http://www.avui.cat/cat/notices/2009/05 ... _60499.php
Multen 3.500 conductors per excés de velocitat al tram d'obres de l'AP-7 a Girona des de principis d'any
ACN / Tania Tapia
Girona
Ult. Act. 26/05/2009 10:05
Els Mossos d'Esquadra han multat 3.500 conductors que conduïen per sobre del límit de velocitat en el tram en obres de l'AP-7, de Girona sud a Maçanet de la Selva, des de principis d'any. En aquesta zona no es pot circular a més de 80 km/h. Alguns conductors que no coneixen aquest tram o que no estan atents a les indicacions, superen fàcilment aquests límit de velocitat i acaben multats. Els mossos despleguen quasi diàriament un ampli dispositiu en aquesta zona per evitar accidents i fer segura la via. Divendres passat el radar va captar un jove que circulava a 192 km/h en un tram on el màxim són 120 i que va donar positiu en drogues: cocaïna, amfetamines i cànnabis.
Des de gener a maig, els agents han controlat més de 78.000 vehicles, dels quals uns 3.500 han estat denunciats per excés de velocitat en un tram on el límit s'ha establert a 80 km/h. D'aquestes però només tres denúncies han estat penals, fet que succeeix quan el conductor passa de 160 quilòmetres per hora. De gener a maig, els mossos han muntat fins a 111 dispositius de velocitat, ja sigui a través de radars situats als ponts que sobrepassen l'autopista o bé a través de vehicles -logotipats o no- que controlen la velocitat des dels vorals de la via. El cap de l'àrea regional de trànsit, Jaume Franco, ha explicat que els dispositius es munten amb la intenció de fer complir als conductors la velocitat i donar més seguretat a la via mentre duren les obres. Tot i que Franco afirma que el tram està ben senyalitzat i, fins i tot, hi ha alguns cartells on s'avisa de la presència de radars, molts conductors superen fàcilment el límit de velocitat dels 80 km/h. En algunes situacions són persones que no coneixen la via, perquè hi passen ocasionalment, i no s'adonen que està en obres fins que ja han recorregut varis metres. En altres ocasions són vehicles que porten el dispositiu que limita la velocitat del cotxe a 120 km/h. 'Hem d'intentar conscienciar els conductors perquè puguin adaptar la velocitat a les possibles incidències que hi hagi a la via', ha afirmat Franco. Els mossos controlen a través de diversos radars el trànsit del tram en obres i també el tram Girona nord-Girona sud -que encara no està afectat pels treballs-. Un cop el radar detecta un vehicle, l'agent que el controla dóna l'avís a les motos de la policia i els descriu el vehicle. Les motos l'intercepten i l'acompanyen fins a la propera àrea de descans on els mossos han muntat un control per poder tramitar les denúncies de manera immediata. Si el conductor és estranger, l'ha d'abonar en aquell moment, si és del país ha d'esperar que el Servei Català del Trànsit li faci arribar la denúncia.
A 192 km/h i drogat
Franco explica que si veuen algun símptoma d'ebrietat practiquen les proves d'alcoholèmia en els conductors i, si és necessari, també el de drogues. És el cas d'un jove que divendres passat al migdia circulava per l'AP-7 al seu pas per la sortida de Girona nord. El radar el va interceptar a 192 km/h i els motoristes el van fer aturar a una àrea de descans al terme de Sarrià de Ter. El jove, que anava amb un Ibiza blau i amb dos amics més, va donar negatiu en la prova d'alcohol però positiu en el drogotest per consum de cocaïna, amfetamines i cànnabis. Immediatament els agents li van confirmar que la falta greu per excés de velocitat comportava una sanció econòmica de 270 euros, 6 punts del carnet i un mes de retirada de carnet.
Alta activitat
Només durant el matí de divendres passat els agents van multar 191 vehicles, amb un dispositiu que va durar de les deu fins abans de la una de la tarda. Al control de velocitat situat al tram en obres, sentit nord, el radar ha captat 99 vehicles que excedien la velocitat màxima, limitada a 80 km/h, i el cotxe que circulava a major velocitat anava a 159 km/h. El conductor es va salvar per un quilòmetre per hora d'una sanció per la via penal, ja que el límit està als 160 km/h.Al control en sentit sud, situat al pont sobre l'AP-7 del peatge de Girona nord, es van denunciar 92 conductors. El cas més flagrant va ser el del jove que circulava a 192 km/h. A banda d'aquestes actuacions, el dispositiu també va servir per fer 27 controls d'alcoholèmia -tots negatius- i denunciar set camions per diferents irregularitats -com haver excedit els temps de descans o portar més pes del permès- i també un autobús d'estudiants alemanys. 'També pesem camions per saber si excedeixen el tonatge permès i controlem que respectin els temps de descans', ha detallat Franco com a mesura per garantir la seguretat a l'autopista.
Control de velocitat al tram en obres de l'AP-7 a Girona
Cotxes, motos, bicis, etc. i infrastructures associades (autopistes i autovies).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Control de velocitat al tram en obres de l'AP-7 a Girona
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Return to “Vehicles privats / Vehículos privados”
Jump to
- Transport Ferroviari / Transporte Ferroviario
- ↳ Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona
- ↳ Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña
- ↳ Ferrocarril en general
- ↳ Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario
- ↳ Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias
- Transport per carretera / Transporte por carretera
- ↳ Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público
- ↳ Vehicles privats / Vehículos privados
- Altres tipus de transport / Otros tipos de transporte
- ↳ Aeri, marítim i altres / Aéreo, marítimo y otros
- ↳ Transport en general / Transporte en general
- Temes Diversos / Temas Varios
- ↳ Història del transport / Historia del transporte
- ↳ Nou mapa d'elements i cotxeres dels tramvies antics
- ↳ Mapa d'elements històrics a Barcelona (versió 2007)
- ↳ Trobades i esdeveniments / Encuentros y eventos
- ↳ Oci i divertiments / Ocio y divertimentos
- ↳ Comunicats del Fòrum / Comunicados del Foro
- ↳ Suggeriments i proves / Sugerencias y pruebas
- Enllaços
- ↳ Enllaços recomanats / Enlaces recomendados
- ↳ Trenscat.cat
- ↳ Wefer.com
- ↳ Museu del Transport de Barcelona (NOU)
- ↳ Fundación Ferrocarriles Españoles
- ↳ ARCA
- ↳ Autobuses BCN
- ↳ TMB
- ↳ FGC
- ↳ RENFE
- ↳ Amics del Carrilet del Delta de l'Ebre
- ↳ Revista de Ferrocarrils
- ↳ Federació Catalana d'Amics del Ferrocarril
- ↳ Promoció del Transport Públic (PTP)
- ↳ Associació d'Amics del Ferrocarril de Barcelona
- ↳ Agrupació Ferroviària 5a Zona
- ↳ El web del Tren d'Olot
- ↳ Carrilet de Sant Feliu de Guixols a Girona
- ↳ ASSOTRAM
- ↳ Rodalies de Catalunya
- ↳ Rodalia.info
- ↳ ARMF
- ↳ Tren de La Pobla de Llillet
- ↳ Històries del transport per carretera de Catalunya
- ↳ Reclamacions EMT-AMB
- ↳ Associació per la Preservació del Patrimoni Ferroviari i Industrial de Móra la Nova
- ↳ Agrupament Ferroviari de Barcelona
- ↳ Plataforma per a la Defensa d'un Ferrocarril Públic i de Qualitat
- ↳ Con la voluntad de perdurar
- ↳ ADEMAS bloc
- ↳ Red ferroviaria de Barcelona
- ↳ Ferrocarriles de España
- ↳ Bloc de Territori i Sostenibilitat
- ↳ Rails i ferradures
- ↳ Notes de transport públic al Barcelonès Nord
- ↳ Club Ferroviari de Terrassa
- ↳ Associació d’Amics del Ferrocarril de Valls i de L’Alt Camp
- ↳ Gran Metro de Barcelona
- ↳ TB Transportes de Barcelona
- ↳ Bloc d'ACEMA
- ↳ Historias del tren
- ↳ Historia de la Seat
- ↳ Cremallera de Núria
- ↳ Mou-te
- ↳ Tren de Palau
- ↳ Centre de Modelisme Ferroviari de Sabadell (CEMFE)
- ↳ Amics del Bus
- ↳ Ral·li d'Autobusos Clàssics de Barcelona
- ↳ Rails sense fronteres
- ↳ Los tranvías de vapor de España
- ↳ AFEVI Amics del Ferrocarril de Vilanova i la Geltrú
- ↳ ASAFEGI, Associació d’Amics del Ferrocarril de les Comarques Gironines
- ↳ AEHA: Associació d'Estudis Històrics de l'Automoció
- ↳ Grup Ferroviari Mataró
- ↳ Cercle Històric Miquel Biada BCN Mataró