Multes per ocupar seients reservats a PMR

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Post Reply

Seria una bona mesura per implantar-la a tots els transports?

Si, que si no, no deixen seure a la gent que ho necessita
12
75%
No, no cal
4
25%

Total votes: 16

metring
Administrador

Multes per ocupar seients reservats a PMR

Post by metring »

Això volen fer al metro de València. Caldria fer-ho a tot arreu?

http://www.20minutos.es/noticia/474572/ ... /valencia/

Multarán a quien ocupe asientos de discapacitados en el bus o en el metro

* Sentarse en sus plazas puede cuponer multas de 100 a 6.000 euros.
* Obstaculizar el acceso a las paradas también será sancionable.

CARLOS N. C.. 17.06.2009

«El incumplimiento por parte de los usuarios de la preferencia establecida para ocupar los asientos en los transportes públicos de viajeros por las personas que tengan dificultades de movilidad».

Esta es una de las infracciones que contempla la nueva Ley de Accesibilidad al Sistema de Transportes de la Comunitat que presentaron ayer el conseller de Transportes, Mario Flores, y el de Bienestar Social, Juan Cotino.

Pero no es la única. Aquellos acostumbrados a aparcar su moto o bici en la acera de forma que dificulte el acceso a una parada de autobús, metro o taxi, también podrán ser sancionados. Así, este tipo de infracciones (leves) podría suponer una multa de entre 100 y 6.000 euros.

El texto también prevé una medida pionera en España. Se trata de la instauración de la línea roja en bordillos. Su función será parecida a la línea amarilla de la calzada, pero en las aceras. De esta forma, donde esté pintada no se podrá dejar ningún vehículo ni instalar mobiliario (bancos, papeleras, cabinas). El objetivo es garantizar itinerarios peatonales a las personas con movilidad reducida.

Con arreglo a esta ley, las administraciones locales y la autonómica tendrán un plazo de dos años para adaptar todas las estaciones o paradas de transporte público, desde la entrada en vigor de la ley, y de cuatro para adaptar todo el transporte público.

En el caso de los taxis, en ese plazo al menos un 5% de la flota deberá estar adaptada. Además, las empresas de alquiler con más de 50 vehículos deberán tener un 2% adaptados.
BRILL 18
N7
N7

Re: Multes per ocupar seients reservats a PMR

Post by BRILL 18 »

He votat que si, ja que per desgracia sembla ser que l'unica manera que tenim de ser civics es a la força
megapauer
N8
N8

Post by megapauer »

A veure, llavors hi ha cap sentit que, si queden aquests seients buids, sigui lògic anar de peu abans de seure? Una altra cosa és l'obligació a aixecar-se, què és diferent, i això ja ve reflexat a la normativa vigent. Ara, on s'estableix el mínim per edat? A vegades he vist exigir seient, per exemple, sols per ser dona; o persones amb uns 55 anys que estan simplement cansats (serà que els més joves no ens cansem a vegades...) o exigir un seient en condicions, és a dir, vull aquest concretament, quan ja hi han hagut dues persones que s'han aixecat oferint-lo.

Encara acabaran multant als que respiren massa, perquè produeixen massa CO2.
Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com
BRILL 18
N7
N7

Post by BRILL 18 »

megapauer wrote:A veure, llavors hi ha cap sentit que, si queden aquests seients buids, sigui lògic anar de peu abans de seure? Una altra cosa és l'obligació a aixecar-se, què és diferent, i això ja ve reflexat a la normativa vigent. Ara, on s'estableix el mínim per edat? A vegades he vist exigir seient, per exemple, sols per ser dona; o persones amb uns 55 anys que estan simplement cansats (serà que els més joves no ens cansem a vegades...) o exigir un seient en condicions, és a dir, vull aquest concretament, quan ja hi han hagut dues persones que s'han aixecat oferint-lo.

Encara acabaran multant als que respiren massa, perquè produeixen massa CO2.
No cal treure las cosas de lloc, es cet que com sempre hi han persones que confonen las cosas, tens rao en el que dius, pero la veritat es que en el dia a dia, las situacions com les que descrius, no son majoritaries, en canvi, he estat testomi de personas amb necesitats especifiques, que han tingut que esta de peu per que els seients reservats eran ocupats per persones joves o no tant joves pero que no tenien cap problema, l'exigir el seient sol per ser dona,no es justificable en aquest cas, ja que son "seients reservats per personas amb necesitats especials".
I noi aixo de que acabaran multant per tot, home no crec que tinguem que acabar aixi, pero malauradament, es l'unica manera que aprenguem a ser una miqueta civics.
Per exemple, i pot ser una miqueta exagerat, el codi de circulacio, no deixa de ser un resum de normes de convivencia civica, i molts s'el passan per el forro, preferencies, pas de viananats , semafors, etc etc, , pensa a mes a mes si no hi hagues la por de la multa que afecta a la butxaca, es una pena per el ser huma es aixi, si algo no ens afecta directament no ens preocupem, Ull no tothom, per sort
megapauer
N8
N8

Post by megapauer »

L'incivisme generalitzat ve, en gran part, motivat per l'educació que socialment se'ns dóna, que es resumeix en el refrany popular de: "vaya yo caliente y ríase la gente". Mentre se'ns inculqui arreu, a l'escola, als medis, etc. que qualsevol negació als desitjos propis és una frustració i que si s'hi té dret no importa si va contra els drets dels altres... doncs és normal que s'acaba generalitzant en que fer el que et surt en qualsevol moment és la cosa més lògica. Si un vol estar assegut... doncs mira, hi tinc dret, que he pagat el bitllet. És la paradoxa de l'estat de dret i la llibertat. La llibertat individual està més que demostrat que sol ser incompatible amb la llibertat col·lectiva.

I ja sé que qualsevol que opini diferent és considerat un fatxa. Ja ens ho recorden constantment a La Sexta.
Salutacions,
Joan

Ecomobisostrans
N10
N10
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit

Post by Ecomobisostrans »

Jo nomes multaria en cas que algu es negui a cedir el seient quan se li demani.
megapauer
N8
N8

Re:

Post by megapauer »

Ecomobisostrans wrote:Jo nomes multaria en cas que algu es negui a cedir el seient quan se li demani.
El problema és que prima el dret de la paraula de l'un contra la de l'altre i sols quedarien dues opcions:

1.- Que el conductor fos agent d'autoritat en l'exercici de les seves funcions
2.- Que hi hagi un agent de l'autoritat a cada bus.

La opció 2 és absurda. La 1, podria passar que o els conductors no vulguessin assumir les responsabilitats o si les assumeixen, exigissin un augment de sou que compensés l'augment de funcions dins la feina, cosa que la companyia hi estaria en contra sens dubte.
Salutacions,
Joan

metring
Administrador

Post by metring »

Si, però apart del cas dels busos, qui estaria allà per controlar que els qui necessiten seient en tenen??
BB9200
N8
N8
Location: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).

Post by BB9200 »

Com no sigui un operari de FGC que vigili els trens i els vagons...
La majoria de gent és cívica quan senten una paraula: Multa. I en la meva opinió es tindria que ficar multa (encara que sigi petita, 30 euros), i que hi hagi un empleat de FGC vigilant els trens. Fins i tot es guanyaria en seguretat.
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
metring
Administrador

Post by metring »

Tot plegat és contradictori: la tendència és a tenir menys treballadors als transports. A les hores, com portarien a la pràctica aquesta vigilància i qui imposaria les sancions?
BB9200
N8
N8
Location: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).

Post by BB9200 »

Amb una mica d'organització és possible. I no cal que sigui en tots els trens, ja que seria una espècie de revisor.
metring wrote:ot plegat és contradictori: la tendència és a tenir menys treballadors als transports.
Doncs tindria que canviar, FGC depèn de la generalitat, i en els temps que corren el millor és crear llocs de treball. I aquest podria ser un útil, en la meva opinió.
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Guigui
Administrador

Sí, però ja s'aplicarà?

Post by Guigui »

metring wrote:Això volen fer al metro de València. Caldria fer-ho a tot arreu?
Clarament: sí. Com qualsevol animal, l'home només entén la garrotada (en aquest cas, pecuniària) per a entrar en raó.

Ara bé, aquest és el país de les millors lleis i la pitjor aplicació. Per tant, no crec que acabi sent diferent en aquest cas.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver

Sense educació no hi ha democràcia.
Ecomobisostrans
N10
N10
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit

Post by Ecomobisostrans »

megapauer wrote:
Ecomobisostrans wrote:Jo nomes multaria en cas que algu es negui a cedir el seient quan se li demani.
El problema és que prima el dret de la paraula de l'un contra la de l'altre i sols quedarien dues opcions:

1.- Que el conductor fos agent d'autoritat en l'exercici de les seves funcions
2.- Que hi hagi un agent de l'autoritat a cada bus.

La opció 2 és absurda. La 1, podria passar que o els conductors no vulguessin assumir les responsabilitats o si les assumeixen, exigissin un augment de sou que compensés l'augment de funcions dins la feina, cosa que la companyia hi estaria en contra sens dubte.
Jo aplicaria una opcio millor: Càmeres a l'interior de tots els trens, si pot ser amb registre de so inclos.
oriolp13
N9
N9

Post by oriolp13 »

No s'ha de multar. jo si els veig buits hi sec, i si més tard veig una persona que potser necessita seure més que jo li cedeixo el meu lloc amablement (i si no és de PMR perquè estàn plens, igual), i si em diu que no m'hi quedo, però el que no fare és estar dret simplement perquè aquells seients siguin PMR encara que no hi hagi ningú. trobo una bajanada fotre multes per això. Que es dediquin a controlar més qui paga i qui no...
Salutacions,

Oriol
wefer
Administrador

Post by wefer »

oriolp13 wrote:No s'ha de multar. jo si els veig buits hi sec, i si més tard veig una persona que potser necessita seure més que jo li cedeixo el meu lloc amablement
Tu sí... però una gran part dels usuaris no. Com que no es pot anar fent la prova de a veure qui ho fa i qui no, el millor seria multar directament.
Les bones intencions estan molt bé, però hem de ser pràctics i entendre que bona part de la població té molt poca educació, per la qual cosa cal fer-los "raonar" amb la única medicina que són capaços d'entendre: la mà dura.
davida
N9
N9

Post by davida »

Molts em coneixeu en persona, i encara que no ho sembli últimament rebu tractament de PMR.
Vaig amb el meu fill de 2anys, moltes vegades sense cotxet, i sempre que el porto en braços i no hi han seients lliures, la gent s'aixeca per deixar-me seure.
Per cert el dia que em passi que ningún em deixi sentar, no tindre cap mirament en demanara a la gent asseguda que s'aixequi. Fins ara amb una mirada es suficient perque s'aixequin.

Per cert la cartelleria es sexista!!!
- En totes les figures sempre apareix algun de sexe indeterminat (la majoria de dones en aquest pais porten pantalons :-) i la silueta sota la roba es unisex) pero el nens en braços posen un dibuix amb faldilles. ¿Que els pares amb nens en braços no tenim dret a sentarnos?

Per tant amb la meva experiencia, no es necesari multar. I si es fes, nomes en els casos de negar-se quan hi ha una persona que ho requereixi. De nit o matinada, es molt raro veure nen, anciants, etc.. al metro per tant la gent normal te que poder asseure's en aquestos seients.
Guigui
Administrador

Diferència entre pare i mare

Post by Guigui »

En canvi, la meva experiència és que, com a pare amb criatura en braços, moltes vegades pensen que ets prou fort. Una vegada que vam pujar amb la nostra filla gran (quan encara era petiteta) a l'autobús, vam fer la prova: així que la va agafar la meva dona, van oferir-li seient.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver

Sense educació no hi ha democràcia.
wefer
Administrador

Post by wefer »

davida wrote:Per cert el dia que em passi que ningún em deixi sentar, no tindre cap mirament en demanara a la gent asseguda que s'aixequi. Fins ara amb una mirada es suficient perque s'aixequin.
Fa poc ho vaig veure al metro. Tots els seients estaven ocupats, i va pujar un home gran, d'aquests que ja se'ls veu que tenen més aviat mala baba... però en aquest cas la va clavar.
Així que va entrar al cotxe, va fer una mirada ràpida, i es va dirigir al primer banc de seients reservats. En veu alta, va exclamar: "Buenos días ¿Alguno de ustedes es una persona de movilidad reducida o necesita atención especial?". Va agafar tant de sorpresa a tothom, que se'l van quedar mirant un moment sense saber què fer, i al cap d'un moment un parell dels que eren asseguts van saltar del banc com si els haguessin posat una molla al cul :D
L'home, va seure, i va continuar el viatge sense cap més incident.
davida wrote:Per cert la cartelleria es sexista!!!
- En totes les figures sempre apareix algun de sexe indeterminat (la majoria de dones en aquest pais porten pantalons :-) i la silueta sota la roba es unisex) pero el nens en braços posen un dibuix amb faldilles. ¿Que els pares amb nens en braços no tenim dret a sentarnos?
No.
En això consisteix la igualtat de gènere que ens estan venent: en que les dones tinguin tots els drets, i en canvi els homes cap... encara que en aquest cas finalment són els homes els que es queden drets :riure
Post Reply

Return to “Transport en general / Transporte en general”