Nou accés ferroviari al Prat
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Hi haurà dues estacions
http://paper.avui.cat/article/barcelona ... oport.html
Foment desencalla les dues noves estacions a l'aeroport
| Blanco té a punt la licitació de les obres de les parades de tren de la T1 i la T2 al Prat | L'Estat es compromet a impulsar el quart cinturó ferroviari
Virgínia Mascaró
El ministre de Foment, José Blanco, va aprofitar ahir la presentació als alcaldes de l'àrea metropolitana de Barcelona del pla de Rodalies per avançar-ne detalls de l'execució. El pla, que va ser aprovat pel consell de ministres el febrer passat, es va detallant amb comptagotes i ahir corresponia anunciar que s'ha aprovat l'estudi informatiu de les obres per fer les dues noves estacions de tren previstes a l'aeroport del Prat.
Una estació es farà a la terminal actual T2, i servirà per substituir l'actual. L'altra parada ja serà a la nova T1. Les obres de totes dues estacions es licitaran l'últim trimestre d'enguany.
La nova T1 es va inaugurar el 17 de juny sense disposar de transport públic, tot i que està previst que hi arribi el 2012. Si la nova estació es licita a finals d'any, el tren hi arribaria, com a mínim, la data prevista. El metro està pendent de les obres de la línia 9 al Prat i a la Zona Franca, on s'ha aturat la tuneladora.
El ministre de Foment també va anunciar que l'any vinent s'encarregarà l'estudi informatiu de la nova línia orbital que ha d'unir Vilanova i la Geltrú i Mataró, passant pels municipis de la segona corona de Barcelona. Aquesta nova línia suposaria una inversió addicional, que el govern de la Generalitat estima en uns 4.000 milions d'euros. Just el mateix que Foment destina a l'actual pla de Rodalies. La nova línia encara no està definida, per la complexitat del traçat, però Blanco va comprometre's ahir a potenciar-la.
L'Hospitalet, a punt
De les obres del pla que no impliquen millores tècniques a la xarxa de trens actual, les de l'Hospitalet són les que començaran abans. El cobriment de la línia de Vilanova està en el termini d'informació pública. Un cop finalitzi, s'enllestirà la redacció del projecte constructiu, que permetrà licitar l'obra durant el primer trimestre del 2010, i iniciar-la també l'any que ve. La primera fase d'obres inclou refer l'estació de Bellvitge soterrada i fer la nova de la Torrassa, on l'intercanviador enllaçarà el tren amb la L1 i la L9 de metro.
La nova presentació del pla de millora de les Rodalies va ser criticada per l'oposició. El diputat de CiU Josep Rull considera "una frivolitat" que el govern doni ple suport a Blanco en un nou "acte d'autobombo sobre un pla de Rodalies que discrimina Catalunya". Rull va tornar a recordar que el govern de l'Estat havia promès 6.000 milions en inversió i que el pla s'ha quedat amb només 4.000 i "amb tres anys de retard".
Notícia publicada al diari AVUI, pàgina 40. Divendres, 26 de juny del 2009
Foment desencalla les dues noves estacions a l'aeroport
| Blanco té a punt la licitació de les obres de les parades de tren de la T1 i la T2 al Prat | L'Estat es compromet a impulsar el quart cinturó ferroviari
Virgínia Mascaró
El ministre de Foment, José Blanco, va aprofitar ahir la presentació als alcaldes de l'àrea metropolitana de Barcelona del pla de Rodalies per avançar-ne detalls de l'execució. El pla, que va ser aprovat pel consell de ministres el febrer passat, es va detallant amb comptagotes i ahir corresponia anunciar que s'ha aprovat l'estudi informatiu de les obres per fer les dues noves estacions de tren previstes a l'aeroport del Prat.
Una estació es farà a la terminal actual T2, i servirà per substituir l'actual. L'altra parada ja serà a la nova T1. Les obres de totes dues estacions es licitaran l'últim trimestre d'enguany.
La nova T1 es va inaugurar el 17 de juny sense disposar de transport públic, tot i que està previst que hi arribi el 2012. Si la nova estació es licita a finals d'any, el tren hi arribaria, com a mínim, la data prevista. El metro està pendent de les obres de la línia 9 al Prat i a la Zona Franca, on s'ha aturat la tuneladora.
El ministre de Foment també va anunciar que l'any vinent s'encarregarà l'estudi informatiu de la nova línia orbital que ha d'unir Vilanova i la Geltrú i Mataró, passant pels municipis de la segona corona de Barcelona. Aquesta nova línia suposaria una inversió addicional, que el govern de la Generalitat estima en uns 4.000 milions d'euros. Just el mateix que Foment destina a l'actual pla de Rodalies. La nova línia encara no està definida, per la complexitat del traçat, però Blanco va comprometre's ahir a potenciar-la.
L'Hospitalet, a punt
De les obres del pla que no impliquen millores tècniques a la xarxa de trens actual, les de l'Hospitalet són les que començaran abans. El cobriment de la línia de Vilanova està en el termini d'informació pública. Un cop finalitzi, s'enllestirà la redacció del projecte constructiu, que permetrà licitar l'obra durant el primer trimestre del 2010, i iniciar-la també l'any que ve. La primera fase d'obres inclou refer l'estació de Bellvitge soterrada i fer la nova de la Torrassa, on l'intercanviador enllaçarà el tren amb la L1 i la L9 de metro.
La nova presentació del pla de millora de les Rodalies va ser criticada per l'oposició. El diputat de CiU Josep Rull considera "una frivolitat" que el govern doni ple suport a Blanco en un nou "acte d'autobombo sobre un pla de Rodalies que discrimina Catalunya". Rull va tornar a recordar que el govern de l'Estat havia promès 6.000 milions en inversió i que el pla s'ha quedat amb només 4.000 i "amb tres anys de retard".
Notícia publicada al diari AVUI, pàgina 40. Divendres, 26 de juny del 2009
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Accés ferroviari a l'aeroport del Prat
Nova cagada dels periodistes, en aquest casa del diari Avui, en l'article anterior. La tuneladora que es troba aturada al Passeig de la Zona Franca en cap cas influeix en la connexió amb l'Aeroport. La tuneladora que está aturada és la que fa el recorregut desde bifurcació fins el viaducte. Per tant que no ens vinguin amb panys calents que no és aquest el motiu pel qual L9 no arriba a l'Aeroport. A l'Aeroport arriben les dues tuneladores que ha possat UTE TUNEL AEROPORT, una que ja ha foradat desde el Polígon Mas Blau fins l'Aeroport i l'altra que es troba ara passat el Carrefour Prat direcció Barcelona, (el que abans era el PRYCA de tota la vida), el que s'anomenarà Eixample Nord i ja es troba encarada per sortir cap al riu Llobregat.
Re: Accés ferroviari a l'aeroport del Prat
http://www.elperiodico.com/default.asp? ... io_PK=1022
Fomento desbloquea el tren a la T-1 sin incluir las vías para el AVE
1. • El ministro José Blanco quiere licitar los trabajos antes de acabar el 2009 tras años de paralización
2. • El Gobierno prevé el ancho ibérico y lanzaderas desde la estación de alta velocidad de El Prat
RAMON COMORERA
BARCELONA
El proyecto del ramal ferroviario hasta la T-1 del aeropuerto empieza por fin a moverse después de estar tres años paralizado. Al proseguir su interminable camino, sin embargo, ha perdido una parte importante del contenido. El estudio informativo que acaba de aprobar el Ministerio de Fomento no prevé que por las nuevas vías entre la futura estación intermodal del municipio de El Prat, por donde pasa ya el AVE pero de largo, y la T-1 puedan circular los trenes de alta velocidad. Solo se incluye la creación de una línea de ancho ibérico, es decir de Cercanías, sin el tercer raíl que permitiría a los convoyes rápidos de ancho internacional utilizar el mismo recorrido.
La solución de una vía polivalente fue anunciada por el ministerio en febrero del 2007 y publicada por este diario. Fomento lo hizo tras recibir, durante la información pública del plan en el 2006, las alegaciones de la Generalitat, el Ayuntamiento de Barcelona y la Cámara de Comercio para que el AVE llegara hasta las terminales. Desde entonces, no obstante, el plan no ha avanzado. El nuevo ministro, José Blanco, habló, poco después de relevar a Magdalena Álvarez, de desbloquear la obra y licitarla antes de finalizar el 2009.
La discreta publicación en el BOE del jueves de la aprobación del estudio informativo abre la puerta a concluir de una vez la redacción del proyecto constructivo y a convocar, siempre que haya el presupuesto correspondiente, el concurso de constructoras. Pero será solo para una línea de tren convencional.
La resolución que firma el secretario de Estado de Planificación e Infraestructuras, Víctor Morlán, afirma que el nuevo acceso ferroviario en ancho ibérico permitirá establecer servicios directos de Cercanías a la T-1 y a la T-2 mediante las actuales líneas C-1 y C-4. Y prosigue: Además podrá albergar servicios lanzadera entre las terminales y la estación de El Prat que constituirán la conexión del aeropuerto con la alta velocidad Madrid-Barcelona-Francia.
EL GOVERN PIDE RAPIDEZ / La Generalitat, al igual que el ayuntamiento barcelonés, ha reclamado en diversas ocasiones la ejecución del enlace. La T-1 está ya en funcionamiento y hasta ella no llega ni el tren ni el metro (la L-9 se prevé que lo haga hacia el 2012). Fuentes de la Conselleria d’Obres Públiques han afirmado ahora que lo importante es que la vía se construya con rapidez y evitar así el riesgo de que no se haga. Insisten en la buena noticia de que se impulse un plan que estaba parado y añaden, en un ejercicio de posibilismo, que siempre se puede incluir el tercer raíl en el futuro, en el proyecto constructivo o más adelante.
Este ramal que llevaría el AVE a la T-1 es solo una parte del acceso de la alta velocidad a la terminal. El diseño completo, que las distintas administraciones llevan debatiendo sin plazos ni trazado definidos desde el primer estudio informativo de la alta velocidad hasta Barcelona de septiembre del 2000, incluye otro ramal por el norte. A través de él, los trenes procedentes de Tarragona, Lleida y Madrid accederían directamente a la T-1. Desde la terminal, y completando el bucle, los convoyes de ancho internacional regresarían a la línea principal en El Prat por la vía que ahora se impulsa y que debe pasar por debajo de la pista principal del aeropuerto y por la zona de la actual estación de Cercanías. Siempre que, claro está, el ramal tuviera el doble ancho.
FALTA DE ESPACIO / Los dos tramos ferroviarios del bucle que se unen en la estación subterránea ya construida de la T-1 son imprescindibles para dar fluidez al recorrido. Solo así se evitan los problemas de falta de espacio y de aumento de tiempo de un final de línea cerrado que obliga a los trenes a salir por donde han venido. Una estación pasante es la mejor solución, según los técnicos. Y el primer paso, a la espera de que se concrete la muy lejana todavía entrada por el norte, sería la adaptación del tramo de Cercanías, cuya ejecución empieza de nuevo a moverse.
Fomento desbloquea el tren a la T-1 sin incluir las vías para el AVE
1. • El ministro José Blanco quiere licitar los trabajos antes de acabar el 2009 tras años de paralización
2. • El Gobierno prevé el ancho ibérico y lanzaderas desde la estación de alta velocidad de El Prat
RAMON COMORERA
BARCELONA
El proyecto del ramal ferroviario hasta la T-1 del aeropuerto empieza por fin a moverse después de estar tres años paralizado. Al proseguir su interminable camino, sin embargo, ha perdido una parte importante del contenido. El estudio informativo que acaba de aprobar el Ministerio de Fomento no prevé que por las nuevas vías entre la futura estación intermodal del municipio de El Prat, por donde pasa ya el AVE pero de largo, y la T-1 puedan circular los trenes de alta velocidad. Solo se incluye la creación de una línea de ancho ibérico, es decir de Cercanías, sin el tercer raíl que permitiría a los convoyes rápidos de ancho internacional utilizar el mismo recorrido.
La solución de una vía polivalente fue anunciada por el ministerio en febrero del 2007 y publicada por este diario. Fomento lo hizo tras recibir, durante la información pública del plan en el 2006, las alegaciones de la Generalitat, el Ayuntamiento de Barcelona y la Cámara de Comercio para que el AVE llegara hasta las terminales. Desde entonces, no obstante, el plan no ha avanzado. El nuevo ministro, José Blanco, habló, poco después de relevar a Magdalena Álvarez, de desbloquear la obra y licitarla antes de finalizar el 2009.
La discreta publicación en el BOE del jueves de la aprobación del estudio informativo abre la puerta a concluir de una vez la redacción del proyecto constructivo y a convocar, siempre que haya el presupuesto correspondiente, el concurso de constructoras. Pero será solo para una línea de tren convencional.
La resolución que firma el secretario de Estado de Planificación e Infraestructuras, Víctor Morlán, afirma que el nuevo acceso ferroviario en ancho ibérico permitirá establecer servicios directos de Cercanías a la T-1 y a la T-2 mediante las actuales líneas C-1 y C-4. Y prosigue: Además podrá albergar servicios lanzadera entre las terminales y la estación de El Prat que constituirán la conexión del aeropuerto con la alta velocidad Madrid-Barcelona-Francia.
EL GOVERN PIDE RAPIDEZ / La Generalitat, al igual que el ayuntamiento barcelonés, ha reclamado en diversas ocasiones la ejecución del enlace. La T-1 está ya en funcionamiento y hasta ella no llega ni el tren ni el metro (la L-9 se prevé que lo haga hacia el 2012). Fuentes de la Conselleria d’Obres Públiques han afirmado ahora que lo importante es que la vía se construya con rapidez y evitar así el riesgo de que no se haga. Insisten en la buena noticia de que se impulse un plan que estaba parado y añaden, en un ejercicio de posibilismo, que siempre se puede incluir el tercer raíl en el futuro, en el proyecto constructivo o más adelante.
Este ramal que llevaría el AVE a la T-1 es solo una parte del acceso de la alta velocidad a la terminal. El diseño completo, que las distintas administraciones llevan debatiendo sin plazos ni trazado definidos desde el primer estudio informativo de la alta velocidad hasta Barcelona de septiembre del 2000, incluye otro ramal por el norte. A través de él, los trenes procedentes de Tarragona, Lleida y Madrid accederían directamente a la T-1. Desde la terminal, y completando el bucle, los convoyes de ancho internacional regresarían a la línea principal en El Prat por la vía que ahora se impulsa y que debe pasar por debajo de la pista principal del aeropuerto y por la zona de la actual estación de Cercanías. Siempre que, claro está, el ramal tuviera el doble ancho.
FALTA DE ESPACIO / Los dos tramos ferroviarios del bucle que se unen en la estación subterránea ya construida de la T-1 son imprescindibles para dar fluidez al recorrido. Solo así se evitan los problemas de falta de espacio y de aumento de tiempo de un final de línea cerrado que obliga a los trenes a salir por donde han venido. Una estación pasante es la mejor solución, según los técnicos. Y el primer paso, a la espera de que se concrete la muy lejana todavía entrada por el norte, sería la adaptación del tramo de Cercanías, cuya ejecución empieza de nuevo a moverse.
Re: Accés ferroviari a l'aeroport del Prat
Diuen a LaMalla que avui en José Blanco, participa avui en una conferència-col·loqui a Tribuna Barcelona, per explicar el per què l'AVE no arribarà a l'aeroport.
http://www.tribunabarcelona.cat/
Sr. JOSÉ BLANCO
Ministro de Fomento
Infraestructuras y concertación institucional
Presentador: Jordi Hereu. Alcalde de Barcelona
Tribuna Barcelona us convida al dinar-conferència-col·loqui que tindrà lloc dilluns que ve, dia 13 de juliol, a les 13:30 hores a l'Hotel Avenida Palace de Barcelona.
Reserves per rigurós ordre d'inscripció:
Tel. 93 280 66 88 Fax: 93 280 28 22 o E-mail: info(ensaimada)tribunabarcelona.cat,
abans del divendres dia 10 de juliol a les dues del migdia.
Preu del dinar: 50 €.
http://www.tribunabarcelona.cat/
Sr. JOSÉ BLANCO
Ministro de Fomento
Infraestructuras y concertación institucional
Presentador: Jordi Hereu. Alcalde de Barcelona
Tribuna Barcelona us convida al dinar-conferència-col·loqui que tindrà lloc dilluns que ve, dia 13 de juliol, a les 13:30 hores a l'Hotel Avenida Palace de Barcelona.
Reserves per rigurós ordre d'inscripció:
Tel. 93 280 66 88 Fax: 93 280 28 22 o E-mail: info(ensaimada)tribunabarcelona.cat,
abans del divendres dia 10 de juliol a les dues del migdia.
Preu del dinar: 50 €.
Re: Accés ferroviari a l'aeroport del Prat
Jo pensava que això era el que finalment s'havia decicit, fer una llançadera des d'El Prat...
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Absolutament vergonyós
És una fotuda vergonya! A canvi, ens quedem amb una estació en un indret que no pinta res per a AV.
Com que per a ells, només es pot comparar Barcelona amb Madrid, és impossible que el Prat tingui unes connexions ferroviàries com Frankfurt o París.
Com que per a ells, només es pot comparar Barcelona amb Madrid, és impossible que el Prat tingui unes connexions ferroviàries com Frankfurt o París.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- cristian26
- N7
- Posts: 544
- Joined: Saturday 24/11/2007 20:00
- Location: Granollers
Re: Accés ferroviari a l'aeroport del Prat
I es pot saber per què la Maleni va bloquejar el projecte aprovat al 2007?
Qui té el cul llogat, no seu quan vol.
Re: Accés ferroviari a l'aeroport del Prat
Sandez sobre sandez. Fue absurdo desviar la línea de alta velocidad para hacerla parar en el aeropuerto y acumular bastantes minutos de demora en la llegada a Bcn (destino de la inmensa mayoría de los usuarios del AVE; la gente no acostumbra a pasarse horas en un tren de alta velocidad para ir a coger un avión), pero dejar la línea tal y como está sin acabar de ligarla es de juzgado de guardia, tanto que me atrevería a tachar de prevaricador al juez que se atreviese a archivar una denuncia contra los responsables políticos de ambas decisiones.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
- cristian26
- N7
- Posts: 544
- Joined: Saturday 24/11/2007 20:00
- Location: Granollers
Re: Accés ferroviari a l'aeroport del Prat
Yo creo que la gente está dispuesta a pasarse una hora y cuarto en un Avant desde Lleida hasta el aeropuerto de El Prat si luego va a coger un avión a Nueva York que en el mejor de los casos tarda casi nueve horas, por poner un ejemplo de los más duraderos.Platanito wrote:Sandez sobre sandez. Fue absurdo desviar la línea de alta velocidad para hacerla parar en el aeropuerto y acumular bastantes minutos de demora en la llegada a Bcn (destino de la inmensa mayoría de los usuarios del AVE; la gente no acostumbra a pasarse horas en un tren de alta velocidad para ir a coger un avión), pero dejar la línea tal y como está sin acabar de ligarla es de juzgado de guardia, tanto que me atrevería a tachar de prevaricador al juez que se atreviese a archivar una denuncia contra los responsables políticos de ambas decisiones.
Qui té el cul llogat, no seu quan vol.
Re: Accés ferroviari a l'aeroport del Prat
Ok, ok. Castigamos a 400 viajeros a llegar media hora más tarde a Barcelona porque diez de ellos se bajan en El Prat. Una buena excusa para que NUNCA se ejecute la imprescindible conexión directa Sants-Aeropuerto, sin paradas intermedias pero sí en las dos terminales actuales y en las que puedan añadirse en un futuro, con trenes de fácil acceso para pasajeros cargados de maletas, y una frecuencia decente para un servicio digno de un aeropuerto de primer orden, como nos aseguran mientras hacen esfuerzos titánicos para que no se les escape la risa.cristian26 wrote:Yo creo que la gente está dispuesta a pasarse una hora y cuarto en un Avant desde Lleida hasta el aeropuerto de El Prat si luego va a coger un avión a Nueva York que en el mejor de los casos tarda casi nueve horas, por poner un ejemplo de los más duraderos.Platanito wrote:Sandez sobre sandez. Fue absurdo desviar la línea de alta velocidad para hacerla parar en el aeropuerto y acumular bastantes minutos de demora en la llegada a Bcn (destino de la inmensa mayoría de los usuarios del AVE; la gente no acostumbra a pasarse horas en un tren de alta velocidad para ir a coger un avión), pero dejar la línea tal y como está sin acabar de ligarla es de juzgado de guardia, tanto que me atrevería a tachar de prevaricador al juez que se atreviese a archivar una denuncia contra los responsables políticos de ambas decisiones.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
TAV a l'aeroport
Ni es tracta de fer-hi parar tots els trens, ni la pèrdua seria de mitja hora. És com dir que tots els trens s'aturen a Lleida i Tarragona.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- cristian26
- N7
- Posts: 544
- Joined: Saturday 24/11/2007 20:00
- Location: Granollers
Re: Accés ferroviari a l'aeroport del Prat
¿A caso no existen buses directos desde Lleida, Tarragona, Andorra... hasta el aeropuerto? Pues también se pueden hacer unos cuantos trenes especiales al día para el Aeropuerto desde las ciudades que tengan la LAV. Aunque también este tipo de servicios se podría hacer con los Catalunya Exprès si el aeropuerto contara con una buena conexión ferroviaria.Platanito wrote:Ok, ok. Castigamos a 400 viajeros a llegar media hora más tarde a Barcelona porque diez de ellos se bajan en El Prat. Una buena excusa para que NUNCA se ejecute la imprescindible conexión directa Sants-Aeropuerto, sin paradas intermedias pero sí en las dos terminales actuales y en las que puedan añadirse en un futuro, con trenes de fácil acceso para pasajeros cargados de maletas, y una frecuencia decente para un servicio digno de un aeropuerto de primer orden, como nos aseguran mientras hacen esfuerzos titánicos para que no se les escape la risa.cristian26 wrote:Yo creo que la gente está dispuesta a pasarse una hora y cuarto en un Avant desde Lleida hasta el aeropuerto de El Prat si luego va a coger un avión a Nueva York que en el mejor de los casos tarda casi nueve horas, por poner un ejemplo de los más duraderos.Platanito wrote:Sandez sobre sandez. Fue absurdo desviar la línea de alta velocidad para hacerla parar en el aeropuerto y acumular bastantes minutos de demora en la llegada a Bcn (destino de la inmensa mayoría de los usuarios del AVE; la gente no acostumbra a pasarse horas en un tren de alta velocidad para ir a coger un avión), pero dejar la línea tal y como está sin acabar de ligarla es de juzgado de guardia, tanto que me atrevería a tachar de prevaricador al juez que se atreviese a archivar una denuncia contra los responsables políticos de ambas decisiones.
Como dice Guigui, no todos los trenes deben parar en el aeropuerto ni la pérdida de tiempo es de media hora.
Qui té el cul llogat, no seu quan vol.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Estació útil per a cobrir la zona
I una altra cosa: l'estació de l'aeroport podria servir com a connexió entre LD i la zona del Baix Llobregat i el Garraf. Jo mateix he fet transbords a l'aeroport de Frankfurt, procedent de Suïssa amb destinació a la regió metropolitana de Frankfurt.
Em direu que tot això es pot fer també al Prat "Intermodal", però aquesta estació estarà gairebé gens servida amb trànsit amb orgien o final allí mateix, ben al contrari de l'aeroport.
Em direu que tot això es pot fer també al Prat "Intermodal", però aquesta estació estarà gairebé gens servida amb trànsit amb orgien o final allí mateix, ben al contrari de l'aeroport.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Accés ferroviari a l'aeroport del Prat
http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... io_PK=1022
Hereu afirma que Barcelona no pot separar l'AVE de l’aeroport
1. • L’alcalde considera «estratègic» el ramal que Foment projecta primer per a Rodalies
2. • Blanco diu que l’obra que licitarà aquest any serà «polivalent» per als dos tipus de tren
RAMON COMORERA
BARCELONA
La definició i construcció de l’enllaç de la línia d’alta velocitat amb les terminals de l’aeroport continua oberta nou anys després que el Ministeri de Foment donés a conèixer el primer estudi informatiu. La recent aprovació de l’últim d’aquests documents previs a redactar el projecte d’obra, com va informar ahir aquest diari, però incloent-hi només vies d’ample ibèric per als trens de Rodalies, ha avivat el debat. L’alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, va insistir que la ciutat no pot dissociar les dues infraestructures perquè l’AVE d’ample internacional fins a la T-1 és «una opció estratègica». Hereu va proclamar que «les dues coses van juntes» perquè el tren ràpid és necessari per crear una àrea d’influència més gran del Prat.
Després de fer-se públic aquest últim estudi, el mateix ministre José Blanco va matisar el futur de la línia en la seva visita d’ahir a Barcelona. El titular de Foment va insistir que l’obra es licitarà per 200 milions d’euros abans que s’acabi el 2009 després d’estar paralitzada uns quants anys, temps que va transcórrer sota el mandat de la seva antecessora, Magdalena Álvarez. I va afegir que el projecte del nou tram ferroviari des de la també futura estació intermodal del municipi del Prat, per on ja passa l’AVE però sense aturar-s’hi, serà «compatible amb la instal·lació de travesses polivalents». És a dir, que la infraestructura podria incorporar en el futur el tercer rail que Foment va anunciar el 2007, però que l’últim estudi informatiu, publicat fins i tot al BOE, ja no esmenta.
ZONA D’INFLUÈNCIA / En la seva presa de posició, Hereu va afegir que per estendre fins a València, Saragossa, el sud de França i fins i tot més enllà l’àmbit de captació de passatgers de l’aeroport són necessàries les connexions en AVE. «És important que en aquestes zones sàpiguen que poden arribar fins a Barcelona en una línia d’alta velocitat per agafar un avió», va explicar.
El conseller d’Obres Públiques, Joaquim Nadal, també va intervenir en el debat i va declarar que l’obra admetria un tercer carril i amb això la possibilitat que l’ample europeu arribi a l’aeroport. El Govern considera un gran pas que Blanco hagi desbloquejat el ramal i que fins i tot hi posi data, i estima que la via de doble ample es pot incloure al redactar el projecte constructiu.
Govern, ajuntament i Cambra de Comerç van presentar el 2006 al·legacions al pla de Foment perquè inclogués l’arribada de l’AVE a les terminals. Els responsables de l’entitat econòmica no van voler pronunciar-se ahir sobre la qüestió, però la seva posició ha estat rotunda els últims temps.
CENTRE DE L’EUROREGIÓ / La cambra ha defensat, en línia amb el que va manifestar ahir Jordi Hereu, que l’enllaç directe amb la
T-1 ampliarà la demanda de l’aeroport i estendrà el seu àmbit d’influència a distàncies molt superiors a les actuals. Per la institució, la línia ferroviària afavorirà el desenvolupament de Barcelona com a aeroport central de l’euroregió i com a nus de connexions internacionals i intercontinentals (hub) del Mediterrani.
L’estratègia que desenvolupen la Generalitat, l’Ajuntament de Barcelona, les institucions econòmiques i el mateix aeroport, amb el comitè de rutes aèries per fomentar enllaços de llarga distància, té en l’AVE una baula essencial. Segons la cambra, la bona coordinació d’un tren que aporti viatgers i l’oferta de grans vols permetrà a les aerolínies vendre bitllets combinats amb facturació d’origen a destí, com en altres països. Aquesta unió amb les zones més dinàmiques del món multiplicaria els mercats i els socis de l’economia catalana, conclou l’organisme.
Hereu afirma que Barcelona no pot separar l'AVE de l’aeroport
1. • L’alcalde considera «estratègic» el ramal que Foment projecta primer per a Rodalies
2. • Blanco diu que l’obra que licitarà aquest any serà «polivalent» per als dos tipus de tren
RAMON COMORERA
BARCELONA
La definició i construcció de l’enllaç de la línia d’alta velocitat amb les terminals de l’aeroport continua oberta nou anys després que el Ministeri de Foment donés a conèixer el primer estudi informatiu. La recent aprovació de l’últim d’aquests documents previs a redactar el projecte d’obra, com va informar ahir aquest diari, però incloent-hi només vies d’ample ibèric per als trens de Rodalies, ha avivat el debat. L’alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, va insistir que la ciutat no pot dissociar les dues infraestructures perquè l’AVE d’ample internacional fins a la T-1 és «una opció estratègica». Hereu va proclamar que «les dues coses van juntes» perquè el tren ràpid és necessari per crear una àrea d’influència més gran del Prat.
Després de fer-se públic aquest últim estudi, el mateix ministre José Blanco va matisar el futur de la línia en la seva visita d’ahir a Barcelona. El titular de Foment va insistir que l’obra es licitarà per 200 milions d’euros abans que s’acabi el 2009 després d’estar paralitzada uns quants anys, temps que va transcórrer sota el mandat de la seva antecessora, Magdalena Álvarez. I va afegir que el projecte del nou tram ferroviari des de la també futura estació intermodal del municipi del Prat, per on ja passa l’AVE però sense aturar-s’hi, serà «compatible amb la instal·lació de travesses polivalents». És a dir, que la infraestructura podria incorporar en el futur el tercer rail que Foment va anunciar el 2007, però que l’últim estudi informatiu, publicat fins i tot al BOE, ja no esmenta.
ZONA D’INFLUÈNCIA / En la seva presa de posició, Hereu va afegir que per estendre fins a València, Saragossa, el sud de França i fins i tot més enllà l’àmbit de captació de passatgers de l’aeroport són necessàries les connexions en AVE. «És important que en aquestes zones sàpiguen que poden arribar fins a Barcelona en una línia d’alta velocitat per agafar un avió», va explicar.
El conseller d’Obres Públiques, Joaquim Nadal, també va intervenir en el debat i va declarar que l’obra admetria un tercer carril i amb això la possibilitat que l’ample europeu arribi a l’aeroport. El Govern considera un gran pas que Blanco hagi desbloquejat el ramal i que fins i tot hi posi data, i estima que la via de doble ample es pot incloure al redactar el projecte constructiu.
Govern, ajuntament i Cambra de Comerç van presentar el 2006 al·legacions al pla de Foment perquè inclogués l’arribada de l’AVE a les terminals. Els responsables de l’entitat econòmica no van voler pronunciar-se ahir sobre la qüestió, però la seva posició ha estat rotunda els últims temps.
CENTRE DE L’EUROREGIÓ / La cambra ha defensat, en línia amb el que va manifestar ahir Jordi Hereu, que l’enllaç directe amb la
T-1 ampliarà la demanda de l’aeroport i estendrà el seu àmbit d’influència a distàncies molt superiors a les actuals. Per la institució, la línia ferroviària afavorirà el desenvolupament de Barcelona com a aeroport central de l’euroregió i com a nus de connexions internacionals i intercontinentals (hub) del Mediterrani.
L’estratègia que desenvolupen la Generalitat, l’Ajuntament de Barcelona, les institucions econòmiques i el mateix aeroport, amb el comitè de rutes aèries per fomentar enllaços de llarga distància, té en l’AVE una baula essencial. Segons la cambra, la bona coordinació d’un tren que aporti viatgers i l’oferta de grans vols permetrà a les aerolínies vendre bitllets combinats amb facturació d’origen a destí, com en altres països. Aquesta unió amb les zones més dinàmiques del món multiplicaria els mercats i els socis de l’economia catalana, conclou l’organisme.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Res de potineries!
Tercer carril, no! Perquè no és només això, sinó també una tensió diferent. Aleshores, què?
Sembla que aquest país només tiri endavant a cop de pegot. I a Madrid es deuen pensar que ja ens va bé anar amb una sabata i una espardenya.
Sembla que aquest país només tiri endavant a cop de pegot. I a Madrid es deuen pensar que ja ens va bé anar amb una sabata i una espardenya.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Accés ferroviari a l'aeroport del Prat
O sia, el Baix Llobregat té dret a tenir estació d'Alta Velocitat per no anar a Barcelona però el Vallès no. Total, de fer 50 kilòmetres de més no ve d'aquí... ni el fet que en cotxe es trigui menys anar de Saragossa a Sabadell que en tren d'alta velocitat+fals metro imposat per Barcelona. Ens queixem de vici, vés per on!Guigui wrote:I una altra cosa: l'estació de l'aeroport podria servir com a connexió entre LD i la zona del Baix Llobregat i el Garraf. Jo mateix he fet transbords a l'aeroport de Frankfurt, procedent de Suïssa amb destinació a la regió metropolitana de Frankfurt.
Em podria explicar la seva posició totalment hipòcrita?
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Parlant de Sabadell
Sabadell-Sagrera, amb serveis semidirectes com Déu mana? A més, esmento el Baix Llobregat, que és per on passa la LAV i on podria tenir una estació amb molta demanda, a diferència del nyap que pretenen fer al Prat ciutat.
Vejam si ens ho pensem dos cops abans de deixar anar estirabots...
Vejam si ens ho pensem dos cops abans de deixar anar estirabots...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Accés ferroviari a l'aeroport del Prat
Potser perquè al Baix Llobregat hi ha l'aeroport internacional de Barcelona i a Sabadell, no?UT596001 wrote:O sia, el Baix Llobregat té dret a tenir estació d'Alta Velocitat per no anar a Barcelona però el Vallès no. Total, de fer 50 kilòmetres de més no ve d'aquí... ni el fet que en cotxe es trigui menys anar de Saragossa a Sabadell que en tren d'alta velocitat+fals metro imposat per Barcelona. Ens queixem de vici, vés per on!
Re: Parlant de Sabadell
La volta turística per la ciutat més centralista del món no te l'estalvies. I continuaria sent anant més ràpid en cotxe. I he dit Sabadell per ser la ciutat més llunyana respecte a l'Aragó, perquè si arribo a posar Terrassa millor ni en parlem... potser el que interessa és que anem en cotxe per vés a saber quines raons.Guigui wrote:Sabadell-Sagrera, amb serveis semidirectes com Déu mana?
Ja, resulta que el Vallès és una terra erma que no viu ningú... vostè sap la quantitat d'indústria que tenim? Li recordo que som la comarca més dinàmica de Catalunya i la 2ª més poblada. Una estació planificada des de fa molts anys amb moltíssima demanda i que des de Barcelona bloquejeu de manera irracional de manera contínua perquè ens permetria anar al món sense passar per la vostra ciutat. No es faci el suec que ho sap perfectament.A més, esmento el Baix Llobregat, que és per on passa la LAV i on podria tenir una estació amb molta demanda, a diferència del nyap que pretenen fer al Prat ciutat.
Jo no m'oposo a l'estació a l'Aeroport. Simplment dic que és hipòcrita negar les neccesitats d'altres perquè a un no li vagi bé.