Estacions de viatgers tancades: per què?
Estacions de viatgers tancades: per què?
Des de fa anys, tenim a Catalunya un munt d'estacions amb edificis de viatgers reformats, amb terra nou, seients llampants, nova senyalètica d'Adif, lavabos, etc., però que sempre estan tancades. per a què inverteixen tants diners i després no les fan servir? Tant deficitàries són les línies, per a que no puguin posar algú a la taquilla, alguna MAE i al menys un vigilant? No és també lleçar els diners per tanta reforma? No seria ja hora de reivindicar que es pugui entrar en aquests edificis, amb unes condicions acceptables de seguretat???
Re: Estacions de viatgers tancades: per què?
Per què hi vols personal? Total... al final serà tot informatitzat. Així van les coses.
Re: Estacions de viatgers tancades: per què?
Podries o podria algú enumerar aquestes estacions que es reformen i estan tancades? Perquè a mi no se me n'acut cap. Només conec casos de demolició i habilitació d'una parada similar a la d'autobús. O parada similar a la d'autobús sense demolició. O rehabilitació per utilitzar la vivenda o l'estació com a bar o restaurant.
Entenc que els edificis de les estacions avui dia són innecessaris per a ús ferroviari. Simbòlicament cadascuna em remet a pensar en una família que hi vivia esclavitzada dia i nit al control del trànsit ferroviari. De tota manera allà estan els edificis i per alguna cosa haurien de servir degudament reformats. Se m'acudeixen centenars d'usos que podrien tenir depenent de la ubicació dins el casc urbà o fora on només veig viable la supervivència com a negocis de restauració o hosteleria. Per experiència una estació llogada a ex-esclaus acaba tenint un formidable aspecte però es pot convertir en un recinte semi-privat.
Entenc que els edificis de les estacions avui dia són innecessaris per a ús ferroviari. Simbòlicament cadascuna em remet a pensar en una família que hi vivia esclavitzada dia i nit al control del trànsit ferroviari. De tota manera allà estan els edificis i per alguna cosa haurien de servir degudament reformats. Se m'acudeixen centenars d'usos que podrien tenir depenent de la ubicació dins el casc urbà o fora on només veig viable la supervivència com a negocis de restauració o hosteleria. Per experiència una estació llogada a ex-esclaus acaba tenint un formidable aspecte però es pot convertir en un recinte semi-privat.
Re: Estacions de viatgers tancades: per què?
Els edificis de TOTES LES ESTACIONS haurien de servir per us ferroviari, ja sigui per una sala d'espera com Déu mana, o simplement perquè hi hagi personal qualificat per atendre a la gent en cas d'incidència, cosa que ara en moltes estacions no passa.ddbar wrote:Entenc que els edificis de les estacions avui dia són innecessaris per a ús ferroviari. Simbòlicament cadascuna em remet a pensar en una família que hi vivia esclavitzada dia i nit al control del trànsit ferroviari. De tota manera allà estan els edificis i per alguna cosa haurien de servir degudament reformats.
Re: Estacions de viatgers tancades: per què?
Doncs apa que no n'hi han!! La Plana-Picamoixons, Puigverd de Lleida, Vilabella, Salomó, Nulles-Bràfim...ddbar wrote:Podries o podria algú enumerar aquestes estacions que es reformen i estan tancades? Perquè a mi no se me n'acut cap. Només conec casos de demolició i habilitació d'una parada similar a la d'autobús. O parada similar a la d'autobús sense demolició. O rehabilitació per utilitzar la vivenda o l'estació com a bar o restaurant.
Exacte , lo de la família "esclavitzada" ja va passar a la història, el que cal és gent que cobri un sou, i no cal que hi visqui, sino que hi sigui.Jordi Freixas wrote:Els edificis de TOTES LES ESTACIONS haurien de servir per us ferroviari, ja sigui per una sala d'espera com Déu mana, o simplement perquè hi hagi personal qualificat per atendre a la gent en cas d'incidència, cosa que ara en moltes estacions no passa.ddbar wrote:Entenc que els edificis de les estacions avui dia són innecessaris per a ús ferroviari. Simbòlicament cadascuna em remet a pensar en una família que hi vivia esclavitzada dia i nit al control del trànsit ferroviari. De tota manera allà estan els edificis i per alguna cosa haurien de servir degudament reformats.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Aigües de Ribes
Adif no estava arreglant Aigües de Ribes, sense que Renfe hi preveiés, de moment, cap parada comercial?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Aigües de Ribes
Si és que estan tirant molts calers en rehabilitar edificis, posar lavabos, seients, etc, i total, per tenir-los tancats!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Guigui wrote:Adif no estava arreglant Aigües de Ribes, sense que Renfe hi preveiés, de moment, cap parada comercial?
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Aigües de Ribes
Crec que més que arreglar-la l'hi han posat la cartelleria d'Adif.Guigui wrote:Adif no estava arreglant Aigües de Ribes, sense que Renfe hi preveiés, de moment, cap parada comercial?
Re: Estacions de viatgers tancades: per què?
A les fotos d'en Bernat a TrensCat sobre aquest baixador s'hi veu l'andana amb bastant moviment d'estris i material. Potser aquell edifci pasi a tenir algun altre us.
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Re: Estacions de viatgers tancades: per què?
A les fotos d'Aigües de Ribes que tinc penjades a trenscat es veu moviment perquè estaven canviant la catenària, no és per res més. Actualment no sé com està l'estació, però almenys el mes de març seguia en peu.Jordi Freixas wrote:A les fotos d'en Bernat a TrensCat sobre aquest baixador s'hi veu l'andana amb bastant moviment d'estris i material. Potser aquell edifci pasi a tenir algun altre us.
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
Re: Estacions de viatgers tancades: per què?
Voleu dir que el fet que restaurin edificis d'estacions significa que s'hi podria viure dignament dins? O només és una rehabilitació superficial perque no acabi caient. Jo també he vist estacions reformades en els darrers anys i no m'ha semblat que anés la rehabilitació molt més enllà de la façana. Inclús en el cas de Riudecanyes-Botarell que deu ser de les poques estacions que he vist des de l'aire la teulada us puc dir que no l'han retocat i té un aspecte deplorable.
Respecte a utilitzar personal a les estacions del tipus Salomó, Les Borges, La Selva o Fornells... em pregunto per a què. Si puguéssiu afegir alguna idea sobre el que li farieu fer a la persona o persones que hi posarieu a treballar. De moment us anticipo la meva impressió:
*Personal de manteniment. No en cal de fix. Una vegada per setmana hi fa una parella una repassada i n'hi ha prou.
*Factors de circulació. Per sort estan substituïts per altres sistemes automàtics.
*Personal per a la venda de bitllets. Amb màquines autovenda o interventors dins els trens guanyaríem moltíssima eficiència.
*Personal d'informació. Crec que si es deixessin ordinadors connectats a internet a l'estació i el robessin cada setmana sortiria més econòmic.
Respecte a utilitzar personal a les estacions del tipus Salomó, Les Borges, La Selva o Fornells... em pregunto per a què. Si puguéssiu afegir alguna idea sobre el que li farieu fer a la persona o persones que hi posarieu a treballar. De moment us anticipo la meva impressió:
*Personal de manteniment. No en cal de fix. Una vegada per setmana hi fa una parella una repassada i n'hi ha prou.
*Factors de circulació. Per sort estan substituïts per altres sistemes automàtics.
*Personal per a la venda de bitllets. Amb màquines autovenda o interventors dins els trens guanyaríem moltíssima eficiència.
*Personal d'informació. Crec que si es deixessin ordinadors connectats a internet a l'estació i el robessin cada setmana sortiria més econòmic.
Re: Estacions de viatgers tancades: per què?
Home, jo em referia a estacions que per dins estan immaculades, perquè es pot veure a través del vidre, o tenen les portes metàl·liques noves de trinca. Però per què aquesta fixació amb lo de viure dins o no??? No cal que hi visquin en tots els casos!ddbar wrote:Voleu dir que el fet que restaurin edificis d'estacions significa que s'hi podria viure dignament dins? O només és una rehabilitació superficial perque no acabi caient. Jo també he vist estacions reformades en els darrers anys i no m'ha semblat que anés la rehabilitació molt més enllà de la façana. Inclús en el cas de Riudecanyes-Botarell que deu ser de les poques estacions que he vist des de l'aire la teulada us puc dir que no l'han retocat i té un aspecte deplorable.
Respecte a utilitzar personal a les estacions del tipus Salomó, Les Borges, La Selva o Fornells... em pregunto per a què. Si puguéssiu afegir alguna idea sobre el que li farieu fer a la persona o persones que hi posarieu a treballar. De moment us anticipo la meva impressió:
*Personal de manteniment. No en cal de fix. Una vegada per setmana hi fa una parella una repassada i n'hi ha prou.
*Factors de circulació. Per sort estan substituïts per altres sistemes automàtics.
*Personal per a la venda de bitllets. Amb màquines autovenda o interventors dins els trens guanyaríem moltíssima eficiència.
*Personal d'informació. Crec que si es deixessin ordinadors connectats a internet a l'estació i el robessin cada setmana sortiria més econòmic.
I lo de "repassadeta", tandebó només calgués un cop per setmana, perquè hi ha cada cosa!
I lo de només MAE's, quan hi ha un problema amb els bitllets, a qui reclames?
Ordinadors "de usar y tirar", no, gràcies.
- BB9200
- N8
- Posts: 748
- Joined: Wednesday 13/05/2009 14:58
- Location: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
- Contact:
Re: Estacions de viatgers tancades: per què?
L'estació d'Aigüa de Ribes només s'ha tret l'andana (ara és fang), s'ha ficat la cartellera d'Adif i ja està. Bueno, també s'ha fet una renovació al primer túnel entre Aïgua de Ribes i Ribes de Fresser, aquesta diria que és la causa.
En la època actual, ja estaria bé potenciar el treball, més ADIF essent una empresa pública...
En la època actual, ja estaria bé potenciar el treball, més ADIF essent una empresa pública...
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Aigües de Ribes
Fa 2 mesos vaig passar per Aigües de Ribes, i de senyalètica ADIF res de res. Seguia igual, amb totes les portes i finestres tapiades. L'andana no s'ha pas destruït, el que passa és que antigament eren uns 50/60 cms més baixes que ara, i del temps que fa que no s'utilitza, s'hi ha dipositat una capa de pols que quan plou és fang, 3/4 del mateix passa a Llerona. El que si pot ser, és que hi hagués un plafó sobre les inversions a la línia. El túnel de després es va fer una actuació d'emergència a la boca sud, ja que tenia perill de despreniment.
Un exemple d'estacions tancades, podrien ser, Manlleu, St. Quirze de Besora o Ribes de Freser (Freser s'escriu amb una S, fa S sonora!), on no hi ha personal, però si servei de viatgers. Aleshores, el que has de fer, és comprar el bitllet a l'interventor.
Un exemple d'estacions tancades, podrien ser, Manlleu, St. Quirze de Besora o Ribes de Freser (Freser s'escriu amb una S, fa S sonora!), on no hi ha personal, però si servei de viatgers. Aleshores, el que has de fer, és comprar el bitllet a l'interventor.
Last edited by UT440_132M on Thursday 28/05/2009 20:19, edited 1 time in total.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
- BB9200
- N8
- Posts: 748
- Joined: Wednesday 13/05/2009 14:58
- Location: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
- Contact:
Re: Estacions de viatgers tancades: per què?
El que vull dir és que hi ha un petit plafó on diu ADIF. En aquella època hi havia tant material per arreglar aquest túnel.
Sobre l'andana, el que vull dir és que fa uns 2 mesos vaig passar per allà i m'enfonsava, com si no hi hagués ciment. En canvi a Llerona sí que l'hi ha.
De les estacions de la Barna-Latour, des Vic només Torelló, Ripoll i Puigcerdà (i Latour) pots comprar bitllets. De vegades, també a Planoles (però molt ocasionalment).
Sobre l'andana, el que vull dir és que fa uns 2 mesos vaig passar per allà i m'enfonsava, com si no hi hagués ciment. En canvi a Llerona sí que l'hi ha.
De les estacions de la Barna-Latour, des Vic només Torelló, Ripoll i Puigcerdà (i Latour) pots comprar bitllets. De vegades, també a Planoles (però molt ocasionalment).
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
-
- N7
- Posts: 454
- Joined: Wednesday 10/05/2006 22:03
- Location: Sabadell ( Barcelona )
- Contact:
Re: Aigües de Ribes
Ribes de Freser està tancada? Que jo sàpiga, les vegades que he anat sempre hi havia personal... tot i que fa uns mesos que no hi pujo i potser han canviat les coses en aquest temps...UT440_132M wrote: Un exemple d'estacions tancades, podrien ser, Manlleu, St. Quirze de Besora o Ribes de Freser (Freser s'escriu amb una S, fa S sonora!), on no hi ha personal, però si servei de viatgers. Aleshores, el que has de fer, és comprar el bitllet a l'interventor.
- ABB_Traccion
- N7
- Posts: 322
- Joined: Sunday 07/01/2007 2:49
Re: Aigües de Ribes
Doncs ara m' en entero, fa dos setmanes bé hi havia cap d' estació venent els bitllets, encara que, com diu en Trianilla, potser ha canviat...Altaria_Trianilla wrote:Ribes de Freser està tancada? Que jo sàpiga, les vegades que he anat sempre hi havia personal... tot i que fa uns mesos que no hi pujo i potser han canviat les coses en aquest temps...UT440_132M wrote: Un exemple d'estacions tancades, podrien ser, Manlleu, St. Quirze de Besora o Ribes de Freser (Freser s'escriu amb una S, fa S sonora!), on no hi ha personal, però si servei de viatgers. Aleshores, el que has de fer, és comprar el bitllet a l'interventor.
Per cert, sí, està tancada... una llàstima però tard o d' hora passaria. A més, Torelló també està tancada, donat que ja funciona el BLAU amb CTC a la línia.
Salutacions.
Re: Estacions de viatgers tancades: per què?
La venda de bitllets a Torelló la porta una empresa subcontractada, per tant a efectes del viatger és una estació oberta.
A efectes de circulació, l'últim cop que hi vaig passar, fa menys d'un mes, encara tenia personal de circulació.
A efectes de circulació, l'últim cop que hi vaig passar, fa menys d'un mes, encara tenia personal de circulació.
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Tancades però amb personal de circulació
Jo a Ribes em referia a que no hi ha servei de viatgers, vaig tenir un lapsus. Si que hi ha factor de circulació, igual que a Ripoll i Torelló, amb la diferència que aquestes últimes si que hi ha servei de viatgers.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Re: Estacions de viatgers tancades: per què?
Vaig estar fa 1 any i pico a La Tour de Carol i allà només es venien bitllets francesos, els espanyols es compren en el tren.BB9200 wrote:De les estacions de la Barna-Latour, des Vic només Torelló, Ripoll i Puigcerdà (i Latour) pots comprar bitllets. De vegades, també a Planoles (però molt ocasionalment).
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org