Justícia confia en el bus i la L-1 per als viatges a la ciutat judicial
• Només la L-9 permetrà accedir de forma més directa al nou equipament
J. G. ALBALAT
El Periódico, 18.05.07
BARCELONA
Poc més de 20 minuts. Això és el que es triga en metro des de la plaça de Catalunya fins a la futura Ciutat de la Justícia, a les antigues casernes de Lepant, a la Gran Via, segons va poder comprovar ahir EL PERIÓDICO, que va acompanyar en un trajecte la consellera de Justícia, Montserrat Tura, i el director del programa del projecte de la Ciutat de la Justícia, Josep Villarreal Moreno.
La Generalitat confia que, tot i que la L-9 no estarà a punt quan entri en funcionament el recinte judicial, no hi hagi greus problemes de mobilitat. No obstant, són conscients que aquesta situació milloraria si estigués oberta la parada de la línia 9 prevista en el projecte a prop d'aquestes instal.lacions i que permetrà enllaçar amb totes les rutes de metro. La complexitat i el cost de l'obra impedeix posar data a l'obertura. El repte és transportar els 12.500 visitants per dia.
A la Ciutat de la Justícia de Barcelona i l'Hospitalet de Llobregat (els jutjats d'aquesta població es traslladaran en uns mesos) es pot accedir en metro per dues línies. Una és la L-1, que té com a estació més pròxima la de Santa Eulàlia. El temps que es triga caminant des d'aquesta parada fins a les portes de la Ciutat de la Justícia és de 6 min 46 s (13 min, 38 s és el recorregut del metro des de la plaça de Catalunya).
L'altra possibilitat és utilitzar la mateixa L-1 des de la plaça de Catalunya fins a la d'Espanya, i d'allà enllaçar amb els Ferrocarrils de la Generalitat. El temps de viatge és, en aquest cas, superior: 26 min 27 s; la majoria, 19 min 52 s, pel trajecte de metro i el tren (s'ha de fer transbord), i 6 min 35 s per cobrir la dis- tància entre la parada d'Ildefons Cerdà i l'accés a la Ciutat de la Justícia, que acollirà 166 jutjats.
AUTOBUSOS
Per completar els mitjans de transport, es disposa de 20 línies diürnes d'autobusos i cinc més de nocturnes. "Depèn de les necessitats, i en determinades hores s'haurà d'incrementar la freqüència", va explicar la consellera Tura. "La idea és prioritzar el transport públic", subratlla Josep Villarreal, director del programa de la Ciutat de la Justícia.
La majoria dels 10.000 visitants i dels 2.500 funcionaris es desplacen actualment en transport públic als jutjats, a raó d'un 49% els primers i un 67% els segons, segons un sondeig de la Conselleria de Justícia. Segons aquesta enquesta, el 37% dels usuaris viatgen des de fora de la ciutat, la majoria des de l'Hospitalet, Cornellà i Esplugues. Ara, la Generalitat pretén ampliar aquesta informació amb més detall amb un altre estudi, en què es consultarà advocats i procuradors, per poder avaluar si es reforcen determinades xarxes de transport. Respecte als vehicles privats, el complex urbanístic tindrà un aparcament subterrani (no està sota els edificis judicials per raons de seguretat) per a 1.750 turismes i un pàrquing en superfície per a 500 motocicletes.
Guia de la mobilitat a la Ciutat de la Justícia
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Justícia confia en bus i la L-1 per ciutat judicial
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Mal comunicada
Està molt bé que ens vulguin vendre la moto de com n'és de saludable anar a peu. Però la connexió amb transport d'alta capacitat és força deficient, per molt que ens ho pintin de color rosa.
Per la mateixa regla de tres, a sant de què estarien instal·lant tapissos rodants a Diagonal i pensarien fer el mateix a Pg. de Gràcia?
Per la mateixa regla de tres, a sant de què estarien instal·lant tapissos rodants a Diagonal i pensarien fer el mateix a Pg. de Gràcia?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Guia de la mobilitat a la Ciutat de la Justícia
Aquí teniu una foto del bus que va des de Sants fins allà:
- Attachments
-
- buscj.jpg
- (109.69 KiB) Downloaded 205 times
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Mal comunicada
el pamflet aquets, diu el següent:Guigui wrote:Està molt bé que ens vulguin vendre la moto de com n'és de saludable anar a peu. Però la connexió amb transport d'alta capacitat és força deficient, per molt que ens ho pintin de color rosa
Aleshores, entenc que els nostres polítics, que sempre van en transport privat, són ineficients, poc saludables, insegurs, injustos, poc competitius i malgastadors.Desplaçar-se de forma habitualment en transport públic, en bicicleta o a peu surt més a compte que fer-ho en
vehicle privat. Perquè és...
• més eficient,
• més saludable,
• més segur,
• més equitatiu,
• més competitiu,
• i també més econòmic.
Ves per on, crec que l'han encertat de ple!!!!
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Guia de la mobilitat a la Ciutat de la Justícia
Hauran de fer un pensament, per cuidar la salut!!!!
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Quan xerren sense pensar
Molt bona, sí senyor!!!wefer wrote:el pamflet aquets, diu el següent:Aleshores, entenc que els nostres polítics, que sempre van en transport privat, són ineficients, poc saludables, insegurs, injustos, poc competitius i malgastadors.Desplaçar-se de forma habitualment en transport públic, en bicicleta o a peu surt més a compte que fer-ho en
vehicle privat. Perquè és...
• més eficient,
• més saludable,
• més segur,
• més equitatiu,
• més competitiu,
• i també més econòmic.
Ves per on, crec que l'han encertat de ple!!!!
És més, l'ús del cotxe oficial és tot el que diu en wefer. Un grandíssim exemple de publicitat sense pensar, amb efecte bumerang inclòs.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Guia de la mobilitat a la Ciutat de la Justícia
Perdoneu que contesti tan tard, estic molt despenjat del fòrum, però no m'en puc estar.
Està molt bè que en fagin una guia de mobilitat i que algú se n'adoni de que el transport públic a la Ciutat de la Justícia no està ben resolt. Però en la mateixa àrea d'influència que surt a la guia hi vivim moltíssims veins que fruïm i patim les virtuts i defectes del transport públic de la zona cada dia (per exemple, temin molts autobusos i FGC però per anar a gairabè tot arreu de Barcelona hem de canviar a Pl. Espanya) i fà una mica de ràbia que només es parli de les deficiències del transport públic quna s'inagura aquesta obra.
A més, considero que és un cas recurrent que es dóna cada vegada que s'inagura una nova obra pública. Demostra la poca qualitat de la política de transports del pais (si és que existeix alguna, apart d' "anar fent" i tallar cintes inagurals).
Au, ja m'he quedat tranquil. Salutacions
Està molt bè que en fagin una guia de mobilitat i que algú se n'adoni de que el transport públic a la Ciutat de la Justícia no està ben resolt. Però en la mateixa àrea d'influència que surt a la guia hi vivim moltíssims veins que fruïm i patim les virtuts i defectes del transport públic de la zona cada dia (per exemple, temin molts autobusos i FGC però per anar a gairabè tot arreu de Barcelona hem de canviar a Pl. Espanya) i fà una mica de ràbia que només es parli de les deficiències del transport públic quna s'inagura aquesta obra.
A més, considero que és un cas recurrent que es dóna cada vegada que s'inagura una nova obra pública. Demostra la poca qualitat de la política de transports del pais (si és que existeix alguna, apart d' "anar fent" i tallar cintes inagurals).
Au, ja m'he quedat tranquil. Salutacions