Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
http://www.acn.cat/webACN/detallNoticia ... cia=487458
Adif inverteix més de 23 MEUR en adaptar les instal·lacions de seguretat de la Sagrera i Sant Andreu Comtal
ACN // 26.04.2009 // 13.35 h
Barcelona (ACN).- Adif ha aprovat la licitació de les obres d'adaptació de les instal·lacions de seguretat i les comunicacions de les línies d'amplada convencional a l'entorn de les estacions de la Sagrera i Sant Andreu Comtal de Barcelona. En 4,7 quilòmetres de via, Adif hi invertirà 23,8 MEUR per garantir la seguretat i funcionalitat dels equips de les línies d'ample convencional durant la construcció del TGV que enllaçarà Barcelona amb la Catalunya del Nord. El projecte preveu actuacions als sistemes de senyalització i comunicacions, edificis tècnics i obra civil en el tram que hi ha entre el pont de Bac de Roda i el Nus de la Trinitat de la capital catalana.
Adif inverteix més de 23 MEUR en adaptar les instal·lacions de seguretat de la Sagrera i Sant Andreu Comtal
ACN // 26.04.2009 // 13.35 h
Barcelona (ACN).- Adif ha aprovat la licitació de les obres d'adaptació de les instal·lacions de seguretat i les comunicacions de les línies d'amplada convencional a l'entorn de les estacions de la Sagrera i Sant Andreu Comtal de Barcelona. En 4,7 quilòmetres de via, Adif hi invertirà 23,8 MEUR per garantir la seguretat i funcionalitat dels equips de les línies d'ample convencional durant la construcció del TGV que enllaçarà Barcelona amb la Catalunya del Nord. El projecte preveu actuacions als sistemes de senyalització i comunicacions, edificis tècnics i obra civil en el tram que hi ha entre el pont de Bac de Roda i el Nus de la Trinitat de la capital catalana.
Re: Renfe arranjarà accessibilitat estació del Vendrell
http://www.lafura.cat/aldia/actualitat.asp
Renfe promet a l'Ajuntament del Vendrell millorar l'estació de trens l'any que ve
Responsables del govern espanyol han dit aquesta setmana a l'alcalde Benet Jané que arreglarà l'estació de trens del Vendrell al 2010. Les promeses inclouen allargar l'andana, posar tanques a tot el traçat ferroviari urbà, millorar l'accessibilitat i pavimentar l'esplanada de davant. També es faran millores a l'estació de Coma-ruga
Renfe promet a l'Ajuntament del Vendrell millorar l'estació de trens l'any que ve
Responsables del govern espanyol han dit aquesta setmana a l'alcalde Benet Jané que arreglarà l'estació de trens del Vendrell al 2010. Les promeses inclouen allargar l'andana, posar tanques a tot el traçat ferroviari urbà, millorar l'accessibilitat i pavimentar l'esplanada de davant. També es faran millores a l'estació de Coma-ruga
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Re: Renfe arranjarà accessibilitat estació del Vendrell
Hola,
¡Mira qué bien! iban a hacerlo para este invierno y ahora lo dejan para el "maravilloso plan de cercanías de Maleni", el gran legado de la "ministra doblá".
El Vendrell necesita una urgente remodelación e integración de su estación en el casco urbano, decidir necesitan toda esa extensión de terreno para algo o reintegrarla en la ciudad y urbanizarla adecuadamente.
Y Comarruga (Sant Vicenç de Calders) necesita una verdadera estación de ferrocarril como gran nudo de comunicaciones que es y como centro neurálgico en que se convierte en épocas estivales. Una estructura estilo Perafort es lo que mejor le vendría a este punto. No puede ser que el edificio principal esté al otro lado de las vías y que para pasar de la zona donde se ubica el mercadillo los sábados allí haya que dar el rodeo que hay que dar, pasar por el estrechísimo pasillo que hay que utilizar (da miedo) y que no haya una estructura o paseo que cubra la playa de vías haciendo las veces de vestíbulo y de posibilitar el acceso a los andenes desde arriba.
Saludos,
Sergio
¡Mira qué bien! iban a hacerlo para este invierno y ahora lo dejan para el "maravilloso plan de cercanías de Maleni", el gran legado de la "ministra doblá".
El Vendrell necesita una urgente remodelación e integración de su estación en el casco urbano, decidir necesitan toda esa extensión de terreno para algo o reintegrarla en la ciudad y urbanizarla adecuadamente.
Y Comarruga (Sant Vicenç de Calders) necesita una verdadera estación de ferrocarril como gran nudo de comunicaciones que es y como centro neurálgico en que se convierte en épocas estivales. Una estructura estilo Perafort es lo que mejor le vendría a este punto. No puede ser que el edificio principal esté al otro lado de las vías y que para pasar de la zona donde se ubica el mercadillo los sábados allí haya que dar el rodeo que hay que dar, pasar por el estrechísimo pasillo que hay que utilizar (da miedo) y que no haya una estructura o paseo que cubra la playa de vías haciendo las veces de vestíbulo y de posibilitar el acceso a los andenes desde arriba.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
http://www.acn.cat/webACN/detallNoticia ... cia=492689
Adif adjudica les obres de modernització de l'estació de Sant Vicenç de Calders
ACN // 27.05.2009 // 13.40 h
El Vendrell (ACN).- Adif ha adjudicat els treballs de modernització de l'estació de Sant Vicenç de Calders, al terme del Vendrell. Segons informa Adif, l'objectiu és mantenir en òptimes condicions l'estat de la via per tal d'augmentar la fiabilitat de la infraestructura i afavorir la regularitat del trànsit ferroviari. Els treballs, amb un pressupost de 123.700 euros i un termini d'execució d'un mes, s'emmarquen en el programa d'actuacions de conservació i millora de la seguretat a la xarxa convencional de ferrocarril incloses en el Fons Especial de l'Estat per a l'estímul de l'Economia i l'Ocupació. La millora de l'estació, per on hi circulen diàriament 260 trens, havia estat llargament reivindicada des del territori.
Adif adjudica les obres de modernització de l'estació de Sant Vicenç de Calders
ACN // 27.05.2009 // 13.40 h
El Vendrell (ACN).- Adif ha adjudicat els treballs de modernització de l'estació de Sant Vicenç de Calders, al terme del Vendrell. Segons informa Adif, l'objectiu és mantenir en òptimes condicions l'estat de la via per tal d'augmentar la fiabilitat de la infraestructura i afavorir la regularitat del trànsit ferroviari. Els treballs, amb un pressupost de 123.700 euros i un termini d'execució d'un mes, s'emmarquen en el programa d'actuacions de conservació i millora de la seguretat a la xarxa convencional de ferrocarril incloses en el Fons Especial de l'Estat per a l'estímul de l'Economia i l'Ocupació. La millora de l'estació, per on hi circulen diàriament 260 trens, havia estat llargament reivindicada des del territori.
- canalcole
- N9
- Posts: 2074
- Joined: Friday 03/10/2008 19:23
- Facebook: XavierMartinezVidal
- Location: PENEDÈS
- Contact:
Festa!!!!!!!!!!
Festa!!!!!!!!!metring wrote: Adif adjudica les obres de modernització de l'estació de Sant Vicenç de Calders
Ja era hora.
Ara només falta que guanyi el Barça la Champions.
De moment va guanyant per 1 gol.
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
http://www.avui.cat/cat/notices/2009/05 ... _60830.php
Blanco compta amb el capital privat per posar al dia Rodalies
La millora de les instal·lacions d'aquest servei requerirà inversions d'entre 4.000 i 6.000 milions d'euros
Benito Badrinas
Barcelona
Ult. Act. 28/05/2009 19:35
Icona mida text gran | petit Icona imprimir article Icona enviar article Icona enviï rectificació Icona afegeixi a la seva carpeta Icona opinions 11 opinions
El ministre de Foment, José Blanco, ha dit aquesta tarda de dijous al Cercle 'Economia que està estudiant fòrmules perquè la inversió privada participi en l'actualització de Rodalies de Renfe a Catalunya. La millora de les instal·lacions d'aquest servei requerirà inversions d'entre 4.000 i 6.000 milions d'euros. "La meva intenció és apostar per la participació público-privada pel desenvolupament de les infraestructures", va dir Blanco.
El ministre de Foment també ha dit que la seva prioritat és el desenvolupament del ferrocarril en detriment de les autovies. Finalment, Blanco ha assanyalat que en el consell de ministres de divendres s'aprovarà una nova estació de l'AVE a Tarragona amb un pressupost de 50 milions d'euros.
Blanco compta amb el capital privat per posar al dia Rodalies
La millora de les instal·lacions d'aquest servei requerirà inversions d'entre 4.000 i 6.000 milions d'euros
Benito Badrinas
Barcelona
Ult. Act. 28/05/2009 19:35
Icona mida text gran | petit Icona imprimir article Icona enviar article Icona enviï rectificació Icona afegeixi a la seva carpeta Icona opinions 11 opinions
El ministre de Foment, José Blanco, ha dit aquesta tarda de dijous al Cercle 'Economia que està estudiant fòrmules perquè la inversió privada participi en l'actualització de Rodalies de Renfe a Catalunya. La millora de les instal·lacions d'aquest servei requerirà inversions d'entre 4.000 i 6.000 milions d'euros. "La meva intenció és apostar per la participació público-privada pel desenvolupament de les infraestructures", va dir Blanco.
El ministre de Foment també ha dit que la seva prioritat és el desenvolupament del ferrocarril en detriment de les autovies. Finalment, Blanco ha assanyalat que en el consell de ministres de divendres s'aprovarà una nova estació de l'AVE a Tarragona amb un pressupost de 50 milions d'euros.
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
http://www.acn.cat/webACN/detallNoticia ... cia=493942
L'Estat invertirà 2,9 milions d'euros en la remodelació integral de l'estació de tren de Sant Andreu de Llavaneres
Jordi Pujolar // ACN // 03.06.2009 // 16.53 h
Sant Andreu de Llavaneres (ACN).- El ministeri de Foment té en procés de licitació les obres de remodelació de l'estació de Renfe a Sant Andreu de Llavaneres (Maresme). L'obra costarà uns 2,9 milions d'euros i el termini d'execució previst és d'un any. La remodelació serà integral, ja que es construirà una nova estació de 380 metres quadrats, s'instal·laran marquesines i s'eliminaran les barreres arquitectòniques amb la construcció d'un pas soterrat amb rampes i la instal·lació de dos ascensors. El projecte també inclou una plaça d'accés a l'estació, amb zona verda i aparcament per a bicicletes. L'Ajuntament agraeix la inversió, però demana que també s'eliminin les barreres arquitectòniques entre la platja, l'estació i el nucli urbà.
L'Estat invertirà 2,9 milions d'euros en la remodelació integral de l'estació de tren de Sant Andreu de Llavaneres
Jordi Pujolar // ACN // 03.06.2009 // 16.53 h
Sant Andreu de Llavaneres (ACN).- El ministeri de Foment té en procés de licitació les obres de remodelació de l'estació de Renfe a Sant Andreu de Llavaneres (Maresme). L'obra costarà uns 2,9 milions d'euros i el termini d'execució previst és d'un any. La remodelació serà integral, ja que es construirà una nova estació de 380 metres quadrats, s'instal·laran marquesines i s'eliminaran les barreres arquitectòniques amb la construcció d'un pas soterrat amb rampes i la instal·lació de dos ascensors. El projecte també inclou una plaça d'accés a l'estació, amb zona verda i aparcament per a bicicletes. L'Ajuntament agraeix la inversió, però demana que també s'eliminin les barreres arquitectòniques entre la platja, l'estació i el nucli urbà.
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
A Castelldefels ja funcionen els nous passos de vianants subterranis, només queden acabar alguns detalls, i ja han tapat els antics, i els ascensors estan instal·lats, tot i que encara no funcionen. les andanes, gairebé enllestides
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
A veure si avui em puc passar un momentet
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Dimecres vaig ser-hi a l'estació de Castelldefels,i a l'interior de l'edifici posava "noves andanes disponibles desde l'1 de juny",suposo que és referiràn al nou pas superior.També remarcar que l'estació està totalment tancada,i ara per entrar i sortir és obligatori passar per l'edifici de l'estació,i per tant,passar la barrera de cancel.ladores.
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Tal i com vaig prometre, aquí teniu fotos de Castelldefels, amb les andanes i passos subterranis nous. Les fotos estan fetes amb el mòbil i des del tren, així que la qualitat no és que sigui molt gran...
- Attachments
-
- castelld.jpg (56.09 KiB) Viewed 8746 times
-
- castelld2.jpg (58.4 KiB) Viewed 8746 times
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
van bé per fer-se una idea
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Aquí teniu algunes fotos més de Castelldefels:
- Attachments
-
- L'andana central
- Imagen013edit.jpg (62.45 KiB) Viewed 8626 times
-
- Imagen019edit.jpg
- L'antic accés, gairebé tapat del tot
- (161.16 KiB) Downloaded 586 times
-
- Un dels ascensors, que encara no funcionen
- Imagen024edit.jpg (77.7 KiB) Viewed 8622 times
-
- L'entrada, amb les parets de rajola blanca, i les portes canviades
- Imagen025edit.jpg (101.86 KiB) Viewed 8622 times
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Sí, el que han fet a Castelldefels és molt gran: jo creia que estaven obrint un altre pas subterrani per evitar els col.lapses que es formen quan arriven els trens de Barcelona que tenen el final allà. Aquests col.lapses sovint provoquen que la gent que vol agafar el tren no pugui pujar (i el perdi) perquè l' escala està tota ocupada, o que la gent gran, els nens petits, i les persones amb cotxet tinguin moltes dificultats, cosa que queda amplificada per l' estretissim espai d' andana existent entre la tanca de les escales i la via. I tot, sense mencionar l' al.licient que suposa per creuar les vies en una estació on és especialment perillós fer-ho.
Jo pensava "que bé, ara amb dos passos subterranis la gent es distribuirà millor i no es formaran taps a les estretes escales". Doncs bé, resulta que quan han acavat el nou, tapien l' antic! Tot un desplegament d' intel.ligència en mobilitat.
Així doncs, res ha canviat: col.lapse a la sortida, gent que perd el tren, gent que creua la via, etc. Ah, bé, una cosa sí ha canviat: ara se suposa que la gent no pot colar-se. Aquesta debia ser la única cosa important: atès a l' excel.lent servei que presta Rodalies Renfe era inconcebible que hi hagués gent viatjant sense pagar.
Si el que volíen era que la gent no es colés, només havien d' instal.lar unes cancel.ladores a l' entrada del pas subterrani. I així s' haguéssin estalviat els diners i la irritant dicotomia de "arriba el progrès a Rodalíes Renfe" gràcies a unes millores que, primer, són de sentit comú i, segon, arriben com 10 anys tard.
Jo pensava "que bé, ara amb dos passos subterranis la gent es distribuirà millor i no es formaran taps a les estretes escales". Doncs bé, resulta que quan han acavat el nou, tapien l' antic! Tot un desplegament d' intel.ligència en mobilitat.
Així doncs, res ha canviat: col.lapse a la sortida, gent que perd el tren, gent que creua la via, etc. Ah, bé, una cosa sí ha canviat: ara se suposa que la gent no pot colar-se. Aquesta debia ser la única cosa important: atès a l' excel.lent servei que presta Rodalies Renfe era inconcebible que hi hagués gent viatjant sense pagar.
Si el que volíen era que la gent no es colés, només havien d' instal.lar unes cancel.ladores a l' entrada del pas subterrani. I així s' haguéssin estalviat els diners i la irritant dicotomia de "arriba el progrès a Rodalíes Renfe" gràcies a unes millores que, primer, són de sentit comú i, segon, arriben com 10 anys tard.
Conec una frase meravellosa per posar-la en aquesta signautra, però lamentablement no m'hi cap en aquest marge.
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Suposo que l'antic pas soterrat l'havien de mantenir com a pas lliure entre ambdós costats de la via per a la població de Castelldefels ja que sinó la gent ha de fer una volta de mil dimonis. No sé quines dimensions deu tenir el nou pas, espero que sigui prou ampli!Busman wrote:Sí, el que han fet a Castelldefels és molt gran: jo creia que estaven obrint un altre pas subterrani per evitar els col.lapses que es formen quan arriven els trens de Barcelona que tenen el final allà. Aquests col.lapses sovint provoquen que la gent que vol agafar el tren no pugui pujar (i el perdi) perquè l' escala està tota ocupada, o que la gent gran, els nens petits, i les persones amb cotxet tinguin moltes dificultats, cosa que queda amplificada per l' estretissim espai d' andana existent entre la tanca de les escales i la via. I tot, sense mencionar l' al.licient que suposa per creuar les vies en una estació on és especialment perillós fer-ho.
Jo pensava "que bé, ara amb dos passos subterranis la gent es distribuirà millor i no es formaran taps a les estretes escales". Doncs bé, resulta que quan han acavat el nou, tapien l' antic! Tot un desplegament d' intel.ligència en mobilitat.
Així doncs, res ha canviat: col.lapse a la sortida, gent que perd el tren, gent que creua la via, etc. Ah, bé, una cosa sí ha canviat: ara se suposa que la gent no pot colar-se. Aquesta debia ser la única cosa important: atès a l' excel.lent servei que presta Rodalies Renfe era inconcebible que hi hagués gent viatjant sense pagar.
Si el que volíen era que la gent no es colés, només havien d' instal.lar unes cancel.ladores a l' entrada del pas subterrani. I així s' haguéssin estalviat els diners i la irritant dicotomia de "arriba el progrès a Rodalíes Renfe" gràcies a unes millores que, primer, són de sentit comú i, segon, arriben com 10 anys tard.
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Realment, pel que vist, no és que sigui mooolt ample, no...
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
De fet, és més estret que l' anterior. Una pifia, vaja.
Conec una frase meravellosa per posar-la en aquesta signautra, però lamentablement no m'hi cap en aquest marge.