http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... -vies.html
La remodelació de la Meridiana Sud preveu el cobriment parcial de les vies
L'avantprojecte modifica la disposició prevista dels edificis, fet que ha estat criticat pels veïns
21/05/09 02:00 - Barcelona - CLARA RIBAS
Una promoció de caràcter privat remodelarà la fesomia de la Meridiana Sud i la connectarà amb les illes de cases conformades pels carrers de Tànger, Pamplona, Sancho d'Àvila i Zamora. El cobriment parcial de les vies, unes voreres més amples i la construcció d'un edifici singular que concordi amb els equipaments culturals de l'entorn són els punts més destacats de la nova va ordenació. S'hi construirà habitatge privat i protegit i també es farà la construcció d'un equipament esportiu. Els veïns han mostrat la seva preocupació per uns canvis en la disposició dels edificis previstos i per la poca concreció sobre el futur poliesportiu.
El pla de millora urbana que afectarà l'illa de cases delimitada pels carrers de Sancho d'Àvila, Zamora, Tànger i Pamplona, dins la modificació del pla general metropolità, reconvertirà aquesta zona en una àrea integrada a la Meridiana Sud i a l'entorn d'equipaments que té en aquest tram. El pla es troba actualment en exposició pública i podria ser aprovat inicialment en el proper ple de l'Ajuntament de Barcelona.
La superfície total de l'àrea de planejament és de 16.800 metres quadrats i inclou la totalitat de l'illa de cases, a excepció del sòl ocupat pel traçat de la via de ferrocarril. A més, també inclou una gran part de l'illa delimitada per l'avinguda de la Meridiana i els carrers de Zamora i de Sancho d'Àvila.
La modificació del pla general que es proposa pretén, entre altres coses, concretar el sòl destinat a l'edificació d'habitatge acollit a algun règim de protecció pública. La modificació de l'ordenació vigent per ajustar els volums a una fondària edificable més apropiada per als habitatges i als pendents del terreny i la previsió d'un equipament esportiu en el subsòl de l'espai lliure.
L'àmbit sobre el qual s'actuarà es caracteritza pel pendent de la xarxa viària que envolta les illes com a conseqüència de la modificació del seu nivell per crear-se a diferent altura amb la xarxa ferroviària. L'ordenació vol posar fi a aquests desnivells i integrar l'espai lliure de les illes a l'eix que formen els diversos equipaments existents com ara l'Auditori i el Teatre Nacional. El nou planejament preveu impulsar també la creació d'alguna peça d'arquitectura singular que s'afegeixi a la dels edificis construïts a la banda de muntanya al llarg de la Meridiana. Per altra banda, hi haurà un sostre edificable total que serà de 24.135m², dels quals se'n destinaran 6.034m² a habitatge protegit i concertat.
Edificis en forma d'U
A l'illa delimitada pels carrers de Tànger, de Pamplona, de Sancho d'Àvila i de Zamora, l'edificació es disposarà en forma d'U, de manera que l'espai lliure central s'obrirà al carrer de Tànger i al xamfrà que hi ha front a l'avinguda de la Meridiana. Amb aquesta disposició, a més d'altres objectius, es pretén possibilitar la ubicació en el subsòl de l'espai lliure d'un equipament esportiu.
Segons el regidor del districte, Francesc Narváez, la iniciativa, de caràcter privat, permetrà tapar una part important de les vies i formularà, segons creu, «un espai lliure més articulat que pugui compaginar millor el seu paper metropolità amb el de la utilització per part dels veïns».
Els veïns volen que es concreti com es farà el poliesportiu
El canvi de disposició dels edificis a una de les illes en què s'actuarà ha estat un dels punts de l'avantprojecte que no han agradat gaire els veïns de les Glòries, que hi han presentat diverses al·legacions. Així, els veïns, tot i que reconeixen que la superfície que es preveu és «prou generosa», adverteixen que el desnivell pronunciat d'aquesta superfície i la seva disposició, tancada per tres costats i amb una sola façana oberta al carrer de Tànger, «suposen un greu inconvenient que fa difícil que l'equipament previst disposi dels espais i les condicions adequades al seu destí: ventilació, il·luminació natural o vistes a l'espai lliure exterior».
Els veïns creuen que la informació sobre el futur equipament és «ambigua» i, per aquest motiu, proposen que s'inclogui informació diversa en el pla que permeti comprovar la seva viabilitat.
Per altra banda, els veïns reclamen que es retorni a l'ordenació dels edificis en forma d'L, perquè això permetria «configurar l'equipament de manera més oberta a l'exterior».
Cobriment de les vies entre l'Estació de França i Glòries
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Cobriment de les vies entre l'Estació de França i Glòries
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Cobriment de les vies entre l'Estació de França i Glòries
Això no té a veure amb Glòries, no, perquè jo ja m'estic perdent amb tantes novetats!!!!
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Una altra cosa
Sembla que no, que es tracta d'alguna actuació urbanística a prop, i que afectarà les vies del tren.metring wrote:Això no té a veure amb Glòries, no, perquè jo ja m'estic perdent amb tantes novetats!!!!
Però realment, les notícies ferroviàries a Barcelona s'estan precipitant, darrerament!
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- BB9200
- N8
- Posts: 748
- Joined: Wednesday 13/05/2009 14:58
- Location: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
- Contact:
Re: Cobriment de les vies entre l'Estació de França i Glòries
A prop. Per ser més explícits, al costat de l'ascensor de L1 de Glòries, estan ficant el ciment, cobrint un molt petit tros per fer més edficis del 22@. Tot i així, encara segueixen en les obres aquestes des de fa 2 mesos i mig.
Justa la fusta. És això mateix.Danzig wrote:Em sembla que és aquesta actuació urbanística:
http://www.bcn.es/urbanisme/exp/catala/b1122.htm
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Llosa cobrirà les vies del tren a la Meridiana
No sé si hi ha fil relacionat (de vegades, els cercadors fallen), però aquí teniu una part d'una notícia de La Vanguardia en paper, que tracta del trasllat dels Encants Vells, i parla de les vies de la Renfe a la Meridiana:
Una losa cubrirá las vías del tren junto a la Meridiana
En tres meses, el Ayuntamiento
conjuntamente con CiU pactarán
el futuro planeamiento para
la zona. En un principio, según
explicó ayer Xavier Trias, se prevé
que con las viviendas con comercios
en la planta baja se concentren
en la fachada de la Meridiana
y conserven algunas zonas
verdes. El futuro proyecto ganará
espacio gracias a la cobertura
de las vías del ramal de la estación
de França que ahora circulan
paralelas a la avenida. Una
gran losa cubrirá esta playa de
vías desde la calle Sancho de Ávila
hasta plaza de las Glòries.
[...]
Una losa cubrirá las vías del tren junto a la Meridiana
En tres meses, el Ayuntamiento
conjuntamente con CiU pactarán
el futuro planeamiento para
la zona. En un principio, según
explicó ayer Xavier Trias, se prevé
que con las viviendas con comercios
en la planta baja se concentren
en la fachada de la Meridiana
y conserven algunas zonas
verdes. El futuro proyecto ganará
espacio gracias a la cobertura
de las vías del ramal de la estación
de França que ahora circulan
paralelas a la avenida. Una
gran losa cubrirá esta playa de
vías desde la calle Sancho de Ávila
hasta plaza de las Glòries.
[...]