Euromed versus García Lorca a Valencia

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
User avatar
automotorserie 436
N7
N7
Posts: 557
Joined: Sunday 17/08/2008 20:47

Euromed versus García Lorca a Valencia

Post by automotorserie 436 »

¿Que nos vende RENFE con el EUROMED?

Barcelona Valencia en Euromed 3 horas, García Lorca, 3 horas 21 minutos...
Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona
User avatar
Santfeliuenc
N10
N10
Posts: 3520
Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
Location: Sant Andreu de la Barca, BL

Re: Euromed versus García Lorca a Valencia

Post by Santfeliuenc »

Hola,

Nos vende humo, y los 21 minutos de más es porque obligan al "García Lorca" a parar en algunos puntos y esperar que lo pasen (lo he vivido in situ dentro del "García Lorca"). De todas formas la línea entera de Barcelona a Valencia debería hacerse nuevecita y como parte del corredor Mediterráneo de AV donde se pudiera circular a la misma velocidad que entre Barcelona y Madrid. Entonces la distancia sería recorrida en poco más de 1 hora. Eso sí es competitivo.

Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: Euromed versus García Lorca a Valencia

Post by victorcasta »

Pues no veas el éxito que ha tenido este humo durante más de 10 años... Si vas en turista te dará lo mismo ir en Euromed, en Talgo o en Arco, pero si vas en preferente, en el Euromed tienes restauración en el asiento.
davida
N9
N9
Posts: 1800
Joined: Wednesday 04/05/2005 15:46
Contact:

Re: Euromed versus García Lorca a Valencia

Post by davida »

Igual que el 2007 es deia que l'AVE arribaria el 2007 a Barcelona, no fa gaire encara es deia oficialment que el 2009 estaria conectat el Corredor del Mediterrani amb la LAV a Camp de Tarragona. El 2006 ja estaven treballan en les obres pero sembla que fins el 2011 no hi ha res a fer, semblen les obres de la Sagrada Familia.,
Quasi estigui aquest enllaç CM - LAV serà en 2h en un tren d'ample Variable:
- Barcelona - Camp de Tarragona. 250km/h via LAV. En servei. Ample UIC
- Camp de Tarragona - L'Hospitalet de l'Infant. Teorics 220km/h en ATP, a la practica 200km/h ASFA200. En obres. Ample Iberic.
- L'Hospitalet de l'Infant - Castelló. Teorics 220km/h en ATP, a la practica 200km/h ASFA200. En servei. Ample Iberic. LAV segons standars de la UE.
- Castelló - Valenica. 160km/h. En Servei. Previst LAV en ample UIC per d'aqui uns anys.
Jordi Freixas

Re: Euromed versus García Lorca a Valencia

Post by Jordi Freixas »

Previst LAV en ample UIC per d'aqui uns anys.
Et deus referir a tot el tram en ample ibèric des de Camp de Tarragona fins a València, no?
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Corredor Mediterrani

Post by Guigui »

Jordi Freixas wrote:Et deus referir a tot el tram en ample ibèric des de Camp de Tarragona fins a València, no?
Es refereix al Corredor Mediterrani, que serà una realitat ves a saber quan.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Jordi Freixas

Re: Euromed versus García Lorca a Valencia

Post by Jordi Freixas »

I què passarà amb la via d'ample ibèric?
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Ample ibèric

Post by Guigui »

Jordi Freixas wrote:I què passarà amb la via d'ample ibèric?
Per a regionals, rodalies i mercaderies de menys urgència.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Jordi Freixas

Re: Euromed versus García Lorca a Valencia

Post by Jordi Freixas »

Ja, però... tenia entès que de cara al futur tram d'Alta Velocitat Tarragona - Castelló s'aprofitaria l'actual traçat reconvertit en ample UIC. Però ara amb el tema de la construcció de ramal en ample ibèric (previ pas per a un futur intercanviador) ja he perdut el compte.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Trams reaprofitables

Post by Guigui »

L'únic tram que podria ser reaprofitable és el que hi ha a l'alçada d'Alcalà de Xivert, que es va fer de nou no fa massa anys i que evita passar per Orpesa i altres localitats. Actualment, és utilitzat per tots els trens que no fan parada en aquestes estacions.

Tota la resta, seria de nova construcció.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Jordi Freixas

Re: Euromed versus García Lorca a Valencia

Post by Jordi Freixas »

Llavors què passaria amb tot el tram que es va fer de nova construcció des de Bandellòs, adaptat a velocitats altes?
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Per a convencional

Post by Guigui »

Jordi Freixas wrote:Llavors què passaria amb tot el tram que es va fer de nova construcció des de Bandellòs, adaptat a velocitats altes?
Ara no t'ho sé dir del cert, però no estaràs pas parlant del tram que va a parar directament al coll d'ampolla de via única que hi ha cap a L'Hospitalet de l'Infant? Si és així, millor que quedi per a serveis convencionals, ja que hi ha el vague compromís de desdoblar també aquest tram.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Jordi Freixas

Re: Euromed versus García Lorca a Valencia

Post by Jordi Freixas »

Sí, efectivament em referia a aquest tram, que casualment és el mateix tram a on anirà a parar el ramal que ha de connectar la línia d'Alta Velocitat ab el Corredor Mediterrani. Precísament per això ho preguntava.
User avatar
594-001-0
N6
N6
Posts: 296
Joined: Friday 06/05/2005 17:59

Re: Trams reaprofitables

Post by 594-001-0 »

Guigui wrote:L'únic tram que podria ser reaprofitable és el que hi ha a l'alçada d'Alcalà de Xivert, que es va fer de nou no fa massa anys i que evita passar per Orpesa i altres localitats. Actualment, és utilitzat per tots els trens que no fan parada en aquestes estacions.

Tota la resta, seria de nova construcció.
En Alcalá no hay ninguna variante y menos que evite Oropesa. Lo único que se hizo en su día fue rectificar algunas curvas que eran más cerradas, pero no hay nada más.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Orpesa

Post by Guigui »

594-001-0 wrote:En Alcalá no hay ninguna variante y menos que evite Oropesa. Lo único que se hizo en su día fue rectificar algunas curvas que eran más cerradas, pero no hay nada más.
Doncs jo no recordo haver passat mai per l'estació d'Orpesa amb Euromed, però sí (i parant-hi) amb Arco.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
594-001-0
N6
N6
Posts: 296
Joined: Friday 06/05/2005 17:59

Re: Orpesa

Post by 594-001-0 »

Guigui wrote:
594-001-0 wrote:En Alcalá no hay ninguna variante y menos que evite Oropesa. Lo único que se hizo en su día fue rectificar algunas curvas que eran más cerradas, pero no hay nada más.
Doncs jo no recordo haver passat mai per l'estació d'Orpesa amb Euromed, però sí (i parant-hi) amb Arco.
Pues pasar, pasan todos. Y si encima vas de noche justamente es el pueblo que más se nota, es inconfundible el luminoso de Marina D'Horror... :)
Jordi Freixas

Re: Euromed versus García Lorca a Valencia

Post by Jordi Freixas »

Jo, les vegades que he passat per allà de camí a València, la veritat és que no m'he quedat mai amb l'estació, però si que m'en recordo sempre de la cara de fàstic que faig quan veig de lluny tot el complex de Marica d'Or. :avall :avall :avall :avall :avall :avall :avall :avall :avall :boig :boig :boig :martell2 :martell2 :martell2 :cop :cop :cop :cop
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Estació d'Orpesa

Post by Guigui »

Vejam, us parlo de l'any 2002 (més o menys), i l'estació d'Orpesa es trobava al costat del mar, amb el rètol de l'edifici enrajolat. Serà que ja ha desaparegut i han desplaçat tot el traçat a l'interior? O m'ho estic figurant tot i la memòria m'està jugant una mala passada?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: Estació d'Orpesa

Post by victorcasta »

Guigui wrote:Vejam, us parlo de l'any 2002 (més o menys), i l'estació d'Orpesa es trobava al costat del mar, amb el rètol de l'edifici enrajolat. Serà que ja ha desaparegut i han desplaçat tot el traçat a l'interior? O m'ho estic figurant tot i la memòria m'està jugant una mala passada?
I tant. La variant d'Orpesa i Benicàssim es va inaugurar el 2003. Ara, les estacions d'aquestes dues localitats cauen a la quinta forca del nucli urbà.
Jordi Freixas wrote:Jo, les vegades que he passat per allà de camí a València, la veritat és que no m'he quedat mai amb l'estació, però si que m'en recordo sempre de la cara de fàstic que faig quan veig de lluny tot el complex de Marica d'Or.
Carai, no sabia que estava dedicat al turisme homosexual... :)
User avatar
594-001-0
N6
N6
Posts: 296
Joined: Friday 06/05/2005 17:59

Re: Euromed versus García Lorca a Valencia

Post by 594-001-0 »

La estación de Benicàssim si que la trasladaron al interior, pero la de Oropesa sigue estando donde siempre. La variante que inaguraron en 2003 empezaba a la salida de Oropesa lado Castellón (por donde está el puerto deportivo) y acaba en la estación de Las Palmas. Mientras que el antiguo trazado iba pegado al mar entre Oropesa y Benicàssim cruzando las urbanizaciones y el pueblo, el nuevo si que se desplazó hacia el interior igual que la estación de Benicàssim.

Aquí pongo alguna imagen de la estación de Oropesa.

Image

Image
Post Reply

Return to “Ferrocarril en general”