Cremallera de Núria

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
megapauer
N8
N8
Posts: 1203
Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
Location: De la Terra Ferma a l'exili
Contact:

Re: Notícies cremallera Núria

Post by megapauer »

liniadelRipollés wrote:No utilitzem la paraula EXIGENCIA per demanar res antic, jo prefereixo SOL.LICITAR AMABLEMENT. Tindreu més èxit, de debò. Amb exigències els trens antics passen pel bufador.
Totalment d'acord. Sol·licitar amablement, presentar arguments valids i fer-se reiteratiu. Sol funcionar.
Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com
User avatar
Platanito
N9
N9
Posts: 2396
Joined: Friday 17/06/2005 9:22
Location: La Bordurie

Re: Notícies cremallera Núria

Post by Platanito »

Jordi Freixas wrote: tot aquell que vulgui contractar un viatge turístic, que EXIGEIXI que hi sigui afegida la màquina elèctrica com a part del paquet.
Em temo que en aquest món nomès pots exigir allò que t'han garantit contractualment, el que vol dir que necessitaries un precontracte que especifiqui el material que hi posaran. Sense precontracte i amb exigències fora de to podem aconseguir que l'ofertant es negui a signar i ens quedem sense viatge turístic.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
7100

Re: Notícies cremallera Núria

Post by 7100 »

Estic d'acord en no "Exigir" perquè l'arrogància i la prepotència no porten res de positiu, però si que de tant en tant, se'ls ha de donar algun toc i si et vènen que faran un tren amb material d'època i després posen un Stadler, segons els drets dels consumidors podem trobar-nos davant d'un cas de "publicitat enganyosa" i és denunciable (només cal que ho hagin anunciat). Sense arribar a la denuncia o a la via judicial, un escrit al diari també pot funcionar.
De fet va funcionar a FGC a l'època de "El del Puro" quan varen sustituïr la locmotora de vapor 209 per una 254.
Una carta al diari va remoure el tema i provocà que més endavant es reparés la 22 de l'Olot tot i que aquesta reparació no va ser precisament reeixida.

Dic una carta al diari com podria ser qualsevol altra cosa igualment d'efectiva però el que no faré ara és ennumerar totes les possibilitats.
User avatar
Platanito
N9
N9
Posts: 2396
Joined: Friday 17/06/2005 9:22
Location: La Bordurie

Re: Notícies cremallera Núria

Post by Platanito »

Estic completament d'acord en això de la publicitat. Si es publicita una cosa i tu la contractes, no et cal exigir res. Si te la juguen i fiquen un Stadler, es fa públic i se'ls reclamen els diners.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
7100

Re: Notícies cremallera Núria

Post by 7100 »

Home, es tracta més aviat de la tàctica del pal i la pastanaga: Mantenir la cortesia i la correcció en tot moment és indispensable per a que no et perdin el respecte. Si se senten afalagats però a l'hora intuèixen fermesa i decisió, tenim el 90% guanyat. Ara que el 10% que resta no us penseu que és fàcil.
Jordi Freixas

Re: Notícies cremallera Núria

Post by Jordi Freixas »

7100 wrote:Estic d'acord en no "Exigir" perquè l'arrogància i la prepotència no porten res de positiu, però si que de tant en tant, se'ls ha de donar algun toc i si et vènen que faran un tren amb material d'època i després posen un Stadler, segons els drets dels consumidors podem trobar-nos davant d'un cas de "publicitat enganyosa" i és denunciable (només cal que ho hagin anunciat). Sense arribar a la denuncia o a la via judicial, un escrit al diari també pot funcionar.
De fet va funcionar a FGC a l'època de "El del Puro" quan varen sustituïr la locmotora de vapor 209 per una 254.
Una carta al diari va remoure el tema i provocà que més endavant es reparés la 22 de l'Olot tot i que aquesta reparació no va ser precisament reeixida.

Dic una carta al diari com podria ser qualsevol altra cosa igualment d'efectiva però el que no faré ara és ennumerar totes les possibilitats.
Evidentment, quan em referia a exigir anava per aquí. De totes maneres, també s'ha de dir que hi ha gent a qui simplement els irrita que (justificadament o injustificadament) vulguis ser més borde/xulo/etc que ells, encara que no tinguin raó. Aquesta gent, a més de ser totalment "exigibles", són uns hipòcrites. I jo no tracto amb hipòcrites ;)
Jordi Freixas

Re: Notícies cremallera Núria

Post by Jordi Freixas »

Platanito wrote:Estic completament d'acord en això de la publicitat. Si es publicita una cosa i tu la contractes, no et cal exigir res. Si te la juguen i fiquen un Stadler, es fa públic i se'ls reclamen els diners.
Si es dóna el cas de que em posen un Stadler quan jo he contractat un tren històric, si cal m'acabaran posant el tren històric a peu d'andana a base d'hosties, o em retornen els diners allà mateix, però per començar ja ni tan sols hi pujo.
Jordi Freixas

Re: Notícies cremallera Núria

Post by Jordi Freixas »

7100 wrote:Home, es tracta més aviat de la tàctica del pal i la pastanaga: Mantenir la cortesia i la correcció en tot moment és indispensable per a que no et perdin el respecte. Si se senten afalagats però a l'hora intuèixen fermesa i decisió, tenim el 90% guanyat. Ara que el 10% que resta no us penseu que és fàcil.
El que passa moltes vegades, és que amb la tonteria del respecte te la foten fins al fons. Evidentment que s'ha de tenir respecte, però... que no per això et prenguin per imbècil.
7100

Re: Notícies cremallera Núria

Post by 7100 »

De fet, quan se'ls ha explicat quelcom que ha resultat coherent, per regla general, han escoltat. A mitjans anys noranta els automotors A.5-A.7, més tard A.8 (Balandrau) sempre havien circulat sols. Per augmentar la capacitat de transport s'havien de multiplicar les circulacions amb "marxa a la vista". A proposta d'Ignasi Ratera veterà ferroviari d'FGC provinent de CGFC i que també va treballar a Ribes amb les E.1-E.4 i els esmentats automotors, (Fou el maquinista encarregat de l'E.4 durant la seva estada a Montserrat) accediren en acobblar dos cotxes convencionals a cua de cada automotor i gairebé doblar la capacitat del convoi tot disminuint les circulacions "marxa a la vista". A la foto vèiem una circulació corresponent a l'època anterior a la recepció dels Stadlers.
Attachments
A72cotxes.jpg
A72cotxes.jpg (209.11 KiB) Viewed 2129 times
Jordi Freixas

Re: Notícies cremallera Núria

Post by Jordi Freixas »

Sens dubte, una imatge encara ben present a dia d'avui, encara que això no va eliminar les "circulacions a la vista"; era freqüent de veure un automotor Beh 4/8 amb dos cotxes de viatgers, seguit per un Beh 4/8 en simple.

De fet, a finals d'estiu del 2007 recordo haver vist des del mirador de Núria, fins a tots quatre automotors Beh 4/8 arribant i tornant a marxar en "circulació a la vista".

Liniadelripolles, pel que fa al teu amic (absolutament res a dir sobre el seu gest :plas :plas :plas :plas ), la Generalitat va complir la seva promesa a mitges, no? Ho dic perquè practicament la meitat de la flota de cotxes convencionals de viatgers van ser desballestats en el seu moment.
liniadelRipollés
N10
N10
Posts: 3191
Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Re: Notícies cremallera Núria

Post by liniadelRipollés »

Això d'anar a la vista es fa cada dia, Jordi.

Respecte el desballestament, dir que mentre tinguin el cotxe saló i dos cotxes per circular, és suficient. El desballestament va ser previ a la data de supressió comercial dels cotxes i va fer-se per aprofitar el material per a altres usos (plataformes, trens d'ús interior...etc)

Cal tenir en compte que també tenim els Sport Wagen actualment.
Jordi Freixas wrote:Sens dubte, una imatge encara ben present a dia d'avui, encara que això no va eliminar les "circulacions a la vista"; era freqüent de veure un automotor Beh 4/8 amb dos cotxes de viatgers, seguit per un Beh 4/8 en simple.

De fet, a finals d'estiu del 2007 recordo haver vist des del mirador de Núria, fins a tots quatre automotors Beh 4/8 arribant i tornant a marxar en "circulació a la vista".

Liniadelripolles, pel que fa al teu amic (absolutament res a dir sobre el seu gest :plas :plas :plas :plas ), la Generalitat va complir la seva promesa a mitges, no? Ho dic perquè practicament la meitat de la flota de cotxes convencionals de viatgers van ser desballestats en el seu moment.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
7100

Re: Notícies cremallera Núria

Post by 7100 »

Aqui tenim el cotxe 27 al cap de pocs dies d'arribar a Martorell, el mateix dilluns d'aquella setmana (Dilluns de Pàsqua) encara va fer el tren de socors a Núria amb la "E.1". Setmana Santa del 2003
Attachments
cotxe27.jpg
cotxe27.jpg (237.46 KiB) Viewed 2320 times
7100

Re: Notícies cremallera Núria

Post by 7100 »

Aqui el mateix cotxe 27 convertit en el que els ferroviaris d'FGC han batejat com "La Xurreria". any 2004
Attachments
Venerableselectriques.jpg
Venerableselectriques.jpg (284.13 KiB) Viewed 2321 times
Jordi Freixas

Re: Notícies cremallera Núria

Post by Jordi Freixas »

liniadelRipollés wrote:El desballestament va ser previ a la data de supressió comercial dels cotxes i va fer-se per aprofitar el material per a altres usos (plataformes, trens d'ús interior...etc)
Llavors hi ha una cosa que aquí no em quadra: si quan es va inaugurar la línia al 1931 hi havia un total de quinze cotxes de viatgers, i els que consten com a desballestats són els que s'han reconvertit en plataformes i demés, em dóna a entendre que aproximadament la meitat dels vehicles existents inicialment, han desaparegut del mapa... :x :x :x :|
Jordi Freixas

Re: Notícies cremallera Núria

Post by Jordi Freixas »

BB9200 wrote:A Ribes-Vila, fa pocs anys van fer un aparcament subterrani
A Ribes Vila hi van fer un pàrking subterrani?? A on??

I per cert... bastant-me amb TrensCat he posat en una llista tots els antics cotxes de passatgers existents en l'actualitat i em sembla que em vaig passar quan vaig dir que n'havien "desaparegut" la meitat aproximadament. De totes maneres:

-Cotxe 11: destinat a viatges ocasionals (en estat original)*
-Cotxe 21: destinat a viatges ocasionals (en estat original)*
-Cotxe 23: destinat a trens de socors (en estat original)*
-Cotxe 12: exposat a Ribes (reconvertit en el seu interior en cotxe cinema)
-Cotxe 22: exposat a la intempèrie juntament amb la E2 a Monistrol Vila (en estat original)*
-Cotxe 24: en servei al Cremallera de Montserrat (reconvertit en vagó plataforma i reenumerat com a PM02)
-Cotxe 27: en servei al Cremallera de Montserrat (reconvertit en vagó per a treballs de manteniment i emergències, amb les finestres tapades)
-Cotxe 29: en servei al Cremallera de Núria (reconvertit en vagó de treballs de manteniment i emergències, en estat gairebé original)*

-Cotxe 15 (Aaffw-51): Cotxe saló (en estat original)

-Cotxe 01: en servei de mercaderies al Cremallera de Núria (vagó groc)
-Cotxe 28: en servei de mercaderies al Cremalera de Núria (vagó groc)

* Els que tenen l'asterisc, no compta qe ja van sofrir a mitjans dels 80 una reforma del seu interiorisme per fer-lo igual al dels automotors Beh 4/8.

Llavors, segons TrensCat, encara hi haurien dos vagons plataforma més que els fico a part, perquè no m'ha acabat de quedar clar si és un error d'enumeració, o és que el vagó 02 d'aquí baix, i el PM02 que he ficat més amunt, són dos vagons plataforma diferents:
-Vagó plataforma 02: Procedent de l'antic cotxe 02.
-Vagó plataforma 03: Procedent de l'antic cotxe 25.

En total 13 vagons comptabilitzats. Ara la meva pregunta és... què se n'ha fet dels 2 cotxes restants que completarien la flota inicial de 15 cotxes? De fet, segons la mateixa secció de la pàgina, a l'any 1983 i al marge de que alguns entre la resta sofririen modifcacions, s'en van desballestar 3.
User avatar
BB9200
N8
N8
Posts: 748
Joined: Wednesday 13/05/2009 14:58
Location: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contact:

Re: Notícies cremallera Núria

Post by BB9200 »

Home, i tant!
Jordi Freixas wrote:De fet, abans que comentava que 3 cotxes s'havien desballestat a l'any 1983... creieu que seria factible tornar-los a fer de nou per a dedicar-los a trens turístics? O inclús, que fóssin rèpliques dels vagons en estat original inclòs el seu interiorisme, tinguent en compte cadascuna de les classes que existien en el seu moment.
Crec que és bastant difícil restaurar 2, 3 o 4 vagons en estat completament original, però no és impossible. Per això les E1, E3 i E4 tindrien que estar operatives, fer funcionar fins i tot amb els SportWagen, i fer funcionar també la 6 de vapor de Montserrat, perquè la línia fos comparable, per exemple, amb els ferrocarrils suïssos.
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Jordi Freixas

Re: Notícies cremallera Núria

Post by Jordi Freixas »

Compte!!! Jo no he parlat de restaurar res, sinó de reconstruir rèpliques dels tres vagons desballestats a l'any 1983.
Jordi Freixas

Re: Notícies cremallera Núria

Post by Jordi Freixas »

PD: Per descomptat les locomotores elèctriques operatives han de poguer remolcar també els Sport Wagen.
User avatar
BB9200
N8
N8
Posts: 748
Joined: Wednesday 13/05/2009 14:58
Location: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contact:

Re: Notícies cremallera Núria

Post by BB9200 »

Home, doncs és molt bona idea costruir rèpliques, però tenint uns 4 o 5 cotxes de passatgers quasibé en estat quasibé original, compaginant amb el cotxe Saló, els SportWagen, alguns vagons més que vinguin de Suïssa, i el cotxe saló A1 amb la nº6 de Montserrat farien bona cosa al respecte. D'igual manera es pot continuar modernitzant el cremallera (sense arribar a límits absurds) demanant més automotors a Stadler, i dels ''antics'' SLM, podria, per exemple el 7, el Taga, reconvertir-se en estat original (d'igual manera que es va fer en el seu dia les Cocodrilo de la Rhätishen Bahn deixant en servei la majoria de la sèrie (encara que poc més van durar) i 3 d'elles per trens turístics de la companyia.
Jordi Freixas wrote:PD: Per descomptat les locomotores elèctriques operatives han de poguer remolcar també els Sport Wagen.
També estaria bé que des de Suïssa portessin alguna locomotora antiga (dels anys 40) de l'antic FO, que abans els remolcaven (ja seria molt demanar, eh, per axò :)) .
Però això sí que seria treure profit a la línia, i no el que li estan fent ara, que només aconseguiran que la gent agafi més Núria per anar caminant que el cremallera.
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Jordi Freixas

Re: Notícies cremallera Núria

Post by Jordi Freixas »

BB9200 wrote:però tenint uns 4 o 5 cotxes de passatgers quasibé en estat quasibé original
Concretament...

-Cotxe 11: destinat a viatges ocasionals (en estat original)*
-Cotxe 21: destinat a viatges ocasionals (en estat original)*
-Cotxe 23: destinat a trens de socors (en estat original)*
...
-Cotxe 22: exposat a la intempèrie juntament amb la E2 a Monistrol Vila (en estat original)*

...quatre cotxes. El cotxe 29 no l'he comptat perquè està clar que no està preparat per allotjar-hi viatgers, sinó que té una altra funció.
BB9200 wrote:alguns vagons més que vinguin de Suïssa,
Perquè vinguin més vagons de Suïssa, millor fer això; més car, però a la llarga més efectiu.
BB9200 wrote:i el cotxe saló A1 amb la nº6 de Montserrat farien bona cosa al respecte.
Interessant, però tinguent en compte que la no. 6 no arribar mai a prestar servei comercial al Cremallera de Núria, seria igualment una mica absurd. Una altra cosa és que segons la demanda es poguéssin anar alternant tots dos tipus de locomotores (vapor i elèctrica).
BB9200 wrote:D'igual manera es pot continuar modernitzant el cremallera (sense arribar a límits absurds) demanant més automotors a Stadler,
Abans de demanar més automotors, millor tornar a afegir vangons als automotors actuals, com abans. Així s'evitarien algunes circulacions a la vista.
BB9200 wrote:i dels ''antics'' SLM, podria, per exemple el 7, el Taga, reconvertir-se en estat original (d'igual manera que es va fer en el seu dia les Cocodrilo de la Rhätishen Bahn deixant en servei la majoria de la sèrie (encara que poc més van durar) i 3 d'elles per trens turístics de la companyia.
Mentre es trobin en servei comercial, no ho veig viable. Quan d'aquí a uns quants anys es retirin, es podrien preservar i d'aquestes tornar-ne alguna a estat original. Un altre tema, és que va ser un error gravíssim deixar els trens sense finestres avatibles en el reforma.
BB9200 wrote:També estaria bé que des de Suïssa portessin alguna locomotora antiga (dels anys 40) de l'antic FO, que abans els remolcaven (ja seria molt demanar, eh, per axò :)) .
I per què vols una locomotora de Suïssa dels anys 40? Per treure-li personalitat al Cremallera de Núria?
BB9200 wrote:Però això sí que seria treure profit a la línia, i no el que li estan fent ara, que només aconseguiran que la gent agafi més Núria per anar caminant que el cremallera.
S'ha de poguer treure profit a la línia en gran part amb el material que tenen actualment, però adminsitrat d'una altra manera.
Post Reply

Return to “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”