http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... alues.html
El govern reclama una llei que permeti pagar les noves línies de transport amb plusvàlues
Amb aquesta normativa es pretén que els guanys urbanístics dels promotors ajudin a finançar les infraestructures futures
26/05/09 02:00 - Barcelona - Paula Mercadé
El secretari per a la Mobilitat, Manel Nadal, va proposar ahir que les noves línies de tren, metro o tramvia es financin «mitjançant les plusvàlues generades pel desenvolupament urbanístic de les àrees on arriben». Nadal va comparar el transport públic amb l'electricitat o el gas, i va apuntar que si les promotores que urbanitzen una zona financen part d'aquests serveis, també ho han de fer, per exemple, amb una línia de tramvia. Perquè es pugui posar en marxa aquesta fórmula, caldria que l'Estat fes la llei de finançament del transport públic, una normativa que la Generalitat ha demanat en altres ocasions. El govern va assegurar que té recursos ordinaris per pagar els projectes ja previstos del Pla Director d'Infraestructures mentre aquesta llei no arriba.
El govern busca fórmules alternatives per finançar les noves línies de tren, metro o tramvia incloses en el Pacte Nacional d'Infraestructures, que s'ha de signar aviat, i el Pla Territorial Metropolità, que el govern ha aprovat inicialment. Entre els molts projectes incorporats en tots dos documents hi ha l'ampliació de l'actual xarxa tramviaire. El Departament de Política Territorial i Obres Públiques aposta perquè el Trambesòs s'estengui fins a Montgat, Badalona i Santa Coloma, i que la línia també s'allargui des de l'actual estació de Ciutadella fins al Wold Trade Center. L'ampliació prevista per al Trambaix fa arribar el tramvia fins a Molins de Rei (vegeu el gràfic).
El secretari per a la Mobilitat, Manel Nadal, va admetre ahir que per fer l'ampliació de la xarxa de tramvia i altres infraestructures la Generalitat necessitarà ingressos extraordinaris que haurien de venir del nou finançament de Catalunya i també de la nova llei de finançament del transport públic que ha d'elaborar l'Estat, una normativa que el govern ja havia reivindicat en altres ocasions.
Per Nadal, aquesta normativa hauria de permetre pagar línies de tren, metro, o tramvia «mitjançant les plusvàlues generades pel desenvolupament urbanístic dels entorns on arribaran les noves infraestructures». Nadal va comparar el transport públic amb l'electricitat o el gas, i va apuntar que si les promotores que urbanitzen una zona financen part d'aquests serveis, també ho han de fer amb el perllongament d'una línia de metro o de tramvia. En el cas del mitjà suburbà, les plusvàlues representarien un percentatge menor del finançament i, en canvi, pagarien una part més gran dels projectes d'extensió del tramvia. La fórmula s'ha posat en marxa amb èxit a Xangai. La llei haurà de determinar, però, com s'articula el sistema de plusvàlues en aquelles zones que ja estan urbanitzades i que no es revaloren amb l'arribada d'un nou mitjà de transport.
La fràgil situació econòmica actual complicaria, ara per ara, que el sistema de plusvàlues funcionés. De fet, Estat, Generalitat i Ajuntament de Barcelona van descartar finançar totalment l'estació de la Sagrera mitjançant aquest sistema. Però Nadal va assegurar que «en un futur se sortirà de la crisi i les noves infraestructures es podran finançar per les plusvàlues».
A banda dels guanys urbanístics, la futura llei de finançament de transport hauria d'incloure altres mesures com ara la fiscalitat ambiental. És a dir, que la venda de carburant generi beneficis que reverteixin en els projectes.
Projectes finançats
En to tranquil·litzador, el secretari de Mobilitat va apuntar que tots els projectes inclosos en el Pla Director d'Infraestructures amb vigència fins al 2010 es finançaran de manera ordinària. El govern, doncs, té pressupostada la unió del Trambaix i el Trambesòs per la Diagonal, i també el cobriment de les vies a Sant Feliu de Llobregat, que permetrà que el tramvia arribi més endins d'aquest municipi, entre altres projectes.
MANEL NADAL
secretari per a la mobilitat
«Les noves infraestructures incloses en el pacte nacional i el pla metropolità s'hauran de finançar mitjançant les plusvàlues generades pel desenvolupament urbanístic de les àrees on arriben»
«Catalunya necessita una llei de finançament del transport, que ha de fer l'Estat»
«Totes les infraestructures incloses en el Pla Director d'Infraestructures es finançaran amb els pressupostos ordinaris»
La notícia continua al missatge http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... 39#p133939
Nou sistema de finançament del transport públic
Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Nou sistema de finançament del transport públic
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Return to “Transport en general / Transporte en general”
Jump to
- Transport Ferroviari / Transporte Ferroviario
- ↳ Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona
- ↳ Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña
- ↳ Ferrocarril en general
- ↳ Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario
- ↳ Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias
- Transport per carretera / Transporte por carretera
- ↳ Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público
- ↳ Vehicles privats / Vehículos privados
- Altres tipus de transport / Otros tipos de transporte
- ↳ Aeri, marítim i altres / Aéreo, marítimo y otros
- ↳ Transport en general / Transporte en general
- Temes Diversos / Temas Varios
- ↳ Història del transport / Historia del transporte
- ↳ Nou mapa d'elements i cotxeres dels tramvies antics
- ↳ Mapa d'elements històrics a Barcelona (versió 2007)
- ↳ Trobades i esdeveniments / Encuentros y eventos
- ↳ Oci i divertiments / Ocio y divertimentos
- ↳ Comunicats del Fòrum / Comunicados del Foro
- ↳ Suggeriments i proves / Sugerencias y pruebas
- Enllaços
- ↳ Enllaços recomanats / Enlaces recomendados
- ↳ Trenscat.cat
- ↳ Wefer.com
- ↳ Museu del Transport de Barcelona (NOU)
- ↳ Fundación Ferrocarriles Españoles
- ↳ ARCA
- ↳ Autobuses BCN
- ↳ TMB
- ↳ FGC
- ↳ RENFE
- ↳ Amics del Carrilet del Delta de l'Ebre
- ↳ Revista de Ferrocarrils
- ↳ Federació Catalana d'Amics del Ferrocarril
- ↳ Promoció del Transport Públic (PTP)
- ↳ Associació d'Amics del Ferrocarril de Barcelona
- ↳ Agrupació Ferroviària 5a Zona
- ↳ El web del Tren d'Olot
- ↳ Carrilet de Sant Feliu de Guixols a Girona
- ↳ ASSOTRAM
- ↳ Rodalies de Catalunya
- ↳ Rodalia.info
- ↳ ARMF
- ↳ Tren de La Pobla de Llillet
- ↳ Històries del transport per carretera de Catalunya
- ↳ Reclamacions EMT-AMB
- ↳ Associació per la Preservació del Patrimoni Ferroviari i Industrial de Móra la Nova
- ↳ Agrupament Ferroviari de Barcelona
- ↳ Plataforma per a la Defensa d'un Ferrocarril Públic i de Qualitat
- ↳ Con la voluntad de perdurar
- ↳ ADEMAS bloc
- ↳ Red ferroviaria de Barcelona
- ↳ Ferrocarriles de España
- ↳ Bloc de Territori i Sostenibilitat
- ↳ Rails i ferradures
- ↳ Notes de transport públic al Barcelonès Nord
- ↳ Club Ferroviari de Terrassa
- ↳ Associació d’Amics del Ferrocarril de Valls i de L’Alt Camp
- ↳ Gran Metro de Barcelona
- ↳ TB Transportes de Barcelona
- ↳ Bloc d'ACEMA
- ↳ Historias del tren
- ↳ Historia de la Seat
- ↳ Cremallera de Núria
- ↳ Mou-te
- ↳ Tren de Palau
- ↳ Centre de Modelisme Ferroviari de Sabadell (CEMFE)
- ↳ Amics del Bus
- ↳ Ral·li d'Autobusos Clàssics de Barcelona
- ↳ Rails sense fronteres
- ↳ Los tranvías de vapor de España
- ↳ AFEVI Amics del Ferrocarril de Vilanova i la Geltrú
- ↳ ASAFEGI, Associació d’Amics del Ferrocarril de les Comarques Gironines
- ↳ AEHA: Associació d'Estudis Històrics de l'Automoció
- ↳ Grup Ferroviari Mataró
- ↳ Cercle Històric Miquel Biada BCN Mataró