Seguiment de les obres de la L9

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.

És encertada la decisió de deixar de fer estacions a causa de la crisi?

Si, si més tard, quan hi hagi prou calers, es fan
70
42%
Si, i com n'hi han moltes i molt juntes, que no les facin, n'hi han de prescindibles
39
23%
M'és indiferent
3
2%
No, s'han de fer totes les estacions planejades!
54
33%
 
Total votes: 166

User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

"Qualitat" periodística

Post by Guigui »

metring wrote:Només seria qüestió de documentar-se una mica, el més probable és que segueixin les pautes d'un dossier.
Doncs amb perdó, però això no és periodisme ni res. Si no volen gastar-se els calers en tenir equips de redacció com Déu mana, que redueixin plantilla i es quedin amb un becari que es dediqui a copiar i enganxar els teletips que els passen de les agències de notícies.

Però que no em vinguin més amb qualitat informativa mentre segueixin perpetrant aquestes potineries. :emprenyat
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

Post by Ecomobisostrans »

Informació sobre una màquina que forada en vertical:
Pioneering mechanized shaft construction.

An innovative development from Herrenknecht for the sinking of all types of shafts is the VSM (Vertical Shaft Sinking Machine). It consists mainly of a sinking unit and shaft boring machine and can be used in stable and unstable soils. Because sinking groundwater shafts is so costly, a machine concept has been developed that will also work under water and so cut costs.

Image

The shaft drilling machine is sunk using a sinking unit - this constitutes the link between the top of the shaft and the machine / start pipe - and then braced with gripper arms, rather like a TBM, against the solid rock or against the start pipe that is already in place. The cutting process works in a similar fashion to that of a partial face excavation machine. The rotary grinder, which is fitted with special tools, is located on the telescoping road header boom and loosens the geology by making swinging movements at the shaft bottom.



The excavated material is removed either through a preexisting fore-bore hole or hydraulically through pipelines up to the separation plant on the surface. During the whole shaft sinking operation, the shaft drilling machine has steel ropes attaching it to the sinking unit which is located on the surface above. This means that the shaft drilling machine can be under constant surveillance as it is sunk precisely to its destination. A variety of different shaft lining options are available, depending on the ambient geology.



The control and supply units are set up on a separate level or remain on the surface above. As well as the electrical and hydraulic power supplies, all the information needed for tunnelling is collected and monitored. This means that the machine operator is always able to check the technical parameters of the shaft drilling machine while it is being sunk and can change them if necessary so as to adapt the shaft drilling machine to the ambient conditions and make optimum machine settings.



The completed shaft can be used, for example, as a launch shaft for Microtunnelling or as an access shaft for existing caverns.
Para + info (video inclòs): http://www.herrenknecht.com/products/ve ... hines.html
tren250

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by tren250 »

Em sap molt greu, però com no utilitzi el traductor del google, d'anglès poc hi entenc... en tot cas, gràcies per l'info.
Danzig
N8
N8
Posts: 761
Joined: Wednesday 04/05/2005 17:03
Location: L'HospiMollet

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by Danzig »

aquesta màquina "tuneladora vertical" es farà servir per fer els pous de ventilació del túnel del TAV a Montcada
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re:

Post by victorcasta »

Ecomobisostrans wrote:El proper capítol del programa Quequicom ensenyaran el funcionament de la tuneladora de la L9:

http://www.tv3.cat/pprogrames/quequicom ... =next_prog

Dates d'emissió:
# canal 33 06/05/2009 - 21:25 L9. Un metro únic al món. - Capitol 98
# TVCi 06/05/2009 - 23:20 L9. Un metro únic al món. - Capitol 98
# canal 33 07/05/2009 - 02:00 L9. Un metro únic al món. - Capitol 98
# TVCi 07/05/2009 - 05:20 L9. Un metro únic al món. - Capitol 98
# TVCi 10/05/2009 - 12:00 L9. Un metro únic al món. - Capitol 98
# canal 33 11/05/2009 - 13:40 L9. Un metro únic al món. - Capitol 98
Oblidaves dir que els capítols els pengen primer a la web els dilluns:

L9: Un metro únic al món
User avatar
Sky
N9
N9
Posts: 1915
Joined: Monday 02/05/2005 15:00
Location: Lleida

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by Sky »

El programa:



User avatar
pol
N7
N7
Posts: 589
Joined: Saturday 11/08/2007 16:43

Cartells il·luminats

Post by pol »

En aquest vídeo quant estan a l'estació, es veu que sobres les portes andana-tren hi han florescents; Segurament allà hi vagi cartelleria de l'estació; es posible que siguin il·luminats per radera? com entença (crec que eren) que s'hi van fer proves.
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: Cartells il·luminats

Post by victorcasta »

pol wrote:En aquest vídeo quant estan a l'estació, es veu que sobres les portes andana-tren hi han florescents; Segurament allà hi vagi cartelleria de l'estació; es posible que siguin il·luminats per radera? com entença (crec que eren) que s'hi van fer proves.
Posar la cartelleria amb el nom de l'estació no serviria de res: es tracta de poder veure el nom de l'estació des de dins del tren.

En aquest lloc hi hauran teleindicadors que marcaran la destinació del tren. Si en teoria se segueix la idea d'explotar com a L9 i L10, aquests indicadors seran inútils en els ramals, però en altres explotacions o serveis parcials, serveis especials, etc. serà de gran ajuda.
User avatar
pol
N7
N7
Posts: 589
Joined: Saturday 11/08/2007 16:43

Re: Cartells il·luminats

Post by pol »

victorcasta wrote:
pol wrote:En aquest vídeo quant estan a l'estació, es veu que sobres les portes andana-tren hi han florescents; Segurament allà hi vagi cartelleria de l'estació; es posible que siguin il·luminats per radera? com entença (crec que eren) que s'hi van fer proves.
Posar la cartelleria amb el nom de l'estació no serviria de res: es tracta de poder veure el nom de l'estació des de dins del tren.

En aquest lloc hi hauran teleindicadors que marcaran la destinació del tren. Si en teoria se segueix la idea d'explotar com a L9 i L10, aquests indicadors seran inútils en els ramals, però en altres explotacions o serveis parcials, serveis especials, etc. serà de gran ajuda.
Ok, merci per l'aclariment.
User avatar
automotorserie 436
N7
N7
Posts: 557
Joined: Sunday 17/08/2008 20:47

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by automotorserie 436 »

Del diario Avui, un plano muy interesante.
escanear0001.jpg
escanear0001.jpg (32.7 KiB) Viewed 7785 times
Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona
Danzig
N8
N8
Posts: 761
Joined: Wednesday 04/05/2005 17:03
Location: L'HospiMollet

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by Danzig »

avui fan el QUÈQUICOM on surt el reportatge de la línia 9
G-e-r-y
N1
N1
Posts: 9
Joined: Wednesday 01/10/2008 0:37

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by G-e-r-y »

A la web de l'Avui apareix la mateixa imatge però amb millor visualització. No aporta res de nou, però és més còmode de veure.

http://multimedia.avui.cat/0000046500/0000046650.pdf
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by metring »

http://www.avui.cat/cat/notices/2009/05 ... _60059.php

Aturada ‘sine die’ a la Zona Franca la tuneladora de la L9


Obres Públiques atura la construcció del túnel pel desgast que han patit les eines de tall del capçal

Zona Franca
Ult. Act. 22/05/2009 00:21

La línia 9 segueix sent una caixa de sorpreses, la majoria dolentes. L’aturada de la tuneladora que està perforant sota el passeig de la Zona Franca és més greu del que es pensava en un primer moment. Fonts coneixedores de l’obra han assegurat a l’AVUI que el capçal ha quedat molt danyat perquè s’ha trobat un terreny molt més agressiu del que preveia el projecte. La situació és a hores d’ara molt incerta i no se sap quan ni com la màquina podrà reiniciar la marxa.

Fins ara, Obres Públiques havia sostingut que l’aturada s’havia fet per les esquerdes aparegudes en un col·lector que passa per sobre el túnel. Es parlava que es podria reprendre la marxa “en setmanes”, quan es consolidés el terreny. Però el principal obstacle és l’abrasió que han patit les peces i capçals de la tuneladora, aturada a uns 200 metres de l’estació de Foc Cisell. El problema és que els tècnics ni tan sols tenen un diagnòstic clar de l’estat del capçal de la tuneladora, que va quedar clavada i aturada a mitjans d’abril.

La complexitat del terreny, molt inestable, ha fet impossible que fins fa dues setmanes els bussos poguessin entrar a l’interior del capçal. Les anàlisis inicials que fan aquests especialistes, que se submergeixen en el fang que hi ha al capçal, no són gaire optimistes ja que caldrà canviar la majoria de peces de tall de la tuneladora.

Per fer-ho hi ha dues opcions. La primera, molt laboriosa i arriscada, és que siguin els mateixos bussos els que canviïn aquestes peces. Els treballs són molt lents i, tenint en compte la inestabilitat del terreny, l’operació es podria allargar durant molts mesos. Per tot plegat, el departament treballa una segona opció que seria la de construir un pou just on ha quedat encallada la tuneladora. D’aquesta manera es podria arribar sense tants problemes al davant de la tuneladora. Però construir un pou en aquesta zona significa causar afectacions viàries en una zona amb molt de trànsit. La construcció del pou no voldria dir necessàriament menys temps de reparació, però sí que n’augmentaria les garanties d’èxit i la seguretat dels treballadors. Si s’optés pel pou no seria la primera vegada que es fa una operació d’aquestes característiques a la línia 9.

La duresa de les graves ha sorprès els tècnics que treballen en l’obra, que tenien previst revisar el capçal de la tuneladora uns 200 metres més amunt, al pou excavat per construir l’estació de Foc Cisell. Es dóna la circumstància que aquest és dels pocs trams de la línia en què s’ha mantingut el traçat projectat inicialment. Les mateixes fonts pròximes a l’obra van explicar que viatjant a més profunditat s’hauria evitat passar per una zona tan inestable on ara està encallada la tuneladora. L’altra opció, que de fet és la que s’està adoptant, és reforçar el terreny a banda i banda del túnel i el col·lector que viatja per sobre. Tot i això, la solució definitiva arribarà quan el departament acabi la campanya de sondejos que va iniciar per conèixer millor les característiques del terreny.
sergi
N6
N6
Posts: 261
Joined: Thursday 29/05/2008 14:18

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by sergi »

"el capçal ha quedat molt danyat perquè s’ha trobat un terreny molt més agressiu del que preveia el projecte."

¿ Y para que puñetas sirve tanto estudio informativo y tanta leche ?

Total,lo de siempre...las tuneladoras de la L-9 ,sea por una cosa u otra,están más tiempo paradas que trabajando..

! Qué paciencia !
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by metring »

Doncs que avisin a l'"afilador", que passa pels carrers, o si no, que mirin d'adquirir eïnes de bona qualitat...
User avatar
Busman
N7
N7
Posts: 430
Joined: Friday 14/09/2007 1:04
Location: Barcelona

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by Busman »

Quin desastre. Pel que sembla, els experts (experts vol dir això, persones d' aquestes que en saben; com per exemple en Javier Nart, el Dr. Beltrán o aquell psicòleg esquizofrènic que surt als programes d' A3) deuen estudiar la homogeneïtat del terreny clavant cops de peu a la superfície per veure si es dura o es tova.
Image

Conec una frase meravellosa per posar-la en aquesta signautra, però lamentablement no m'hi cap en aquest marge.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by metring »

Ja tenim polèmica :?

http://www.lavanguardia.es/ciudadanos/n ... -fran.html

La L9 s'emporta part dels espais verds de Sarrià-Sant Gervasi

Veïns recullen firmes per evitar que les obres del metro facin desaparèixer dues arbredes

Lorena Ferro | Barcelona | 28/05/2009 |

Les obres per que Sarrià- Sant Gervasi estigui connectada amb la L9 del metro obligaran a sacrificar almenys dos espais verds molt preuats al districte: la plaça Joaquim Folguera i part dels Jardins de Can Altamira (Mandri / passeig de la Bonanova). En aquests dos punts, el departament de Política Territorial i Obres Públiques a través GISA té previst construir dues estacions de metro i, per tant, l'espai verd que ara els cobreix haurà de ser eliminat, si més no, temporalment. Una decisió que no ha agradat a molts veïns de la zona que asseguren que no se'ls escolta i que reclamen preservar els pocs espais verds amb que compta el barri. Per això, han decidit iniciar una campanya de recollida de signatures per intentar salvar els arbres.

Així ho està fent, entre d'altres, la Isabel Lacruz. Aquesta veïna del Putxet fa un mes va començar a enganxar cartells a la plaça Joaquim Folguera per denunciar que les obres de la L9 obligaran a sacrificar la trentena de Lledoners que des de fa dècades donen "vida" i "ombra" a la plaça i que per a Lacruz han convertit l'espai en un "microclima, un oasi dins de la ciutat". Per això, la Isabel i d'altres veïns i comerciants porten setmanes recollint firmes –ja en porten unes 500- per informar als veïns de les imminents obres i intentar impedir que afectin als arbres. La veïna reivindica que no són simples arbres arrenglerats sinó que es tracta d'una arbreda "si no centenària, gairebé" que, a més, és "l'ànima del barri". Per això proposa buscar un nou emplaçament on ubicar l'estació que hauria d'anar a Joaquim Folguera.

Lacruz considera que hi ha altres alternatives on fer el pou per que passi la tuneladora, com per exemple Frederic Soler, "una plaça que no ens agrada perquè és tota de ciment i on a partir de juny no s'hi pot estar de la calor que fa". Aquesta mateixa opinió la comparteixen la Sofia Berea i l'Olga Ventosa. Ambdues porten als seus fills al parc infantil que hi ha dins la plaça Joaquim Folguera i desconeixien que l'espai té els dies comptats. Per això asseguren que firmaran perquè no toquin la plaça i es lamenten que si finalment s'hi fan les obres, l'espai "deixarà de ser el que és ara i faran un parc de ciment", sentencien.

"Un arbre no és mobiliari urbà que es posa i es treu"
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques assenyala que els pous s'han de fer on no hi ha cases i que l'espai escollit és l'únic indret on es pot perforar. A més, assegura que s'ha encarregat un estudi per avaluar l'estat en que es troben els arbres -ja que sembla que alguns estan malalts- per poder determinar si és possible retornar-los al seu lloc original un cop finalitzin les obres. També asseguren que quan l'estació estigui enllestida deixaran 1,5 metres de fondària de terra perquè es puguin plantar arbres, però la Generalitat recorda que "la decisió final de la urbanització de la plaça" li correspon a l'Ajuntament de Barcelona.

Per la seva banda, el districte de Sarrià-Sant Gervasi assegura que '"ha treballat amb Parcs i Jardins per "conservar i trasplantar els arbres afectats". I tot i que afirmen que s'està intervenint amb un criteri de conservació de la flora, recalquen que és "evident" que "les obres en el subsòl comporten uns efectes impossibles d'evitar".

Tot i que l'Ajuntament garanteix que un cop acabades les obres es tornaran a plantar arbres a la plaça, la Isabel recrimina que "els que han trigat 80 anys a créixer no es poden substituir per un mandariner" i recalca que un arbre no és mobiliari urbà que es pot posar i treure "com si fos un banc". A més, creu que la decisió de desmuntar la plaça va en detriment de la qualitat de vida i recorda que "l'Agenda 21 diu que s'han de preservar els espais verds". Lacruz, vol fer tot el possible per evitar que foradin Joaquim Folguera i s'enduguin els arbres, per això té previst muntar unes taules de recollida de signatures a la mateixa plaça i amenaça fins i tot amb encadenar-se. De moment, les màquines ja han arribat a Joaquim Folguera per fer les cates.

Un jardí que "alegra la vista"
Pocs carrers més a munt, al carrer Mandri amb passeig Bonanova, les màquines també han començat a comprovar l'estat del sòl. Aquí la construcció d'una estació de la L9 obligarà a perdre part dels Jardins de Can Altamira on hi ha gran diversitat d'arbres i arbustos. Aquest espai verd és lloc de pas habitual pels alumnes del Conservatori Superior de Música del liceu escola Bonanova i ofereix una privilegiada vista als familiars que resten a peu d'aula. Aquest és el cas del Juan Antonio Sáinz que assegura que mentre espera la seva filla, el jardí li "alegra la vista". Sáinz creia que les màquines estaven fent "millores al jardí", per això reivindica que espais com aquest "s'han de conservar". També li fa "pena" que desaparegui el verd a Francisco Álvarez. Tot i això, aquest avi comenta, mentre espera que surti la seva neta, que no veu malament la reforma "si és per millorar", "són danys col·laterals", reconeix.

Segons el districte, a primers de juny GISA obrirà un punt d'informació a la plaça Frederic Soler per a les obres de la L9 tant de Joaquim Folguera com de Mandri. Aquí els veïns trobaran informació sobre les actuacions i sobre el decurs de les obres.
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by 437.001 »

Ya ans hu pansábam, ca pasaría ayxó... , o sea, SI O NO? :twisted:
BCN2008
N8
N8
Posts: 738
Joined: Monday 18/02/2008 20:31

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by BCN2008 »

L9:
| Els tècnics canviaran a 55 metres de profunditat el capçal de la tuneladora que ha d'afrontar el tram central fins a Mandri | Caldrà construir una gran galeria perquè el túnel no passa per la vertical del pou
Quim Torrent


La plaça Havaneres, al barri dels Indians de Barcelona, viurà en els pròxims mesos una singular operació d'enginyeria. O potser caldria anomenar-ho cirurgia de grans dimensions. Es tracta de substituir un capçal d'una tuneladora situada a 55 metres de profunditat. L'element de més complicació, però, no és l'alçada del pou sinó el fet que la tuneladora no passa per la vertical del pou, sinó uns metres més enllà. L'operació serà extraordinàriament lenta i durarà un any.

L'operació de canvi de capçal estava prevista des que el departament de Política Territorial va canviar el projecte constructiu de la línia ara fa poc més d'un any. Amb el canvi, la línia baixava a més profunditat, per trobar un terreny més homogeni, encara que més dur. D'aquí que calgui fer el canvi de capçal i preparar la tuneladora per atacar el tram més muntanyós de tota la línia, que ha d'acabar a l'estació de Mandri.

El pou d'Havaneres ja fa temps que està obert. El seu primer ús va ser per treure l'altra tuneladora que estava excavant a la zona i que ara està encallada a la Zona Franca. Per desmuntar aquesta màquina només va caldre baixar a 30 metres de profunditat, en una operació que es va dur a terme durant l'estiu del 2008.

Acabada aquesta operació, cap a finals d'any, es va començar a ampliar la profunditat del pou, operació que encara no ha acabat. El responsable d'obres subterrànies del departament d'Obres Públiques, Jordi Jubany, explica que la zona del pou és de granit molt dur, cosa que garanteix treballar amb seguretat, però que allarga la perforació.

Explosions controlades

El mètode escollit per construir el pou són les voladures controlades. El problema és que la zona d'Havaneres està molt densament poblada i això obliga a treballar amb poca càrrega d'explosius per no molestar els veïns. De la trentena de metres que quedaven per excavar a principis d'any se n'han perforat poc més de la meitat, per la qual cosa és segur que els treballs d'excavació duraran tot l'estiu.

La tasca, però, no haurà acabat al final del pou. Llavors caldrà excavar una galeria per arribar al lloc on està parada la tuneladora. Serà una galeria gran, de més de 12 metres d'alçada i uns quatre d'amplada per poder substituir el capçal de la tuneladora.

Serà probablement la part més complicada de l'operació, ja que el capçal de la tuneladora pesa unes 200 tones. Això obligarà a trobar alguna solució per arrossegar el voluminós capçal fins a la vertical del pou per poder ser aixecat per una grua de grans dimensions. El més probable és que s'opti per posar-hi dos rails i una plataforma a la galeria per poder arrossegar tota l'estructura.

Evitar les pedres grans

Un cop s'hagi tret el capçal, s'haurà d'invertir l'operació per col·locar el nou. Jubany explica que la nova peça serà molt diferent de l'anterior. Fins a Mandri el terreny serà de roca dura, amb granits i pissarres, cosa que obliga a incorporar un capçal amb obertures molt més petites de les que tenia fins ara. "El capçal era més obert perquè havia treballat amb una zona mixta amb sòls més tous, però ara entrem en una zona de roca dura", afirma Jubany. Les obertures de la tuneladora de roca dura són molt petites per evitar que entrin pedres de grans dimensions que podrien danyar la maquinària del capçal.

AVUI.cat
I jo em pregunto: No seria més fàcil haver fet un altre pou abans de fer tot aquest lio??? Acabará passant un altre Carmel. :emprenyat
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by metring »

Si això no és fer les coses improvisant, que baje Dios y lo vea...
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”