Renovació de via fins a Puigcerdà

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
alkolo89
N6
N6
Posts: 164
Joined: Thursday 26/02/2009 11:57

Re: Renovació de via fins a Puigcerdà

Post by alkolo89 »

Pel que vaig poder veure, la travessa de formigó que s'ha portat a tota la linia són les monobloc de formigó aptes tant per a ample ibèric com ample UIC.

Si trobo alguna foto de detall o en puc fer alguna la penjo al meu flickr.


Salut
User avatar
BB9200
N8
N8
Posts: 748
Joined: Wednesday 13/05/2009 14:58
Location: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contact:

Re: Renovació de via fins a Puigcerdà

Post by BB9200 »

A Puigcerdà, la via i les travesses ja estaven instal·Lades tant a la via 1 com a mitja part de la via 2. A la via 3 estaven treballant en l'explanació de la via i tallar l'herba. Hi ha 2 punts on hi ha una bona quantitat de balast: A La Molina, a prop de l'estació costat Barcelona, i a la pròpia estació de Puigcerdà.
Sembla que des de La Molina fins a Alp acabaran instal·labnt les travesses de fusta i des d'Alp fins Puigcerdà ja les monobloc.
També ja no hi ha via antiga en cap punt de la línia fins a Puigcerdà.
La resta segueix com estava habitualment. També en algun tros de la recta paral·lela a la N-152, o N-260, han instal·lat alguna travessa monobloc amb els carrils.
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
alkolo89
N6
N6
Posts: 164
Joined: Thursday 26/02/2009 11:57

Re: Renovació de via fins a Puigcerdà

Post by alkolo89 »

Desprès de no haver tingut temps per comentar com van les obres, dir-vos que les tres vies de Puigcerdà ja quasi be estan renovades les tres, a falta de ficar el balast i anivellar.
A la sortida de La Molina hi ha un bon tram ja amb la via nova, i avui a arribat una Batonadora, cap a les 20 hores, ja que a les 20:20 encara estava calenta.


Salut
User avatar
Trenscat
N10
N10
Posts: 2742
Joined: Friday 22/04/2005 1:19
Location: Terrassa-Estació del Nord
Contact:

Re: Renovació de via fins a Puigcerdà

Post by Trenscat »

Una imatge de les obres del dilluns 1 de juny:

http://trenscatbloc.blogspot.com/2009/0 ... ya_07.html
User avatar
Pere
N9
N9
Posts: 1566
Joined: Tuesday 14/03/2006 19:55
Location: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Re: Renovació de via fins a Puigcerdà

Post by Pere »

Us informo que a partir del dilluns 15 de juny i fins el 3 de juliol el transbordament per carretera es realitzarà de Ripoll a La Tor de Querol.
Jordi Freixas

Re: Renovació de via fins a Puigcerdà

Post by Jordi Freixas »

Suposo que amb això aprofitaran per ficar d'una vegada la via nova a l'estació de Ribes de Freser, no?

I per cert... què faran amb les vies d'ample UIC? Temps enrere havia sentit dir que les volien ficar a un altre cantó de l'estació per aprofitar aquell espai amb finalitats inmobiliaries.
alkolo89
N6
N6
Posts: 164
Joined: Thursday 26/02/2009 11:57

Re: Renovació de via fins a Puigcerdà

Post by alkolo89 »

Fa temps que s'havia parlat d'això però ara per ara es queden tal i on estan, però cobertes am balast antic per a poder circular per sobre sense problemes.


Salut
Jordi Freixas

Re: Renovació de via fins a Puigcerdà

Post by Jordi Freixas »

Cobertes amb balast antic vols dir entre durinn les obres, o de manera temporalment definitiva?
alkolo89
N6
N6
Posts: 164
Joined: Thursday 26/02/2009 11:57

Re: Renovació de via fins a Puigcerdà

Post by alkolo89 »

En teoria les antigues vies estan cobertes permanentment amb balast antic per a poder llogar els terrenys per a posar material d'obra d'alguna constructora.


Salut
User avatar
BB9200
N8
N8
Posts: 748
Joined: Wednesday 13/05/2009 14:58
Location: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contact:

Re: Renovació de via fins a Puigcerdà

Post by BB9200 »

Però és que, tot i el balast, jo segueixo veient la catenària i les vies antigues (en referència a les franceses). Ara, el semàfor fa uns 3 anys que està desconnectat, i llavors no sé si la catenària també ho està.
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Jordi Freixas

Re: Renovació de via fins a Puigcerdà

Post by Jordi Freixas »

BB9200 wrote:Ara, el semàfor fa uns 3 anys que està desconnectat, i llavors no sé si la catenària també ho està.
Millor que no ho provis xD
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: Renovació de via fins a Puigcerdà

Post by victorcasta »

BB9200 wrote:Però és que, tot i el balast, jo segueixo veient la catenària i les vies antigues (en referència a les franceses). Ara, el semàfor fa uns 3 anys que està desconnectat, i llavors no sé si la catenària també ho està.
El seccionador entre La Tor de Querol i Puigcerdà està obert, i per tant la secció sense corrent.

Aquí la foto.
User avatar
UT440_132M
N10
N10
Posts: 3951
Joined: Monday 03/03/2008 17:18
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contact:

Renovació Ripoll

Post by UT440_132M »

Avui he tornat a fer una visita a Ripoll. Les coses en dos dies han canviat força. Per començar, ja no hi havia la ALCO 2148 (321 - 048) de TECSA, ni les tolves amb cinta, per transportar balast. Ha arribat un bulldozer de l'empresa AXOR. A la via 7, hi ha una dresina de Manteniment d'infraestructura RENFE, de feines a la catenària. A l'esplanada del pàrking de l'estació, ja està tot senyalitzat, per encabir els autobusos substitutoris que a partir de dilluns, s'encarregaràn de fer el trajecte entre Ripoll i La Tour de Carol. I per últim, a la boca nord del túnel del calvari, a l'aparcament que hi ha al costat de la comissaria dels Mossos, hi havia un camió descarregant material d'encofrar (taulers) i tanques metàl·liques. Dilluns si no hi ha canvis d'última hora, tornaré a donar una volta, a veure què tal han començat les obres.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a
User avatar
trensmat
N9
N9
Posts: 1593
Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Re: Renovació de via fins a Puigcerdà

Post by trensmat »

Una pregunta per que no poden fer les renovacions i les obres per la nit no emprenyeria ha tanta gent :nose
http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImageImage Image
User avatar
UT440_132M
N10
N10
Posts: 3951
Joined: Monday 03/03/2008 17:18
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contact:

Obres a la nit

Post by UT440_132M »

Si es féssin a la nit, encara estaria mig tram de Ripoll a Ribes sense renovar. Has de tenir en compte que és una línia amb condicions molt dures, al estar a alta muntanya, a part els trams que es renoven, són força extensos, d'uns 25/30 Kms. aproximadament. I no s'emprenya a la gent, es fa un bus substitutori, que fa el mateix recorregut que el tren.
Per cert, aprofito l'avinentesa, que demà es talla la línia a partir de Ripoll, fins al 3 de Juliol. Es renovarà la part de la sortida nord de Ripoll, des del pont sobre els rius Ter i Freser, fins a la boca nord del túnel del calvari, i la platja de vies de Ribes.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a
oriolp13
N9
N9
Posts: 2191
Joined: Sunday 13/05/2007 22:44
Location: Llinars del Vallès

Re: Renovació de via fins a Puigcerdà

Post by oriolp13 »

trensmat wrote:Una pregunta per que no poden fer les renovacions i les obres per la nit no emprenyeria ha tanta gent :nose
Perquè per començar, renovar la via no és un pis pas, es tarda bastant més d'una nit per aixecar la via antigua, preparar el terreny per la nova via, posar-la, aliniar-la i nivellarla amb el balast.

El que podrien haver fet d'una tirada és aprofitant el tall que es va fer al renovar el costat Tosses...
Salutacions,

Oriol
User avatar
UT440_132M
N10
N10
Posts: 3951
Joined: Monday 03/03/2008 17:18
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contact:

Servei alternatiu Ripoll - Puigcerdà

Post by UT440_132M »

http://web02.renfe.es/u13/MTR/UltimaHor ... initiu.pdf

Image

Aquí teniu el PDF, amb els horaris a partir de demà, amb el tall a Ripoll, i el servei substitutori. (Fer click, al link de dalt, no a la imatge)
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a
User avatar
Pere
N9
N9
Posts: 1566
Joined: Tuesday 14/03/2006 19:55
Location: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Re: Renovació Ripoll

Post by Pere »

UT440_132M wrote:Avui he tornat a fer una visita a Ripoll. Les coses en dos dies han canviat força. Per començar, ja no hi havia la ALCO 2148 (321 - 048) de TECSA, ni les tolves amb cinta, per transportar balast. Ha arribat un bulldozer de l'empresa AXOR. A la via 7, hi ha una dresina de Manteniment d'infraestructura RENFE, de feines a la catenària. A l'esplanada del pàrking de l'estació, ja està tot senyalitzat, per encabir els autobusos substitutoris que a partir de dilluns, s'encarregaràn de fer el trajecte entre Ripoll i La Tour de Carol. I per últim, a la boca nord del túnel del calvari, a l'aparcament que hi ha al costat de la comissaria dels Mossos, hi havia un camió descarregant material d'encofrar (taulers) i tanques metàl·liques. Dilluns si no hi ha canvis d'última hora, tornaré a donar una volta, a veure què tal han començat les obres.
La ALCO 2148 dissabte es trobava estacionada a La Molina.
User avatar
UT440_132M
N10
N10
Posts: 3951
Joined: Monday 03/03/2008 17:18
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contact:

Inici obres Ripoll

Post by UT440_132M »

Tal com vaig dir divendres, avui he tornat a donar una ullada a Ripoll. La cosa encara està molt verda. Ha arribat més maquinària d'obra. Els trens ara s'estacionen a la via 5. S'està preparant un encofrat, per fer de sòcol, amb taulers, als laterals del pont del riu, per tal que no caigui porqueria al riu. I poqueta cosa més a destacar. Hi ha un espai de l'aparcament del costat de la comissaria dels Mossos, habilitat com a aparcament pels vehicles de TECSA. Els horaris dels autobusos, força inflats (es van curar molt bé en salut), ja que el tren que surt de Ripoll a les 17:51, l'autobús ja feia 20 minuts que havia arribat. Dos autobusos son els encarregats de fer el transbord per carretera, un de gran, i un micro IVECO, que va via Toses.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a
liniadelRipollés
N10
N10
Posts: 3191
Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Re: Renovació de via fins a Puigcerdà

Post by liniadelRipollés »

Banda La Tor de Querol, després de mirar exactament on estava la frontera (que encara costa d'albirar tant com quan fer el tractat dels Pirineus...) han procedit a tallar el carril al lloc exacte. Això implica deixar el carril francès de xampinyó a la banda francesa i una via impecable a la nostra banda.

Crec que el dia que connectin haurà de venir una brigada de la RFF ja que hi ha una brida entre carrils, la qual un cargol és espanyol i l'altre francès i cal desenbridar per fer la connexió. Posteriorment, es farà una soldadura d'aquelles guapes entre carrils de molt diferents característiques.

Sort que som europeus i hi ha lliure circulació de treballadors.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
Post Reply

Return to “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”