http://www.elperiodico.cat/
-----------------------------------------
L'ús de la bici a BCN ha crescut el 50% en els tres últims anys
1. • L'augment d'usuaris contrasta amb els tot just 7 quilòmetres nous de carril bici en aquest període
2. • La mobilitat global ha crescut un 17,6%, però sols s'han estrenat les 5 parades de metro de la L-11
ALBERT OLLÉS
BARCELONA
La bicicleta es va coronar ahir com la reina de la mobilitat a Barcelona durant el mandat municipal que està a punt de culminar. En els últims tres anys, del 2003 al 2006, l'ús d'aquest mitjà de transport ha crescut en un 50%, i ha supert de llarg la resta.
La xifra contrasta amb els només set quilòmetres de carril bici habilitats en el mateix període, tot i que l'ajuntament justifica aquest desequilibri en la seva aposta alternativa per les zones de trànsit pacificat (illes de vianants i carrers de prioritat invertida) i de limitació de velocitat (zones 30), en què conviuen ciclistes, transport públic i vianants.
"La bicicleta ha arribat a Barcelona a la majoria d'edat", va sentenciar ahir el regidor de Seguretat i Mobilitat, Ferran Julian, durant l'última sessió plenària d'aquest mandat del Pacte per la Mobilitat, que reuneix les administracions, les entitats i els col.lectius ciutadans relacionats amb el sector.
5.700 USUARIS DEL BICING
No és la primera vegada que un dirigent municipal pronuncia aquesta frase davant l'augment progressiu i imparable que ha viscut l'ús de la bicicleta a la ciutat. El balanç presentat ahir posa la guinda amb un increment del 55,9% en els desplaçaments interiors (la majoria dels quals es duen a terme diàriament) i del 13,7% en els de connexió. Per a aquest any s'espera un creixement encara superior per l'entrada en funcionament del nou sistema municipal de transport públic, el Bicing, que ja supera els 5.700 abonats. Paral.lelament, les places d'aparcament en superfície s'han doblat i els pàrquings subterranis ja sumen 1.106 espais exclusius per a bicis.
Només el carril bici s'ha quedat enrere, malgrat les demandes de les associacions d'usuaris d'aquest transport, cosa que també ha incrementat el vell conflicte entre el vianant i el ciclista a la vorera. "L'única solució passa perquè hi hagi més disciplina", va dir l'alcalde, Jordi Hereu, anticipant un dels temes estrella del pròxim mandat: l'entrada en vigor al setembre, després del període informatiu actual de sis mesos, de l'ordenança que regularà la circulació i l'aparcament de bicis i motos.
La suma de la mobilitat en tots els mitjans (incloent-hi a peu) va pujar notablement (un 17,6%) fins a arribar el 2006 al rècord de 7.685.000 desplaçaments diaris. Un increment que no es va correspondre tampoc amb el de les noves infraestructures. I, a diferència del cas de la bici, sense cap excusa vàlida a la qual recórrer. Una única dada resumeix el dèficit que viu Barcelona. En aquest mandat, només s'han estrenat cinc parades de metro, les de la nova L-11, de Trinitat Nova a Can Cuiàs.
EL CASC PREPARAT
"Ja tinc el casc de visita d'obres preparat per als pròxims quatre anys", va reconèixer Hereu, en referència a la necessitat de posar fi al més aviat possible als projectes que la Generalitat té previstos per a l'ampliació de la xarxa del metro. El millor exemple de la situació actual es va viure a la mateixa seu escollida per celebrar la sessió, el Palauet Albéniz de Montjüic, on únicament es pot accedir en taxi o bus.
L'ús de la bici a Barcelona ha crescut el 50% en tres anys
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
L'ús de la bici a Barcelona ha crescut el 50% en tres anys
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Creixement de l'ús de la bici d'un 81% en un any
Notícia de l'Avui:
-------------------------------
Més bicis que mai
| L'ús de la bicicleta a Barcelona ha crescut un 81% en només un any | La ciutat guanyarà 28 quilòmetres nous de carrils bici durant aquest any 2008 | La majoria de les noves vies, per la calçada i a l'Eixample
Virgínia Mascaró
La ciutat de Barcelona guanyarà 28 quilòmetres de carril bici aquest any. L'ampliació s'iniciarà la setmana vinent, durarà cinc mesos, tot i que alguns trams s'endarreriran a causa d'obres a la via pública. A més, també es duran a terme millores als carrils ja existents. Tot tindrà un cost de 4 milions d'euros.
Els nous carrils bici discorreran principalment pel districte de l'Eixample, permetran completar alguns dels itineraris del centre de la ciutat i els connectaran amb els districtes de Ciutat Vella, on no calen carrils, i els de Sant Martí, que quedaven aïllats.
L'ampliació vol donar resposta a la creixent presència de bicicletes a la via pública. El 2008 aquest sistema de transport va augmentar un 81%, en relació a l'any anterior, va precisar el regidor de Mobilitat, Francesc Narváez.
Entre les actuacions importants que es posaran en marxa hi ha el nou tram a l'avinguda Diagonal, que va del carrer Sicília fins a la plaça de les Glòries, fins ara inexistent i que permetrà unir els dos ramals de carril bici que hi havia a l'avinguda . També s'hi millorarà la senyalització dels carrils ja existents, especialment els trams que passen a tocar de les nombroses parades d'autobús.
Per altra banda, es potenciaran els carrils que permeten fer itineraris verticals, com el bidireccional del carrer Urgell, i els que fan recorreguts horitzontals, com ara la prolongació del nou carril de la Gran Via, d'Urgell a passeig de Gràcia que connectarà la plaça d'Espanya i Glòries, a més dels de Diputació, Consell de Cent i Provença.
Els carrers d'Urgell i Provença es transformaran molt. El d'Urgell perdrà un carril de circulació de vehicles, que es guanya per al carril bidireccional que anirà de la plaça Francesc Macià al Paral·lel. Es farà en fases perquè el tram entre Mallorca i València es veurà afectat per la construcció d'un dipòsit d'aigües pluvials.
El carril de Provença s'allargarà i es transformarà en un de dues direccions. S'hi canviarà el tipus d'aparcament actual per un de semibateria inversa per fer més segura la sortida dels cotxes de cara al carril bici. també s'hi faran aparcaments de motos. La construcció es farà en fases per les obres d'uns conductes de ventilació del túnel de l TGV
Els nous carrils bidireccionals situats a la calçada es blindaran amb unes separacions amples i altes per evitar totalment la invasió dels cotxes i motos.
-------------------------------
Més bicis que mai
| L'ús de la bicicleta a Barcelona ha crescut un 81% en només un any | La ciutat guanyarà 28 quilòmetres nous de carrils bici durant aquest any 2008 | La majoria de les noves vies, per la calçada i a l'Eixample
Virgínia Mascaró
La ciutat de Barcelona guanyarà 28 quilòmetres de carril bici aquest any. L'ampliació s'iniciarà la setmana vinent, durarà cinc mesos, tot i que alguns trams s'endarreriran a causa d'obres a la via pública. A més, també es duran a terme millores als carrils ja existents. Tot tindrà un cost de 4 milions d'euros.
Els nous carrils bici discorreran principalment pel districte de l'Eixample, permetran completar alguns dels itineraris del centre de la ciutat i els connectaran amb els districtes de Ciutat Vella, on no calen carrils, i els de Sant Martí, que quedaven aïllats.
L'ampliació vol donar resposta a la creixent presència de bicicletes a la via pública. El 2008 aquest sistema de transport va augmentar un 81%, en relació a l'any anterior, va precisar el regidor de Mobilitat, Francesc Narváez.
Entre les actuacions importants que es posaran en marxa hi ha el nou tram a l'avinguda Diagonal, que va del carrer Sicília fins a la plaça de les Glòries, fins ara inexistent i que permetrà unir els dos ramals de carril bici que hi havia a l'avinguda . També s'hi millorarà la senyalització dels carrils ja existents, especialment els trams que passen a tocar de les nombroses parades d'autobús.
Per altra banda, es potenciaran els carrils que permeten fer itineraris verticals, com el bidireccional del carrer Urgell, i els que fan recorreguts horitzontals, com ara la prolongació del nou carril de la Gran Via, d'Urgell a passeig de Gràcia que connectarà la plaça d'Espanya i Glòries, a més dels de Diputació, Consell de Cent i Provença.
Els carrers d'Urgell i Provença es transformaran molt. El d'Urgell perdrà un carril de circulació de vehicles, que es guanya per al carril bidireccional que anirà de la plaça Francesc Macià al Paral·lel. Es farà en fases perquè el tram entre Mallorca i València es veurà afectat per la construcció d'un dipòsit d'aigües pluvials.
El carril de Provença s'allargarà i es transformarà en un de dues direccions. S'hi canviarà el tipus d'aparcament actual per un de semibateria inversa per fer més segura la sortida dels cotxes de cara al carril bici. també s'hi faran aparcaments de motos. La construcció es farà en fases per les obres d'uns conductes de ventilació del túnel de l TGV
Els nous carrils bidireccionals situats a la calçada es blindaran amb unes separacions amples i altes per evitar totalment la invasió dels cotxes i motos.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Xarxa central completa
http://www.lamalla.cat/infolocal/barcel ... ?id=267792
La xarxa central de carrils bici ja és completa
El proper 8 de juny comença la vuitena edició de la setmana de la bicicleta
LAIA CREUS
Pocs dies abans que comenci la setmana de la bicicleta, la xarxa central de carrils bici de Barcelona es pot considerar finalitzada, i el servei públic de l'Oficina de la Bicicleta funciona a ple rendiment. Enguany la vuitena edició d'aquesta setmana comença el 8 de juny i s'allarga fins el dia 14.
A hores d'ara es pot afirmar que la xarxa central de carrils bici de la ciutat de Barcelona ja és completa i que tots els carrils del centre de la ciutat estan connectats. Durant els primers mesos de 2009, s'han habilitat 17 quilòmetres més de carril bici, que se sumen als 129 amb que ja comptava la ciutat. A més, es preveu que quan acabi el 2009, la ciutat de Barcelona tindrà fins 156 quilòmetres de carril bici, deu més que a l'actualitat.
Alguns d'aquests carrils són de doble sentit, com el del carrer Compte Urgell, que va des de l'avinguda Paral·lel fins a la plaça Francesc Macià, mentre que d'altres són unidireccionals, com el que recorre el carrer Consell de cent durant 800 metres, entre el carrer Vilamarí i Comte Urgell.
Set dies farcits d'activitats
La bicicleta serà el mitjà de transport protagonista a Barcelona del 8 al 14 de juny, durant la setmana de la bibicleta, organitzada per la Comissió Cívica de la Bicicleta i l'Ajuntament. Al llarg d'aquesta setmana, els usuaris habituals de bicicletes podran participar en les diverses activitats i serveis que s'organitzen. Per exemple, una revisió mecànica gratuïta, una biciteràpia, un circuit infantil de bicicletes o bicicletades nocturnes.
A més, els que ho vulguin podran anar amb bicicleta fins al cinema o al teatre, que es farà en una carpa que muntarà l'entitat Amics de la Bici. Una altra iniciativa és la que tindrà lloc el dijous 11 de juny: en diversos punts de la ciutat es convidarà a esmorzar, premsa i una bossa de regals a tots els que puguin demostrar que van a la feina amb bicicleta.
Però la setmana de la bicicleta també està pensada pels que no la fan servir tant. Durant els 7 dies hi haurà un préstec gratuït de bicicletes des de les 10 del matí fins les 7 de la tarda, gràcies a l'associació Un Cotxe Menys. A més, el Bicicleta Club de Catalunya farà diversos cursos d'iniciació a la bicicleta al parc de la Barceloneta.
L'Institut Barcelona Esports també participarà en aquesta setmana amb diverses activitats organitzades al Fòrum. El dissabte 13 de juny es farà un Bike Show, mentre que diumenge tindrà lloc la festa de la bici i els patins al mateix emplaçament.
Cada cop més
El nombre de persones que utilitzen la bicicleta per moure's per la ciutat augmenta dia a dia. Es calcula que cada dia es fan uns 90.000 desplaçaments amb aquest mitjà de transport, i a hores d'ara Barcelona ja compta amb gairebé 200.000 usuaris del Bicing.
Un dels fet que demostra la implantació de la bicicleta a la ciutat de Barcelona és la consolidació de l'Oficina de la Bicicleta, que va obrir el mes de febrer a la plaça Carles Pi i Sunyer, 8-10. Es tracta d'una oficina on, ja sigui per correu electrònic, per telèfon o en persona, els usuaris resolen dubtes, fan suggeriments o fan les seves queixes sobre circulació.
Publicat 02/06/2009 14:20h
La xarxa central de carrils bici ja és completa
El proper 8 de juny comença la vuitena edició de la setmana de la bicicleta
LAIA CREUS
Pocs dies abans que comenci la setmana de la bicicleta, la xarxa central de carrils bici de Barcelona es pot considerar finalitzada, i el servei públic de l'Oficina de la Bicicleta funciona a ple rendiment. Enguany la vuitena edició d'aquesta setmana comença el 8 de juny i s'allarga fins el dia 14.
A hores d'ara es pot afirmar que la xarxa central de carrils bici de la ciutat de Barcelona ja és completa i que tots els carrils del centre de la ciutat estan connectats. Durant els primers mesos de 2009, s'han habilitat 17 quilòmetres més de carril bici, que se sumen als 129 amb que ja comptava la ciutat. A més, es preveu que quan acabi el 2009, la ciutat de Barcelona tindrà fins 156 quilòmetres de carril bici, deu més que a l'actualitat.
Alguns d'aquests carrils són de doble sentit, com el del carrer Compte Urgell, que va des de l'avinguda Paral·lel fins a la plaça Francesc Macià, mentre que d'altres són unidireccionals, com el que recorre el carrer Consell de cent durant 800 metres, entre el carrer Vilamarí i Comte Urgell.
Set dies farcits d'activitats
La bicicleta serà el mitjà de transport protagonista a Barcelona del 8 al 14 de juny, durant la setmana de la bibicleta, organitzada per la Comissió Cívica de la Bicicleta i l'Ajuntament. Al llarg d'aquesta setmana, els usuaris habituals de bicicletes podran participar en les diverses activitats i serveis que s'organitzen. Per exemple, una revisió mecànica gratuïta, una biciteràpia, un circuit infantil de bicicletes o bicicletades nocturnes.
A més, els que ho vulguin podran anar amb bicicleta fins al cinema o al teatre, que es farà en una carpa que muntarà l'entitat Amics de la Bici. Una altra iniciativa és la que tindrà lloc el dijous 11 de juny: en diversos punts de la ciutat es convidarà a esmorzar, premsa i una bossa de regals a tots els que puguin demostrar que van a la feina amb bicicleta.
Però la setmana de la bicicleta també està pensada pels que no la fan servir tant. Durant els 7 dies hi haurà un préstec gratuït de bicicletes des de les 10 del matí fins les 7 de la tarda, gràcies a l'associació Un Cotxe Menys. A més, el Bicicleta Club de Catalunya farà diversos cursos d'iniciació a la bicicleta al parc de la Barceloneta.
L'Institut Barcelona Esports també participarà en aquesta setmana amb diverses activitats organitzades al Fòrum. El dissabte 13 de juny es farà un Bike Show, mentre que diumenge tindrà lloc la festa de la bici i els patins al mateix emplaçament.
Cada cop més
El nombre de persones que utilitzen la bicicleta per moure's per la ciutat augmenta dia a dia. Es calcula que cada dia es fan uns 90.000 desplaçaments amb aquest mitjà de transport, i a hores d'ara Barcelona ja compta amb gairebé 200.000 usuaris del Bicing.
Un dels fet que demostra la implantació de la bicicleta a la ciutat de Barcelona és la consolidació de l'Oficina de la Bicicleta, que va obrir el mes de febrer a la plaça Carles Pi i Sunyer, 8-10. Es tracta d'una oficina on, ja sigui per correu electrònic, per telèfon o en persona, els usuaris resolen dubtes, fan suggeriments o fan les seves queixes sobre circulació.
Publicat 02/06/2009 14:20h
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.