Pla 2000E
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Pla 2000E
Estranyament, se'n parla molt als mitjans, però fins ara no se n'ha dit res al Fotracat. Per tant, enceto fil sobre el tema:
http://www.avui.cat/cat/notices/2009/05 ... _59629.php
Disparitat de criteris als territoris de l'Estat en l'aplicació de les ajudes directes al sector de l'automòbil
Amb excepció de Catalunya i Balears, totes les comunitats governades pels socialistes s'han sumat a les ajudes de 500 euros
EFE
Barcelona
Ult. Act. 18/05/2009 23:07
Els diferents territoris de l'Estat han aplicat criteris dispars en la participació en les ajudes directes a la compra d'automòbils, una "acció descoordinada" que, segons el sector, pot incidir en disfuncions en el mercat automobilístic, a més de confondre als usuaris.
Les associacions automobilístiques han demanat a les Administracions Públiques la màxima coordinació en l'aplicació de les ajudes per evitar aquests efectes, però el desacord ja detectat dijous passat en la reunió del ministre d'Indústria, Miguel Sebastián, amb els consellers del ram s'han corroborat aquest cap de setmana.
Xocs i acords amb els territoris
Amb excepció de Catalunya i Balears, totes les comunitats governades pels socialistes s'han sumat a les ajudes de 500 euros, pel que els seus ciutadans rebran l'import complet de 2.000 euros. Per contra, les comunitats amb govern del PP, amb excepció de Castella-Lleó, aposten pels plans propis, que poden superar als del govern espanyol, o no han pres una decisió referent a això.
La formulació de les ajudes per part del president espanyol en el debat de política general xocava amb les iniciatives que ja havien engegat zones com Navarra, País Valencià i Múrcia, encara que aquesta última centrada únicament en vehicles comercials.
Dijous passat, després de la reunió, Aragó, Astúries i Cantàbria es van alinear amb la proposta de Sebastián i, posteriorment, es van unir Extremadura, Castella-Lleó, Castella-la Manxa, Andalusia, i el País Basc.
Mestrestant, Madrid i Catalunya, que juntes engloben gairebé la meitat del mercat automobilístic espanyol, amb una quota del 47% en les matriculacions de turismes, rebutjaven aquesta aportació de 500 euros. Madrid aposta per reduir un 20% l'Impost de Matriculació, mentre que Catalunya ho lliga a la llei de Finançament.
El president del govern espanyol, José Luis Rodríguez Zapatero, va proposar ajudes directes a la compra d'automòbils per estimular la demanda: 1.000 euros que aportarien les marques automobilístiques, 500 que posaria el govern espanyol i els 500 més a càrrec de les autonomies.
http://www.avui.cat/cat/notices/2009/05 ... _59648.php
Els interrogants del nou pla 2000E bloquegen les vendes
Els concessionaris no poden tancar operacions perquè no saben encara com s’han de tramitar les ajudes
Laia Bruguera
Osca
Ult. Act. 18/05/2009 23:07
“Doncs encara no ho sé. La veritat és que això és un embolic”. Ho admetia ahir el gerent d’un concessionari d’Osca quan una possible clienta catalana li preguntava si es podia acollir a l’ajuda de 2.000 euros –500 més que al Principat– si es desplaçava a Aragó per comprar allà el cotxe. La desinformació va marcar el primer dia del pla 2000E, ja que el govern central l’ha posat en marxa sense haver-ne desplegat les instruccions. Com indica Joan Pla, director general de la xarxa de concessionaris multimarca Quadis, el resultat de tot plegat és que “un programa que ha d’ajudar a remuntar les vendes paradoxalment les ha paralitzat, ja que ahir vam poder formular pressupostos i tancar operacions, però encara no les podem tramitar, ja que no sabem com s’ha de fer”.
“No només desconeixem com hem de facturar i com cobrarem aquest descompte sinó que d’entrada hi hem de posar els diners nosaltres”. Jaume Roura, gerent de tres concessionaris Seat, es queixava així del fet que han de ser els punts de venda els que avancin els diners del pla. “Per a nosaltres són molts diners –explica–, ja que 500 euros pot suposar el marge de benefici d’un vehicle”. “I això en un moment en què necessitem líquid més que mai”, recordava.
Com explica Joan Blancafort, secretari general del Gremi de Venedors de Vehicles a Motor de Barcelona, qui gestiona les ajudes és la nova fundació Fitsa, formada per l’administració i les patronals. “El termini perquè ens paguin és d’un mes, però ens fa por que s’allargui”, indica.
Frenar un 15% la caiguda
Tot i que Blancafort es va passar el dia d’ahir atenent els socis del gremi i pot confirmar que “hi ha molta confusió i manca d’informació”, recorda que les ajudes directes són una mesura reclamada des de fa molt temps pel sector i confia que ajudin el mercat. Indústria preveu que la caiguda de vendes es frenarà en més d’un 15%.
Com les comunitats autònomes, els venedors lamenten que el president Zapatero hagi ideat un pla sense consultar-les, ja que al cap i a la fi també hi han de posar diners. De fet, segons les marques hauran de pagar entre un 30% i un 40% dels 1.000 euros promesos pels fabricants, ja que fan totes les promocions a mitges.
Sigui per la incertesa, perquè era dilluns o per la ressaca del Saló de l’Automòbil, als concessionaris catalans hi va haver ahir poca activitat. Poca clientela nova i, en canvi, sí alguns clients que ja s’havien interessat per algun model i que havien posposat la compra a l’espera que comencessin a donar-se les ajudes directes. Ahir van tornar a la botiga per fer números, però el tràmit de la seva compra haurà d’esperar a les desitjades instruccions d’Indústria.
http://www.avui.cat/cat/notices/2009/05 ... _59629.php
Disparitat de criteris als territoris de l'Estat en l'aplicació de les ajudes directes al sector de l'automòbil
Amb excepció de Catalunya i Balears, totes les comunitats governades pels socialistes s'han sumat a les ajudes de 500 euros
EFE
Barcelona
Ult. Act. 18/05/2009 23:07
Els diferents territoris de l'Estat han aplicat criteris dispars en la participació en les ajudes directes a la compra d'automòbils, una "acció descoordinada" que, segons el sector, pot incidir en disfuncions en el mercat automobilístic, a més de confondre als usuaris.
Les associacions automobilístiques han demanat a les Administracions Públiques la màxima coordinació en l'aplicació de les ajudes per evitar aquests efectes, però el desacord ja detectat dijous passat en la reunió del ministre d'Indústria, Miguel Sebastián, amb els consellers del ram s'han corroborat aquest cap de setmana.
Xocs i acords amb els territoris
Amb excepció de Catalunya i Balears, totes les comunitats governades pels socialistes s'han sumat a les ajudes de 500 euros, pel que els seus ciutadans rebran l'import complet de 2.000 euros. Per contra, les comunitats amb govern del PP, amb excepció de Castella-Lleó, aposten pels plans propis, que poden superar als del govern espanyol, o no han pres una decisió referent a això.
La formulació de les ajudes per part del president espanyol en el debat de política general xocava amb les iniciatives que ja havien engegat zones com Navarra, País Valencià i Múrcia, encara que aquesta última centrada únicament en vehicles comercials.
Dijous passat, després de la reunió, Aragó, Astúries i Cantàbria es van alinear amb la proposta de Sebastián i, posteriorment, es van unir Extremadura, Castella-Lleó, Castella-la Manxa, Andalusia, i el País Basc.
Mestrestant, Madrid i Catalunya, que juntes engloben gairebé la meitat del mercat automobilístic espanyol, amb una quota del 47% en les matriculacions de turismes, rebutjaven aquesta aportació de 500 euros. Madrid aposta per reduir un 20% l'Impost de Matriculació, mentre que Catalunya ho lliga a la llei de Finançament.
El president del govern espanyol, José Luis Rodríguez Zapatero, va proposar ajudes directes a la compra d'automòbils per estimular la demanda: 1.000 euros que aportarien les marques automobilístiques, 500 que posaria el govern espanyol i els 500 més a càrrec de les autonomies.
http://www.avui.cat/cat/notices/2009/05 ... _59648.php
Els interrogants del nou pla 2000E bloquegen les vendes
Els concessionaris no poden tancar operacions perquè no saben encara com s’han de tramitar les ajudes
Laia Bruguera
Osca
Ult. Act. 18/05/2009 23:07
“Doncs encara no ho sé. La veritat és que això és un embolic”. Ho admetia ahir el gerent d’un concessionari d’Osca quan una possible clienta catalana li preguntava si es podia acollir a l’ajuda de 2.000 euros –500 més que al Principat– si es desplaçava a Aragó per comprar allà el cotxe. La desinformació va marcar el primer dia del pla 2000E, ja que el govern central l’ha posat en marxa sense haver-ne desplegat les instruccions. Com indica Joan Pla, director general de la xarxa de concessionaris multimarca Quadis, el resultat de tot plegat és que “un programa que ha d’ajudar a remuntar les vendes paradoxalment les ha paralitzat, ja que ahir vam poder formular pressupostos i tancar operacions, però encara no les podem tramitar, ja que no sabem com s’ha de fer”.
“No només desconeixem com hem de facturar i com cobrarem aquest descompte sinó que d’entrada hi hem de posar els diners nosaltres”. Jaume Roura, gerent de tres concessionaris Seat, es queixava així del fet que han de ser els punts de venda els que avancin els diners del pla. “Per a nosaltres són molts diners –explica–, ja que 500 euros pot suposar el marge de benefici d’un vehicle”. “I això en un moment en què necessitem líquid més que mai”, recordava.
Com explica Joan Blancafort, secretari general del Gremi de Venedors de Vehicles a Motor de Barcelona, qui gestiona les ajudes és la nova fundació Fitsa, formada per l’administració i les patronals. “El termini perquè ens paguin és d’un mes, però ens fa por que s’allargui”, indica.
Frenar un 15% la caiguda
Tot i que Blancafort es va passar el dia d’ahir atenent els socis del gremi i pot confirmar que “hi ha molta confusió i manca d’informació”, recorda que les ajudes directes són una mesura reclamada des de fa molt temps pel sector i confia que ajudin el mercat. Indústria preveu que la caiguda de vendes es frenarà en més d’un 15%.
Com les comunitats autònomes, els venedors lamenten que el president Zapatero hagi ideat un pla sense consultar-les, ja que al cap i a la fi també hi han de posar diners. De fet, segons les marques hauran de pagar entre un 30% i un 40% dels 1.000 euros promesos pels fabricants, ja que fan totes les promocions a mitges.
Sigui per la incertesa, perquè era dilluns o per la ressaca del Saló de l’Automòbil, als concessionaris catalans hi va haver ahir poca activitat. Poca clientela nova i, en canvi, sí alguns clients que ja s’havien interessat per algun model i que havien posposat la compra a l’espera que comencessin a donar-se les ajudes directes. Ahir van tornar a la botiga per fer números, però el tràmit de la seva compra haurà d’esperar a les desitjades instruccions d’Indústria.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Pla 2000E
Doncs si, tocava, el que no entenc és com es poden prometre aquests ajuts des del govern central, i no consensuar res amb els goberns autonòmics, indignant.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Enganyifa
És el trilero en el seu estat més sublim: convida a un tiberi, però que paguin els altres.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Pla 2000E
I com s'atreveixen a fer que el concessionari pagui 1000 €! si volen rebaixar preus ja els rebaixaran ells pel seu compte, el que corre risc és la empresa, no el comprador.
I estic totalment d'acord amb la generalitat en que, fins que no tinguem un finançament just, no pagarem un cèntim, no hem d'ajudar a complir les promeses de Zapatero si ell no compleix les seves promeses pendents amb Catalunya.
I estic totalment d'acord amb la generalitat en que, fins que no tinguem un finançament just, no pagarem un cèntim, no hem d'ajudar a complir les promeses de Zapatero si ell no compleix les seves promeses pendents amb Catalunya.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Re: Pla 2000E
Unes coses que venen molt els polítics :
http://www.lamalla.cat/economia/article?id=264624
Ajudes de 500 euros també per a qui compri una moto
Ho ha avançat a COMRàdio el president del Gremi de Venedors de Vehicles de Barcelona
Els compradors de motos també tindran una ajuda, en concret de 500 euros. Així ho ha avançat al programa El Dia de COMRàdio, el president del Gremi de Venedors de Vehicles de Barcelona, Miquel Donnay. La mesura serà detallada al llarg del dia d'avui. D'altra banda, sobre les ajudes per comprar cotxes, Donnay ha confirmat que els venedors estan avançant els 500 euros que la Generalitat, de moment, no dóna.
Donnay ha confirmat que "amb total seguretat" hi haurà 500 euros d'ajudes per a comprar una moto. "Ahir ens ho van comunicar", ha assegurat, tot i que ha afegit que encara no saben a on ni com s'aplicarà la mesura. Ha dit, però, que al llarg del dia d'avui es donaran tots els detalls sobre la nova normativa.
D'altra banda, sobre les ajudes per comprar cotxes, Donnay ha confirmat que els venedors estan avançant els 500 euros que la Generalitat de moment no dóna. D'aquesta manera, la subvenció total arriba als 2.000 euros.
Donnay ha reconegut que els venedors estan corrent el risc de perdre els diners però que esperen que el Govern català finalment rectifiqui i acabi donant aquests 500 euros per afavorir les vendes de cotxes i els retorni els diners.
En aquest sentit, ahir el conseller Francesc Baltasar va assegurar que "s'està estudiant" la proposta però que la manca de recursos econòmics dificulta la seva viabilitat. Tot i això, ha admès que malgrat el problema amb la demora del finançament, l'executiu català “buscarà una solució ràpida” a aquesta qüestió.
http://www.lamalla.cat/economia/article?id=264624
Ajudes de 500 euros també per a qui compri una moto
Ho ha avançat a COMRàdio el president del Gremi de Venedors de Vehicles de Barcelona
Els compradors de motos també tindran una ajuda, en concret de 500 euros. Així ho ha avançat al programa El Dia de COMRàdio, el president del Gremi de Venedors de Vehicles de Barcelona, Miquel Donnay. La mesura serà detallada al llarg del dia d'avui. D'altra banda, sobre les ajudes per comprar cotxes, Donnay ha confirmat que els venedors estan avançant els 500 euros que la Generalitat, de moment, no dóna.
Donnay ha confirmat que "amb total seguretat" hi haurà 500 euros d'ajudes per a comprar una moto. "Ahir ens ho van comunicar", ha assegurat, tot i que ha afegit que encara no saben a on ni com s'aplicarà la mesura. Ha dit, però, que al llarg del dia d'avui es donaran tots els detalls sobre la nova normativa.
D'altra banda, sobre les ajudes per comprar cotxes, Donnay ha confirmat que els venedors estan avançant els 500 euros que la Generalitat de moment no dóna. D'aquesta manera, la subvenció total arriba als 2.000 euros.
Donnay ha reconegut que els venedors estan corrent el risc de perdre els diners però que esperen que el Govern català finalment rectifiqui i acabi donant aquests 500 euros per afavorir les vendes de cotxes i els retorni els diners.
En aquest sentit, ahir el conseller Francesc Baltasar va assegurar que "s'està estudiant" la proposta però que la manca de recursos econòmics dificulta la seva viabilitat. Tot i això, ha admès que malgrat el problema amb la demora del finançament, l'executiu català “buscarà una solució ràpida” a aquesta qüestió.
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Pla 2000E
Ara ens voldran vendre la moto de que vivim en un estat sense crisi.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Més, i més, i més, i més...
Escolteu: fa poc, vaig canviar les persianes del meu despatx, i ahir vaig comprar-me una impressora multifunció. Hauria hagut d'esperar-me una mica a què el prestidigitador moncloenc tragués més conillets del barret de copa?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Més, i més, i més, i més...
Guigui wrote: Hauria hagut d'esperar-me una mica a què el prestidigitador moncloenc tragués més conillets del barret de copa?
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Re: Més, i més, i més, i més...
Lluita1714 wrote:Guigui wrote: Hauria hagut d'esperar-me una mica a què el prestidigitador moncloenc tragués més conillets del barret de copa?
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
La Generalitat, també
http://www.lamalla.cat/economia/article?id=265473
La Generalitat rectifica i se suma als ajuts a l'automòbil
Els ajuts arribaran també a les motocicletes i els vehicles industrials. A falta de finançament el Govern s'endeutarà per donar els ajuts
EFE / LAMALLA.CAT
La Generalitat se sumarà dilluns que ve, 25 de maig, a les ajudes a l'automòbil que va anunciar el govern central i que aquest divendres ha aprovat, via decret, el Consell de Ministres, encara que ampliant-les i donant-les un caràcter propi, han confirmat a Efe fonts coneixedores dels contactes amb el Ministeri d'Indústria. Fonts de la Generalitat i portaveus dels diversos departaments implicats, Economia i Innovació, Universitats i Empreses, han assegurat que encara estan negociant els serrells de com s'instrumenten les ajudes i que no hi ha una decisió definitiva.
No obstant això, les fonts del sector consultades han assegurat que a la reunió del dilluns 25 de maig del ministre d'Indústria, Miguel Sebastián, a Madrid, amb els consellers de les diverses CCAA per discutir els temes tècnics de l'ajuda, acudirà el secretari general d'Indústria, Antoni Soy, amb l'objectiu de sumar-se al pla d'ajudes a la venda d'automòbils, si bé ampliant-les i donant-los una sèrie d'especificitats per a Catalunya.
Soy, segons les fonts consultades, plantejarà que Catalunya se sumi a l'ajuda amb 500 euros per turisme, matisant com aquestes s'apliquen als vehicles, segons les seves cilindrades, i estenent-la a motos -el 60% de les motocicletes que es fan a Espanya es fabriquen a Catalunya- i a vehicles industrials. Per a la Generalitat, segons les fonts consultades, serà tan important donar suport al sector sumant-se a la mesura com donar-li a la seva aportació una sèrie de característiques diferenciadores. També es pretén que quedi clar que, a falta de finançament autonòmic, la Generalitat haurà de fer un esforç extraordinari, via endeutament, per assumir la quantia d'aquestes ajudes.
Es tanca la polèmica
Amb la incorporació de la Generalitat es tanca una polèmica oberta des que Zapatero anunciés en el debat de l'estat de la Nació l'aprovació d'un pla d'ajut a l'automòbil que constava d'una aportació de 500 euros per part del govern central, altres 1.000 procedents del sector, i uns últims 500 aportats per les Comunitats Autònomes. Aquest anunci, fet sense consulta prèvia, va causar un gran malestar a la Generalitat, que va dir en un principi que no estava en condicions d'endeutar-se encara més i va assegurar que no hi hauria ajuts fins que no es tanqués el nou finançament. Aquesta decisió va provocar a la vegada malestar en el sectors dels concessionaris, que van témer un èxode de catalans a altres comunitats autònomes, on sí que hi ha descomptes.
La Generalitat ha fet finalment marxa enrere però el malestar continua. No és d'estranyar que dilluns sigui Soy, i no el màxim responsable de la conselleria, Josep Huguet (ERC), qui vagi a una reunió en la qual hi ha prevista la presència de consellers autonòmics. El Ministeri d'Indústria, de la seva banda, considera que només que les vendes de turismes creixin un 10%, les ajudes seran neutres des del punt de vista pressupostari, ja que després la Generalitat les recuperaria a través de l'impost de matriculacions i del 35% de l'IVA dels vehicles nous. No obstant això, la Generalitat matisa aquestes qüestions, tal com ja va indicar el propi Huguet aquesta setmana, perquè calculen que el 44% dels cotxes que es vendran a Catalunya estaran exempts de tributar per l'impost de matriculació, per tenir motors de poca cilindrada i que emeten nivells baixos de CO2, cosa que dificultarà el retorn de les ajudes a les arques de l'administració catalana.
Després de l'acord, els consumidors catalans comptaran amb una ajuda directa de 2.000 euros per a la compra de diversos vehicles, tal com va plantejar el govern central i sense que hi hagi diferències amb altres CCAA.
Publicat 23/05/2009 10:47h
La Generalitat rectifica i se suma als ajuts a l'automòbil
Els ajuts arribaran també a les motocicletes i els vehicles industrials. A falta de finançament el Govern s'endeutarà per donar els ajuts
EFE / LAMALLA.CAT
La Generalitat se sumarà dilluns que ve, 25 de maig, a les ajudes a l'automòbil que va anunciar el govern central i que aquest divendres ha aprovat, via decret, el Consell de Ministres, encara que ampliant-les i donant-les un caràcter propi, han confirmat a Efe fonts coneixedores dels contactes amb el Ministeri d'Indústria. Fonts de la Generalitat i portaveus dels diversos departaments implicats, Economia i Innovació, Universitats i Empreses, han assegurat que encara estan negociant els serrells de com s'instrumenten les ajudes i que no hi ha una decisió definitiva.
No obstant això, les fonts del sector consultades han assegurat que a la reunió del dilluns 25 de maig del ministre d'Indústria, Miguel Sebastián, a Madrid, amb els consellers de les diverses CCAA per discutir els temes tècnics de l'ajuda, acudirà el secretari general d'Indústria, Antoni Soy, amb l'objectiu de sumar-se al pla d'ajudes a la venda d'automòbils, si bé ampliant-les i donant-los una sèrie d'especificitats per a Catalunya.
Soy, segons les fonts consultades, plantejarà que Catalunya se sumi a l'ajuda amb 500 euros per turisme, matisant com aquestes s'apliquen als vehicles, segons les seves cilindrades, i estenent-la a motos -el 60% de les motocicletes que es fan a Espanya es fabriquen a Catalunya- i a vehicles industrials. Per a la Generalitat, segons les fonts consultades, serà tan important donar suport al sector sumant-se a la mesura com donar-li a la seva aportació una sèrie de característiques diferenciadores. També es pretén que quedi clar que, a falta de finançament autonòmic, la Generalitat haurà de fer un esforç extraordinari, via endeutament, per assumir la quantia d'aquestes ajudes.
Es tanca la polèmica
Amb la incorporació de la Generalitat es tanca una polèmica oberta des que Zapatero anunciés en el debat de l'estat de la Nació l'aprovació d'un pla d'ajut a l'automòbil que constava d'una aportació de 500 euros per part del govern central, altres 1.000 procedents del sector, i uns últims 500 aportats per les Comunitats Autònomes. Aquest anunci, fet sense consulta prèvia, va causar un gran malestar a la Generalitat, que va dir en un principi que no estava en condicions d'endeutar-se encara més i va assegurar que no hi hauria ajuts fins que no es tanqués el nou finançament. Aquesta decisió va provocar a la vegada malestar en el sectors dels concessionaris, que van témer un èxode de catalans a altres comunitats autònomes, on sí que hi ha descomptes.
La Generalitat ha fet finalment marxa enrere però el malestar continua. No és d'estranyar que dilluns sigui Soy, i no el màxim responsable de la conselleria, Josep Huguet (ERC), qui vagi a una reunió en la qual hi ha prevista la presència de consellers autonòmics. El Ministeri d'Indústria, de la seva banda, considera que només que les vendes de turismes creixin un 10%, les ajudes seran neutres des del punt de vista pressupostari, ja que després la Generalitat les recuperaria a través de l'impost de matriculacions i del 35% de l'IVA dels vehicles nous. No obstant això, la Generalitat matisa aquestes qüestions, tal com ja va indicar el propi Huguet aquesta setmana, perquè calculen que el 44% dels cotxes que es vendran a Catalunya estaran exempts de tributar per l'impost de matriculació, per tenir motors de poca cilindrada i que emeten nivells baixos de CO2, cosa que dificultarà el retorn de les ajudes a les arques de l'administració catalana.
Després de l'acord, els consumidors catalans comptaran amb una ajuda directa de 2.000 euros per a la compra de diversos vehicles, tal com va plantejar el govern central i sense que hi hagi diferències amb altres CCAA.
Publicat 23/05/2009 10:47h
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Pla 2000E
Chachi piruli, apa, seguim abaixant el cap, com borregos...
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Surten com a bolets
http://www.lamalla.cat/societat/article?id=265716
Els ciclistes també reclamen ajudes per comprar bicicletes
EFE / LAMALLA.CAT
La Coordinadora Catalana d'Usuaris de la Bicicleta vol que les ajudes per a la compra de vehicles de motor s'estengui també a les bicicletes i que es posin en marxa fórmules per promocionar-ne l'ús. Segons denuncia aquesta associació, ara que la compra de vehicles de motor es veu afavorida amb incentius econòmics, les autoritats "s'obliden una vegada més" que la bicicleta és un vehicle que també té un sector empresarial i econòmic a protegir.
La Coordinadora recorda que actualment no hi ha cap vehicle més ecològic que les bicicletes, i que, si es vol afavorir el medi ambient, no es poden deixar sense ajudes.
Des de fa temps, l'entitat demana que es posin en marxa fórmules per promocionar l'ús habitual de les bicicletes, com la bonificació de la compra a través de descomptes econòmics.
Assegura a més que l'administració només se'n recorda dels usuaris de la bicicleta per obligar-los a complir uns deures que moltes vegades no els afecten, i que deixa els ciclistes "indefensos" davant dels vehicles a motor.
Publicat 25/05/2009 10:17h
Ja posats, Märklin va fer fallida fa alguns mesos; per tant, reclamo una subvenció per a la compra de trens de modelisme, vejam si m'animo i passo per can Palau.
Els ciclistes també reclamen ajudes per comprar bicicletes
EFE / LAMALLA.CAT
La Coordinadora Catalana d'Usuaris de la Bicicleta vol que les ajudes per a la compra de vehicles de motor s'estengui també a les bicicletes i que es posin en marxa fórmules per promocionar-ne l'ús. Segons denuncia aquesta associació, ara que la compra de vehicles de motor es veu afavorida amb incentius econòmics, les autoritats "s'obliden una vegada més" que la bicicleta és un vehicle que també té un sector empresarial i econòmic a protegir.
La Coordinadora recorda que actualment no hi ha cap vehicle més ecològic que les bicicletes, i que, si es vol afavorir el medi ambient, no es poden deixar sense ajudes.
Des de fa temps, l'entitat demana que es posin en marxa fórmules per promocionar l'ús habitual de les bicicletes, com la bonificació de la compra a través de descomptes econòmics.
Assegura a més que l'administració només se'n recorda dels usuaris de la bicicleta per obligar-los a complir uns deures que moltes vegades no els afecten, i que deixa els ciclistes "indefensos" davant dels vehicles a motor.
Publicat 25/05/2009 10:17h
Ja posats, Märklin va fer fallida fa alguns mesos; per tant, reclamo una subvenció per a la compra de trens de modelisme, vejam si m'animo i passo per can Palau.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Un cop més, tri-PARTIT
http://www.vilaweb.cat/www/noticia?p_idcmp=3588482
DILLUNS, 25/05/2009 - 17:09h
Discordances al tripartit pel pla d'ajudes a l'automòbil
Huguet vol que les ajudes arribin a més vehicles, a canvi d'ampliar els paràmetres de contaminació · Baltasar demana que el pla es redueixi als cotxes que emetin menys CO2
Els departaments de Medi Ambient i d'Innovació, Universitats i Empresa han entrat en una pugna pel pla d'ajudes al sector de l'automòbil. El departament de Medi Ambient ha demanat que el pla es redueixi als cotxes que emetin menys CO2; poc abans, el conseller d'Innovació, Josep Huguet, havia expressat la voluntat d'ampliar el pla per a fer-lo arribar a més vehicles. La Generalitat de Catalunya i el Govern balear han confirmat avui al ministeri d'Indústria, Turisme i Comerç espanyol que s'adherien al pla 2000E d'ajuts directes a l'adquisició d'automòbils.
Les ajudes de la Generalitat, però, podrien tenir unes condicions ampliades ja que podrien beneficiar vehicles que arriben als 169 grams de CO2 per quilòmetre, segons que ha dit avui el conseller Huguet. Cal recordar que el pla del govern espanyol preveu només ajudes per a vehicles que emeten per sota dels 149 gram de CO2 per quilòmetre. 'Tant les furgonetes com els camions de petit tonatge són instruments de treball per als autònoms i, incloent ajuts per aquests vehicles, facilitem que el fabricant Nissan no es quedi fora de les línies de suport al mercat', ha dit Huguet.
La possibilitat que s'augmenti el topall d'emissions permeses per a rebre les ajudes ja ha rebut les primeres crítiques des del departament de Medi Ambient, que no vol que s'incrementi aquest llindar perquè incompliria el pla català de mitigació del canvi climàtic.
Fonts de Medi Ambient han dit que en la reunió del govern de demà, en què es donaran a conèixer els detalls del pla, demanarà que les ajudes catalanes se cenyeixin als límits que fixa el ministeri espanyol d'Indústria. Segons Medi Ambient, no seria gaire coherent bonificar els cotxes que contaminen, d'una banda, i, de l'altra, multar per la velocitat variable als accessos de Barcelona.
DILLUNS, 25/05/2009 - 17:09h
Discordances al tripartit pel pla d'ajudes a l'automòbil
Huguet vol que les ajudes arribin a més vehicles, a canvi d'ampliar els paràmetres de contaminació · Baltasar demana que el pla es redueixi als cotxes que emetin menys CO2
Els departaments de Medi Ambient i d'Innovació, Universitats i Empresa han entrat en una pugna pel pla d'ajudes al sector de l'automòbil. El departament de Medi Ambient ha demanat que el pla es redueixi als cotxes que emetin menys CO2; poc abans, el conseller d'Innovació, Josep Huguet, havia expressat la voluntat d'ampliar el pla per a fer-lo arribar a més vehicles. La Generalitat de Catalunya i el Govern balear han confirmat avui al ministeri d'Indústria, Turisme i Comerç espanyol que s'adherien al pla 2000E d'ajuts directes a l'adquisició d'automòbils.
Les ajudes de la Generalitat, però, podrien tenir unes condicions ampliades ja que podrien beneficiar vehicles que arriben als 169 grams de CO2 per quilòmetre, segons que ha dit avui el conseller Huguet. Cal recordar que el pla del govern espanyol preveu només ajudes per a vehicles que emeten per sota dels 149 gram de CO2 per quilòmetre. 'Tant les furgonetes com els camions de petit tonatge són instruments de treball per als autònoms i, incloent ajuts per aquests vehicles, facilitem que el fabricant Nissan no es quedi fora de les línies de suport al mercat', ha dit Huguet.
La possibilitat que s'augmenti el topall d'emissions permeses per a rebre les ajudes ja ha rebut les primeres crítiques des del departament de Medi Ambient, que no vol que s'incrementi aquest llindar perquè incompliria el pla català de mitigació del canvi climàtic.
Fonts de Medi Ambient han dit que en la reunió del govern de demà, en què es donaran a conèixer els detalls del pla, demanarà que les ajudes catalanes se cenyeixin als límits que fixa el ministeri espanyol d'Indústria. Segons Medi Ambient, no seria gaire coherent bonificar els cotxes que contaminen, d'una banda, i, de l'altra, multar per la velocitat variable als accessos de Barcelona.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Surten com a bolets
I a la gent que ens agrada caminar, no ens podrien subvencionar les sabates? Jo!Guigui wrote:http://www.lamalla.cat/societat/article?id=265716
Els ciclistes també reclamen ajudes per comprar bicicletes
EFE / LAMALLA.CAT
La Coordinadora Catalana d'Usuaris de la Bicicleta vol que les ajudes per a la compra de vehicles de motor s'estengui també a les bicicletes i que es posin en marxa fórmules per promocionar-ne l'ús. Segons denuncia aquesta associació, ara que la compra de vehicles de motor es veu afavorida amb incentius econòmics, les autoritats "s'obliden una vegada més" que la bicicleta és un vehicle que també té un sector empresarial i econòmic a protegir.
La Coordinadora recorda que actualment no hi ha cap vehicle més ecològic que les bicicletes, i que, si es vol afavorir el medi ambient, no es poden deixar sense ajudes.
Des de fa temps, l'entitat demana que es posin en marxa fórmules per promocionar l'ús habitual de les bicicletes, com la bonificació de la compra a través de descomptes econòmics.
Assegura a més que l'administració només se'n recorda dels usuaris de la bicicleta per obligar-los a complir uns deures que moltes vegades no els afecten, i que deixa els ciclistes "indefensos" davant dels vehicles a motor.
Publicat 25/05/2009 10:17h
Ja posats, Märklin va fer fallida fa alguns mesos; per tant, reclamo una subvenció per a la compra de trens de modelisme, vejam si m'animo i passo per can Palau.
Re: Pla 2000E
Aquí estem escurats, i ho volem fer, i en canvi...
http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... io_PK=1009
Totes les autonomies, tret de la Rioja i Madrid, s'adhereixen al pla d'ajuda a la compra d'automòbils
• Miguel Sebastián ha criticat la iniciativa d'Esperanza Aguirre per trencar els principis mediambientals i de protecció a la indústria
EFE
MADRID
El ministre d'Indústria, Turisme i Comerç, Miguel Sebastián, ha anunciat que gairebé totes les comunitats autònomes, amb excepció de Madrid i la Rioja, se sumaran al pla 2000E d'ajuda directa a la compra d'automòbils. El titular d'Indústria s'ha reunit avui novament amb les autonomies per coordinar el contingut d'aquestes ajudes i evitar així la ruptura d'un mercat únic.
Sebastián ha confirmat que el tema a Múrcia encara està en fase d'estudi, però confia que se sumi al pla al llarg d'aquesta setmana. Pel que fa a les negatives de Madrid i la Rioja, el ministre ha demanat que "recapacitin i s'ho repensin".
Respecte al cas de Madrid, Sebastián ha afirmat que "la rebaixa de l'impost de Matriculació no funcionarà", i ha criticat que trenca amb els principis de protecció mediambiental i de la indústria nacional, ja que es primarà una berlina de gamma alta, contaminant, en lloc d'un model testimoni del que és la producció espanyola. "No em puc creure --ha dit-- que la presidenta de la Comunitat de Madrid, Esperanza Aguirre, pensi donar 3.000 euros a un madrileny per comprar un Jaguar i 0 euros per comprar un Clio".
Adhesió amb particularitats
El titular d'Indústria ha notificat que en la reunió d'avui han expressat la seva decisió d'adherir-se al pla Catalunya, les Canàries, Balears, Ceuta i Melilla, tot i que, segons ha advertit, en el cas català i en algun altre hi haurà especificitats pròpies. El ministre ha anunciat que hi haurà un organisme de control de gestió de les ajudes centralitzat al Ministeri d'Indústria per al pla 2000E (fins a 2.000 euros) i que es buscaran mecanismes de coordinació entre les comunitats autònomes per ordenar les pròpies de cada territori.
Així mateix, ha informat que, tot i que l'objectiu és la unitat de mercat, no es pot "imposar res", i per això és molt previsible que cada autonomia aprovi les seves pròpies condicions d'empadronament dels possibles beneficiaris de les ajudes.
El ministre ha reiterat en la seva intervenció que aquest pla 2000E no té com a objectiu posar més cotxes al mercat, sinó reemplaçar els vells per altres de nous més segurs i menys contaminants. Per aquest motiu, el pla incideix a actuar sobre una vigència anual o arribar a 200.000 operacions. Segons Sebastián, si aquestes es cobreixen abans de l'any planificat, el pla quedarà tancat.
En aquest sentit, ha manifestat el seu optimisme i ha proclamat que està segur que abans d'un any s'hauran cobert les citades 200.000 operacions de compres de vehicles, tal com ha passat amb el pla VIVE, que ha esgotat els fons sis mesos abans del que s'havia previst.
Ajudes a la compra de motocicletes
Un altre anunci formulat pel ministre és la disposició a estendre les ajudes al segment de les motocicletes, però "sempre que els fabricants estiguin disposats a sumar-s'hi, com ha passat amb les ajudes a l'automòbil".
En aquest cas, Sebastián ha puntualitzat que hi haurà pocs canvis respecte a la filosofia del pla 2000E, ja que també s'oferirà a les comunitats autònomes.
http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... io_PK=1009
Totes les autonomies, tret de la Rioja i Madrid, s'adhereixen al pla d'ajuda a la compra d'automòbils
• Miguel Sebastián ha criticat la iniciativa d'Esperanza Aguirre per trencar els principis mediambientals i de protecció a la indústria
EFE
MADRID
El ministre d'Indústria, Turisme i Comerç, Miguel Sebastián, ha anunciat que gairebé totes les comunitats autònomes, amb excepció de Madrid i la Rioja, se sumaran al pla 2000E d'ajuda directa a la compra d'automòbils. El titular d'Indústria s'ha reunit avui novament amb les autonomies per coordinar el contingut d'aquestes ajudes i evitar així la ruptura d'un mercat únic.
Sebastián ha confirmat que el tema a Múrcia encara està en fase d'estudi, però confia que se sumi al pla al llarg d'aquesta setmana. Pel que fa a les negatives de Madrid i la Rioja, el ministre ha demanat que "recapacitin i s'ho repensin".
Respecte al cas de Madrid, Sebastián ha afirmat que "la rebaixa de l'impost de Matriculació no funcionarà", i ha criticat que trenca amb els principis de protecció mediambiental i de la indústria nacional, ja que es primarà una berlina de gamma alta, contaminant, en lloc d'un model testimoni del que és la producció espanyola. "No em puc creure --ha dit-- que la presidenta de la Comunitat de Madrid, Esperanza Aguirre, pensi donar 3.000 euros a un madrileny per comprar un Jaguar i 0 euros per comprar un Clio".
Adhesió amb particularitats
El titular d'Indústria ha notificat que en la reunió d'avui han expressat la seva decisió d'adherir-se al pla Catalunya, les Canàries, Balears, Ceuta i Melilla, tot i que, segons ha advertit, en el cas català i en algun altre hi haurà especificitats pròpies. El ministre ha anunciat que hi haurà un organisme de control de gestió de les ajudes centralitzat al Ministeri d'Indústria per al pla 2000E (fins a 2.000 euros) i que es buscaran mecanismes de coordinació entre les comunitats autònomes per ordenar les pròpies de cada territori.
Així mateix, ha informat que, tot i que l'objectiu és la unitat de mercat, no es pot "imposar res", i per això és molt previsible que cada autonomia aprovi les seves pròpies condicions d'empadronament dels possibles beneficiaris de les ajudes.
El ministre ha reiterat en la seva intervenció que aquest pla 2000E no té com a objectiu posar més cotxes al mercat, sinó reemplaçar els vells per altres de nous més segurs i menys contaminants. Per aquest motiu, el pla incideix a actuar sobre una vigència anual o arribar a 200.000 operacions. Segons Sebastián, si aquestes es cobreixen abans de l'any planificat, el pla quedarà tancat.
En aquest sentit, ha manifestat el seu optimisme i ha proclamat que està segur que abans d'un any s'hauran cobert les citades 200.000 operacions de compres de vehicles, tal com ha passat amb el pla VIVE, que ha esgotat els fons sis mesos abans del que s'havia previst.
Ajudes a la compra de motocicletes
Un altre anunci formulat pel ministre és la disposició a estendre les ajudes al segment de les motocicletes, però "sempre que els fabricants estiguin disposats a sumar-s'hi, com ha passat amb les ajudes a l'automòbil".
En aquest cas, Sebastián ha puntualitzat que hi haurà pocs canvis respecte a la filosofia del pla 2000E, ja que també s'oferirà a les comunitats autònomes.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
"Filosofia"
Com aquesta filosofia no sigui "convido jo, pagues tu", ja em diran a què es refereixen.En aquest cas, Sebastián ha puntualitzat que hi haurà pocs canvis respecte a la filosofia del pla 2000E, ja que també s'oferirà a les comunitats autònomes.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Nou fil
He derivat el debat sobre les botigues de modelisme en un nou fil: http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=15&t=9292
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Pla 2000E
Però ho ha de fer qui el compri?? Així, que li facin més descompte!!!
http://www.lavanguardia.es/economia/not ... nuevo.html
Los beneficiarios del Autocat deberán desguazar un coche que contamine más que el nuevo
El plan catalán, que se suma con 500 euros a los 1.000 aportados por los fabricantes y a los 500 del Gobierno central, se extiende además a motocicletas, furgonetas y camiones pequeños
26/05/2009 | Actualizada a las 13:53h | Economía
El plan Autocat de ayudas directas a la compra de automóviles que ha aprobado el Govern obliga a desguazar otro vehículo que produzca más emisiones contaminantes con tal de que el saldo medioambiental sea positivo, según ha anunciado en rueda de prensa el conseller d'Innovació, Universitats i Empresa, Josep Huguet. Los coches que deberán llevarse al desguace deberán tener además una antigüedad de diez años o bien más 250 kilómetros recorridos.
El plan, que se suma con 500 euros a los 1.000 aportados por los fabricantes y a los 500 del Gobierno central, se extiende además a motocicletas y furgonetas y camiones pequeños de hasta 40.000 euros.
http://www.lavanguardia.es/economia/not ... nuevo.html
Los beneficiarios del Autocat deberán desguazar un coche que contamine más que el nuevo
El plan catalán, que se suma con 500 euros a los 1.000 aportados por los fabricantes y a los 500 del Gobierno central, se extiende además a motocicletas, furgonetas y camiones pequeños
26/05/2009 | Actualizada a las 13:53h | Economía
El plan Autocat de ayudas directas a la compra de automóviles que ha aprobado el Govern obliga a desguazar otro vehículo que produzca más emisiones contaminantes con tal de que el saldo medioambiental sea positivo, según ha anunciado en rueda de prensa el conseller d'Innovació, Universitats i Empresa, Josep Huguet. Los coches que deberán llevarse al desguace deberán tener además una antigüedad de diez años o bien más 250 kilómetros recorridos.
El plan, que se suma con 500 euros a los 1.000 aportados por los fabricantes y a los 500 del Gobierno central, se extiende además a motocicletas y furgonetas y camiones pequeños de hasta 40.000 euros.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Iniciativa cedeix
http://www.avui.cat/cat/notices/2009/05 ... _60548.php
Huguet admet discrepàncies eal govern pel pla d'ajudes per a l'automoció i Baltasar cedeix
Les diferències entre les dues conselleries, la d'Innovació i la de Medi Ambient, han estat per establir el nivell màxim d'emissió de diòxid de carboni per poder rebre les ajudes
AVUI.cat
Barcelona
Ult. Act. 26/05/2009 15:31
El pla català d'ajuda per a la compra d'automòbils ja és una realitat tot i les discrepàncies entre el departament d'Innovació i Empresa i el de Medi Ambient de la Generalitat perquè no es posaven d'acord sobre el nivell màxim de contaminació de vehicles. Aquestes diferències internes s'han ajornat un dia respecte a l'ajuda del govern espanyol.
L'augment del límit d'emissions contaminants havia estat criticat per part d'Iniciativa per Catalunya, que des del departament de Medi Ambient s'hi havia manifestat en contra perquè suposa incomplir el pla català de mitigació del canvi climàtic. El nivell de contaminació per rebre les ajudes s'ampliarà respecte al del govern espanyol, que el va fixar en 149 grams de CO2 per quilòmetre, i se situarà per sobre dels 160 grams que recomana la Unió Europea.
Aquest dimarts i en la roda de premsa posterior al consell de govern, el conseller d'Innovació, Universitats i Empreses, Josep Huguet, ha admès aquestes discrepàncies a l'interior de l'executiu i ha dit que finalment el conseller de Medi Ambient, Francesc Baltasar, "ha cedit" a les peticions que es feien des de la conselleria d'Innovació.
En la presentació del pla, Huguet ha afirmat que la seva aplicació afectarà "11.000 llocs de treball positivament" i que s'ha gestat "pensant en els consumidors i els treballadors de Catalunya". El conseller també ha afirmat que és un pla "de xoc", per reanimar la demanda i com a mesura conjuntural i no estructural.
Respecte al pla espanyol, Huguet ha dit que el català, tot i que és un pla "que complementa l'espanyol, és "més "eficient" perquè obliga a desballestar els automòbils si es vol rebre l'ajuda en contraposició a l'espanyol, que no ho preveu.
Huguet admet discrepàncies eal govern pel pla d'ajudes per a l'automoció i Baltasar cedeix
Les diferències entre les dues conselleries, la d'Innovació i la de Medi Ambient, han estat per establir el nivell màxim d'emissió de diòxid de carboni per poder rebre les ajudes
AVUI.cat
Barcelona
Ult. Act. 26/05/2009 15:31
El pla català d'ajuda per a la compra d'automòbils ja és una realitat tot i les discrepàncies entre el departament d'Innovació i Empresa i el de Medi Ambient de la Generalitat perquè no es posaven d'acord sobre el nivell màxim de contaminació de vehicles. Aquestes diferències internes s'han ajornat un dia respecte a l'ajuda del govern espanyol.
L'augment del límit d'emissions contaminants havia estat criticat per part d'Iniciativa per Catalunya, que des del departament de Medi Ambient s'hi havia manifestat en contra perquè suposa incomplir el pla català de mitigació del canvi climàtic. El nivell de contaminació per rebre les ajudes s'ampliarà respecte al del govern espanyol, que el va fixar en 149 grams de CO2 per quilòmetre, i se situarà per sobre dels 160 grams que recomana la Unió Europea.
Aquest dimarts i en la roda de premsa posterior al consell de govern, el conseller d'Innovació, Universitats i Empreses, Josep Huguet, ha admès aquestes discrepàncies a l'interior de l'executiu i ha dit que finalment el conseller de Medi Ambient, Francesc Baltasar, "ha cedit" a les peticions que es feien des de la conselleria d'Innovació.
En la presentació del pla, Huguet ha afirmat que la seva aplicació afectarà "11.000 llocs de treball positivament" i que s'ha gestat "pensant en els consumidors i els treballadors de Catalunya". El conseller també ha afirmat que és un pla "de xoc", per reanimar la demanda i com a mesura conjuntural i no estructural.
Respecte al pla espanyol, Huguet ha dit que el català, tot i que és un pla "que complementa l'espanyol, és "més "eficient" perquè obliga a desballestar els automòbils si es vol rebre l'ajuda en contraposició a l'espanyol, que no ho preveu.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.