Antonio wrote:Jordi Freixas wrote:En cas d'una emergència, el que un tren no ha de fer MAI DE LA VIDA, és baixar tranquil·lament; ha de baixarr pitant per poguer arribar com més aviat millor a una ambulància; pot significar la diferència entre la vida i la mort. A efectes legals es podria considerar fins i tot una negligència.
Vols dir que no seria mes perillós baixar a certa velocitat que no pas baixar a poc a poc?
No m'has entès. En Marc ha explicat que les locomotores elèctriques no poden fer baixades perquè degut a ser tant lentes, la seva circulació AFECTARIA A LA RESTA DE SERVEIS EN EL MATEIX SENTIT DE LA MARXA. La qual cosa dóna a entendre que no cal fer anar a cap tren amb excés de velocitat perquè aquest sigui més ràpid que el
suposat* tren d'emergència.
Antonio wrote:Suposant que si es tracta d'un infart o una ambolia es baixa en helicòpter, què entens per emergència? També pot ser una emergència un incendi a l'hotel o una fortíssima tempesta de neu no?
Entenc com a emergència tot això que has dit, i el que hi pugui haver que no s'hagi dit.
Antonio wrote:I si les locomotores aquestes no compleixen la normativa per baixar de Núria a Queralbs amb viatgers, com és que està permès evacuar gent? I aquí va la meva pregunta: Mentre la E.1 està a dalt fent "guàrdia" en cas d'emergència, hi ha algun maquinista sormint a dalt a Núria? Segons em va explicar un maquinista l'estiu de fa dos anys, els pocs maquinistes que estan autoritzats a portar aquestes locomotores dormen a casa amb les seves respectives dones.
De fet (*), amb tot això no tinc molt clar ni tan sols que aquest tren estigui d'emergència; jo he arribat a passar nits a Núria, en les quals a l'estació no hi havia cap tren. De fet, tinc entès (que algú em corregeixi si m'equivoco) que en cas d'algun maquinista de guardia, aquest es troba efectivament dormint a casa seva. Pel que s'emva explicar en el seu moment, és massa costós tenir a un maquinista de guardia a Núria amb un tren per si passa res.