http://www.regio7.cat/secciones/noticia ... ons-deuros
La Generalitat licita el ramal de FGC fins a SEAT per 72 milions d´euros
El departament de Política Territorial preveu adjudicar les obres "d'aquí a un any"
DPTOP
MARTORELL | ROGER VIVES
La Generalitat ha posat en procés de licitació el ramal dels Ferrocarrils (FGC) que ha d'arribar fins a la planta de SEAT i que permetrà a l'empresa automobilística, així com a la resta de factories del polígon, disposar de transport públic ferroviari per als seus treballadors.
El pressupost de l'obra és d'uns 72 milions d'euros i, tal com va explicar el director general de transport terrestre de la Generalitat, Manel Vilallante, s'espera "fer l'adjudicació entre la primavera i l'estiu que ve, aproximadament en el termini d'un any perquè seguidament les obres puguin començar el més aviat possible".
El ramal, que té una longitud total de 4,2 quilòmetres, surt de l'estació de Martorell Enllaç, voreja el barri de Can Cases i va a parar fins al polígon de Can Amat, on hi ha la factoria de SEAT i on està prevista la construcció d'una nova estació. Seguidament el traçat de ramal creua per sota l'autovia A-2 i segueix per zona agrícola fins a unir-se a la via vigent en direcció Manresa, que no patirà cap mena de modificació.
El projecte és el tercer pas dels acords establerts entre la Generalitat de Catalunya i SEAT. El primer va començar ara fa un any amb el transport de cotxes entre la planta del Baix Llobregat Nord i el port de Barcelona; i el segon fa poc més d'un mes amb la posada en marxa del Cargometro, un tren que transporta peces d'automoció entre les instal·lacions que SEAT té la Zona Franca i a Martorell a raó de sis viatges diaris.
El document també inclou la remodelació d'un tram de la via dels mateixos Ferrocarrils que uneix Martorell i Igualada. En aquest cas es tracta del pas de la via entre la localitat martorellenca i el terme municipal de Sant Esteve Sesrovires. En aquest punt està previst que l'única via actual es mantingui per al transport de mercaderies i que al costat, a més, se n'hi construeixin dues més per al transport de passatgers, així com un apartador. Així, a banda d'afavorir els passatgers que usen habitualment el servei, també se'n beneficia el transport de mercaderies de SEAT en aquesta línia.
Vilallante explica que "durant l'exposició pública del projecte", que va començar l'1 d'agost de l'any passat, "el document original ha rebut molt poques al·legacions", i destaca que quan les obres estiguin finalitzades "servirà per unir un nucli on treballen més de 10.000 persones, se'n beneficiarà SEAT però també les altres empreses que hi han al polígon i totes aquelles persones que hi habitaran a prop pel creixement que hi ha previst a la zona".
A més, el director general de transport terrestre també valora molt positivament que l'obra "permetrà arreglar un tram força tortuós de la via entre Martorell i Igualada, on aconseguirem que no hi hagi interferències entre el transport de passatgers i el de mercaderies".