La línia 11 del metro funcionarà sense conductors l'any que
La línia 11 del metro funcionarà sense conductors l'any que
De l'AVUI:
La línia 11 del metro funcionarà sense conductors l'any que ve
Surt a concurs la instal·lació de portes a les andanes
O.P.J.
BARCELONA
El metro lleuger de Nou Barris, la línia 11, funcionarà sense conductor a partir del febrer de l'any vinent després que es col·loquin les portes automàtiques d'andana previstes al projecte original i que han de servir perquè els usuaris entrin i surtin dels combois amb seguretat. L'empresa pública GISA acaba de treure a concurs la instal·lació d'aquest sistema de portes, valorat en 1,5 milions d'euros, que havia quedat pendent des de la inauguració de la línia, a finals del 2003.
La línia 11, que uneix Trinitat Nova amb Can Cuiàs, serà la primera de Barcelona sense conductor a la cabina. Actualment ja està automatitzada i l'operari que hi ha al compartiment frontal dels trens es limita a obrir i tancar portes. L'any que ve el tren engegarà, pararà i obrirà les portes tot sol, i l'empleat que hi haurà dalt del tren -a la cabina o en un dels vagons- només donarà l'ordre de tancar les portes.
Portes de vidre
Les portes seran de vidre amb un marc metàl·lic, tindran dos metres d'altura i incorporaran a la part superior la senyalització informativa de la línia. Se n'instal·laran a Casa de l'Aigua, Torre Baró - Vallbona (en tots dos sentits), Ciutat Meridiana i Can Cuiàs.
L'automatització del metro s'estendrà progressivament a altres línies, junt amb una reorganització del personal perquè assumeixi més funcions d'atenció a l'usuari, un model que aquest mes s'està implantant a la línia 2. Precisament el sindicat CGT, que no va voler firmar el conveni col·lectiu per la seva oposició a la reorganització de les categories laborals, ha denunciat que hi ha empleats que estan assumint funcions de conducció de trens "amb només tres dies de formació" i que els mateixos instructors tenen poca experiència en el maneig dels combois.
La línia 11 del metro funcionarà sense conductors l'any que ve
Surt a concurs la instal·lació de portes a les andanes
O.P.J.
BARCELONA
El metro lleuger de Nou Barris, la línia 11, funcionarà sense conductor a partir del febrer de l'any vinent després que es col·loquin les portes automàtiques d'andana previstes al projecte original i que han de servir perquè els usuaris entrin i surtin dels combois amb seguretat. L'empresa pública GISA acaba de treure a concurs la instal·lació d'aquest sistema de portes, valorat en 1,5 milions d'euros, que havia quedat pendent des de la inauguració de la línia, a finals del 2003.
La línia 11, que uneix Trinitat Nova amb Can Cuiàs, serà la primera de Barcelona sense conductor a la cabina. Actualment ja està automatitzada i l'operari que hi ha al compartiment frontal dels trens es limita a obrir i tancar portes. L'any que ve el tren engegarà, pararà i obrirà les portes tot sol, i l'empleat que hi haurà dalt del tren -a la cabina o en un dels vagons- només donarà l'ordre de tancar les portes.
Portes de vidre
Les portes seran de vidre amb un marc metàl·lic, tindran dos metres d'altura i incorporaran a la part superior la senyalització informativa de la línia. Se n'instal·laran a Casa de l'Aigua, Torre Baró - Vallbona (en tots dos sentits), Ciutat Meridiana i Can Cuiàs.
L'automatització del metro s'estendrà progressivament a altres línies, junt amb una reorganització del personal perquè assumeixi més funcions d'atenció a l'usuari, un model que aquest mes s'està implantant a la línia 2. Precisament el sindicat CGT, que no va voler firmar el conveni col·lectiu per la seva oposició a la reorganització de les categories laborals, ha denunciat que hi ha empleats que estan assumint funcions de conducció de trens "amb només tres dies de formació" i que els mateixos instructors tenen poca experiència en el maneig dels combois.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Aquí us deixo l'enllaç de GISA amb el document on s'explica tot el projecte.
A més, és força interessant perquè apareixen els plànols complets de TOTES les estacions de la L11:
Projecte portes d'andana L11
A10!!
A més, és força interessant perquè apareixen els plànols complets de TOTES les estacions de la L11:
Projecte portes d'andana L11
A10!!
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Traducció: el personal d'estacions de la línia 2 té prohibit vendre bitllets, assessorant als clients per utilitzar les màquines automàtiques de venda que, sigui dit de pas, a Encants són de les antigues.SKYWALKER wrote:[...] reorganització del personal perquè assumeixi més funcions d'atenció a l'usuari, un model que aquest mes s'està implantant a la línia 2.
Resultat: a menys d'un cas d'extrema necessitat, que no comptin amb mi perquè els hi compri títols de transport. Em sembla que que em dedicaré a encarregar-los a l'estanc.
- Mortadel·lo
- N9
- Posts: 1381
- Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13
No veig malament que s'impulsi el self-service en aquestes coses; això ajuda a la gent a saber el què vol. Més d'un cop m'he trobat persones -sobretot persones grans- que demanen "un bitllet a Igualada" quan realment volen anar a Piera. Per a fer-ho bé, però, cal invertir en això, modernitzant les instal·lacions a tal efecte. Com a exemple, a la línia Llobregat de FGC, a partir de Martorell Enllaç hi han estacions que només tenen una màquina per a val·lidar, però per això hi ha la figura de Cap de Tren, que permet expendre bitllets.
I si has de comprar una T-Jove, què? (les màquines autovenda no les venen) O si no saps com coi funcionen les màquines?entfe001 wrote:Traducció: el personal d'estacions de la línia 2 té prohibit vendre bitllets, assessorant als clients per utilitzar les màquines automàtiques de venda que, sigui dit de pas, a Encants són de les antigues.SKYWALKER wrote:[...] reorganització del personal perquè assumeixi més funcions d'atenció a l'usuari, un model que aquest mes s'està implantant a la línia 2.
Resultat: a menys d'un cas d'extrema necessitat, que no comptin amb mi perquè els hi compri títols de transport. Em sembla que que em dedicaré a encarregar-los a l'estanc.
La pobra estanquera del teu barri tindrà feina extra...
Salutacions.
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
He estat a Alemanya i als metros S-Bahn i U-Bahn el tema de la venda de bitllets a les ciutats que conec és bastant horrible.
No hi ha taquilles.
No hi ha ningú al vestíbul per informar-te, sí hi sol haver a cada estació una persona de circulació o informació.
És molt complicat conèixer el sistema zonal i tarifari.
Als intèrfons no contesta ningú.
No hi ha taquilles.
No hi ha ningú al vestíbul per informar-te, sí hi sol haver a cada estació una persona de circulació o informació.
És molt complicat conèixer el sistema zonal i tarifari.
Als intèrfons no contesta ningú.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
-
- N7
- Posts: 385
- Joined: Saturday 25/03/2006 17:39
- Location: Sitges BCN
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Previsions complertes
Que no saps que la L9 arriba a l'aeroport des de fa tres anys? I que la L5 funciona fins a la Vall d'Hebron des de fa any i mig? I que ja podem anar en TAV cap a Madrid, França i allí on el cor ens ho demani?Túnels del Garraf wrote:La L11 va sense conductor?
Perquè segons aquest article, ho fa des del 2006...
Mira una mica al teu voltant, home de poca fe!
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
No home, és que després s'haurà de gastar un milió i mig perquè no faci falta tancar les portes. Ja se sap, dues adjudicacions, dos tres-per-cents.El LLOP wrote:segons l'article, s'estan gastant 1'5 milions d'euros perquè l'operari de dintre del tren passi de "només obrir i tancar portes" a "només tancar portes". Té pebrots aixó.
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Mamparas
Hola,
Veo mamparas en las estaciones. Bien. Una medida de seguridad más.
Saludos,
Sergio
Veo mamparas en las estaciones. Bien. Una medida de seguridad más.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
Re: La línia 11 del metro funcionarà sense conductors l'any que
http://www.elpunt.cat/barcelona/article ... iment.html
La línia 11 del metro ultima les obres per tornar a funcionar a ple rendiment
Més queixes veïnals sobre el servei
30/04/09 02:00 - Barcelona - f. espiga
Els veïns de Nou Barris es van manifestar ahir per segon cop en quinze dies per reclamar una millora en el funcionament de la línia 11 que es tradueixi en un increment de la freqüència de pas. De fet, en dues setmanes el servei experimentarà un salt qualitatiu, després d'un període en què s'ha vist alterat per les obres a l'estació de Torre Baró.
El funcionament d'aquesta peculiar línia de metro, de només cinc parades i una única via, és ara mateix objecte d'una viva controvèrsia. Diverses associacions de veïns del districte de Nou Barris reclamen insistentment que les freqüències de pas siguin equiparables a les de qualsevol altra línia del suburbà barceloní. Una demanda que des de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) s'admet tàcitament que no es podrà satisfer, tot i que en un període relativament breu de temps s'espera que el servei faci una millora notable. La clau de volta són les obres que s'han dut a terme a l'estació de Torre Baró, un enclavament estratègic vital, ja que és l'únic punt de l'L-11 que permet el pas simultani de dos combois de metro. La instal·lació en aquesta parada dels tancaments d'andanes necessaris per quan s'implanti l'automatització total de la línia ha provocat que des de fa diverses setmanes una de les dues vies estigui inutilitzada. La repercussió d'aquest fet sobre l'usuari ha estat d'una magnitud considerable, ja que només pot circular un tren per la línia i el temps que cal esperar perquè passi un comboi és, ara mateix –segons TMB–, d'entre 11 i 12 minuts entre setmana. En quinze dies, però, s'espera que les obres a Torre Baró ja estaran enllestides i podran tornar a circular dos combois que es creuaran en aquest punt. La freqüència de pas, per tant, es reduirà entre setmana fins a 7 minuts. Es a dir, l'L-11 tornarà a funcionar a ple rendiment.
Des de TMB s'assegura que és materialment impossible intentar reduir aquests intervals d'espera, pel fet crucial que la línia disposa d'una sola via. Un argument que no convenç, però, els veïns de la zona, que consideren que amb aquesta normalització del servei no n'hi haurà prou per cobrir les necessitats de desplaçament d'una zona del nord de Barcelona que, certament, està molt desassistida pel que fa al transport públic. Unes queixes que ahir a la tarda van tornar a posar damunt la taula en la manifestació que van dur a terme des de la plaça Roja fins a la parada de Trinitat Nova.
Actualment la línia 11, que està connectada amb l'L-3 i l'L-4, registra unes 3.500 validacions diàries. TMB considera que aquesta demanda «no ha tocat sostre» i, per tant, s'incrementarà en el futur. De pas, recorda que l'aposta de fer una línia lleugera va ser de l'antic govern de CiU, ja que el seu projecte per millorar les connexions amb aquesta àrea de la ciutat consistia a prolongar la línia 4.
La línia 11 del metro ultima les obres per tornar a funcionar a ple rendiment
Més queixes veïnals sobre el servei
30/04/09 02:00 - Barcelona - f. espiga
Els veïns de Nou Barris es van manifestar ahir per segon cop en quinze dies per reclamar una millora en el funcionament de la línia 11 que es tradueixi en un increment de la freqüència de pas. De fet, en dues setmanes el servei experimentarà un salt qualitatiu, després d'un període en què s'ha vist alterat per les obres a l'estació de Torre Baró.
El funcionament d'aquesta peculiar línia de metro, de només cinc parades i una única via, és ara mateix objecte d'una viva controvèrsia. Diverses associacions de veïns del districte de Nou Barris reclamen insistentment que les freqüències de pas siguin equiparables a les de qualsevol altra línia del suburbà barceloní. Una demanda que des de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) s'admet tàcitament que no es podrà satisfer, tot i que en un període relativament breu de temps s'espera que el servei faci una millora notable. La clau de volta són les obres que s'han dut a terme a l'estació de Torre Baró, un enclavament estratègic vital, ja que és l'únic punt de l'L-11 que permet el pas simultani de dos combois de metro. La instal·lació en aquesta parada dels tancaments d'andanes necessaris per quan s'implanti l'automatització total de la línia ha provocat que des de fa diverses setmanes una de les dues vies estigui inutilitzada. La repercussió d'aquest fet sobre l'usuari ha estat d'una magnitud considerable, ja que només pot circular un tren per la línia i el temps que cal esperar perquè passi un comboi és, ara mateix –segons TMB–, d'entre 11 i 12 minuts entre setmana. En quinze dies, però, s'espera que les obres a Torre Baró ja estaran enllestides i podran tornar a circular dos combois que es creuaran en aquest punt. La freqüència de pas, per tant, es reduirà entre setmana fins a 7 minuts. Es a dir, l'L-11 tornarà a funcionar a ple rendiment.
Des de TMB s'assegura que és materialment impossible intentar reduir aquests intervals d'espera, pel fet crucial que la línia disposa d'una sola via. Un argument que no convenç, però, els veïns de la zona, que consideren que amb aquesta normalització del servei no n'hi haurà prou per cobrir les necessitats de desplaçament d'una zona del nord de Barcelona que, certament, està molt desassistida pel que fa al transport públic. Unes queixes que ahir a la tarda van tornar a posar damunt la taula en la manifestació que van dur a terme des de la plaça Roja fins a la parada de Trinitat Nova.
Actualment la línia 11, que està connectada amb l'L-3 i l'L-4, registra unes 3.500 validacions diàries. TMB considera que aquesta demanda «no ha tocat sostre» i, per tant, s'incrementarà en el futur. De pas, recorda que l'aposta de fer una línia lleugera va ser de l'antic govern de CiU, ja que el seu projecte per millorar les connexions amb aquesta àrea de la ciutat consistia a prolongar la línia 4.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Vergonyós
Sembla mentida. Passats deu anys, l'oferta no cobreix la demanda per pura falta de previsió. I, a sobre, ens van vendre la moto que la línia podria ampliar-se fàcilment a metro complet.
El tripartit ho està fent rematadament malament, però CiU, en matèria de transport públic, demostra reiteradament que no en té (o no en vol tenir) ni punyetera idea.
El tripartit ho està fent rematadament malament, però CiU, en matèria de transport públic, demostra reiteradament que no en té (o no en vol tenir) ni punyetera idea.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: La línia 11 del metro funcionarà sense conductors l'any que
Qualsevol amb dos dits de front hagués allargat la L4 amb un parell de parades més, una a Torre Baró amb enllaç amb Renfe i una altra situada entre les actuals de Ciutat Meridiana i Can Cuiàs, amb boques a on queden situades actualment aquestes dues.
Tinc coneguts que viuen a Ciutat Meridiana, i l'opinió que tenen la de L11 no és precisament positiva, perquè la realitat és que va ser una xapussa total.
En general procuro ser força més positiu respecte a les actuacions dels governants, perquè procuro ser comprensiu amb els actes humans, i al que a nosaltres ens poden semblar cagades, en realitat potser només han impediments de característiques que no coneixem, perquè fer línies sobre un plànol és molt fàcil. Ara bé, la L11 és una excepció, perquè per tal com i la van fer, més els hagués valgut esperar uns anys i fer una prolongació de la L4 com toca.
Tinc coneguts que viuen a Ciutat Meridiana, i l'opinió que tenen la de L11 no és precisament positiva, perquè la realitat és que va ser una xapussa total.
En general procuro ser força més positiu respecte a les actuacions dels governants, perquè procuro ser comprensiu amb els actes humans, i al que a nosaltres ens poden semblar cagades, en realitat potser només han impediments de característiques que no coneixem, perquè fer línies sobre un plànol és molt fàcil. Ara bé, la L11 és una excepció, perquè per tal com i la van fer, més els hagués valgut esperar uns anys i fer una prolongació de la L4 com toca.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
No costava fer túnel de metro de debò
És que ni tan sols hi havia perquè esperar més temps. Es feia el túnel pel mateix traçat, però apte per a via doble. Aquests invents "a la barcelonina" no fan sinó emmerdar les coses innecessàriament.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: La línia 11 del metro funcionarà sense conductors l'any que
Vivo en Vallbona,y como usuario ocasional de la línea ,lo único bueno que puedo decir es que es mejor que no tener nada....pero la línea tiene un nivel utilitario y una practicidad muy baja.
Si vas al "centro",lo mejor indudablemente es utilizar RENFE ,que te deja en Cataluña en poco más de 10 minutos.
La línea 11 es una castaña en su servicio habitual,y desde que está en obras Torre Baró y sólo circula un tren ni te cuento...la conducción automática de la línea no mejorará el servicio porque la frecuencia es igual.
Por supuesto que lo que habría que haber hecho es prolongar la L-4 directamente,en vez de hacer chapuzas (lo barato sale care,dice el refrán).CiU nos vendió la moto de que para la reducida población y orografía de esta zona de 9 barris,este "pitufometro" ya bastaba y sobraba...!leches!
El otro día en una reunión vecinal sobre la reforma del barrio con responsables del ayuntamiento,se comentó la problemática de la línea,y estos se sacaron el muerto de encima culpando a CiU (¿qué se podría esperar?:
" !Ah!,construir la L-11 fué una decisión del gobierno de entonces,nosotros apostábamos en su día por prolongar la L-4.....las quejas al maestro armero,se siente !"
En fin,patético.
Si vas al "centro",lo mejor indudablemente es utilizar RENFE ,que te deja en Cataluña en poco más de 10 minutos.
La línea 11 es una castaña en su servicio habitual,y desde que está en obras Torre Baró y sólo circula un tren ni te cuento...la conducción automática de la línea no mejorará el servicio porque la frecuencia es igual.
Por supuesto que lo que habría que haber hecho es prolongar la L-4 directamente,en vez de hacer chapuzas (lo barato sale care,dice el refrán).CiU nos vendió la moto de que para la reducida población y orografía de esta zona de 9 barris,este "pitufometro" ya bastaba y sobraba...!leches!
El otro día en una reunión vecinal sobre la reforma del barrio con responsables del ayuntamiento,se comentó la problemática de la línea,y estos se sacaron el muerto de encima culpando a CiU (¿qué se podría esperar?:
" !Ah!,construir la L-11 fué una decisión del gobierno de entonces,nosotros apostábamos en su día por prolongar la L-4.....las quejas al maestro armero,se siente !"
En fin,patético.
- Rafa Monty
- N6
- Posts: 167
- Joined: Sunday 12/08/2007 21:01
- Location: Próxima Estació: Vallparadís UPC
Re: La línia 11 del metro funcionarà sense conductors l'any que
Jo hauria fet del Metro de Can Cuiás una Prolongació de la L4 i no una Línia Marginada, que ha de guanyar una batalla perduda amb la RENFE...sergi wrote:Vivo en Vallbona,y como usuario ocasional de la línea ,lo único bueno que puedo decir es que es mejor que no tener nada....pero la línea tiene un nivel utilitario y una practicidad muy baja.
Si vas al "centro",lo mejor indudablemente es utilizar RENFE ,que te deja en Cataluña en poco más de 10 minutos.
La línea 11 es una castaña en su servicio habitual,y desde que está en obras Torre Baró y sólo circula un tren ni te cuento...la conducción automática de la línea no mejorará el servicio porque la frecuencia es igual.
Por supuesto que lo que habría que haber hecho es prolongar la L-4 directamente,en vez de hacer chapuzas (lo barato sale care,dice el refrán).CiU nos vendió la moto de que para la reducida población y orografía de esta zona de 9 barris,este "pitufometro" ya bastaba y sobraba...!leches!
El otro día en una reunión vecinal sobre la reforma del barrio con responsables del ayuntamiento,se comentó la problemática de la línea,y estos se sacaron el muerto de encima culpando a CiU (¿qué se podría esperar?:
" !Ah!,construir la L-11 fué una decisión del gobierno de entonces,nosotros apostábamos en su día por prolongar la L-4.....las quejas al maestro armero,se siente !"
En fin,patético.
PER QUÉ LI DIUEN "BARCELONA SANTS" SI ESTÁ A TOCAR DE L' INFERN DE PROFUND?
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: La línia 11 del metro funcionarà sense conductors l'any que
Doncs..... encara falta posar-hi portes d'andana a Ciutat Meridiana i Casa de l'Aigua que són en via única... Una de dues, o tanquen mitja línia i després l'altra mitja i fan serveis parcials, o -opció que prefereixo- directament que tanquin la línia durant un mes amb busos substitutoris i ataquin ràpidament les dues estacions que encara queden.