No podem estar tant segurs ara que comença la campanya electoral. Ja veurem com es desperta el dia 8.Guigui wrote: Precisament, trobo que no. Ara que els polítics han recollit el guant i han activat els seus gabinets tècnics (que segur que ja fa temps que ho duen de cap, però "no tocava", com deia aquell), cal que donem a entendre que hi ha suport per a aquesta idea, a base de propostes complementàries, abans no mori per inanició.
Nou miracle: túnel d'FGC per la Gran Via?
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Optimisme
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
- BB9200
- N8
- Posts: 748
- Joined: Wednesday 13/05/2009 14:58
- Location: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
- Contact:
Re: Nou miracle: túnel d'FGC per la Gran Via?
Per ficar propostes que no quedi:
A part de l'ampliació des de Pl.Espanya, es podria fer un enllaç a partir del Túnel de Provença, ficant 2 túnels de 4 vies, 1 d'ADIF i l'altre de FGC. Això podria permetre l'unió, i una de les 2 línies quedar-se a Glòries, i l'altre tirant cap al Maresme, fins a Granollers passant per Mataró.
Però enlloc de quedar-se a Glòries, ''tirar'' la línia del Vallès cap a Sagrera-TAV i la del Llobregat cap a Sagrera-Meridiana.
Però, per donar alguna utilitat al túnel d'Horta, tirar cap a Barberà del Vallès, Ripollet, Polinyà, Palau Solità, Lliçà d'Amunt i Lliçà de Vall per part de la línia del Baix Llobregat-Anoia.
Si el projecte es fa, és clar.
A part de l'ampliació des de Pl.Espanya, es podria fer un enllaç a partir del Túnel de Provença, ficant 2 túnels de 4 vies, 1 d'ADIF i l'altre de FGC. Això podria permetre l'unió, i una de les 2 línies quedar-se a Glòries, i l'altre tirant cap al Maresme, fins a Granollers passant per Mataró.
Però enlloc de quedar-se a Glòries, ''tirar'' la línia del Vallès cap a Sagrera-TAV i la del Llobregat cap a Sagrera-Meridiana.
Però, per donar alguna utilitat al túnel d'Horta, tirar cap a Barberà del Vallès, Ripollet, Polinyà, Palau Solità, Lliçà d'Amunt i Lliçà de Vall per part de la línia del Baix Llobregat-Anoia.
Si el projecte es fa, és clar.
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
"Se acepta pulpo..."
En unes eleccions europees, un pla metropolità no hi pinta absolutament res. Ara, els polítics també serien capaços de colar-nos-el per qüestions electoralistes, però no crec que la seva mesquinesa arribi a tant, malgrat episodis puntuals de col·laboracionisme analfabet, com el de la veïna del Carmel que votava que sí a la Constitució europea perquè així li donaven un pis nou.Lluita1714 wrote:No podem estar tant segurs ara que comença la campanya electoral. Ja veurem com es desperta el dia 8.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: "Se acepta pulpo..."
Ja ho sé, que no té gaire a veure, si es que no es financia del fons europeu, que dubto que succeeixi, però tu mateix has dit, que la gent es creu certes coses que no són incoherents, com dius, la del Carmel, d'altres pensaran;Guigui wrote:En unes eleccions europees, un pla metropolità no hi pinta absolutament res. Ara, els polítics també serien capaços de colar-nos-el per qüestions electoralistes, però no crec que la seva mesquinesa arribi a tant, malgrat episodis puntuals de col·laboracionisme analfabet, com el de la veïna del Carmel que votava que sí a la Constitució europea perquè així li donaven un pis nou.Lluita1714 wrote:No podem estar tant segurs ara que comença la campanya electoral. Ja veurem com es desperta el dia 8.
-"ai el PSC que bo que és! Ara faran túnels sota la diagonal i sota la gran via, que competents que són, si no ho han fet abans és perquè ells són coherents i bons polítics, els votaré a les eleccions, quins mentiders els que deien que maleni era una ministra dolenta"
(això últim no representa els meus ideals ni res semblant, simula el pensament d'un ciutadà mitjà amb un grau baix d'enteniment en política [mitjana espanyola]).
Dit això, m'he quedat molt a gust.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Re: Nou miracle: túnel d'FGC per la Gran Via?
A veure... vaig a escriure una mica de memòria, per plantejar alguns interrogants que m'han sorgit arran de la informació que he aconseguit assimilar en aquest fil:
FGC:
- Perllongament de la Llobregat-Anoia fins a Sant Adrià? És possible que hagi anat per aquí la cosa?
- És possible que també s'hagi parlat de perllongar la línia del Vallès "fins a travessar el Bessòs"? (imagino que també es deu referir a un perllongament fins a Sant Adrià).
Bé, en l'hipotètic cas de que la cosa anés per aquí:
Es diu... de Pl Espanya a Pl Catalunya directe ja que aniria paral·lela a la L1 per Gran Via. De Pl Catalunya fins a Glories, també directa pel mateix motiu. Aquí tinc un dubte. Podrien construir un túnel paral·lel als actuals sortint de Pl Catalunya fins a Glories, però a un nivell inferior? Penseu que el tram Pl Catalunya - Marina està ocupat per quatre vies d'ample ibèric (les dues del Metro i les dues de Renfe-Adif). I que un cop a Marina, les dues vies de Renfe-Adif han estat transformades en el nus ferroviari que enllaça la R1, la R3, la R4 i l'Estació de França.
En el cas hipotètic que aquest perllongament també estigués pensat per la línia del Vallès a partir de Pl Catalunya, l'hipotètic nou túnel Pl Catalunya - Glories hauria d'acabar sent més o menys de la mateixa amplada que l'actual (al nivell superior d'on s'hauria de situar); hi haurien de conviure les dues vies d'ample mètric de la Llobregat-Anoia, i les dues vies d'ample UIC de la línia del Vallès (en tots dos casos amb gàlibs per a trens en ample UIC).
Tot això, a no ser que a partir d'aquesta transformació es decidíssin a adaptar totes dues línies d'FGC a un sol ample de via. Això els permetria estalviar-se en principi la necessitat de fer mig túnel. Llavors a part, també s'hauria d'estudiar si és que els interessa fer passar dues línies (més les línies sorgides dels ramals de cadascuna) per només dues vies, o ja els hi aniria bé tenir-ne quatre igualment.
Tot i així entenc que la necessitat d'adaptar totes dues línies a un mateix ample no ha sortit pas aquí (i moltíssim menys encara la idea de demanar nous trens de Rodalies però amb sistema de rodadura desplaçable incorporat).
Llavors... un cop hagués arribat a Sant Adrià (o a on fós que creués amb el Bessòs), es quedaria allà la línia, o continuaria cap a alguna banda?
Per la resta... ja preguntaré quan hagi assumit aquesta part de la historia
FGC:
- Perllongament de la Llobregat-Anoia fins a Sant Adrià? És possible que hagi anat per aquí la cosa?
- És possible que també s'hagi parlat de perllongar la línia del Vallès "fins a travessar el Bessòs"? (imagino que també es deu referir a un perllongament fins a Sant Adrià).
Bé, en l'hipotètic cas de que la cosa anés per aquí:
Es diu... de Pl Espanya a Pl Catalunya directe ja que aniria paral·lela a la L1 per Gran Via. De Pl Catalunya fins a Glories, també directa pel mateix motiu. Aquí tinc un dubte. Podrien construir un túnel paral·lel als actuals sortint de Pl Catalunya fins a Glories, però a un nivell inferior? Penseu que el tram Pl Catalunya - Marina està ocupat per quatre vies d'ample ibèric (les dues del Metro i les dues de Renfe-Adif). I que un cop a Marina, les dues vies de Renfe-Adif han estat transformades en el nus ferroviari que enllaça la R1, la R3, la R4 i l'Estació de França.
En el cas hipotètic que aquest perllongament també estigués pensat per la línia del Vallès a partir de Pl Catalunya, l'hipotètic nou túnel Pl Catalunya - Glories hauria d'acabar sent més o menys de la mateixa amplada que l'actual (al nivell superior d'on s'hauria de situar); hi haurien de conviure les dues vies d'ample mètric de la Llobregat-Anoia, i les dues vies d'ample UIC de la línia del Vallès (en tots dos casos amb gàlibs per a trens en ample UIC).
Tot això, a no ser que a partir d'aquesta transformació es decidíssin a adaptar totes dues línies d'FGC a un sol ample de via. Això els permetria estalviar-se en principi la necessitat de fer mig túnel. Llavors a part, també s'hauria d'estudiar si és que els interessa fer passar dues línies (més les línies sorgides dels ramals de cadascuna) per només dues vies, o ja els hi aniria bé tenir-ne quatre igualment.
Tot i així entenc que la necessitat d'adaptar totes dues línies a un mateix ample no ha sortit pas aquí (i moltíssim menys encara la idea de demanar nous trens de Rodalies però amb sistema de rodadura desplaçable incorporat).
Llavors... un cop hagués arribat a Sant Adrià (o a on fós que creués amb el Bessòs), es quedaria allà la línia, o continuaria cap a alguna banda?
Per la resta... ja preguntaré quan hagi assumit aquesta part de la historia
Re: Nou miracle: túnel d'FGC per la Gran Via?
Hola, en el cas de FGC, i perdoneu-me que discrepi una mica, ja que crec que el què és necessari (tot i que no nego que els projectes de túnel sota la Gran Via ho siguin, i estan ben pensats, sembla...), és que se segreguin les circulacions "urbanes" (L6, L7, L8), de la resta del tràfic FGC.
Això permetria donar una fluïdesa encara més gran.
Si s´aconseguís fer un traçat Sarrià-Plaça Catalunya separat de la L6 i L7 i amb menys parades, els vallesans ho agraïrien força, crec... i de pas es podrien augmentar una miqueta les freqüències de pas, no?
El mateix per la línia del Llobregat, si es fa una quadruplicació entre Pl. Espanya i Molí Nou els trens d´Igualada, Manresa, Martorell i Olesa veurien reduït el seu temps de trajecte, els viatgers ho agraïrien, tant pel cantó "rodalies" com pel cantó "metro L8", ja que cada tren tindria més clar el seu àmbit.
I crec que seria necessari que FGC comencés seriosament a pensar en augmentar la capacitat d´una línia del Vallès que pot morir-se d´èxit amb trens de quatre cotxes quan la Renfe ja en posa de sis...
Per no parlar de la línia del Llobregat on FGC ja hauria d´estar pensant en l´adquisició de més remolcs completament de pis baix per acoblar-los a les rames 112 i així tenir composicions de sis cotxes en almenys la meitat del parc Llobregat.
De tota manera, crec que el projecte sota Gran Via i etc no està mal pensat, simplement crec que naixerà saturat si no es fan les reformes que un comento més amunt del missatge.
Què en penseu?
Això permetria donar una fluïdesa encara més gran.
Si s´aconseguís fer un traçat Sarrià-Plaça Catalunya separat de la L6 i L7 i amb menys parades, els vallesans ho agraïrien força, crec... i de pas es podrien augmentar una miqueta les freqüències de pas, no?
El mateix per la línia del Llobregat, si es fa una quadruplicació entre Pl. Espanya i Molí Nou els trens d´Igualada, Manresa, Martorell i Olesa veurien reduït el seu temps de trajecte, els viatgers ho agraïrien, tant pel cantó "rodalies" com pel cantó "metro L8", ja que cada tren tindria més clar el seu àmbit.
I crec que seria necessari que FGC comencés seriosament a pensar en augmentar la capacitat d´una línia del Vallès que pot morir-se d´èxit amb trens de quatre cotxes quan la Renfe ja en posa de sis...
Per no parlar de la línia del Llobregat on FGC ja hauria d´estar pensant en l´adquisició de més remolcs completament de pis baix per acoblar-los a les rames 112 i així tenir composicions de sis cotxes en almenys la meitat del parc Llobregat.
De tota manera, crec que el projecte sota Gran Via i etc no està mal pensat, simplement crec que naixerà saturat si no es fan les reformes que un comento més amunt del missatge.
Què en penseu?
Last edited by 437.001 on Wednesday 27/05/2009 0:46, edited 1 time in total.
Re: "Se acepta pulpo..."
AH NO? Tu valores molt als polítics xiquet...Guigui wrote:En unes eleccions europees, un pla metropolità no hi pinta absolutament res. Ara, els polítics també serien capaços de colar-nos-el per qüestions electoralistes, però no crec que la seva mesquinesa arribi a tant, malgrat episodis puntuals de col·laboracionisme analfabet, com el de la veïna del Carmel que votava que sí a la Constitució europea perquè així li donaven un pis nou.Lluita1714 wrote:No podem estar tant segurs ara que comença la campanya electoral. Ja veurem com es desperta el dia 8.
Re: Nou miracle: túnel d'FGC per la Gran Via?
moltíssim! sempre els està defenent
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Clar com l'aigua
No hi tinc res més a dir...Danzig wrote:
moltíssim! sempre els està defenent
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Re: Nou miracle: túnel d'FGC per la Gran Via?
Hola
A este respecto yo estoy de acuerdo en segregar de la línea del Vallés las líneas metropolitanas y aprovecharía el túnel de Horta para encauzar hacia el norte las cercanías sin paradas por otro lugar. Por ahí y hace timepo propuse un mapa-plano de cercanías esquemático.
Era este:
http://es.geocities.com/imagesbcn02/RMB-cercanias.gif
Creo que no debiera diferir mucho de esto un plan que insertase en Barcelona un túnel de cercanías por Diagonal y otro por Gran Vía. "Mi túnel de Horta" no es más que la prolongación de la L7 hacia Sant Cugat segregando el metro de las cercanías. También coloqué el túnel del frente litoral, pero caso de no haberlo aún, la solución sería la de repartir entre el túnel de Diagonal y el de Gran Vía, además de los túneles actuales las líneas que hiciesen falta.
Saludos,
Sergio
Creo que el proyecto de cercanías por la Gran Vía no ha de circunscribirse a FGC y a nada más, sino a FGC y a RENFE, y con la seguridad y el propósito de contar en el futuro con una red de cercanías que disponga de un único ancho de vía y que se gestione como una única red y no como unas líneas de FGC y otras de RENFE y otras de TMB, etc.437.001 wrote:Hola, en el cas de FGC, i perdoneu-me que discrepi una mica, ja que crec que el què és necessari (tot i que no nego que els projectes de túnel sota la Gran Via ho siguin, i estan ben pensats, sembla...), és que se segreguin les circulacions "urbanes" (L6, L7, L8), de la resta del tràfic FGC.
Això permetria donar una fluïdesa encara més gran.
Si s´aconseguís fer un traçat Sarrià-Plaça Catalunya separat de la L6 i L7 i amb menys parades, els vallesans ho agraïrien força, crec... i de pas es podrien augmentar una miqueta les freqüències de pas, no?
El mateix per la línia del Llobregat, si es fa una quadruplicació entre Pl. Espanya i Molí Nou els trens d´Igualada, Manresa, Martorell i Olesa veurien reduït el seu temps de trajecte, els viatgers ho agraïrien, tant pel cantó "rodalies" com pel cantó "metro L8", ja que cada tren tindria més clar el seu àmbit.
I crec que seria necessari que FGC comencés seriosament a pensar en augmentar la capacitat d´una línia del Vallès que pot morir-se d´èxit amb trens de quatre cotxes quan la Renfe ja en posa de sis...
Per no parlar de la línia del Llobregat on FGC ja hauria d´estar pensant en l´adquisició de més remolcs completament de pis baix per acoblar-los a les rames 112 i així tenir composicions de sis cotxes en almenys la meitat del parc Llobregat.
De tota manera, crec que el projecte sota Gran Via i etc no està mal pensat, simplement crec que naixerà saturat si no es fan les reformes que un comento més amunt del missatge.
Què en penseu?
A este respecto yo estoy de acuerdo en segregar de la línea del Vallés las líneas metropolitanas y aprovecharía el túnel de Horta para encauzar hacia el norte las cercanías sin paradas por otro lugar. Por ahí y hace timepo propuse un mapa-plano de cercanías esquemático.
Era este:
http://es.geocities.com/imagesbcn02/RMB-cercanias.gif
Creo que no debiera diferir mucho de esto un plan que insertase en Barcelona un túnel de cercanías por Diagonal y otro por Gran Vía. "Mi túnel de Horta" no es más que la prolongación de la L7 hacia Sant Cugat segregando el metro de las cercanías. También coloqué el túnel del frente litoral, pero caso de no haberlo aún, la solución sería la de repartir entre el túnel de Diagonal y el de Gran Vía, además de los túneles actuales las líneas que hiciesen falta.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
Re: Nou miracle: túnel d'FGC per la Gran Via?
Dóna la casualitat, que els únics que no inclouen als seus mapes, les línies de la resta d'operadores és Renfe; ni tan sols pel que fa als mapes de Rodalies de Barcelona, com sí que fa a Asturies amb FEVE per exemple.Santfeliuenc wrote:y que se gestione como una única red y no como unas líneas de FGC y otras de RENFE y otras de TMB, etc.
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Re: Nou miracle: túnel d'FGC per la Gran Via?
Hola,
http://www.renfe.es/cercanias/barcelona/mapa_zonas.html
Saludos,
Sergio
¿Y? ¿qué más da eso ahora? supongo que lo que nos ocupa es que en el futuro, en la RMB haya un ancho de vía unificado, una red unificada, un mapa unificado y si luego resulta que opera una sola compañía, dos, tres o diez... al usuario eso le ha de dar lo mismo, mientras el servicio cumpla, haya líneas que combinen todos los corredores sin importar a quién pertenecieron en el pasado o a quién pertenezcan en el futuro y siendo la máxima prioridad garantizar el servicio. Creo yo. El resto para mi es accesorio e irrelevante. Si RENFE incluye las líneas "F" de FEVE en Asturias es porque son ellos mismos, ni más ni menos. Y eso lógicamente es irrelevante. En el plano de Barcelona en cambio sí que salen otros operadores como FGC, TMB o TRAM...Jordi Freixas wrote:Dóna la casualitat, que els únics que no inclouen als seus mapes, les línies de la resta d'operadores és Renfe; ni tan sols pel que fa als mapes de Rodalies de Barcelona, com sí que fa a Asturies amb FEVE per exemple.Santfeliuenc wrote:y que se gestione como una única red y no como unas líneas de FGC y otras de RENFE y otras de TMB, etc.
http://www.renfe.es/cercanias/barcelona/mapa_zonas.html
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Nou miracle: túnel d'FGC per la Gran Via?
A m'és igual si renfe posa o no la resta d'operadors als seus plànols. tot i que ho trobo injust per al viatger.
I crec que l'ATM hauria de crear una normativa lligada als seus bitllets integrats, que obligui a totes les operadores que en treuen profit d'aquest sistema, a posar uns plànols on apareguin totes les línies, siguin de la companyia que siguin.
D'altra banda jo crec que els túnels de Gran Via han de ser propietat de la Generalitat de Catalunya, igual que els de la Diagonal. Si Renfe o FGC necessita aquests túnels, demana permís i s'habiliten els serveis corresponents per que aquesta companyia el pugui fer servir. En cap cas, hauria de ser d'Adif, si pot ser, d'IFERCAT (assobre que paguem nosaltres i se l'hagi d'endur un altre que després no ens vol donar el traspàs.)
I crec que l'ATM hauria de crear una normativa lligada als seus bitllets integrats, que obligui a totes les operadores que en treuen profit d'aquest sistema, a posar uns plànols on apareguin totes les línies, siguin de la companyia que siguin.
D'altra banda jo crec que els túnels de Gran Via han de ser propietat de la Generalitat de Catalunya, igual que els de la Diagonal. Si Renfe o FGC necessita aquests túnels, demana permís i s'habiliten els serveis corresponents per que aquesta companyia el pugui fer servir. En cap cas, hauria de ser d'Adif, si pot ser, d'IFERCAT (assobre que paguem nosaltres i se l'hagi d'endur un altre que després no ens vol donar el traspàs.)
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Re: Nou miracle: túnel d'FGC per la Gran Via?
No és irrellevant. Les línies de FGC de Igualada i Manresa estan considerades com a línies 5 i 6 de Rodalies. En els mapes de FGC, apareixen TOTES LES LÍNIES DE RODALIES, a Renfe no. No és irrellevant.Santfeliuenc wrote:Hola,
¿Y? ¿qué más da eso ahora? supongo que lo que nos ocupa es que en el futuro, en la RMB haya un ancho de vía unificado, una red unificada, un mapa unificado y si luego resulta que opera una sola compañía, dos, tres o diez... al usuario eso le ha de dar lo mismo, mientras el servicio cumpla, haya líneas que combinen todos los corredores sin importar a quién pertenecieron en el pasado o a quién pertenezcan en el futuro y siendo la máxima prioridad garantizar el servicio. Creo yo. El resto para mi es accesorio e irrelevante. Si RENFE incluye las líneas "F" de FEVE en Asturias es porque son ellos mismos, ni más ni menos. Y eso lógicamente es irrelevante. En el plano de Barcelona en cambio sí que salen otros operadores como FGC, TMB o TRAM...Jordi Freixas wrote:Dóna la casualitat, que els únics que no inclouen als seus mapes, les línies de la resta d'operadores és Renfe; ni tan sols pel que fa als mapes de Rodalies de Barcelona, com sí que fa a Asturies amb FEVE per exemple.Santfeliuenc wrote:y que se gestione como una única red y no como unas líneas de FGC y otras de RENFE y otras de TMB, etc.
http://www.renfe.es/cercanias/barcelona/mapa_zonas.html
Saludos,
Sergio
- BB9200
- N8
- Posts: 748
- Joined: Wednesday 13/05/2009 14:58
- Location: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
- Contact:
Re: Nou miracle: túnel d'FGC per la Gran Via?
Jo sóc de la opinió en que cada operadora tindria que tindre el seu propi codi: De la C1 a la C50 per renfe, de la C50 fins a la C100 per FGC i seguir amb aquest sistema per cada operador, per exemple. Ho dic perquè a partir d'arribar la C7 i la C10 s'ha arribat a un petit gargot d'organització.
Aleshores, que també hi hagués un mapa unificat que tindria que respectar totes les operadores (que dependrien del administrador d'infraestructures i ferrocarrils), i no fer cada operadora el seu propi mapa (que ja l'hi ha, el de l'ATM, però que no es pogués fer cap altre que no sigui aquest per una informació justa al client).
És possible que la R7 no passés per Pl.Catalunya, i col·lapsi la xarxa. A partir de Gràcia es podria fer aquest túnel passant per Travessera de Gràcia fins arribar a Passeig Sant Joan, i allà baixar fins Tetuan, i la Gran Via. Perquè a Travessera de Gràcia es podria trobar amb la L8 i seguir el seu traçat també.
Aleshores, que també hi hagués un mapa unificat que tindria que respectar totes les operadores (que dependrien del administrador d'infraestructures i ferrocarrils), i no fer cada operadora el seu propi mapa (que ja l'hi ha, el de l'ATM, però que no es pogués fer cap altre que no sigui aquest per una informació justa al client).
És possible que la R7 no passés per Pl.Catalunya, i col·lapsi la xarxa. A partir de Gràcia es podria fer aquest túnel passant per Travessera de Gràcia fins arribar a Passeig Sant Joan, i allà baixar fins Tetuan, i la Gran Via. Perquè a Travessera de Gràcia es podria trobar amb la L8 i seguir el seu traçat també.
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Re: Nou miracle: túnel d'FGC per la Gran Via?
Doncs no. Això no té ap sentit. Jo tampoc entenc perquè s'ha passat de R7 a R10 directament. Però això no treu que TOTES LES OPERADORES haurien de tenir un mateix mapa unificat. FGC en el seus mapes també inclou les línies de Metro i Renfe Rodalies. TMB, pel que fa a tot l'àmbit de la primera corona metropolitana de Barcelona, també. No entenc perquè Renfe Rodalies no ho pot tenir també.
Evidentment pel que fa al tema d'Asturies i de que FEVE "són els mateixos", això no és cap excusa. El que hi ha, són dues linies de FGC catalogades com a R5 i R6, i que per no ser de RENFE no apareixen en aquest mapa.
Ara... tampoc entenc perquè les línies de Sabadell i Terrassa no entren en la denominció de Rodalies. Per més que siguin "metros del Vallès", són trens, de rodalies, i hi haurien d'entrar igual que la resta.
Evidentment pel que fa al tema d'Asturies i de que FEVE "són els mateixos", això no és cap excusa. El que hi ha, són dues linies de FGC catalogades com a R5 i R6, i que per no ser de RENFE no apareixen en aquest mapa.
Ara... tampoc entenc perquè les línies de Sabadell i Terrassa no entren en la denominció de Rodalies. Per més que siguin "metros del Vallès", són trens, de rodalies, i hi haurien d'entrar igual que la resta.
- BB9200
- N8
- Posts: 748
- Joined: Wednesday 13/05/2009 14:58
- Location: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
- Contact:
Re: Nou miracle: túnel d'FGC per la Gran Via?
Per això mateix. Un mapa unificat incloent-hi tota la informació seria de molta més utilitat de cara als clients (que al cap i a la fi són els qui s'en tenen que beneficiar) que 4 o 5 mapes esparcits per tot arreu. I amb tota la informació correcta.
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Re: Nou miracle: túnel d'FGC per la Gran Via?
Hola,
Me parece muy interesante todo lo que se vislumbra y comenta desde hace unos 4 ó 5 mensajes en esta cadena, pero quizá el lugar idóneo para hablar de ello sea la cadena llamada "Nomenclatura de las líneas" o similar, donde podemos discutir cuál es la mejor forma de llamar a las líneas y qué es lo que le parece a cada cual que tendría que ser y no es.
En esta cadena se trata del tema de túnel por la Gran Vía y así seguiremos. Por tanto comentar a partir de este punto que bajo mi punto de vista, la red de cercanías ha de ser una sola, la ATM (coincido contigo) ha de ser el ente regulador, no que obligue a todas las operadoras a poner los mapas de una forma determinada, sino que ha de ser el organismo que edite los mapas y los entregue a las operadoras para que los cuelguen en la pared. Así nos evitamos que si tú pones lo mío o que si yo no pongo lo tuyo. Que la ATM lo regule, haga los mapas y los ponga. Y las operadoras a operar, que para eso están.
Al usuario creo que le importa un comino quién sea la operadora, mientras que él llegue a su estación, espere un tren, llegue puntual y le lleve a su destino, lo mismo le da que sea de FGC, de RENFE o de cualquier operador de nueva aparición. Reconozcámoslo, estas cosas igual a participantes de foros como este, o a aficionados al ferrocarril, nos puedan interesar algo, pero al usuario habitual le importa un comino. Y por mi parte estoy de acuerdo. No creo que lo principal sea gastarse el dinero en cartelitos bien grandes para que se vea que ese tren o este otro son de FGC o de RENFE o de TMB, sino que el dinero hay que gastarlo en las líneas, en construir nuevas infraestructuras y en el servicio propiamente dicho. De lo contrario hacemos como ZP, que en el Plan local en el que va a repartir no sé cuántos millones de €uros a los municipios, se van a gastar casi 100 millones de €uros en pancartas bien grandes donde quede claro que lo dan ellos el dinero. Me parece ridículo, esa misma cantidad la podían emplear en cualquier proyecto útil y no en que todos sepan quién ha sido el que paga.
Con los trenes creo que ha de ser igual, no me importa que el próximo tren que llegue sea de FGC o de TMB, yo lo que quiero como usuario y como ciudadano es que el servicio de metro que estoy usando sea de calidad, opere a pleno rendimiento y punto. Para ello la red ha de ser unificada, y tanto RENFE como FGC, como TMB como quien sea pueda utilizar los túneles existentes y los de nueva creación para crear las líneas necesarias para la movilidad de la RMB. Quien lo pague, de quien sea el tren, etc. etc. ha de ser un tema que aun estando ahí, al usuario no le tiene que afectar en absoluto y tampoco ha de gastarse mayor dinero en pegatinas para que veamos de quién es el tren.
Y así en un túnel que discurra bajo Gran Vía, deben poder moverse trenes de cualquier compañía, unos en una dirección, otros en otra, pero lo importante ha de ser que esas líneas abastecen la RMB y contemplan todos los servicios posibles con puntualidad, calidad, etc. Y en un túnel bajo Diagonal o bajo Collserola, pues lo mismo. Como la cadena de mensajes no va de financiación nin de victimismos, sino de vertebrar el área metropolitana, pararemos aquí y vigilaremos que no derive en una cadena de yo pago esto, el otro paga lo otro (se puede abrir una cadena paralela de financiación y discúntase allí estos temas)...
Saludos,
Sergio
Me parece muy interesante todo lo que se vislumbra y comenta desde hace unos 4 ó 5 mensajes en esta cadena, pero quizá el lugar idóneo para hablar de ello sea la cadena llamada "Nomenclatura de las líneas" o similar, donde podemos discutir cuál es la mejor forma de llamar a las líneas y qué es lo que le parece a cada cual que tendría que ser y no es.
En esta cadena se trata del tema de túnel por la Gran Vía y así seguiremos. Por tanto comentar a partir de este punto que bajo mi punto de vista, la red de cercanías ha de ser una sola, la ATM (coincido contigo) ha de ser el ente regulador, no que obligue a todas las operadoras a poner los mapas de una forma determinada, sino que ha de ser el organismo que edite los mapas y los entregue a las operadoras para que los cuelguen en la pared. Así nos evitamos que si tú pones lo mío o que si yo no pongo lo tuyo. Que la ATM lo regule, haga los mapas y los ponga. Y las operadoras a operar, que para eso están.
Al usuario creo que le importa un comino quién sea la operadora, mientras que él llegue a su estación, espere un tren, llegue puntual y le lleve a su destino, lo mismo le da que sea de FGC, de RENFE o de cualquier operador de nueva aparición. Reconozcámoslo, estas cosas igual a participantes de foros como este, o a aficionados al ferrocarril, nos puedan interesar algo, pero al usuario habitual le importa un comino. Y por mi parte estoy de acuerdo. No creo que lo principal sea gastarse el dinero en cartelitos bien grandes para que se vea que ese tren o este otro son de FGC o de RENFE o de TMB, sino que el dinero hay que gastarlo en las líneas, en construir nuevas infraestructuras y en el servicio propiamente dicho. De lo contrario hacemos como ZP, que en el Plan local en el que va a repartir no sé cuántos millones de €uros a los municipios, se van a gastar casi 100 millones de €uros en pancartas bien grandes donde quede claro que lo dan ellos el dinero. Me parece ridículo, esa misma cantidad la podían emplear en cualquier proyecto útil y no en que todos sepan quién ha sido el que paga.
Con los trenes creo que ha de ser igual, no me importa que el próximo tren que llegue sea de FGC o de TMB, yo lo que quiero como usuario y como ciudadano es que el servicio de metro que estoy usando sea de calidad, opere a pleno rendimiento y punto. Para ello la red ha de ser unificada, y tanto RENFE como FGC, como TMB como quien sea pueda utilizar los túneles existentes y los de nueva creación para crear las líneas necesarias para la movilidad de la RMB. Quien lo pague, de quien sea el tren, etc. etc. ha de ser un tema que aun estando ahí, al usuario no le tiene que afectar en absoluto y tampoco ha de gastarse mayor dinero en pegatinas para que veamos de quién es el tren.
Y así en un túnel que discurra bajo Gran Vía, deben poder moverse trenes de cualquier compañía, unos en una dirección, otros en otra, pero lo importante ha de ser que esas líneas abastecen la RMB y contemplan todos los servicios posibles con puntualidad, calidad, etc. Y en un túnel bajo Diagonal o bajo Collserola, pues lo mismo. Como la cadena de mensajes no va de financiación nin de victimismos, sino de vertebrar el área metropolitana, pararemos aquí y vigilaremos que no derive en una cadena de yo pago esto, el otro paga lo otro (se puede abrir una cadena paralela de financiación y discúntase allí estos temas)...
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
- BB9200
- N8
- Posts: 748
- Joined: Wednesday 13/05/2009 14:58
- Location: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
- Contact:
Re: Nou miracle: túnel d'FGC per la Gran Via?
Exacte. De fet, ATM, com diu molt bé el seu nom, és l'autoritat dels transports metropolitans de l'Àrea de Barcelona (tot i que moltes vegades sembla que no hi sigui), i per aquest fet seria qui tindria que fer aquest mapa uniformat.
Perquè la majoria de clients del transport ferroviari l'utilitzen per anar a la feina, o per fer un viatge, etc. Per això, cada línia tindria que dir el servei que hi ha i la seva freqüència. Sempre que beneficii els usuaris. Igual amb qui administri les infraestructures (en aquest cas ADIF i FGC), que en cas de retard per culpa d'una avaria de la mateixa ATM tindria que fer com ''àrbitre''.
En referència al fil on ficar els missatges, em sembla molt correcte, doncs en aquest es tracta d'un projecte que és el túnel ferroviari per la Gran Via, i allà continuarem la discusió.
Perquè la majoria de clients del transport ferroviari l'utilitzen per anar a la feina, o per fer un viatge, etc. Per això, cada línia tindria que dir el servei que hi ha i la seva freqüència. Sempre que beneficii els usuaris. Igual amb qui administri les infraestructures (en aquest cas ADIF i FGC), que en cas de retard per culpa d'una avaria de la mateixa ATM tindria que fer com ''àrbitre''.
En referència al fil on ficar els missatges, em sembla molt correcte, doncs en aquest es tracta d'un projecte que és el túnel ferroviari per la Gran Via, i allà continuarem la discusió.
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Re: Clar com l'aigua
Guigui wrote:No hi tinc res més a dir...Danzig wrote:
moltíssim! sempre els està defenent