Supressió SNCF a Puigcerdà?
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Supressió SNCF a Puigcerdà?
Pel que sembla es retira el creuament a nivell ample UIC i ibèric a Puigcerdà, per la qual cosa serà impossible fer arribar cap tren francès a Puigcerdà.
La via francesa queda tallada en un punt que permetria continuar-la fins l'estació sense creuar la via d'ADIF.
La via francesa queda tallada en un punt que permetria continuar-la fins l'estació sense creuar la via d'ADIF.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
Re: Supressió SNCF a Puigcerdà?
Doncs no ho poden fer. Legalment aquesa via està fora de servei, però no clausurada.
- Pere
- N9
- Posts: 1566
- Joined: Tuesday 14/03/2006 19:55
- Location: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla
Re: Supressió SNCF a Puigcerdà?
Encara que no hi estic d'acord, aquesta via és de l'Adif i poden fer el que els sembli.Jordi Freixas wrote:Doncs no ho poden fer. Legalment aquesa via està fora de servei, però no clausurada.
I que no està clausurada no ho asseguraria, però no m'extranyaria.
Malgrat tot, seria possible que no canviïn l'estructura de la platja de vies i posin les vies UIC al cantó dretà de l'estació.
Re: Supressió SNCF a Puigcerdà?
A priori no ho poden fer, ja que la connexió ferroviaria amb els dos amples no es pot treure, no nomès perquè la linia no estigui clausurada, si no per tots els acords que hi han.
Jo crec que tot i que ara està desconectada, quant tinguin la via nova a nivell tornaran a fer l'encreuament.
Almenys no han dit pas el contrari els caps de les obres.
Salut
Jo crec que tot i que ara està desconectada, quant tinguin la via nova a nivell tornaran a fer l'encreuament.
Almenys no han dit pas el contrari els caps de les obres.
Salut
- Pere
- N9
- Posts: 1566
- Joined: Tuesday 14/03/2006 19:55
- Location: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla
Re: Supressió SNCF a Puigcerdà?
En aquest cas, el conveni especifica que la connexió internacional es realitzarà per la via espanyola en els dos sentits, no sent així a la línia de Portbou, on d'Espanya a França amb Renfe i de França a Espanya amb SNCF.alkolo89 wrote:A priori no ho poden fer, ja que la connexió ferroviaria amb els dos amples no es pot treure, no nomès perquè la linia no estigui clausurada, si no per tots els acords que hi han.
Jo crec que tot i que ara està desconectada, quant tinguin la via nova a nivell tornaran a fer l'encreuament.
Almenys no han dit pas el contrari els caps de les obres.
Salut
Malgrat tot, la via UIC està impracticable en alguns punts.
Re: Supressió SNCF a Puigcerdà?
Pel que tinc entès, s'havia dit per aquí, que aquesta via no està clausurada. Per tant, ADIF no pot fer el que li sembli; em sembla que és delicte tallar una via no clausurada. De fet, es veu que alguna sentència per a l'estil va obligar a aixecar alguns trams de carretera que s'havien fet menjant-se literalment trams de la línia Soria - Castejón.
- Pere
- N9
- Posts: 1566
- Joined: Tuesday 14/03/2006 19:55
- Location: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla
Re: Supressió SNCF a Puigcerdà?
Doncs de no estar clausurada ja fa bastants mesos que el cap d'estació de Puigcerdà, RGC en mà, li és impossible rebre cap tren francès.Jordi Freixas wrote:Pel que tinc entès, s'havia dit per aquí, que aquesta via no està clausurada. Per tant, ADIF no pot fer el que li sembli; em sembla que és delicte tallar una via no clausurada. De fet, es veu que alguna sentència per a l'estil va obligar a aixecar alguns trams de carretera que s'havien fet menjant-se literalment trams de la línia Soria - Castejón.
Re: Supressió SNCF a Puigcerdà?
RGC diria que és el Reglament General de Circulació. És correcte?Jordi Freixas wrote:Mesos... i anys, no?
PD: Què és un RGC?
Salutacions,
Oriol
Oriol
Re: Supressió SNCF a Puigcerdà?
I què hi té a veure auí el reglament? Si fa anys que aquesta via età fora de ei és normal que no rebi des de fa anys (no mesos) cap tren francès.
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: Supressió SNCF a Puigcerdà?
Es refereix a que quan van donar d'alta l'enclavament electrònic de Puigcerdà que regula senyals, agulles i calzes de Puigcerdà ho van fer sense tenir en compte els senyals francesos que l'antic enclavament elèctric sí que regulava. Hores d'ara no hi ha senyal d'entrada francès a Puigcerdà i desconec com pot fer-se entrar un tren actualment i en aquesta situació. A Espanya bastaria amb un banderí groc desplegat, però allò funciona amb senyalització francesa, d'igual forma que a La Tor ample ibèric s'entra amb senyalització espanyola.
Jordi Freixas wrote:I què hi té a veure auí el reglament? Si fa anys que aquesta via età fora de ei és normal que no rebi des de fa anys (no mesos) cap tren francès.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
Re: Supressió SNCF a Puigcerdà?
Vaja... doncs jo creia que les normes que regien a cadascun dels cantons, eren les de l'estat en qüestió (pel que es comenta a vegades de que els trens que en aquest punt atravessaven la frontera anaven més ràpid en el tram francès fins a La Tor de Querol, tot i que la via pogués trobar-se en el mateix estat de deixadesa que la part espanyola).liniadelRipollés wrote:Es refereix a que quan van donar d'alta l'enclavament electrònic de Puigcerdà que regula senyals, agulles i calzes de Puigcerdà ho van fer sense tenir en compte els senyals francesos que l'antic enclavament elèctric sí que regulava. Hores d'ara no hi ha senyal d'entrada francès a Puigcerdà i desconec com pot fer-se entrar un tren actualment i en aquesta situació. A Espanya bastaria amb un banderí groc desplegat, però allò funciona amb senyalització francesa, d'igual forma que a La Tor ample ibèric s'entra amb senyalització espanyola.
D'altra banda i tornant al tema que ens ocupa. Continuem en les mateixes; s'esta cometent i es continuarà cometent una il·legalitat mentre les vies franceses no es donin oficialment com a clausurades.
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: Supressió SNCF a Puigcerdà?
La velocitat la fixa RFF sí, però els senyals d'entrada i avançat són amb indicacions espanyoles, si bé es regulen des de l'enclavament francès.
Segons van comentar-me el tram UIC està donat de baixa actualment.
Segons van comentar-me el tram UIC està donat de baixa actualment.
Jordi Freixas wrote:Vaja... doncs jo creia que les normes que regien a cadascun dels cantons, eren les de l'estat en qüestió (pel que es comenta a vegades de que els trens que en aquest punt atravessaven la frontera anaven més ràpid en el tram francès fins a La Tor de Querol, tot i que la via pogués trobar-se en el mateix estat de deixadesa que la part espanyola).liniadelRipollés wrote:Es refereix a que quan van donar d'alta l'enclavament electrònic de Puigcerdà que regula senyals, agulles i calzes de Puigcerdà ho van fer sense tenir en compte els senyals francesos que l'antic enclavament elèctric sí que regulava. Hores d'ara no hi ha senyal d'entrada francès a Puigcerdà i desconec com pot fer-se entrar un tren actualment i en aquesta situació. A Espanya bastaria amb un banderí groc desplegat, però allò funciona amb senyalització francesa, d'igual forma que a La Tor ample ibèric s'entra amb senyalització espanyola.
D'altra banda i tornant al tema que ens ocupa. Continuem en les mateixes; s'esta cometent i es continuarà cometent una il·legalitat mentre les vies franceses no es donin oficialment com a clausurades.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
Re: Supressió SNCF a Puigcerdà?
Donat de baixa dir clausurat, sense servei, o alguna altra cosa?
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: Supressió SNCF a Puigcerdà?
Donat de baixa. Catenària sense tensió, impossibilitat de circular als PN, sense senyals en servei...
El tren més proper a Puigcerdà que ha arribat per via UIC últimament és l'herbicida, just fins la frontera. Més enllà no passen els de l'SNCF.
El tren més proper a Puigcerdà que ha arribat per via UIC últimament és l'herbicida, just fins la frontera. Més enllà no passen els de l'SNCF.
Jordi Freixas wrote:Donat de baixa dir clausurat, sense servei, o alguna altra cosa?
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
Re: Supressió SNCF a Puigcerdà?
O sigui fora d servei. Però no necessariament clausurat. El que no entenc es que si realment no tenen cap mena d'interés en aquest tram, perquè no el clausuren d'una vegada i s'ha acabat la historia.
- Pere
- N9
- Posts: 1566
- Joined: Tuesday 14/03/2006 19:55
- Location: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla
Re: Supressió SNCF a Puigcerdà?
Donat de baixa = no manteniment = impossibilitat de circulació de trens. Quina diferència té donat de baixa amb clausurat ?Jordi Freixas wrote:O sigui fora d servei. Però no necessariament clausurat. El que no entenc es que si realment no tenen cap mena d'interés en aquest tram, perquè no el clausuren d'una vegada i s'ha acabat la historia.
- BB9200
- N8
- Posts: 748
- Joined: Wednesday 13/05/2009 14:58
- Location: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
- Contact:
Re: Supressió SNCF a Puigcerdà?
Ja intentaré treure'n alguna cosa dels de RFF, a veure si m'informen d'alguna cosa al respecte. En tot cas, fa cosa d'un any i mig, la línia està a efectes circulatoris donada de baixa.
Perquè al millor són els de RFF els que han donat la ordre de clausurar la línia degut al nul interès de SNCF a no circular per aquestes vies.
Tot i així, la línia no està totalment desmantellada: La tensió de catenària pot tornar a funcionar, i sinó per això hi ha els trens dièsels i els Bimode. En quant a la senyalització, també (amb més dificultat) es pot tornar a fer funcionar. I la via en certs punts es pot canviar i renovar sense greus problemes.
Perquè al millor són els de RFF els que han donat la ordre de clausurar la línia degut al nul interès de SNCF a no circular per aquestes vies.
Tot i així, la línia no està totalment desmantellada: La tensió de catenària pot tornar a funcionar, i sinó per això hi ha els trens dièsels i els Bimode. En quant a la senyalització, també (amb més dificultat) es pot tornar a fer funcionar. I la via en certs punts es pot canviar i renovar sense greus problemes.
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Re: Supressió SNCF a Puigcerdà?
Una línia clausurada, a efectes legals no existeix. Una línia donada de baixa no sé quin protocol segueix, però no tindria perquè ser així.Pere wrote:Donat de baixa = no manteniment = impossibilitat de circulació de trens. Quina diferència té donat de baixa amb clausurat ?
- BB9200
- N8
- Posts: 748
- Joined: Wednesday 13/05/2009 14:58
- Location: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
- Contact:
Re: Supressió SNCF a Puigcerdà?
Línia donada de baixa: No disposa del permís del gestor de la infraestructura per fer circular trens.
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/