Sí, però el problema més gran que hi veig a la línia orbital és la volta tan patètica que ha de fer per Mollet per "aprofitar les infraestructures existents", com si no estiguessin ja saturades. A part, pels FGC, no cal posar més circulacions, simplement perllongar més enllà les expedicions que acaben a Sabadell.anarres wrote:Sincerament, no creieu que la connexió ferroviaria lògica entre Sabadell i Granollers hauria de ser la linia orbital? FGC ja va prou saturat hores d'ara com per encabir-hi les circulacions de més ramals
Perllongament d'FGC a Sabadell
- cristian26
- N7
- Posts: 544
- Joined: Saturday 24/11/2007 20:00
- Location: Granollers
Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell
Qui té el cul llogat, no seu quan vol.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Que hi passi la Línia Orbital!
Precisament, jo també sempre he pensat que el traçat de la LOF entre Terrassa i Granollers està mal pensat perquè aprofita massa el que ja hi ha, quan hi ha moltes parts del Vallès que reclamen a crits una connexió ferroviària, i precisament són poblacions situades entre Sabadell i Granollers.cristian26 wrote:Sí, però el problema més gran que hi veig a la línia orbital és la volta tan patètica que ha de fer per Mollet per "aprofitar les infraestructures existents", com si no estiguessin ja saturades. A part, pels FGC, no cal posar més circulacions, simplement perllongar més enllà les expedicions que acaben a Sabadell.anarres wrote:Sincerament, no creieu que la connexió ferroviaria lògica entre Sabadell i Granollers hauria de ser la linia orbital? FGC ja va prou saturat hores d'ara com per encabir-hi les circulacions de més ramals
Si acaben fent la LOF aprofitant el que hi ha, quantes línies circularan entre Mollet i Granollers? L'actual R2, la LOF, la circular interior (Martorell-St. Cugat-Granollers), regionals... Déu n'hi do!
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell
les infraestructures millor posar-les on viu gent, si passem la línia pel mig de pobles dispersos o per urbanitzacions, el sentit d'aquesta infraestructura es perd, a més de ser molt més cares i molt més difícils d'executar
- cristian26
- N7
- Posts: 544
- Joined: Saturday 24/11/2007 20:00
- Location: Granollers
Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell
I tant que és més car fer passar alguna línia per urbanitzacions de baixa densitat per unir les ciutats de la segona corona, però, que no hi tenen dret?Danzig wrote:les infraestructures millor posar-les on viu gent, si passem la línia pel mig de pobles dispersos o per urbanitzacions, el sentit d'aquesta infraestructura es perd, a més de ser molt més cares i molt més difícils d'executar
Qui té el cul llogat, no seu quan vol.
Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell
També cal tenir en compte que, a partir de zones amb pocs habitants, s'han creat més vivendes arrel de l'arribada del transport públic, un exemple que ara se m'acut és del de Vilapicina.
Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell
Bé, segons com es miri... ciudad Valdeluz tot i tenir transport públic no ha aconseguit atreure gaire gent...
Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell
Bé, això té bastant a veure amb el model d'urbanisme importat fa vàries dècades dels EUA basat en els adosats, cases unifamilars amb jardí i urbanitzacions, enlloc del model més europeu i específicament mediterrani de població concentrada. El primer afavoreix la mobilitat en vehicle privat, i el segon, la mobilitat amb transport públic. De fet, seria força bo, no només des del punt de vista del transport, sinó de sostenibilitat ambiental (per a evitar la depredació del territori), tornar a apostar pel model nostre, tan denostat durant anys. Tanmateix, en l'imaginari col·lectiu, està molt millor valorat tenir una casa unifamiliar (la caseta i l'hortet tan catalans ) i haver de fer 1 hora en cotxe per anar a la feina i 1 hora per tornar, així com agafar el cotxe per anar a qualsevol lloc, que viure en un pis en un barri dens i poder anar en transport públic o caminant en temps molt menors a la feina, a comprar o a on sigui.
El mateix és aplicable al turisme: ecològicament, i òbviament des del punt de vista del transport públic, és molt més sostenible Benidorm que moltes urbanitzacions amb camp de golf que els darrers anys han sorgit.
El mateix és aplicable al turisme: ecològicament, i òbviament des del punt de vista del transport públic, és molt més sostenible Benidorm que moltes urbanitzacions amb camp de golf que els darrers anys han sorgit.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Població i traçat
No parlo de fer passar línies per urbanitzacions disperses. Poblacions com Palau de Plegamans estan prou concentrades perquè una sola estació serveixi prou gent, a més de descriure un traçat més recte entre Sabadell i Granollers.Danzig wrote:les infraestructures millor posar-les on viu gent, si passem la línia pel mig de pobles dispersos o per urbanitzacions, el sentit d'aquesta infraestructura es perd, a més de ser molt més cares i molt més difícils d'executar
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell
Palau és l'únic que hi ha compacte, i té 14000 habitants. Si em diguessis que la línia passès per Caldes i Sentmenat, encara, però faria més volta.
I no solament és un tema econòmic, sino ambiental, aquesta zona és d'orografia molt complexa i veïns sorollosos (veure polèmica 4rt cinturó)
Una altra dada:
- distància Sabadell-Granollers en línia recta: 17 km
- distància Sabadell-Granollers per Parets, nord de Mollet, Santiga, etc: 19 km
I no solament és un tema econòmic, sino ambiental, aquesta zona és d'orografia molt complexa i veïns sorollosos (veure polèmica 4rt cinturó)
Una altra dada:
- distància Sabadell-Granollers en línia recta: 17 km
- distància Sabadell-Granollers per Parets, nord de Mollet, Santiga, etc: 19 km
- cristian26
- N7
- Posts: 544
- Joined: Saturday 24/11/2007 20:00
- Location: Granollers
Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell
A Madrid pensen perllongar no sé quina línia per fer arribar Cercanías a poblacions de 5.000 habitants.Danzig wrote:Palau és l'únic que hi ha compacte, i té 14000 habitants.
Last edited by cristian26 on Wednesday 17/06/2009 18:36, edited 2 times in total.
Qui té el cul llogat, no seu quan vol.
- BB9200
- N8
- Posts: 748
- Joined: Wednesday 13/05/2009 14:58
- Location: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
- Contact:
Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell
Personalment, aquesta ampliació es tindria que fer des de Sabadell o des de Terrassa (o fer passar la linia de Terrassa Per Castellà del Vallès i la de Sabadell per Sentmenat i fent unir les 2 a Caldes de Montbuí). Aquesta ampliació no seria massa complicada. A partir d'aquí, seria bona la reobertura del tren Mollet-Caldes de Montbuí fent-lo passar per Palau-Solità i Lliçà d'Amunt. Només veig un problema en tot això, i que ja va impedir una idea de tren-tranvia el 2004 Mollet-Caldes: Sagalés, que és el seu nucli principal .
Personalment, no veig dificultats. I un ferrocarril, encara que sigui car construir-lo, si dóna un servei a qualsevol sector de la població, seria molt beneficiós (estem parlant de pobles amb poca gent empadronada, però una zona amb moltes empreses, molta densitat de polígons industrials, i això comportaria uns beneficis clars a la zona).
Personalment, no veig dificultats. I un ferrocarril, encara que sigui car construir-lo, si dóna un servei a qualsevol sector de la població, seria molt beneficiós (estem parlant de pobles amb poca gent empadronada, però una zona amb moltes empreses, molta densitat de polígons industrials, i això comportaria uns beneficis clars a la zona).
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
- cristian26
- N7
- Posts: 544
- Joined: Saturday 24/11/2007 20:00
- Location: Granollers
Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell
Per posar un exemple, les banlieues de París tenen un colló de línies entre RER i Transilien amb ramals pertot, i si us fixeu amb el Google Maps, quasi bé tot el que està fora del perímetre de la ciutat central són cases adossades.
Qui té el cul llogat, no seu quan vol.
- BB9200
- N8
- Posts: 748
- Joined: Wednesday 13/05/2009 14:58
- Location: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
- Contact:
Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell
És una gran xarxa, i no només estan connectades grans poblacions, com Melun, París... Sinó altres, les que més conec de la famosa GCO (Noisy le Roi, Sant Germain, Mareil, Chatillon, Montrouge...) però ens falten anys per arribar aquí al nivell de la Comunitat Europea (o en aquest cas fins i tot de Madrid).
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell
A Polinyà hi han polígons industrials bastant potents, que mouen molta gent. La C-155 en hores punta és queda petita, i això que és una porqueria de carretera. A part que serviria el barri de Torre Romeu de Sabadell, amb alta densitat de població i amb un ús molt intensiu de l'autobús urbà en hores punta (el servei normal és un bus cada 10 minuts, complementats amb autobusos ombra limitats al mercat central de Sabadell addicionals).Danzig wrote:Palau és l'únic que hi ha compacte, i té 14000 habitants.
A Polinyà mateix els mateixos que diuen no al 4rt cinturó són els mateixos que han muntat una plataforma demanant l'arribada del tren al poble.I no solament és un tema econòmic, sino ambiental, aquesta zona és d'orografia molt complexa i veïns sorollosos (veure polèmica 4rt cinturó)
La discussió no és si fer una línia o l'altra. S'han de fer les dues, demanda n'hi ha. El problema és que som fora de l'Àrea Metropolitana de Barcelona, per això ens fan triar. Mentre a Barcelona cada barri tindrà 2 línies de metro nosaltres ens toca triar a pesar que hi ha demanda per a les dues línies.Una altra dada:
- distància Sabadell-Granollers en línia recta: 17 km
- distància Sabadell-Granollers per Parets, nord de Mollet, Santiga, etc: 19 km
Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell
Estic d'acord en quasi tot, menys el la última part, que no és certa, ja que encara hi ha barris sense metro. Però com que hem d'escollir, s'han fer les coses on més falta faci i més població serveixi, i l'opció Granollers-Parets-Mollet-Santa Perpètua-Barberà ho és.
És la meva opinió, prou argumentada amb dades. A part d'aquí que cadascú que triï la seva
És la meva opinió, prou argumentada amb dades. A part d'aquí que cadascú que triï la seva
Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell
El Metro de Sabadell tindrà sis parades
Actualment des de Ferrocarrils de la Generalitat estan estudiant com serà l'estació que estarà a Sant Pau de Riu-sec, si serà un baixador o es posarà allí la cua de maniobres
El Metro de Sabadell tindrà sis estacions. Des del moment en que es va fer oficial el projecte sobre la taula hi havia la parada de Sant Pau de Riu-sec, una estació que a mesura que el parc industrial de la zona va prenent forma es va definint. Segons han confirmat el gerent del Sabadell Parc Empresarial, Xavier Isart, i el tinent d'alcalde d'Urbanisme, Juan Carles Sánchez, des de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) estan decidint si aquesta serà un baixador com el de Vallvidrera, a Barcelona, o posen allí la cua de maniobres.
"La parada de Sant Pau podria ser perfectament la primera i la darrera del Metro, a principi i fi del terme de municipal de Sabadell", ha explicat Isart. La Generalitat disposa de terreny suficient per a fer una via morta on els trens puguin girar, ja que per la freqüència de pas que es vol que tingui el Metro es necessiten més combois que els de la línia que connecta amb Barcelona, la S2. Igualment, tal com ha dit el tinent d'alcalde: "És un punt equidistant entre la UAB i Sant Quirze del Vallès, sense ser un trajecte més curt que d'altres parades de la línia, com passa en el sector de Les Planes".
Tot i així, cal tenir present que al campus de Bellaterra de la Universitat Autònoma ja hi ha una cua de maniobres per als trens que vénen des de Barcelona i acaben allí el seu trajecte. Per tant, si s'utilitzés per al Metro de Sabadell no caldria fer una despesa econòmica tant gran, ja que el baixador és més rendible.
Ubicació de l'estació
El gerent del Sabadell Parc Empresarial fins i tot ha parlat del lloc on es podria ubicar l'estació. "La idea era col·locar-la entre les dues estructures dels ponts de la C-58", ha dit. Ell també ha posat l'accent que d'aquesta manera la població de Badia del Vallès podrien disposar d'una estació de FGC, ja que el parc tindrà un accès directe a la ciutat com a molt tard el proper mes de novembre.
Des de la promotora del polígon, a més, han confirmat que tenen previst "fer una aportació modesta en aquesta parada", segons Isart. A part, també hauran de construir una passera peatonal per a connectar l'estació amb el parc que vagi per sobre l'autopista.
Actualment des de Ferrocarrils de la Generalitat estan estudiant com serà l'estació que estarà a Sant Pau de Riu-sec, si serà un baixador o es posarà allí la cua de maniobres
El Metro de Sabadell tindrà sis estacions. Des del moment en que es va fer oficial el projecte sobre la taula hi havia la parada de Sant Pau de Riu-sec, una estació que a mesura que el parc industrial de la zona va prenent forma es va definint. Segons han confirmat el gerent del Sabadell Parc Empresarial, Xavier Isart, i el tinent d'alcalde d'Urbanisme, Juan Carles Sánchez, des de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) estan decidint si aquesta serà un baixador com el de Vallvidrera, a Barcelona, o posen allí la cua de maniobres.
"La parada de Sant Pau podria ser perfectament la primera i la darrera del Metro, a principi i fi del terme de municipal de Sabadell", ha explicat Isart. La Generalitat disposa de terreny suficient per a fer una via morta on els trens puguin girar, ja que per la freqüència de pas que es vol que tingui el Metro es necessiten més combois que els de la línia que connecta amb Barcelona, la S2. Igualment, tal com ha dit el tinent d'alcalde: "És un punt equidistant entre la UAB i Sant Quirze del Vallès, sense ser un trajecte més curt que d'altres parades de la línia, com passa en el sector de Les Planes".
Tot i així, cal tenir present que al campus de Bellaterra de la Universitat Autònoma ja hi ha una cua de maniobres per als trens que vénen des de Barcelona i acaben allí el seu trajecte. Per tant, si s'utilitzés per al Metro de Sabadell no caldria fer una despesa econòmica tant gran, ja que el baixador és més rendible.
Ubicació de l'estació
El gerent del Sabadell Parc Empresarial fins i tot ha parlat del lloc on es podria ubicar l'estació. "La idea era col·locar-la entre les dues estructures dels ponts de la C-58", ha dit. Ell també ha posat l'accent que d'aquesta manera la població de Badia del Vallès podrien disposar d'una estació de FGC, ja que el parc tindrà un accès directe a la ciutat com a molt tard el proper mes de novembre.
Des de la promotora del polígon, a més, han confirmat que tenen previst "fer una aportació modesta en aquesta parada", segons Isart. A part, també hauran de construir una passera peatonal per a connectar l'estació amb el parc que vagi per sobre l'autopista.
Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell
A aquesta zona és on Ikea vol instal·lar-se amb una nova botiga
Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell
Urbanisme 08/07/2009 13:04
El passeig de la Plaça Major quedarà tallat al vehicle privat aproximadament durant d'un any i mig
Laura Díaz-Samuel Crespo / Les obres de Metro Sabadell comportaran el tancament al trànsit privat del passeig de la Plaça Major entre el proper 14 de juliol i el segon semestre de 2010. Després de més d'un any d'obres a la zona est del passeig, que va obligar a crear un vial provisional per la part oest, ara aquestes feines es traslladen a l'altra part d'aquesta zona cèntrica de Sabadell. Aquest canvi implicarà la construcció d'una nova via en aquesta zona -- a la vorera de la Llar del Llibre-- i obligarà a reduir de dos a un els carrils que des del passeig Manresa donen accés a aquesta via, un punt que serà regulat per mitjà d'un semàfor que donarà pas alternatiu. La reducció de l'espai es deu a la construcció de la rampa d'accés a l'aparcament subterrani que s'està fent a la zona de l'estació. Per tot plegat, Generalitat i Ajuntament han optat per tancar aquest vial als vehicles privats i només donar servei a autobusos i taxis, per tal d'evitar col·lapses i garantir el bon funcionament del transport públic.
Això també implicarà canvis significatius en la circulació dels autobusos ja que les parades de les línies 1, 2, 3 i 80 del passeig Manresa, en sentit nord, es trasllada al passeig de la plaça Major cantonada carrer Palanca, mentre que la parada d'aquestes mateixes línies més la 9 que hi ha al passeig Manresa però en sentit nord ara es traslladen a Via Massagué, al costat de l'església de la Purísima. Finalment, la parada de les línies 4, 5, 6 i 10 del passeig Manresa en sentit sud i est s'ubicarà al carrer les Valls.
El primer túnel es començarà a perforar al febrer
D'altra banda, avui també s'ha conegut que la tuneladora no començarà a perforar el túnel 2 fins el febrer, però s'espera que arribi a Sabadell durant aquest estiu, ja que està enllestida. Aquesta màquina es muntarà a les instal·lacions auxiliars del Parc del Nord i es preveu que comenci a treballar de nord a sud per a perforar els 4'4 quilòmetres que separen la zona nord de la línia amb Sabadell-Estació. Les obres avancen actualment en tres de les quatre estacions que s'estan fent a la ciutat, en el pou d'introducció de les tuneladores i en el tram final del túnel, al nord de Sabadell, que s'executa entre murs pantalla.
http://www.radiosabadell.fm/JSPS/Direct ... =Urbanisme
El passeig de la Plaça Major quedarà tallat al vehicle privat aproximadament durant d'un any i mig
Laura Díaz-Samuel Crespo / Les obres de Metro Sabadell comportaran el tancament al trànsit privat del passeig de la Plaça Major entre el proper 14 de juliol i el segon semestre de 2010. Després de més d'un any d'obres a la zona est del passeig, que va obligar a crear un vial provisional per la part oest, ara aquestes feines es traslladen a l'altra part d'aquesta zona cèntrica de Sabadell. Aquest canvi implicarà la construcció d'una nova via en aquesta zona -- a la vorera de la Llar del Llibre-- i obligarà a reduir de dos a un els carrils que des del passeig Manresa donen accés a aquesta via, un punt que serà regulat per mitjà d'un semàfor que donarà pas alternatiu. La reducció de l'espai es deu a la construcció de la rampa d'accés a l'aparcament subterrani que s'està fent a la zona de l'estació. Per tot plegat, Generalitat i Ajuntament han optat per tancar aquest vial als vehicles privats i només donar servei a autobusos i taxis, per tal d'evitar col·lapses i garantir el bon funcionament del transport públic.
Això també implicarà canvis significatius en la circulació dels autobusos ja que les parades de les línies 1, 2, 3 i 80 del passeig Manresa, en sentit nord, es trasllada al passeig de la plaça Major cantonada carrer Palanca, mentre que la parada d'aquestes mateixes línies més la 9 que hi ha al passeig Manresa però en sentit nord ara es traslladen a Via Massagué, al costat de l'església de la Purísima. Finalment, la parada de les línies 4, 5, 6 i 10 del passeig Manresa en sentit sud i est s'ubicarà al carrer les Valls.
El primer túnel es començarà a perforar al febrer
D'altra banda, avui també s'ha conegut que la tuneladora no començarà a perforar el túnel 2 fins el febrer, però s'espera que arribi a Sabadell durant aquest estiu, ja que està enllestida. Aquesta màquina es muntarà a les instal·lacions auxiliars del Parc del Nord i es preveu que comenci a treballar de nord a sud per a perforar els 4'4 quilòmetres que separen la zona nord de la línia amb Sabadell-Estació. Les obres avancen actualment en tres de les quatre estacions que s'estan fent a la ciutat, en el pou d'introducció de les tuneladores i en el tram final del túnel, al nord de Sabadell, que s'executa entre murs pantalla.
http://www.radiosabadell.fm/JSPS/Direct ... =Urbanisme
Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell
Urbanisme 14/07/2009 11:24
Comença la segona fase de les obres del Metro al Centre amb el tall total de trànsit pels cotxes
Núria Garcia-Samuel Crespo / Dimarts a primera hora del matí --entre les sis i les set-- el passeig de la plaça Major i el passeig Manresa han quedat tallats al trànsit privat per les obres de construcció de Metro Sabadell. Es tracta d'una nova fase en el programa de construcció d'aquesta línia urbana dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya i que obliga a deixar un únic carril disponible en un petit tram del passeig Manresa, de manera que es regularà el trànsit a través d'un semàfor a la zona on s'està fent l'entrada a l'aparcament soterrat. D'aquesta manera, s'ha optat per a desviar tot el trànsit privat d'aquesta zona ja que es podrien formar cues molt importants durant les hores punta, amb el greuge que això també suposa per l'eficiència del transport públic. El tall s'ha fet a la Rambla, a l'alçada del carrer Alfons XIII per la banda sud, i al nord a l'entrada del passeig Manresa, a la zona de la plaça de l'Àngel i el carrer les Valls. Aquesta nova restricció per la construcció de la infraestructura més important que mai s'ha fet a Sabadell durarà més d'un any, i s'ha de fer per a treballar en la zona que fins ara era oberta al trànsit, la més propera a l'Ajuntament.
La restricció també representarà canvis importants en la circulació dels autobusos. De fet, ahir al matí ja es va tallar un carril de Via Massagué per substituir una marquesina d'una parada d'autobús, entre les vuit i les deu del matí, fet que ha provocat els primers problemes, petits, de trànsit. Una feina que ja era prevista, per tal de donar més espai a la zona de vianants, però que s'ha avançat per tal de no coincidir amb el tall del passeig Manresa. D'aquesta manera, les parades de les línies 1, 2, 3 i 80 del passeig Manresa, en sentit nord, es trasllada al passeig de la plaça Major amb carrer Palanca, i la parada d'aquestes mateixes línies més la 9 que hi ha al passeig Manresa però en sentit nord ara es traslladen a Via Massagué, al costat de l'església de la Purísima. Finalment, la parada de les línies 4, 5, 6 i 10 del passeig Manresa en sentit sud i est s'ubica ara al carrer les Valls.
http://www.radiosabadell.fm/JSPS/Direct ... =Urbanisme
Comença la segona fase de les obres del Metro al Centre amb el tall total de trànsit pels cotxes
Núria Garcia-Samuel Crespo / Dimarts a primera hora del matí --entre les sis i les set-- el passeig de la plaça Major i el passeig Manresa han quedat tallats al trànsit privat per les obres de construcció de Metro Sabadell. Es tracta d'una nova fase en el programa de construcció d'aquesta línia urbana dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya i que obliga a deixar un únic carril disponible en un petit tram del passeig Manresa, de manera que es regularà el trànsit a través d'un semàfor a la zona on s'està fent l'entrada a l'aparcament soterrat. D'aquesta manera, s'ha optat per a desviar tot el trànsit privat d'aquesta zona ja que es podrien formar cues molt importants durant les hores punta, amb el greuge que això també suposa per l'eficiència del transport públic. El tall s'ha fet a la Rambla, a l'alçada del carrer Alfons XIII per la banda sud, i al nord a l'entrada del passeig Manresa, a la zona de la plaça de l'Àngel i el carrer les Valls. Aquesta nova restricció per la construcció de la infraestructura més important que mai s'ha fet a Sabadell durarà més d'un any, i s'ha de fer per a treballar en la zona que fins ara era oberta al trànsit, la més propera a l'Ajuntament.
La restricció també representarà canvis importants en la circulació dels autobusos. De fet, ahir al matí ja es va tallar un carril de Via Massagué per substituir una marquesina d'una parada d'autobús, entre les vuit i les deu del matí, fet que ha provocat els primers problemes, petits, de trànsit. Una feina que ja era prevista, per tal de donar més espai a la zona de vianants, però que s'ha avançat per tal de no coincidir amb el tall del passeig Manresa. D'aquesta manera, les parades de les línies 1, 2, 3 i 80 del passeig Manresa, en sentit nord, es trasllada al passeig de la plaça Major amb carrer Palanca, i la parada d'aquestes mateixes línies més la 9 que hi ha al passeig Manresa però en sentit nord ara es traslladen a Via Massagué, al costat de l'església de la Purísima. Finalment, la parada de les línies 4, 5, 6 i 10 del passeig Manresa en sentit sud i est s'ubica ara al carrer les Valls.
http://www.radiosabadell.fm/JSPS/Direct ... =Urbanisme