Rodalies es traspassarà a la Generalitat el gener de 2010
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Molta barra
Aquests impresentables, què es pensen? Si volen mobilitat, que marxin del nucli de Barcelona abans del traspàs, que encara tindran prou camp per córrer. Però si estan tan bé aquí, que s'adaptin al què hi haurà, que tampoc crec que els maltractin tant. Tampoc se'ls va veure protestar massa quan hi havia tot el desgavell de rodalia que no ha fet més que precipitar-ne el traspàs, oi?
És que se'ls veu massa el llautó...
És que se'ls veu massa el llautó...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Rodalies es traspassarà a la Generalitat el gener de 2010
Ja comença a fartar que des de madrid sempre vagin en contra nostra. "els sindicats que tenen més pès a Madrid"...
Cada dia provoquen més rebuig dels catalans contra Madrid i contra espanya... potser aquesta desafecció fa augmentar certs moviments socials.
Ja dic jo... primer la bombolla inmobiliària... ara la bombolla catalanista, i friso per veure com rebenta.
Cada dia provoquen més rebuig dels catalans contra Madrid i contra espanya... potser aquesta desafecció fa augmentar certs moviments socials.
Ja dic jo... primer la bombolla inmobiliària... ara la bombolla catalanista, i friso per veure com rebenta.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: Rodalies es traspassarà a la Generalitat el gener de 2010
A mi em sembla raonable i respectable que no estiguin d'acord amb com es fan les coses però no es pot fer una vaga sense fer una negociació prèvia.
Sobre el traspàs agradi o no agradi està tot el peix venut per dir-ho d'alguna manera es poden acordar coses més o menys favorables pels sindicats però que no es pensin que canviaran gran cosa i per una vaga, que lluny de generar res, només farà antipaties.
Les vagues per causes polítiques són il·legals i a més el procés comporta prèviament la conciliació.
Sobre el traspàs agradi o no agradi està tot el peix venut per dir-ho d'alguna manera es poden acordar coses més o menys favorables pels sindicats però que no es pensin que canviaran gran cosa i per una vaga, que lluny de generar res, només farà antipaties.
Les vagues per causes polítiques són il·legals i a més el procés comporta prèviament la conciliació.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Vaga ideològica
Si a mi tampoc em molesta que tinguin una determinada opinió sobre el traspàs. Però tot plegat em fa un fort tuf ideològic, amb cap mena de relació amb les pròpies condicions laborals, per les quals suposadament van a la vaga. Perquè si tanta por tenen a sotmetre's a les condicions d'una empresa tipus FGC, on hi ha moltes menys vagues que a Renfe, no hi veig el què.josep_serre wrote:A mi em sembla raonable i respectable que no estiguin d'acord amb com es fan les coses però no es pot fer una vaga sense fer una negociació prèvia.
En això, la feina és com l'esport. No s'ha de barrejar amb política.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Rodalies es traspassarà a la Generalitat el gener de 2010
Al meu poble, d'això en diuen xantatge. Si els treballadors de Renfe podien tenir certa incompresió per part dels usuaris, sens dubte, això en generarà molta més.El Punt wrote:El SF va avançar que si durant aquest període de dos mesos no aconsegueixen canviar la manera com l'Estat i la Generalitat s'han compromès a traspassar Rodalies, hi hauria més mobilitzacions i fins i tot han previst fer una manifestació a Madrid que anirà des de del Ministeri de Foment fins al d'Administracions Públiques. Les protestes es podrien allargar fins al 2012: «Trenta-un mesos, trenta-una causes», deien des del SF. En paral·lel a les protestes, el comitè d'empresa de Renfe farà assemblees informatives per tot l'Estat. A Catalunya tindrà lloc el 2 de juny.
Re: Rodalies es traspassarà a la Generalitat el gener de 2010
Efectes perversos:
- Treuran el cap els interventors pel tren? O aniran escortats per la policia.
Ho dic perque es l'unic personal de Renfe, no subcontractat, que els usuaris veuen. I quan usuari vegi un treballador de Renfe, que potser fa vaga o no contra el traspas, potser que li digui de tot menys guapo quan li demani el bitllet. I no perque no hagi pagat.
Ja em veig els interventors escoltats per la ira del usuaris.
Una cosa a estudiar es el seguiment de la vaga a Catalunya en comparació la resta d'Espanya. Podria ser que els treballadors afectats amb el traspas son els mes proclius al traspàs. Encara veurem com fan vaga a Madrid contra el traspas i els treballadors de Barcelona afectats pel traspas treballan perque el traspas no els hi sembla malament.
- Treuran el cap els interventors pel tren? O aniran escortats per la policia.
Ho dic perque es l'unic personal de Renfe, no subcontractat, que els usuaris veuen. I quan usuari vegi un treballador de Renfe, que potser fa vaga o no contra el traspas, potser que li digui de tot menys guapo quan li demani el bitllet. I no perque no hagi pagat.
Ja em veig els interventors escoltats per la ira del usuaris.
Una cosa a estudiar es el seguiment de la vaga a Catalunya en comparació la resta d'Espanya. Podria ser que els treballadors afectats amb el traspas son els mes proclius al traspàs. Encara veurem com fan vaga a Madrid contra el traspas i els treballadors de Barcelona afectats pel traspas treballan perque el traspas no els hi sembla malament.
Re: Rodalies es traspassarà a la Generalitat el gener de 2010
http://www.europapress.es/economia/tran ... 75237.html
Montilla descarta privatizar la gestión de Cercanías tras su traspaso
BARCELONA, 20 May. (EUROPA PRESS) -
El presidente de la Generalitat de Cataluña, José Montilla, descartó hoy que vaya a conceder a un operador privado la gestión del servicio de Cercanías de Barcelona, actualmente en manos de Renfe, cuando esta competencia se traspase al Govern.
En respuesta al diputado de C's Albert Rivera en sesión de control al Govern en sede parlamentaria, Montilla recalcó que la Generalitat tiene varias opciones sobre la mesa, pero ninguna de ellas pasa por conceder la gestión a una empresa privada.
Así, indicó que o bien la Generalitat puede decidir que Cercanías se gestione por una empresa pública suya, como podría ser Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) u otra, o bien optar por "otra forma de gestión", que no pasaría por dar entrada a capital privado.
Montilla dejó claro que, en cualquier caso, se respetarán las condiciones laborales de los trabajadores de Cercanías, como ha ocurrido con el resto de traspasos de servicios y competencias de la Administración General del Estado a la Generalitat, en lo relativo al personal laboral y a los funcionarios.
"Me alegro de que la opinión de la Generalitat sea de que no se privatizará el servicio", dijo Rivera, quien pidió "diálogo" con los trabajadores, ante las convocatorias de huelga de sindicatos de Renfe para oponerse a un traspaso que repercuta en los derechos de los trabajadores.
Montilla descarta privatizar la gestión de Cercanías tras su traspaso
BARCELONA, 20 May. (EUROPA PRESS) -
El presidente de la Generalitat de Cataluña, José Montilla, descartó hoy que vaya a conceder a un operador privado la gestión del servicio de Cercanías de Barcelona, actualmente en manos de Renfe, cuando esta competencia se traspase al Govern.
En respuesta al diputado de C's Albert Rivera en sesión de control al Govern en sede parlamentaria, Montilla recalcó que la Generalitat tiene varias opciones sobre la mesa, pero ninguna de ellas pasa por conceder la gestión a una empresa privada.
Así, indicó que o bien la Generalitat puede decidir que Cercanías se gestione por una empresa pública suya, como podría ser Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) u otra, o bien optar por "otra forma de gestión", que no pasaría por dar entrada a capital privado.
Montilla dejó claro que, en cualquier caso, se respetarán las condiciones laborales de los trabajadores de Cercanías, como ha ocurrido con el resto de traspasos de servicios y competencias de la Administración General del Estado a la Generalitat, en lo relativo al personal laboral y a los funcionarios.
"Me alegro de que la opinión de la Generalitat sea de que no se privatizará el servicio", dijo Rivera, quien pidió "diálogo" con los trabajadores, ante las convocatorias de huelga de sindicatos de Renfe para oponerse a un traspaso que repercuta en los derechos de los trabajadores.
Re: Rodalies es traspassarà a la Generalitat el gener de 2010
http://www.naciodigital.cat/vallesorien ... e&id=10465
CiU insta el Govern a no cedir davant dels qui volen impedir un traspàs de rodalies amb garanties
Josep Rull, portaveu d’Infraestructures de CiU al Parlament de Catalunya, ha instat el Govern de la Generalitat a “no cedir davant la pressió dels sectors que volen impedir un traspàs de rodalies amb garanties”. El diputat nacionalista feia referència a l’anunci d’aturades fet pels sindicats de Renfe.
Rull ha demanat al Tripartit que “no es deixi influir per les mobilitzacions que ha anunciat el comitè d’empresa de Renfe” i ha recordat que “una pressió similar, en aquest cas des d’Aena, va impedir en el seu moment concretar el traspàs dels aeroports d’interès general ja pactat en el projecte d’Estatut”.
El diputat de CiU ha posat èmfasi en el fet que amb el traspàs del servei de rodalies a Catalunya “ningú no veurà afectats els seus drets laborals”. “Al contrari, es pot obrir un nou escenari amb més oportunitats per al personal de Renfe operadora” ha afegit Rull. “La consolidació d’un sistema ferroviari català ofereix possibilitats de creixement per al sector i la superació de l’estructura anquilosada que avui representa Renfe” ha subratllat el diputat de CiU.
Rull ha denunciat que “l’estructura orgànica de Renfe està pressionant per evitar que l’àmbit de mitja distància (regionals) pugui entrar en cap negociació, per bé que l’Estatut preveu la seva transferència a la Generalitat de Catalunya”.
Finalment, ha tornat a insistir en que caldria plantejar “un acord més ambiciós amb l’Estat que prevegi la capacitat de modificació del contracte programa amb Renfe abans de 2011, la negociació conjunta del traspàs de rodalies i mitja distància i el control sobre les infraestructures”.
CiU insta el Govern a no cedir davant dels qui volen impedir un traspàs de rodalies amb garanties
Josep Rull, portaveu d’Infraestructures de CiU al Parlament de Catalunya, ha instat el Govern de la Generalitat a “no cedir davant la pressió dels sectors que volen impedir un traspàs de rodalies amb garanties”. El diputat nacionalista feia referència a l’anunci d’aturades fet pels sindicats de Renfe.
Rull ha demanat al Tripartit que “no es deixi influir per les mobilitzacions que ha anunciat el comitè d’empresa de Renfe” i ha recordat que “una pressió similar, en aquest cas des d’Aena, va impedir en el seu moment concretar el traspàs dels aeroports d’interès general ja pactat en el projecte d’Estatut”.
El diputat de CiU ha posat èmfasi en el fet que amb el traspàs del servei de rodalies a Catalunya “ningú no veurà afectats els seus drets laborals”. “Al contrari, es pot obrir un nou escenari amb més oportunitats per al personal de Renfe operadora” ha afegit Rull. “La consolidació d’un sistema ferroviari català ofereix possibilitats de creixement per al sector i la superació de l’estructura anquilosada que avui representa Renfe” ha subratllat el diputat de CiU.
Rull ha denunciat que “l’estructura orgànica de Renfe està pressionant per evitar que l’àmbit de mitja distància (regionals) pugui entrar en cap negociació, per bé que l’Estatut preveu la seva transferència a la Generalitat de Catalunya”.
Finalment, ha tornat a insistir en que caldria plantejar “un acord més ambiciós amb l’Estat que prevegi la capacitat de modificació del contracte programa amb Renfe abans de 2011, la negociació conjunta del traspàs de rodalies i mitja distància i el control sobre les infraestructures”.
Re: Rodalies es traspassarà a la Generalitat el gener de 2010
http://www.catalunyapress.es/noticia.ph ... pSeccion=2
Foment es reuneix amb els sindicats de Renfe per a tractar el traspàs de competències
1 de Juny de 2009
SERVIMEDIA.- El Ministeri de Foment ha convocat als sindicats amb representació a Renfe a una reunió aquesta tarda per a intentar aconseguir un acord que acabi amb la convocatòria de dues jornades de vaga prevista per a la pròxima setmana.
Segons han explicat a Servimedia fonts sindicals, per part del ministeri acudiran a la reunió el secretari d'Estat d'Infraestructures, Víctor Morlán, i el secretari general de Transports, José Luis Cachafeiro.
En la reunió participaran representants d'UGT, CCOO i Semaf, així com els presidents dels comitès d'empresa de Renfe i ADIF.
Pel que fa a la presència de representants de la Generalitat de Catalunya o de l'empresa Renfe, les fonts consultades han indicat que la reunió ha estat organitzada per Foment pel que els sindicats desconeixen quines institucions van a estar representades més enllà del departament dirigit per José Blanco.
La vaga està convocada per als dies 9 i 10 de juny. Es tracta d'aturs de 24 hores en tots els trens de Renfe.
El seu objectiu és exigir que el traspàs dels serveis de proximitats a les comunitats autònomes no suposi la disgregació de l'empresa Renfe Operadora.
Els treballadors temen que la forma en què es pretén efectuar el traspàs de Proximitats per part del Ministeri de Foment a Catalunya pugui suposar la ruptura de l'empresa pública Renfe-Operadora.
Els sindicats convocants aclareixen que la seva oposició no és al fet que les comunitats autònomes assumeixin les competències de Proximitats i sí al fet que aquesta decisió pugui comportar la creació de noves empreses.
Per això, exigeixen la garantia de la integritat de Renfe i ADIF i dels drets socials i laborals dels seus treballadors.
Foment es reuneix amb els sindicats de Renfe per a tractar el traspàs de competències
1 de Juny de 2009
SERVIMEDIA.- El Ministeri de Foment ha convocat als sindicats amb representació a Renfe a una reunió aquesta tarda per a intentar aconseguir un acord que acabi amb la convocatòria de dues jornades de vaga prevista per a la pròxima setmana.
Segons han explicat a Servimedia fonts sindicals, per part del ministeri acudiran a la reunió el secretari d'Estat d'Infraestructures, Víctor Morlán, i el secretari general de Transports, José Luis Cachafeiro.
En la reunió participaran representants d'UGT, CCOO i Semaf, així com els presidents dels comitès d'empresa de Renfe i ADIF.
Pel que fa a la presència de representants de la Generalitat de Catalunya o de l'empresa Renfe, les fonts consultades han indicat que la reunió ha estat organitzada per Foment pel que els sindicats desconeixen quines institucions van a estar representades més enllà del departament dirigit per José Blanco.
La vaga està convocada per als dies 9 i 10 de juny. Es tracta d'aturs de 24 hores en tots els trens de Renfe.
El seu objectiu és exigir que el traspàs dels serveis de proximitats a les comunitats autònomes no suposi la disgregació de l'empresa Renfe Operadora.
Els treballadors temen que la forma en què es pretén efectuar el traspàs de Proximitats per part del Ministeri de Foment a Catalunya pugui suposar la ruptura de l'empresa pública Renfe-Operadora.
Els sindicats convocants aclareixen que la seva oposició no és al fet que les comunitats autònomes assumeixin les competències de Proximitats i sí al fet que aquesta decisió pugui comportar la creació de noves empreses.
Per això, exigeixen la garantia de la integritat de Renfe i ADIF i dels drets socials i laborals dels seus treballadors.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Coherència
La coherència d'aquests dos arguments ve a ser la mateixa del terme contubernio judeomasónico de inspiración comunista que deia aquell...Els sindicats convocants aclareixen que la seva oposició no és al fet que les comunitats autònomes assumeixin les competències de Proximitats i sí al fet que aquesta decisió pugui comportar la creació de noves empreses.
Per això, exigeixen la garantia de la integritat de Renfe i ADIF i dels drets socials i laborals dels seus treballadors.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N6
- Posts: 207
- Joined: Thursday 12/06/2008 19:59
- Location: Sant Joan de Vilatorrada
- Contact:
Re: Rodalies es traspassarà a la Generalitat el gener de 2010
Se sap algo de la vaga de la setmana que ve?
Re: Rodalies es traspassarà a la Generalitat el gener de 2010
http://www.lacerca.com/noticias/espana/ ... 431-1.htmljordigt2008 wrote:Se sap algo de la vaga de la setmana que ve?
El Comité General de Empresa de RENFE Operadora, del que UGT forma parte, convoca movilizaciones ante la falta de garantías de unidad de empresa
TCM-UGT- lunes, 1 de junio de 2009
UGT -
Lunes, 01 de junio de 2009
El Comité General de Empresa de Renfe Operadora ha acordado, por unanimidad de todos sus miembros, convocar huelga desde las 0 horas del día 9 de junio hasta las 24 horas del día 10 de junio.
El acuerdo anunciado por el Ministerio de Fomento entre la Administración General del Estado y la Generalitat de Catalunya, en relación con el servicio de transporte de viajeros por ferrocarril de cercanías de Barcelona, apunta la posibilidad de que los medios materiales y los recursos humanos adscritos al servicio de cercanías, de los que Renfe Operadora es titular, se traspasarían a la Generalitat de Catalunya, lo que supondría quebrar la unidad de empresa de Renfe Operadora.
Este Comité General de Empresa, con el apoyo unánime de las organizaciones sindicales que lo componen (SEMAF, CC.OO., U.G.T., C.G.T. y S.F. Intersindical), ha manifestado en reiteradas ocasiones su voluntad de establecer un diálogo en el que se defina un modelo de gestión del servicio de cercanías válido para todo el Estado, desde el reconocimiento y el respeto, como no puede ser de otra forma, del nivel de transferencias que las Comunidades Autónomas tengan asignado en sus respectivos ámbitos de acuerdo con lo estipulado en sus Estatutos de Autonomía.
El Comité General de Empresa de Renfe Operadora no cuestiona, por tanto, la titularidad del servicio transferido, es decir, las competencias, en cuanto al transporte ferroviario de cercanías, sobre la planificación, la gestión, el control, la inspección del servicio y la política tarifaria, quem pasarían del ámbito estatal (Ministerio de Fomento), a ser competencia del órgano correspondiente de cada Comunidad Autónoma.
El Comité General de Empresa de Renfe Operadora defiende un modelo de ferrocarril integral y solidario que cohesione y vertebre el territorio nacional; un modelo de Servicio Público eficaz y de calidad que dé respuesta a las necesidades del ciudadano bajo las premisas esenciales de seguridad, fiabilidad e igualdad; un modelo válido para todo el Estado que responda a los criterios anteriores, en el que Renfe Operadora debe continuar siendo el operador público de referencia.
La segregación de Renfe Operadora y el trasvase de trabajadores y medios materiales supone la quiebra de los principios señalados, además del incumplimiento unilateral por parte del Ministerio de Fomento de los acuerdos y compromisos adquiridos con la representación sindical respecto al análisis y concreción de un nuevo modelo de gestión del servicio de cercanías y a la garantía de que Renfe Operadora continuaría prestando el servicio mientras no se alcanzase un acuerdo a este respecto, y encontrará una oposición rotunda y contundente por parte de este Comité General de Empresa.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Nacionalisme barroer
Tot això és una frase programàtica que és mentida com una catedral. Perquè oi que no es van mobilitzar, al seu temps, contra el pèssim servei i a favor d'una equiparació amb el nucli de rodalia de Madrid? Oi que no s'han mobilitzat pel servei, possiblement encara pitjor, en alguns altres nuclis d'Espanya? I, a més, què punyetes hi pinta aquesta martingala d'un "modelo de ferrocarril integral y solidario que cohesione y vertebre el territorio nacional", quan estem parlant de nuclis que ni es toquen ni s'influencien?El Comité General de Empresa de Renfe Operadora defiende un modelo de ferrocarril integral y solidario que cohesione y vertebre el territorio nacional; un modelo de Servicio Público eficaz y de calidad que dé respuesta a las necesidades del ciudadano bajo las premisas esenciales de seguridad, fiabilidad e igualdad; un modelo válido para todo el Estado que responda a los criterios anteriores, en el que Renfe Operadora debe continuar siendo el operador público de referencia.
Jo ja estic fart de la seva manera d'entendre la solidaritat i de la seva insistència en "lo nacional", encara que no hi pinti res de res. Amb animalades com aquestes, s'han desemmascarat definitivament i, per mi, se'n poden anar al botavant. Ells, els seus directius i tota l'empresa.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Nacionalisme barroer
+1Guigui wrote:Tot això és una frase programàtica que és mentida com una catedral. Perquè oi que no es van mobilitzar, al seu temps, contra el pèssim servei i a favor d'una equiparació amb el nucli de rodalia de Madrid? Oi que no s'han mobilitzat pel servei, possiblement encara pitjor, en alguns altres nuclis d'Espanya? I, a més, què punyetes hi pinta aquesta martingala d'un "modelo de ferrocarril integral y solidario que cohesione y vertebre el territorio nacional", quan estem parlant de nuclis que ni es toquen ni s'influencien?El Comité General de Empresa de Renfe Operadora defiende un modelo de ferrocarril integral y solidario que cohesione y vertebre el territorio nacional; un modelo de Servicio Público eficaz y de calidad que dé respuesta a las necesidades del ciudadano bajo las premisas esenciales de seguridad, fiabilidad e igualdad; un modelo válido para todo el Estado que responda a los criterios anteriores, en el que Renfe Operadora debe continuar siendo el operador público de referencia.
Jo ja estic fart de la seva manera d'entendre la solidaritat i de la seva insistència en "lo nacional", encara que no hi pinti res de res. Amb animalades com aquestes, s'han desemmascarat definitivament i, per mi, se'n poden anar al botavant. Ells, els seus directius i tota l'empresa.
Els hi devia ser igual els endarreriments i el servei cotxambrós, i ara pel traspàs posen el crit al cel????
Indignant!
- trensmat
- N9
- Posts: 1593
- Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
- Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
Re: Rodalies es traspassarà a la Generalitat el gener de 2010
Els maquinistes es pensen que amb el traspàs els posaran de potetes el carrer, tampoc crec que amb el traspàs es canvií de trens imagineu-vos una 213-101 per Mataró
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Saben perfectament què es diuen
Què va, què s'han de pensar això! I ho saben millor que ningú. Passa que són tots uns angelets "no-nacionalistes" que es pensen que Renfe és la Legió. Ja posats, que posin el "Todo por la patria" al frontal dels trens.trensmat wrote:Els maquinistes es pensen que amb el traspàs els posaran de potetes el carrer, tampoc crec que amb el traspàs es canvií de trens imagineu-vos una 213-101 per Mataró
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Nacionalisme barroer
Doncs això... vaga política.Guigui wrote:I, a més, què punyetes hi pinta aquesta martingala d'un "modelo de ferrocarril integral y solidario que cohesione y vertebre el territorio nacional", quan estem parlant de nuclis que ni es toquen ni s'influencien?
- trensmat
- N9
- Posts: 1593
- Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
- Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
Re: Rodalies es traspassarà a la Generalitat el gener de 2010
Ha fotre els usuaris no hi ha dret
Re: Rodalies es traspassarà a la Generalitat el gener de 2010
Els usuaris sempre pagant justos per pecadors, i ningú no es solidaritza amb nosaltrestrensmat wrote:Ha fotre els usuaris no hi ha dret
Re: Rodalies es traspassarà a la Generalitat el gener de 2010
Si els treballadors fan vaga politica i per tant ilegal, els usuaris també haurien de fer vaga i il.legalment viatjar sense bitllets fins que Renfe denunci als jutjats la vaga il.legal.