El C. de Comandament Integral de Rubí ja controla la L-A

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Post Reply

Es bo que estigui unificades les línies del Vallès i del Llobregat a Rubí?

Si (justifiqueu)
0
No votes
No (justifiqueu)
1
20%
Ni fu ni fa
4
80%
 
Total votes: 5

User avatar
Lluita1714
N9
N9
Posts: 1964
Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
Location: Aigüestoses

El C. de Comandament Integral de Rubí ja controla la L-A

Post by Lluita1714 »

http://www.fgc.cat/downloads/notes_prem ... %20CCI.pdf
El Centre de Comandament Integrat de Rubí assumeix el control de la línia Llobregat-Anoia
Fins aquest cap de setmana passat la gestió de la circulació ferroviària i la supervisió d’estacions d’aquesta línia es controlava des de les instal·lacions d’FGC a Sant Boi.

El trasllat permet unificar la gestió de les dues principals línies d’FGC al CCI de Rubí, inaugurat l’abril de 2008, optimitzant així recursos tecnològics i humans.

Barcelona, 26 de maig de 2009[/b]

FGC ha completat aquest cap de setmana passat el trasllat de la gestió ferroviària i la supervisió d’estacions de la línia Llobregat-Anoia al Centre de Comandament Integrat de Rubí. D’aquesta manera, s’unifica la gestió de les dues principals línies d’FGC optimitzant recursos tecnològics i humans.

Des de l’any 95 i fins ara, el control de la línia es portava a terme des de les instal·lacions de la companyia a Sant Boi.

Composició del CCI

El Centre de Comandament Integrat de Rubí, inaugurat l’abril de 2008, va suposar una inversió total de 3,2 milions d’euros i disposa dels darrers avenços tecnològics. Fa 1.000 m2 i pot arribar a acollir un equip de treball de fins a 20 persones.

Des del CCI de Rubí ara mateix es gestiona la circulació de trens de les 12 línies d’FGC: a Barcelona-Vallès (L6 Reina Elisenda, L7 Avinguada Tibidabo, S1 Terrassa, S2 Sabadell, S5 Sant Cugat i S55 Universitat Autònoma); i a Llobregat-Anoia (L8 Molí Nou, S33 Can Ros, S8 Martorell, S4 Olesa de Montserrat, R5 Manresa i R8 Igualada). A més, des del CCI també es gestiona la circulació del Funicular de Vallvidrera i es controlen les 74 estacions de les dues línies, amb 120 ascensors, 70 mecanismes d’escales mecàniques i més mil cinc-centes càmeres de seguretat.

El Centre de Comandament Integrat està format per diferents centres de coordinació i supervisió amb tasques específiques:

-Control de Trànsit Centralitzat (CTC): La sala de control disposa d’un videowall amb un gràfic que permet controlar en temps real totes les circulacions de trens de les línies Barcelona-Vallés i Llobregat-Anoia d’FGC. Permet tenir una visió del conjunt de la línia amb els itineraris i tots els trens que estan circulant o aturats. Des del CTC també es poden telecomandar tots els enclavaments (canvis d’agulla) de totes les estacions. I a partir de finals d’aquest mes el videowall també rebrà informació en directe des de les càmeres de vigilància de l’interior dels trens, a través del sistema wi-fi.

-Centre de Supervisió d’Estacions: Coordina l’actuació del personal de les estacions i les instal·lacions que es troben en cadascuna d’elles (ascensors, escales mecàniques, enllumenat, càmeres de vídeo- vigilància, màquines autoexpenedores de bitllets, punts d’informació i emergència, etc...).

-Centre d’Informació al Client: Centralitza les tasques d’informació interactiva. En concret, s’encarrega del funcionament de la megafonia de les estacions, del Sistema d’Informació al Client i atén el telèfon d’informació d’FGC.

-Telecomandament d’Energia: Tota la xarxa elèctrica (subcentrals, catenària, interruptors, sistemes de seguretat, etc...) és representada en uns monitors que es troben al Centre de Control.

-Sala polivalent: És un espai polivalent que compta amb tots els serveis de telefonia, informàtica i mitjans audiovisuals. Permet rebre visites i, en ocasions puntals, funciona com a “sala de crisi”.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
User avatar
Lluita1714
N9
N9
Posts: 1964
Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
Location: Aigüestoses

Re: El CCI ja controla la L-A

Post by Lluita1714 »

Percert, en comptes de R6 diu R8... quina cagada
d'altra banda, diu Barcelona-Vallés... Vallès, senyors...
No es per a res, però FGC, TV3, Catalunya Ràdio, Avui... tots els serveis en part dependents de la Generalitat, d'ençà un temps (des de l'inici dels tripartits) que tenen uns serveis pèssims i poca ortografia... segons ells, Hortografía. :)
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: El CCI ja controla la L-A

Post by metring »

Ei, molt bona notícia!!!

A la visita amb l'AAFCB a les instal·lacions, ja ens van dir que en un temps, ho farien!
josep_serre
N9
N9
Posts: 2158
Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contact:

Re: El CCI ja controla la L-A

Post by josep_serre »

Podries raonar per què la notícia és tan bona?
metring wrote:Ei, molt bona notícia!!!

A la visita amb l'AAFCB a les instal·lacions, ja ens van dir que en un temps, ho farien!
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
josep_serre
N9
N9
Posts: 2158
Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contact:

Re: El CCI ja controla la L-A

Post by josep_serre »

Doncs sí, bastant penós, la memòria de 2007 de FGC plena de faltes d'ortografia, i a més són habituals les faltes als comunicats de FGC des de fa ja bastant de temps.
Lluita1714 wrote:Percert, en comptes de R6 diu R8... quina cagada
d'altra banda, diu Barcelona-Vallés... Vallès, senyors...
No es per a res, però FGC, TV3, Catalunya Ràdio, Avui... tots els serveis en part dependents de la Generalitat, d'ençà un temps (des de l'inici dels tripartits) que tenen uns serveis pèssims i poca ortografia... segons ells, Hortografía. :)
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: El CCI ja controla la L-A

Post by metring »

josep_serre wrote:Podries raonar per què la notícia és tan bona?
metring wrote:Ei, molt bona notícia!!!

A la visita amb l'AAFCB a les instal·lacions, ja ens van dir que en un temps, ho farien!
El Centre de Comandament Integrat de Rubí assumeix el control de la línia Llobregat-Anoia

Fins aquest cap de setmana passat la gestió de la circulació ferroviària i la supervisió d’estacions d’aquesta línia es controlava des de les instal·lacions d’FGC a Sant Boi.

El trasllat permet unificar la gestió de les dues principals línies d’FGC al CCI de Rubí, inaugurat l’abril de 2008, optimitzant així recursos tecnològics i humans.
I perquè he vist les instal·lacions, i estan molt ben equipades, amb les darreres tecnologies, pantalles per controlar tot o gairebé tot, com hi com hi treballen, etc. Això és bo, no?

Ara, potser no és tant bona notícia en cas que hagin reduït personal, al unificar els centres de control, o també es podria discutir si el fet que no hi hagi comunicació física mitjançant trens entre Rubí i les línies del Llobregat. En fi, tot és discutible.


El tema a on se'n parlava és http://transport.cat/viewtopic.php?f=2& ... isita+rubi
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: El CCI ja controla la L-A

Post by metring »

He afegit una enquesta, per copsar les vostres opinions sobre el fet que es controlin les dues principals línies de FGC a Rubí.
josep_serre wrote:Doncs sí, bastant penós, la memòria de 2007 de FGC plena de faltes d'ortografia, i a més són habituals les faltes als comunicats de FGC des de fa ja bastant de temps.
Lluita1714 wrote:Percert, en comptes de R6 diu R8... quina cagada
d'altra banda, diu Barcelona-Vallés... Vallès, senyors...
No es per a res, però FGC, TV3, Catalunya Ràdio, Avui... tots els serveis en part dependents de la Generalitat, d'ençà un temps (des de l'inici dels tripartits) que tenen uns serveis pèssims i poca ortografia... segons ells, Hortografía. :)
Perquè vosaltres no heu vist a la biblioteca de DPTOP un dossier de fa uns anys, el·laborat per la mateixa FGC a on el logo de la portada era...FCG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :o :riure
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”