunicado Adif informó de que estos nuevos pasos "ofrecen una mayor seguridad y mejores prestaciones".

Los pasos de caucho son antideslizantes y muy resistentes a la meteorología, por lo que Adif asegura que se optimiza su mantenimiento. Además ofrecen un excelente aislamiento eléctrico. En Catalunya se instalarán un total de 62 pasos dotados de esta tecnología en 47 estaciones, de las cuales 37 están en la provincia de Barcelona, 7 en Tarragona y 3 en Girona. Además se eliminarán cuatro pasos enmaderados u hormigonados.

Los trabajos se inscriben en un contrato licitado por Adif para la renovación, adaptación a personas con discapacidad y supresión de pasos entre andenes, con un presupuesto global de 4.954.801,1 euros en 228 estaciones de la Red Ferroviaria de Interés General.

Las actuaciones están incluidas en el Plan de Seguridad en la Circulación 2010, basado en un estudio de las Gerencias Territoriales de Seguridad en la Circulación y siguiendo las directrices del procedimiento de Evaluación y Gestión de Riesgos establecido en el Sistema de Gestión de Seguridad en la Circulación de Adif.

Actualmente existen en la red convencional española más de 400 pasos de caucho antideslizantes en los que, desde su instalación, no se ha producido ningún tipo de incidente, asegura Adif.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Millores a passos a nivell de Catalunya

Post by metring »

http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... 6915.shtml

Seguretat ferroviària | revisió a una trama clau del transport públic

La meitat de les estacions de tren sols tenen passos per creuar arran de via

La xarxa de rodalies de Barcelona concentra la majoria d'accessos exempts de qualsevol risc
95 de les 200 instal·lacions catalanes sí que estan dotades d'enllaços subterranis o elevats


Dilluns, 9 de agost del 2010
RAFAEL MORALES / Barcelona

La meitat de les estacions i baixadors de Renfe que gestiona l'empresa pública Adif a Catalunya, exactament 105 de 200 (el 52%), tenen passos a nivell que els passatgers han d'utilitzar per canviar d'andana, abandonar l'estació o passar-hi simplement per travessar d'un costat a l'altre de la població. Aquesta és la conclusió a què ha arribat EL PERIÓDICO després de revisar les 200 estacions de la xarxa, ja que Adif no va proporcionar al diari aquesta informació.

És a dir, els passatgers disposen de passos elevats o subterranis que eviten el risc que sempre comporta creuar la via en 95 de les 200 estacions de la xarxa. Aquest tipus d'instal·lacions per evitar que els passatgers trepitgin les vies van prendre especial rellevància després de l'accident de la revetlla de Sant Joan a Castelldefels, en què van morir 12 joves, i el de dilluns passat a Torelló (Osona), en què va morir una dona. En tots dos casos, el motiu de la tragèdia va ser la imprudència. A Castelldefels, el baixador comptava amb un pas inferior de construcció recent. A Torelló, la víctima passava d'una andana a l'altra per un pas que compleix amb les normes de seguretat. Aquest pas, dotat de rampes i un terra antilliscant que milloren la seguretat i faciliten el pas de les persones sobre els rails, és l'única manera de passar d'andana a andana a Torelló i en desenes d'altres estacions catalanes.

RODALIES La majoria dels passos segurs (elevats o subterranis) es concentren a les grans estacions i a les de la xarxa de rodalies de Barcelona. Malgrat això, són moltes les poblacions importants que només disposen a les seves estacions de passos que obliguen a travessar per sobre de les vies. És el cas de Tàrrega (Urgell), Manlleu (Osona), Valls (Alt Camp), Salou (Tarragonès) i Cambrils (Baix Camp).

Al tram que va des de l'estació de Granollers-Canovelles fins a Puigcerdà, totes les estacions menys la de Vic tenen un pas de vianants de característiques semblants al de Torelló. Alguns, però, encara mantenen les velles travesses de fusta. De totes maneres, hi ha sis estacions que disposen d'una sola via i per tant no cal un pas per a vianants.

LÍNIES DE VIA ÚNICA / Existeixen altres línies de la xarxa secundària –amb via única i poc trànsit de trens– on la majoria de les estacions només tenen passos en superfície perquè gairebé no s'utilitzen o, simplement, perquè no són necessaris. Aquest és el cas de la línia que va des de Reus fins a l'interior per les poblacions de Flix i Ascó (Ribera d'Ebre).

Adif compta amb un Pla d'Accessibilitat que té l'objectiu de garantir «la plena autonomia en l'accés a les seves estacions» al 90% dels viatgers el 2012 i al 100% el 2014. L'empresa informa en un comunicat que des del 2005 ha invertit 507 milions d'euros «en la construcció, modernització i millora dels accessos en 186 estacions de Catalunya, el 92% del total».

Aquesta setmana, precisament, Adif va finalitzar la primera fase de les obres per millorar els accessos a l'estació de Caldes d'Estrac (Maresme) amb un pressupost de 355.000 euros. En la segona fase està projectat construir un pas inferior amb ascensor i escales mecàniques.

UNA XARXA ABANDONADA Ricard Riol, president de l'associació Promoció del Transport Públic (PTP), considera que, tot i que els últims anys s'estan fent moltes obres de millora, «és urgent una reforma» de la majoria de passos existents. «La xarxa ha estat abandonada durant gairebé 30 anys», justifica.

Riol recorda com un important avanç que el nou pla de rodalies prevegi que totes les estacions han de tenir passos segurs i adaptats per a persones que van en cadira de rodes. «L'important és que hi hagi passos segurs, informació i que estiguin adaptats per a persones amb minusvalidesa», destaca.

http://www.elperiodico.cat/resources/pd ... 264734.pdf
User avatar
Pere
N9
N9
Posts: 1566
Joined: Tuesday 14/03/2006 19:55
Location: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Re: Millores a passos a nivell de Catalunya

Post by Pere »

metring wrote: Al tram que va des de l'estació de Granollers-Canovelles fins a Puigcerdà, totes les estacions menys la de Vic tenen un pas de vianants de característiques semblants al de Torelló. Alguns, però, encara mantenen les velles travesses de fusta. De totes maneres, hi ha sis estacions que disposen d'una sola via i per tant no cal un pas per a vianants.
I per què no citen Parets del Vallès, Mollet Santa Rosa i Montcada Ripollet ?
Tenen tant o més trànsit de viatgers que les estacions de Canovelles en amunt...
User avatar
UT440_132M
N10
N10
Posts: 3951
Joined: Monday 03/03/2008 17:18
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contact:

Pas inferior a Puigcerdà

Post by UT440_132M »

Segons fonts ben informades, en breu han de començar els treballs per construïr un pas subterrani a Puigcerdà, per creuar les vies. :cop
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Millores a passos a nivell de Catalunya

Post by metring »

http://www.elperiodico.com/es/noticias/ ... 6659.shtml

Estaciones de tren sin nivel en Catalunya

Lunes, 9 de agosto del 2010

Dos tragedias ferroviarias recientes –la muerte de 12 jóvenes en la verbena de Sant Joan en Castelldefels y la de una mujer el lunes pasado en Torelló– han planteado la cuestión de la seguridad en las estaciones de tren en Catalunya.

Un chequeo hecho por este diario, ante la negativa de Adif a proporcionar información detallada :? , indica que la mitad de las estaciones no disponen de pasos elevados o subterráneos para atravesar las vías. En concreto, en 105 de las 200 estaciones o apeaderos de Renfe hay que cruzar las vías a nivel, mientras que 95 cuentan con pasos a distinto nivel, lo que garantiza la seguridad.

No se trata de que todas las estaciones tengan que disponer de pasos elevados o subterráneos porque, en muchas ocasiones, la escasa frecuencia del paso de trenes no justifica el gasto, pero hay algunos casos que llaman la atención, al tratarse de poblaciones grandes o de localidades costeras con gran afluencia de visitantes e intenso tráfico ferroviario. Tàrrega, Manlleu, Valls, Salou y Cambrils son las localidades en las que se echa en falta la construcción de pasos a distinto nivel, pese a que la normativa actual solo obliga a instalarlos en las nuevas estaciones. En las estaciones antiguas, la norma exige únicamente la colocación de carteles que adviertan del peligro de cruzar las vías.

La inexistencia de pasos a distinto nivel en las poblaciones importantes mencionadas se entiende menos si consideramos que Adif, la empresa gestora de infraestructuras de Renfe, asegura haber invertido, desde el 2005 hasta la fecha, 507 millones de euros «en la construcción, modernización y mejora de los accesos en 186 estaciones de Catalunya, el 92% del total».

La mejora de la seguridad en las estaciones de tren es un objetivo deseable, aunque, lamentablemente, eso no impida que se cometan imprudencias que pueden costar accidentes graves. Para demostrarlo están los dos últimos, el de Torelló –donde el paso cumplía las normas de seguridad– y, sobre todo, el de Castelldefels, que contaba con un paso subterráneo perfectamente señalizado que no fue tenido en cuenta a causa de una imprudencia masiva de los pasajeros, como acaba de ratificar la justicia al archivar el caso.

http://www.elperiodico.com/es/noticias/ ... 6930.shtml

El nuevo reglamento obliga a construir accesos solo en las nuevas instalaciones

Lunes, 9 de agosto del 2010

La actual normativa vigente respecto a la seguridad en las estaciones recoge de forma explícita la obligatoriedad de habilitar pasos subterráneos en las infraestructuras de nueva creación. En el caso de las estaciones antiguas que no están dotadas de pasos inferiores, la normativa obliga a colocar carteles que adviertan del peligro de los trenes al cruzar las vías.

Además de los carteles que anuncian el peligro del tren, los maquinistas que conducen los convoyes están obligados a activar el claxon del tren cuando se acercan a una estación. También suelen ser habituales los mensajes disuarios a través del servicio de megafonía, pero algunos pasajeros se quejan de que a veces no se entienden o no siempre se dan.

http://www.elperiodico.com/es/noticias/ ... 6793.shtml

El telón de hierro

Las vías del tren parten Salou en dos en pleno centro de la localidad

Peatones y vehículos deben cruzar a través de un paso a nivel controlado por un semáforo

Lunes, 9 de agosto del 2010 J. M. PLANA
SALOU

Salou (Tarragonès), la ciudad más turística de Tarragona, está partida en dos por las vías del tren. Miles de personas y de vehículos las cruzan cada día. Más pronto o más tarde, hay que pasar al otro lado. Por encima de la frontera, está el mercado, el ayuntamiento, la Policía Local, el auditorio, la zona deportiva, la biblioteca, los colegios. Abajo, están las playas, el paseo marítimo, la parada de taxis y el bullicio turístico de tiendas, restaurantes, hoteles, bares y heladerías.

Unos aguardan con paciencia a que se levanten las barreras del paso a nivel. Reloj en mano, son 10 minutos. Otros pasan con más o menos rapidez. «Siempre miro dos veces antes de cruzar y voy a la carrera; si no, se nos pasaría el verano esperando», dice María Angustias Latorre. Esta zaragozana es una veterana de Salou. «Hace 26 años que venimos y siempre he oído que las quitarán, pero ya no hacemos ni caso», explica.

Tan enraizado está el paso de peatones entre las vías que incluso la propia estación está dividida por dos calles que la atraviesan de un lado a otro. A ello hay que sumar los distintos pasos en superficie que enlazan los andenes entre las cuatro vías. Por esos raíles circulan cada día 20 trenes (10 en cada sentido) de la línea Barcelona-Valencia, además del tráfico de mercancías y el de trenes de alta velocidad que atraviesan Salou sin parar.

La probabilidad impone aquí su ley: las calles Guillem de Claramunt y Gandesa son un sector negro de atropellos mortales de tren. A Vicente Aguador aún le tiembla la voz al recordar un accidente del que fue testigo un agosto de hace tres años. «Era una señora mayor. Le gritábamos mientras el tren se acercaba y ella ni se enteró; fue tremendo», susurra, más que explicar.

Seguridad alta

Manolo Rodríguez, coordinador de normativa y seguridad en circulación del sindicato de maquinistas Semaf, también usa el adjetivo «tremendo». En su caso, para lamentarse: «Nuestros niveles de seguridad son los más altos de Europa, pero no podemos controlar cuándo ni dónde se le ocurrirá cruzar a alguien». Su línea es la Barcelona-Valencia y asegura que «en Salou y Cambrils hay un volumen desmesurado de gente atravesando a su aire». «Vamos siempre con el corazón en un puño», añade, antes de detallar que un tren que circula a 100 kilómetros por hora y remolca 900 toneladas recorre 1.000 metros antes de detenerse. «Los trenes de viajeros pesan menos, pero su distancia de frenada es de entre 600 y 800 metros; los de alta velocidad necesitan 2.000 metros». Con estas cifras, la «gente debe entender que un tren no puede pararse enseguida, ni tampoco podemos esquivar nada».

El responsable de seguridad de Semaf cree que habría que «volver a enseñar los peligros de la vía del tren. Antes se ponía mucho interés en la prevención y ahora esa conciencia se ha perdido; baja el civismo y suben las prisas, pero lo que no cambia es que el tren siempre pasa por la vía».

Días contados

Lo que no pasa siempre por el mismo sitio es la propia vía. En Salou está previsto que la estación urbana desaparezca cuando, en el 2012, llegue la alta velocidad con el tramo del corredor del Mediterráneo Tarragona-Vandellòs. Adif apuesta por reformar y ampliar el apeadero de Port Aventura.

«Adif nos cede los derechos urbanísticos de las seis hectáreas que se liberarán a lo largo de dos kilómetros», se congratula el alcalde, el independiente Pere Granados. La intención municipal es crear una rambla y urbanizar toda la zona con un «ambicioso plan de servicios», apostilla el edil de Urbanismo, Marc Montagut (CiU). El temor es ahora que no se cumplan los plazos, «se quite la vía y no quede nada en pleno centro. No nos lo podemos permitir», añade. Malo si se queda, malo si se va.
twipsy
N6
N6
Posts: 173
Joined: Saturday 20/02/2010 20:11
Location: Terrassa

Re: Millores a passos a nivell de Catalunya

Post by twipsy »

precisament avui ha sortit a les noticies el pas a nivell de l'estacio de salou
Jacob.CH

Re: Pas inferior a Puigcerdà

Post by Jacob.CH »

Perdona, per creuar les vies, i arribar on??
User avatar
UT440_132M
N10
N10
Posts: 3951
Joined: Monday 03/03/2008 17:18
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contact:

Re: Pas inferior a Puigcerdà

Post by UT440_132M »

Jacob.CH wrote:Perdona, per creuar les vies, i arribar on??
Igual que es fa en altres estacions, com per exemple Granollers Centre, és un pas inferior entre vies, que ja m'explicaran quin sentit té, com si hi passessin Talgos tot el dia a 250 km/h...
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a
Jacob.CH

Re: Millores a passos a nivell de Catalunya

Post by Jacob.CH »

M'he perdut

:nose :nose
User avatar
UT440_132M
N10
N10
Posts: 3951
Joined: Monday 03/03/2008 17:18
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contact:

Pas inferior

Post by UT440_132M »

Si que m'explico malament :x El que vull dir, és que a Puigcerdà, s'està construïnt, un pas inferior, per anar d'una andana a l'altra, igual que hi ha en estacions com, Granollers - Centre, Sant Celoni, Sant Vicenç de Calders, etc... per tal que la gent no creuï les vies al mateix nivell. El que en la meva modesta opinió és, llençar els diners de tots els contribuents.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a
Post Reply

Return to “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”