Bona tarda,
Bé, aquest assumpte podria encabir-se també al Ferrocarril de fora de Barcelona i al Ferrocarril d´Espanya-internacional. No sé si existeix alguna entrada amb aquest tema. Si així fos, demano als administradors del fòrum de col.locar-lo al lloc correcte.
Viatjant amb els FGC (Metro del Vallès, línia de Catalunya, com vulgueu) el proppassat dilluns, em fixava en els contracarrils existents a moltes corbes del trajecte, especialment en el que travessa la Serra de Collserola.
Imagino que la funció d´aquests contra-carrils és la d´ajudar a inscriure´s millor en corba a les unitats de tren. Ara bé, em preguntava quina seria la incidència que tindria a les pestanyes de les rodes de les unitats que circulen pels trams on hi ha contra-carrils. Quan passen pel taller, la cara interna de la pestanya (aquella que colpeja (imagino contra el contra (valgui la redundància) carril)), necessita algun tractament especial? Algun amolat, etc?
Potser la definició de contra-carril no és la correcta. Jo utilitzo aquesta perquè no se m´acut utilitzar-ne una altra però llegint alguns diccionaris ferroviaris, el contra-carril és aquell carril que es col.loca paral.lel al carril i que ocupa tota la extensió del pas a nivell. Potser rep un altre nom?
Salutacions,
MANUEL
Contra-carril
Re: Contra-carril
Pel què tinc entès contra carril es correcte, i s’utilitza en ponts, corbes molt tancades, en petits segments dels canvis de vies i en algunes ocasions en túnels, per això són freqüents en la zona de collserola on hi ha corbes tancades i túnels. Serveixen per evitar descarrilaments, tot i que no acabo d’entendre com els eviten.
De nou al FTC
Re: Contra-carril
Es obvi que impedeix que la pestanya marxi de mare.
Al Metro, n'hi han un fotimer, obviament a les corbes, i només per un costat, sinó, el boggie no podria fer la corba.
Al Metro, n'hi han un fotimer, obviament a les corbes, i només per un costat, sinó, el boggie no podria fer la corba.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Contra-carril
Això del contra caril només per un costat perquè el bogi no pot fer la corba no ho entenc, ja que en els ponts de la renfe hi ha contra carril pels dos costats tant si es recta com en corba.
De nou al FTC
-
- N5
- Posts: 108
- Joined: Tuesday 23/06/2009 18:55
Re: Contra-carril
Bona tarda!
Mentre llegia les vostres respostes i, arran de les aportacins d´en Marc i del Miquel, si existeixen contra-carrils a ambdues cares internes dels carrils en corba i no permetessin passar el bogie, hauria d´existir una mena de flexibilitat, oi? Tot i que no acabo d´entendre quina perquè allò és metall-metall.
Salutacions,
MANUEL
Mentre llegia les vostres respostes i, arran de les aportacins d´en Marc i del Miquel, si existeixen contra-carrils a ambdues cares internes dels carrils en corba i no permetessin passar el bogie, hauria d´existir una mena de flexibilitat, oi? Tot i que no acabo d´entendre quina perquè allò és metall-metall.
Salutacions,
MANUEL
-
- N5
- Posts: 108
- Joined: Tuesday 23/06/2009 18:55
Re: Contra-carril
Bona tarda,
Fa poc dies vaig tornar d´un viatget per Andalusia en què, entre d´altres coses, he visitat el nou metro de Sevilla.
És un metro que que té prou trams de superfície situats en viaducte amb un nombre important de corbes que fa inexcusable l´ús dels contracarrils (per cert, escric ara contracarril i no contra-carril com en principi ho feia perquè no veig cap motiu per fer-lo amb guionet. De tota manera conservo el dubte ortogràfic i si algú/na pot ajudar a aclarir-lo, gràcies).
Els contracarrils usats al metro de Sevilla m´han semblat, però, "diferents" que els usats a la línia de FGC, línia de la qual he tret aquest fil. Mentre a la línia Catalunya de FGC els contracarrils usats semblen ser "linials", és a dir, fets d´una peça que segueix la corbatura del carril, els del metro de Sevilla semblen fets per juxtaposició de peces. De mode que la corba que fan no és realment corba sinó una successió de rectes. No deixa de ser curiós. A més, el material no sembla metàl.lic o almenys em va semblar que tenia una mena de ductilitat que el feia flexible al pas de les composicions tramviàries que són els vehicles del metro sevillà.
Bé, és evident que la funció és la mateixa, ja comentada en aquest fil, però el meu interès inicial en l´ús del contracarril radica en saber el manteniment necessari de les rodes en ser atacades per ambdós costats en el cas de l´ús d´aquests elements.
Salutacions,
MANUEL
Fa poc dies vaig tornar d´un viatget per Andalusia en què, entre d´altres coses, he visitat el nou metro de Sevilla.
És un metro que que té prou trams de superfície situats en viaducte amb un nombre important de corbes que fa inexcusable l´ús dels contracarrils (per cert, escric ara contracarril i no contra-carril com en principi ho feia perquè no veig cap motiu per fer-lo amb guionet. De tota manera conservo el dubte ortogràfic i si algú/na pot ajudar a aclarir-lo, gràcies).
Els contracarrils usats al metro de Sevilla m´han semblat, però, "diferents" que els usats a la línia de FGC, línia de la qual he tret aquest fil. Mentre a la línia Catalunya de FGC els contracarrils usats semblen ser "linials", és a dir, fets d´una peça que segueix la corbatura del carril, els del metro de Sevilla semblen fets per juxtaposició de peces. De mode que la corba que fan no és realment corba sinó una successió de rectes. No deixa de ser curiós. A més, el material no sembla metàl.lic o almenys em va semblar que tenia una mena de ductilitat que el feia flexible al pas de les composicions tramviàries que són els vehicles del metro sevillà.
Bé, és evident que la funció és la mateixa, ja comentada en aquest fil, però el meu interès inicial en l´ús del contracarril radica en saber el manteniment necessari de les rodes en ser atacades per ambdós costats en el cas de l´ús d´aquests elements.
Salutacions,
MANUEL
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Grafia de contracarril
S'escriu tot junt i sense guionet, en no tractar-se d'una conjunció de dues paraules que seguirien mantenint el seu sentit original i no haver-hi possible confusió semàntica o fonètica.Metropondikas wrote:(per cert, escric ara contracarril i no contra-carril com en principi ho feia perquè no veig cap motiu per fer-lo amb guionet. De tota manera conservo el dubte ortogràfic i si algú/na pot ajudar a aclarir-lo, gràcies).
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Contra-carril
En circulació normal, la pestanya de la roda no toca al contracarril, aquest només es col·loca en canvis de via i corbes tancades per en cas d'averia o incidencia assegurar-se que la roda segueix correctament sobre el carril.Bé, és evident que la funció és la mateixa, ja comentada en aquest fil, però el meu interès inicial en l´ús del contracarril radica en saber el manteniment necessari de les rodes en ser atacades per ambdós costats en el cas de l´ús d´aquests elements.
De nou al FTC