S’incrementa l’oferta d’autobús a l’aeroport del Prat
S’incrementa l’oferta d’autobús a l’aeroport del Prat
http://www.lamalla.cat/societat/article?id=268107
S’incrementa l’oferta d’autobús a l’aeroport del Prat
15 línies prestaran servei a la nova T1
MARI CARME GALLEGO | El Prat
Tot esperant l'arribada del Metro a l'aeroport del Prat, prevista per d'aquí tres anys, Aena, la Generalitat i l'Entitat Metropolitana del Transport (EMT) han elaborat un pla per garantir la mobilitat a la zona, coincidint amb l'entrada en servei, el 17 de juny, de la nova T1. Un total de 15 línies d'autobús arribaran a les noves instal·lacions, comunicaran amb els municipis de l'entorn i facilitaran la connexió de Renfe i la T1.
"El Pla de Mobilitat que avui presentem i que té un pressupost de 9 milions d'euros estarà operatiu fins l'arriba del Metro, prevista per d'aquí 3 anys" ha dit el secretari de Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal, que ha recordat que "la infraestructura que ha de permetre l'arribada del Metro ja està preparada".
A partir d'aquest mes dos llançadores comunicaran amb una freqüència de pas de cinc minuts, les dues terminals i entraran en servei dues noves línies d'autobús. Una d'elles, L-99, connectarà les municipis del litoral del Baix Llobregat (Castelldefels, Gavà i Viladecans) amb l'aeroport de manera ràpida i directa i sense necessitat d'anar abans a Barcelona. El president de l'EMT, Antonio Poveda, ha recordat que "aquesta era una vella reivindicació del territori, que és el que està més a prop però era fins ara el que tenia una pitjor comunicació".
Poveda també ha destacat que "es tracta de millorar la intermodalitat de manera que l'autobús s'aturarà a l'estació de Renfe de Gavà per poder recollir als passatgers procedents de Sitges o Vilanova".
L'altra línia de nova creació és l'Aerobús que sumarà una nova línia que arribarà directament a la T1. La resta de línies que arriben a l'aeroport, procedents del centre de Barcelona o de la ciutat del Prat, allargaran el seu itinerari fins arribar a la T1.
A l'aeroport, amb cotxe
El director de l'aeroport del Prat, Fernando Echegaray, ha recordat que el vehicle continua sent el mitjà de transport que més es fa servir per arribar a l'aeroport. Un 32% dels usuaris arriba en taxi i un altres 32% ho fa en cotxe particular. El 15% fa servir l'autobús i un altre 15% fa servir les Rodalies de Renfe. El 5% restant arriba amb diversos mitjans de transport o bé caminant.
S’incrementa l’oferta d’autobús a l’aeroport del Prat
15 línies prestaran servei a la nova T1
MARI CARME GALLEGO | El Prat
Tot esperant l'arribada del Metro a l'aeroport del Prat, prevista per d'aquí tres anys, Aena, la Generalitat i l'Entitat Metropolitana del Transport (EMT) han elaborat un pla per garantir la mobilitat a la zona, coincidint amb l'entrada en servei, el 17 de juny, de la nova T1. Un total de 15 línies d'autobús arribaran a les noves instal·lacions, comunicaran amb els municipis de l'entorn i facilitaran la connexió de Renfe i la T1.
"El Pla de Mobilitat que avui presentem i que té un pressupost de 9 milions d'euros estarà operatiu fins l'arriba del Metro, prevista per d'aquí 3 anys" ha dit el secretari de Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal, que ha recordat que "la infraestructura que ha de permetre l'arribada del Metro ja està preparada".
A partir d'aquest mes dos llançadores comunicaran amb una freqüència de pas de cinc minuts, les dues terminals i entraran en servei dues noves línies d'autobús. Una d'elles, L-99, connectarà les municipis del litoral del Baix Llobregat (Castelldefels, Gavà i Viladecans) amb l'aeroport de manera ràpida i directa i sense necessitat d'anar abans a Barcelona. El president de l'EMT, Antonio Poveda, ha recordat que "aquesta era una vella reivindicació del territori, que és el que està més a prop però era fins ara el que tenia una pitjor comunicació".
Poveda també ha destacat que "es tracta de millorar la intermodalitat de manera que l'autobús s'aturarà a l'estació de Renfe de Gavà per poder recollir als passatgers procedents de Sitges o Vilanova".
L'altra línia de nova creació és l'Aerobús que sumarà una nova línia que arribarà directament a la T1. La resta de línies que arriben a l'aeroport, procedents del centre de Barcelona o de la ciutat del Prat, allargaran el seu itinerari fins arribar a la T1.
A l'aeroport, amb cotxe
El director de l'aeroport del Prat, Fernando Echegaray, ha recordat que el vehicle continua sent el mitjà de transport que més es fa servir per arribar a l'aeroport. Un 32% dels usuaris arriba en taxi i un altres 32% ho fa en cotxe particular. El 15% fa servir l'autobús i un altre 15% fa servir les Rodalies de Renfe. El 5% restant arriba amb diversos mitjans de transport o bé caminant.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Metro a l'aeroport, d'aquí a tres anys?
Tot esperant l'arribada del Metro a l'aeroport del Prat, prevista per d'aquí tres anys [...]
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- cristian26
- N7
- Posts: 544
- Joined: Saturday 24/11/2007 20:00
- Location: Granollers
Re: S’incrementa l’oferta d’autobús a l’aeroport del Prat
?metring wrote:El 5% restant arriba amb diversos mitjans de transport o bé caminant.
Qui té el cul llogat, no seu quan vol.
Re: S’incrementa l’oferta d’autobús a l’aeroport del Prat
Vull pensar que els que van caminant ho fan des d'El Prat...
- foronda 141
- N8
- Posts: 852
- Joined: Monday 14/08/2006 21:14
- Location: Poblenou
Re: S’incrementa l’oferta d’autobús a l’aeroport del Prat
M'agradaría saber quinas serán aquestas 15 línias, doncs fen un recompte per sobre no surtan ni de bon tros:
A1 Aerobus normal
A2 Nou aerobus a la terminal T1
46 Pl. Espanya Aeroport
105 El Prat-Aeroport
PR1 El Prat-Aeroport
L77 Sant Joan D'espi-Aeroport
L99 Castelldefels-Aeroport (nova línia)
N17 Pl. Catalunya-Aeroport (nocturna)
Nova Llançadora T1-T2
O sigui que m'en surten nou.
Com no comptin també com urbanas las línies de Mont-Bus, la de Andorra, i el servei que fan las furgonetas de diferens hotels, no em surten els números.
Salutacions.
A1 Aerobus normal
A2 Nou aerobus a la terminal T1
46 Pl. Espanya Aeroport
105 El Prat-Aeroport
PR1 El Prat-Aeroport
L77 Sant Joan D'espi-Aeroport
L99 Castelldefels-Aeroport (nova línia)
N17 Pl. Catalunya-Aeroport (nocturna)
Nova Llançadora T1-T2
O sigui que m'en surten nou.
Com no comptin també com urbanas las línies de Mont-Bus, la de Andorra, i el servei que fan las furgonetas de diferens hotels, no em surten els números.
Salutacions.
Re: S’incrementa l’oferta d’autobús a l’aeroport del Prat
Aquestes poblacions ja tenen autobús directe a l'Aeroport de Barcelona, això sí, amb autobusos de l'any de la picor.metring wrote:Poveda també ha destacat que "es tracta de millorar la intermodalitat de manera que l'autobús s'aturarà a l'estació de Renfe de Gavà per poder recollir als passatgers procedents de Sitges o Vilanova".
Re: S’incrementa l’oferta d’autobús a l’aeroport del Prat
Miércoles, 03 de junio de 2009 - 13:33h Pol.Territ. y Ob.Públ.
--------------------------------------------------------------------------------
15 línies d’autobús connectaran amb la T1
Archivos Nota de premsa. Pdf Vídeo: resum de l'acte de presentació del pla de mobilitat de la terminal T1.
6 línies connecten amb les ciutats de l’àrea metropolitana, 2 són llançadores (T1-T2) i 7 línies regionals
4 línies seran de nova creació i 11 seran perllongaments de línies que actualment connecten amb la T2
Igualment, s’incrementen freqüències i s’amplien les flotes d’autobusos amb 20 noves unitats per poder donar un millor servei
S’invertiran 9 MEUR a l’any per fer-lo operatiu
El Govern de la Generalitat, conjuntament amb l’ATM, l’EMT, Aena i tots els agents que són presents a l’aeroport han elaborat el Pla de mobilitat de l’aeroport del Prat per tal de garantir una connexió en transport públic eficient i de qualitat amb la nova T1 que es posarà en servei les properes setmanes.
Així, s’ha avaluat l’actual demanda de mobilitat a l’aeroport i s’ha fet una projecció de futur per establir les necessitats del transport públic que requerirà a curt i llarg termini. En aquest sentit, en una primera fase s’apostarà per potenciar el transport públic per carretera i en les fases següents s’incorporaran els serveis ferroviaris (Renfe Rodalies i L9 de Metro) que connectaran amb la T1.
D’aquesta manera, el pla de mobilitat té com a objectius millorar i ampliar l’oferta de transport públic a l’aeroport del Prat. Per fer-ho preveu:
•Dotar d’una oferta de transport públic eficient la terminal T1 i assegurar la connectivitat interna
•Ampliar les línies existents de transport regular per carretera i crear-ne de noves
•Augmentar la freqüència de pas dels serveis amb major demanda.
•Afavorir la intermodalitat entre el transport ferroviari i el de carretera ajustant els horaris de servei
15 línies de bus
El Pla de mobilitat estableix per la posada en servei de la T1, 15 línies diferents de transport públic per carretera que connectaran amb la nova terminal. D’aquestes 4 seran de nova creació i 11 seran perllongaments de línies que actualment connecten amb la T2. Igualment, s’incrementen freqüències i s’amplien les flotes d’autobusos amb 20 noves unitats per poder donar un millor servei.
Les noves línies que es posen en servei són:
•2 noves llançadores entre la T2 i la T1
•Nova línia L99: Castelldefels – Viladecans – Gavà - Aeroport
•Nou servei directe de l’Aerobus a la T1, que tindrà la denominació A1 mentre que l’actual servei d’Aerobus que connecta amb la T2 passarà a anomenar-se A2.
•Perllongament i reforç de la línia 46 entre plaça Espanya i l’Aeroport
•Perllongament PR1: Renfe - Prat de Llobregat - T1
•Perllongament L77: Sant Joan Despí – Cornellà - Sant Boi - El Prat
•Perllongament N-17 (bus nocturn): Barcelona - El Prat - Aeroport
•Perllongament de 7 línies regionals: Cambrils - Port Aventura – Salou -Aeroport; El Vendrell – Vilanova - Aeroport - Barcelona; Andorra – Barcelona - Aeroport; Andorra - Aeroport; Figueres – Girona – Aeroport, Reus – Tarragona – Aeroport i Lleida - Aeroport
Connexió a la T1 amb taxi
S’habilitaran dues parades de taxi a la nova terminal amb una gestió funcional, còmoda i ràpida de sortida, s’habilitarà una graella amb capacitat per a 700 vehicles, una parada de càrrega principal per a 250 taxis i una altra parada al corredor Barcelona - Madrid per a 200 taxis més. Hi haurà capacitat per encotxar 24 taxis simultàniament a la parada de càrrega principal i 12 a la parada del corredor Barcelona - Madrid.
Vianants i bicicletes
El Pla també preveu millorar les condicions de mobilitat per vianants i bicicletes. En aquest sentit contempla: construir una xarxa segura (per a vianants i bicicletes) que asseguri la connectivitat tant interna (dins l’entorn aeroportuari) com amb els nuclis urbans i punts d’interès veïns, entre d’altres mesures.
Informació i difusió
Per últim el Pla també contempla, l’actualització de la informació sobre l’accés a l’aeroport als diferents canals operatius coincidint amb la posada en servei de la T1. Per altra banda, també preveu fomentar la difusió d’informació sobre l’accés a l’aeroport, l’adequació de la senyalització a la xarxa viària d’accés a l’aeroport, l’actualització de la informació sobre l’accés a l’aeroport als diferents modes de transport i la creació d’un portal global sobre l’accés a l’aeroport.
Pressupost Pla de mobilitat
Les actuacions del Pla de Mobilitat de l’aeroport del Prat s’han valorat en 8,96 MEUR/any durant el primer trienni (2009-2012). D’aquests, el 74% (6,66 MEUR) es destinaran a les millores en els serveis de transport públic 1,33 MEUR s’invertiran en infraestructures de transport i 0,96 en despeses de gestió.
http://www20.gencat.cat/portal/site/Sal ... Lang=es_ES
--------------------------------------------------------------------------------
15 línies d’autobús connectaran amb la T1
Archivos Nota de premsa. Pdf Vídeo: resum de l'acte de presentació del pla de mobilitat de la terminal T1.
6 línies connecten amb les ciutats de l’àrea metropolitana, 2 són llançadores (T1-T2) i 7 línies regionals
4 línies seran de nova creació i 11 seran perllongaments de línies que actualment connecten amb la T2
Igualment, s’incrementen freqüències i s’amplien les flotes d’autobusos amb 20 noves unitats per poder donar un millor servei
S’invertiran 9 MEUR a l’any per fer-lo operatiu
El Govern de la Generalitat, conjuntament amb l’ATM, l’EMT, Aena i tots els agents que són presents a l’aeroport han elaborat el Pla de mobilitat de l’aeroport del Prat per tal de garantir una connexió en transport públic eficient i de qualitat amb la nova T1 que es posarà en servei les properes setmanes.
Així, s’ha avaluat l’actual demanda de mobilitat a l’aeroport i s’ha fet una projecció de futur per establir les necessitats del transport públic que requerirà a curt i llarg termini. En aquest sentit, en una primera fase s’apostarà per potenciar el transport públic per carretera i en les fases següents s’incorporaran els serveis ferroviaris (Renfe Rodalies i L9 de Metro) que connectaran amb la T1.
D’aquesta manera, el pla de mobilitat té com a objectius millorar i ampliar l’oferta de transport públic a l’aeroport del Prat. Per fer-ho preveu:
•Dotar d’una oferta de transport públic eficient la terminal T1 i assegurar la connectivitat interna
•Ampliar les línies existents de transport regular per carretera i crear-ne de noves
•Augmentar la freqüència de pas dels serveis amb major demanda.
•Afavorir la intermodalitat entre el transport ferroviari i el de carretera ajustant els horaris de servei
15 línies de bus
El Pla de mobilitat estableix per la posada en servei de la T1, 15 línies diferents de transport públic per carretera que connectaran amb la nova terminal. D’aquestes 4 seran de nova creació i 11 seran perllongaments de línies que actualment connecten amb la T2. Igualment, s’incrementen freqüències i s’amplien les flotes d’autobusos amb 20 noves unitats per poder donar un millor servei.
Les noves línies que es posen en servei són:
•2 noves llançadores entre la T2 i la T1
•Nova línia L99: Castelldefels – Viladecans – Gavà - Aeroport
•Nou servei directe de l’Aerobus a la T1, que tindrà la denominació A1 mentre que l’actual servei d’Aerobus que connecta amb la T2 passarà a anomenar-se A2.
•Perllongament i reforç de la línia 46 entre plaça Espanya i l’Aeroport
•Perllongament PR1: Renfe - Prat de Llobregat - T1
•Perllongament L77: Sant Joan Despí – Cornellà - Sant Boi - El Prat
•Perllongament N-17 (bus nocturn): Barcelona - El Prat - Aeroport
•Perllongament de 7 línies regionals: Cambrils - Port Aventura – Salou -Aeroport; El Vendrell – Vilanova - Aeroport - Barcelona; Andorra – Barcelona - Aeroport; Andorra - Aeroport; Figueres – Girona – Aeroport, Reus – Tarragona – Aeroport i Lleida - Aeroport
Connexió a la T1 amb taxi
S’habilitaran dues parades de taxi a la nova terminal amb una gestió funcional, còmoda i ràpida de sortida, s’habilitarà una graella amb capacitat per a 700 vehicles, una parada de càrrega principal per a 250 taxis i una altra parada al corredor Barcelona - Madrid per a 200 taxis més. Hi haurà capacitat per encotxar 24 taxis simultàniament a la parada de càrrega principal i 12 a la parada del corredor Barcelona - Madrid.
Vianants i bicicletes
El Pla també preveu millorar les condicions de mobilitat per vianants i bicicletes. En aquest sentit contempla: construir una xarxa segura (per a vianants i bicicletes) que asseguri la connectivitat tant interna (dins l’entorn aeroportuari) com amb els nuclis urbans i punts d’interès veïns, entre d’altres mesures.
Informació i difusió
Per últim el Pla també contempla, l’actualització de la informació sobre l’accés a l’aeroport als diferents canals operatius coincidint amb la posada en servei de la T1. Per altra banda, també preveu fomentar la difusió d’informació sobre l’accés a l’aeroport, l’adequació de la senyalització a la xarxa viària d’accés a l’aeroport, l’actualització de la informació sobre l’accés a l’aeroport als diferents modes de transport i la creació d’un portal global sobre l’accés a l’aeroport.
Pressupost Pla de mobilitat
Les actuacions del Pla de Mobilitat de l’aeroport del Prat s’han valorat en 8,96 MEUR/any durant el primer trienni (2009-2012). D’aquests, el 74% (6,66 MEUR) es destinaran a les millores en els serveis de transport públic 1,33 MEUR s’invertiran en infraestructures de transport i 0,96 en despeses de gestió.
http://www20.gencat.cat/portal/site/Sal ... Lang=es_ES
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Despeses de gestió
Em podrien desglossar aquests 960.000 € de despeses de gestió, només per a facilitar el transport públic en autobús a la T-1? A mi em sembla d'escàndol.D’aquests, el 74% (6,66 MEUR) es destinaran a les millores en els serveis de transport públic 1,33 MEUR s’invertiran en infraestructures de transport i 0,96 en despeses de gestió.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: S’incrementa l’oferta d’autobús a l’aeroport del Prat
Hola,
Aquesta tarda he anat a visitar la nova terminal 1 de l'Aeroport del Prat de Llobregat (recomano molt la seva visita, és preciosa) i evidentment he fet ús de l'autobús per accedir-hi.
Per anar he anat amb la línia L99. L'he agafat a l'origen, a Castelldefels. Hem pujat tres persones, jo i dues persones grans, que anaven també a la T1 a visitar-la (avui a la T1 hi havia molta gent gran aprofitant la Targeta Rosa que ha anat a visitar-la). Durant el camí moltes persones descobrien l'existència d'aquesta línia, preguntant si anava també a Gavà o Viladecans. Al dir el conductor que sí, l'han agafat, i predic que el gran ús d'aquesta línia serà de reforç encobert de les línies L96 i L97, a més del L80 i el L81 (de Gavà a Viladecans). Cas a part d'una senyora que es pensava que el L99 era l'autobús que anava a la platja, i quan li he dit que anava a l'aeroport, a part de preguntar a quin aeroport, m'ha dit que no , a Viladecans han pujat 3 persones que anaven a l'Aeroport. De Viladecans a l'Aeroport va per la B-204, que a partir de l'estació de RENFE de Viladecans va per lo que queda d'horta del delta del Llobregat, sent el tros més maco de la línia. Passar de les carreteres secundàries deltaiques directament a l'Aeroport és una mica xocant. Finalment amb puntualitat hem arribat a la T1.
La terminal dels autobusos a la T1 es troba al nivell d'arribades (3ª planta de la terminal), on el trànsit d'autobusos s'organitza de la següent manera:
Entrant, a mà dreta hi ha un seguit de marquesines i una andana líneal on paren tots els autobusos un darrera de l'altre, a davant de tot para la línia 1 de l'urbà del Prat, darrera la línia L77 (Aeroport-Sant Boi-Cornellà-Sant Joan Despí), darrera la L99 (Aeroport-Castelldefels), parada que comparteix amb la línia N17 (Aeroport-Barcelona) i darrera la línia 46 (Aeroport-Barcelona). Darrera hi han 2 andanes en bateria que fan servir els microbusos llançadora entre la terminal i l'aparcament de llarga durada, que es troba a més de 1 km de la terminal i és impossible accedir-hi a peu.
A l'esquerra es troba una estació d'autobusos pròpiament dita, amb unes 9 andanes però només 4 reservades per a autobusos interurbans. Les fan servir les línies Aeroport-Andorra, Barcelona-Vilanova i la Geltrú per Aeroport, Barcelona-Cambrils per Aeroport, Aeroport-Lleida i Aeroport-Girona-Figueres. No disposa de sala d'espera (només uns bancs a les pròpies andanes) ni taquilles, només un panell per posar els horaris però només hi constaven les línies que hi paraven. La resta d'andanes estan reservades per a serveis discrecionals.
Més endavant, sota el pont que uneix l'edifici de la T1 amb l'aparcament, es troba la parada de l'Aerobús A1, amb un trist pal de parada sense un miserable banc d'espera. Hi ha personal de TUSGSAL per guiar els viatgers. Davant d'aquests hi han dues parades per els autobusos llançadora tant cap a la terminal T2 com cap a l'estació de RENFE, aixi com un autobús llançadora cap a l'aparcament d'empleats de l'aeroport que es troba al costat de l'aparcament de llarga durada.
Més endavant hi han més marquesines i parades, de moment sense ús, i a l'esquerra 9 andanes més d'ús exclusiu per a autobusos discrecionals.
Al nivell de sortides (planta 1 de la terminal) hi han dos pals de parada, per a les línies 46, N17 i Aerobús A1 per a descarregar als viatgers que venen de Barcelona, no admentent allà passatge. El 46 i el N17 tenen una parada suplementària davant de l'edifici reservat per al corredor Barcelona-Madrid. També paren allà els autobusos llançadora procedents de la T2 i l'estació de RENFE. La resta de línies tenen el final al nivell d'arribades.
A part de l'L99, he fet ús dels autobusos llançadora entre terminals. El viatge va per els vials de servei de l'Aeroport i dura uns 10 minuts, la frequència de pas és de 4 a 6 minuts, un servei molt eficaç. Es fa amb autobusos de caire urbà, els que van a la RENFE són autocars SETRA de pis baix del mateix model que fan l'Aerobús A1 i amb maleters.
Un cop visitada a fons la T1, he decidit tornar amb l'Aerobús. Després de deixar-me atracar pagant els 5 euros que val el bitllet senzill, el servei no és res de l'altre món: es fa amb autobusos estàndard de caire urbà, amb seients de plàstic i maleters a l'espai reservat als PMR, de manera que un PMR que volgués fer servir l'autobús no pot ja que no té espai reservat . No té teleindicadors a dins indicant les parades (a diferència del Aerobús de TCC) i el personal en la gran majoria no sap anglès, de manera que els turistes anaven una mica perduts.
Finalment, penjo algunes fotos de tot això:
Bateria d'autobusos llançadora RENFE-Terminal 1 aparcats davant la RENFE, el dimarts dia 16, encara sense servei la T1. Com es pot veure, són autobusos SETRA de pis baix del mateix model que fan la línia Aerobús A2, on s'en veu un a la 1ª foto.
Bus de la línia L99 a la terminal de Castelldefels.
Publicitat de la línia. Cada línia que arriba a la T1 té la seva tira de publicitat personalitzada anunciant que també arriba a la T1.
Terminal dels autobusos metropolitans segons el cartell, jo diria comarcals ja que tots van al Baix Llobregat excepte el 46 i el N17.
Parada de l'Aerobús A1. Es pot veure la precarietat de la parada.
En detall la terminal d'autobusos de caire comarcal. En primer terme el bus de la línia L77. No és gran cosa, però tot i ser estiu, al estar encaixonat entre edificis, no feia calor i s'hi estaba bastant bé, tenint en compte que la frequència més dolenta és d'un autobús cada 30 minuts i els horaris estan molt inflants, estant els autobusos força estona abans a les parades, l'espera és força còmoda.
Plànol present a les marquesines.
Vista de la terminal comarcal i de l'estació d'autobusos (a mà dreta).
Parada de regulació de l'Aerobús, la comercial és davant el pas de vianants.
Bus llançadora cap a l'aparcament d'empleats. El que va a la T2 és del mateix model, la parada és just darrera.
Més parades sense ús i a l'esquerra l'estació d'autobusos per a discrecionals.
Aerobús A1 passant a l'altura de l'edifici del corredor Barcelona-Madrid, es veu la T1 al fons. Darrera del fotògraf hi ha una parada del 46 i del N17.
Aerobusos a Plaça Catalunya. Davant, el A1 de TUSGSAL. Darrera, el A2 de TCC.
I com a cortesia, bitllet de l'Aerobús A1.
Espero no haver-me fet pesat!
Aquesta tarda he anat a visitar la nova terminal 1 de l'Aeroport del Prat de Llobregat (recomano molt la seva visita, és preciosa) i evidentment he fet ús de l'autobús per accedir-hi.
Per anar he anat amb la línia L99. L'he agafat a l'origen, a Castelldefels. Hem pujat tres persones, jo i dues persones grans, que anaven també a la T1 a visitar-la (avui a la T1 hi havia molta gent gran aprofitant la Targeta Rosa que ha anat a visitar-la). Durant el camí moltes persones descobrien l'existència d'aquesta línia, preguntant si anava també a Gavà o Viladecans. Al dir el conductor que sí, l'han agafat, i predic que el gran ús d'aquesta línia serà de reforç encobert de les línies L96 i L97, a més del L80 i el L81 (de Gavà a Viladecans). Cas a part d'una senyora que es pensava que el L99 era l'autobús que anava a la platja, i quan li he dit que anava a l'aeroport, a part de preguntar a quin aeroport, m'ha dit que no , a Viladecans han pujat 3 persones que anaven a l'Aeroport. De Viladecans a l'Aeroport va per la B-204, que a partir de l'estació de RENFE de Viladecans va per lo que queda d'horta del delta del Llobregat, sent el tros més maco de la línia. Passar de les carreteres secundàries deltaiques directament a l'Aeroport és una mica xocant. Finalment amb puntualitat hem arribat a la T1.
La terminal dels autobusos a la T1 es troba al nivell d'arribades (3ª planta de la terminal), on el trànsit d'autobusos s'organitza de la següent manera:
Entrant, a mà dreta hi ha un seguit de marquesines i una andana líneal on paren tots els autobusos un darrera de l'altre, a davant de tot para la línia 1 de l'urbà del Prat, darrera la línia L77 (Aeroport-Sant Boi-Cornellà-Sant Joan Despí), darrera la L99 (Aeroport-Castelldefels), parada que comparteix amb la línia N17 (Aeroport-Barcelona) i darrera la línia 46 (Aeroport-Barcelona). Darrera hi han 2 andanes en bateria que fan servir els microbusos llançadora entre la terminal i l'aparcament de llarga durada, que es troba a més de 1 km de la terminal i és impossible accedir-hi a peu.
A l'esquerra es troba una estació d'autobusos pròpiament dita, amb unes 9 andanes però només 4 reservades per a autobusos interurbans. Les fan servir les línies Aeroport-Andorra, Barcelona-Vilanova i la Geltrú per Aeroport, Barcelona-Cambrils per Aeroport, Aeroport-Lleida i Aeroport-Girona-Figueres. No disposa de sala d'espera (només uns bancs a les pròpies andanes) ni taquilles, només un panell per posar els horaris però només hi constaven les línies que hi paraven. La resta d'andanes estan reservades per a serveis discrecionals.
Més endavant, sota el pont que uneix l'edifici de la T1 amb l'aparcament, es troba la parada de l'Aerobús A1, amb un trist pal de parada sense un miserable banc d'espera. Hi ha personal de TUSGSAL per guiar els viatgers. Davant d'aquests hi han dues parades per els autobusos llançadora tant cap a la terminal T2 com cap a l'estació de RENFE, aixi com un autobús llançadora cap a l'aparcament d'empleats de l'aeroport que es troba al costat de l'aparcament de llarga durada.
Més endavant hi han més marquesines i parades, de moment sense ús, i a l'esquerra 9 andanes més d'ús exclusiu per a autobusos discrecionals.
Al nivell de sortides (planta 1 de la terminal) hi han dos pals de parada, per a les línies 46, N17 i Aerobús A1 per a descarregar als viatgers que venen de Barcelona, no admentent allà passatge. El 46 i el N17 tenen una parada suplementària davant de l'edifici reservat per al corredor Barcelona-Madrid. També paren allà els autobusos llançadora procedents de la T2 i l'estació de RENFE. La resta de línies tenen el final al nivell d'arribades.
A part de l'L99, he fet ús dels autobusos llançadora entre terminals. El viatge va per els vials de servei de l'Aeroport i dura uns 10 minuts, la frequència de pas és de 4 a 6 minuts, un servei molt eficaç. Es fa amb autobusos de caire urbà, els que van a la RENFE són autocars SETRA de pis baix del mateix model que fan l'Aerobús A1 i amb maleters.
Un cop visitada a fons la T1, he decidit tornar amb l'Aerobús. Després de deixar-me atracar pagant els 5 euros que val el bitllet senzill, el servei no és res de l'altre món: es fa amb autobusos estàndard de caire urbà, amb seients de plàstic i maleters a l'espai reservat als PMR, de manera que un PMR que volgués fer servir l'autobús no pot ja que no té espai reservat . No té teleindicadors a dins indicant les parades (a diferència del Aerobús de TCC) i el personal en la gran majoria no sap anglès, de manera que els turistes anaven una mica perduts.
Finalment, penjo algunes fotos de tot això:
Bateria d'autobusos llançadora RENFE-Terminal 1 aparcats davant la RENFE, el dimarts dia 16, encara sense servei la T1. Com es pot veure, són autobusos SETRA de pis baix del mateix model que fan la línia Aerobús A2, on s'en veu un a la 1ª foto.
Bus de la línia L99 a la terminal de Castelldefels.
Publicitat de la línia. Cada línia que arriba a la T1 té la seva tira de publicitat personalitzada anunciant que també arriba a la T1.
Terminal dels autobusos metropolitans segons el cartell, jo diria comarcals ja que tots van al Baix Llobregat excepte el 46 i el N17.
Parada de l'Aerobús A1. Es pot veure la precarietat de la parada.
En detall la terminal d'autobusos de caire comarcal. En primer terme el bus de la línia L77. No és gran cosa, però tot i ser estiu, al estar encaixonat entre edificis, no feia calor i s'hi estaba bastant bé, tenint en compte que la frequència més dolenta és d'un autobús cada 30 minuts i els horaris estan molt inflants, estant els autobusos força estona abans a les parades, l'espera és força còmoda.
Plànol present a les marquesines.
Vista de la terminal comarcal i de l'estació d'autobusos (a mà dreta).
Parada de regulació de l'Aerobús, la comercial és davant el pas de vianants.
Bus llançadora cap a l'aparcament d'empleats. El que va a la T2 és del mateix model, la parada és just darrera.
Més parades sense ús i a l'esquerra l'estació d'autobusos per a discrecionals.
Aerobús A1 passant a l'altura de l'edifici del corredor Barcelona-Madrid, es veu la T1 al fons. Darrera del fotògraf hi ha una parada del 46 i del N17.
Aerobusos a Plaça Catalunya. Davant, el A1 de TUSGSAL. Darrera, el A2 de TCC.
I com a cortesia, bitllet de l'Aerobús A1.
Espero no haver-me fet pesat!
Re: S’incrementa l’oferta d’autobús a l’aeroport del Prat
Peaso reportatge!!
Bonic l'A1, amb el color blau claret! Ja podrien fer una bona marquesina a la parada de la terminal!
Bonic l'A1, amb el color blau claret! Ja podrien fer una bona marquesina a la parada de la terminal!
- foronda 141
- N8
- Posts: 852
- Joined: Monday 14/08/2006 21:14
- Location: Poblenou
Línia 46
Avui tambe jo hi anat a veure la nova terminal amb el 46 anada i tornada.
La prolongació fins T1, allarga considerablement el temps llogic de viatge, doncs el recorregut que fa es el mateix que avans, o sigui, primer va a la T2, fent parada a la terminal de mercaderías, terminal A-B, Terminal B, i terminal C, i a las horas comença la prolongació fins a la nova T1, per lo que si vols anar a T1 utilitzan aquest servei, cal primer fer una volta turística per la T2, afagint uns quinse minuts el trajecte.A la tornada fa el materix recorregut a l'inversa.
Com a solució en veig dues: la primera i mes fàcil: desdoblar la línia en dues que vagi una a cada terminal.
La segona: Fer el final en bucle, de manera que desde Pl. Espanya, vagi directament a la T1, i de tornada faci las paradas normals a la T2. A la fí de agilitzar el servei, posar com única parada reguladora d'horari la de Pl. Espanya.
Salutacions.
La prolongació fins T1, allarga considerablement el temps llogic de viatge, doncs el recorregut que fa es el mateix que avans, o sigui, primer va a la T2, fent parada a la terminal de mercaderías, terminal A-B, Terminal B, i terminal C, i a las horas comença la prolongació fins a la nova T1, per lo que si vols anar a T1 utilitzan aquest servei, cal primer fer una volta turística per la T2, afagint uns quinse minuts el trajecte.A la tornada fa el materix recorregut a l'inversa.
Com a solució en veig dues: la primera i mes fàcil: desdoblar la línia en dues que vagi una a cada terminal.
La segona: Fer el final en bucle, de manera que desde Pl. Espanya, vagi directament a la T1, i de tornada faci las paradas normals a la T2. A la fí de agilitzar el servei, posar com única parada reguladora d'horari la de Pl. Espanya.
Salutacions.
Re: S’incrementa l’oferta d’autobús a l’aeroport del Prat
A la web de Tusgsal, ni mencionen que tenen la nova línia A1
Re: S’incrementa l’oferta d’autobús a l’aeroport del Prat
En la web de la EMT está la guía del transporte al aeropuerto, con planos, y también en la de AENA, sin ellos, pero con más información de las 5 lanzaderas internas.
Re: S’incrementa l’oferta d’autobús a l’aeroport del Prat
Tusgsal creo que tiene pedidos 30 Scania 3 ejes para el servicio Aerobus, que deberian empezar a entregarse n julio'09 con lo que habran pintado esos Scania 479-483 temporalmente. Nose con que carroceria seran los nuevos; yo apuesto por Noge Cittour.
En las tiras del A1 aparece la web http://www.aerobus.es que aun no esta operativa, tiempo al tiempo
sag470
En las tiras del A1 aparece la web http://www.aerobus.es que aun no esta operativa, tiempo al tiempo
sag470
- foronda 141
- N8
- Posts: 852
- Joined: Monday 14/08/2006 21:14
- Location: Poblenou
Re: S’incrementa l’oferta d’autobús a l’aeroport del Prat
El Aerobus A2, ha suprimit la volta que donava per l'Estació de Sants, eliminant paradas intermitjas, pasant a circular per el carrer Sepúlveda al igual que la A1, fent una nova parada a Sepúlveda/Urgell.
Aixi doncs, no hi ha conexió amb bus desde la macroestació, de AVE, Llarga distancia, Regionals i Rodalies al aeroport, si exceptuem la propia RENFE cada 30 minuts i trasbordant a un autobús de AENA.
Aixi doncs, ara mes que mai sería necesari prolongar la 46 fins Estació de Sants, o obrir novas línias de Aerobus que entresin a BCN per la Ronda de Dalt i Diagonal/Zona universitaria, pasant per Francesc Maciá i fins el Llapis.
Salutacions
Aixi doncs, no hi ha conexió amb bus desde la macroestació, de AVE, Llarga distancia, Regionals i Rodalies al aeroport, si exceptuem la propia RENFE cada 30 minuts i trasbordant a un autobús de AENA.
Aixi doncs, ara mes que mai sería necesari prolongar la 46 fins Estació de Sants, o obrir novas línias de Aerobus que entresin a BCN per la Ronda de Dalt i Diagonal/Zona universitaria, pasant per Francesc Maciá i fins el Llapis.
Salutacions
Re: S’incrementa l’oferta d’autobús a l’aeroport del Prat
Aquest divendres 1 de gener, la gestió de l'Aerobús A2, passa de TCC a TUSGSAL.
Estàn llestos i numerats els nous Scania?
Estàn llestos i numerats els nous Scania?
Doncs al final, el web definitiu és http://www.aerobusbcn.es , que ja està operatiu.sag470 wrote:En las tiras del A1 aparece la web http://www.aerobus.es que aun no esta operativa, tiempo al tiempo
Salvem l'Estació de França!
Re: S’incrementa l’oferta d’autobús a l’aeroport del Prat
Pregunta tonta: I a part del T2, T3 i el 88, a mes d'autocars discrecionals quin negoci tindra TCC si ja no explota l'aerobus, i a mes què en fera dels SETRA que per cert ni ha que tenen 5 anys?
De nou al FTC
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Repartits pel grup
Possiblement es passin a altres empreses del grup, com ja va passar al seu dia amb els Tombbús.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: S’incrementa l’oferta d’autobús a l’aeroport del Prat
Ja han començat a circular els nous Scania A1XX a l'Aerobús A2. Però, NO amb el logo de TUSGSAL . Els nous busos duen el logo de SGMT (Serveis Generals de Mobilitat i Transport), i les parades indiquen que l'operador és SGMT.
TUSGSAL ha canviat de nom? O és una nova empresa propietat de TUSGSAL per explotar l'Aerobús?
TUSGSAL ha canviat de nom? O és una nova empresa propietat de TUSGSAL per explotar l'Aerobús?
Salvem l'Estació de França!
Re: S’incrementa l’oferta d’autobús a l’aeroport del Prat
Aquí http://www.boe.es/borme/dias/2009/07/06 ... 125-08.pdf apareix el registre de l'empresa, però res no indica si té a veure amb Tusgsal.
302041 - SERVEIS GENERALS DE MOBILITAT I TRANSPORT SL.
Constitución. Comienzo de operaciones: 9.06.09. Objeto social: EL TRANSPORTE COLECTIVO DE VIAJEROS,POR CARRETERA
Y POR CIUDAD.FUNDAMENTALEMNTE SE EJERCITARA LA EXPLOTACION DE SERVICIO REGULAR A TRAVES DE
CONCESION ADMINISTRATIVA,TRANSPORTE TERRESTRE COLECTIVO DE VIAJEROS,ETC. Domicilio: CL PLAZA JOAN MIRO
Num.3 (BADALONA). Capital: 3.005,06 Euros. Nombramientos. ADM.UNICO: CASQUETE ALVAREZ FERMIN. Otros conceptos:
DECLARACION DE SOCIEDAD UNIPERSONAL, SIENDO SOCIO UNICO TRANSPORTES URBANOS Y SERVICIOS GENERALES
SAL. Datos registrales. T 41303 , F 18, S 8, H B 380375, I/A 1 (22.06.09)
302041 - SERVEIS GENERALS DE MOBILITAT I TRANSPORT SL.
Constitución. Comienzo de operaciones: 9.06.09. Objeto social: EL TRANSPORTE COLECTIVO DE VIAJEROS,POR CARRETERA
Y POR CIUDAD.FUNDAMENTALEMNTE SE EJERCITARA LA EXPLOTACION DE SERVICIO REGULAR A TRAVES DE
CONCESION ADMINISTRATIVA,TRANSPORTE TERRESTRE COLECTIVO DE VIAJEROS,ETC. Domicilio: CL PLAZA JOAN MIRO
Num.3 (BADALONA). Capital: 3.005,06 Euros. Nombramientos. ADM.UNICO: CASQUETE ALVAREZ FERMIN. Otros conceptos:
DECLARACION DE SOCIEDAD UNIPERSONAL, SIENDO SOCIO UNICO TRANSPORTES URBANOS Y SERVICIOS GENERALES
SAL. Datos registrales. T 41303 , F 18, S 8, H B 380375, I/A 1 (22.06.09)