Cremallera de Núria
Re: Notícies cremallera Núria
Pel que fa les locomotores elèctriques, la E1 i la E3 estan a Núria, les altres 2 (E2 i E4)encara estan a Montserrat (la E2 exposada a l'intemperie)?
Re: Notícies cremallera Núria
La E3 és la que deu estar exposada a Ribes. Ara no ho sé, però quan hi vaig anar jo es podia entrar a a cabina i tot. I aquí és a on tinc dubtes. QUÈ COLLONS PASSA AMB AQUESTES MÀQUINES? Funcionen o no funcionen? Segons el que posa en els PDFs d'FGC en el portal de Núria, totes quatre màquines estan arreclades i modernitzades, però... una exposada amb l'esquema i logo originals de FMGP... l'altra exposada a Monistrol (que algun dia potser ens diran què hi pinta)... una a Montserrat, perfecte, i la E1 a Núria però apartada.
Algú m'ho pot explicar com està la cosa exactament?
D'altra banda...
Algú m'ho pot explicar com està la cosa exactament?
D'altra banda...
Deixant ja de banda que el cotxe saló de tant en tant el treuen a passejar, això de que l'exposició també hi ha la DM6 i la L09 és una mica trampa. En realitat seria més llògic afirmar que aquell cantó és més cotxera que exposició en sí. A més,ja es veu la separació entre el cantó de la via a on s'estacionen i la resta de la nau.Per últim el material que hi ha a l’exposició és: DM6, L.09, llevaneu antiga, geperuda, cotxe saló, cotxe cinema 12 i un bogi d’un cotxe desballestat.
Re: Notícies cremallera Núria
Les últimes noticies que tinc, i em responc a mi mateix, és que a Ribes Vila hi ha 3 locomotores elèctriques (E1, E3, E4) i a Montserrat la E2 exposada. Si algú ho pot confirmar, gràcies.
Respecte la circulació de les locomotores elèctriques, un maquinista em va explicar el passat mes de novembre, que si visitava Nuria a l'estiu les podria veure circular sense passatge, em va dir literalment "a l'estiu les treiem a passaejar i les pugem fins a Nuria unes quantes vegades". D'altra banda, i segons em van respondre des de la direcció de Vall de Núria en un e-mail que els vaig enviar, els vagons i 2 locomotores elèctriques, es troben en perfecte estat de circulació, ja que passen totes les revisions anuals, però que per raons de seguretat actuals no poden pujar fins a Núria, només fins a Queralbs.
La pregunta és, per què el cotxe saló pot pujar i els altres no? i perquè a Suïssa si que funciona material de principis del segle XX i fins i tot locomotores de vapor?
Respecte la circulació de les locomotores elèctriques, un maquinista em va explicar el passat mes de novembre, que si visitava Nuria a l'estiu les podria veure circular sense passatge, em va dir literalment "a l'estiu les treiem a passaejar i les pugem fins a Nuria unes quantes vegades". D'altra banda, i segons em van respondre des de la direcció de Vall de Núria en un e-mail que els vaig enviar, els vagons i 2 locomotores elèctriques, es troben en perfecte estat de circulació, ja que passen totes les revisions anuals, però que per raons de seguretat actuals no poden pujar fins a Núria, només fins a Queralbs.
La pregunta és, per què el cotxe saló pot pujar i els altres no? i perquè a Suïssa si que funciona material de principis del segle XX i fins i tot locomotores de vapor?
Re: Notícies cremallera Núria
Però a veure... estaria bé saber de quina normativa es parla, i del perquè no la compleixen aquestes locomotores.
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Re: Notícies cremallera Núria
La E4 efectivament va tornar de Montserrat a Núria ja l'any 2006 (crec) repintada de blau en lloc del verd montserratí.
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
- BB9200
- N8
- Posts: 748
- Joined: Wednesday 13/05/2009 14:58
- Location: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
- Contact:
Re: Notícies cremallera Núria
S'agraeixen les respostes Veient-la allà no sabia si tenia possibilitat de funcionament.
La primera vegada que vaig anar a Núria després del retorn de la E4 aquesta estava pintada de blau. Crec que la van pintar a Martorell ja, on va estar un mes.Trenscat wrote:La E4 efectivament va tornar de Montserrat a Núria ja l'any 2006 (crec) repintada de blau en lloc del verd montserratí.
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Re: Notícies cremallera Núria
Però... no es cansen d'anar-les pintant continuament cada vegada que fan trasllats de material d'una línia a l'altra?
- BB9200
- N8
- Posts: 748
- Joined: Wednesday 13/05/2009 14:58
- Location: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
- Contact:
Re: Notícies cremallera Núria
La veritat és que crec que amb l'imatge corporativa de la companyia n'hi ha suficient... Però al ser 2 ferrocarrils diferents, deuen considerar diferent pintura.
Per cert, quan el cotxe saló circula, quina locomotora el remolca? Jo pensava que la E1...
Per cert, quan el cotxe saló circula, quina locomotora el remolca? Jo pensava que la E1...
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Re: Notícies cremallera Núria
Per "desgràcia" el cotxe saló circula amb els automorts stadler.
Una pregunta, sabeu si hi hauria la possibilitat de sol.licitar una circul.lació amb la E1 o la E4 + vagó convencional o saló? Hauria de ser Ribes - Queralbs, però algo és algo, com ho veieu?
Una pregunta, sabeu si hi hauria la possibilitat de sol.licitar una circul.lació amb la E1 o la E4 + vagó convencional o saló? Hauria de ser Ribes - Queralbs, però algo és algo, com ho veieu?
- BB9200
- N8
- Posts: 748
- Joined: Wednesday 13/05/2009 14:58
- Location: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
- Contact:
Re: Notícies cremallera Núria
A vegades l'usuari liniadelripollès ho ha fet, però personalment no sé com es fa. Com no demanem a l'emprsa i paguem un tant, no se m'acut cap altre opció... Però és molt bona idea.
Llavors qué bé ho venen, no? Com d'època, etc.xevi wrote:Per "desgràcia" el cotxe saló circula amb els automorts stadler.
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Re: Notícies cremallera Núria
Abans que res, insisteixo en que s'hauria de mirar quines limitacions tenen les locomotores elèctriques, respecte a... quina normativa EXACTAMENT no les permet pujar més enllà de Queralbs.xevi wrote:Una pregunta, sabeu si hi hauria la possibilitat de sol.licitar una circul.lació amb la E1 o la E4 + vagó convencional o saló? Hauria de ser Ribes - Queralbs, però algo és algo, com ho veieu?
- BB9200
- N8
- Posts: 748
- Joined: Wednesday 13/05/2009 14:58
- Location: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
- Contact:
Re: Notícies cremallera Núria
Potser no estan homologades, després de les últimes revisions, que pugin a Núria. Però llavors, què fa la E1 allà? Dintre d'aquesta normativa, contrasta amb el fet de que la E1 se la ha saltat.
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Re: Notícies cremallera Núria
No se l'ha saltat. En realitat, sí que pot circular entre Queralbs i Núria, però sense viatgers. Una altra cosa és que tinguent com sembla que el tenien com a tren d'emergència, no tenia cap sentit.
El que no entenc, és perquè no es realitzen els canvis tècnics necessaris per poder circular; dubto que la normativa digui "el material de primers de segle XX no pot circular. Punt."
El que no entenc, és perquè no es realitzen els canvis tècnics necessaris per poder circular; dubto que la normativa digui "el material de primers de segle XX no pot circular. Punt."
- BB9200
- N8
- Posts: 748
- Joined: Wednesday 13/05/2009 14:58
- Location: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
- Contact:
Re: Notícies cremallera Núria
FGC deu tenir altres temes desgraciadament en què pensar. I és que si s'acoplés la E1, la E3 (circula? pot circular?) o la E4 al cotxe saló sí que seria un tren d'època. Per altra banda, això que diuen que de tant en tant les treuen ''de passeig'' deu ser per la E4, perquè la E1 està anclada allà.
Jo tampoc entenc la normativa... però per llògica té de tenir alguna explicació llògica.
Jo tampoc entenc la normativa... però per llògica té de tenir alguna explicació llògica.
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Re: Notícies cremallera Núria
Aquesta discussió que feu és absurda, la E1 i E4, tot i estar en un estat de conservació i marxa acceptables, només passen el manteniment anual, imprescindible per poder continuar donades d'alta, però no reben el manteniment mensual com la resta d'automotors. Per culpa d'això ningú es fia que aguantin la pujada, i per això circulen entre Queralbs i Núria sense Passatge a més recordo que de pujada si que poden portar passatgers, però de baixada per la velocitat màxima que tenen no ho permeten. Per cert la E1 com a tren se socors tenia sentit, ja que recordo que aquestes locomotores tenen motors de recuperació d'energia, a la baixada els motors fan d'alternadors, i podrien baixar sense corrent a la catenària. Per cert recordo que les úniques que podrien circular són la E1, E2 i E4, la E3 esta molt fotuda, només cal veure el gruix de pintura que porta.
De nou al FTC
Re: Notícies cremallera Núria
Ara tambe es pot entratJordi Freixas wrote:La E3 és la que deu estar exposada a Ribes. Ara no ho sé, però quan hi vaig anar jo es podia entrar a a cabina i tot.
[
Re: Notícies cremallera Núria
A veure si ho entenc...
Fins aquí, entèsmarc wrote:la E1 i E4, tot i estar en un estat de conservació i marxa acceptables, només passen el manteniment anual, imprescindible per poder continuar donades d'alta, però no reben el manteniment mensual com la resta d'automotors. Per culpa d'això ningú es fia que aguantin la pujada, i per això circulen entre Queralbs i Núria sense Passatge
No acabes de dir que precísament per la pujada no poden circular amb viatgers entre Queralbs i Núria?marc wrote:a més recordo que de pujada si que poden portar passatgers, però de baixada per la velocitat màxima que tenen no ho permeten.
I ara em dius que de baixada sí que aguanten. Però continuen sent trens no homologats per aquest tram concret. Com s'entén que un vehicle no homologt pugui realitzar tasques d'emergència? En cas que calgués evacuar a algú de Núria per rebre assistència mèdica en horari nocturn potser és més imprescindible que mai, que el tren en qüestió no peti a mig camí.marc wrote:Per cert la E1 com a tren se socors tenia sentit, ja que recordo que aquestes locomotores tenen motors de recuperació d'energia, a la baixada els motors fan d'alternadors, i podrien baixar sense corrent a la catenària.
La E3 és la que està exposada a Ribes, o la de Monistrol?marc wrote:Per cert recordo que les úniques que podrien circular són la E1, E2 i E4, la E3 esta molt fotuda, només cal veure el gruix de pintura que porta.
Re: Notícies cremallera Núria
Al cremallera tot està homologat per circular, curiosament fins hi tot la geperuda, però ningú es fia que les elèctriques aguantin el viatge de pujada a Núria, pel gran desnivell que hi ha. Amb tot, si estiguessin en condicions, i fos temporada baixa, quan tots els trens circulen a menys velocitat, si que les podrien fer pujar. No permeten que baixin mai, ja que tenen una velocitat màxima en baixada que fa riure, i entorpirien el servei comercial. Amb tot si hi ha una emergència, no hi ha servei comercial i poden baixar tranquil•lament. A més, en el meu treball de recerca vaig fer una proposta de circulació amb les elèctriques durant un dia, sense automotors, i em van dir que amb les elèctriques en bon estat i quan el cremallera és tancat, fins hi tot a ells els agradaria veure-ho, ja que seria possible.
De nou al FTC
Re: Notícies cremallera Núria
Val... ara està més clar. Ara bé:
Quina classe d'argument és aquest? Està homologat o no està homologat? O... és que potser la classe d'homologacions del material rodant en sí, és el que no és fiable?marc wrote:Al cremallera tot està homologat per circular, curiosament fins hi tot la geperuda, però ningú es fia que les elèctriques aguantin el viatge de pujada a Núria, pel gran desnivell que hi ha.
En cas d'una emergència, el que un tren no ha de fer MAI DE LA VIDA, és baixar tranquil·lament; ha de baixarr pitant per poguer arribar com més aviat millor a una ambulància; pot significar la diferència entre la vida i la mort. A efectes legals es podria considerar fins i tot una negligència.marc wrote:No permeten que baixin mai, ja que tenen una velocitat màxima en baixada que fa riure, i entorpirien el servei comercial. Amb tot si hi ha una emergència, no hi ha servei comercial i poden baixar tranquil•lament.
Doncs potser el que haurien de fer, és agafar durant les èpoques en que el cremallera està obert, i fer un "tren dels llacs" en versió Cremallera de Núria.marc wrote:A més, en el meu treball de recerca vaig fer una proposta de circulació amb les elèctriques durant un dia, sense automotors, i em van dir que amb les elèctriques en bon estat i quan el cremallera és tancat, fins hi tot a ells els agradaria veure-ho, ja que seria possible.
Re: Notícies cremallera Núria
Vols dir que no seria mes perillós baixar a certa velocitat que no pas baixar a poc a poc? Suposant que si es tracta d'un infart o una ambolia es baixa en helicòpter, què entens per emergència? També pot ser una emergència un incendi a l'hotel o una fortíssima tempesta de neu no? I si les locomotores aquestes no compleixen la normativa per baixar de Núria a Queralbs amb viatgers, com és que està permès evacuar gent? I aquí va la meva pregunta: Mentre la E.1 està a dalt fent "guàrdia" en cas d'emergència, hi ha algun maquinista sormint a dalt a Núria? Segons em va explicar un maquinista l'estiu de fa dos anys, els pocs maquinistes que estan autoritzats a portar aquestes locomotores dormen a casa amb les seves respectives dones.Jordi Freixas wrote:En cas d'una emergència, el que un tren no ha de fer MAI DE LA VIDA, és baixar tranquil·lament; ha de baixarr pitant per poguer arribar com més aviat millor a una ambulància; pot significar la diferència entre la vida i la mort. A efectes legals es podria considerar fins i tot una negligència.