Notícies línia de La Pobla de Segur

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
liniadelRipollés
N10
N10
Posts: 3191
Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Post by liniadelRipollés »

És ben fàcil, Jordi. De Balaguer a La Pobla només hi pot haver un tren circulant, és un únic cantó de BT de 60km. Això vol dir que quan el cap d'estació de Balaguer xiula al tren el cantó queda ocupat fins que el tren arriba complet a La Pobla. No és fins aquest moment que de Balaguer pot sortir altre tren. No calk dir que quan el tren surt de La PObla tornem a tenir ocupat tot el cantó. La durada d'ocupació del cantó en condicions normals és d'una hora i 20 minuts per tren

Jordi Freixas wrote:Ah... perdó. Llavor la meva pregunta és...com pot quedar saturada una línia que només té (comptant el Tren dels Llacs) quatre circulacions diaries per sentit?

PD: Reivindico una vegada més la necessitat de desdoblar TOTES LES ESTACIONS I BAIXADORS de la línia.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Cantons

Post by Guigui »

I costaria gaire dividir el cantó en tres, per exemple Balaguer-Àger, Àger-Tremp i Tremp-La Pobla?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Jordi Freixas

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Post by Jordi Freixas »

liniadelRipollés wrote:És ben fàcil, Jordi. De Balaguer a La Pobla només hi pot haver un tren circulant, és un únic cantó de BT de 60km. Això vol dir que quan el cap d'estació de Balaguer xiula al tren el cantó queda ocupat fins que el tren arriba complet a La Pobla. No és fins aquest moment que de Balaguer pot sortir altre tren. No calk dir que quan el tren surt de La PObla tornem a tenir ocupat tot el cantó. La durada d'ocupació del cantó en condicions normals és d'una hora i 20 minuts per tren

Jordi Freixas wrote:Ah... perdó. Llavor la meva pregunta és...com pot quedar saturada una línia que només té (comptant el Tren dels Llacs) quatre circulacions diaries per sentit?

PD: Reivindico una vegada més la necessitat de desdoblar TOTES LES ESTACIONS I BAIXADORS de la línia.
Et recordo que arran de la reforma entre Balaguer i La Pobla van tornar a instal·lar la via secundaria a Tremp. En qualsevol cas s'haurien de desdoblar com a mínim dues o tres estacions més.
Jordi Freixas

Re: Cantons

Post by Jordi Freixas »

Guigui wrote:I costaria gaire dividir el cantó en tres, per exemple Balaguer-Àger, Àger-Tremp i Tremp-La Pobla?
Suposo que això implicaria allargar la via desviada perquè torni a enllaçar amb la principal pel costa de la topera, no?
liniadelRipollés
N10
N10
Posts: 3191
Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Re: Cantons

Post by liniadelRipollés »

Amb BT implica personal.

Obrint Cellers seria suficient.

Respecte Tremp, les agulles allà són talonables però estan embridades. No quadren amb el reglament d'ADIF però sí amb els desitjos d'FGC. A veure com acaba tot plegat.
Guigui wrote:I costaria gaire dividir el cantó en tres, per exemple Balaguer-Àger, Àger-Tremp i Tremp-La Pobla?
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
Jordi Freixas

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Post by Jordi Freixas »

Embridades vol dir que estan bloquejades, oi?
UT596001
N10
N10
Posts: 3664
Joined: Monday 02/05/2005 15:44

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Post by UT596001 »

Jordi Freixas wrote:Embridades vol dir que estan bloquejades, oi?
Sí.
Xesco 593
N4
N4
Posts: 57
Joined: Wednesday 29/04/2009 14:21
Location: La Pobla de Segur

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Post by Xesco 593 »

perque i aigui una circulacio de mes en aquest cas el tren dels llacs, no vol dir que la linia quedi saturada, ni mol menys, sa donat moltisims casos en dobles circulacions, i estan l'estacio de tremp tancada, parlo del tren hervicida, que puja una vegad al any, amb la locomotra titular 319 , (tinc fotos pero encara nose penjarles) aquest tresn sestaciona ala antiga 3era via , ara segona via de l'estacio de tremp , i deixa pasarel la relacio que interom, les agulles son manipulades pel personal del tren. el mateix succeia quan pujavael tren comarques de lleida, amb la titular la garrafeta, es feie el mateix a tremp.

nomes adequan una mica els horaris es poden fer varie circulacions, i instalan personal qualificat a tremp , i una altra via a cellers,"antigament els creumanets de trens a la linia segons man explicat es fein a cellers,anys en que els ferrobusos eren els amos de la linia ;)
Xesco 593
N4
N4
Posts: 57
Joined: Wednesday 29/04/2009 14:21
Location: La Pobla de Segur

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Post by Xesco 593 »

avui a pujat un altre tren especial de adif, ere un tren amb 3 coches de pasatgers transformats a una especie de laboratori ple de oridnadors, i una locomotara 319 decorada de color verd amb el nom de adif , i en el lateral de un dels vagons i deie la funcio dle tren , nom ke no recordo ara , e fet fots ;)
Jordi Freixas

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Post by Jordi Freixas »

I què hi feia per allà un tren d'Adif? Imagino que FGC no deu tenir encara trens propis per realitzar aquestes tasques en vies d'ample ibèric.
User avatar
Sky
N9
N9
Posts: 1915
Joined: Monday 02/05/2005 15:00
Location: Lleida

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Post by Sky »

Xesco 593 wrote:e fet fots ;)
Si vols ficar fotos al fòrum pots utilitzar un servei d'hostatge d'imatges. Un dels més coneguts (i gratuït) és aquest http://www.imageshack.us/

Fas clic a "Browse" i cerques al teu ordinador la imatge que vols pujar i prem "start upload"; a continuació et sortirà una pàgina on podràs escollir si vols inserir una imatge en miniatura ("Hotlink for forums") o l'enllaç directe (Direct link). La imatge 'miniatura va bé si la foto té una mida molt gran i pot deformar o sobrecarregar la pàgina, o bé si en vols inserir moltes. En aquest cas pots copiar i enganxar directament el codi que t'apareix.

Si té una mida raonable pots fer servir l'enllaç directe, però aquí al fòrum l'hauràs d'inserir amb el format [img]adreça[/img].

Espero haver-te ajudat. ;)
User avatar
Pere
N9
N9
Posts: 1566
Joined: Tuesday 14/03/2006 19:55
Location: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Re: Cantons

Post by Pere »

Guigui wrote:I costaria gaire dividir el cantó en tres, per exemple Balaguer-Àger, Àger-Tremp i Tremp-La Pobla?
Costaria el fet d'establir via desviada i personal de circulació a cada estació, (de manera que puguin controloar les agulles) i establir BT entre les 3 estacions.
Jordi Freixas

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Post by Jordi Freixas »

Doncs que l'hi posin..
User avatar
automotorserie 436
N7
N7
Posts: 557
Joined: Sunday 17/08/2008 20:47

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Post by automotorserie 436 »

Ni que decir tiene que todas las inversiones en esta línea excepto las que no sean estrictamente necesarias será tirar el dinero de los contribuyentes. Hagamos un buen mantenimineto y mejoremos el tramo de lleida a Balaguer con alguna frecuencia más, no creo necesario más que dos cantones en esta línea. El volúmen de pasajeros es insuficiente, perspectivas de gran crecimiento no las hay.
Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona
Jordi Freixas

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Post by Jordi Freixas »

automotorserie 436 wrote:El volúmen de pasajeros es insuficiente, perspectivas de gran crecimiento no las hay.
Mentre només hi hagin tres trens al dia, i poques o cap facilitat tècnica per posar-ne cap més, continuarà sense haver-hi aquestes perspectives. I mentre no es decideixin a realitzar seriosament un perllongament d'aquesta linia cap a la Vall d'Aran, tot afegint-hi trens de llarg recorregut que vagin per la línia d'Alta Velocitat fins a Lleida, també continuarà sense aver-hi aquestes perspectives de creixement. I si directament enlloc de tot això agafem i clausurem el tram Balaguer - La Pobla, segur que encara menys hi hauran aquestes perspectives de creixement.
liniadelRipollés
N10
N10
Posts: 3191
Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Post by liniadelRipollés »

L'altre dia estava a Montcada-Bifurcació.

Xesco 593 wrote:avui a pujat un altre tren especial de adif, ere un tren amb 3 coches de pasatgers transformats a una especie de laboratori ple de oridnadors, i una locomotara 319 decorada de color verd amb el nom de adif , i en el lateral de un dels vagons i deie la funcio dle tren , nom ke no recordo ara , e fet fots ;)
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
Jordi Freixas

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Post by Jordi Freixas »

Collons... i no hi ha foto per alguna banda d'aquest "misteriós" tren?
User avatar
sequera
N8
N8
Posts: 678
Joined: Monday 02/05/2005 11:46
Location: L'Hospitalet de Llobregat

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Post by sequera »

Jordi Freixas wrote:Collons... i no hi ha foto per alguna banda d'aquest "misteriós" tren?
jo diria que es tracta d'aquest,

o no.


de listado de tren

http://www.listadotren.es

Image
Jordi Freixas

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Post by Jordi Freixas »

Interessant. Ara bé, a on està aquí a la foto? No deu ser ni Catalunya això...
User avatar
BB9200
N8
N8
Posts: 748
Joined: Wednesday 13/05/2009 14:58
Location: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contact:

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Post by BB9200 »

La foto està feta al TCR de Valladolid, diria que la primera vegada que la van caçar amb aquesta decoració (que no li queda gens malament).
Sky wrote:FGC estudia aumentar el número de plazas del Tren dels Llacs

Sin plazas para la próxima salida y con el cupo casi cerrado para las dos siguientes. Así está tres semanas después de su primer viaje el Tren dels Llacs, el primer ferrocarril regular turístico compuesto por material histórico que funciona en Lleida. En Ferrocarrils de la Generalitat (FGC), la compañía que gestiona la línea, piensan ya en enganchar otro vagón a la Beyer Garratt 282F-0421 –la popular Garrafeta– para que nadie se quede en el andén.

El tren circula cada sábado desde el pasado 16 de mayo entre Lleida y la Pobla de Segur con una composición formada por un coche cafetería y tres vagones de pasajeros con 56 plazas cada uno. De la tracción se encarga hasta Balaguer la histórica Garrafeta, una máquina de vapor construida en 1960 en Bilbao según un diseño inglés de 1930. En la capital de la Noguera, la Beyer Garratt se desengancha para que en su lugar se coloque la también histórica 10817 Diesel, una locomotora salida también de los talleres bilbaínos de la Babcock Wilcox que lleva el tren hasta la Pobla y lo devuelve a Lleida.

Cada convoy ofrece 168 plazas, pero el éxito de las primeras salidas hace que FGC piense en sumar vagones: “Los billetes cuestan 27 euros si subes en Lleida y 22,95 si montas en Balaguer. Para la salida del sábado que viene -día 13– no quedan plazas y para las siguientes ya tenemos reservas. Si la cosa sigue como hasta ahora, añadiremos un vagón al convoy del día 20”, apuntaban el viernes desde FGC. El tren circulará hasta el próximo mes de octubre, aunque el servicio no se prestará durante la segunda quincena de julio y todo el mes de agosto.

El éxito del tren, compuesto por material cedido por la Associació per la Recuperació del Material Ferroviari (ARMF) de Lleida muestra a las claras lo acertado de un proyecto que, pese a su éxito evidente, llevaba en un cajón desde que hace 13 años la ARMF recuperó la Garrafeta de un apartadero de Madrid y la convirtió en una de las primeras piezas restauradas en su taller de locomotoras a vapor –único en España- de la estación leridana de mercancías del Pla de Vilanoveta. Desde entonces, la Garrafeta ha prestado servicio en las salidas periódicas que organizaba la ARMF y, también, como cabeza tractora del madrileño Tren de la Fresa. Ahora, gracias al esfuerzo de la ARMF, FGC y la Diputación, presta servicio en Lleida.

http://www.lamanyana.es/web/html/lanoti ... a=03:00:00
Tampoc estaria malament que recuperessin uns quants 6000 estacionats amb graffits, però amb bon estat interior, a Can Tunis. En tot cas, és una notícia molt gratificant, i en aquest país molt difícil d'aconseguir.

Nota del moderador: la part del debat sobre el Tren dels Llacs que s'havia iniciat en aquest fil, ha passat al fil habilitat a tal efecte: http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=3&t=9110
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Post Reply

Return to “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”