Catenaria rígida per a Rodalies

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.

Ajudarà la catenària rígida a paliar els problemes de Rodalies?

Si, en part, no hi hauran tantes incidències
51
75%
Segur, s'hauran acabat els problemes!!!!
1
1%
No, no servirà absolutament de res
4
6%
Servirà per estendre la roba
11
16%
altres (especificar)
1
1%
 
Total votes: 68

User avatar
canalcole
N9
N9
Posts: 2074
Joined: Friday 03/10/2008 19:23
Facebook: XavierMartinezVidal
Location: PENEDÈS
Contact:

Re: La nova catenària reduirà un 50% les avaries de Rodalies

Post by canalcole »

Jo tampoc ho crec... Rodalies sempre tindra averies i retards, sinò no seria Rodalies :)
Enric
N7
N7
Posts: 438
Joined: Tuesday 02/09/2008 20:35

Re: La nova catenària reduirà un 50% les avaries de Rodalies

Post by Enric »

Primer de tot Bon Any a tots.

Després comentar que avui a Sant Vicenç tots els MD direcció Bcna els anunciaban per megafonia que anaban a o a Sant Andreu C. o a la Estació de França per Passeig de Grácia, com tota la estació estaba plena de informació de que al recorregut final era per la P. de Catalunya i anat a preguntar al que estaba venent els bitllets per on circulaban i la resposta per la P. de Catalunya, allavorans li fet el comentari de que perque la megafonia u deia de una altre manera i la seva resposta que no u sabia, que era igual un lloc que un altre.... a lo millor als viatgers despistats no els i es igual.

Us u deixo aquí, perque te a veura amb la nova catenaria, mes que res per las desviacions de las circulacions, amb aquet cas mal explicadas per megafonia.


Salutacions ;)
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Enganyifa

Post by Guigui »

La nova catenària reduirà un 50% les avaries de Rodalies
I com és que no ha calgut a FGC per mantenir el bon funcionament a ritme de tren cada 2 minuts? Com és que els túnels de rodalia, fins fa pocs anys, registraven moltes menys avaries malgrat tenir la catenària, ja aleshores, algunes dècades?

N'hi ha que s'entesten a enganyar-nos descaradament.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Proastiakos
N5
N5
Posts: 147
Joined: Wednesday 31/01/2007 4:10
Location: Badalona

Re: Enganyifa

Post by Proastiakos »

Guigui wrote:
La nova catenària reduirà un 50% les avaries de Rodalies
I com és que no ha calgut a FGC per mantenir el bon funcionament a ritme de tren cada 2 minuts? Com és que els túnels de rodalia, fins fa pocs anys, registraven moltes menys avaries malgrat tenir la catenària, ja aleshores, algunes dècades?

N'hi ha que s'entesten a enganyar-nos descaradament.
És molt molt facil...

Manteniment!
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: La nova catenària reduirà un 50% les avaries de Rodalies

Post by metring »

http://www.elpunt.cat/girona/article/1/ ... alies.html

Foment inverteix prop de 32 milions d'euros a canviar 170 km de catenària a rodalies

El director de la xarxa a Barcelona, Miguel Ángel Remacha, destaca aquest tipus d'actuacions per millorar el servei
7/03/09 02:00 - Barcelona - Paula Mercadé


La xarxa de rodalies de Barcelona serà més segura i fiable amb la substitució de 170 km de catenària –el cable que subministra energia al tren–. L'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif), ens gestor que depèn del Ministeri de Foment, fa aquestes obres de nit als trams de Sant Vicenç de Calders-el Prat i Terrassa-Manresa, i a les estacions de Mataró i Granollers Centre. Aquests treballs, que Adif no vol dir quan acabaran, tenen un pressupost de 31,8 milions d'euros. El director de la xarxa de Barcelona, Miguel Ángel Remacha, va qualificar aquesta actuació, així com la compra de trens o la millora del sistema de senyalització, totes incloses en el pla de rodalies, com a «imprescindible» per millorar el servei a mitjà termini.

El director de Rodalies Barcelona, Miguel Ángel Remacha, en el transcurs del sopar social organitzat per l'Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP), va posar una atenció especial en aquelles actuacions incloses en el pla de millora de la xarxa presentat la setmana passada que mediàticament havien passat gairebé desapercebudes. Remacha no va voler entrar a valorar si el pressupost del pla era suficient, però va reconèixer que era «possible que arribés tard». «Amb el que tenim hem de tirar endavant», va afegir, valorant que d'aquí a sis anys el panorama de la xarxa ferroviària de Catalunya serà diferent «tenint en compte l'interès de la Generalitat d'exportar les rodalies també a Tarragona, Lleida i Girona».

En el seu discurs davant els socis de la PTP, el màxim responsable de la xarxa a Barcelona pràcticament va passar per alt la duplicació de vies o els nous trams que es faran. I es va centrar en la millora del sistema de comunicació, la compra de trens, les noves subestacions elèctriques i la modernització del sistema de senyalització. Malgrat que totes aquestes actuacions ja estaven previstes, per Remacha són «fonamentals» per poder millorar el servei a mitjà termini i recuperar la confiança dels usuaris que va reconèixer que havien perdut. El 2005, els passatgers puntuaven el servei de rodalies amb un notable, una qualificació que va baixar el 2006 per sota del sis arran de les repetides avaries a la xarxa. Remacha espera poder remuntar aquesta puntuació gràcies a les millores que hi ha pendents de fer al servei. «En els propers quatre anys hem d'aconseguir tenir un sistema més fiable», apuntava.

El canvi dels 170 km de catenària permetrà «reduir les incidències», assegurava Remacaha. La catenària nova ja s'ha començat a instal·lar en els 32 km de via doble entre Terrassa i Manresa (amb un cost de 15,5 milions) i en els 52 km del tram comprès entre Sant Vicenç de Calders i el Prat (10,1 milions), així com a les estacions de Mataró (2,7 milions) i Granollers Centre (3,4 milions). Adif explica que aquests treballs s'estant fent de nit per no interrompre el servei. El màxim responsable de les obres a la xarxa ferroviària no va voler dir quan acabarien les obres, i, per tant, no se sap quan es beneficiaran de les millores els usuaris. «Mai parlem de terminis perquè sempre hi pot haver possibles incidències, com ara el mal temps, que retardin l'execució dels treballs», justificava.

La renovació de la catenària s'ha d'acompanyar, explicava Remacha, de la millora del sistema de senyalització dins els túnels, «que estan totalment saturats». Amb la modernització del sistema de senyals «quan hi hagi una incidència serà més fàcil recuperar el temps perdut durant l'avaria», reconeixia.

La fiabilitat del servei també s'aconseguirà amb la compra de més trens, que permetrà ampliar progressivament el parc de vehicles fins als 200 durant dos anys, donant de baixa els combois vells de més de 25 anys. A final d'any ja hauran arribat un total de 57 trens del nou model Civia. Aquests combois tenen 100 metres de longitud i si han d'anar amb composició doble –donant capacitat per a 1.500 passatgers– és necessari tenir estacions amb andanes de 200 metres. Per això el Ministeri de Foment també haurà d'allargar les andanes d'algunes estacions per adaptar-les a aquests nous trens. A més, si progressivament s'amplia la capacitat de la xarxa també és necessari millorar el subministrament elèctric, explicava Remacha. «És molt important que es facin noves estacions elèctriques perquè hi ha hores en què el subministrament ja és molt just pels trens que hi ha».

Obres amb molèsties

Les obres planificades comportaran millores a la xarxa. Tanmateix, mentre s'estiguin fent, el servei quedarà afectat, admetia Remacha. Renfe i Adif treballen per planificar bé els treballs. Preferiblement es faran en horari nocturn, durant el cap de setmana o aprofitant períodes de vacances per fer algun tall en el servei. Però potser es necessitarà més temps per treballar i després s'haurà d'interrompre el servei i fer un «bon» pla alternatiu de transport amb altres operadors. «En aquesta nova situació d'obres tornarem a necessitar l'ajuda d'algú de vostès», deia Remacha als representants de FGC, TMB i la Generalitat que també assistien al sopar de la PTP.

L'entitat va escollir enguany el màxim responsable de Rodalies Barcelona com a convidat del seu sopar social per mostrar el seu agraïment a la persona que, «tot i rebre crítiques d'arreu, ha sabut sobreposar-se a la situació i mantenir el diàleg amb tots els que han patit el desgavell de la xarxa». En aquest sentit, el president de la PTP, Ricard Riol, va agrair a Remacha que «per primer cop els hagi convidat a dialogar».
pukyxd
N6
N6
Posts: 254
Joined: Thursday 31/01/2008 11:12
Location: Santa Coloma de Gramenet

Re: La nova catenària reduirà un 50% les avaries de Rodalies

Post by pukyxd »

metring wrote:http://www.elpunt.cat/girona/article/1/ ... alies.html

Foment inverteix prop de 32 milions d'euros a canviar 170 km de catenària a rodalies

El director de la xarxa a Barcelona, Miguel Ángel Remacha, destaca aquest tipus d'actuacions per millorar el servei
7/03/09 02:00 - Barcelona - Paula Mercadé


La xarxa de rodalies de Barcelona serà més segura i fiable amb la substitució de 170 km de catenària –el cable que subministra energia al tren–. L'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif), ens gestor que depèn del Ministeri de Foment, fa aquestes obres de nit als trams de Sant Vicenç de Calders-el Prat i Terrassa-Manresa, i a les estacions de Mataró i Granollers Centre. Aquests treballs, que Adif no vol dir quan acabaran, tenen un pressupost de 31,8 milions d'euros. El director de la xarxa de Barcelona, Miguel Ángel Remacha, va qualificar aquesta actuació, així com la compra de trens o la millora del sistema de senyalització, totes incloses en el pla de rodalies, com a «imprescindible» per millorar el servei a mitjà termini.

El director de Rodalies Barcelona, Miguel Ángel Remacha, en el transcurs del sopar social organitzat per l'Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP), va posar una atenció especial en aquelles actuacions incloses en el pla de millora de la xarxa presentat la setmana passada que mediàticament havien passat gairebé desapercebudes. Remacha no va voler entrar a valorar si el pressupost del pla era suficient, però va reconèixer que era «possible que arribés tard». «Amb el que tenim hem de tirar endavant», va afegir, valorant que d'aquí a sis anys el panorama de la xarxa ferroviària de Catalunya serà diferent «tenint en compte l'interès de la Generalitat d'exportar les rodalies també a Tarragona, Lleida i Girona».

En el seu discurs davant els socis de la PTP, el màxim responsable de la xarxa a Barcelona pràcticament va passar per alt la duplicació de vies o els nous trams que es faran. I es va centrar en la millora del sistema de comunicació, la compra de trens, les noves subestacions elèctriques i la modernització del sistema de senyalització. Malgrat que totes aquestes actuacions ja estaven previstes, per Remacha són «fonamentals» per poder millorar el servei a mitjà termini i recuperar la confiança dels usuaris que va reconèixer que havien perdut. El 2005, els passatgers puntuaven el servei de rodalies amb un notable, una qualificació que va baixar el 2006 per sota del sis arran de les repetides avaries a la xarxa. Remacha espera poder remuntar aquesta puntuació gràcies a les millores que hi ha pendents de fer al servei. «En els propers quatre anys hem d'aconseguir tenir un sistema més fiable», apuntava.

El canvi dels 170 km de catenària permetrà «reduir les incidències», assegurava Remacaha. La catenària nova ja s'ha començat a instal·lar en els 32 km de via doble entre Terrassa i Manresa (amb un cost de 15,5 milions) i en els 52 km del tram comprès entre Sant Vicenç de Calders i el Prat (10,1 milions), així com a les estacions de Mataró (2,7 milions) i Granollers Centre (3,4 milions). Adif explica que aquests treballs s'estant fent de nit per no interrompre el servei. El màxim responsable de les obres a la xarxa ferroviària no va voler dir quan acabarien les obres, i, per tant, no se sap quan es beneficiaran de les millores els usuaris. «Mai parlem de terminis perquè sempre hi pot haver possibles incidències, com ara el mal temps, que retardin l'execució dels treballs», justificava.

La renovació de la catenària s'ha d'acompanyar, explicava Remacha, de la millora del sistema de senyalització dins els túnels, «que estan totalment saturats». Amb la modernització del sistema de senyals «quan hi hagi una incidència serà més fàcil recuperar el temps perdut durant l'avaria», reconeixia.

La fiabilitat del servei també s'aconseguirà amb la compra de més trens, que permetrà ampliar progressivament el parc de vehicles fins als 200 durant dos anys, donant de baixa els combois vells de més de 25 anys. A final d'any ja hauran arribat un total de 57 trens del nou model Civia. Aquests combois tenen 100 metres de longitud i si han d'anar amb composició doble –donant capacitat per a 1.500 passatgers– és necessari tenir estacions amb andanes de 200 metres. Per això el Ministeri de Foment també haurà d'allargar les andanes d'algunes estacions per adaptar-les a aquests nous trens. A més, si progressivament s'amplia la capacitat de la xarxa també és necessari millorar el subministrament elèctric, explicava Remacha. «És molt important que es facin noves estacions elèctriques perquè hi ha hores en què el subministrament ja és molt just pels trens que hi ha».

Obres amb molèsties

Les obres planificades comportaran millores a la xarxa. Tanmateix, mentre s'estiguin fent, el servei quedarà afectat, admetia Remacha. Renfe i Adif treballen per planificar bé els treballs. Preferiblement es faran en horari nocturn, durant el cap de setmana o aprofitant períodes de vacances per fer algun tall en el servei. Però potser es necessitarà més temps per treballar i després s'haurà d'interrompre el servei i fer un «bon» pla alternatiu de transport amb altres operadors. «En aquesta nova situació d'obres tornarem a necessitar l'ajuda d'algú de vostès», deia Remacha als representants de FGC, TMB i la Generalitat que també assistien al sopar de la PTP.

L'entitat va escollir enguany el màxim responsable de Rodalies Barcelona com a convidat del seu sopar social per mostrar el seu agraïment a la persona que, «tot i rebre crítiques d'arreu, ha sabut sobreposar-se a la situació i mantenir el diàleg amb tots els que han patit el desgavell de la xarxa». En aquest sentit, el president de la PTP, Ricard Riol, va agrair a Remacha que «per primer cop els hagi convidat a dialogar».
No sabia que estiguessin treballant en el tramp Manresa-Terrassa. Bé ja era hora que renovessin catenaria. Esperem que aquest tipus d'actuacions esdevinguin constants i no una anecdota pels propers 30 anys i així la qualitat de la infrastructura es mantingui en estat òptim. I la modernització de la senyalització als tunels de Barcelona tal com diu és molt necessaria jo diria impressindible. Esperem que la millorin ben aviat.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Traçat i cost

Post by Guigui »

El canvi dels 170 km de catenària permetrà «reduir les incidències», assegurava Remacaha. La catenària nova ja s'ha començat a instal·lar en els 32 km de via doble entre Terrassa i Manresa (amb un cost de 15,5 milions) i en els 52 km del tram comprès entre Sant Vicenç de Calders i el Prat (10,1 milions) [...].
Déu n'hi do, com incideix la sinuositat en el cots de la instal·lació de catenària...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Afectacions els propers dos caps de setmana

Post by Guigui »

http://www.3cat24.cat/noticia/373280/ca ... -catenaria

El cap de setmana es tallarà una línia de Renfe rodalies per obres a la catenària

Actualitzat a les 20:06 h 27/03/2009

La instal·lació d'una nova catenària rígida obligarà a tallar la línia de Renfe entre el Passeig de Gràcia i l'Estació de França aquest cap de setmana i el que ve, els dies 4 i 5 d'abril. La línia 2 sud de Rodalies quedarà tallada a Barcelona-Sants, i per arribar fins a passeig de Gràcia els viatgers hauran de fer transbord als combois de la línia 2 nord o als de mitjana distància. Pel que fa als trens del corredor Barcelona-Tortosa o Saragossa, també tindran origen i final al mateix passeig de Gràcia. Renfe ha anunciat que reforçarà els serveis d'informació als usuaris.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Catenaria rígida per a Rodalies

Post by metring »

http://www.acn.cat/webACN/detallNoticia ... cia=492002

Adif intensifica diumenge els treballs previs per a la instal·lació de la catenària rígida al túnel de Plaça Catalunya

ACN // 22.05.2009 // 19.03 h

Barcelona (ACN).- Adif ha intensificat els treballs previs de la instal·lació de la nova catenària rígida al túnel de Plaça de Catalunya, que s'emmarca en el projecte de modernització del sistema d'electrificació dels túnels de Barcelona. Les obres consisteixen en la col·locació d'aproximadament 1.500 suports i les corresponents fixacions que subjectaran els perfils d'alumini i el fil de contacte dels nous dispositius que subministren electricitat als trens. Aquesta actuació fa necessari ampliar, a partir d'aquest diumenge 24 de maig l'horari de treballs, la qual cosa comportarà el desviament dels últims trens de les línies 1, 3 i 4 de Rodalies per Passeig de Gràcia.
User avatar
canalcole
N9
N9
Posts: 2074
Joined: Friday 03/10/2008 19:23
Facebook: XavierMartinezVidal
Location: PENEDÈS
Contact:

A partir del 24 de maig

Post by canalcole »

Desivament últims trens línies 1, 3 i 4 per Passeig de Gràcia

http://web02.renfe.es/u13/MTR/UltimaHor ... BE004E47F6

L’execució, per part d’Adif, de treballs d’instal•lació de catenària rígida als túnels de Barcelona, fa necessari ampliar la banda de manteniment en el túnel de Plaça Catalunya a partir de les 23.30 hores. Renfe establirà una programació especial per als últims trens de Rodalies de les línies 1, 3 i 4.

Línia 1 de Rodalies (Molins de Rei/L’Hospitalet de Llobregat-Mataró/Maçanet)

De divendres a diumenge, desviament de l’últim tren de la línia 1 de Rodalies per Passeig de Gràcia. El tren L’Hospitalet de Llobregat (00.02h) – Mataró (00.55h), que circula divendres, dissabte i diumenge, circularà desviat per Passeig de Gràcia, pel que no efectuarà parada a Plaça Catalunya i Arc de Triomf
Modificació horaris C1.pdf
(83.83 KiB) Downloaded 290 times
Línia 3 de Rodalies (L’Hospitalet de Llobregat – Vic)

Desviament dels últims trens de la línia 3 de Rodalies per Passeig de Gràcia. El tren l’Hospitalet de Llobregat (23.44h) – Granollers Canovelles (00.33h) i el tren L’Hospitalet de Llobregat (4.40h) – La Garriga (5.41h) circularan desviats per Passeig de Gràcia, pel que no efectuaran parada a Plaça Catalunya , Arc de Triomf, Sant Andreu Arenal i Torrebaró
Modificació Horaris R3.pdf
(102.98 KiB) Downloaded 255 times
Línia 4 de Rodalies (St. Vicenç/Vilafranca – Manresa)

Desviament dels últims trens de la línia 4 de Rodalies per Passeig de Gràcia. El tren l’Hospitalet de Llobregat (23.50h) – Terrassa (00.44h) i el tren Terrassa (23.16h) – L’Hospitalet de Llobregat (00.09h) circularan desviats per Passeig de Gràcia, pel que no efectuaran parada a Plaça Catalunya , Arc de Triomf, Sant Andreu Arenal i Torrebaró
Modificació horaris R4.pdf
(117.79 KiB) Downloaded 264 times

Per a més informació, consultar els documents adjunts:
UT596001
N10
N10
Posts: 3664
Joined: Monday 02/05/2005 15:44

Re: Catenaria rígida per a Rodalies

Post by UT596001 »

canalcole wrote:[De divendres a diumenge, desviament de l’últim tren de la línia 1 de Rodalies per Passeig de Gràcia. El tren L’Hospitalet de Llobregat (00.02h) – Mataró (00.55h), que circula divendres, dissabte i diumenge, circularà desviat per Passeig de Gràcia, pel que no efectuarà parada a Plaça Catalunya i Arc de Triomf
Modificació horaris C1.pdf
El tren que citen, a part que fa mesos que va desviat (els que desvien des d'ara són l'últim Canovelles, Terrassa, Martorell via Molins i el primer La Garriga) circula diari, i no els dies que diu la nota.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Trepitgen el català, però d'una altra manera

Post by Guigui »

canalcole wrote:El tren L’Hospitalet de Llobregat (00.02h) – Mataró (00.55h), que circula divendres, dissabte i diumenge, circularà desviat per Passeig de Gràcia, pel que no efectuarà parada a Plaça Catalunya i Arc de Triomf
Renfe segueix maltractant el català tant com el client. :cop
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
pukyxd
N6
N6
Posts: 254
Joined: Thursday 31/01/2008 11:12
Location: Santa Coloma de Gramenet

Re: La nova catenària reduirà un 50% les avaries de Rodalies

Post by pukyxd »

pukyxd wrote:
metring wrote:http://www.elpunt.cat/girona/article/1/ ... alies.html

Foment inverteix prop de 32 milions d'euros a canviar 170 km de catenària a rodalies

El director de la xarxa a Barcelona, Miguel Ángel Remacha, destaca aquest tipus d'actuacions per millorar el servei
7/03/09 02:00 - Barcelona - Paula Mercadé


La xarxa de rodalies de Barcelona serà més segura i fiable amb la substitució de 170 km de catenària –el cable que subministra energia al tren–. L'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif), ens gestor que depèn del Ministeri de Foment, fa aquestes obres de nit als trams de Sant Vicenç de Calders-el Prat i Terrassa-Manresa, i a les estacions de Mataró i Granollers Centre. Aquests treballs, que Adif no vol dir quan acabaran, tenen un pressupost de 31,8 milions d'euros. El director de la xarxa de Barcelona, Miguel Ángel Remacha, va qualificar aquesta actuació, així com la compra de trens o la millora del sistema de senyalització, totes incloses en el pla de rodalies, com a «imprescindible» per millorar el servei a mitjà termini.

El director de Rodalies Barcelona, Miguel Ángel Remacha, en el transcurs del sopar social organitzat per l'Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP), va posar una atenció especial en aquelles actuacions incloses en el pla de millora de la xarxa presentat la setmana passada que mediàticament havien passat gairebé desapercebudes. Remacha no va voler entrar a valorar si el pressupost del pla era suficient, però va reconèixer que era «possible que arribés tard». «Amb el que tenim hem de tirar endavant», va afegir, valorant que d'aquí a sis anys el panorama de la xarxa ferroviària de Catalunya serà diferent «tenint en compte l'interès de la Generalitat d'exportar les rodalies també a Tarragona, Lleida i Girona».

En el seu discurs davant els socis de la PTP, el màxim responsable de la xarxa a Barcelona pràcticament va passar per alt la duplicació de vies o els nous trams que es faran. I es va centrar en la millora del sistema de comunicació, la compra de trens, les noves subestacions elèctriques i la modernització del sistema de senyalització. Malgrat que totes aquestes actuacions ja estaven previstes, per Remacha són «fonamentals» per poder millorar el servei a mitjà termini i recuperar la confiança dels usuaris que va reconèixer que havien perdut. El 2005, els passatgers puntuaven el servei de rodalies amb un notable, una qualificació que va baixar el 2006 per sota del sis arran de les repetides avaries a la xarxa. Remacha espera poder remuntar aquesta puntuació gràcies a les millores que hi ha pendents de fer al servei. «En els propers quatre anys hem d'aconseguir tenir un sistema més fiable», apuntava.

El canvi dels 170 km de catenària permetrà «reduir les incidències», assegurava Remacaha. La catenària nova ja s'ha començat a instal·lar en els 32 km de via doble entre Terrassa i Manresa (amb un cost de 15,5 milions) i en els 52 km del tram comprès entre Sant Vicenç de Calders i el Prat (10,1 milions), així com a les estacions de Mataró (2,7 milions) i Granollers Centre (3,4 milions). Adif explica que aquests treballs s'estant fent de nit per no interrompre el servei. El màxim responsable de les obres a la xarxa ferroviària no va voler dir quan acabarien les obres, i, per tant, no se sap quan es beneficiaran de les millores els usuaris. «Mai parlem de terminis perquè sempre hi pot haver possibles incidències, com ara el mal temps, que retardin l'execució dels treballs», justificava.

La renovació de la catenària s'ha d'acompanyar, explicava Remacha, de la millora del sistema de senyalització dins els túnels, «que estan totalment saturats». Amb la modernització del sistema de senyals «quan hi hagi una incidència serà més fàcil recuperar el temps perdut durant l'avaria», reconeixia.

La fiabilitat del servei també s'aconseguirà amb la compra de més trens, que permetrà ampliar progressivament el parc de vehicles fins als 200 durant dos anys, donant de baixa els combois vells de més de 25 anys. A final d'any ja hauran arribat un total de 57 trens del nou model Civia. Aquests combois tenen 100 metres de longitud i si han d'anar amb composició doble –donant capacitat per a 1.500 passatgers– és necessari tenir estacions amb andanes de 200 metres. Per això el Ministeri de Foment també haurà d'allargar les andanes d'algunes estacions per adaptar-les a aquests nous trens. A més, si progressivament s'amplia la capacitat de la xarxa també és necessari millorar el subministrament elèctric, explicava Remacha. «És molt important que es facin noves estacions elèctriques perquè hi ha hores en què el subministrament ja és molt just pels trens que hi ha».

Obres amb molèsties

Les obres planificades comportaran millores a la xarxa. Tanmateix, mentre s'estiguin fent, el servei quedarà afectat, admetia Remacha. Renfe i Adif treballen per planificar bé els treballs. Preferiblement es faran en horari nocturn, durant el cap de setmana o aprofitant períodes de vacances per fer algun tall en el servei. Però potser es necessitarà més temps per treballar i després s'haurà d'interrompre el servei i fer un «bon» pla alternatiu de transport amb altres operadors. «En aquesta nova situació d'obres tornarem a necessitar l'ajuda d'algú de vostès», deia Remacha als representants de FGC, TMB i la Generalitat que també assistien al sopar de la PTP.

L'entitat va escollir enguany el màxim responsable de Rodalies Barcelona com a convidat del seu sopar social per mostrar el seu agraïment a la persona que, «tot i rebre crítiques d'arreu, ha sabut sobreposar-se a la situació i mantenir el diàleg amb tots els que han patit el desgavell de la xarxa». En aquest sentit, el president de la PTP, Ricard Riol, va agrair a Remacha que «per primer cop els hagi convidat a dialogar».
No sabia que estiguessin treballant en el tramp Manresa-Terrassa. Bé ja era hora que renovessin catenaria. Esperem que aquest tipus d'actuacions esdevinguin constants i no una anecdota pels propers 30 anys i així la qualitat de la infrastructura es mantingui en estat òptim. I la modernització de la senyalització als tunels de Barcelona tal com diu és molt necessaria jo diria impressindible. Esperem que la millorin ben aviat.
Sobre la notícia comentar que ja es poden començar a veure els primers resultats de les obres. Sobretot entre Sant Vicenç i Castellbell s'estan fent pilones de ciment (no sé com anomenar-ho, però seria com els fonaments dels pals de la catenària) a prop dels pals de la catenària actual on suposo que aniran els nous pals. Per tant no caldrà tallar la circulació de moment. Per altra banda a part de la substitució de catenària s'estan substituint també les travesses dels trams on són més antigues. Normalment on són travesses amb 2 blocs separats. I les noves són com les que es posen ara sempre monobloc de ciment. Se'n poden veure moltes als costats de les vies preparades per ser canviades. També dir que a l'antiga estació d'Olesa ja fora de servei també hi ha força moviment i han tret moltes de les travesses antigues de les vies fora de servei.

En fi crec que això va per llarg però com a mínim poc a poquet es van fent millores.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Catenaria rígida per a Rodalies

Post by metring »

El cas és que els desviaments continuaran fins a nou avís, m'estranya que no tinguin data d'acabament, com en d'altres ocasions.
User avatar
Pere
N9
N9
Posts: 1566
Joined: Tuesday 14/03/2006 19:55
Location: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Re: Catenaria rígida per a Rodalies

Post by Pere »

metring wrote:El cas és que els desviaments continuaran fins a nou avís, m'estranya que no tinguin data d'acabament, com en d'altres ocasions.
Suposo que la data d'acabament serà un cop estigui instal·lada la catenària rígida, que em sona haver llegit que ho farien al mes d'agost.
User avatar
canalcole
N9
N9
Posts: 2074
Joined: Friday 03/10/2008 19:23
Facebook: XavierMartinezVidal
Location: PENEDÈS
Contact:

Re: Catenaria rígida per a Rodalies

Post by canalcole »

Una pregunta: els trens desviats faran parada a p. Gràcia, Clot i SAC? Si ho fan, a les mateixes hores?
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Catenaria rígida per a Rodalies

Post by metring »

Deien que si feien parada, ara, a les mateixes hores, suposo que variaran una miqueta.
User avatar
canalcole
N9
N9
Posts: 2074
Joined: Friday 03/10/2008 19:23
Facebook: XavierMartinezVidal
Location: PENEDÈS
Contact:

Re: Catenaria rígida per a Rodalies

Post by canalcole »

metring wrote:Deien que si feien parada, ara, a les mateixes hores, suposo que variaran una miqueta.
OK, es que ho preguntava perquè demà vindre cap a Barcelona per el desviament de MD's i LD's per la R1, i de pas, volia caçar-los aquests trens, per exemple a SAC.

Moltes gràcies. ;)
User avatar
Pere
N9
N9
Posts: 1566
Joined: Tuesday 14/03/2006 19:55
Location: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Re: Catenaria rígida per a Rodalies

Post by Pere »

Us avanço que per instal·lació de la catenaria rígida al túnel de Plaça Catalunya, aquest romandrà tallat del 3 al 16 d'agost. Encara no està decidit quin plà alternatiu de transport faran, el que sí sé del cert és que els regionals a Lleida via Manresa circularan desviats pel túnel de Passeig de Gràcia i ramal de les aigües.
User avatar
Mako448
N10
N10
Posts: 3248
Joined: Saturday 03/06/2006 19:08

Re: Catenaria rígida per a Rodalies

Post by Mako448 »

Segurament la C4 també és desvï,ja que els regionals a Lleida en el tram entre Manresa i Barcelona són simples rodalies,que surten als horaris de la C4.

M'imagino que desviaràn la C4 per Passeig de Gràcia,la C3 acabarà a Sant Andreu Areanl,la C7 a Birfucació,i la C1 a EDF.

Aixó sí,la desviació de la C4 podria comportar un sobresaturació del túnel de Passeig de Gràcia,i sobretot al tram entre Clot i PDG,on hi ha la desviació a EDF,on acaben mols trens regionals i quasi tots de la C2 Sud.A hora punta allò seria un festival de retards,i no sé com pensen solucionar aquest tema.Aixó em fa pensar que potser no desvïn els C4.Una altra cosa que poden fer,peró que estic en desavord,perqué significaria una disminució significatiu de la freqüència significativa entre Granollers i Sants, és eliminar els Castelldefels-Granollers Centre de la C2.

Tot aixó,jo proposaria el següent:

- C4 Sud de Sant Vicenç de Calders a Barcelona Sants.
- C4 Nord integrar-la amb la C2Sud.És a dir,els SVC-EDF que a partir de PDG continuin fins a Manresa i els VIL-EDF fins a Terrassa.D'aquesta manera s'augmentaria molt poc el nombre de circulacions de trens de rodalies pel túnel de PDG,tot i que significaria deixar sense rodalies de la C2 a EDF,peró tindrien els de la C1,cosa que amb un transbord al Clot solucionat,encara que el temps de trajecte sigui superior.

Una altra cosa que no se jo és el tema d eles obres de la Sagrera,ja que semblan que aviat entre SAC i Clot la C2 serà en via única,de fet als horairs ho tenen programat d'aquesta manera i motls trens fan parades eternes que les he patit a Sant Andreu Comtal.No se jo si és bo desviar la C4 per aquí amb tot d'obres,i a part la incorporació al ramal de les aigües,que suposa aturades per deixar apssar trens,i retards a la C4 i C2 Nord.

Per descomptat,els bitllets de rodalies han de ser vàlids al metro.
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”