Projecte perllongació Metropolitano Transversal Sant Andreu

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Post Reply
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Projecte perllongació Metropolitano Transversal Sant Andreu

Post by wefer »

Ahir, vaig tenir la sort de tenir a les meves mans l'original del "Projecte de perllongació del Metropolitano Transversal fins a Sant Andreu, amb enllaç amb el Ferrocarril de M.Z.A. a l'estació de Sagrera‎", de principis dels anys 30 del segle passat.
Us passo un plànol que he el·laborat, i que plasma el que conté la memòria del projecte.
De moment encara no n'he pogut aconseguir una còpia, per la qual cosa ho he hagut de fer de memòria i podria haver-hi algun petit error, encara que espero que no sigui així.

També comentar com a curiositat que les estacions d'aquest tram estava previst fer-les amb dues andanes laterals, sense andana central, i totes tenien només una sortida, ja fos pel centre o per un dels extrems.
Attachments
Projecte perllongació Metropolitano Transversal Sant Andreu
Projecte perllongació Metropolitano Transversal Sant Andreu
Traçat L1 projecte 1931 - ajustat.jpg (150.11 KiB) Viewed 3032 times
User avatar
aim
N9
N9
Posts: 1370
Joined: Friday 09/06/2006 20:57
Location: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contact:

Re: Projecte perllongació Metropolitano Transversal Sant Andreu

Post by aim »

M'hauria anat de conya.... tindria una parada just davant de casa :D
Instagram: Ferrocarril | Aviació
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Si s'hagués fet...

Post by Guigui »

Ara, hauria quedat amb un 50% més d'estacions en el tram Clot-Torras i Bages. Però amb connexió directe amb l'estació d'AV, d'aquí a uns quants anys. :D
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Projecte perllongació Metropolitano Transversal Sant Andreu

Post by metring »

Doncs si, s'haguessin avançat al temps!

Podriem fer teories de per què finalment no es va dur a terme el projecte, què en penseu?
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Aprovació del perllongament actual

Post by Guigui »

metring wrote:Podriem fer teories de per què finalment no es va dur a terme el projecte, què en penseu?
En primer lloc, caldria veure quan es va aprovar definitivament el perllongament per la Meridiana.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: Aprovació del perllongament actual

Post by victorcasta »

Guigui wrote:
metring wrote:Podriem fer teories de per què finalment no es va dur a terme el projecte, què en penseu?
En primer lloc, caldria veure quan es va aprovar definitivament el perllongament per la Meridiana.
O també caldria veure quan es va fer el soterrament de la línia de Renfe per sota la Meridiana.
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: Projecte perllongació Metropolitano Transversal Sant Andreu

Post by wefer »

Personalment crec que hi ha dues possibilitats per les quals es va variar el traçat:
  1. No és el mateix l'amplada de la Meridiana, que la de Gran de Sant Andreu. Al primer podien construir tranquil·lament a cel obert, mentre que per Sant Andreu havien de perforar necessàriament en mina, més car i perillós.
  2. El fet d'haver de soterrar igualment la línia de Norte, feia que pel poc més del preu d'un túnel, en podies fer dos. Per tant, s'estaviaven forces calers.
També caldria veure quina era la quantitat de població en aquell moment a la zona, però crec que és possible que hi hagués més edificis pel traçat descartat que no pas per la Meridiana. Òbviament, avui dia la situació és inversa. Caldria saber com s'hagués desenvolupat tot plegat si s'hagués tirat endavant el projecte tal com es preveia inicialment.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Projecte perllongació Metropolitano Transversal Sant Andreu

Post by metring »

Per exemple, al fer la L9, no haurien fet l'estació d'Onze de setembre, sino que possiblement una de correspondència amb la L1 a la Fabra i Puig del projecte (mireu a la wiki la localització), enlloc de fer-la a la Sagrera antiga.
Post Reply

Return to “Història del transport / Historia del transporte”