Podria anar per Rodalies BCN el Talgo 22?

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Podria anar per Rodalies BCN el Talgo 22?

Post by metring »

Aquí podeu trobar informació:

http://www.talgo.es/espa.html

El primer tren real de dos pisos

Gracias a la incorporación del rodal Talgo en los coehs intermedios, se obtienen dos pisos completos de extremo a extremo del tren aumentando la capacidad, la utilización del espacio y la accesibilidad.

Características técnicas:

Tracción elèctrica
Opciones de tracción 15 kV/ 25 kV / 1.5 kV
Poder de tracción 1.7-3.2 MW/AC/DC
Longitud coches intermedios 7,5-9 m
Longitud máxima 183 m
anchura máxima 2,96 m
altura 4 m
Sentido de la marcha bidireccional ("push-pull")
Operación tren aislado o en configuración múltiple

amb aquestes característiques, els qui en sabeu, podríeu dir si serien adeqüats per Rodalies Barcelona? Serien bons substituts de les 450-451?
Pe Jorba
N6
N6
Posts: 205
Joined: Friday 12/09/2008 14:29

Re: Podria anar per Rodalies BCN el Talgo 22?

Post by Pe Jorba »

He anat a les pàgines de Talgo, i he vist també imatges d'aquest model. No sé què podria impedir que poguessin circular per les rodalies de Barcelona, en substitució de les actuals 450-451, que comencen a tenir els seus anyets... Però fa tota la impressió que RENFE no aposti gaire pels vehicles de dos pisos.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

És de rodalia

Post by Guigui »

El Talgo 22 figura a l'apartat "Cercanías", així que no veig perquè no pugui circular pel nucli de Barcelona.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: Podria anar per Rodalies BCN el Talgo 22?

Post by victorcasta »

Poder podria. No hi ha cap impediment. Renfe donarà unes exigències per a poder circular per la xarxa i si Talgo les aplica s'endurà el concurs. El que passa és que fa anys que Renfe només treu a concurs trens Civia per a rodalia.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: És de rodalia

Post by metring »

Guigui wrote:El Talgo 22 figura a l'apartat "Cercanías", així que no veig perquè no pugui circular pel nucli de Barcelona.
Això ja ho sabem, el meu dubte anava cap tot allò que sempre es sol dir en aquests casos, com que si l'alçada el faria o no adeqüat en algunes línies, la presa de corrent, etc., tenint en compte les dades que apareixen a la web de Talgo.
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: Podria anar per Rodalies BCN el Talgo 22?

Post by victorcasta »

Les dades de la web de Talgo són del prototip però si per a Espanya són necessaris els 3kV CC i els 25kV CA, no és cap problema per canviar-ho. Si s'ha d'adaptar el tren al gàlib que diu Adif doncs s'adapta. El problema és que es facin concursos per a trens de rodalia de dos pisos.
User avatar
BB9200
N8
N8
Posts: 748
Joined: Wednesday 13/05/2009 14:58
Location: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contact:

Re: Podria anar per Rodalies BCN el Talgo 22?

Post by BB9200 »

Sí, però els serveis que fa són d'alta velocitat/llarga distància. Tindria que adaptar-se tota la part de velocitat, etc. per rodalies o mitjana distància. No és una mala opció, i a Finlàndia, amb locomotores similars a les 252, van de meravella.
Però més m'inclinaria a ficar trens Bombardier, que és una experta en el tema.
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: Podria anar per Rodalies BCN el Talgo 22?

Post by victorcasta »

BB9200 wrote:Sí, però els serveis que fa són d'alta velocitat/llarga distància. Tindria que adaptar-se tota la part de velocitat, etc. per rodalies o mitjana distància. No és una mala opció, i a Finlàndia, amb locomotores similars a les 252, van de meravella.
Però més m'inclinaria a ficar trens Bombardier, que és una experta en el tema.
El Talgo 22 és un prototip per a serveis de rodalia.
davida
N9
N9
Posts: 1800
Joined: Wednesday 04/05/2005 15:46
Contact:

Re: Podria anar per Rodalies BCN el Talgo 22?

Post by davida »

El Talgo 22 era un projecte d'una empresa finesa anomenada Transtech que fa uns anys va comprar Talgo i al projecte li va donar el nom Talgo 22. Pero Talgo per problemes financers es va tornar a vendre i torna a ser unaempresa independent.
Visitiu http://www.talgo.fi . Us sortira la web de Transtech i no la de talgo.
Dubto que Transtech vengui ningún tren a Renfe
User avatar
Renfe451
N9
N9
Posts: 1932
Joined: Tuesday 01/08/2006 12:12
Location: Barcelona
Contact:

Re: Podria anar per Rodalies BCN el Talgo 22?

Post by Renfe451 »

Jo crec que no és necessari que un Talgo 22 substitueixi a una 450/451, ja que només tenen 17-18 anys, i a més en algunes l'estan reformant.


Salutacions
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

451R

Post by Guigui »

Si les reformen, espero sobretot que ho facin a l'interior, perquè els seients i el sistema de calefacció/aire condicionat són infumables. I a la falta de portes, poc hi poden fer...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Podria anar per Rodalies BCN el Talgo 22?

Post by metring »

Reformar, potser, però sobretot netejar els seients, que cada cop que agafo una 450 a una hora determinada, sempre és la mateixa, i ja reconec fins les taques, per no parlar d'un seient a la part de dalt que té el "coixí" desenganxat i no l'arreglen ni a la de 3 :x
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Podria anar per Rodalies BCN el Talgo 22?

Post by metring »

Pujo el fil per posar un altre enllaç amb fotografies, ja que el del primer missatge està trencat, i a la pàgina de Talgo d'Espanya, ha desaparegut el tema del material per a rodalies:

http://www.plataforma-n.com/webtonuke.p ... algo22.htm
Andrakko
N2
N2
Posts: 18
Joined: Monday 02/08/2010 15:34

Re: Podria anar per Rodalies BCN el Talgo 22?

Post by Andrakko »

em temo que sera dificil veure algun talgo 22, tot i que m'agaradaria, també seria interesant fer serveis de regionals amb talgo 21, sigui com sigui les 448 originalment feien serveis de llarga distancia intercity, us imagineu d'aqui a uns anys les 130 facin regionals? be millaor deixem de fanstasejar, a otra cosa mariposa.
User avatar
calisay
N7
N7
Posts: 321
Joined: Friday 05/06/2009 14:14
Location: LLacuna L4

Re: Podria anar per Rodalies BCN el Talgo 22?

Post by calisay »

victorcasta wrote:Les dades de la web de Talgo són del prototip però si per a Espanya són necessaris els 3kV CC i els 25kV CA, no és cap problema per canviar-ho. Si s'ha d'adaptar el tren al gàlib que diu Adif doncs s'adapta. El problema és que es facin concursos per a trens de rodalia de dos pisos.

Però....hi hauría problema de gàlib com les 450 a la R1?????
El licor Calisay no se bebe, se saborea
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: Podria anar per Rodalies BCN el Talgo 22?

Post by victorcasta »

Des de quan hi ha restriccions de gàlib a la xarxa de via ampla? Em refereixo a la realitat, no a l'imaginari col·lectiu...
marc
N8
N8
Posts: 666
Joined: Tuesday 25/11/2008 23:11
Location: Vic, Osona, Catalunya

Re: Podria anar per Rodalies BCN el Talgo 22?

Post by marc »

Restriccions de gàlib per les 450 a la R1? si precisament aquestes unitats es van utilitzar durant molts anys i de tant en tant encara se n'hi escapa alguna... On la llegenda deia que hi havia restriccions era a la R3 entre La Garriga i Centelles, pero mes d'una vegada he vist 451 a Vic, es a dir no us fieu de les llegendes urbanes
De nou al FTC
User avatar
calisay
N7
N7
Posts: 321
Joined: Friday 05/06/2009 14:14
Location: LLacuna L4

Re: Podria anar per Rodalies BCN el Talgo 22?

Post by calisay »

marc wrote:Restriccions de gàlib per les 450 a la R1? si precisament aquestes unitats es van utilitzar durant molts anys i de tant en tant encara se n'hi escapa alguna... On la llegenda deia que hi havia restriccions era a la R3 entre La Garriga i Centelles, pero mes d'una vegada he vist 451 a Vic, es a dir no us fieu de les llegendes urbanes
Discupeu que discrepi. NO he vist mai un 450 a la R1.

A falta de confirmació técnica, el rumor era que no es podien fer servir per un problema de gàlib. No se si era al tram de doble via, on hi ha túnel antic a Montgat i a Arenys, o era a partir d'Arenys fins a Maçanet (tram d'una sola via).
El licor Calisay no se bebe, se saborea
User avatar
canalcole
N9
N9
Posts: 2074
Joined: Friday 03/10/2008 19:23
Facebook: XavierMartinezVidal
Location: PENEDÈS
Contact:

Re: Podria anar per Rodalies BCN el Talgo 22?

Post by canalcole »

A veure... :roll:
El problema dels trens de dos pisos és a l'estació de Plaça de Catalunya, on tenen una restricció de 10 km/h pel pont sobre la línia de Metro.
450 i 451 se'n han vist a l'R1, però ja fa uns quants anys, ara ja no...
ferroviario_catalan
N8
N8
Posts: 727
Joined: Sunday 08/06/2008 16:03
Location: Horta L5

Re: Podria anar per Rodalies BCN el Talgo 22?

Post by ferroviario_catalan »

canalcole wrote:A veure... :roll:
El problema dels trens de dos pisos és a l'estació de Plaça de Catalunya, on tenen una restricció de 10 km/h pel pont sobre la línia de Metro.
450 i 451 se'n han vist a l'R1, però ja fa uns quants anys, ara ja no...
Les 450/451, com ja vaig informar, han circulat també per la R4 en puntuals ocasions. La limitació a 10 km/h de Pl. Catalunya, no té res a veure amb el que podin circular aquestes unitats, perque poder, poden. A mes, algú sap perqué les limiten a 10 km/h? Alçada? Pes? Problemes de gàlib? Mai he entés perqué d'aquesta limitació, no obstant, sigui pel motiu que sugui, potset amb aquest talgo22, no hi habría aquest problema.
¡No hay que hacer un mundo de una canica!
Post Reply

Return to “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”