Societat 25/06/2009 14:13
El nou 'bicing' comarcal començarà a prendre forma a finals d'any amb el llistat de municipis adherits
Xavier Miralles-Samuel Crespo / El projecte del 'bicing' a Sabadell podria començar a rodar a finals d'aquest 2009, segons les previsions que ha fet públiques avui el regidor d'Espai Públic, Paco Bustos, durant la presentació de la proposta del Pla de Mobilitat Urbana. Aquest servei de lloguer públic de bicicletes que s'ha fet molt popular a la ciutat de Barcelona amb el nom de 'bicing' i que ja s'aplica a d'altres ciutats catalanes com Terrassa, podria arribar a Sabadell durant el 2010. Actualment s'està treballant per estendre aquest projecte a ciutats veïnes com Barberà i Badia, de manera que el 'bicing' sabadellenc donaria servei a una població de referència d'unes 250.000 persones. Segons el regidor, hi ha moltes ciutats de la comarca interessades en un servei que no podrien posar en marxa per elles mateixes, de manera que fer-lo conjuntament amb Sabadell representa per aquestes una bona opció.
Bustos ha explicat que espera que a finals d'anys es pugui conèixer el nom de les ciutats que definitivament se sumen al servei de bicicletes públiques de lloguer, i també que es pugui convocar el concurs per a trobar l'empresa que pugui oferir el servei. A través d'aquest sistema, cada ciutadà que obtingui un targeta d'usuari i pagant una quota periòdica, pot fer ús de les bicicletes per anar d'un punt a l'altre de la ciutat, en espais preparats per recollir o prendre les bicicletes. Bustos ha alertat que els tràmits per a posar en marxa el servei són lents, i ha recordat que la rapidesa de tot plegat dependrà del nombre d'empreses que optin a l'adjudicació del servei.
El Pla preveu una inversió de 12 milions per millorar la mobilitat
Aquesta però, és només una de les mesures que contempla el Pla de Mobilitat Urbana, que preveu una inversió de 12 milions d'euros que s'invertiran en diferents millores fins l'any 2014, entre estudis i accions concretes. Bustos ha apuntat algunes de les mesures incloses al pla, com la renovació progressiva de la flota d'autobusos perquè funcionin amb combustibles respectuosos amb el medi ambient, o la revisió de la distribució de la zona blava a la ciutat i els aparcaments per a camions. El Pla també regularà l'ús del vehicle privat, les campanyes de sensibilització, la millora dels carrils bicicleta o l'ús de la via pública per part dels vianants. Tot plegat s'haurà de discutir i aprovar en el Ple municipal del setembre o el de l'octubre.
http://www.radiosabadell.fm/JSPS/Direct ... y=Societat
Bicing Vallès Occidental
Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Return to “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”
Jump to
- Transport Ferroviari / Transporte Ferroviario
- ↳ Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona
- ↳ Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña
- ↳ Ferrocarril en general
- ↳ Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario
- ↳ Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias
- Transport per carretera / Transporte por carretera
- ↳ Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público
- ↳ Vehicles privats / Vehículos privados
- Altres tipus de transport / Otros tipos de transporte
- ↳ Aeri, marítim i altres / Aéreo, marítimo y otros
- ↳ Transport en general / Transporte en general
- Temes Diversos / Temas Varios
- ↳ Història del transport / Historia del transporte
- ↳ Nou mapa d'elements i cotxeres dels tramvies antics
- ↳ Mapa d'elements històrics a Barcelona (versió 2007)
- ↳ Trobades i esdeveniments / Encuentros y eventos
- ↳ Oci i divertiments / Ocio y divertimentos
- ↳ Comunicats del Fòrum / Comunicados del Foro
- ↳ Suggeriments i proves / Sugerencias y pruebas
- Enllaços
- ↳ Enllaços recomanats / Enlaces recomendados
- ↳ Trenscat.cat
- ↳ Wefer.com
- ↳ Museu del Transport de Barcelona (NOU)
- ↳ Fundación Ferrocarriles Españoles
- ↳ ARCA
- ↳ Autobuses BCN
- ↳ TMB
- ↳ FGC
- ↳ RENFE
- ↳ Amics del Carrilet del Delta de l'Ebre
- ↳ Revista de Ferrocarrils
- ↳ Federació Catalana d'Amics del Ferrocarril
- ↳ Promoció del Transport Públic (PTP)
- ↳ Associació d'Amics del Ferrocarril de Barcelona
- ↳ Agrupació Ferroviària 5a Zona
- ↳ El web del Tren d'Olot
- ↳ Carrilet de Sant Feliu de Guixols a Girona
- ↳ ASSOTRAM
- ↳ Rodalies de Catalunya
- ↳ Rodalia.info
- ↳ ARMF
- ↳ Tren de La Pobla de Llillet
- ↳ Històries del transport per carretera de Catalunya
- ↳ Reclamacions EMT-AMB
- ↳ Associació per la Preservació del Patrimoni Ferroviari i Industrial de Móra la Nova
- ↳ Agrupament Ferroviari de Barcelona
- ↳ Plataforma per a la Defensa d'un Ferrocarril Públic i de Qualitat
- ↳ Con la voluntad de perdurar
- ↳ ADEMAS bloc
- ↳ Red ferroviaria de Barcelona
- ↳ Ferrocarriles de España
- ↳ Bloc de Territori i Sostenibilitat
- ↳ Rails i ferradures
- ↳ Notes de transport públic al Barcelonès Nord
- ↳ Club Ferroviari de Terrassa
- ↳ Associació d’Amics del Ferrocarril de Valls i de L’Alt Camp
- ↳ Gran Metro de Barcelona
- ↳ TB Transportes de Barcelona
- ↳ Bloc d'ACEMA
- ↳ Historias del tren
- ↳ Historia de la Seat
- ↳ Cremallera de Núria
- ↳ Mou-te
- ↳ Tren de Palau
- ↳ Centre de Modelisme Ferroviari de Sabadell (CEMFE)
- ↳ Amics del Bus
- ↳ Ral·li d'Autobusos Clàssics de Barcelona
- ↳ Rails sense fronteres
- ↳ Los tranvías de vapor de España
- ↳ AFEVI Amics del Ferrocarril de Vilanova i la Geltrú
- ↳ ASAFEGI, Associació d’Amics del Ferrocarril de les Comarques Gironines
- ↳ AEHA: Associació d'Estudis Històrics de l'Automoció
- ↳ Grup Ferroviari Mataró
- ↳ Cercle Històric Miquel Biada BCN Mataró