Font: http://www.20minutos.es/noticia/440014/ ... speciales/Renfe ha lanzado una nueva modalidad de tarifa promocional de "última hora", aplicable a grandes líneas y AVE, por la que los billetes podrán adquirirse a través de Internet con descuentos de hasta el 50% dentro de las 24 horas previas a la salida de un tren, según informó hoy la compañía.
La nueva fórmula, que no admitirá cambios ni anulaciones de los billetes adquiridos, está destinada preferentemente a los viajeros con menores condicionantes de horarios y para aquellos para los que el precio es uno de los principales determinantes de su viaje.
En un comunicado, Renfe destacó que el objetivo de esta nueva opción comercial es "adaptar al tren usos comerciales que relacionen el precio con las expectativas de venta y con la planificación de la oferta".
En esta línea, Renfe estimó que la incorporación de esta nueva tarifa permitirá "mejorar la ocupación de los trenes y dar acceso a nuevos clientes".
Descompte del 50% en bitllets comprats l'últim moment
Descompte del 50% en bitllets comprats l'últim moment
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Donar gat per llebre
No ens enganyem: l'objectiu d'això és que Renfe tregui el màxim partit dels trens "empantanegats". Que no em sembla gens malament, però que anomenin les coses pel seu nom, que ja fa temps que ens afaitem.En un comunicado, Renfe destacó que el objetivo de esta nueva opción comercial es "adaptar al tren usos comerciales que relacionen el precio con las expectativas de venta y con la planificación de la oferta".
Una altra cosa és que dir quelcom així quedi bé, però ningú els hi obliga.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- automotorserie 436
- N7
- Posts: 557
- Joined: Sunday 17/08/2008 20:47
Re: Descompte del 50% en bitllets comprats l'últim moment
Que i quins són els trens "empantagenats"?,
Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Treure partit de l'ocupació
Volia dir els trens que utilitzen encara que circulin mig buits. Com que surt més a compte tenir mig tren amb bitllets de 100 euros i mig de 50 en lloc de mig tren a 100 euros i la resta buit (les xifres són aproximatives i aleatòries), aquesta política no deixa de tenir la seva lògica.automotorserie 436 wrote:Que i quins són els trens "empantagenats"?,
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- automotorserie 436
- N7
- Posts: 557
- Joined: Sunday 17/08/2008 20:47
Re: Descompte del 50% en bitllets comprats l'últim moment
Ok, gracias Guigui, no me parece mala idea, pero como bien dices que no nos vendan la moto.
De todos modos, personalmente no soy partidario de comprar nada por internet, así que espero que si esto es cierto lo apliquen también en ventanilla.
Por otra parte, creo que un servicio debe tener un precio y no debría de depender de cuando se compre un billete, RENFE con esta ofera hace malo el refrán, hombre previsor vale por dos, en este caso vale la mitad...A ver si nos dejan de robar no creéis?
De todos modos, personalmente no soy partidario de comprar nada por internet, así que espero que si esto es cierto lo apliquen también en ventanilla.
Por otra parte, creo que un servicio debe tener un precio y no debría de depender de cuando se compre un billete, RENFE con esta ofera hace malo el refrán, hombre previsor vale por dos, en este caso vale la mitad...A ver si nos dejan de robar no creéis?
Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona
Re: Descompte del 50% en bitllets comprats l'últim moment
http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... io_PK=1021
Un de cada quatre usuaris de l'AVE viatja amb les noves tarifes barates
1. • Renfe, criticada fins ara pels alts preus, afegeix més places amb descomptes de fins al 60%
2. • Les promocions permeten a la companyia mantenir el percentatge d'ocupació tot i l'alça de l'oferta
JUAN RUIZ SIERRA
MADRID
Apoc a poc, després d'un primer any de preus difícilment assolibles per a les butxaques més justes, l'AVE s'està abaratint. Només cal entrar a la pàgina d'internet de Renfe per adonar-se del canvi: les noves tarifes rebaixades --anomenades Web, amb un descompte de fins al 60%; Estrella, de fins al 40%, i Última Hora, de fins al 50%-- van ser al principi escasses i esmunyedisses, eren gairebé impossibles de trobar, però en l'actualitat és estrany el dia en què no es pugui viatjar entre Barcelona i Madrid a 300 quilòmetres per hora al preu d'entre 52 i 78 euros l'anada. Els descomptes, cada vegada més comuns, es van trobar a l'abril darrere d'un de cada quatre bitllets venuts de l'AVE. En rigor, segons les dades de la companyia ferroviària, criticada fins ara per no fer accessible l'alta velocitat, el 26,5% dels viatgers que van utilitzar el mes passat aquest tren van disfrutar d'una de les tres tarifes econòmiques.
EL RISC DE SATURACIÓ
"Les tarifes promocionals estan funcionant molt bé --expliquen fonts de Renfe--. Bàsicament, el que estan aconseguint és que la nostra ocupació, malgrat haver incrementat l'oferta de les 17 freqüències en cada sentit del començament a les entre 20 i 26 d'ara, continuï sent la mateixa". Quan l'AVE va complir un any, el 20 de febrer passat, la companyia ferroviària va explicar que l'ocupació, al llarg del curs, havia estat del 63%. És a dir, quatre de cada 10 seients havien fet el trajecte sense ocupants, fet que suposa una dada millorable, però no tan millorable: a partir d'un 75% d'ocupació, es corre el risc que el servei quedi saturat i es ressenti la seva qualitat.
Excepte l'anomenada Última Hora, que es va estrenar després de l'aniversari del tren d'alta velocitat i només es pot comprar 24 hores abans de la sortida del ferrocarril, les tarifes amb descompte no són, en sentit estricte, noves. Sí que ho són, en canvi, la inexistència de límits temporals per accedir-hi
--abans només es podien adquirir amb una o dues setmanes d'antelació-- i les quantitats que representen dins del nombre total de bitllets venuts. Fins al 30 de novembre passat, per exemple, a penes s'havien despatxat un 2,6% de tiquets en ofertes Web i un 4,57% en Estrella, percentatge que va pujar, a començaments d'aquest any, al 7,22% i 7,93%, respectivament.
SIMILAR AL TGV FRANCÈS
Ara és molt més: en total, les tres tarifes van suposar entre el gener i l'abril el 17,8% dels bitllets venuts i el 18,4% dels posats a la venda. Aquest fet --i sobre-
tot el 26,5% de places amb descompte del mes d'abril passat-- provoca que fins i tot crítics tan acèrrims dels alts preus de l'AVE com Joan Herrera, el diputat d'ICV que ha mostrat queixes sobre aquest assumpte que s'han sentit una vegada i una altra al Congrés, reconeguin que alguna cosa s'està fent bé. El puntual i còmode AVE, ara més que mai, comença a assemblar-se al TGV francès: ja no és terreny exclusiu dels que tenen més poder adquisitiu o d'una empresa que els pagui el bitllet. Si la companyia ferroviària portés ara a terme una enquesta com la que va realitzar quan el tren d'alta velocitat va complir un any, que reflectia que el 61% dels viatgers de l'AVE el utilitzaven per motius de feina, és probable que els resultats fossin diferents.
"S'ha aconseguit part del que preteníem --va dir Herrera l'altre dia--. L'AVE, amb les seves elevades tarifes, havia expulsat les classes mitjanes. Encara falta aquell antic usuari d'un tren que abans, quan es trigava sis hores i mitja, viatjava de Barcelona a Madrid, anada i tornada, per al voltant de 70 euros. Aquell sector de la població s'ha perdut, però és possible recuperar-lo. Ara, això sí, és de justícia reconèixer que s'ha fet un pas endavant. Per primera vegada hi ha tarifes raonables. Continuen sense ser els preus de l'avió, però les classes mitjanes poden accedir-hi. No així, si més no de moment, els treballadors o els estudiants".
EL FUTUR Renfe no diu, de moment, si la seva aposta per les noves tarifes promocionals conduirà cap a descomptes encara més amplis que permetin aquells dos col.lectius disfrutar de l'alta velocitat, però sí que explica que aquest enfocament, que tan bons resultats els està donant, ha arribat per quedar-se. "Continuarem amb aquesta política d'ofertes", destaquen fonts de la companyia. No obstant, aquesta política també té un problema: al no haver-hi compromís sobre el nombre de bitllets que continuarà posant a la venda amb aquests preus accessibles, es corre el risc que si l'ocupació de l'AVE puja per sobre d'aquell 63% actual, Renfe reculi i torni als escassos i esmunyedissos descomptes d'abans. El temps ho dirà.
Un de cada quatre usuaris de l'AVE viatja amb les noves tarifes barates
1. • Renfe, criticada fins ara pels alts preus, afegeix més places amb descomptes de fins al 60%
2. • Les promocions permeten a la companyia mantenir el percentatge d'ocupació tot i l'alça de l'oferta
JUAN RUIZ SIERRA
MADRID
Apoc a poc, després d'un primer any de preus difícilment assolibles per a les butxaques més justes, l'AVE s'està abaratint. Només cal entrar a la pàgina d'internet de Renfe per adonar-se del canvi: les noves tarifes rebaixades --anomenades Web, amb un descompte de fins al 60%; Estrella, de fins al 40%, i Última Hora, de fins al 50%-- van ser al principi escasses i esmunyedisses, eren gairebé impossibles de trobar, però en l'actualitat és estrany el dia en què no es pugui viatjar entre Barcelona i Madrid a 300 quilòmetres per hora al preu d'entre 52 i 78 euros l'anada. Els descomptes, cada vegada més comuns, es van trobar a l'abril darrere d'un de cada quatre bitllets venuts de l'AVE. En rigor, segons les dades de la companyia ferroviària, criticada fins ara per no fer accessible l'alta velocitat, el 26,5% dels viatgers que van utilitzar el mes passat aquest tren van disfrutar d'una de les tres tarifes econòmiques.
EL RISC DE SATURACIÓ
"Les tarifes promocionals estan funcionant molt bé --expliquen fonts de Renfe--. Bàsicament, el que estan aconseguint és que la nostra ocupació, malgrat haver incrementat l'oferta de les 17 freqüències en cada sentit del començament a les entre 20 i 26 d'ara, continuï sent la mateixa". Quan l'AVE va complir un any, el 20 de febrer passat, la companyia ferroviària va explicar que l'ocupació, al llarg del curs, havia estat del 63%. És a dir, quatre de cada 10 seients havien fet el trajecte sense ocupants, fet que suposa una dada millorable, però no tan millorable: a partir d'un 75% d'ocupació, es corre el risc que el servei quedi saturat i es ressenti la seva qualitat.
Excepte l'anomenada Última Hora, que es va estrenar després de l'aniversari del tren d'alta velocitat i només es pot comprar 24 hores abans de la sortida del ferrocarril, les tarifes amb descompte no són, en sentit estricte, noves. Sí que ho són, en canvi, la inexistència de límits temporals per accedir-hi
--abans només es podien adquirir amb una o dues setmanes d'antelació-- i les quantitats que representen dins del nombre total de bitllets venuts. Fins al 30 de novembre passat, per exemple, a penes s'havien despatxat un 2,6% de tiquets en ofertes Web i un 4,57% en Estrella, percentatge que va pujar, a començaments d'aquest any, al 7,22% i 7,93%, respectivament.
SIMILAR AL TGV FRANCÈS
Ara és molt més: en total, les tres tarifes van suposar entre el gener i l'abril el 17,8% dels bitllets venuts i el 18,4% dels posats a la venda. Aquest fet --i sobre-
tot el 26,5% de places amb descompte del mes d'abril passat-- provoca que fins i tot crítics tan acèrrims dels alts preus de l'AVE com Joan Herrera, el diputat d'ICV que ha mostrat queixes sobre aquest assumpte que s'han sentit una vegada i una altra al Congrés, reconeguin que alguna cosa s'està fent bé. El puntual i còmode AVE, ara més que mai, comença a assemblar-se al TGV francès: ja no és terreny exclusiu dels que tenen més poder adquisitiu o d'una empresa que els pagui el bitllet. Si la companyia ferroviària portés ara a terme una enquesta com la que va realitzar quan el tren d'alta velocitat va complir un any, que reflectia que el 61% dels viatgers de l'AVE el utilitzaven per motius de feina, és probable que els resultats fossin diferents.
"S'ha aconseguit part del que preteníem --va dir Herrera l'altre dia--. L'AVE, amb les seves elevades tarifes, havia expulsat les classes mitjanes. Encara falta aquell antic usuari d'un tren que abans, quan es trigava sis hores i mitja, viatjava de Barcelona a Madrid, anada i tornada, per al voltant de 70 euros. Aquell sector de la població s'ha perdut, però és possible recuperar-lo. Ara, això sí, és de justícia reconèixer que s'ha fet un pas endavant. Per primera vegada hi ha tarifes raonables. Continuen sense ser els preus de l'avió, però les classes mitjanes poden accedir-hi. No així, si més no de moment, els treballadors o els estudiants".
EL FUTUR Renfe no diu, de moment, si la seva aposta per les noves tarifes promocionals conduirà cap a descomptes encara més amplis que permetin aquells dos col.lectius disfrutar de l'alta velocitat, però sí que explica que aquest enfocament, que tan bons resultats els està donant, ha arribat per quedar-se. "Continuarem amb aquesta política d'ofertes", destaquen fonts de la companyia. No obstant, aquesta política també té un problema: al no haver-hi compromís sobre el nombre de bitllets que continuarà posant a la venda amb aquests preus accessibles, es corre el risc que si l'ocupació de l'AVE puja per sobre d'aquell 63% actual, Renfe reculi i torni als escassos i esmunyedissos descomptes d'abans. El temps ho dirà.
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: Descompte del 50% en bitllets comprats l'últim moment
El més penós és que les agències de viatge venen tarifes web i estrella a executius, que no són el perfil d'usuari a qui més convé aquesta tarifa, que és el que sovint vol fer canvis d'hora.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
-
- N8
- Posts: 1203
- Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
- Location: De la Terra Ferma a l'exili
- Contact:
Re: Descompte del 50% en bitllets comprats l'últim moment
Si, perquè si han de cancel·lar el bitllet, com que paga l'empresa tan se'ls fa. I es perd una tarifa barata que un altre usuari podria aprofitar i viatjar.josep_serre wrote:El més penós és que les agències de viatge venen tarifes web i estrella a executius, que no són el perfil d'usuari a qui més convé aquesta tarifa, que és el que sovint vol fer canvis d'hora.
Ara, també són clients i tenen els seus drets a comprar-les.
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: Descompte del 50% en bitllets comprats l'últim moment
No sempre tan els fa, especialment quan no porten la targeta amb la qual han pagat.
megapauer wrote:Si, perquè si han de cancel·lar el bitllet, com que paga l'empresa tan se'ls fa. I es perd una tarifa barata que un altre usuari podria aprofitar i viatjar.josep_serre wrote:El més penós és que les agències de viatge venen tarifes web i estrella a executius, que no són el perfil d'usuari a qui més convé aquesta tarifa, que és el que sovint vol fer canvis d'hora.
Ara, també són clients i tenen els seus drets a comprar-les.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
- canalcole
- N9
- Posts: 2074
- Joined: Friday 03/10/2008 19:23
- Facebook: XavierMartinezVidal
- Location: PENEDÈS
- Contact:
Re: Descompte del 50% en bitllets comprats l'últim moment
Renfe pone más billetes de bajo coste del AVE para ir a Barcelona
Hasta 13 convoyes ofrecían descuentos del 60%, algo poco habitual en Zaragoza.Tras reestructurar horarios, ´colgó´ en la web 240.000 plazas para todas sus líneas.
http://www.elperiodicodearagon.com/noti ... kid=553493
Un auténtico aluvión de billetes de bajo coste, se podía viajar hasta a Barcelona en clase turista y con un 60% de descuento sobre el precio normal, algo poco habitual para los usuarios de Zaragoza. Después de anunciar la reestructuración de horarios en la línea del AVE Madrid-Barcelona (entre otras) para el próximo 1 de febrero, Renfe cargó ayer en su página web una nueva remesa de billetes a precios promocionales, con descuentos de hasta el 60%. En torno a 240.000 plazas para el próximo mes en todas las líneas se colgaron en el servicio de venta anticipada por internet, sobre un total de 600.000 asientos disponibles (360.000 a precio normal).
Aunque la operadora no supo concretar el número concreto que ofrecía con tarifa reducida para el corredor nordeste, destacó que representaba "el 40% de la oferta", aunque en esta ocasión esta remesa no se ha diseminado en otros servicios de alta velocidad, como el Trenhotel o el Alvia, que habitualmente Renfe incluye en el total de plazas de las que se beneficia Aragón sin que tengan las mismas prestaciones del AVE.
Las plazas ofertadas con tarifas de bajo coste se encontraban incluso para trayectos desde Zaragoza para los que, habitualmente, es casi imposible conseguir un precio reducido, sobre todo para viajar a Barcelona. Así, ayer era posible encontrar descuento hasta en trece de los 17 convoyes diarios, con tarifa web (un 60% menos) o estrella (un 40%), incluso en horario de mañana (la franja más utilizada) y, sobre todo, a partir de la próxima semana.
Fuentes oficiales de Renfe aseguraron que esta nueva remesa se cargó "el lunes por la noche", horas después de anunciarse el aumento en el número de frecuencias (dos más) a partir de febrero y la reducción, entre cinco y ocho minutos, de la duración del viaje a Barcelona o Madrid.
Hasta 13 convoyes ofrecían descuentos del 60%, algo poco habitual en Zaragoza.Tras reestructurar horarios, ´colgó´ en la web 240.000 plazas para todas sus líneas.
http://www.elperiodicodearagon.com/noti ... kid=553493
Un auténtico aluvión de billetes de bajo coste, se podía viajar hasta a Barcelona en clase turista y con un 60% de descuento sobre el precio normal, algo poco habitual para los usuarios de Zaragoza. Después de anunciar la reestructuración de horarios en la línea del AVE Madrid-Barcelona (entre otras) para el próximo 1 de febrero, Renfe cargó ayer en su página web una nueva remesa de billetes a precios promocionales, con descuentos de hasta el 60%. En torno a 240.000 plazas para el próximo mes en todas las líneas se colgaron en el servicio de venta anticipada por internet, sobre un total de 600.000 asientos disponibles (360.000 a precio normal).
Aunque la operadora no supo concretar el número concreto que ofrecía con tarifa reducida para el corredor nordeste, destacó que representaba "el 40% de la oferta", aunque en esta ocasión esta remesa no se ha diseminado en otros servicios de alta velocidad, como el Trenhotel o el Alvia, que habitualmente Renfe incluye en el total de plazas de las que se beneficia Aragón sin que tengan las mismas prestaciones del AVE.
Las plazas ofertadas con tarifas de bajo coste se encontraban incluso para trayectos desde Zaragoza para los que, habitualmente, es casi imposible conseguir un precio reducido, sobre todo para viajar a Barcelona. Así, ayer era posible encontrar descuento hasta en trece de los 17 convoyes diarios, con tarifa web (un 60% menos) o estrella (un 40%), incluso en horario de mañana (la franja más utilizada) y, sobre todo, a partir de la próxima semana.
Fuentes oficiales de Renfe aseguraron que esta nueva remesa se cargó "el lunes por la noche", horas después de anunciarse el aumento en el número de frecuencias (dos más) a partir de febrero y la reducción, entre cinco y ocho minutos, de la duración del viaje a Barcelona o Madrid.
Re: Descompte del 50% en bitllets comprats l'últim moment
http://www.elmundo.es/mundodinero/2010/ ... 06983.html
OFRECÍAN DESCUENTOS DEL 50%
Renfe suprime las tarifas de AVE de última hora
* La empresa pública afirma que la retirada responde a un fin de promoción
Actualizado viernes 27/08/2010 13:03
ELMUNDO.es | Servimedia
Madrid.- Renfe decidió suprimir las tarifas especiales de AVE de última hora que ofrecían descuentos de hasta el 50% en los servicios de larga distancia a aquellos viajeros que reservaran el billete con 24 horas de antelación la pasada primavera.
Aunque el final de la promoción se realizó hace unos meses, ha sido ahora cuando ha salido a la luz pública.
Un portavoz de Renfe aseguró este viernes que la retirada de estas tarifas de bajo coste, exclusivas para la reserva a través de Internet, responde únicamente al fin de una promoción y no tiene un "afán recaudatorio".
Según explicó, Renfe puso en marcha en un momento determinado esa promoción y más tarde estimó que no le parecía "comercialmente interesante", por lo que decidió retirarla. El portavoz de Renfe apuntó que se trata de una promoción que no era fija, a diferencia de otras, como la Tarifa Ida y Vuelta o la Tarjeta Dorada.
Con las tarifas de última hora, la empresa de transportes pretendía mejorar la ocupación de los trenes. El portavoz de Renfe indicó que en las líneas de AVE y Larga Distancia, servicios que calificó de "rentabilizables", "la empresa actúa intentando sacarle el mayor rendimiento a sus servicios".
En cuanto a las otras dos tarifas reducidas que Renfe ofrece en su página web, Tarifa Web y Tarifa Estrella, la compañía señaló que se mantendrán todavía vigentes, aunque no descartó que en algún momento la política comercial de la empresa pueda indicar que haya que modificarlas, ofreciendo otros descuentos, o sustituyéndolas por otras diferentes.
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: Descompte del 50% en bitllets comprats l'últim moment
Ja feia temps que te no té se n'oferien tot i que la tarifa no estava propiament derogada
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: Descompte del 50% en bitllets comprats l'últim moment
Acabaran amb una comercialització clàssica: primera, segona i tercera.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: Descompte del 50% en bitllets comprats l'últim moment
Ho dubto
liniadelRipollés wrote:Acabaran amb una comercialització clàssica: primera, segona i tercera.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
Re: Descompte del 50% en bitllets comprats l'últim moment
estic d'acord amb el liniadelRipollés, ara no crec que utilitzin aquesta nomenclaturia, ja que no quedaria be dir que viatges en 3ª
De nou al FTC
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: Descompte del 50% en bitllets comprats l'últim moment
Tranquil, jo tinc "Billetes de Caridad" emesos per Renfe i no fa tants anys d'això (40?)
marc wrote:estic d'acord amb el liniadelRipollés, ara no crec que utilitzin aquesta nomenclaturia, ja que no quedaria be dir que viatges en 3ª
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Descompte del 50% en bitllets comprats l'últim moment
Possiblement. I així es demostrarà que tots els canvis dels últims anys han estat únicament perquè el departament de màrqueting justifiqués el seu sou. De fet, és el que acostuma a passar a la majoria d'empreses.liniadelRipollés wrote:Acabaran amb una comercialització clàssica: primera, segona i tercera.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT